Kick van een oud topic, maar mijn vraag past hier precies in..
![]()
Ik ben afgelopen week naar New York geweest. Reisde samen met mn broer(tje) en in Newark gingen we tegelijk naar de douane. Kerel stelde wat standaardvragen en deed de andere gebruikelijke dingen. Daarna gaf ie mn broertje zn paspoort en hij kon verder naar de bagage, maar mijn paspoort deed ie in een zakje en ik moest meelopen met een ander douanefiguur
![]()
Via een gang moest ik alleen in een lift gaan staan waarna de deuren dicht gingen. Ik voelde me niet echt op mn gemak zeg maar. Daarna werd ik 'gastvrij' ontvangen (not) door een of andere bitch die mij bevel gaf plaats te nemen in een wachtruimte. Toen ik daar aan de beurt was keek een ander officer nog eens naar mn paspoort en dezelfde standaardvragen over verblijfplaats, of ik toerist was e.d. en toen mocht ik gaan.
Best vaag dus. Heb een paar keer gevraagd waarom ik mee moest, maar niemand zei wat. Alleen die laatste kerel zei 'just a double check'.... Maarja, waarom dan juist bij mij. Maar ik was allang blij dat ik verder mocht dus maar niet doorgevraagd.
Later kwamen we nog een Nederlander tegen die hetzelfde overkwam en een overeenkomst tussen ons was dat we beide een nieuw paspoort hadden. Iemand een idee of dit een reden is om je op zo'n manier af te voeren? Iemand anders dit wel eens meegemaakt bij de US douane? Heb verder nl. geen idee omdat ik er gewoon 'normaal' uitzie, geen provocerende kleding of wat dan ook. Blijft dus een beetje een raadsel om welke reden ik ge-double checked moest worden.