Alsof ik er wat aan kan doen dat jij ineens lijkt zijn te overgelopen naar de dagploeg.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:06 schreef Otherside het volgende:
Blijf ik 'n keer wat langer op, gaan ze opeens vroeg naar bed...
Als ik googel naar werken van Aat Veldhoen, Marte Röling e.d., dan is de oogst zéér matig.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:00 schreef Otherside het volgende:
Hoe dat zo?
Er zijn toch tal van Nederlandse kunstenaars te vinden op het net?
( Zelfs zonder daarbij meteen aan namen als Van Gogh, Appel, Kooning, Rembrandt, Vermeer en Mondriaan te denken.. )
Uhuh, je nick verraad het al.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:09 schreef Otherside het volgende:
Nu ben ik zelfs al een overloper.
Dat dan weer wel.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:14 schreef Otherside het volgende:
Mooie avatar heb ik ook...
Enkele stappen richting mijn bed ... wat is dat voor halfslachtige poging? Je gaat wel of je gaat niet naar je bedje ... van alle tussenliggende opties wordt niemand gelukkig.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:05 schreef ALTER-EGO het volgende:
Zal ik dan toch maar naar mijn verstand luisteren en de enkele stappen richting mijn bed ondernemen?
Over avatars gesproken ... ik krijg koppijn van dat geflikker in die OS-avatar.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:14 schreef Otherside het volgende:
Mooie avatar heb ik ook...
Het is welgeteld enkele stappen van waar ik nu zit, naar mijn bed.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:17 schreef Gajus het volgende:
[..]
Enkele stappen richting mijn bed ... wat is dat voor halfslachtige poging? Je gaat wel of je gaat niet naar je bedje ... van alle tussenliggende opties wordt niemand gelukkig.![]()
Ben nog in tweestrijd met mezelf over het wel of niet gaan.quote:Als je gaat ... dan wens ik jou een hele goede nacht toe.![]()
Als je blijft ... dan geef ik als hint: de schilder behoort tot de top van de Franse post-impressionisten.![]()
Die avator vertoont enige gelijkenis met mij.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:22 schreef Gajus het volgende:
[..]
Over avatars gesproken ... ik krijg koppijn van dat geflikker in die OS-avatar.![]()
Slecht gooi ... ik mag wel zeggen ... een hele slechte gooi.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:24 schreef Otherside het volgende:
Hmz... Ik gooi even op Manet...
quote:Post-Impressionism
France, 1880's to 1900
Post-Impressionism is an umbrella term used to describe a variety of artists who were influenced by Impressionism but took their art in different directions.
There is no single well-defined style of Post-Impressionism, but in general it is less casual and more emotionally charged than Impressionist work.
The classic Post-Impressionists are Paul Cezanne, Paul Gauguin, Vincent van Gogh, Henri de Toulouse-Lautrec and Henri Rousseau. The Pointillists and Les Nabis are also generally counted among the Post-Impressionists.
*Poingpoingpoingquote:Op donderdag 26 mei 2005 02:26 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Die avator vertoont enige gelijkenis met mij.
Wat weet jij? Dat haar beddensprei een rozenmotief bevat?quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:27 schreef Otherside het volgende:
Ja, 1 welgemikte duik, en AE ligt op rozen...
Ik kan het weten...
Als Do2Os hierop bevestigend antwoord, dan heeft hij duidelijk op andere dingen dan het beddesprei gelet.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:33 schreef Gajus het volgende:
[..]
Wat weet jij? Dat haar beddensprei een rozenmotief bevat?![]()
![]()
De essentie van alle levensvraagstukken.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:25 schreef ALTER-EGO het volgende:
Ben nog in tweestrijd met mezelf over het wel of niet gaan.
Mijn verstand zegt van wel, mijn gevoel wil nog niet.
Wat ik bedoel is... luister ik nou naar mijn verstand of mijn gevoelens..
Mijn verstand slaapt al.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:42 schreef Gajus het volgende:
[..]
De essentie van alle levensvraagstukken.![]()
Die discussie laat ik nu eventjes rusten ... de gezochte schilder staat wèl vermeld in mijn quote.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:33 schreef Otherside het volgende:
Ach, al die termen overlappen elkaar...
En Manet wordt naar mijn weten ook gerekend tot de Post-impressionisten, hoor...
quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:42 schreef Otherside het volgende:
.....
quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:43 schreef Otherside het volgende:
quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:43 schreef Otherside het volgende:
Wauw, vier maal Do2Os zijn/mijn ikoon onder elkaar.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:44 schreef Otherside het volgende:
Heel verstandig ... ik volg jullie goede voorbeeld ... ook welterusten.quote:Op donderdag 26 mei 2005 02:53 schreef ALTER-EGO het volgende:
Mijn gevoel heeft zojuist mijn verstand wakker gemaakt met de boodschap me naar bed te sturen.
Nou kom ik er niet meer onderuit.
Welterusten.
Ik spreek geen Fransquote:Op donderdag 26 mei 2005 03:19 schreef cioran63 het volgende:
Yves Klein,
Petite Vénus Bleue
6 x 2.5 cm.
Bijou réalisé en bronze peint avec la couleur IKB par Jean-Paul Ledeur.
Bijou tiré à 500 exemplaires numérotés et gravés de l'étoile de l'artiste.
Livré sur fond d'or en un coffret de plexiglas avec certificat des éditions T.A.T Arts & Stéphane Klein.
Nous contacter pour le prix.
http://latitudesarts.free.fr/artistes/klein/klein1.htm
He, iedereen die een foute op merking overquote:Op donderdag 26 mei 2005 09:15 schreef Gellius het volgende:
Dat liedje is overigens geschreven door Jonathan Richman (and the The Modern Lovers) en slecht(s) gecoverd door onder andereBowie
.
Ik ga m'n Limewire opstarten en kijken of ik wat kan vinden van meneer Johnathan R. danwel van John C.quote:Op donderdag 26 mei 2005 09:27 schreef Gellius het volgende:
Het past wel in het levensverhaal vanJohnathan Richman
om het bij het verkeerde eind te hebben en dan ook nog door
David Bowie
gecovered te worden. Er bestaan trouwens ook wel mooie covers van dit lied, bijvoorbeeld die van
John Cale
.
Geen nood, ik verzink nu weer in mijn gebruikelijke lethargie.quote:Op donderdag 26 mei 2005 09:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
En maak je niet al te druk Gellius
Oja, de opgave!!quote:Op donderdag 26 mei 2005 09:32 schreef Augustina het volgende:
Goedemorgen!
Cioran, wat een grappige opgave.![]()
Of je boxershort!!quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:34 schreef Otherside het volgende:
Leuk voor op je T-shirt...
Het gaat om het duo Bob & Roberta Smith, al betwijfel ik of het daadwerkelijk om een duo gaat.quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:20 schreef cioran63 het volgende:
Titel is goed! Nu voor de volledigheid de kunstenaars nog. Ja, kunstenaars, want het is een duo, een man en een vrouw. De man heet Bob, dat wil ik ook nog wel kwijt. Maar niet Ross.
quote:No one would be so stupid as to call Velvet Underground shit except perhaps Bob and Roberta Smith. In their new show "Stupid Men and Useless Women" Bob and Roberta Smith attack culture´s heroes.
People who meet Bob think he is a nice guy, he smiles, he is friendly and never rude. But underneath Bob hates everyone, from Martin Kippenberger who smells, to Horatio Nelson who is a fool, to Frieda Kahlo who has one furry eyebrow and her eyes are too close together, to Nigela Lawson who can´t cook.
Many of Bob and Roberta Smith´s past works have invited visitors to the gallery to make something beautiful from rather rubbishy materials - but in their new piece "Bunch of Cowards" if the public fail to make a good sculpture Bob threatens to "come round their house and stick a broom handle up their cats arse".
The worm has turned.
"While the Smith´s use of language identifies them as heirs to conceptual art, they also draw on the traditions of British empiricism and nonsense literature. Instead of serving up abstruse philosophical propositions or abstract linguistic games, their work is conspicuously unpretentious, sometimes appearing deliberately silly. Yet underlying their use of absurdity is a constant effort to puncture our quasi-religious faith in mainstream aesthetics and to remind us that art is a game in which we can make up the rules." Ralph Rugoff
"Bob has a genius for joining together different rhetorical styles to make something mildly anarchistic. Even the mildness has a touch of genius, since anything stronger would be too conventionally arty." Matthew Collings
"Bob and Roberta Smith are old bastards not old masters" Mel Brimfield
Op zich wàs Picasso wel een asshole natuurlijk.quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:42 schreef Augustina het volgende:
zo van: Pfff, who the hell are you?!
Heb jij hem ook wel eens ontmoet?quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:58 schreef Gellius het volgende:
[..]
Op zich wàs Picasso wel een asshole natuurlijk.
Dat weet ik dan weer niet. Maar hij had er vast een.quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:58 schreef Gellius het volgende:
[..]
Op zich wàs Picasso wel een asshole natuurlijk.
Dat niet nee, maar iemand die nooit een asshole genoemd wordt moet er wel eentje zijn. Normale mensen worden altijd wel door iemand op enig punt een asshole gevonden. Lijkt me.quote:Op donderdag 26 mei 2005 16:01 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Heb jij hem ook wel eens ontmoet?
Ow, echt? Net als Nicci French, maar dan omgekeerd. Ik had dat even niet door, dat het er maar één is. Knap hoor.quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:55 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Het gaat om het duo Bob & Roberta Smith, al betwijfel ik of het daadwerkelijk om een duo gaat.
Bij mijn weten is Bob & Roberta Smith een pseudoniem voor Patrick Brill, de kunstenaar hierachter.
De opgave "Pablo Picasso is an Ashole" is een onderdeel van Bob & Roberta Smith's serie "Stupid Men & Useless Women".
Helemaal juist.quote:Op donderdag 26 mei 2005 18:25 schreef Gajus het volgende:
Inmiddels de titel gevonden: "Femme au verre de vin".![]()
Ik ben een absolute liefhebber van "femme" en "verre de vin", maar niet altijd van de combinatie.![]()
Mijn laatst geplaatste plaatje is bedoeld als opgave.quote:Op donderdag 26 mei 2005 21:51 schreef Augustina het volgende:
Is de tekening van Gajus de nieuwe opgave of om dat feit gewoon met ons te delen?
Zeker een interessante site.quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:09 schreef Gajus het volgende:
[..]
Mijn laatst geplaatste plaatje is bedoeld als opgave.![]()
spieken toegestaan (anders vind je hem nooit); BTW, een interessante site
De signature is ook wel een weggevertje...quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:09 schreef Gajus het volgende:
[..]
spieken toegestaan (anders vind je hem nooit); BTW, een interessante site
Zonder spieken was het een onmogelijke opgave geweest.quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:21 schreef Augustina het volgende:
Edward Hopper Study of a Dutch girl
Zo was het wel heeeel erg makkelijk.
quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:56 schreef Gajus het volgende:
[..]
Zonder spieken was het een onmogelijke opgave geweest.![]()
Toch heb ik deze opgave geplaatst vanwege de merkwaardigheid dat de tekening gemaakt is in 1901 (hij studeerde toen aan de New York School of Art) en Edward Hopper pas in 1906 ons land bezocht heeft.![]()
bron: http://www.artchive.com/artchive/H/hopper.html
Nog altijd beter dan geen bier, lijkt me.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:03 schreef Otherside het volgende:
Lauw bier...
Deze opmerking slaat nergens op. Immers, deze signature is [1] nauwelijks te ontcijferen en [2] gelijkt totaal niet op zijn latere signature.quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:55 schreef Otherside het volgende:
De signature is ook wel een weggevertje...
Wij hadden dit werk met eigen ogen kunnen aanschouwen. Maar toen ik dat twee maanden geleden voorstelde gaf Dootje de voorkeur aan een bezoek aan de De Kooning expositie.quote:
Niets, ik had gewoon een line nodig om hier binnen te vallen.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:15 schreef Otherside het volgende:
Wat doe ik nu weer verkeerd?
Helemaal correct.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:11 schreef cioran63 het volgende:
Gerhard Richter, Betty,1991
Ook best aardig toch.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:17 schreef Gajus het volgende:
[..]
Wij hadden dit werk met eigen ogen kunnen aanschouwen. Maar toen ik dat twee maanden geleden voorstelde gaf Dootje de voorkeur aan een bezoek aan de De Kooning expositie.![]()
Oh, "Neuken?" voldoet niet meer?quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:17 schreef ALTER-EGO het volgende:
[..]
Niets, ik had gewoon een line nodig om hier binnen te vallen.
Neeeeeee....quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:17 schreef Augustina het volgende:
[..]
Helemaal correct.
En toedeledokie. De nachtploeg is compleet, dus heb hier nog weinig te zoeken.
![]()
Ik geef de voorkeur aan de Kooning...quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:17 schreef Gajus het volgende:
[..]
Wij hadden dit werk met eigen ogen kunnen aanschouwen. Maar toen ik dat twee maanden geleden voorstelde gaf Dootje de voorkeur aan een bezoek aan de De Kooning expositie.![]()
quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:20 schreef Augustina het volgende:
[..]
Oh gaat er geneukt worden? Dan blijf ik.
quote:
quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:14 schreef ALTER-EGO het volgende:
AE, gedraag je eens onder mijn nick zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |