abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30869951
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Erg krap
en dus heeel veel stimulatie
Het ligt ook een beetje aan het formaat van "The gal her hinny"
Er zijn "Nice and tight hinnies" en natuurlijk ook "Uge hinnies"
Persoonlijk zit ik er een liever een beetje tussen in
Te strak is wel lekker maar is voor het meisje niet altijd prettig.
Dit vergt veel begrip en zelfbeheersing door de jongen.
Te wijd of ook wel "uitgewoond" is lekker op z'n tijd.
Maar "precies goed" kan alleen maar door rustig aan te beginnen.
Absoluut niets forceren..!!!...het hoeft niet in 1 keer te lukken heren.
De dame is ten allertijden "boss over butt" and is in charge...remember that dudes
Yeah baby Yeah
pi_30870425
Als het goed is begint het erg nauw en wordt het gaanderweg lekker los
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_30870537
Ik had laatst dat 'ie er per ongeluk te snel erin ging bij me en dan was niet fijn. Ik werd helemaal duizelig.
  zondag 25 september 2005 @ 14:47:17 #204
130077 Ivatje
miuw, miauw...
pi_30915797
Gewoon ophouden met proberen!
Probeer eerst in je eigen kont iets te stoppen, zo leer je het...
ha ha ha ha ha
pi_30939509
quote:
Op zondag 25 september 2005 14:47 schreef Ivatje het volgende:
Gewoon ophouden met proberen!
Probeer eerst in je eigen kont iets te stoppen, zo leer je het...
spreek je uit ervaring?
pi_30939564
quote:
Op maandag 26 september 2005 11:36 schreef firestorm_99 het volgende:
spreek je uit ervaring?
Wat dan nog? Ik doe 't best vaak bij mezelf.
pi_30950375
phew... ik dacht dat ik het wel een beetje wist.... tot dit weekeinde... was echt helemaal te gek 2 keer klaargekomen.. heb ik dus nog nooit gehad..
pi_30951054
Kan ik me hier ergens aanmelden voor de fanclub?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 27 september 2005 @ 09:35:35 #209
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_30964834
quote:
Op maandag 26 september 2005 19:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kan ik me hier ergens aanmelden voor de fanclub?
think you just did
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_30964867
quote:
Op maandag 26 september 2005 11:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat dan nog? Ik doe 't best vaak bij mezelf.
niks mis mee!
ik vind het zelf ook lekker
  dinsdag 27 september 2005 @ 09:39:03 #211
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_30964905
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 09:37 schreef firestorm_99 het volgende:

[..]

niks mis mee!
ik vind het zelf ook lekker
Ehm, volgens mij gaat dit een andere kant op
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_30968594
tsja, veel glijmiddel is het advies. bij ons is het dit weekend een beetje gelukt maar wat hebben we gebruikt, condoom en glijmiddel, was niet genoeg dus toen maar olie. meer mensen het ooit met olie gedaan hebben? geen last en ging goed maar natuurlijk is dit geen echte oplossing, lijkt mij niet echt een top oplossing olie in ieder geval. Wat voor glijmiddel is te adviseren en waar te kopen?

help me out.. we willen het vaker proberen, het weekend heeft perspectieven geboden...
Carpe diem
pi_30968630
overigens: het was zonnebloem olie... schadelijk?
Carpe diem
pi_30968847
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:19 schreef klossie het volgende:
overigens: het was zonnebloem olie... schadelijk?
olie, vaseline, allemaal toch wel beetje schadelijk had ik begrepen, te vettig of zoiets?. gebruik liever echte glijmiddel die je zo in een sexshop kan kopen, heb je er geen in de buurt of durf je er niet heen, dan bestel je toch online? wel een nederlandse shop doen he zonder uit amerika te laten exporteren
pi_30968894
Nee, zonnebloemolie is niet schadelijk voor je lichaam. Misschien bij sommige condooms, maar dat zou je even moeten uitzoeken.

Zonnebloemolie wordt trouwens ook gebruikt bij het turks worstelen, dus het zal best lekker glij'en .
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_30970469
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:27 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

olie, vaseline, allemaal toch wel beetje schadelijk had ik begrepen, te vettig of zoiets?. gebruik liever echte glijmiddel die je zo in een sexshop kan kopen, heb je er geen in de buurt of durf je er niet heen, dan bestel je toch online? wel een nederlandse shop doen he zonder uit amerika te laten exporteren
niet schadelijk voor je zelf dan? ik bedoel olie in je, lijkt me toch niet echt super goed of wel? glijmiddel, alleen bij sexshop te kopen? niet bij de drogist ofzo? wat een gedoe dan eigenlijk, op elke condoom verpakking staat dat je durex erbij kan gebruiken maar dan moet het wel makkelijk te koop zijn natuurlijk...

verder doet iedereen het dan echt anaal met condoom? en dan een gewone condoom? toch beter ivm soa ofzo maar ja.. zonder is wel fijner lijkt me
Carpe diem
pi_30970493
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:28 schreef Gripper het volgende:
Nee, zonnebloemolie is niet schadelijk voor je lichaam. Misschien bij sommige condooms, maar dat zou je even moeten uitzoeken.
bij sommige condooms maar nooit voor je eigen achterste?
Carpe diem
pi_30972227
Italianen leven toch ook op bertolli, dat gooien ze overal in. De consequentie van veel oli eten is dat je iets soepelere poep uitpoept, maar dat is niet het geval als je het via de uitgang binnenkrijgt. Zonnebloem, sla en olijfolie zijn natuurproducten. En aangezien jouw kont ook een natuurproduct is... PH-neutrale zeep zal trouwens ook niet zo heel veel kwaad kunnen lijkt me.

Ik ben trouwens benieuwd hoe je die olie er in krijgt... binnenkort een speciaal druppelpipetje bij een fles olijfolie: voor nauwkeurige dosering, jaja

En dit stukje:
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:23 schreef klossie het volgende:

[..]
bij sommige condooms maar nooit voor je eigen achterste?
Daarmee bedoelde ik dat olie soms slecht voor het condoom kan zijn, en het condoom erdoor kan verzwakken (en evt. scheuren). Maar als jullie het zonder condoom doen, geen probleem.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_30972437
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:27 schreef Gripper het volgende:

En dit stukje:
[..]

Daarmee bedoelde ik dat olie soms slecht voor het condoom kan zijn, en het condoom erdoor kan verzwakken (en evt. scheuren). Maar als jullie het zonder condoom doen, geen probleem.
misschien dan niet eens zo gek idee die olie maar ik zoek nog naar iets dat geen vlekken geeft, ben al aan het inventariseren in het andere topic... we hebben het dus met condoom gedaan maar later ook vaginaal gedaan en op een gegeven moment condoom eraf en weer een keer anaal geprobeerd, ging wel goed... alleen het gevaar op bacterien lees ik overal...

maar wat moet je dan, anaal, dan alles wassen, vaginaal, alles wassen, weer anaal... etc. etc. dat gaat toch niet werken. ik wil ook niet de hele tijd anaal nl. verschillende melden er geen last van te hebben (bactrien), anderen weer wel. ..
Carpe diem
pi_30972625
ik heb met mijn vriendin vaak van anaal naar vaginaal gewisseld en we hebben eigenlijk nooit problemen met bacterien gehad of iets dergelijks.
pi_30977077
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:43 schreef firestorm_99 het volgende:
ik heb met mijn vriendin vaak van anaal naar vaginaal gewisseld en we hebben eigenlijk nooit problemen met bacterien gehad of iets dergelijks.
Het gevaar op candida is dan zó groot he, en geloof me, dat is NIET leuk.

Mijn vriendin heeft nu ook Candida (niet gekregen op deze manier overigens), en ik sta nu al 5 weken droog omdat naar binnen gaan ongelofelijk veel pijn doet bij haar.

Haar kuur is nu afgelopen en morgen mag ze weer naar de huisarts; pijn is niet weg.

maar goed, ga vooral je gang met vagina-infectering. Je vriendin krijgt vanzelf een schimmel.
Kutkloon.
pi_30977278
Niet iedereen is even gevoelig voor schimmelinfecties. Ik ben er heel gevoelig voor, maar er zijn genoeg mensen die daar nooit last mee hebben.
pi_30977662
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:22 schreef klossie het volgende:
niet schadelijk voor je zelf dan? ik bedoel olie in je, lijkt me toch niet echt super goed of wel? glijmiddel, alleen bij sexshop te kopen? niet bij de drogist ofzo? wat een gedoe dan eigenlijk, op elke condoom verpakking staat dat je durex erbij kan gebruiken maar dan moet het wel makkelijk te koop zijn natuurlijk...

verder doet iedereen het dan echt anaal met condoom? en dan een gewone condoom? toch beter ivm soa ofzo maar ja.. zonder is wel fijner lijkt me
ik wist niet dat glijmiddel bij de drogist te koop was? ga altijd naar sexshop (hier in den haag zat van te vinden). ik heb zelf een keer horen vertellen door een sexexpert dat vaseline veel gebruikt wordt maar juist niet goed was, weet alleen niet zeker meer waarom. dacht omdat het vettig was? iig is het voor uitwendig gebruik...

iemand zei dat turkse worstelaars ook olie gebruiken, das wat anders dan het inwendig te gebruiken. iig zou IK liever geen zonnebloemolie gebruiken maar gwone echte glijmiddel.
pi_30978152
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Niet iedereen is even gevoelig voor schimmelinfecties. Ik ben er heel gevoelig voor, maar er zijn genoeg mensen die daar nooit last mee hebben.
En toch ben je achterlijk bezig als je een vrouw in haar kont neukt om hem vervolgens lekker in haar kut te gaan schuiven. Dat vind ik net zoiets als een one-night-stand zonder condoom. Dat doe je toch ook niet, gewoon om het feit dat je er ziek van kan worden.

En eenmaal een schimmel in je kut, en hij zal altijd in je lijf blijven hangen, en kan dus continue weer opspelen. Het is maar wat je wilt.
Kutkloon.
pi_30982383
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:56 schreef BiMeWet het volgende:

[..]

En toch ben je achterlijk bezig als je een vrouw in haar kont neukt om hem vervolgens lekker in haar kut te gaan schuiven. Dat vind ik net zoiets als een one-night-stand zonder condoom. Dat doe je toch ook niet, gewoon om het feit dat je er ziek van kan worden.

En eenmaal een schimmel in je kut, en hij zal altijd in je lijf blijven hangen, en kan dus continue weer opspelen. Het is maar wat je wilt.
HO HO HO....

Die schimmel zit niet in je kut standaart, die schimmel behoort in rust in je darmen te liggen, door bepaalde omstandigheden, zoals bv antibiotica gebruik en overmatig suikergebruik(wat al snel overmatig is aangezien we aan 2 stuks fruit genoeg hebben voor onze suikerbehoefte) kan die schimmel actief worden.
Normaal behoort deze schimmel actief te worden als je sterfd, deze schimmel helpt je lichaam te ontbinden door suikers om te zetten, te laten gisten...

Die schimmel wordt niet veroorzaakt door het wisselen tussen anaal en vaginaal, die schimmel kan wel al aanwezig zijn en daardoor wat meer wildgroei gaan vertonen, maar niet iedereen heeft die schimmel al actief in zijn/haar lijf...

De kans is levensgroot dat ook zonder het wisselen dezelfde problemen hadden ontstaan op ten duur, alleen wordt het dan extra getriggerd door het bijvoegen van bacterien die de balans verstoren van de vagina die die schimmel in bedwang hoort te houden.

Zo wordt het ook getriggerd door een verminderde weerstand of andere redenen die de balans verstoren...

Je kan deze schimmel weer terug in rust krijgen, maar daarvoor is een extreem streng dieet nodig van ruim een jaar waarin je niets waar suikers(denk erom, suikers niet oppikken als kristal suiker, maar alles wat door je lichaam omgezet wordt in suikers) mag eten...

Dit is een extreem zwaar dieet, de eerste tijd zal je je knap beroerd voelen omdat je lichaam om moet schakelen op een andere voedingsbron voor de hersenen, echt heel gezond is dit dieet ook niet, maar dat zijn de medicijnen tegen de schimmel ook niet.

Deze schimmel kan veel meer klachten veroorzaken, ze kan in het bloed komen en zo chronische vermoeideid en vele andere klachten veroorzaken...

Mensen bij wie deze schimmel niet al actief is kunnen geen last krijgen van wildgroei van deze schimmel door het wisselen tussen anaal en vaginaal.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_30993356
hmmmm, ok niet wisselen is dan wel het beste maar is toch vrijwel onmogelijk joh... je gaat het toch niet alleen maar anaal doen, ik moet wel eerst vaginaal opgewonden zijn hoor... dus hoe doen jullie dat dan als je niet wisselt? telkens het zaakje wassen? want ook met condoom hou je toch het wissel verhaal... !
Carpe diem
pi_30994733
quote:
Op woensdag 28 september 2005 10:31 schreef klossie het volgende:
hmmmm, ok niet wisselen is dan wel het beste maar is toch vrijwel onmogelijk joh... je gaat het toch niet alleen maar anaal doen, ik moet wel eerst vaginaal opgewonden zijn hoor... dus hoe doen jullie dat dan als je niet wisselt? telkens het zaakje wassen? want ook met condoom hou je toch het wissel verhaal... !
Je zou ook gewoon een nieuw condoom kunnen gebruiken telkens toch ?
Groetjes, Priyantha
pi_30995411
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:33 schreef Priyantha het volgende:

[..]

Je zou ook gewoon een nieuw condoom kunnen gebruiken telkens toch ?
theoretisch wel ja....
Carpe diem
pi_30995489
Ik sluit me bij klossie aan, als ik lekker met seks bezig ben met mijn mannetje wil ik niet steeds nadenken, oeeeee condoom af, oeeeeee condoom om, gewoon lekker bezig zijn en soms gebeurt het dat er gewisseld wordt, simpel...

Even goed wassen achteraf en klaar is klara hoor en nog nooit een schimmel of een blaasontsteking gehad ervan.
  woensdag 28 september 2005 @ 12:33:58 #230
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_30996201
quote:
Op woensdag 28 september 2005 12:04 schreef erodome het volgende:
Ik sluit me bij klossie aan, als ik lekker met seks bezig ben met mijn mannetje wil ik niet steeds nadenken, oeeeee condoom af, oeeeeee condoom om, gewoon lekker bezig zijn en soms gebeurt het dat er gewisseld wordt, simpel...

Even goed wassen achteraf en klaar is klara hoor en nog nooit een schimmel of een blaasontsteking gehad ervan.
Anders ben je straks lekker bezig en moet je weer stoppen om wat om te gaan doen of juist niet..

Denk ff lekker douchen/ badderen van te voren en wat ero zegt erna meteen en dan komt het wel goed
Make love and listen to the music
De vrijheid die je als single hebt, heb je nooit meer als je in een relatie zit, hoe "vrij" je elkaar ook laat => PieterCK
All animals are equal but some animals are more equal than others=> George Orwell
pi_30996564
jah ik denk dat douchen en of badderen van te voren en erna wel helpen alles schoon te houden!

en gewoon gezond leven doet ook een hoop goed!
pi_31000473
precies, heb ik ook precies zo gedaan, ervoor en erna uitgebreid soppen, lekker hoor
Carpe diem
pi_31003073
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 20:48 schreef Molline het volgende:
Je doelt op de hobby van Ron Brandsteder ?
Welke hobby? Vertel, vertel
pi_31006170
quote:
Op woensdag 28 september 2005 17:37 schreef Ramon73 het volgende:

[..]

Welke hobby? Vertel, vertel
http://www.google.nl/search?hl=en&q=brandsteder+hobby
zie de BiBack link.
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:49:11 #235
118156 PieterCK
a.k.a. Ome PieterCK
pi_31537477
En is het Miss_user al gelukt??
Make love and listen to the music
De vrijheid die je als single hebt, heb je nooit meer als je in een relatie zit, hoe "vrij" je elkaar ook laat => PieterCK
All animals are equal but some animals are more equal than others=> George Orwell
  woensdag 19 oktober 2005 @ 09:00:36 #236
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_31553118
quote:
Op dinsdag 18 oktober 2005 16:49 schreef PieterCK het volgende:
En is het Miss_user al gelukt??
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
pi_31553678
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 21:29 schreef erodome het volgende:
Die schimmel zit niet in je kut standaart, die schimmel behoort in rust in je darmen te liggen, door bepaalde omstandigheden, zoals bv antibiotica gebruik en overmatig suikergebruik(wat al snel overmatig is aangezien we aan 2 stuks fruit genoeg hebben voor onze suikerbehoefte) kan die schimmel actief worden.
Normaal behoort deze schimmel actief te worden als je sterfd, deze schimmel helpt je lichaam te ontbinden door suikers om te zetten, te laten gisten...
Geheel off-topic, maar goed...

Aangezien ik de afgelopen maanden veelvuldig hiermee heb gekloot heb ik weer het een en ander aan informatie ingewonnen, en dan ontdek ik hier dus al meteen een onwaarheid: Candida blijkt wel in de vagina thuis te horen. Normaal echter wordt de hoeveelheid candida geremd door de melkzuurbacterie en is er een balans, deze kan echter verstoord worden waardoor er een infectie ontstaat.
quote:
Die schimmel wordt niet veroorzaakt door het wisselen tussen anaal en vaginaal, die schimmel kan wel al aanwezig zijn en daardoor wat meer wildgroei gaan vertonen, maar niet iedereen heeft die schimmel al actief in zijn/haar lijf...

De kans is levensgroot dat ook zonder het wisselen dezelfde problemen hadden ontstaan op ten duur, alleen wordt het dan extra getriggerd door het bijvoegen van bacterien die de balans verstoren van de vagina die die schimmel in bedwang hoort te houden.
Een van de oorzaken van een verstoorde balans is het in aanraking komen met uitwerpselen of andere stoffen uit de anus. Hiermee wordt ten eerste extra candida overgebracht, waardoor de balans al direct verandert, daarnaast zitten er ook bacterien in die het melkzuur te lijf gaan. Gevolg: de candida kan welig tieren.

Je kunt dus, enkel en alleen door wisselen, de balans dusdanig verstoren dat er een schimmelinfectie ontstaat. Andere factoren, die overigens wel mee kunnen werken of het kunnen veroorzaken, hoeven hierbij niet aanwezig te zijn.
quote:
Zo wordt het ook getriggerd door een verminderde weerstand of andere redenen die de balans verstoren...
Dat klopt, maar als er sowieso een gevoeligheid is voor schimmels is één mogelijke oorzaak al genoeg. Dan kan één nacht te weinig slapen, één vrijpartij te veel of één keer wisselen al voldoende zijn.
quote:
Je kan deze schimmel weer terug in rust krijgen, maar daarvoor is een extreem streng dieet nodig van ruim een jaar waarin je niets waar suikers(denk erom, suikers niet oppikken als kristal suiker, maar alles wat door je lichaam omgezet wordt in suikers) mag eten...

Dit is een extreem zwaar dieet, de eerste tijd zal je je knap beroerd voelen omdat je lichaam om moet schakelen op een andere voedingsbron voor de hersenen, echt heel gezond is dit dieet ook niet, maar dat zijn de medicijnen tegen de schimmel ook niet.
D'r is nog steeds niks van bewezen.
quote:
Mensen bij wie deze schimmel niet al actief is kunnen geen last krijgen van wildgroei van deze schimmel door het wisselen tussen anaal en vaginaal.
Onwaar: Deze schimmel is bij iedereen actief aanwezig in het lichaam: sowieso in de darmen, maar bij iedere vrouw ook in de vagina. Pas bij een verstoorde balans ontstaan er problemen, maar actief is hij sowieso.

bron: AD-diagnose enkele weken geleden, huisarts.
pi_31555397
je moet trouwens wel glijmiddel op siliconenbasis gebruiken. glijmiddel op waterbasis is veel te snel uitgwerkt en glijdt niet zo goed.

nadeel alleen is dat glijmiddel op siliconen-basis het latex van condooms aantast.
of je moet speciale condooms/glijmiddel hebben of gewoon zonder rubber (wat uiteraard voor de gevende partij veel lekkerder is!)
Islam=facisme
pi_31555968
quote:
Op woensdag 19 oktober 2005 09:36 schreef innovative het volgende:

[..]

Geheel off-topic, maar goed...

Aangezien ik de afgelopen maanden veelvuldig hiermee heb gekloot heb ik weer het een en ander aan informatie ingewonnen, en dan ontdek ik hier dus al meteen een onwaarheid: Candida blijkt wel in de vagina thuis te horen. Normaal echter wordt de hoeveelheid candida geremd door de melkzuurbacterie en is er een balans, deze kan echter verstoord worden waardoor er een infectie ontstaat.
[..]

Een van de oorzaken van een verstoorde balans is het in aanraking komen met uitwerpselen of andere stoffen uit de anus. Hiermee wordt ten eerste extra candida overgebracht, waardoor de balans al direct verandert, daarnaast zitten er ook bacterien in die het melkzuur te lijf gaan. Gevolg: de candida kan welig tieren.

Je kunt dus, enkel en alleen door wisselen, de balans dusdanig verstoren dat er een schimmelinfectie ontstaat. Andere factoren, die overigens wel mee kunnen werken of het kunnen veroorzaken, hoeven hierbij niet aanwezig te zijn.
[..]

Dat klopt, maar als er sowieso een gevoeligheid is voor schimmels is één mogelijke oorzaak al genoeg. Dan kan één nacht te weinig slapen, één vrijpartij te veel of één keer wisselen al voldoende zijn.
[..]

D'r is nog steeds niks van bewezen.
[..]

Onwaar: Deze schimmel is bij iedereen actief aanwezig in het lichaam: sowieso in de darmen, maar bij iedere vrouw ook in de vagina. Pas bij een verstoorde balans ontstaan er problemen, maar actief is hij sowieso.

bron: AD-diagnose enkele weken geleden, huisarts.
Tja dit is wat de arts mij verteld heeft erover aangezien ik een tijd heb gelopen met het idee(en de arts ook) dat ik candida had alleen niet vaginaal, dus gewoon in mijn lichaam...

Candida is een schimmel die je lichaam helpt te ontbinden, dat is wat mij verteld is en die behoort normaal op non-actief te staan, misschien is het wel zo dat de schimmel er wel is, maar wel non-actief.
Om hem actief te krijgen heb je andere dingen nodig dan de gewone dingen, maar bij echt bar veel mensen is deze schimmel actief omdat ons leefpatroon gewoon ongezond veel suikers bevat(alles wat omzet tot suikers in je lichaam en echte suikers).

Dit is wat ik heb geleerd van iemand die er redelijk veel mee bezig is geweest, priofessioneel.

Zo zie je maar weer dat zelfs artsen verschillend denken over dit probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')