abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27626749
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 14:57 schreef RSH11 het volgende:
Heb jij toevallig ook "The Field" (Het Veld) gelezen, door Lynne McTaggart? Dit gaat over hetzelfde als de film ongeveer, maar dan met wetenschappelijke bewijzen. Misschien dat het een leuke/interessante aanvulling is op de film.
Het laat ook goed zien dat de hedendaagse wetenschap alleen ziet wat binnen het paradigma van vandaag past. Iets dat er vanaf wijkt wordt liever genegeerd. Een beetje als georganiseerde religie. (misschien een beetje generaliserend, maar ik hoop dat je m'n punt ziet)
Ik zelf denk dat er veel waarheid zit in de ontdekkingen van de QM, en ook dingen als de waterkristallen van dr. Emoto. Maar nu raak ik erg off-topic
Ja, dat is weer gebassseerd op het feit dat er een energetisch veld aanwezig zou zijn in het vacuum. Nou is dat aardig fysisch te onderbouwen, maar die literatuuur maakt er weer niks van. Leuk verhaaltje, meer niet.
pi_27629632
Hmm, ik ben nogal een leek in dit gebied, dus vergeef me voor m'n onwetendheid
Waarom "maakt die literatuur er weer niks van"? Is het geschreven door mensen met een slechte reputatie, of om andere reden? Ikzelf vind de dingen over bijvoorbeeld telekinese* in het boek erg interessant, en de onderzoeken leken mij ook vrij waterdicht.

*het verschijnsel van de beweging of verplaatsing van voorwerpen zonder aanraking door een persoon, d.m.v. een onbekende werking => psychokinese

[ Bericht 17% gewijzigd door RSH11 op 04-06-2005 11:29:48 (telekinese uitleggen) ]
  zaterdag 4 juni 2005 @ 11:17:23 #28
121590 Paris1
Never a dull moment
pi_27629708
Ik heb hem gezien 2 weken geleden in de bioscoop. Het is zeker een aanrader, maar meer een film om thuis op de bank te kijken.
De onderwerpen die worden aangesneden zijn interessant, alleen wordt er helaas niet al te diep op ingegaan. Daardoor blijf je met veel vragen zitten.
Concept is origineel. Goed bij de les blijven om alles te volgen en soms erg grappig.
Wat mij het meest aansprak was de theorie over water en de emoties die water over kan nemen. Een mens bestaat voor 90% uit water en als je dan ziet hoe water reageert op zijn omgeving..........Feel the flow!
Que pasa?
pi_27629838
wie kan er uitleggen waar telekinese over gaat?
ik begrijp veel, maar ken de woorden niet...
  zaterdag 4 juni 2005 @ 12:07:28 #30
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_27630536
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 02:05 schreef Haushofer het volgende:
Kutfilm. Verkeerde feiten, Romantisering van wetenschappelijke modelletjes, en de filmmakers zitten bij één of andere sekte. Jammer hoor.
Kan je daar niet gewoon langs kijken, je gezond verstand gebruiken, en beseffen dat er genoeg bruikbaar materiaal in die film zit waardoor een mensenleven heel wat prettiger kan lopen?

Ik vond zelf de boodschap over de kracht van gedachte en wat een gedachte kan doen met je lichaam ERG belangrijk.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_27771465
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 01:10 schreef gaiela het volgende:
misschien ben ik een leek hoor, maar als je zegt: iets is niets, gaat het dan om alle ideeen die we erop geplakt hebben en dat die niet waar of onwaar zijn, maar gewoon onze ideeen.
en zou de wereld er echt beter (?) op worden als niemand meer verdrietig was, iedereen blij rondliep.....
pomdiedom...
Eindelijk even tijd gemaakt voor je vraag.

Ik bedoelde dit op het vlak van de materie die we zien, voelen,... De vaste materie is egeinlijk bijna niets. Die steen is een cluster van een heleboel atomen (zonnestelsels), maar wij zien het als een steen, niet als een heleboel super kleine zonnen met nog kleinere planeetjes er om heen.

En waarom zouden we niet meer verdrietig zijn? Is dat een negatief iets dan? Als we positiever beginnen te denken raken we makkelijker door moeilijkere periodes heen...
What to think or what not to think... THAT's the question
  dinsdag 26 juli 2005 @ 14:53:19 #32
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29142024
Ik ben benieuwd. Een vriendin vond hem best goed. Maar ide is dan ook helemaal into reiki (Ik zeg altijd raki. ) en houdt zich wel meer met dat soort dingen bezig. Geen wetenschappelijke achtergrond, misschien scheelt dat ook. Ik ben toch wel benieuwd, ondanks de slechte kritieken.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_29144085
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 12:07 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Kan je daar niet gewoon langs kijken, je gezond verstand gebruiken, en beseffen dat er genoeg bruikbaar materiaal in die film zit waardoor een mensenleven heel wat prettiger kan lopen?

Ik vond zelf de boodschap over de kracht van gedachte en wat een gedachte kan doen met je lichaam ERG belangrijk.
Ik kan het proberen
pi_29859038
Leuk al die reacties. Het grappige aan deze discussie is dat er geen enkel bewijs is voor onze realiteit. Dus wat nou feiten en bewijzen? Kunnen wij een oordeel vellen over feiten terwijl de realiteit waarin die feiten bestaan, niet eens bewezen kan worden?

De titel van de film is "What the bleep do we know" en DAT is waar het hier over gaat. We weten helemaal niets. We kunnen vragen stellen, waar de film ons ook toe aanspoort, maar het ultieme antwoord zullen we nooit vinden.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_29862504
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 04:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Leuk al die reacties. Het grappige aan deze discussie is dat er geen enkel bewijs is voor onze realiteit. Dus wat nou feiten en bewijzen? Kunnen wij een oordeel vellen over feiten terwijl de realiteit waarin die feiten bestaan, niet eens bewezen kan worden?

De titel van de film is "What the bleep do we know" en DAT is waar het hier over gaat. We weten helemaal niets. We kunnen vragen stellen, waar de film ons ook toe aanspoort, maar het ultieme antwoord zullen we nooit vinden.
Maar de wetenschap pretendeert ook niet om "ultieme antwoorden"te krijgen. De wetenschap stelt modellen op, toetst deze, en als het meezit krijgt zo'n model de status van een theorie. Hoe wil je "een realiteit bewijzen"? Wat versta je daaronder? Wat versta je onder "feiten en bewijzen"? Zelf vind ik het vage uitspraken. De realiteit kan worden gevangen in modellen, en that's it. Dat doe je vanuit aannames, inzichten en axioma's (de wiskunde, het idee dat de natuur logisch is, etc ) De uitspraak "we weten niets"vind ik eigenlijk domme dweeperij. Het doet mensen goed om te denken dat we niets weten, zo blijft het heelal mystiek en onvoorspelbaar. De waarheid is dat we een boel weten, maar vanuit ons kader. Beter dan dat wordt het niet. En daar kan ik prima mee leven.

Die film is een leuke aanzet tot nadenken, maar het verkracht en misinterpreteerd een boel theorieen, en zet dit neer als waarheid. En dat staat mij bijzonder tegen van deze film.
pi_29893365
Ik heb de film gezien, is me aangeraden door een medestudent filosofie...
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 11:46 schreef Haushofer het volgende:

[..]

. De waarheid is dat we een boel weten, maar vanuit ons kader. Beter dan dat wordt het niet. En daar kan ik prima mee leven.

Die film is een leuke aanzet tot nadenken, maar het verkracht en misinterpreteerd een boel theorieen, en zet dit neer als waarheid. En dat staat mij bijzonder tegen van deze film.
Ben ik helemaal mee eens!

Het was een aardige film met leuke special effectjes maar ik vraag me toch af of één en ander niet gesponsord werd door de New Age beweging: Naarmate de film naar het einde toewerkte kreeg ik echt heel sterk die indruk namelijk.

[ Bericht 53% gewijzigd door Nemephis op 23-08-2005 17:42:51 (//major typo) ]
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:43:30 #37
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29893429
Who gives a fuck, het gaat er om wat jij er ZELF van vindt, wat vind je over dat stuk waarin ze uitleggen over wat gedachten met je lichaam kunnen doen? Over gedachten die stofjes opwekken die op hun beurt emoties veroorzaken, de chemische fabriek, etc.?
pi_29896055
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:40 schreef Nemephis het volgende:
Ik heb de film gezien, is me aangeraden door een medestudent filosofie...
[..]

Ben ik helemaal mee eens!

Het was een aardige film met leuke special effectjes maar ik vraag me toch af of één en ander niet gesponsord werd door de New Age beweging: Naarmate de film naar het einde toewerkte kreeg ik echt heel sterk die indruk namelijk.
Het is gesponsord door de "school van verlichting". Dat zegt een boel, lijkt me.
pi_29896175
Wat is daar erg aan, Haushofer?
pi_29896250
Dr. Masaru Emoto met het waterexperiment is trouwens echt geweldig. Je kunt dat ook zelf thuis uitproberen en het werkt!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:46:59 #41
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29896877
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:17 schreef Haushofer het volgende:

Het is gesponsord door de "school van verlichting". Dat zegt een boel, lijkt me.
Werd Einstein nooit gesponsord?

Iets waar je in gelooft steunen om het zo de wereld in te brengen zodat mensen er over te weten kunnen komen en vervolgens zonder allerlei vooroordelen hun eigen mening er over kunnen vormen is toch iets fantastisch?
pi_29915494
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 19:46 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Werd Einstein nooit gesponsord?

Iets waar je in gelooft steunen om het zo de wereld in te brengen zodat mensen er over te weten kunnen komen en vervolgens zonder allerlei vooroordelen hun eigen mening er over kunnen vormen is toch iets fantastisch?
Einstein gesponsord? Niet dat ik weet.

En op je tweede punt: Nee. Niet als het sekte-achtige groeperingen zijn als die school van verlichting. Zou jij een film, die wetenschappelijk claimt te zijn en gemaakt door de Scientology kerk waarin vervolgens allemaal verkeerde interpretaties van theorieen worden neergekwakt als waarheid, serieus nemen? Ik niet.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 12:58:28 #43
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_29917312
Als dat quantum gebeuren echt zo vertekend is dan heb je wel een punt.

Dat was overigens precies het gedeelte van de film dat ik het minst interessant vond, ik bedoel, je koopt er verder weinig voor, je kan er slechts kennis van nemen, het zal wel.

Maar ik blijf er bij dat het stuk over gedachten en emoties heel goed is gedaan, daarom is What The Bleep wat mij betreft nog steeds een absolute aanrader.
pi_29921120
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 11:59 schreef Haushofer het volgende:

[..]

En op je tweede punt: Nee. Niet als het sekte-achtige groeperingen zijn als die school van verlichting.
Hoezo zijn ze "sekte-achtig"? En wat is jouw definitie van "sekte-achtig"?
quote:
Zou jij een film, die wetenschappelijk claimt te zijn en gemaakt door de Scientology kerk waarin vervolgens allemaal verkeerde interpretaties van theorieen worden neergekwakt als waarheid, serieus nemen? Ik niet.
Maar welke verkeerde interpretaties van theorieen worden er in de film gegeven dan?
En als laatste vraag: Wat weet jij van verlichting? Kun je bijv. een definitie of beschrijving geven?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_29929868
Niks sekteachtigs aan die film. Hoewel ik wetenschappers vaak schuw vanwege hun materialistische kijk, kun je de mensen in de film opzoeken op Google kom en je ook bij een aantal interessante interviews uit. Hoewel ik er geen waarde aan hecht dat iemand gestudeerd zou hebben of professor is, zijn die interviews toch interessant. Bijvoorbeeld http://twm.co.nz/goswam1.htm

Dingen als "verlichting" klinken bij sommige gewoon eng in de oren terwijl het helemaal niet eng is. Maar iedereen moet wat hij of zij vindt maar voor zichzelf maar bepalen. De boodschap van de film was goed in ieder geval.
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
pi_30035132
Ik heb 'm ooit gedownload en voor niet meer dan de helft gekeken: er zaten opzich wel interessante dingen in, maar het werd me iets te zweverig.

Leuke film om met je vriendin heen te gaan... op een of andere manier wordt het dan toch nog spannend.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:55:13 #47
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30038671
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 18:41 schreef DemonRage het volgende:
Ik heb 'm ooit gedownload en voor niet meer dan de helft gekeken: er zaten opzich wel interessante dingen in, maar het werd me iets te zweverig.

Leuke film om met je vriendin heen te gaan... op een of andere manier wordt het dan toch nog spannend.
Je moet juist de tweede helft kijken, de eerste helft was niet zo interessant
pi_30093908
Ik heb hem gisteren bekeken en vond hem eerst nog redelijk interessant overkomen maar na dat ze over God begonnen kreeg ik al een gevoel van WTF.

Daarna hoorde ik die ene rare blonde vrouw spreken dat we nog steeds dat achterlijke bijgeloof hebben over God terwijl we al de grootste technologie van anti zwaartekracht magneten en magnetische velden tot nulpuntsenergie hebben

Ohja bijna vergeten. Ginder aan de metro verteld die ene vrouw dat de mens voor 90 percent uit water bestaat
pi_30097256
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 13:14 schreef LSDsmurf het volgende:
Ik heb hem gisteren bekeken en vond hem eerst nog redelijk interessant overkomen maar na dat ze over God begonnen kreeg ik al een gevoel van WTF.

Daarna hoorde ik die ene rare blonde vrouw spreken dat we nog steeds dat achterlijke bijgeloof hebben over God terwijl we al de grootste technologie van anti zwaartekracht magneten en magnetische velden tot nulpuntsenergie hebben

Ohja bijna vergeten. Ginder aan de metro verteld die ene vrouw dat de mens voor 90 percent uit water bestaat
Even offtopic, ik heb net je site, zoals deze op FOK staat aangegeven, door de W3C test geduwd, en man, de duivel zit er goed in hoor , zie hier de resultaten, even werken aan de validiteit:

http://validator.w3.org/c(...)ww.dvhardware.net%2F

[ Bericht 3% gewijzigd door Stenny op 30-08-2005 15:17:23 ]
pi_30098085
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 15:11 schreef Stenny het volgende:

[..]

Even offtopic, ik heb net je site, zoals deze op FOK staat aangegeven, door de W3C test geduwd, en man, de duivel zit er goed in hoor , zie hier de resultaten, even werken aan de validiteit:

http://validator.w3.org/c(...)ww.dvhardware.net%2F
Bwa 100% valide HTML is nooit echt een prioriteit geweest. De meeste sites hebben dit probleem en voor zover ik weet zijn er geen problemen met mijn site in IE, Firefox, Mozilla en Opera.

Trouwens op jouw site zit de duivel er ook goed in hoor Ik pik er zomaar even een pagina uit en die heeft 164 fouten .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')