Ik heb hier in KLB weinig met MUUS te maken, een schat van een babe, maar als ik hier in dit topic zie dat mensen met behulp van smilies de discussiewaarde etc. flink omlaag halen omdat ze zonodig heel blij met smilies willen gaan kloten, dan moet je niet bij mij zijn. Ik weet niet of jij je topic een beetje goed doorneemt, maar de smilies maken het er absoluut niet serieuzer op. En DAAR gaat het mij om: als jij een topic opent moet jij je er van bewust zijn dat jouw topic bepaalde reacties oplevert die het topic zouden moeten ondersteunen op een bepaalde manier die het topic een goed topic maken. Wat er nu gebeurt? mensen ergeren zich aan jouw smilies, gebruiken de smilies om jou na te apen en daardoor jou te grappen en zijn niet meer vol en op een onderbouwde manier bezig met een topic. Dus als jij zo rgaag met smilies wilt posten omdat jij het zo graag als jouw image wilt laten werken, so be it, maar draag dan ook maar de consequenties in de topics die jij produceert: als mensen er zich aan ergeren, als het topic daardoor gruwelijk verbaggert in een smilie orgie, als er gewoon geen normale reactie meer mogelijk is, dan kunnen die smilies als eerste opzouten.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:45 schreef Oversight het volgende:
[..]MUUS (Moderator) - maandag 23 mei 2005 @ 18:02
Dat gepijpzeik over die smilies elke keer. Tief toch op.
Voor een zin, achter een zin, wat maakt dat nou uit.
ISDN???quote:Op maandag 23 mei 2005 18:25 schreef Yildiz het volgende:
[..]Lijkt me sterk, in die PIN apparaatjes bij de supermarkt zit gewoon een 8polig ethernet dingetje, en geen 4polig telefoonstekkertje.
Of zou dat naar een hypersnelle router gaan, en vervolgens in een 56K6 modem gaan.
Dan zou ie bij elke transactie moeten inbellen?
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:57 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Ik heb hier in KLB weinig met MUUS te maken, een schat van een babe, maar als ik hier in dit topic zie dat mensen met behulp van smilies de discussiewaarde etc. flink omlaag halen omdat ze zonodig heel blij met smilies willen gaan kloten, dan moet je niet bij mij zijn.
quote:Ik weet niet of jij je topic een beetje goed doorneemt, maar de smilies maken het er absoluut niet serieuzer op. En DAAR gaat het mij om: als jij een topic opent moet jij je er van bewust zijn dat jouw topic bepaalde reacties oplevert die het topic zouden moeten ondersteunen op een bepaalde manier die het topic een goed topic maken. Wat er nu gebeurt? mensen ergeren zich aan jouw smilies, gebruiken de smilies om jou na te apen en daardoor jou te grappen en zijn niet meer vol en op een onderbouwde manier bezig met een topic.
quote:Dus als jij zo rgaag met smilies wilt posten omdat jij het zo graag als jouw image wilt laten werken, so be it, maar draag dan ook maar de consequenties in de topics die jij produceert: als mensen er zich aan ergeren, als het topic daardoor gruwelijk verbaggert in een smilie orgie, als er gewoon geen normale reactie meer mogelijk is, dan kunnen die smilies als eerste opzouten.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een juridische onbenul. Ik zie je zo vaak dingen beweren waarvan je echt oprecht denkt dat ze nog waar zijn ook, maar waar niets van waar is. In feite ga je namelijk een overeenkomst aan, waarin jouw deel van de overeenkomst onder andere bestaat uit de plicht om te betalen. Let je even op? Het is jouw plicht om te betalen, niet om iets ter betaling aan te bieden. Over ter betaling aanbieden zegt de wet helemaal niets.
[..]
En het blijft jouw plicht om te betalen, ook als de kassier of kassiere zit te slapen.
[..]
Als je het maar vaak genoeg doet zal de rechter op een gegeven moment hopelijk oordelen dat er opzet in het spel is. Maar eigenlijk is het niet relevant. Het feit dat de kassier(e) niet goed zit op te letten ontslaat je nog niet van je betalingsplicht.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:58 schreef WeirdMicky het volgende:
Oversight...wat blijf je toch een stoere fokker zeg
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:35 schreef Alicey het volgende:
Je zou kunnen afrekenen met kleingeld, en dit uitgebreid uittellen.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:06 schreef Oversight het volgende:
[..]
you just made my day !
nou kan ik met een gerust hart weer verder.
jerruh = en beetje stil geworden na weerwoord,.... dat zijn ze hier vast niet gewend.
Wat voor pauperbank is dat?quote:Op maandag 23 mei 2005 18:47 schreef jogy het volgende:De kosten van het bezitten van een pinpas vind ik pas erg!
, een paar euro per kwartaal om een pasje te gebruiken waarmee je het geld wat jij bij hun op de bank hebben gezet ( waar ze dus vette rente van trekken ) eraf kan halen.
, omdat ze verlies lijden op het betalingsverkeer zeggen ze dan.
Terwijl ze wel 5 miljard winst hebben op de rest van je geld.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:23 schreef Jerruh het volgende:
als je nog wat te zeggen hebt, mail je me maar
goed?
(off-topic) Het D-kanaal inderdaad. Het D-kanaal wordt primair gebruikt om berichten van de centrale naar de apparatuur te sturen (Bijv. dat er gebeld wordt, nummerweergave etc.), maar het is ook mogelijk om zelf sequences tot 128 bytes te sturen. Het kost ook nog eens niets. Het D-kanaal is 16 kbit/s, wat in principe genoeg is om in een fractie van een seconde de gegevens van de pas en pincode te sturen, en het respons te ontvangen. Of betaalautomaten daadwerkelijk gebruik maken van het D-kanaal weet ik niet.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:39 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Wat voor pauperbank is dat?
En Banzi, dat zal idd wel ISDN zijn. En mij ligt bij dat betaalverkeer ook nog eens over een apart ISDN-kanaal gaat. Wat dan niet in de vorm van dataverbindingen is, maar in de vorm van packet verkeer. D'r is voor zover ik me kan herinneren een apart low-bandwidth kanaal op ISDN-lijnen waarop je pakketjes heen en weer kunt sturen zonder eerst een verbinding op te moeten bouwen. Gaat dus nog sneller. En dat is bij sommige winkels ook wel te zien ja, veel meer dan een seconde duurt het soms niet.
Hrmm... Het sturen van gespreks-aanvragen is inderdaad gratis, maar voor zover ik weet wil de KPN wel geld zien als je zelf andere vormen van data probeert te versturen. Net even op Usenet gesnuffeld, daar wordt ergens beweerd dat KPN automatisch de inhoud van de berichten verandert als je er niet voor betaalt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:48 schreef Alicey het volgende:Het D-kanaal inderdaad. Het D-kanaal wordt primair gebruikt om berichten van de centrale naar de apparatuur te sturen (Bijv. dat er gebeld wordt, nummerweergave etc.), maar het is ook mogelijk om zelf sequences tot 128 bytes te sturen. Het kost ook nog eens niets.
Ik denk zelf dat dat niet het geval is. In veel gevallen wordt denk ik gewoon een permanente verbinding gebruikt of een open kanaal. Als echt inbellen nodig is, is dat met ISDN bovendien ook in een fractie van een seconde gepiept..quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:59 schreef LintuxCx het volgende:
Nu kun je ook nog een aantal bytes aan data in een packet sturen voor een gespreks-aanvraag, dat werkt wel en daar bestonden programmaatjes voor. Da's op zich wel gratis, maar ik mag hopen dat betaalverkeer niet via zo'n vieze hack verloopt.
Maar idd, dit is redelijk off-topic.
Is niet relevant. Je hebt de plicht om te betalen. Dat zegt de wet. Punt. Ik zal het nog één keer uitleggen voor meneer eigenwijs:quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:05 schreef Oversight het volgende:
...nergens heb ik de plicht op me genomen om te controleren of een betaling ook daadwerkelijk is verricht, daarvoor hebben ze immers een kassiere achter die kassa zitten.
De wet zegt niets over het 'ter betaling aanbieden'. De wet zegt dat je daadwerkelijk moet betalen, slechts aanbieden te betalen is niet voldoende !!!!quote:ik heb mijn voornemen om te betalen voor mijn aankomen geopenbaard met een begin van uitvoering, namenlijk door mijn aankopen op de kassaband te leggen, en ze daarmee ter betaling aan te bieden.
pardon? Dat jij een juridische onbenul bent met een enorme plaat voor je arrogante hoofd kan ik niet helpen, maar mijn reactie is volkomen ontopic.quote:nu weer ontopic dan ?
En waarom is dat? Ga jij even bepalen dat als commentaar op jouw geblaat je niet bevalt mensen maar even een eigen topic moeten openen?quote:of open een topic in GWR, over waar de grens/ verantwoording ligt bij het uitvoeren van een electronische betalingstransactie.
consequent contant betalen met enorm grote briefjesquote:Op maandag 23 mei 2005 17:37 schreef Oversight het volgende:
ik wil geen extra kosten meer betalen als ik ga pinnen.
ook niet voor bedragen onder de 10 euro, die ik in de supermarkt wil pinnen.
het is gewoon oplichting, betalen om te mogen betalen.....
wie heeft er tips om NIET meer te hoeven betalen als je wil pinnen ?
In de rest vd wereld betalen ze liever met creditcards, helemaal gratis en zowat overal geaccepteerd in het buitenland, zelfs bij de lokale snackbars ed.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:23 schreef Yildiz het volgende:Nederland is 1 van de weinige landen waar je gratis kan pinnen
... ik ken wel meer doorzichtige smoesjes van Zalm mbt het handiger maken v/h betalingsverkeer.... Of is dat een wel heel grote dooddoenerquote:Op maandag 23 mei 2005 18:20 schreef Yildiz het volgende:
Zalm wil de mensen die cash betalen10 cent meer laten betalen, om zo het pinnen nog meer door te voeren
omdat transactiekosten vele malen lager zijn dan de kosten om dat cash geld te verplaatsen
(denk o.a. aan een kluis, waardetransport inhuren, verzekering etc.)
Die 0.25 ct transactiekosten is voor zover ik weet heeeeeele dikke bullshit
Vraag het anders even aan www.interpay.nl ofzo
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:48 schreef LintuxCx het volgende:
En Oversight, ik vrees overigens dat je gratis treinreizen truc niet meer zo goed werkt. Op het station in Deventer zag ik iig bij het loket een bordje hangen met zo ongeveer de volgende tekst:
"Geld retour voor treinkaartjes doen wij alleen met kaartjes die minder dan een half uur geleden gekocht zijn op dit station. Ik post dit maar even hier aangezien men hier niet echt haast lijkt te hebben met het fixen van de zoekfunctie en aangezien Google Fok! nou niet bepaald volledig heeft geïndexeerd... *zucht*
Hrmmm, ik kom niet zo vaak in Deventer, maar ik zal kijken of 't een keer lukt. Overigens staat er ook nog bij dat je het nog wel bij hun hoofdkantoor in Utrecht kunt proberen, dus misschien is het nog enigszins mogelijk, maar 't kost iig "wat" meer moeite.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:52 schreef Oversight het volgende:
doe me een lol, post er een duidelijke foto van?
En denk er vooral aan om gelijk even bij het loket een exemplaar van de Algemene Voorwaarden te vragen.....
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Is niet relevant. Je hebt de plicht om te betalen. Dat zegt de wet. Punt. Ik zal het nog één keer uitleggen voor meneer eigenwijs:
- Juridisch gezien is er sprake van een koopovereenkomst.
- Bij deze overeenkomst zijn twee partijen betrokken: de klant en de verkoper/winkelier.
- De wet verplicht de verkoper een (deugdelijk) produkt te leveren.
- De wet verplicht de klant de (afgesproken) prijs te betalen.
Dat is de wet, en jouw verhaal is borrelpraat.
[..]
quote:De wet zegt niets over het 'ter betaling aanbieden'. De wet zegt dat je daadwerkelijk moet betalen, slechts aanbieden te betalen is niet voldoende !!!!
[..]
quote:pardon? Dat jij een juridische onbenul bent met een enorme plaat voor je arrogante hoofd kan ik niet helpen, maar mijn reactie is volkomen ontopic.
quote Jerruh (Moderator) - dinsdag 24 mei 2005 @ 13:21quote:En waarom is dat? Ga jij even bepalen dat als commentaar op jouw geblaat je niet bevalt mensen maar even een eigen topic moeten openen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |