abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27297813
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:11 schreef Lod het volgende:

[..]

Er is een pamflet uitgedeeld inderdaad, afkomstig van de nederlandse regering. Die willen dat we Ja stemmen dus ik verwacht niet dat het erg objectief zal zijn.
Ik heb niet eens de moeite genomen om die propagandafolder te lezen. Ik lees me zelf wel in her en der en aan de hand daarvan bepaal ik of ik de ja dan wel niet te nee JA of NEE stem
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:14:06 #52
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27297818
Inderdaad, domme redenen

en bléren ja ik word niet geinformeerd, en dan ligt er naast hun de grondwetkrant, en 2 andere folders.
En dan zeggen ze, ja ik heb geen tijd om te lezen, 10 cm verder ligt de libelle ofzo
dan bléren ze dat het te moeilijk lezen is, nou sorry hoor, maar die laatste wit blauwe folder is goed leesbaar. Jip en janneke taal tot en met
"dingen tegenhouden"staat er o.a. in , dat we het softdrugsbeleid houden etc.

maar mensen willen het om 1 of andere redenen niet lezen, stem dan ook niet!

Verder heeft een "nee" net zoveel negatief economisch effect als de legalisering van softdrugs.
Het beinvloedt niet direct / aantoonbaar, maar het zal misschien iets van instabiliteit weergeven, dus investeringen vanuit het buitenland zouden minder kunnen gaan,
zouden kunnen!

verder

word de handelspositie nogmaals versterkt t.o.v. de VS / China / India
en dat laatste is wel nodig
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:14:08 #53
27393 Jozzy
Jozzy says:
pi_27297819
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat nou 'inschattingsfout'? Hoe leg jij een dergelijk filmpje dan uit?

En waarom zou een Grondwet een oorlog voorkomen? Alsof papier ooit een oorlog heeft voorkomen. In theorie moet het Handvest van de VN ook oorlogen tussen lidstaten voorkomen. Sterker nog, de VS heeft het Handvest totaal genegeerd en is Irak binnen gevallen. Denk jij nou echt dat een Europese Grondwet (ik noem maar wat) Turkije zou beletten om Servie aan te vallen als de Turken dat nodig vinden?

Doe asjeblieft niet zo oogkleppen-naief, zeg.
Als turkije 1 vande EU lidstaten aanvalt. Zijn de 24 andere lidstaten VERPLICHT te helpen verdedigen.
Shocking is an art.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:14:09 #54
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_27297820
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:59 schreef Panatic85 het volgende:

[..]

Ken jij de Nederlandse grondwet van A tot Z?

Ik stem JA uit ideologisch standpunt (verenigd Europa) en ecomisch (bevorderlijk voor de handelsbetrekkingen van Nederland met Europa). Vroeg of laat is dit toch de volgende logische stap in Europa.

Europa
Leg dat eens uit. Kijken we bijvoorbeeld naar Engeland dat niet mee doet aan de euro en wellicht ook niet mee doet aan de grondwet. Daar gaat het veel beter met de economie dan in de rest van europa. Je zou dus aan de hand van dit voorbeeld beter nee kunnen stemmen. Tevens geeft deze post geen enkel argument waarom een europese grondwet beter is voor de economie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:14:49 #55
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27297827
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:13 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Ik heb niet eens de moeite genomen om die propagandafolder te lezen. Ik lees me zelf wel in her en der en aan de hand daarvan bepaal ik of ik de ja dan wel niet te nee JA of NEE stem
Ja precies, een beetje SBS-6 kijken, groep wilders volgen want die heeft zo een leuk kapsel
en SP verteld ook altijd de waarheid...

nee dat is slim
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:15:37 #56
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_27297836
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:14 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja precies, een beetje SBS-6 kijken, groep wilders volgen want die heeft zo een leuk kapsel
Ik zou nooit politieke partijen op hun woord geloven; ze zijn me iets te 'powerhungry' daarvoor.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:15:41 #57
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27297838
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

Leg dat eens uit. Kijken we bijvoorbeeld naar Engeland dat niet mee doet aan de euro en wellicht ook niet mee doet aan de grondwet. Daar gaat het veel beter met de economie dan in de rest van europa. Je zou dus aan de hand van dit voorbeeld beter nee kunnen stemmen. Tevens geeft deze post geen enkel argument waarom een europese grondwet beter is voor de economie.
Bullshit
pi_27297843
Ik heb gewoon de referendumwijzer(s) ingevuld, en dan is het antwoordt steeds "nee".

Er zijn veel mensen die mischien om de verkeerde redenen "nee" stemmen. Dat heeft het kabinet zichzelf aangedaan. Hadden ze de laatste jaren eens wat beter naar de burgers moeten luisteren, en niet alleen naar de 2% rijken van Nederland.

Kijk eens naar ons nieuwe zorgsysteem. Wie wordt daar beter van ? Ja precies, de rijken, niet de mensen die al in ze ziektewet zitten. Zo hebben we nog wel wat zaken.

En dan vind je het gek dat Nederland tegen stemt voor de verkeerde redenen ?
Nederlanders zijn als de dood voor dit kabinet (en haar voorganger) omdat ze steeds dingen doen
die de gemiddelde Nederlander helemaal n iet wil. En dar worden ze nu (Terecht imo) op afgerekend.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:16:44 #59
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27297849
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:14 schreef Jozzy het volgende:

[..]

Als turkije 1 vande EU lidstaten aanvalt. Zijn de 24 andere lidstaten VERPLICHT te helpen verdedigen.
ja erg he, goh wat zou dat een zware impact hebben
we helpen nu toch ook mee in Irak?
Nou dan
pi_27297851
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:14 schreef Jozzy het volgende:

[..]

En watnou als 1 van de lidstaten zomaar om wat voor reden dan ook een land aanvalt dat géén lid is van de EU? Je wordt er als lidstaat dan wel op afgerekend dunkt me
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:17:46 #61
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_27297857
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:15 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Bullshit
Dat is helaas geen bullshit. Maar een vaststaand feit.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_27297860
voordelen:
vrij verkeer goederen en personen
burger krijgt meer grip op de macht in brussel
eerlijkere verdeling macht in europa door de dubbele sleutel bij het stemmen voor het stemmen in het parlement

(dubbele sleutel:
Belangrijk voor het waarborgen van de besluitvaardigheid van de Unie is de nieuweformule voor het bepalen van de gekwalificeerde meerderheid die het grondwettelijke Verdrag invoert. Onder het huidige systeem (d.w.z. het Verdrag van Nice) krijgt elke lidstaat een bepaald aantal stemmen toegewezen, variërend van 3 voor de kleinste (Malta) tot 29voor de grootste lidstaten (waaronder Duitsland). Nederland heeft daarbij 13 stemmen. Voor een gekwalificeerde meerderheid zijn ten minste 232 van de in totaal 321
--------------------------------------------------------------------------------
Page 8
8stemmen nodig. Bovendien moet minstens de helft van de lidstaten die minimaal 62 procent van de bevolking van de EU vertegenwoordigen, vóór stemmen")

Schaalvergroting is belangrijk kijkend naar concurrentie met China, India en andere aziatische landen.
Hallo?!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:19:09 #63
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_27297870
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:50 schreef Panatic85 het volgende:

[..]

Vertel mij aub van wie die laatste precieze quote is, met naam.
Bepaalde uitspraken worden opgeklopt door de (toevallig linkse) media.
Er wordt eenvoudigweg een vergelijking getrokken naar de 2e wereldoorlog en hoe de onderlinge verhoudingen tussen landen toen waren. Mijns inziens niets mis mee.

Bovendien, Nederland KAN niet zonder Europa, een NEE-stem van Nederland kan uiteindelijk wel eens negatieve gevolgen hebben voor de economische betrekkingen met bepaalde landen die voor Nederland van cruciaal belang zijn. Nederland leeft van Europa en is er van afhankelijk, of je dat nu leuk vindt of niet.
Maar de eventuele negatieve gevolgen, zijn toch geen reden om JA te stemmen als het voorstel dat er nu ligt gewoonweg niet deugt?? Bovendien: Als Frankrijk straks ook tegen stemt (en daar zit het nu toch echt naar uit), gaat het hele feest niet door...

Maar goed: wat zijn jouw argumenten dan om ja te gaan stemmen? Angst voor de toekomst? De mooiste quote kwam van Brinkhorst: "als we nee stemmen, worden we straks het Zwitserland binnen de EU...." Kan ik prima mee leven hoor

Feit blijft dat in het voorstel dat er nu ligt, de macht gaat naar de grote landen. De complete stemverhoudingen binnen de unie gaan wijzigen... Dus Frankrijk en Duitsland hebben dalijk de macht in handen... Zelfs Polen heeft meer te vertellen dan Nederland... De eventuele negatieve gevolgen daarvan worden niet eens meer genoemd... Verworvenheden als ons drugsbeleid, het homo-huwelijk, euthanasie-wetgeving, abortus-wetgeving zouden dus allemaal kunnen gaan vervallen...omdat streng Katholieke landen als Spanje en Polen samen met Frankrijk meer dan genoeg stemmen hebben....

(en ja: elke grondwet waarin letterlijk staat dat het traditionele gezin de enige erkende samenlevingsvorm zou moeten zijn, is voor mij onacceptabel..)
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_27297871
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:14 schreef Yildiz het volgende:

[..]

nee dat is slim
Ik vind het wel uitermate knap van je dat je precies weet hoe en waar ik aan mn info kom zeg

Ik heb SBS niet eens ingeprogrameerd op mn tv, ik heb wél een goeie kapper en ik hou niet van tomaten
pi_27297874
en nu moet ik aan het werk.

Tot later!
Hallo?!
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:19:57 #66
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27297880
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:17 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is helaas geen bullshit. Maar een vaststaand feit.
"nu beter met de economie" is zoooo een statistiek aanpasbaar getal dat ik het sowieso al niet kan vertrouwen

das net zoiets als ja ik heb nu 70% procent honger
en morgen 72%

geen echt zichtbaar verschil, eerder, gevoel

als je pas met echte cijfers komt, per inwoner, en dan over de laatste 5-10 jaar, geloof ik je pas.
Helaas zitten al die statistici zo níet in elkaar.

ben er nu écht vandoor
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:20:32 #67
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_27297884
Gewoon afschaffen de EU , daarvoor ging het ook goed met NL, dus waarom zou het nu dan slechter gaan als eerst ?
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:21:40 #68
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27297900
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:20 schreef DaMook het volgende:
Gewoon afschaffen de EU , daarvoor ging het ook goed met NL, dus waarom zou het nu dan slechter gaan als eerst ?
wel zo blind, maar wel latijn kunnen schrijven? ik geloof je niet
pi_27297907
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 07:55 schreef Panatic85 het volgende:
Als de meerderheid NEE stemt zou het maar eens aangeven hoe slecht de Nederlander zich informeert en hoe hoog het kudde-gehalte is.

Het kabinet krijgt mijn volledige steun als ze het NEE van het volk negeren. Wellicht niet zo democratisch zou je denken, maar het zijn toch onze volksvertegenwoordigers die we zelf in de gelegenheid hebben gesteld te regeren, en dus ook om dit soort besluiten te nemen.

Balkenende levert overigens prima werk met zijn kabinet, oke hij neemt besluiten die niet voor iedereen voordelig uitpakken, maar het zijn besluiten die in deze financieel zware tijden genomen MOETEN worden, de linkse partijen hadden hier net zo goed aan moeten geloven.

Balkenende II
OMG een balkenende knuffelaar ,

tijd voor
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:23:25 #70
27393 Jozzy
Jozzy says:
pi_27297917
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:16 schreef Yildiz het volgende:

[..]

ja erg he, goh wat zou dat een zware impact hebben
we helpen nu toch ook mee in Irak?
Nou dan
Deze reactie komt denk ik in mn top10 meest mongole reacties op fok.
Shocking is an art.
pi_27297932
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:22 schreef nexhil het volgende:

[..]

OMG een balkenende knuffelaar ,

tijd voor
Goed plan
pi_27297945
ach rot zelf op. jij doet psies hetzelfde: de nee stemmers afschilderen als dombo's zonder met argumenten te komen.

en aan het einde STERF.

zielig hoor.

PS er zijn genoeg argumenten tegen de grondwet. maar mannetjes zoals jij luisteren daar niet naar, en ontkennen dat ze er uberhaupt zijn. zeik dan niet, dan wil je zelf de discussie niet aan gaan.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:25:40 #73
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_27297949
Al die rare sprongen die de regering nu maakt, de VVD europarlementariërs die een holocaustpropagandafilmpje hebben laten maken, de matige voorlichting over dit verdrag, het beschimpen van de NEE-stemmers (en dan niet alleen maar scheldwoorden, maar zelfgenoegzame woorden van politici die zeggen dat NEE-stemmers niet hun verstand gebruiken of zelfs enige discussie uitsluiten met als excuus dat het NEE-kamp geen argumenten heeft), de suggestie/zoethouder van Luxemburg dat onze EU contributie omlaag moet maar meteen door Baroso als onzin bestempeld wordt geven me echt het gevoel dat we er ingeluisd worden.

Ik heb Havo gedaan en neig naar 'nee'. Sterven doe ik toch wel een keer.
The Internets, I needs it..
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:27:03 #74
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_27297971
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 08:16 schreef redvox het volgende:
Ik heb gewoon de referendumwijzer(s) ingevuld, en dan is het antwoordt steeds "nee".
Nah.. dat ook maar eens geprobeerd
quote:
Resultaat

Uw opvattingen komen voor
50%

overeen met de Grondwet.
Nah.. dat helpt zeg...Toch maar zelf nadenken dan...
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  dinsdag 24 mei 2005 @ 08:27:48 #75
102466 cappp
Ondertitel
pi_27297976
Precies, opkutten met balkenende en VVD met hun dreigementen, dat zal al een reden zijn om nee te stemmen. Als je nee stemt krijg je weer een holocaust... Echt gevoel voor tumor hebben hun
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')