quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 11:46 schreef HoIIandia het volgende:wow cool, was dat meteen de eerste keer dat je het irl speelde? 10/20 is wel spannend, lijkt me dat je dan best veel kan verliezen, een paar honderd euro ofzo..
hoeveel tafels hebben ze daar eigenlijk, en welke verschillende inzetten?
Was inderdaad de eerste keer en ik was eigenlijk wat "bang" omdat je - wat je ook aan imago probeert te doen - toch als newbie aan zo'n tafel komt te zitten. Het was overigens echt alsof je in het buitenland was, ik heb nauwelijks Nederlanders gezien aan de tafels. Je kan inderdaad wel veel verliezen, maar het aantal handen dat je speelt is vele malen minder dan op een online tafel. Voordat ik aanschoof op de hold'em tafel had ik wat Carribean gespeeld en daar leuk verdiend (eerste hand AAAKK
![]()
) en ik ben met 18 tientjes op die tafel gaan zitten. Met 100 euro oid vertrokken.
Verloren dus, maar het was wel leerzaam. Ik had een "o-wat-ben-ik-pro"-speler tegenover me zitten met zonnenbril en Ipod (dat was dan ook de enige Nederlander) en voor de rest wat oude vrouwen en veel tja, geen idee
waar ze vandaan komen.
![]()
Ze spelen overigens (althans die vrijdag dat ik er was) alleen maar Limit Hold'em. Toen ik aankwam in de pokerpit waren er twee tafels (beide 10/20) vol bezet en later openden ze er nog eentje bij. De floormen zijn erg behulpzaam en bovendien erg geinteresseerd in het spel, dus je kan veel aan ze vragen en ze kijken nergens van op. Het enige advies dat ik kreeg though - en dat had ik zelf ook bedacht - was "je wordt weggespeeld".
Het loont overigens wel om even naar de tafel te kijken voordat je aanschuift. Zo was er 1 speler die continu zijn kaarten double checkte - dan weet je dus dat hij geen premium hands speelt en kan je daarop inspelen.
Deels respect overigens voor de dealers, uitermate goed rekenwerk van die mensen. Al was er 1 dame die nog niet echt into poker was volgens mij - bij een showdown van (winnaar) J-10 met board 985Q7 de 987 "omhoog" leggen enzo.