Het was vooral bedoeld als een verzoek richting TechXP hoor. Ik ken hem een beetje en hij is in staat om het hele topic vol te praten met ellenlange betogen waarom het beter zou zijn om je hond of kat vegetarisch te voeren (je geeft je konijn toch ook geen biefstuk?quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:27 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Mmm ik had hem hiermee naartoe genomen vanuit dierennieuws omdat ik daar niet teveel offtopic wilde gaan en ik dacht dat de mensen hier wel wat dieper op de materie zouden kunnen ingaan. Open hier een apart topic over en de gemiddelde persoon heeft zich nooit erg veel verdiept in huisdiervoer. Sorry.
Dat is heel gewoon, dat worden alle honden van versvoer.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:55 schreef ondeugend het volgende:
Mijn pup krijgt 6 dagen brokken en de 7e dag energigue. Dit op aanraden van de fokker.
Ik vind het naar niets ruiken maar het beest wordt helemaal wild als ik een schoteltje ontdooide schijven klaar heb staan.
even offtopic hoorquote:Op donderdag 19 januari 2006 14:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
(je geeft je konijn toch ook geen biefstuk?).
Maak je maar niet druk hoor, er is meer dan kip in de wereld.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 17:08 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Weet hier iemand iets over hoe dat gaat werken met de verkrijgbaarheid van vlees wanneer de pleuris (lees vogelgriep) hier uitbreekt ? Ik geef iedere dag eendagskuikens, die worden niet meer uitgebroed natuurlijk wanneer er een transportverbod wordt ingesteld op een gegeven moment. Dan zit ik waarschijnlijk met een hongerstakende (want kuikenverslaafde) dEUS.
Toen er vogelpest heerste waren er ook transportverboden, maar toen maar in bepaalde gebieden, en kip was gewoon verkrijgbaar. Waar kwam die toen ook alweer vandaan ? En hoe zou dat gaan met de fabrikanten van KVV ? Ik ga zo zelf even wat mensen mailen, de uitslag daarvan zal ik hier wel neerzetten.
Ik moest toch CB bestellen, als ik de vriezer volprop met 45 kilo kunnen we weer 4 maanden vooruit, dus dat is het probleem niet. Ik kan dan nog maar 30 kilo CB kwijt voor de hond van m'n broertjes vriendin, en dat is in een maand op. Maar die hond gaat acuut aan de race als hij brokken moet eten, dus dat kan wel een probleem worden.
Ik zie het allemaal niet zo somber in als het misschien lijkt door zo'n berichtje, maar hoop wel wat praktische probleempjes voor te kunnen zijn.
Ik voer dat ook wel een beetje, maar het zit me toch niet helemaal lekker bij katten. Rundvlees is geloof ik allergieverwekker nr 1 bij katten (wat betreft vlees dan hequote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:10 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Maak je maar niet druk hoor, er is meer dan kip in de wereld.![]()
Lam, schaap, kalf, rund en de wat meer exotische vleessoorten.
quote:Voor de fabrikanten maakt het weinig uit overigens, hoogstens zullen ze bij langdurige "droogte" de prijzen moeten verhogenmaar vergeet niet dat vlees uit deze categorie heel anders beoordeeld wordt als echt consumentenvlees.
De heren zouden het nog wel kunnen, maar Mimoos zou volgens mij omkomen van de hongerquote:Desnoods stuur je ze zelf op jacht.![]()
Rund is idd niet echt ideaal, sorry had niet gezien dat het om katten ging. (associeer het altijd met honden dat hele barf en kvv gedoe.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 19:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik voer dat ook wel een beetje, maar het zit me toch niet helemaal lekker bij katten. Rundvlees is geloof ik allergieverwekker nr 1 bij katten (wat betreft vlees dan he) en ze leven normaal gesproken toch ook alleen van muisjes en klein gevogelte, kip is eigenlijk al een beetje groot. Ik voer qua BARF het meest kip, eend en konijn, en van eend en konijn zijn de botten al te hard, dus daar hebben ze qua calcium al niks aan. Moet ik toch een koffiemolentje op de kop tikken en eierschalen gaan poederen, wat een gedoe. Dat is dan weer een voordeel van honden.
Bij productie van KVV wordt gewoon slachtafval aangevoerd en direct verwerkt, hierna wordt het opgeslagen in vriesruimten.quote:IK heb geen idee hoe dat precies gaat met dat KVV, ik moet eigenlijk zelf een keer gaan halen in Ermelo zodat ik in de fabriek kan rondkijken, maar ik had het idee dat ze daar toch midden tussen de pluimveebedrijven zitten en daar waarschijnlijk ook zo hun grondstoffen van betrekken, ik kan me voorstellen dat als er geen kip getransporteerd mag worden er ook niks geslacht wordt en dat ze dan ook geen aanvoer van grondstoffen hebben, en dat de voorraad beperkt zal zijn omdat daar vriesruimte voor nodig is, of is dat te ver gedacht ?
Ach onze "grote jager" staat ook raar te kijken als ie wat levends achterna zit en "het" stopt ineens, gaat ie er aan likken.quote:De heren zouden het nog wel kunnen, maar Mimoos zou volgens mij omkomen van de hongerZou ik geen muizenfarm kunnen opzetten op m'n balkon
![]()
60,4 kg schoon aan de haak op dit moment en volop in de pubertijd.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:48 schreef Pitbulleke het volgende:
Hey Hollander172, long time no see - hoe is je Dogo aan het uitgroeien? Heb je ergens op Fok foto's staan?
Valt mee hoor.quote:On topic: verrek ik had er ook nog helemaal niet bij stil gestaan dat de vogelgriep wel eens gevolgen kan hebben voor de productie van Carnibest..![]()
Da's dus een behoorlijk manneke geworden! Ik heb hem al ergens in een topic gespot maar meer foto's is altijd beter en een avondvullende film natuurlijk helemaalquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:43 schreef hollander172 het volgende:
[..]
60,4 kg schoon aan de haak op dit moment en volop in de pubertijd.
Ontopicquote:Op woensdag 22 februari 2006 09:30 schreef Pitbulleke het volgende:
[..]
Da's dus een behoorlijk manneke geworden! Ik heb hem al ergens in een topic gespot maar meer foto's is altijd beter en een avondvullende film natuurlijk helemaal![]()
Ja dat was de foto die ik bedoelde: ferme Dogo hoor! Oké dan ook mijn carnivoor op de foto, eet al vanaf pup vers vlees en is nu anderhalf jaar oud. Volgens mij is een foto van een versvleeshond wel on topicquote:Op woensdag 22 februari 2006 16:26 schreef hollander172 het volgende:
Ontopicdit is dus een hond die enkel leeft op vers vlees.
Krijg nou tieten: bij mij werkt ie wel?quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Gele kikker. ImageShack werkt niet op Fok.
Er zijn allerlei andere gratis image servers die wel werken. http://tinypic.com/ werkt dacht ik wel.quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:56 schreef Pitbulleke het volgende:
[..]
Krijg nou tieten: bij mij werkt ie wel?Wat nu?
quote:Op woensdag 22 februari 2006 17:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er zijn allerlei andere gratis image servers die wel werken. http://tinypic.com/ werkt dacht ik wel.
quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:58 schreef Uhmmie het volgende:
dus dat is wat er gebeurd als je je teckel vers vlees voert?
Af en toe. Ik geef momenteel ook Energique nummer 4, heeft ongeveer dezelfde samenstelling als CB en is voor mij wat makkelijker te verkrijgen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 18:02 schreef Pitbulleke het volgende:
Haal jij ook nog steeds je voer bij onze vaste voerboer? Ik wel![]()
Dank je! Heeft ie van z'n baasjequote:Op woensdag 22 februari 2006 21:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Af en toe. Ik geef momenteel ook Energique nummer 4, heeft ongeveer dezelfde samenstelling als CB en is voor mij wat makkelijker te verkrijgen.
Ik vind je hond erg mooi.
De gewone Energique ben ik ook niet weg van. Maar nummer 4 bevat geen tarwe. Ik geloof dat tarwe zo ongeveer de nummer 1 oorzaak is van huidallergieën...quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:00 schreef Pitbulleke het volgende:
Dank je! Heeft ie van z'n baasje![]()
Ik heb Energique gegeven toen ie een pup was maar ik vond hem toen waanzinnig jeukerig en zijn vacht werd erg dun op bepaalde plaatsen. Het is uiteindelijk CB geworden met de ene dag Kip en de andere dag Lam en tweemaal per week een dag Kruidenmix er door, dat bevalt me het best zo.
Hmmm ja maar volgens mij moet je rundvlees ook niet uitvlakken, daar willen honden ook raar op reageren. Maar die van mij is gewoon gevoelig. Zomers is ie op z'n mooist, lekker in de zon en in huis geen centrale verwarming aan is het allerbestquote:Op woensdag 22 februari 2006 22:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
De gewone Energique ben ik ook niet weg van. Maar nummer 4 bevat geen tarwe. Ik geloof dat tarwe zo ongeveer de nummer 1 oorzaak is van huidallergieën...
Een vriendin van me rijdt altijd.quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:09 schreef Pitbulleke het volgende:
[..]
Hmmm ja maar volgens mij moet je rundvlees ook niet uitvlakken, daar willen honden ook raar op reageren. Maar die van mij is gewoon gevoelig. Zomers is ie op z'n mooist, lekker in de zon en in huis geen centrale verwarming aan is het allerbest![]()
P.S. maar als ik eens CB voor je moet meenemen dan geef je maar een gil, ik rijd er toch wel af en toe heen
quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Een vriendin van me rijdt altijd.
Geef je geen gewoon vlees tussendoor?quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:00 schreef Pitbulleke het volgende:
[..]
Dank je! Heeft ie van z'n baasje![]()
Ik heb Energique gegeven toen ie een pup was maar ik vond hem toen waanzinnig jeukerig en zijn vacht werd erg dun op bepaalde plaatsen. Het is uiteindelijk CB geworden met de ene dag Kip en de andere dag Lam en tweemaal per week een dag Kruidenmix er door, dat bevalt me het best zo.
Die hangt volgens mij nog weleens rond op het hondenforum, kom er zelf bijna nooit tenzij er hulp nodig maar dacht weleens plaatjes te hebben gezien.quote:Hé Hollander, bedankt hèIk mis Greatdane trouwens - leeft die nog?
Oh ok hij eet driemaal daags (jaja) en 's ochtends gaat er trias omega olie en een schepje zeewier door zijn voer en 's avonds ook weer een schepje zeewier. Schapenvet gaf ik ook regelmatig, in blokjes of bijvoorbeeld een koeienhoefje gevuld met schapenvet. Dat zal ik weer eens doen! Maar inderdaad, hij krijgt verder alleen Lam/Rijst en Kip/Rijst. Ik zal ook eens een makreeltje of wat sardientjes halen inderdaad.quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:12 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Geef je geen gewoon vlees tussendoor?Of een beetje schapenvet e.d.? Sardines werken ook prima voor de vacht en duur is het niet te noemen.
Euh... wat bedoel je nou precies hahaquote:Die hangt volgens mij nog weleens rond op het hondenforum, kom er zelf bijna nooit tenzij er hulp nodig maar dacht weleens plaatjes te hebben gezien.
Ik heb betaalde hosting dus als je een accountje wil, heb trouwens ook een uploadmodule in de (inactieve) site ingebouwd die je kan gebruiken, username en pass mag je zelf weten.![]()
Waar is het zeewier voor?quote:Op woensdag 22 februari 2006 22:22 schreef Pitbulleke het volgende:
Oh ok hij eet driemaal daags (jaja) en 's ochtends gaat er trias omega olie en een schepje zeewier door zijn voer en 's avonds ook weer een schepje zeewier. Schapenvet gaf ik ook regelmatig, in blokjes of bijvoorbeeld een koeienhoefje gevuld met schapenvet. Dat zal ik weer eens doen! Maar inderdaad, hij krijgt verder alleen Lam/Rijst en Kip/Rijst. Ik zal ook eens een makreeltje of wat sardientjes halen inderdaad.
Oh heb zelf een domein en hosting dus daar kan je plaatjes parkeren als je wil, was idd wat woorden vergeten tussendoor dus leesbaar?quote:Euh... wat bedoel je nou precies hahaIk lees het morgen wel, duik er nu in voor Lupa ons afstraft wegens slow chat en mijn wekker is morgenochtend weer onverbiddelijk om 6 uur
![]()
Waarom voer je dan niet gewoon KVV ? Dat is toch compleet en makkelijk in het gebruik en je kunt het altijd nog op je gemakje uitbouwen naar BARF. De katten hier krijgen iedere dag per kat gemiddeld twee eendagskuikens als ontbijt, 50 gram Carnibest of zo'n 60 gram iets anders (iets te knagen of soms vis of blik) aan het begin van de avond en 50 gram Carnibest voordat wij naar bed gaan. Als de eerste maaltijd van de avond dan nog niet op is krijgen ze de tweede maaltijd niet, ik voer af en toe nog teveel.quote:Op donderdag 23 februari 2006 08:55 schreef Uhmmie het volgende:
btw hollander.. hoeveel moet jij nou per dag voern?
heb er weleens over gedacht om mn katten te laten barfen
maar ben bang dat ik niet de tijd heb.. om 100% zeker te zin dat ze alles binnenkrijgen
dus nu hou ik het maar op kippenorganen in het weekend.. en doordeweeks brokken
merk alleen dat ik een half kalende kat heb..
waarvan ik bang ben dat het weleens aan het voer kan liggen.. dus dan kan ik weer op zoek naar wat nieuws
(en dus misschien net zo goed over op echt vlees.. alleen je vloer word er zo ranzig van! en ik heb een open keuken.. dus even de deur dicht is geen optie)
Geef zelf schapenvet voor de vacht, krijg het toch gratis in porties van een kg of 3 a 4 per keer.quote:Op donderdag 23 februari 2006 08:55 schreef Uhmmie het volgende:
zeewier is volgens mij voor de vacht ook toch?
Wil je dat echt weten?quote:btw hollander.. hoeveel moet jij nou per dag voern?
Wij hebben laminaat en dweilen elke dag 1 of 2 keer en dat gaat prima.quote:(en dus misschien net zo goed over op echt vlees.. alleen je vloer word er zo ranzig van! en ik heb een open keuken.. dus even de deur dicht is geen optie)
Hier in Zeeland is er geen één Carnibest verkooppuntquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:39 schreef Uhmmie het volgende:
omdat ik in een of ander achtergesteld dorpswijkje woon.. waar ze dus geen carnibest verkopen bij de dierenwinkel
en ik het nu laat bezorgen.. maar die dat dus ook niet verkopen
en ik boveniden geen hele grote vriezer heb.. dus grof inslaan is ook geen optie
Ze hoeven ook niet per se kuikens te eten, ik geef ze vooral omdat het zo makkelijk is, ze er goed op moeten kauwen en omdat dEUS er zo gek op is. En als je echt wil dat ze ze eten zal je misschien een handje moeten helpen, Flynn snapte in het begin ook niet hoe een "dicht" kuiken op te eten, toen sneed ik altijd van twee kuikens de buikjes open voor hem, inmiddels eet hij z'n eerste kuiken gewoon en moet kuiken nr 2 ingesneden worden (omdat het zo hoort, kattenquote:en kuikens vinden ze maar niks.. dat moet ik ze nog eens aanleren vrees ik
zak van liggen.. maar eten ho maar
heb er wel een leuk filmpje van
(al was ik te laat met filmen begonnen.. dus het echte gooi en smijtwerk staat er niet op)
http://dot.kelder.net/gallery/view_photo.php?set_albumName=album32&id=Poes_en_het_Kuiken
tis alleen flink groot filmpje... dus even geduld
wil het nog weleens proberen.. maar heb vriendje dat kuikeningewanden smerig vind..
en ik wil gewoon dat ze het hele kuiken op gaan eten
dus geen hulp van de blender of iets dergelijks
en dan vrees ik dat ik aanvankelijk toch even iets zal moeten "lonken" met vrije ingewandjes
dat ruikt vast beter dan een plukje veren
Hoeveel zooi denk je dat een stuk lever van een kilo geeft?quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:58 schreef Uhmmie het volgende:
mja 1x per dag dweilen zie ik echt nog niet gebeuren laat staan 2x per dag
ik ben 12 uur per dag van huis omdat ik nogal stukje van huis werk
zijn we weer terug op het "ik heb geen tidj voor barfen" excuus
ik heb ook laminaat hoor.. maar poesjes moet lekker kunnen eten als ik de deur uit ga
en dan nog een keer als ik weer thuis kom
en idd.. in het weekend na de kip moet er altijd hoognodig gedweild worden
Doe eens een nekje, dat is pas knaagwerk.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:59 schreef Uhmmie het volgende:
mja voor het kauwen krijgen ze dus maagje snu
das ook redelijk knaagwerk
Nekjes en karkassen kosten ook nog eens bijna niks. Voor grotere honden bijv. is een lamsstaart wel leuk, zelfde idee als het nekje maar dan op formaat.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:25 schreef Uhmmie het volgende:
hmm kan ik weleens proberen ja
of een vleugeltje ofzo
maarja.. komend weekend geen markt voor mj.. dus ook geen poelier
Ooooh okquote:Op donderdag 23 februari 2006 08:35 schreef hollander172 het volgende:
Oh heb zelf een domein en hosting dus daar kan je plaatjes parkeren als je wil, was idd wat woorden vergeten tussendoor dus leesbaar?
"Slager, heeft u varkenspootjes?"quote:Op vrijdag 3 maart 2006 17:18 schreef Uhmmie het volgende:
hollander: leuk bedacht.. maar laatste keer dat ik er bij de slager in de buurt om vroeg.. was deze alles behalve gecharmeerd
werd zowat de winkel uitgekickt
(leek me toch niet zo'n idiote vraag?)
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 22:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hoe flauw.
Maar de meeste slagers hebben dat soort spul dus niet meer, tenzij je een zelfslachtende slager treft. De meeste andere slagers krijgen alles kant en klaar aangeleverd...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |