abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:04:52 #51
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_28808900
In New York (JFK) iig wel een foto en een vingerafdruk.
maar ik moet zeggen dat een grote boeing zo leeg was en allemaal heel soepeltjes verliep
idd goed dat kaartje invullen in het vliegtuig en op de terugweg je koffer niet op slot doen.
Als iedereen dat netjes doet hoef je je geen zorgen te maken
Shuffle up and deal!!!
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:04:57 #52
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_28808904
Wat overigens wel goed is om te weten : de deadline voor paspoorten met biometrische kenmerken is weer opgeschort. Het zou eerst Oktober dit jaar zijn.

Kijk ook eens op www.usembassy.nl
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_28808951
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:03 schreef its_me_ het volgende:
Ik heb een hele lange baard en een tulband op mn hoofd
Nee, ik zie er niet uit als een terrorist ofzo
Je bedoelt dat jij denkt dat alle terroristen een tulband dragen en een lange baard hebben?
pi_28808978
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 18:55 schreef its_me_ het volgende:
Okee, dus met een uurtje ben je er wel doorheen?
Het is btw in Orlando, Florida.
Orlando gaat sowieso erg snel met douane en immigratie. Wij waren er heel rap doorheen.

Orlando heeft ook een erg mooi Hyatt hotel midden op het vliegveld. Je staat er middenin, het is vlakbij de Varig balies ergens.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_28809055
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:07 schreef RetepV het volgende:

[..]

Je bedoelt dat jij denkt dat alle terroristen een tulband dragen en een lange baard hebben?
Nee, het was maar een grapje.
pi_28809264
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:04 schreef mirelia het volgende:
In New York (JFK) iig wel een foto en een vingerafdruk.
maar ik moet zeggen dat een grote boeing zo leeg was en allemaal heel soepeltjes verliep
idd goed dat kaartje invullen in het vliegtuig en op de terugweg je koffer niet op slot doen.
Als iedereen dat netjes doet hoef je je geen zorgen te maken
En hoe zie jij er dan uit?

Van mij is namelijk afgelopen jaar ook geen foto gemaakt bij binnenkomst in LA. Wat me wel op viel is dat er van andere wel foto's werden gemaakt dus ik dnek dat ze toch wel selecteren.
pi_28809294
Kijk ook eens hier: Douane America
pi_28809323
*ervaring*

Paspoort controle, papiertje invullen waarom je naar Amerika gaat en er wordt een vingerprint gemaakt en een foto via een webcam. Dir gebeurt bij de paspoort controle

Dit was bij JFK airport in NYC vorig jaar zomer
pi_28809452
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:03 schreef P.bertens het volgende:

[..]

wel heel belangrijk inderdaad. Gewoon die stewardess 5 keer aan zijn jas trekke als er ook maar een klein twijfelgeval is over het invullen.
precies, en vul ook vooral het verblijf adres in. Ook al maak je een fly-and-drive, vul dan een willekeurig hotel in desnoods, anders gaan ze weer erg moeilijk doen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:36:40 #60
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_28814442
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:20 schreef Woepsie het volgende:

[..]

Van mij is namelijk afgelopen jaar ook geen foto gemaakt bij binnenkomst in LA. Wat me wel op viel is dat er van andere wel foto's werden gemaakt dus ik dnek dat ze toch wel selecteren.
Ik zie er gewoon gemiddeld NL uit denk ik
Maar LA zal wel minder streng zijn als JFK NY na 9/11
Shuffle up and deal!!!
pi_28815350
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 22:36 schreef mirelia het volgende:

[..]

Maar LA zal wel minder streng zijn als JFK NY na 9/11
pi_28825497
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:20 schreef Woepsie het volgende:

[..]

Ik zie er gewoon normaal uit, ben alleen groot, maar ik verwacht niet dat dat een struikelblok zal zijn.
pi_52263208
Kick van een oud topic, maar mijn vraag past hier precies in..

Ik ben afgelopen week naar New York geweest. Reisde samen met mn broer(tje) en in Newark gingen we tegelijk naar de douane. Kerel stelde wat standaardvragen en deed de andere gebruikelijke dingen. Daarna gaf ie mn broertje zn paspoort en hij kon verder naar de bagage, maar mijn paspoort deed ie in een zakje en ik moest meelopen met een ander douanefiguur Via een gang moest ik alleen in een lift gaan staan waarna de deuren dicht gingen. Ik voelde me niet echt op mn gemak zeg maar. Daarna werd ik 'gastvrij' ontvangen (not) door een of andere bitch die mij bevel gaf plaats te nemen in een wachtruimte. Toen ik daar aan de beurt was keek een ander officer nog eens naar mn paspoort en dezelfde standaardvragen over verblijfplaats, of ik toerist was e.d. en toen mocht ik gaan.

Best vaag dus. Heb een paar keer gevraagd waarom ik mee moest, maar niemand zei wat. Alleen die laatste kerel zei 'just a double check'.... Maarja, waarom dan juist bij mij. Maar ik was allang blij dat ik verder mocht dus maar niet doorgevraagd.

Later kwamen we nog een Nederlander tegen die hetzelfde overkwam en een overeenkomst tussen ons was dat we beide een nieuw paspoort hadden. Iemand een idee of dit een reden is om je op zo'n manier af te voeren? Iemand anders dit wel eens meegemaakt bij de US douane? Heb verder nl. geen idee omdat ik er gewoon 'normaal' uitzie, geen provocerende kleding of wat dan ook. Blijft dus een beetje een raadsel om welke reden ik ge-double checked moest worden.
pi_52263371
Dat kan normaal zijn. Een random check om nog wat meer mensen aan het werk te houden.
Daar draait de Amerikaanse economie op

Gezien de veranderde regels, verder in: [Centraal] Vragen over vliegen #3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')