abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 juli 2005 @ 09:30:41 #151
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_28822477
en ook meer potentie dan de vcd en cdi (kijkt naar cdi-speler)
Bernie en ik zijn tof.
pi_28849782
Op die schijfjes van HDDVD zitten wel 6 x zo dikke coating als op BluRay. Ik weet niet precies wat ze ermee bedoelde (het heette niet echt coating) maar ik krijg wel de indruk dat BluRay sneller onleesbaar wordt dan HDDVD
pi_28851807
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 02:01 schreef menesis het volgende:
Op die schijfjes van HDDVD zitten wel 6 x zo dikke coating als op BluRay. Ik weet niet precies wat ze ermee bedoelde (het heette niet echt coating) maar ik krijg wel de indruk dat BluRay sneller onleesbaar wordt dan HDDVD
De kunstof laag bovenop de data-laag bij HD DVD is net zo dik al die bij gewone DVD's. Deze is 0,6 mm dik. Bij Blu-Ray is deze laag slechts 0,1 mm dik, wat ervoor zorgt dat er een veel grotere datadichtheid mogelijk is. Daarom zijn Blu-Ray schijfjes een stuk groter (in aantallen GB's). En nu snap je ook waarom het productieproces van Blu-Ray duurder is dan die van HD-DVD.

De eerste prototypes van Blu-Ray schijfjes zaten in cassetes, maar sinds TDK met een superharde coating is gekomen, is dit niet meer nodig. De laag van 0,1 mm is dus alleen nadelig voor mafkezen die zéér onzorgvuldig met hun spullen omgaan (lees: hun schijfjes niet in hoesjes bewaren).
pi_28855873
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 08:32 schreef P-Style het volgende:

[..]

De kunstof laag bovenop de data-laag bij HD DVD is net zo dik al die bij gewone DVD's. Deze is 0,6 mm dik. Bij Blu-Ray is deze laag slechts 0,1 mm dik, wat ervoor zorgt dat er een veel grotere datadichtheid mogelijk is. Daarom zijn Blu-Ray schijfjes een stuk groter (in aantallen GB's). En nu snap je ook waarom het productieproces van Blu-Ray duurder is dan die van HD-DVD.

De eerste prototypes van Blu-Ray schijfjes zaten in cassetes, maar sinds TDK met een superharde coating is gekomen, is dit niet meer nodig. De laag van 0,1 mm is dus alleen nadelig voor mafkezen die zéér onzorgvuldig met hun spullen omgaan (lees: hun schijfjes niet in hoesjes bewaren).
Hah, daar heb ik zoveel &^%*%$ aan. Leen je een spel ofzo uit aan iemand, is het weer zo'n kluns die het niet kan opbrengen om dat ding normaal te behanden. Allemaal krassen enzow.... bah.

Ik heb die Bluraycassetes gezien, vond ik al jammer, ben zeer blij met die nieuwe coating. Gwoon lekker de lijn van de CD blijven volgen, is veel gebruikersvriendelijk. AAAAAH, wat kan ik niet wachten op dit apparaat!

edit: syntax error:P
pi_28865033
Van de nieuwe Edge magazine:

Mark Rain van Epic Games :
quote:
On PS3 UE3:

"It took less than a week to get the engine up and running, without rendering, with just wireframe rendering - out at Sony's office. The first couple of days the guys were just playing - we had no idea they would come home with a working engine. That surprised us because you know it has a new processor and all. And then once we got the kit it took a couple days to get it rendering, and maybe another week or two to make it fast and efficient and learn our way around it."
quote:
On PS3 dev kit:

"Any time we created any content it looked exactly the same on PC as it did on PS3. The only thing was, even though we had these ass-kicking Nvidia 6800 Ultra SLI systems, when we got the actual RSX card, even though it's not running anywhere near full speed, it was more than twice as fast as our SLI setup."
Ps3 wordt een monster.

LEES MEER HIER
...and you shall see.
  zondag 17 juli 2005 @ 21:03:20 #156
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_28891204
En nog iets dat Sony dropt ( niet helemaal though ) :
quote:
PS3 Hard Disk Sold Separately
Sony to keep hard disk separate from main system, according to magazine.

June 30, 2005 - A recent issue of Famitsu contains confirmation that the PS3 will ship with a slot for a hard drive, but no actual hard drive included. The magazine has a feature in which all facets of the next generation systems are presented for the non-technically inclined (this is done through some hilarious cartoon drawings -- pick up issue 864 to see for yourself!). As part of a section detailing the hard disk functionality of the systems, the magazine states that, while Xbox 360 will ship with a 20 gigabyte hard disk included out of the box, the PS3 hard disk will be sold separately from the main system.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_28891272
Was al een tijdje bekend, typisch een manier om de consument nog meer te laten betalen.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  zondag 17 juli 2005 @ 21:06:35 #158
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_28891290
Pff lame .
  zondag 17 juli 2005 @ 21:07:09 #159
96614 PandorasBox
Open me....
pi_28891304
Hoezo dropt? Sony heeft nooit gezegd dat de PS3 een HD meegeleverd zou krijgen...

Een HD in de PS3 zou wel leuk wezen natuurlijk...
...and you shall see.
  zondag 17 juli 2005 @ 21:19:32 #160
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_28891624
Mja ik was er eigenlijk vanuit gegaan ^^. Maar met Blu Ray is het ook niet helemaal nodig ofcourse. Ik vind het alleen kut om voor dingen bij te betalen..
  zondag 17 juli 2005 @ 21:26:14 #161
100496 H.Flick
Turn-based
pi_28891788
We moeten dus weer met memory cards gaan werken? Dat vind ik wel jammer.
pi_28891815
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:19 schreef MMaRsu het volgende:
Mja ik was er eigenlijk vanuit gegaan ^^. Maar met Blu Ray is het ook niet helemaal nodig ofcourse. Ik vind het alleen kut om voor dingen bij te betalen..
Niet nodig? Kan je ook games saven en DC stoppen op die Blu rays? Die fokking memory cards zijn de allergrootste naaierij om consumenten het geld uit de zakken te kloppen.
  zondag 17 juli 2005 @ 21:47:39 #163
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_28892379
Ja daar dacht ik ook aan nadat ik poste, maar kwas te lui om het te veranderen .
pi_28896524
Ik vind het ook jammer dat er geen harde schijf op gaat zitten. Maar ik ben niet helemaal tegen mem cards; ze zijn zo makkelijk om in het doosje van de game die je wilt meenemen te stoppen. Hoef je alleen de game mee te nemen naar je vrienden. Harde schijf zou in dat geval een beetje moeilijker gaan.
Het enige wat ik hoop is dat die harde schijf aan swopfiles doet. Als dat zo is, wat imho zou moeten, dan vind ik ook dat hij er standaart op zou moeten zitten. Daarom ben ik bang dat hij dat niet zal doen, maar goed, de tijd zal het leren. Ben toch wel zo iemand die dat dan wel weer koopt.
pi_28898674
Waarom dat gezeur over die memory cards?! Je weet toch dat de PS3 Compact Flash (type I & II), Memory Stick Pro (Duo) en SD kaartjes gaat ondersteunen?

Technisch gesproken zijn dat natuurlijk ook "memory cards" maar véél beter dan die "proprietary" memory cards die we tot nu toe altijd gehad hebben (en de xbox 360 ook weer gaat krijgen). Je hebt veel meer keuze uit geheugentypes èn merken, dus de prijs per Megabyte zal véél lager zijn dan nu het geval is!
pi_28899200
quote:
Op maandag 18 juli 2005 01:08 schreef P-Style het volgende:
Waarom dat gezeur over die memory cards?! Je weet toch dat de PS3 Compact Flash (type I & II), Memory Stick Pro (Duo) en SD kaartjes gaat ondersteunen?

Technisch gesproken zijn dat natuurlijk ook "memory cards" maar véél beter dan die "proprietary" memory cards die we tot nu toe altijd gehad hebben (en de xbox 360 ook weer gaat krijgen). Je hebt veel meer keuze uit geheugentypes èn merken, dus de prijs per Megabyte zal véél lager zijn dan nu het geval is!
Alleen hoef je bij de X360 maar een memory card (voor de file exchange) te kopen en bij de ps3 veel meer. Tenzij je na de hoge aanschafprijs van de ps3 niet meteen zo'n HD erbij wil of zelfs maar kan krijgen.

Al vraag ik me af waarom je voor de X360 nog memory cards nodig hebt gezien je de HD eraf kan halen.
pi_28902007
quote:
Op maandag 18 juli 2005 01:08 schreef P-Style het volgende:

Nog een goede rede om het geen probleem te vinden. Als ik het zo bekijk heb ik al een ps3 mem card van 256mb
pi_28904907
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 19:29 schreef PandorasBox het volgende:
Van de nieuwe Edge magazine:

Mark Rain van Epic Games :
[..]

[..]

Ps3 wordt een monster.

LEES MEER HIER
lal vraag me af hoe echt dat is. Aangezien al bekend is dat de xenox chip die RSX van voor en achter raped. Volgens anand en beyond3d iig, en dat zijn toch niet de minste.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_28932707
quote:
Op maandag 18 juli 2005 01:35 schreef piet_pelle het volgende:
Alleen hoef je bij de X360 maar een memory card (voor de file exchange) te kopen en bij de ps3 veel meer. Tenzij je na de hoge aanschafprijs van de ps3 niet meteen zo'n HD erbij wil of zelfs maar kan krijgen.

Al vraag ik me af waarom je voor de X360 nog memory cards nodig hebt gezien je de HD eraf kan halen.
Ik denk als je een compact flash, memory stick of sd kaartje hebt van 512MB of 1GB, dat je dan voorlopig héél ver vooruit kunt! En ik heb al twee memory sticks pro duo's (1 van 64MB en 1van 1GB) dus daar maak ik me geen zorgen meer over!
pi_28932742
quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:27 schreef Kill_em_all het volgende:
Aangezien al bekend is dat de xenox chip die RSX van voor en achter raped. Volgens anand en beyond3d iig, en dat zijn toch niet de minste.
Wat een flauwekul! Er is helemaal niks "bekend"! Zowel de RSX als de Xenos zijn twee heel indrukwekkende GPU's met allebei hun sterke punten. Maar uiteindelijk draait het natuurlijk om de gehele console en dat is natuurlijk meer dan enkel de GPU.
pi_28933491
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 02:05 schreef P-Style het volgende:

[..]

Wat een flauwekul! Er is helemaal niks "bekend"! Zowel de RSX als de Xenos zijn twee heel indrukwekkende GPU's met allebei hun sterke punten. Maar uiteindelijk draait het natuurlijk om de gehele console en dat is natuurlijk meer dan enkel de GPU.
Inderdaad. Bovendien draait het in die discussies er toch altijd op neer dat men niet weet of die unifiede shader pipelines van de xenon beter zijn dan de dedicated units van de RSX (ofzo). Het wordt gewoon wachten.
pi_29006697
Project Force, aangekondigt tijdens die Sony show.

Lelijk.. Moet je die gebouwen zien. Ps3 krijgt weer jaggies.
...and you shall see.
pi_29006979
Stilstaande plaatjes zeggen niet zoveel meestal. Daarbij zijn het natuurlijk ook weer hele vroege beelden, te vroeg om te zeggen of de ps3 geen (goede) anti-aliasing zal bevatten.
pi_29007008
Dit ziet er al heel anders uit dan de E3 demo's.
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:13:36 #175
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_29007108
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:10 schreef Markster het volgende:
Stilstaande plaatjes zeggen niet zoveel meestal. Daarbij zijn het natuurlijk ook weer hele vroege beelden, te vroeg om te zeggen of de ps3 geen (goede) anti-aliasing zal bevatten.
Ik meen ergens te hebben gelezen dat de PS3, in tegenstelling tot de Xbox360, geen aparte chip krijgt om jagged edges, anti-aliasing, etc tegen te gaan. Dit betekend dat programmeurs zullen moeten leren om te gaan met de PS3 om dit te voorkomen.

Sowieso moeten ze veel leren, die dual processors zijn ook lastig om mee om te gaan. Wat dat betreft zullen de launch-games stukken minder mooi zijn dan de games die we een jaar later zullen spelen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_29007435
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:13 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik meen ergens te hebben gelezen dat de PS3, in tegenstelling tot de Xbox360, geen aparte chip krijgt om jagged edges, anti-aliasing, etc tegen te gaan. Dit betekend dat programmeurs zullen moeten leren om te gaan met de PS3 om dit te voorkomen.

Sowieso moeten ze veel leren, die dual processors zijn ook lastig om mee om te gaan. Wat dat betreft zullen de launch-games stukken minder mooi zijn dan de games die we een jaar later zullen spelen.
Dat meen je niet, emtion engine all over again !!
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:27:39 #177
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_29007538
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:24 schreef piet_pelle het volgende:
Dat meen je niet, emtion engine all over again !!
In de EDGE van deze maand staan wat kenmerken van de verschillende consoles op een rij.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_29009714
Ach... als de games te spelen zijn op een resolutie van 1920x1080, dan maak ik me niet zo druk om "jaggies" hoor!
pi_29010238
Ingame beelden van dat ene Gundam spelletje voor de Ps3:

Dat ziet er wel wat beter uit. Wel moeten ze de schaduw van die palmbomen even fixen.

+

Resident Evil 5 Movie:

http://media.ps3.ign.com/media/734/734381/vids_1.html

[ Bericht 29% gewijzigd door PandorasBox op 21-07-2005 15:05:15 ]
...and you shall see.
pi_29011402
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 14:33 schreef P-Style het volgende:
Ach... als de games te spelen zijn op een resolutie van 1920x1080, dan maak ik me niet zo druk om "jaggies" hoor!
Een normale tv ondersteunt dat niet. En lang niet iedereen (lees bijna niemand) heeft een HDTV.
pi_29011493
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:21 schreef Markster het volgende:
Een normale tv ondersteunt dat niet. En lang niet iedereen (lees bijna niemand) heeft een HDTV.
Vertel mij eens iets wat ik niet weet.
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:28:18 #182
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29011602
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:24 schreef P-Style het volgende:

[..]

1 + 1 = 2
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_29011621
quote:

[..]

Vertel mij eens iets dat ik niet weet.
Het snelste dier ter wereld is een slechtvalk in duikvlucht....

Die RE5 trailer ziet er erg strak uit, helaas zijn teasers bijna altijd FMV's, fucking irritant. Maar met een beetje geluk is het ingame. Heet RE in Japan trouwens Biohazard ofzo?
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  donderdag 21 juli 2005 @ 15:29:54 #184
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_29011647
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:28 schreef peristilius het volgende:

Heet RE in Japan trouwens Biohazard ofzo?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_29011909
De trailer doet mij aan de film 28 Days Later denken. Al die zombies die achter je aan rennen, Dat zou pas heftig zijn.
...and you shall see.
pi_29012856
Update:

Filmplje van Project Force:

http://media.ps3.ign.com/media/761/761163/vids_1.html

Fully destructive environments!
...and you shall see.
pi_29013238
quote:

[..]

Mijn pik is 18,5 cm.
pi_29013316
Factor 5 RPG "Lair" Trailer :

http://media.ps3.ign.com/media/761/761161/vids_1.html

OMG

+ CGI filmpje van Genji PS3:

http://media.ps3.ign.com/media/761/761160/vids_1.html

+

Endless Saga PS3 Trailer

http://media.ps3.ign.com/media/761/761165/vids_1.html

[ Bericht 14% gewijzigd door PandorasBox op 21-07-2005 16:56:21 ]
...and you shall see.
  donderdag 21 juli 2005 @ 17:01:53 #189
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29014736
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 16:18 schreef Markster het volgende:

[..]

Mijn pik is 18,5 cm.
Lekker klein
pi_29019894
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 17:01 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Lekker klein
  vrijdag 22 juli 2005 @ 03:53:14 #191
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_29029984
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 20:39 schreef Markster het volgende:

[..]

My Penis Pwnz yuu
pi_29030142
De eerste ingame filmpjes van de ps3 zien er gewoonweg vet uit. Maar echt geen haar beter dan die van de X360. De ps3 zal dus met een redelijk aantal persoonlijke must haves moeten komen wil hij me die hoge aanschaf prijs rechtvaardigen.
pi_29051249
Op de website van SCEI staan weer een aantal nieuwe persberichten over de PS3.

Misschien zijn de persberichten niet boeiend voor iedereen, maar het komt erop neer dat Sony bezig is deals te sluiten met meerdere bedrijven om ervoor te zorgen dat de PS3 straks aardig wat technologie in z'n dev-kits krijgt. De developpers krijgen dus veel steun van Sony, doordat ze vanaf het begin fatsoenlijke en uitgebreide dev-kits "krijgen", met de juiste software en voorbeeldcode. Dat was in de begindagen van de PS2 wel anders...

Hoe dan ook is dit goed nieuws voor ons!
  vrijdag 22 juli 2005 @ 22:16:17 #194
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_29051439
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 04:12 schreef piet_pelle het volgende:
De eerste ingame filmpjes van de ps3 zien er gewoonweg vet uit. Maar echt geen haar beter dan die van de X360. De ps3 zal dus met een redelijk aantal persoonlijke must haves moeten komen wil hij me die hoge aanschaf prijs rechtvaardigen.
ECHTE inagme beelden heb ik nog niet gezien.. Wel beelden die door de engine zijn gemaakt. Maar ECHT ingame is weer wat anders.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_29054228
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 22:16 schreef BMH het volgende:

[..]

ECHTE inagme beelden heb ik nog niet gezien.. Wel beelden die door de engine zijn gemaakt. Maar ECHT ingame is weer wat anders.
Verwacht dat de graphics ongeveer hetzelfde zullen uitzien. Misschien zelfs beter. Al die games worden pas over meer dan een jaar gereleased...
...and you shall see.
pi_29056167
Uit de nieuwe EGM:

Exclusieve spellen van Bioware voor de Ps3 dus.

...and you shall see.
pi_29056644
Nou er staat dus duidelijk dat ze ook door gaan met ontwikkelen voor de X360.
Alleen Half life 2? Werd deze nu niet uitgegeven door (modderfokking) EA?
pi_29056712
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 03:07 schreef piet_pelle het volgende:
Nou er staat dus duidelijk dat ze ook door gaan met ontwikkelen voor de X360.
Alleen Half life 2? Werd deze nu niet uitgegeven door (modderfokking) EA?
Ja, er zullen ook X360 spellen gemaakt worden. Maar men weet niet zeker of die net zoals de Ps3 spellen ook exclusief zullen zijn.

En over Half-Life 2... Valve is gewoon de ontwikkelaar, Vivendi is de uitgever van de PC versie. Maar Half-Life 2 voor de Xbox zal door EA uitgebracht worden. Geen Vivendi meer dus... Volgens mij gaan nu alle Valve spellen door EA uitgegeven worden.
...and you shall see.
pi_29163870
Hm, volgens sony moet de ps3 10 (!) jaar lang op de markt blijven... Een beetje overdreven lijkt me...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_29166384
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hm, volgens sony moet de ps3 10 (!) jaar lang op de markt blijven... Een beetje overdreven lijkt me...
Volgens mij zei Nintendo ook zoiets met de cube en zie dat de revolution al volop in ontwikkeling is.
Volgens mij is het gewoon spierballenpraat van sony van 'kijk ons eens zelfverzekerd zijn dat we de concurrentie de volgende ronde net zo gaan vermorzelen.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')