Ik heb niet eens de moeite genomen om die propagandafolder te lezen. Ik lees me zelf wel in her en der en aan de hand daarvan bepaal ik of ik de ja dan wel niet te nee JA of NEE stemquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:11 schreef Lod het volgende:
[..]
Er is een pamflet uitgedeeld inderdaad, afkomstig van de nederlandse regering. Die willen dat we Ja stemmen dus ik verwacht niet dat het erg objectief zal zijn.
Als turkije 1 vande EU lidstaten aanvalt. Zijn de 24 andere lidstaten VERPLICHT te helpen verdedigen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat nou 'inschattingsfout'? Hoe leg jij een dergelijk filmpje dan uit?
En waarom zou een Grondwet een oorlog voorkomen? Alsof papier ooit een oorlog heeft voorkomen. In theorie moet het Handvest van de VN ook oorlogen tussen lidstaten voorkomen. Sterker nog, de VS heeft het Handvest totaal genegeerd en is Irak binnen gevallen. Denk jij nou echt dat een Europese Grondwet (ik noem maar wat) Turkije zou beletten om Servie aan te vallen als de Turken dat nodig vinden?
Doe asjeblieft niet zo oogkleppen-naief, zeg.
Leg dat eens uit. Kijken we bijvoorbeeld naar Engeland dat niet mee doet aan de euro en wellicht ook niet mee doet aan de grondwet. Daar gaat het veel beter met de economie dan in de rest van europa. Je zou dus aan de hand van dit voorbeeld beter nee kunnen stemmen. Tevens geeft deze post geen enkel argument waarom een europese grondwet beter is voor de economie.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:59 schreef Panatic85 het volgende:
[..]
Ken jij de Nederlandse grondwet van A tot Z?
Ik stem JA uit ideologisch standpunt (verenigd Europa) en ecomisch (bevorderlijk voor de handelsbetrekkingen van Nederland met Europa). Vroeg of laat is dit toch de volgende logische stap in Europa.
Europa
Ja precies, een beetje SBS-6 kijken, groep wilders volgen want die heeft zo een leuk kapselquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:13 schreef -Xerxes- het volgende:
[..]
Ik heb niet eens de moeite genomen om die propagandafolder te lezen. Ik lees me zelf wel in her en der en aan de hand daarvan bepaal ik of ik de ja dan wel niet te nee JA of NEE stem
Ik zou nooit politieke partijen op hun woord geloven; ze zijn me iets te 'powerhungry' daarvoor.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja precies, een beetje SBS-6 kijken, groep wilders volgen want die heeft zo een leuk kapsel
en SP verteld ook altijd de waarheid...
Bullshitquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Leg dat eens uit. Kijken we bijvoorbeeld naar Engeland dat niet mee doet aan de euro en wellicht ook niet mee doet aan de grondwet. Daar gaat het veel beter met de economie dan in de rest van europa. Je zou dus aan de hand van dit voorbeeld beter nee kunnen stemmen. Tevens geeft deze post geen enkel argument waarom een europese grondwet beter is voor de economie.
ja erg he, goh wat zou dat een zware impact hebbenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:14 schreef Jozzy het volgende:
[..]
Als turkije 1 vande EU lidstaten aanvalt. Zijn de 24 andere lidstaten VERPLICHT te helpen verdedigen.
En watnou als 1 van de lidstaten zomaar om wat voor reden dan ook een land aanvalt dat géén lid is van de EU? Je wordt er als lidstaat dan wel op afgerekend dunkt mequote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:14 schreef Jozzy het volgende:
[..]
Als turkije 1 vande EU lidstaten aanvalt. Zijn de 24 andere lidstaten VERPLICHT te helpen verdedigen.
Dat is helaas geen bullshit. Maar een vaststaand feit.quote:
Maar de eventuele negatieve gevolgen, zijn toch geen reden om JA te stemmen als het voorstel dat er nu ligt gewoonweg niet deugt?? Bovendien: Als Frankrijk straks ook tegen stemt (en daar zit het nu toch echt naar uit), gaat het hele feest niet door...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:50 schreef Panatic85 het volgende:
[..]
Vertel mij aub van wie die laatste precieze quote is, met naam.
Bepaalde uitspraken worden opgeklopt door de (toevallig linkse) media.
Er wordt eenvoudigweg een vergelijking getrokken naar de 2e wereldoorlog en hoe de onderlinge verhoudingen tussen landen toen waren. Mijns inziens niets mis mee.
Bovendien, Nederland KAN niet zonder Europa, een NEE-stem van Nederland kan uiteindelijk wel eens negatieve gevolgen hebben voor de economische betrekkingen met bepaalde landen die voor Nederland van cruciaal belang zijn. Nederland leeft van Europa en is er van afhankelijk, of je dat nu leuk vindt of niet.
Ik vind het wel uitermate knap van je dat je precies weet hoe en waar ik aan mn info kom zegquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja precies, een beetje SBS-6 kijken, groep wilders volgen want die heeft zo een leuk kapsel
en SP verteld ook altijd de waarheid...
nee dat is slim
"nu beter met de economie" is zoooo een statistiek aanpasbaar getal dat ik het sowieso al niet kan vertrouwenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is helaas geen bullshit. Maar een vaststaand feit.
wel zo blind, maar wel latijn kunnen schrijven? ik geloof je nietquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:20 schreef DaMook het volgende:
Gewoon afschaffen de EU, daarvoor ging het ook goed met NL, dus waarom zou het nu dan slechter gaan als eerst ?
OMG een balkenende knuffelaarquote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:55 schreef Panatic85 het volgende:
Als de meerderheid NEE stemt zou het maar eens aangeven hoe slecht de Nederlander zich informeert en hoe hoog het kudde-gehalte is.
Het kabinet krijgt mijn volledige steun als ze het NEE van het volk negeren. Wellicht niet zo democratisch zou je denken, maar het zijn toch onze volksvertegenwoordigers die we zelf in de gelegenheid hebben gesteld te regeren, en dus ook om dit soort besluiten te nemen.
Balkenende levert overigens prima werk met zijn kabinet, oke hij neemt besluiten die niet voor iedereen voordelig uitpakken, maar het zijn besluiten die in deze financieel zware tijden genomen MOETEN worden, de linkse partijen hadden hier net zo goed aan moeten geloven.
Balkenende II
Deze reactie komt denk ik in mn top10 meest mongole reacties op fok.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:16 schreef Yildiz het volgende:
[..]
ja erg he, goh wat zou dat een zware impact hebben
we helpen nu toch ook mee in Irak?
Nou dan
Goed planquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:22 schreef nexhil het volgende:
[..]
OMG een balkenende knuffelaar,
tijd voor![]()
Nah.. dat ook maar eens geprobeerdquote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:16 schreef redvox het volgende:
Ik heb gewoon de referendumwijzer(s) ingevuld, en dan is het antwoordt steeds "nee".
Nah.. dat helpt zeg...Toch maar zelf nadenken dan...quote:Resultaat
Uw opvattingen komen voor
50%
overeen met de Grondwet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |