iddquote:Op maandag 23 mei 2005 21:15 schreef Jaz het volgende:
[..]
Truman was toch van de containmentpolitiek...
Truman is van de Trumandoctrinequote:Op maandag 23 mei 2005 21:18 schreef Blu het volgende:
[..]
inderdaad, ik dacht ook dat dat truman was en niet eisenhower
Ja klopt:quote:Op maandag 23 mei 2005 21:21 schreef Bupatih het volgende:
Truman was na WO II (Truman-doctrine enzo) toch?
Dat zijn er wel meerdere denk k...quote:Op maandag 23 mei 2005 21:25 schreef Blu het volgende:
wie weet de volgende vraag:
vergelijk de ontwikkelingen, samenleving in lancashire met een andere katoenindustrie
Ongeveer hetzelfde als Gent in België en Twente hier.quote:Op maandag 23 mei 2005 21:25 schreef Blu het volgende:
wie weet de volgende vraag:
vergelijk de ontwikkelingen, samenleving in lancashire met een andere katoenindustrie
Waar haal je die wijsheid vandaan? WAnt volgens mij klopt er geen fuck vanquote:Op maandag 23 mei 2005 21:36 schreef VoreG het volgende:
Het Tet-offensief was een aanval van binnenuit. De Vietcong bleek overal te zitten, in de legerbasissen in de steden en nog met groot materieel ook. Dit gaf de doorslag voor veel Amerikanen dat deze oorlog niet te winnen viel. De vietcong was ongrijpbaar
quote:Op maandag 23 mei 2005 21:37 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Waar haal je die wijsheid vandaan? WAnt volgens mij klopt er geen fuck van
Volgens mij klopt het wel degelijk.quote:Op maandag 23 mei 2005 21:37 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Eehm dat klopt toch helemaal? Daar gaat het juist om de Vietcong was gewoon niet te verslaan omdat ze overal en nergens zaten.quote:Op maandag 23 mei 2005 21:37 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
In Zuid Vietnam dachten de Amerikanen dat ze de stedelijke kernen in hun macht hadden maar dat bleek pijnlijk tegen te vallen toen de VC in januari / februari 1968 ineens wel geinfiltreerd bleek te zijn in die stedelijke kernen; Conclusie was dat de Amerikanen nu eigenlijk helemaal niks in hun macht haddenquote:Op maandag 23 mei 2005 21:38 schreef VoreG het volgende:
[..]
Waarom klopt er niks van?. Elke Zuid-Vietnamese stad lag onder vuur
Njaa hij introduceerde de domino-theorie .. wat het beleid zou gaan bepalen in Vietnam.. dus dat is het ongeveer.. (en hij begon met de steun voor Vietnam (financieel) of zit ik verkeerd)quote:Op maandag 23 mei 2005 21:47 schreef ChRoNiC het volgende:
Hmmz nou ja het zal wel.. Ik ben echt compleet in de war nu maar ik zie het morgen wel.
En wat heeft Eisenhower nou voor toegevoegde waarde voor Vietnam?
Geen enkele president heeft enige waarde gehad voro Vietnamquote:Op maandag 23 mei 2005 21:47 schreef ChRoNiC het volgende:
Hmmz nou ja het zal wel.. Ik ben echt compleet in de war nu maar ik zie het morgen wel.
En wat heeft Eisenhower nou voor toegevoegde waarde voor Vietnam?
Zoiets als jij dusquote:Op maandag 23 mei 2005 21:49 schreef B4kst33n het volgende:
Slijmballen, Je pakt je boek erbij typt het over en wordt ge-eerd door de fok!users die niet geleerd hebben maar zitten te fokken terwijl ze beter wel kunnen gaan leren ( is mij visie)
Of ik ben gewoon verrekte goedquote:Op maandag 23 mei 2005 21:49 schreef B4kst33n het volgende:
Slijmballen, Je pakt je boek erbij typt het over en wordt ge-eerd door de fok!users die niet geleerd hebben maar zitten te fokken terwijl ze beter wel kunnen gaan leren ( is mij visie)
Kan me niet voorstellen dat je alles goed had..quote:Op maandag 23 mei 2005 21:51 schreef ChRoNiC het volgende:
OKe dus domino theorie.
Ik heb wel geleerd trouwens, alleen had een paar vragen after all. Dus vandaar.
Verder ken ik het wel geod denk ik. Ik ga het gewoon proberen morgen. Net even Lancashire van vorig jaar gemaakt en had alles goed dus dat is een positief punt.
Volgens mij werd deze opgericht door een tal van groepen uit de Zuid-Vietnamese samenleving. Zij stichtten dus deze Nationale Bevrijdingsfront -> Vietcong. Maar ze zijn beide communistisch dus twijfel ik.quote:Op maandag 23 mei 2005 21:53 schreef s0k het volgende:
de vietminh was van 'noorden' en onder leiding van ho chi minh. De vietcong was van de zuidelijke communisten. Maar stonden die ook onder bevel van ho chi minh?
nja ze werden gesteund en geleid door t noorden. door giap, de militaire vormgever die met Ho samenwerkte.quote:Op maandag 23 mei 2005 21:53 schreef s0k het volgende:
de vietminh was van 'noorden' en onder leiding van ho chi minh. De vietcong was van de zuidelijke communisten. Maar stonden die ook onder bevel van ho chi minh?
oke ik zal eerlijk zijn ik had 1 punt niet.quote:Op maandag 23 mei 2005 21:56 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat je alles goed had..![]()
Je hebt het over de Vietcong? Dat zeg ik tochquote:Op maandag 23 mei 2005 22:11 schreef Tali-banaan het volgende:
euhm VoreG, dit komt uit mijn boekie:
Het bevrijdingsfront bestond uit comm & niet-comm zuid-vietnamezen, maar werd geleid en gesteund vanuit noord vietnam. de amerikanen noemden hen zwarte pyamas (of spleetogen)
maar sja, in de visie van de vs waren t allemaal communisten natuurlijk
Ja oke dat klopt, maar dat had de Vietminh ook, maar daar mocht het niet duidelijk zijn.quote:Op maandag 23 mei 2005 22:15 schreef Tali-banaan het volgende:
nja je zei dat ze duidelijk communistisch waren, maar das dus nie zo. wel de leiding
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |