abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 januari 2006 @ 12:55:16 #251
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_34237212
Mijn pup krijgt 6 dagen brokken en de 7e dag energigue. Dit op aanraden van de fokker.
Ik vind het naar niets ruiken maar het beest wordt helemaal wild als ik een schoteltje ontdooide schijven klaar heb staan.

Over het poep eten....
Het zou af te leren moeten zijn. Je kunt het proberen door in beide handen een snoepje te houden en hem te leren dat hij uit een hand niet mag pakken dmv het commando don't. Als hij het wel probeert dan de andere hand laten zien en pak maar zeggen. Als de hond dat door heeft zou je de snoepjes op de grond kunnen leggen. Als het goed is, zal de hond bij don't niets pakken. Natuurlijk beloon je het niet pakken met een snoepje uit de hand. Zodra de hond tijdens het lopen aan een 'heerlijk' geurende drol wil snuffelen/eten zou het commando genoeg moeten zijn.
Dit commando kan de hond trouwens ook behoeden voor het eten van giftige dingen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_34239914
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:27 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Mmm ik had hem hiermee naartoe genomen vanuit dierennieuws omdat ik daar niet teveel offtopic wilde gaan en ik dacht dat de mensen hier wel wat dieper op de materie zouden kunnen ingaan. Open hier een apart topic over en de gemiddelde persoon heeft zich nooit erg veel verdiept in huisdiervoer. Sorry.
Het was vooral bedoeld als een verzoek richting TechXP hoor. Ik ken hem een beetje en hij is in staat om het hele topic vol te praten met ellenlange betogen waarom het beter zou zijn om je hond of kat vegetarisch te voeren (je geeft je konijn toch ook geen biefstuk? ). Zou ik persoonlijk een beetje zonde van dit topic vinden...
pi_34240020
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 12:55 schreef ondeugend het volgende:
Mijn pup krijgt 6 dagen brokken en de 7e dag energigue. Dit op aanraden van de fokker.
Ik vind het naar niets ruiken maar het beest wordt helemaal wild als ik een schoteltje ontdooide schijven klaar heb staan.
Dat is heel gewoon, dat worden alle honden van versvoer. Je zou de pup ook gewoon alleen maar Energique kunnen geven, nog veel beter voor 'm. Eén dag lijkt mij niet zoveel zoden aan de dijk zetten. Het verschil merk je pas bij alleen maar of vooral vers.

Ik ben er trouwens van de week achter gekomen dat Energique ook een variant zonder tarwe heeft. Energique nr. 4 dus (bedoeld voor honden 'met huid- en of darmproblemen'). Deze Energique-variant heeft ongeveer dezelfde samenstelling als Carnibest. Ben d'r erg blij mee, want Carnibest halen is altijd nogal een geregel voor me.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lupa_Solitaria op 22-02-2006 09:46:07 ]
pi_34254660
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 14:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

(je geeft je konijn toch ook geen biefstuk? ).
even offtopic hoor

vleesetend konijn
pi_35225618
Weet hier iemand iets over hoe dat gaat werken met de verkrijgbaarheid van vlees wanneer de pleuris (lees vogelgriep) hier uitbreekt ? Ik geef iedere dag eendagskuikens, die worden niet meer uitgebroed natuurlijk wanneer er een transportverbod wordt ingesteld op een gegeven moment. Dan zit ik waarschijnlijk met een hongerstakende (want kuikenverslaafde) dEUS.

Toen er vogelpest heerste waren er ook transportverboden, maar toen maar in bepaalde gebieden, en kip was gewoon verkrijgbaar. Waar kwam die toen ook alweer vandaan ? En hoe zou dat gaan met de fabrikanten van KVV ? Ik ga zo zelf even wat mensen mailen, de uitslag daarvan zal ik hier wel neerzetten.

Ik moest toch CB bestellen, als ik de vriezer volprop met 45 kilo kunnen we weer 4 maanden vooruit, dus dat is het probleem niet. Ik kan dan nog maar 30 kilo CB kwijt voor de hond van m'n broertjes vriendin, en dat is in een maand op. Maar die hond gaat acuut aan de race als hij brokken moet eten, dus dat kan wel een probleem worden.

Ik zie het allemaal niet zo somber in als het misschien lijkt door zo'n berichtje, maar hoop wel wat praktische probleempjes voor te kunnen zijn.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 18:10:52 #256
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_35227756
hehe

ik dacht dat het om echt vers vlees ging.
dus iets als dit:
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_35227793
JIj bedoelt nog levend cq versgevangen neem ik aan ? Bij honden en katten is dat een beetje overbodig, die lusten het ook wel uit de vriezer.
  zaterdag 18 februari 2006 @ 19:10:57 #258
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_35229966
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 17:08 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Weet hier iemand iets over hoe dat gaat werken met de verkrijgbaarheid van vlees wanneer de pleuris (lees vogelgriep) hier uitbreekt ? Ik geef iedere dag eendagskuikens, die worden niet meer uitgebroed natuurlijk wanneer er een transportverbod wordt ingesteld op een gegeven moment. Dan zit ik waarschijnlijk met een hongerstakende (want kuikenverslaafde) dEUS.

Toen er vogelpest heerste waren er ook transportverboden, maar toen maar in bepaalde gebieden, en kip was gewoon verkrijgbaar. Waar kwam die toen ook alweer vandaan ? En hoe zou dat gaan met de fabrikanten van KVV ? Ik ga zo zelf even wat mensen mailen, de uitslag daarvan zal ik hier wel neerzetten.

Ik moest toch CB bestellen, als ik de vriezer volprop met 45 kilo kunnen we weer 4 maanden vooruit, dus dat is het probleem niet. Ik kan dan nog maar 30 kilo CB kwijt voor de hond van m'n broertjes vriendin, en dat is in een maand op. Maar die hond gaat acuut aan de race als hij brokken moet eten, dus dat kan wel een probleem worden.

Ik zie het allemaal niet zo somber in als het misschien lijkt door zo'n berichtje, maar hoop wel wat praktische probleempjes voor te kunnen zijn.
Maak je maar niet druk hoor, er is meer dan kip in de wereld.
Lam, schaap, kalf, rund en de wat meer exotische vleessoorten.

Voor de fabrikanten maakt het weinig uit overigens, hoogstens zullen ze bij langdurige "droogte" de prijzen moeten verhogen maar vergeet niet dat vlees uit deze categorie heel anders beoordeeld wordt als echt consumentenvlees.

Desnoods stuur je ze zelf op jacht.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_35230760
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 19:10 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Maak je maar niet druk hoor, er is meer dan kip in de wereld.
Lam, schaap, kalf, rund en de wat meer exotische vleessoorten.
Ik voer dat ook wel een beetje, maar het zit me toch niet helemaal lekker bij katten. Rundvlees is geloof ik allergieverwekker nr 1 bij katten (wat betreft vlees dan he ) en ze leven normaal gesproken toch ook alleen van muisjes en klein gevogelte, kip is eigenlijk al een beetje groot. Ik voer qua BARF het meest kip, eend en konijn, en van eend en konijn zijn de botten al te hard, dus daar hebben ze qua calcium al niks aan. Moet ik toch een koffiemolentje op de kop tikken en eierschalen gaan poederen, wat een gedoe. Dat is dan weer een voordeel van honden.
quote:
Voor de fabrikanten maakt het weinig uit overigens, hoogstens zullen ze bij langdurige "droogte" de prijzen moeten verhogen maar vergeet niet dat vlees uit deze categorie heel anders beoordeeld wordt als echt consumentenvlees.

IK heb geen idee hoe dat precies gaat met dat KVV, ik moet eigenlijk zelf een keer gaan halen in Ermelo zodat ik in de fabriek kan rondkijken, maar ik had het idee dat ze daar toch midden tussen de pluimveebedrijven zitten en daar waarschijnlijk ook zo hun grondstoffen van betrekken, ik kan me voorstellen dat als er geen kip getransporteerd mag worden er ook niks geslacht wordt en dat ze dan ook geen aanvoer van grondstoffen hebben, en dat de voorraad beperkt zal zijn omdat daar vriesruimte voor nodig is, of is dat te ver gedacht ?
quote:
Desnoods stuur je ze zelf op jacht.
De heren zouden het nog wel kunnen, maar Mimoos zou volgens mij omkomen van de honger Zou ik geen muizenfarm kunnen opzetten op m'n balkon
  zaterdag 18 februari 2006 @ 19:45:00 #260
17709 hollander172
pi_35231298
quote:
Op zaterdag 18 februari 2006 19:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik voer dat ook wel een beetje, maar het zit me toch niet helemaal lekker bij katten. Rundvlees is geloof ik allergieverwekker nr 1 bij katten (wat betreft vlees dan he ) en ze leven normaal gesproken toch ook alleen van muisjes en klein gevogelte, kip is eigenlijk al een beetje groot. Ik voer qua BARF het meest kip, eend en konijn, en van eend en konijn zijn de botten al te hard, dus daar hebben ze qua calcium al niks aan. Moet ik toch een koffiemolentje op de kop tikken en eierschalen gaan poederen, wat een gedoe. Dat is dan weer een voordeel van honden.
Rund is idd niet echt ideaal, sorry had niet gezien dat het om katten ging. (associeer het altijd met honden dat hele barf en kvv gedoe. )
Lam en kalf zouden redelijk safe moeten zijn, hoe jonger het dier hoe beter.
Calcium is ook toe te voegen in de vorm van poeders e.d. alhoewel dat niet mijn voorkeur zou hebben, is beendermeel misschien een idee?
quote:
IK heb geen idee hoe dat precies gaat met dat KVV, ik moet eigenlijk zelf een keer gaan halen in Ermelo zodat ik in de fabriek kan rondkijken, maar ik had het idee dat ze daar toch midden tussen de pluimveebedrijven zitten en daar waarschijnlijk ook zo hun grondstoffen van betrekken, ik kan me voorstellen dat als er geen kip getransporteerd mag worden er ook niks geslacht wordt en dat ze dan ook geen aanvoer van grondstoffen hebben, en dat de voorraad beperkt zal zijn omdat daar vriesruimte voor nodig is, of is dat te ver gedacht ?
Bij productie van KVV wordt gewoon slachtafval aangevoerd en direct verwerkt, hierna wordt het opgeslagen in vriesruimten.
quote:
De heren zouden het nog wel kunnen, maar Mimoos zou volgens mij omkomen van de honger Zou ik geen muizenfarm kunnen opzetten op m'n balkon
Ach onze "grote jager" staat ook raar te kijken als ie wat levends achterna zit en "het" stopt ineens, gaat ie er aan likken. Als de nood hoog is pakken ze wel wat hoor, geen enkel probleem. Honger overwint alles.
pi_35345127
Hey Hollander172, long time no see - hoe is je Dogo aan het uitgroeien? Heb je ergens op Fok foto's staan?

On topic: verrek ik had er ook nog helemaal niet bij stil gestaan dat de vogelgriep wel eens gevolgen kan hebben voor de productie van Carnibest..
Leave it to me. We're checking out.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 22:43:15 #262
17709 hollander172
pi_35347556
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 21:48 schreef Pitbulleke het volgende:
Hey Hollander172, long time no see - hoe is je Dogo aan het uitgroeien? Heb je ergens op Fok foto's staan?
60,4 kg schoon aan de haak op dit moment en volop in de pubertijd.

Hij gaat nu duidelijk de breedte in, ik houd mijn hart vast als ik naar hem kijk, het is echt een monster aan het worden.
Zal even wat foto's zoeken voor je, net van provider gewisseld dus alles is pleite maar ik heb genoeg beeldmateriaal om een avondje discovery te vullen.
quote:
On topic: verrek ik had er ook nog helemaal niet bij stil gestaan dat de vogelgriep wel eens gevolgen kan hebben voor de productie van Carnibest..
Valt mee hoor. Vlees van deze categorie mag nog steeds getransporteerd worden, zodra dat niet meer het geval is licht ik jullie wel in.
pi_35349130
Bij Carnibest zeggen ze extra grondstoffen opgeslagen te hebben zodat de productie nog even vooruit kan, en mijn vriezer wordt 4 maart weer gevuld.
pi_35356830
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 22:43 schreef hollander172 het volgende:

[..]

60,4 kg schoon aan de haak op dit moment en volop in de pubertijd.
Da's dus een behoorlijk manneke geworden! Ik heb hem al ergens in een topic gespot maar meer foto's is altijd beter en een avondvullende film natuurlijk helemaal
  woensdag 22 februari 2006 @ 16:26:52 #265
17709 hollander172
pi_35369562
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 09:30 schreef Pitbulleke het volgende:

[..]

Da's dus een behoorlijk manneke geworden! Ik heb hem al ergens in een topic gespot maar meer foto's is altijd beter en een avondvullende film natuurlijk helemaal
Ontopic dit is dus een hond die enkel leeft op vers vlees.

pi_35370908
dus dat is wat er gebeurd als je je teckel vers vlees voert?

*kijk evil*

mooi beestje hollander
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_35372960
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:26 schreef hollander172 het volgende:

Ontopic dit is dus een hond die enkel leeft op vers vlees.
Ja dat was de foto die ik bedoelde: ferme Dogo hoor! Oké dan ook mijn carnivoor op de foto, eet al vanaf pup vers vlees en is nu anderhalf jaar oud. Volgens mij is een foto van een versvleeshond wel on topic

pi_35373050
Gele kikker. ImageShack werkt niet op Fok.
pi_35373139
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Gele kikker. ImageShack werkt niet op Fok.
Krijg nou tieten: bij mij werkt ie wel? Wat nu?
pi_35373188
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:56 schreef Pitbulleke het volgende:

[..]

Krijg nou tieten: bij mij werkt ie wel? Wat nu?
Er zijn allerlei andere gratis image servers die wel werken. http://tinypic.com/ werkt dacht ik wel.
pi_35373355
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 17:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Er zijn allerlei andere gratis image servers die wel werken. http://tinypic.com/ werkt dacht ik wel.
Kan ik weer een account onthouden bah wat lastig. Inmiddels is mijn hond door bijwerkingen van het versvleesdieet ook op mijn beeldscherm gemuteerd tot een gele kikker

Nou ja ik zal eens kijken en anders mail ik hem wel naar Hollander

Haal jij ook nog steeds je voer bij onze vaste voerboer? Ik wel
  woensdag 22 februari 2006 @ 19:00:22 #272
17709 hollander172
pi_35375731
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 16:58 schreef Uhmmie het volgende:
dus dat is wat er gebeurd als je je teckel vers vlees voert?
huhu, wel minimaal een kilo vlees per dag voeren he?

Kan alleen niet beloven dat ie hetzelfde kleurtje krijgt.

Pitbulleke:

Barferdebarf. Kippies!

....en biefstuk. Je let even niet op en jawel hoor..........

Kuikentje. Onherkenbaar.

.....en netjes tandjes poetsen met een bot(je)

pi_35383127
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 18:02 schreef Pitbulleke het volgende:
Haal jij ook nog steeds je voer bij onze vaste voerboer? Ik wel
Af en toe. Ik geef momenteel ook Energique nummer 4, heeft ongeveer dezelfde samenstelling als CB en is voor mij wat makkelijker te verkrijgen.

Ik vind je hond erg mooi.
pi_35384504
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Af en toe. Ik geef momenteel ook Energique nummer 4, heeft ongeveer dezelfde samenstelling als CB en is voor mij wat makkelijker te verkrijgen.

Ik vind je hond erg mooi.
Dank je! Heeft ie van z'n baasje

Ik heb Energique gegeven toen ie een pup was maar ik vond hem toen waanzinnig jeukerig en zijn vacht werd erg dun op bepaalde plaatsen. Het is uiteindelijk CB geworden met de ene dag Kip en de andere dag Lam en tweemaal per week een dag Kruidenmix er door, dat bevalt me het best zo.

Hé Hollander, bedankt hè Ik mis Greatdane trouwens - leeft die nog?
pi_35384594
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:00 schreef Pitbulleke het volgende:

Ik heb Energique gegeven toen ie een pup was maar ik vond hem toen waanzinnig jeukerig en zijn vacht werd erg dun op bepaalde plaatsen. Het is uiteindelijk CB geworden met de ene dag Kip en de andere dag Lam en tweemaal per week een dag Kruidenmix er door, dat bevalt me het best zo.
De gewone Energique ben ik ook niet weg van. Maar nummer 4 bevat geen tarwe. Ik geloof dat tarwe zo ongeveer de nummer 1 oorzaak is van huidallergieën...
pi_35384937
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

De gewone Energique ben ik ook niet weg van. Maar nummer 4 bevat geen tarwe. Ik geloof dat tarwe zo ongeveer de nummer 1 oorzaak is van huidallergieën...
Hmmm ja maar volgens mij moet je rundvlees ook niet uitvlakken, daar willen honden ook raar op reageren. Maar die van mij is gewoon gevoelig. Zomers is ie op z'n mooist, lekker in de zon en in huis geen centrale verwarming aan is het allerbest

P.S. maar als ik eens CB voor je moet meenemen dan geef je maar een gil, ik rijd er toch wel af en toe heen
pi_35385014
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:09 schreef Pitbulleke het volgende:

[..]

Hmmm ja maar volgens mij moet je rundvlees ook niet uitvlakken, daar willen honden ook raar op reageren. Maar die van mij is gewoon gevoelig. Zomers is ie op z'n mooist, lekker in de zon en in huis geen centrale verwarming aan is het allerbest

P.S. maar als ik eens CB voor je moet meenemen dan geef je maar een gil, ik rijd er toch wel af en toe heen
Een vriendin van me rijdt altijd.
pi_35385111
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Een vriendin van me rijdt altijd.

Ik doe samen met een buurman.
  woensdag 22 februari 2006 @ 22:12:20 #279
17709 hollander172
pi_35385121
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:00 schreef Pitbulleke het volgende:

[..]

Geef je geen gewoon vlees tussendoor? Of een beetje schapenvet e.d.? Sardines werken ook prima voor de vacht en duur is het niet te noemen.
quote:
Hé Hollander, bedankt hè Ik mis Greatdane trouwens - leeft die nog?
Die hangt volgens mij nog weleens rond op het hondenforum, kom er zelf bijna nooit tenzij er hulp nodig maar dacht weleens plaatjes te hebben gezien.

Ik heb betaalde hosting dus als je een accountje wil, heb trouwens ook een uploadmodule in de (inactieve) site ingebouwd die je kan gebruiken, username en pass mag je zelf weten.
pi_35385720
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:12 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Geef je geen gewoon vlees tussendoor? Of een beetje schapenvet e.d.? Sardines werken ook prima voor de vacht en duur is het niet te noemen.
Oh ok hij eet driemaal daags (jaja) en 's ochtends gaat er trias omega olie en een schepje zeewier door zijn voer en 's avonds ook weer een schepje zeewier. Schapenvet gaf ik ook regelmatig, in blokjes of bijvoorbeeld een koeienhoefje gevuld met schapenvet. Dat zal ik weer eens doen! Maar inderdaad, hij krijgt verder alleen Lam/Rijst en Kip/Rijst. Ik zal ook eens een makreeltje of wat sardientjes halen inderdaad.
quote:
Die hangt volgens mij nog weleens rond op het hondenforum, kom er zelf bijna nooit tenzij er hulp nodig maar dacht weleens plaatjes te hebben gezien.

Ik heb betaalde hosting dus als je een accountje wil, heb trouwens ook een uploadmodule in de (inactieve) site ingebouwd die je kan gebruiken, username en pass mag je zelf weten.
Euh... wat bedoel je nou precies haha Ik lees het morgen wel, duik er nu in voor Lupa ons afstraft wegens slow chat en mijn wekker is morgenochtend weer onverbiddelijk om 6 uur
pi_35385832
Dit is mijn subforum niet hoor, dus ik straf niet zomaar mensen af hier. Zoiets mag je heus wel ff tussendoor bespreken.
  donderdag 23 februari 2006 @ 08:35:33 #282
17709 hollander172
pi_35396006
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 22:22 schreef Pitbulleke het volgende:
Oh ok hij eet driemaal daags (jaja) en 's ochtends gaat er trias omega olie en een schepje zeewier door zijn voer en 's avonds ook weer een schepje zeewier. Schapenvet gaf ik ook regelmatig, in blokjes of bijvoorbeeld een koeienhoefje gevuld met schapenvet. Dat zal ik weer eens doen! Maar inderdaad, hij krijgt verder alleen Lam/Rijst en Kip/Rijst. Ik zal ook eens een makreeltje of wat sardientjes halen inderdaad.
Waar is het zeewier voor? Tegen poep eten oid?
quote:
Euh... wat bedoel je nou precies haha Ik lees het morgen wel, duik er nu in voor Lupa ons afstraft wegens slow chat en mijn wekker is morgenochtend weer onverbiddelijk om 6 uur
Oh heb zelf een domein en hosting dus daar kan je plaatjes parkeren als je wil, was idd wat woorden vergeten tussendoor dus leesbaar?
pi_35396208
zeewier is volgens mij voor de vacht ook toch?

gaf het mijn hond vroeger ook altijd
vond het ook erg lekker omdat het beetje zoutig is

btw hollander.. hoeveel moet jij nou per dag voern?

heb er weleens over gedacht om mn katten te laten barfen
maar ben bang dat ik niet de tijd heb.. om 100% zeker te zin dat ze alles binnenkrijgen
dus nu hou ik het maar op kippenorganen in het weekend.. en doordeweeks brokken

merk alleen dat ik een half kalende kat heb..
waarvan ik bang ben dat het weleens aan het voer kan liggen.. dus dan kan ik weer op zoek naar wat nieuws
(en dus misschien net zo goed over op echt vlees.. alleen je vloer word er zo ranzig van! en ik heb een open keuken.. dus even de deur dicht is geen optie )
jobensaskia.nl
pi_35396787
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 08:55 schreef Uhmmie het volgende:

heb er weleens over gedacht om mn katten te laten barfen
maar ben bang dat ik niet de tijd heb.. om 100% zeker te zin dat ze alles binnenkrijgen
dus nu hou ik het maar op kippenorganen in het weekend.. en doordeweeks brokken

merk alleen dat ik een half kalende kat heb..
waarvan ik bang ben dat het weleens aan het voer kan liggen.. dus dan kan ik weer op zoek naar wat nieuws
(en dus misschien net zo goed over op echt vlees.. alleen je vloer word er zo ranzig van! en ik heb een open keuken.. dus even de deur dicht is geen optie )
Waarom voer je dan niet gewoon KVV ? Dat is toch compleet en makkelijk in het gebruik en je kunt het altijd nog op je gemakje uitbouwen naar BARF. De katten hier krijgen iedere dag per kat gemiddeld twee eendagskuikens als ontbijt, 50 gram Carnibest of zo'n 60 gram iets anders (iets te knagen of soms vis of blik) aan het begin van de avond en 50 gram Carnibest voordat wij naar bed gaan. Als de eerste maaltijd van de avond dan nog niet op is krijgen ze de tweede maaltijd niet, ik voer af en toe nog teveel.
Bij elkaar geef ik 4 katten dus iedere dag 7 eendagskuikens, 400 gram CB of 200 gram CB en ongeveer 250 gram BARF (of soms blik), maar dat is eigenlijk nog te royaal.

Misschien kun je je katten zo gek krijgen op een zeiltje te eten ? Op de markt kun je van dat vinyl tafelzeil kopen, dat gebruik ik hier ook weleens. Gewoon niet toestaan dat ze hun hapjes ergens anders mee naartoe nemen. In het begin ben ik nog weleens onaangenaam verrast omdat er ineens een stuk eendkarkas op de fatboy was gelegd, of een kippenpoot in een mandje

[ Bericht 10% gewijzigd door pumpkin_Ruby op 23-02-2006 09:36:04 ]
pi_35396959
omdat ik in een of ander achtergesteld dorpswijkje woon.. waar ze dus geen carnibest verkopen bij de dierenwinkel
en ik het nu laat bezorgen.. maar die dat dus ook niet verkopen
en ik boveniden geen hele grote vriezer heb.. dus grof inslaan is ook geen optie
en kuikens vinden ze maar niks.. dat moet ik ze nog eens aanleren vrees ik
zak van liggen.. maar eten ho maar

heb er wel een leuk filmpje van
(al was ik te laat met filmen begonnen.. dus het echte gooi en smijtwerk staat er niet op )

http://dot.kelder.net/gallery/view_photo.php?set_albumName=album32&id=Poes_en_het_Kuiken
tis alleen flink groot filmpje... dus even geduld

wil het nog weleens proberen.. maar heb vriendje dat kuikeningewanden smerig vind..
en ik wil gewoon dat ze het hele kuiken op gaan eten
dus geen hulp van de blender of iets dergelijks
en dan vrees ik dat ik aanvankelijk toch even iets zal moeten "lonken" met vrije ingewandjes
dat ruikt vast beter dan een plukje veren
jobensaskia.nl
pi_35396987
maareh.. dat zeiltje.. dat gaat niet lukken nu
ik heb 1 kat die het liefst vers vlees ontvoert naar de slaapkamer (slaapkamerdeur kan helaas voor poes wel dicht)
en 1tje die eet het liefst onder de tafel

dus dat word een zeiltje huiskamergrootte *grin*

in het filmpje het trouwens gedaan op een stuk karton van een verhuisdoos
daar begon het kuiken.. eindigde het kuiken
en ondertussen had het al de hele keuken en huiskamer gezien
jobensaskia.nl
  donderdag 23 februari 2006 @ 09:48:03 #287
17709 hollander172
pi_35397098
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 08:55 schreef Uhmmie het volgende:
zeewier is volgens mij voor de vacht ook toch?
Geef zelf schapenvet voor de vacht, krijg het toch gratis in porties van een kg of 3 a 4 per keer.
quote:
Wil je dat echt weten?

Tussen de 1,5 & 2 kg per dag... Voor 2 honden.
quote:
Wij hebben laminaat en dweilen elke dag 1 of 2 keer en dat gaat prima.
pi_35397273
mja 1x per dag dweilen zie ik echt nog niet gebeuren laat staan 2x per dag

ik ben 12 uur per dag van huis omdat ik nogal stukje van huis werk

zijn we weer terug op het "ik heb geen tidj voor barfen" excuus
ik heb ook laminaat hoor.. maar poesjes moet lekker kunnen eten als ik de deur uit ga
en dan nog een keer als ik weer thuis kom
en idd.. in het weekend na de kip moet er altijd hoognodig gedweild worden
jobensaskia.nl
pi_35398251
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:39 schreef Uhmmie het volgende:
omdat ik in een of ander achtergesteld dorpswijkje woon.. waar ze dus geen carnibest verkopen bij de dierenwinkel
en ik het nu laat bezorgen.. maar die dat dus ook niet verkopen
en ik boveniden geen hele grote vriezer heb.. dus grof inslaan is ook geen optie
Hier in Zeeland is er geen één Carnibest verkooppunt Maar zonder een beetje vriezer wordt versvoeren al gauw wat moeilijker en duurder omdat in grote hoeveelheden kopen goedkoper is natuurlijk. Maar er zijn natuurlijk nog wel andere merken KVV dan Carnibest, Bibi bijvoorbeeld, of Prins, dat kunnen de meeste dierenwinkels wel bestellen (ik heb ook nog een tijdje Prins gevoerd).Ik ken zelfs mensen die Duck of Energique voeren, of Rodi, dat is bij iedere supermarkt verkrijgbaar, die laatste drie merken zijn wel officieel voor de hond maar als je de taurine goed aanvult (met rood vlees bv) kan het ook prima voor de kat.
quote:
en kuikens vinden ze maar niks.. dat moet ik ze nog eens aanleren vrees ik
zak van liggen.. maar eten ho maar

heb er wel een leuk filmpje van
(al was ik te laat met filmen begonnen.. dus het echte gooi en smijtwerk staat er niet op )

http://dot.kelder.net/gallery/view_photo.php?set_albumName=album32&id=Poes_en_het_Kuiken
tis alleen flink groot filmpje... dus even geduld

wil het nog weleens proberen.. maar heb vriendje dat kuikeningewanden smerig vind..
en ik wil gewoon dat ze het hele kuiken op gaan eten
dus geen hulp van de blender of iets dergelijks
en dan vrees ik dat ik aanvankelijk toch even iets zal moeten "lonken" met vrije ingewandjes
dat ruikt vast beter dan een plukje veren
Ze hoeven ook niet per se kuikens te eten, ik geef ze vooral omdat het zo makkelijk is, ze er goed op moeten kauwen en omdat dEUS er zo gek op is. En als je echt wil dat ze ze eten zal je misschien een handje moeten helpen, Flynn snapte in het begin ook niet hoe een "dicht" kuiken op te eten, toen sneed ik altijd van twee kuikens de buikjes open voor hem, inmiddels eet hij z'n eerste kuiken gewoon en moet kuiken nr 2 ingesneden worden (omdat het zo hoort, katten ) Mimosa krijgt een in stukjes gesneden kuiken, anders wordt ze helemaal gefrustreerd omdat ze weet dat het voedsel is maar ze niet weet hoe ze het moet opeten. Die krijgt het ook nog weleens door.

En je vriendje moet niet zeuren, het grootste deel van de mensen die ik ken die Barfen met hun katten zijn vegetarisch, en die doen ook niet zo flauw over dooie beestjes en hun inhoud
pi_35398448
Xena krijgt af en toe hart, ongekookt, en ze is er wild van
pi_35398672
mja voor het kauwen krijgen ze dus maagje snu
das ook redelijk knaagwerk
en daarbij eten ze het alsof hun leven er vanaf hangt.. en word er druk gegromd en gedreigd als er iemand in de buurt van het maagje komt

en idd.. ik was van plan idd even te gaan snijden in het keuken
de geur van kip kennen ze prima.. dus ik denk dat het dan wel moet lukken
en ze krijgen ook wel rauw ei.. dat vinden ze ook lekker
en allerhandje stukjes vlees die gewoon overschieten
(zegmaar de vetrandjes.. en dan wat royaler afgesneden)
vooralsngo.. is het vooral voor het lekker (en de tandjes)
ongekookte kippenhartjes lusten ze ook trouwens.. no problemo
poelier weet dat ik altijd voor de katten haal.. die vind het maar wat leuk geloof ik *grin*
jobensaskia.nl
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:03:59 #292
17709 hollander172
pi_35398831
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:58 schreef Uhmmie het volgende:
mja 1x per dag dweilen zie ik echt nog niet gebeuren laat staan 2x per dag

ik ben 12 uur per dag van huis omdat ik nogal stukje van huis werk

zijn we weer terug op het "ik heb geen tidj voor barfen" excuus
ik heb ook laminaat hoor.. maar poesjes moet lekker kunnen eten als ik de deur uit ga
en dan nog een keer als ik weer thuis kom
en idd.. in het weekend na de kip moet er altijd hoognodig gedweild worden
Hoeveel zooi denk je dat een stuk lever van een kilo geeft? Dweilen is bij ons een dusdanig vaak terugkerend ritueel dat we de huiskamer en keuken binnen 5 minuten gedaan hebben.
  donderdag 23 februari 2006 @ 11:12:33 #293
17709 hollander172
pi_35399086
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:59 schreef Uhmmie het volgende:
mja voor het kauwen krijgen ze dus maagje snu
das ook redelijk knaagwerk
Doe eens een nekje, dat is pas knaagwerk.
pi_35399541
hmm kan ik weleens proberen ja
of een vleugeltje ofzo

maarja.. komend weekend geen markt voor mj.. dus ook geen poelier
jobensaskia.nl
  donderdag 23 februari 2006 @ 12:31:21 #295
17709 hollander172
pi_35402010
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 11:25 schreef Uhmmie het volgende:
hmm kan ik weleens proberen ja
of een vleugeltje ofzo

maarja.. komend weekend geen markt voor mj.. dus ook geen poelier
Nekjes en karkassen kosten ook nog eens bijna niks. Voor grotere honden bijv. is een lamsstaart wel leuk, zelfde idee als het nekje maar dan op formaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door hollander172 op 23-02-2006 13:44:59 ]
pi_35654671
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 08:35 schreef hollander172 het volgende:

Oh heb zelf een domein en hosting dus daar kan je plaatjes parkeren als je wil, was idd wat woorden vergeten tussendoor dus leesbaar?
Ooooh ok Nou als ik weer eens wat ga plaatsen dan toeter ik wel
pi_35685036
hollander: leuk bedacht.. maar laatste keer dat ik er bij de slager in de buurt om vroeg.. was deze alles behalve gecharmeerd
werd zowat de winkel uitgekickt
(leek me toch niet zo'n idiote vraag?)

dus nu haal ik het op de markt
"heeft u nog kippemaagjes?"
"ja hoor.. een handje weer?"
klinkt toch veel leuker
jobensaskia.nl
pi_35693535
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:18 schreef Uhmmie het volgende:
hollander: leuk bedacht.. maar laatste keer dat ik er bij de slager in de buurt om vroeg.. was deze alles behalve gecharmeerd
werd zowat de winkel uitgekickt
(leek me toch niet zo'n idiote vraag?)
"Slager, heeft u varkenspootjes?"

"Ja, die heb ik"

"Goh wat zult u dan moeilijk lopen"
pi_35693567
Hoe flauw.

Maar de meeste slagers hebben dat soort spul dus niet meer, tenzij je een zelfslachtende slager treft. De meeste andere slagers krijgen alles kant en klaar aangeleverd...
  zaterdag 4 maart 2006 @ 00:28:45 #300
17709 hollander172
pi_35698059
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 22:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hoe flauw.

Maar de meeste slagers hebben dat soort spul dus niet meer, tenzij je een zelfslachtende slager treft. De meeste andere slagers krijgen alles kant en klaar aangeleverd...
Misschien makkelijk praten voor mij omdat ik me diverse slachthuizen ingeluld heb maar ook als ik bij gewone slagers en poeliers ergens om vroeg vonden ze dat niet raar?

Okee de meesten wisten echt niet waar ik het over had maar zoals diverse kip- en lamsonderdelen konden ze achteraf moeiteloos leveren. Pens bijv. is wel een probleem. Dit kan niet kant en klaar aangeleverd worden maar de rest is ook voor een slager of poelier gewoon een kwestie van vragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')