Mwoah, je kunt je in het algemeen prima redden met alleen Nederlands. Het vak Fries moet je denk ik meer zien als algemene ontwikkeling.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:32 schreef paultjuhhh het volgende:
het lijkt me toch handig als je goed Fries kan in Friesland he
Matig.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Meer dan aan wiskunde.
It is mei sizzen net te dwaan
quote:In het eerste nummer van de Morgen (?) maand spetember-oktober 2002 schreef Klaas Jansma bij het 250 jarig jubileum van de Leeuwarder Courant een stuk over de kwaliteit en de ambitie (?) voor de toekomst van de krant. Tekst 1 is een samenvatting (?) inkorting of samenvatting idd van dat stuk.
Blijft de LC bestaan?
Elke dag wordt hij op meer dan 100 duizend van de 220 duizend adressen in Friesland bezorgd: de Leeuwarder Courant. Troch door de dunne (?) die leeshonger van dubbellezers de kosten en het genot van het abonnement delen met de buurman, zal de krant bij zo'n 125 duizend huishoudens komen. En al moet men altijd vraagtekens zetten bij de marketingcijfers, ik lees geloof wel dat de LC onder ogen komt van al gauw 250 duizend van de halfmiljoen krantlezende inwoners van deze provincie. Een sterk medium. Hoe komt dat zo? En is de LC de toekomst treast ( ?) (vertrouwd?)
De LC is groot in Friesland. Alle andere min of meer concurrenrende dagbladen mei-inoar (?) tesamen/met elkaar hebben hier minder lezers. Journaals van de NOS en RTL4 brengen in een paar weken een zee van nieuws. Hjoed ( ?) Vandaag (=een nieuwsprogramma van Omrop Fryslân) van omroep Friesland komt met de camera aldergeloks (?) net net = niet over de Friesse grenzen. Dat is de LC voor de meeste Friezen likegoed ( ?) even goed (als) de juiste informatie-boarne ( ?) informatiebron over de grote wereld als over de laatste (?)kleine (wereld).
We hebben het over Fries, niet over Nederlandsquote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:20 schreef Varr het volgende:
Ach ja, laat hun lekker een of ander slap aftreksel studeren...
ik versta dat denk ikquote:
quote:Op woensdag 1 juni 2005 10:06 schreef pfaf het volgende:
[..]
Daar ben ik ook voor!
[[url=http://img195.echo.cx/img195/729/kaartnederland4sv.th.gif]afbeelding][/URL]
Mooooooooooiiii...
quote:Op woensdag 1 juni 2005 10:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ben ik er 5 minuten mee bezig geweest, kan er niet eens een glimlach vanaf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |