Ik zal voor gaan stemmen.
Ken je een ton in een speeltuin? Zo'n soort 'loopton'. Zeg dat de Europese Unie die ton is en Nederland degene die erin loopt. De ton gaat momenteel al zo hard dat wanneer je probeert af te remmen je zult vallen. Eruit springen is mogelijk maar dan loop je flink wat schrammen op. Nederland dat probeert af te remmen zal zich bezeren. Nederland dat eruit springt zal zich nog erger verwonden. 
Dit is een zeer simplistische voorstelling van zaken. Het zal echter wel duidelijk zijn wat ik ermee bedoel. We zitten in de Europese Unie, we zijn zelfs de grondlegger ervan, en die Europese Unie is zover ontwikkeld dat niet meegaan alleen maar negatieve gevolgen heeft. 
Ieder weldenkend mens zal inzien dat de Europese Unie, alle voordelen en nadelen bekeken,  zeer goed is geweest voor ons land. De ontwikkelingen die zijn ingezet gaan echt wel door, het zal weinig tot niets uitmaken als Nederland wel of niet mee gaat doen. Behalve voor Nederland dan. De wereld zal niet blijven zoals hij nu is. Het is meegaan of achterblijven. Argumenten zoals: "Het is toch goed zoals het nu is." gaan daarom, mijn inziens, niet op. Het blijft niet zoals het nu is. Globalisatie heeft zich al ingezet en is niet te stoppen. 
Ik blijf hetzelfde punt continu maken, waarvoor mijn excuses, maar dat is wel het belangrijkste argument om voor te stemmen. Nederland red het niet in zijn eentje...
Daarbij vind ik nog iets vreemd. De Europese Grondwet is beter dan de huidige verdragen. De grondwet is niet perfect, het is ook een utopie dat men een grondwet kan opmaken waarmee een meerderheid het eens is. Er zullen altijd punten zijn waarmee men het oneens is. De partij van de dieren vind dat er iets m.b.t. tot dierenrechten niet goed is geregeld. Sommige zijn het niet eens op gebied van terrorismebestrijding. Er is altijd wat... is dat een reden om tegen te stemmen? Maak een referendum over kabinetsplannen en die zullen, volgens mijn verwachting, ook geen 'JA' stem krijgen. Altijd is er wel een reden te vinden om tegen te stemmen. Over de gehele lijn bezien is de Europese Grondwet beter voor Europa, en dus Nederland, dan zoals het momenteel geregeld is. Stem dus voor, andere plooien zullen in de toekomst recht gestreken worden. Doch Keulen en Aken zijn ook niet in een dag gebouwd... Het proces loopt. Men zal echt niet de Grondwet laten zoals hij is voor de komende jaren. Mettertijd zal hij verbeteren zoals Europa mettertijd aan het verbeteren is.
Mensen moeten eens minder bang zijn voor verandering. Had mensen laten stemmen over het wel of niet toelaten van andere landen in de EEG, jaren geleden, dan hadden ze waarschijnlijk tegen gestemd. Nu zou de meerderheid, met de kennis van nu, wel voor stemmen. Het zou helpen als mensen niet alles zullen bezien vanuit het 'nu' maar ook aan de implicaties die beslissingen van nu hebben op de toekomst. 
Ach ja... de meerderheid zal tegen stemmen. Een referendum had er nooit mogen komen. Het LPF gebeuren zou de politiek toch moeten laten inzien dat de meerderheid gewoon dom is. Dit helpt mijn argument echt niet maar dit is echt geen kwestie voor het volk. Volgens gegevens, sorry ik heb ze niet bij de hand, is het gemiddelde niveau van 'de' Nederlander VMBO. Daar is niets mis mee... maar kunnen die een goede afweging maken? Volgens mij dienen zijn te stemmen op wijze mannen (en vrouwen) die de beslissingen voor hun maken. Zelfs dat is niet geheel foutloos (LPF...) maar het is tot zover het beste systeem wat 'de' mens heeft kunnen ontwikkelen. Zonde om dat te verpesten met referenda.