abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 mei 2005 @ 23:44:18 #226
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_27360035
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 23:41 schreef Lyrebird het volgende:
Tegener.
Wat begrijp jij niet aan "superlatief"?
pi_27360272
Voor. Zelfs al zou Europa een superstaat worden, hoewel dat weinig met de grondwet te maken heeft (door die grondwet kunnen we bepalen hoe de superstaat eruit komt te zien als hij er komt, erzonder zal ons maar iets worden opgedrongen waar we geen invloed op hebben.)
pi_27366276
Ik ga NEE stemmen, niet dat het uit zal maken. Ze gaan toch die handtekening wel onder het verdrag zetten.
Bij Hoevelaken linksaf
  donderdag 26 mei 2005 @ 12:54:05 #229
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27371300
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 10:14 schreef TheRipper het volgende:
Ik ga NEE stemmen, niet dat het uit zal maken. Ze gaan toch die handtekening wel onder het verdrag zetten.
Sterker nog, die handtekening staat al een half jaar onder het verdrag. Alleen moet het ook door de nationale parlementen geratificeerd worden voordat de grondwet in werking treedt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_27372774
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 20:06 schreef Steijn het volgende:

[..]

Het is toch echt een rederendum over het verdrag tot vaststelling van een Grondwet voor Europa
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=define%3Atreaty&meta=

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=define%3Aconstitution&meta=

De naam maakt niks uit, het gaat om wat de overeenkomst regelt. Het is een overeenkomst tussen soveign landen. Het is dus een basisverdrag en niet een grondwet. Het woord grondwet is gekozen om eenheid te symboliseren en als tegenhanger van bijvoorbeeld te VS te fungeren. Of dat een goede keuze is kan je echter over twijfelen, het staat wel vast dat het geen grondwet is.
pi_27373846
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 13:37 schreef chairman.fx het volgende:

[..]

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=define%3Atreaty&meta=

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=define%3Aconstitution&meta=

De naam maakt niks uit, het gaat om wat de overeenkomst regelt. Het is een overeenkomst tussen soveign landen. Het is dus een basisverdrag en niet een grondwet. Het woord grondwet is gekozen om eenheid te symboliseren en als tegenhanger van bijvoorbeeld te VS te fungeren. Of dat een goede keuze is kan je echter over twijfelen, het staat wel vast dat het geen grondwet is.
Muggenzifterij. We noemen het een grondwet, dus is het een grondwet.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_27373980
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 14:07 schreef R_ON het volgende:

[..]

Muggenzifterij. We noemen het een grondwet, dus is het een grondwet.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 13:39:29 #233
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_27405643
Zijn er al mensen 'om' t.o.v. hun voorlopige stem?
Ik wel bijna, namelijk.
Ben ik wel nieuwsgierig naar.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 13:45:56 #234
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27405838
Verbal: ik probeer met alle macht om tegen te zijn ipv voor maar het wordt me onmogelijk gemaakt

Tikorev: ik ben bang dat Vhipor gelijk heeft. Die 700.000 genaturaliseerde asielzoekers kunnen binnen nu en 5 jaar allemaal naar Nederland komen. Ze zijn namelijk burger van Europa met alle voordelen van dien. Een migratie vlucht naar Nederland kan dus inderdaad al.

Het wordt nu alleen vastgelegd in harde wetten. Waar het nu niet in 1 verdrag staat maar wel zo is.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_27408575
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 13:39 schreef Verbal het volgende:
Zijn er al mensen 'om' t.o.v. hun voorlopige stem?
Ik wel bijna, namelijk.
Ben ik wel nieuwsgierig naar.

V.
Ga je van voor naar tegen of van tegen naar voor?
  vrijdag 27 mei 2005 @ 15:44:20 #236
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_27409329
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 15:20 schreef chairman.fx het volgende:

[..]

Ga je van voor naar tegen of van tegen naar voor?
Ik was geneigd 'voor' te stemmen, maar dat is, naarmate ik mij er meer in verdiep, meer richting 'nee' aan het gaan.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_27409498
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 15:44 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik was geneigd 'voor' te stemmen, maar dat is, naarmate ik mij er meer in verdiep, meer richting 'nee' aan het gaan.

V.
Dat heb ik ook. Ik ga kijken wat Frankrijk gaat doen en dan er goed over nadenken.
  vrijdag 27 mei 2005 @ 15:55:58 #238
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_27409723
Tegen
  vrijdag 27 mei 2005 @ 16:00:35 #240
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_27409838
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 15:44 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Vanavond een debat.
Maandag een debat.
Dus er is nog genoeg tijd

Ik wacht de kranten van dinsdag af voor ik mijn kleur bekend zeker stel
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  vrijdag 27 mei 2005 @ 23:13:48 #241
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27420764
ik heb a gestemd per brief. toch maar voor dus...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 28 mei 2005 @ 01:36:36 #242
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_27424256
voor.
iedereen die kritiek heeft op de grondwet en nee stemt zal moeten beseffen dat er ten opzichte van de huidige situatie dan niets veranderd.
Al die mensen die tegenstemmen vanuit 'emotie' over zaken die niets ter zake doende zijn (euro, turkije) komen straks van een koude kermis thuis. want daar verandert niets over.
wat de grondwet o.a. als belangrijkste pro heeft, is het terugdringen van de bureaucratie in Brussel (waar alle tegenstemmers nu ook al de pest over hebben). en alle tegenstemmers moeten dus accepteren dat de bureaucratie in de huidige vorm blijft bestaan.
Mensen, als je tegenstemt, verandert er niets. en veel van die mensen die tegen zijn hebben nu ook al veel kritiek op de EU. Accepteer dan wel dat je dan de komende jaar niet met die kritiek nogmaals naar voren kan komen, je hebt zelf in de hand gewerkt dat er geen veranderingen plaats konden vinden.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_27424530
Evert, het is heel goed mogelijk zonder grondwet dingen te veranderen. Om bijvoorbeeld bureaucratie aan te pakken heb je geen grondwet nodig.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 02:29:51 #244
103249 Juichtoon
Play dead!
pi_27425011
Echt Balkenende praat dat de grondwet alleen maar zorgt voor verbetering ten opzichte voor de huidige situatie. Dat de propaganda machine je dat doet laat geloven wilt nog niet zeggen dat het zo is.

Ik ben er niet van overtuigd dat men er het maximale uit heeft gehaald, want dan hadden ze eerlijk spel gespeeld. Dan waren er geen halve waarheden en hadden ze ons ook netjes de nadelen verteld en uitgelegd waarom een bepaald punt het maximaal haalbare is. Dus heronderhandelingen nu het nog kan!

En natuurlijk is de euro of de bijdrage per persoon wel belangrijk en doet het er wel toe. Het sluit aan op bovenstaande reden. Het gaat om emotie, nou en? Ik zie het niet als mijn taak om die honderden pagina's aan grondwet door te lezen! Dus gaat het om vertrouwen! Als die er niet is (en dat is ontstaan door bijv. de euro) ga ik niet blind mijn goedkeuren geven aan een contract met heel veel kleine lettertjes waardoor we er nog slechter af zouden kunnen komen dan in de huidige situatie.
pi_27425079
Ik zal voor gaan stemmen.

Ken je een ton in een speeltuin? Zo'n soort 'loopton'. Zeg dat de Europese Unie die ton is en Nederland degene die erin loopt. De ton gaat momenteel al zo hard dat wanneer je probeert af te remmen je zult vallen. Eruit springen is mogelijk maar dan loop je flink wat schrammen op. Nederland dat probeert af te remmen zal zich bezeren. Nederland dat eruit springt zal zich nog erger verwonden.

Dit is een zeer simplistische voorstelling van zaken. Het zal echter wel duidelijk zijn wat ik ermee bedoel. We zitten in de Europese Unie, we zijn zelfs de grondlegger ervan, en die Europese Unie is zover ontwikkeld dat niet meegaan alleen maar negatieve gevolgen heeft.

Ieder weldenkend mens zal inzien dat de Europese Unie, alle voordelen en nadelen bekeken, zeer goed is geweest voor ons land. De ontwikkelingen die zijn ingezet gaan echt wel door, het zal weinig tot niets uitmaken als Nederland wel of niet mee gaat doen. Behalve voor Nederland dan. De wereld zal niet blijven zoals hij nu is. Het is meegaan of achterblijven. Argumenten zoals: "Het is toch goed zoals het nu is." gaan daarom, mijn inziens, niet op. Het blijft niet zoals het nu is. Globalisatie heeft zich al ingezet en is niet te stoppen.

Ik blijf hetzelfde punt continu maken, waarvoor mijn excuses, maar dat is wel het belangrijkste argument om voor te stemmen. Nederland red het niet in zijn eentje...

Daarbij vind ik nog iets vreemd. De Europese Grondwet is beter dan de huidige verdragen. De grondwet is niet perfect, het is ook een utopie dat men een grondwet kan opmaken waarmee een meerderheid het eens is. Er zullen altijd punten zijn waarmee men het oneens is. De partij van de dieren vind dat er iets m.b.t. tot dierenrechten niet goed is geregeld. Sommige zijn het niet eens op gebied van terrorismebestrijding. Er is altijd wat... is dat een reden om tegen te stemmen? Maak een referendum over kabinetsplannen en die zullen, volgens mijn verwachting, ook geen 'JA' stem krijgen. Altijd is er wel een reden te vinden om tegen te stemmen. Over de gehele lijn bezien is de Europese Grondwet beter voor Europa, en dus Nederland, dan zoals het momenteel geregeld is. Stem dus voor, andere plooien zullen in de toekomst recht gestreken worden. Doch Keulen en Aken zijn ook niet in een dag gebouwd... Het proces loopt. Men zal echt niet de Grondwet laten zoals hij is voor de komende jaren. Mettertijd zal hij verbeteren zoals Europa mettertijd aan het verbeteren is.

Mensen moeten eens minder bang zijn voor verandering. Had mensen laten stemmen over het wel of niet toelaten van andere landen in de EEG, jaren geleden, dan hadden ze waarschijnlijk tegen gestemd. Nu zou de meerderheid, met de kennis van nu, wel voor stemmen. Het zou helpen als mensen niet alles zullen bezien vanuit het 'nu' maar ook aan de implicaties die beslissingen van nu hebben op de toekomst.

Ach ja... de meerderheid zal tegen stemmen. Een referendum had er nooit mogen komen. Het LPF gebeuren zou de politiek toch moeten laten inzien dat de meerderheid gewoon dom is. Dit helpt mijn argument echt niet maar dit is echt geen kwestie voor het volk. Volgens gegevens, sorry ik heb ze niet bij de hand, is het gemiddelde niveau van 'de' Nederlander VMBO. Daar is niets mis mee... maar kunnen die een goede afweging maken? Volgens mij dienen zijn te stemmen op wijze mannen (en vrouwen) die de beslissingen voor hun maken. Zelfs dat is niet geheel foutloos (LPF...) maar het is tot zover het beste systeem wat 'de' mens heeft kunnen ontwikkelen. Zonde om dat te verpesten met referenda.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 02:41:46 #246
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_27425168
Na lang wikken en wegen wordt het uiteindelijk 'tegen'.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_27425593
Tegen

Waarschijnlijk leverd de EU nederland niet meer banen op, maar minder, nederland zal worden overspoeld met goedkope arbeiders vanuit bijv. Polen etc.

Al dat geouwehoer en bureaucratie in Brussel is niet efficient.bijv met al die tolken etc.
het duurt jaren voordat ze over iets eens zijn en een beleid uitvoeren.
-
pi_27426678
Tegen,
Omdat de democratie in Brussel ver te zoeken is. Het zijn allemaal oud-politici die door vriendjes een hoge baan krijgen aangeboden. En het Europees Parlement dat het hele geheel moet controleren is gewoon een fopspeen.
  zaterdag 28 mei 2005 @ 09:37:29 #249
102466 cappp
Ondertitel
pi_27426702
een dikke NEE, maar ik mag nog niet stemmen
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  zaterdag 28 mei 2005 @ 10:18:11 #250
52513 whosvegas
The Trickster
pi_27427137
Zoals het er nu naar uitziet, ga ik voor stemmen.
Are you nuts??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')