Idem!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:51 schreef paultjuhhh het volgende:
Mooi topic, Woutey, suc6 ermee
Ja dat is niet zo moeilijk als je zelf Fries bent.quote:Op maandag 23 mei 2005 23:56 schreef Woutey het volgende:
wie snapt er iets van deze tekst?
http://www.havovwo.nl/vwo/vfr/bestanden/vfr04itb.pdf
Als bachelor niet verwacht ik, maar er zal vast wel ergens een master met bijhorende scriptie Fries te doen zijn.quote:
Jazeker!quote:
Hoef niets te weten, heb toch geen Fries.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 01:33 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Jazeker!
btw, ik kan dat artikel wel lezen. Wat moet je weten? Ik ga geen summary oid voor je maken iig
Op de RuG kan je volgens mij kiezen voor de bachelor Friese taal en cultuur of Fries als Master als ik mij niet vergis.quote:
Wat word je dan eigenlijk? Friezoloog?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 01:36 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Op de RuG kan je volgens mij kiezen voor de bachelor Friese taal en cultuur of Fries als Master als ik mij niet vergis.
Nooit Fries gehad op school, maar ik heb het opgepikt van mijn familie. Die tekst vind ik aardig te volgen (de eerste paar alinea's in ieder geval) al zitten er hier en daar woorden tussen die ik niet ken.quote:Op maandag 23 mei 2005 23:56 schreef Woutey het volgende:
vrijdag over een week is er het examen fries
wie is er al begonnen
wie snapt er iets van deze tekst?
http://www.havovwo.nl/vwo/vfr/bestanden/vfr04itb.pdf
Als jullie het niet begrijpen, hij heeft geen Friesquote:Op dinsdag 24 mei 2005 01:36 schreef Woutey het volgende:
[..]
Hoef niets te weten, heb toch geen Fries.
Maar wel bedankt.
Als ge dan ok nog uut Braibant komt ist helmaal pekant grappig!quote:Op donderdag 26 mei 2005 15:37 schreef Quoi het volgende:
Fries, wat leuk!!! Veel succes met je examen, man!
Ik vind het een schattige taal. Twijfelde ooit om de master te doen in Groningen. Misschien in de toekomst nog eens, want wil in de toekomst graag Fries gaan spreken (wederhelft is principieel Fries)
Boppe zonder klepjes en vlaggetjes op de O?quote:
quote:Op zondag 29 mei 2005 17:56 schreef Skv het volgende:
[..]
Boppe zonder klepjes en vlaggetjes op de O?
Nee joh, landelijk ingevoerd worden!quote:Op zondag 29 mei 2005 19:33 schreef Varr het volgende:
Het zou verboden moeten worden.
Sterf randstadnicht! Het feit dat jullie geen cultuur hebben betekent niet dat wij die van ons zouden moeten verloochenen. Jarloers zeker?quote:Op zondag 29 mei 2005 19:33 schreef Varr het volgende:
Het zou verboden moeten worden.
quote:Op zondag 29 mei 2005 22:20 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Hâst jo jo jojo wol bei jo?
Verdwijn achtergebleven fries.quote:Op maandag 30 mei 2005 00:31 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Sterf randstadnicht! Het feit dat jullie geen cultuur hebben betekent niet dat wij die van ons zouden moeten verloochenen. Jarloers zeker?![]()
[..]
![]()
![]()
Het is trouwens: Ha jo jo jojo wol bei jo?quote:Op zondag 29 mei 2005 22:20 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Hâst jo jo jojo wol bei jo?
Hawwe jo jo jojo wol by jo?quote:Op maandag 30 mei 2005 20:49 schreef Dinamiet het volgende:
[..]
Het is trouwens: Ha jo jo jojo wol bei jo?
Mooi he?quote:
Waarom? De tweede officiële taal van Nederland mag niet op school geleerd worden?quote:
Omdat je er geen hout mee kan.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:22 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Waarom? De tweede officiële taal van Nederland mag niet op school geleerd worden?
Nee, niet op een middelbare school, waar je basiskennis moet verwerven, wat de leerlingen daarna doen moeten ze zelf weten. Wat heeft een leerling in God's naam aan Fries?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:22 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Waarom? De tweede officiële taal van Nederland mag niet op school geleerd worden?
Meer dan aan wiskunde.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nee, niet op een middelbare school, waar je basiskennis moet verwerven, wat de leerlingen daarna doen moeten ze zelf weten. Wat heeft een leerling in God's naam aan Fries?
Wiskunde heb je duizend keer zoveel aan, dan wanneer je Fries gaat lerenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Meer dan aan wiskunde.
It is mei sizzen net te dwaan
Mwoah, je kunt je in het algemeen prima redden met alleen Nederlands. Het vak Fries moet je denk ik meer zien als algemene ontwikkeling.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:32 schreef paultjuhhh het volgende:
het lijkt me toch handig als je goed Fries kan in Friesland he
Matig.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Meer dan aan wiskunde.
It is mei sizzen net te dwaan
quote:In het eerste nummer van de Morgen (?) maand spetember-oktober 2002 schreef Klaas Jansma bij het 250 jarig jubileum van de Leeuwarder Courant een stuk over de kwaliteit en de ambitie (?) voor de toekomst van de krant. Tekst 1 is een samenvatting (?) inkorting of samenvatting idd van dat stuk.
Blijft de LC bestaan?
Elke dag wordt hij op meer dan 100 duizend van de 220 duizend adressen in Friesland bezorgd: de Leeuwarder Courant. Troch door de dunne (?) die leeshonger van dubbellezers de kosten en het genot van het abonnement delen met de buurman, zal de krant bij zo'n 125 duizend huishoudens komen. En al moet men altijd vraagtekens zetten bij de marketingcijfers, ik lees geloof wel dat de LC onder ogen komt van al gauw 250 duizend van de halfmiljoen krantlezende inwoners van deze provincie. Een sterk medium. Hoe komt dat zo? En is de LC de toekomst treast ( ?) (vertrouwd?)
De LC is groot in Friesland. Alle andere min of meer concurrenrende dagbladen mei-inoar (?) tesamen/met elkaar hebben hier minder lezers. Journaals van de NOS en RTL4 brengen in een paar weken een zee van nieuws. Hjoed ( ?) Vandaag (=een nieuwsprogramma van Omrop Fryslân) van omroep Friesland komt met de camera aldergeloks (?) net net = niet over de Friesse grenzen. Dat is de LC voor de meeste Friezen likegoed ( ?) even goed (als) de juiste informatie-boarne ( ?) informatiebron over de grote wereld als over de laatste (?)kleine (wereld).
We hebben het over Fries, niet over Nederlandsquote:Op dinsdag 31 mei 2005 14:20 schreef Varr het volgende:
Ach ja, laat hun lekker een of ander slap aftreksel studeren...
ik versta dat denk ikquote:
quote:Op woensdag 1 juni 2005 10:06 schreef pfaf het volgende:
[..]
Daar ben ik ook voor!
[[url=http://img195.echo.cx/img195/729/kaartnederland4sv.th.gif]afbeelding][/URL]
Mooooooooooiiii...
quote:Op woensdag 1 juni 2005 10:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ben ik er 5 minuten mee bezig geweest, kan er niet eens een glimlach vanaf.
quote:Op woensdag 1 juni 2005 10:19 schreef SCH het volgende:
[..]Heb je dat echt zelf in elkaar gefabriekt?
En daarna Twente.quote:Weg ermee, met dat Friesland
twente nietquote:
Tuurlijk wel, Twente het kleine drugsstaatje/balastingparadijsje tussen Nederland en Duitsland. NederSaksisch weer als officiele taal ingevoerd, de UT als kenniscentrum van de wereld en DOS en Den Ham als BVO's.quote:
quote:Op woensdag 1 juni 2005 12:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, Twente het kleine drugsstaatje/balastingparadijsje tussen Nederland en Duitsland. NederSaksisch weer als officiele taal ingevoerd, de UT als kenniscentrum van de wereld en DOS en Den Ham als BVO's.
Goed beargumenteerde mening man! Zeker voor een mannelijke verpleegkundige!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |