Cool bedanktquote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:11 schreef DutchTrain het volgende:
http://netherlands.usembassy.gov/
en voor de rest:
beide formuliertjes die je in het vliegtuig krijgt HELEMAAL en VOLLEDIG invullen, zorg ervoor dat je echt ALLES ingevuld hebt en dan zorgen dat je als één van de eerste het vliegtuig uit bent, zodat je als eerste door de immigration kan en dan een uur op je bagage kan wachten in plaats van een uur in de rij te staan.
Zorg ervoor dat je je paspoort en het eerste overnachtingsadres bij de hand hebt als je die formuliertjes moet invullen.
Ook nog alle vragen - die je ook al een keer bij het inchecken hebt gehad - netjes en naar waarheid te beantwoorden (wie heeft je koffer ingepakt, heb je 'm niet alleen gelaten, wat kom je hier doen en heb je geen openstaande boetes meer... de vraag 'How are you?', hoef je overigens niet te beantwoorden) En niet vergeten te lachen voor de foto en vrijwillig je vingerafdruk op te laten nemen.
ow jah: ook geen vers voedsel zoals fruit, vleeswarenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:09 schreef kepler het volgende:
geen pistolen, geweren en/of scherpe voorwerpen meenemen in je handbagage
ook drugs kan ik niet aanraden
Yep, lees ook: Paspoort voor USAquote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:31 schreef Blik het volgende:
vingerafdruk? is dat serieus?
IDD, vingerafdruk, foto's en een hele rits vragen. Vertrek zelf donderdag en heb alle info ook maar even verzameld want die amerikaanse adressen kan ik toch nooit onthouden.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 20:11 schreef Blik het volgende:
ga ook naar Amerika op vakantie, wist al wel dat je allemaal papieren in moest vullen en dat er zware controles zijn, maar dat er een foto en vingerafdruk gemaakt werd is nieuw voor me
Of de naam van het bedrijf waar je je camper/auto hebt gehuurd.quote:Op woensdag 25 mei 2005 07:53 schreef Hilzillah het volgende:
Tip: je moet het EXACTE verblijf adres mailen.
Die had ik eentje in mijn zak zitten toen ik op JFK door de douane ging, terug naar Nederland. Moest 'm alleen in zo'n bakje leggen en kreeg 'm daarna gewoon weer mee. Verbaasde mij ook al.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 22:01 schreef UIO_AMS het volgende:
Aanstekers mogen trouwens ook niet.
13 februari, dus recentelijk.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:58 schreef UIO_AMS het volgende:
Wanneer was dat? Dat van die aanstekers is namelijk pas een paar maanden geleden ingevoerd.
Volgens mij heb ik geen stempel gekregen in Cubaquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:36 schreef Aventura het volgende:
Ik vraag me het volgende af. Ik wil met een vriendin naar Cuba, maar voor volgend jaar staat ene trip naar de USA op de planning. Nu vertelde een Amerikaanse vriend me dat je weleens problemen kunt krijgen als je met een cubaans stempel in je paspoort naar Amerika wilt. Is dat zo?
Huh, ik dacht dat Amerikanen Cuba niet in mochten?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:45 schreef UIO_AMS het volgende:
Volgens mij gaan er vrij veel Amerikanen als toerist naar Cuba, dus het zal denk wel meevallen. Maar je zou even kunnen informeren bij het Amerikaanse consulaat hier in A'dam.
Klopt, alleen Amerikanen met een speciale licentie mogen naar Cuba. Alleen niet-commerciele reizen zijn toegestaan (wetenschappers, sporters, journalisten, medewerkers van NGO's etc.)quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:18 schreef Aventura het volgende:
[..]
Huh, ik dacht dat Amerikanen Cuba niet in mochten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |