abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2005 @ 18:08:54 #1
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_27315780
Het Online Poker Topic deel 3

Johan-Derksen begon deze reeks over het heerlijke spel pokeren, en snel kwamen de eerste FOK!-toernooitjes uit de lucht vallen.
In dit topic zal alles worden besproken over het pokeren via internet.
Er wordt met name gespeeld via een programma dat hoort bij www.mrbookmaker.com. Daar kan je een programma downloaden waarmee je online kan pokeren.

Welke varianten spelen jullie?
Wij spelen momenteel met name Hold'em en Omaha

Holdem
Texas Hold'em is het beste pokerspel voor een beginner om te leren. Het wordt het meeste aangeboden en bied eigenlijk ook de meeste actie. Hold'em kan door iedereen geleerd worden in een paar minuten. Zelfs de topspelers hebben de ingewikkeldste nuances echter nog niet door.
Maar, laat je niet ontmoedigen: Gelukkig kan je gratis bij de meeste aanbieders van poker oefenen tegen echte tegenstanders. Zodoende kun je spelenderwijs ervaring opdoen en kan je als je het spel goed onder de knie hebt en er klaar voor bent voor echt geld spelen. Alle pokeraanbieders hebben verschillende limieten zodat elke speler van beginner tot aan gevorderd zijn eigen speellimiet kan bepalen.

Het kaartspel bestaat uit 52 kaarten, voordat het spel begint moet degene die direct links van de dealer-button zit (per spel verschuivend krijgen de spelers om beurten deze button. Deze button markeert vanaf welke plaats het bewuste spel van start gaat), een verplichte inzet plaatsen, de zogenoemde "kleine blind". De speler die direct links van de kleine blinde inzet zit, moet vervolgens ook een verplichte inzet plaatsen, de grote blinde inzet (deze inzetten gaan op internet vanzelf). Dit wordt gedaan zodat er al geld in de pot zit en het spel gespeeld kan worden.

De dealer geeft elke speler (maximaal 10 spelers) 2 kaarten, die niemand anders kan zien. Deze kaarten heten ook wel hole of pocket kaarten. Nu volgt er een inzetronde. Hierin kan je passen, verhogen, je kaarten wegdoen, meegaan met een eerder gedane inzet of zelf een inzet doen.

Nadat de inzetronde is afgelopen legt de dealer 3 open kaarten op tafel. Dit wordt de flop genoemd.
Dan volgt er weer een inzet ronde.
Hierna komt de turn. Er komt een 4e kaart op tafel. Ook hierna volgt een inzetronde.
En als laatste komt de river en een inzetronde.
Deze kaarten mag iedereen gebruiken in combinatie met zijn eigen 2 kaarten.
De bedoeling is om een zo hoog mogelijke hand te vormen met 5 kaarten.
Overzicht winnende handen

Omaha

Als je Texas Hold'em kunt spelen, is het niet moeilijk om Omaha te leren. Het grote verschil is dat je met Omaha 4 kaarten krijgt in plaats van 2. Je moet echter wel altijd 2 van die vier kaarten gebruiken voor je uiteindelijke hand. Als je de verschillen echt goed wilt leren is het het handigst om dit even uit te proberen op mrbookmaker voor speelgeld. In principe is er over Omaha een stuk minder geschreven dan over Hold'em, daarom zijn er ook veel minder goede spelers. Het is dan ook vaak een luceratieve afwisseling op Hold'em.

Let op: Een veelgemaakte beginnersfout is het volgende: Als er 4 kaarten op de tafel komen van eenzelfde soort (bijvoorbeeld harten) en je hebt nog een harten in je hand, heb je dus geen flush. Je moet namelijk 2 kaarten gebruiken en kunt er dus maar 3 van tafel gebruiken voor je hand.

Geld of gratis
Je kan gratis spelen maar ook voor echt geld. Dit geld maak je direct over via je creditcard of anders via een storting. Dit laatste kan enkele dagen in beslag nemen.

Toernooien
Ja er zijn toernooien. Sommige zijn gratis (de zgn. freerols), anderen kosten geld.
Soms doen er duizenden mee, soms maar een paar honderd...

Is het winstgevend?
Voor heel weinig mensen op Fok! en erbuiten is pokeren structureel winstgevend. Als je dus iemand een keer toernooi ziet winnen of een leuke pot ziet binnenhalen, denk dan niet:"Dat doe ik ook wel ff..."
Natuurlijk heb je kans om te winnen, maar je hebt ook een grote kans om te verliezen.
Hou het leuk:
1) Speel gratis of met weinig geld
2) Spreek met jezelf een maximum, indien je met geld speelt.
3) Beleef plezier... daar draait het om...
Heeft er ooit iemand een toernooi gewonnen? Jazeker wel:

De openingspost
Die vind je hier

Op IRC
IRC is da place to be om te praten over pokeren. Het gaat 10x sneller dan het forum. Hoe kom je daar? Ga naar http://irc.tweakers.net/fok/ en tik daar je Fok naam en bij Channel vul je Online-Gokken in.
Dan verbindt het programma je door met het chatkanaal. Tot dan!

Vorige topics:
http://forum.fok.nl/topic/701668
http://forum.fok.nl/topic/703140

[ Bericht 2% gewijzigd door Johan-Derksen op 24-05-2005 18:14:28 ]
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
pi_27315971
Een Fok! Poker Toernooi?
Elke maandag spelen we met wat Fok!kers een toernooitje. Meestal is dat Hold'em No Limit, maar eens in de tien keer spelen we Omaha High. We spelen dit toernooi op de tafels van MrBookmaker. De buyin (de kosten om mee te mogen doen) bedraagt $ 5 + $ 0,50 - van de prijzenpot gaat 50% naar de nummer 1, 30% naar de nummer 2 en 20% naar de nummer 3. Tevens houden we een totaalklassement bij, waaruit zal blijken welke Fok!ker de beste pokeraar van het jaar is!
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  dinsdag 24 mei 2005 @ 18:21:08 #3
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_27316111
Even een dom vraagie, waar staat die 0.50 voor? Je hebt een buyin van 5 en wat is die 0.50?
pi_27316116
Zo. ik heb vanmiddag ook even de pokerregels van Hold'em doorgenomen. Ik ken alle handen nog niet uit m'n hoofd enzo, maar ik snap het al een beetje. Ik heb net op BF wat voor de fun gespeeld en een paar keer gewonnen, vooral door bluf. Ik ga nog niet met jullie aan tafel (dan word ik ingemaakt), maar misschien over een weekje/paar weken.
pi_27316149
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 18:21 schreef Noca het volgende:
Even een dom vraagie, waar staat die 0.50 voor? Je hebt een buyin van 5 en wat is die 0.50?
Die $ 0.50 is de opbrengst voor MrBookmaker. Van alle inleggelden gaat dus $ 5 keer het aantal deelnemers in de prijzenpot.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_27316525
De verrassende turns en rivers zijn slecht voor je hart.

=> Eerst verlies ik een preflop all-in met AA tegen K3 (die uiteindelijk flush krijgt ) door kutkaarten op de turn en de river.
=> Even later win ik een bluffallin (na de flop) met KQ tegen pocket AA door zowel op de turn, als de river, een K...

dinsdag 24 mei 2005 @ 19:08:57 #7
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_27317631
Een free roll toernooi is mij niet veel waard.
Ik doe er nu wel aan mee...
maar ik denk dat je meer kans hebt op een geldprijs als je aan een goedkoop betaald toernooi meedoet. Of rounders of zo...
Maar toch... we zien wel ff
pi_27317674
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:08 schreef Johan-Derksen het volgende:
Een free roll toernooi is mij niet veel waard.
Ik doe er nu wel aan mee...
maar ik denk dat je meer kans hebt op een geldprijs als je aan een goedkoop betaald toernooi meedoet. Of rounders of zo...
Maar toch... we zien wel ff
Wat zijn rounders dan? En heb je die ook als je via mrbookie speelt?
pi_27317851
Drie gasten geen preflop all-in

dinsdag 24 mei 2005 @ 19:36:16 #10
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_27318429
Wie doet er zometeen mee aan de $200 freeroll van 21.00?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 19:43:48 #11
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_27318639
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:36 schreef Fliepke het volgende:
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  dinsdag 24 mei 2005 @ 19:43:51 #12
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_27318642
Geen free roll voor mij

@MrMiguel:
Nostra speelt dat vaker dan ik. Ik snap het een beetje, maar heb me er niet super in verdiept. Misschien kan hij het je uitleggen
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:04:11 #13
106791 _Tjabbe_
Impulsieve combo-knaller
pi_27319302
Dat verhaal van Rounders is nou inmiddels al 5x uitgelegd geloof ik maar goed, nog een keer

Rounders is gewoon te vinden onder de Sit&Go tables van mrb. Je kan beginnen bij ronde 1 waar de buy-in 5$ +0,50 is. Maar je kan ook nog instappen in ronde 2, 3, 4 of 5 (10 spelers aan tafel). Echter de buy-in wordt snel vele tientallen of zelfs honderden dollars hoger.

Het systeem is heel simpel: Je moet tot ronde 5 zien te komen wil je kans maken op prijzengeld. Als je begint in ronde 1 win je een entry in ronde als je eerste of 2 wordt. Dan kan je gratis ronde 2 joinen, daar moet je 1e of 2e worden om naar ronde 3 te mogen, de 3e plek krijgt een entry voor opnieuw ronde 2. In ronde 3 moet je 1e, 2e, 3e of 4e worden om naar ronde 4 te mogen enz.
Als je uiteindelijk in ronde 5 bent aanbeland krijgt de nr 1 3000$, nr2 1200$, nr 3 800$ en de nr4 500$

Niveau is alleen wel erg hoog geloof ik
Statistics are like mini skirts, they give you good ideas but hide the most important things....
pi_27319929
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 19:36 schreef Fliepke het volgende:
Sure, alles om een beetje te oefenen met hold'em. En met een beetje geluk, wie weet. Niet dat dat al ooit is voorgekomen in een freeroll, maar met iedere freeroll komen we verder.
Eerst vloog ik er van de 10000 als 8500e of zo uit, nu is dat verbeterd tot 4500e.
We'll see this time, zelfde tafel zou puur toeval zijn!
pi_27320175
Oh ja, ik zie die rounders nu ook ja. Maar heeft nostra eigenlijk wel eens wat gewonnen? Of is ie nooit verder gekomen dan de 3e of 4e ronde ofzo?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 21:26:56 #16
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_27321517
Ik nam wel erg veel risico en kwam niet hoger dan de 466e plaats.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 21:36:14 #17
106791 _Tjabbe_
Impulsieve combo-knaller
pi_27321737
Net 25 pond gewonnen met een sit & go omaha high, 5 pond inleg!
Werd weer eens tijd
Statistics are like mini skirts, they give you good ideas but hide the most important things....
pi_27321871
Al opgelost, mijn fout

Zo jongens, nu heb ik effe jullie hulp nodig:
in de freeroll van 2100 gebeurt het volgende

> Game # 361,293,499 starting.
> Dealing Hole Cards
> lh7 folded
> Sjaak183 raised for 2,000
> Ricos357 folded
> pmrg15 sits down
> Bsides folded
> Gnoes folded
> bidoche folded
> Extra chips returned to Sjaak183, 660
> Dealing the Flop(4d7c7h)
> Dealing the turn(6d)
> Dealing the river(3h)
> Sjaak183 wins 2,830 with One Pair, Sevens
> Flappie666 has left the tournament in 401st place

en ik had een AdQd
hij had een JxQx of zoiets

Waarom wint hij?

ps:
d staat voor diamonds
c voor clubs
s voor spades
h voor harten
x voor weet niet meer

edit: plaatje erbij

[ Bericht 7% gewijzigd door Flappie666 op 24-05-2005 22:15:03 ]
pi_27322101
Waarschijnlijk heb je gewoon verkeerd gekeken, en had hij toch echt AK, of jij QT of zoiets...
pi_27322144
> MrMiguel wins $16.38 with Three of a Kind, Tens

Mijn dag is weer een beetje goed. Ik schuif met $1.5 aan een tafel. 20 minuutjes later heb ik $22+
pi_27322156
kijk even in je handgeschiedenis of hij idd JxQx had.
alleen als ie ijs en ijskoud is!
pi_27322439
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 21:53 schreef eskimos_zijn_cool het volgende:
kijk even in je handgeschiedenis of hij idd JxQx had.
Hoe doe ik dat?
  dinsdag 24 mei 2005 @ 22:06:19 #23
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_27322444
Ik had QQ
en ik ga all in...
Tegenstander heeft 7 en gaat mee...
De flop heeft twee 7s... Mooi kut
De turn was kut...
en de river was een Q

Moehahaha