Op the BBC of Veronica???quote:Op maandag 23 mei 2005 11:05 schreef De_Hertog het volgende:
De herhaling is dinsdag om 20:00, niet meer laat in de nacht.
BBC2, zie ook de inmiddels aangepaste OP. De herhaling van de nieuwe aflevering van zondag dus, niet die van Veronica waarin het nieuwste model Volvo Amazon wordt besproken of zoquote:
Aha, dat is handig om te weten, mocht ik hem 's zondags missenquote:Op maandag 23 mei 2005 11:05 schreef De_Hertog het volgende:
De herhaling is dinsdag om 20:00, niet meer laat in de nacht.
De CLS zal wel zwaarder zijn denk ik en dus meer vragen van de remmen, ze maakten ok gebruik van dezelfde soort (keramische) remmen, misschien niet exact dezelfde?quote:Op maandag 23 mei 2005 11:05 schreef Xtreem het volgende:
Wat me wel verbaasde... : CLS heeft dezelfde remmen als de SLR. CLS remmen raken oververhit. GEEN enkele verwijzing naar de fikkende (!) remmen van de SLR!
verder
Ik heb echt in een scheur gelegen om dat voetballen.. en de namen van Spee's collegae
Bijna: het linkje werkt niet, loopt niet helemaal door.quote:Op maandag 23 mei 2005 11:25 schreef CybPraetorian het volgende:
OP zo ok?
zo beter?quote:Op maandag 23 mei 2005 12:59 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bijna: het linkje werkt niet, loopt niet helemaal door.
Helemaalquote:
Idd, ook bruut die vier uitlaten weer. Helaas zien ze er van de voorkant nooit zo denderend uit, misschien die koplampen wat minder luguber ver doortrekken.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:38 schreef Klonk het volgende:
die cls klonk trouwens ook weer geil zeg, weer zo'n messerschmit geluid
dat was één van de laatste afleveringen van 2004.....quote:Op maandag 23 mei 2005 13:24 schreef Viper_74 het volgende:
vrijdag op veronica nog gekeken, omfg wat een herhalingen zeg.
Evo 6, hyundai accent.
Mijn god zo 2000 [afbeelding]
dude de ferrari 360 was daar net nieuwquote:Op maandag 23 mei 2005 20:40 schreef M5 het volgende:
[..]
dat was één van de laatste afleveringen van 2004.....
en 't ging er niet om dat auto's nieuw waren ofzo.
toyota importeur ....quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:38 schreef GiSH het volgende:
waar zouden ze die Toyota's vandaan gehaald hebben??
Toyata importeur denk ik eerderquote:Op woensdag 25 mei 2005 19:47 schreef Steve-O het volgende:
[..]
toyota dealer ....
tenslotte leuke reclame
editquote:
Er was alleen wat blikschade gereden die auto's waren niet total-lossquote:Op woensdag 25 mei 2005 19:51 schreef GiSH het volgende:
er werd toch flink schade gereden...
7000 pond per stuk x10= 70000 pond... valt idd wel mee voor een reclame..
top plan ik doe meequote:Op woensdag 25 mei 2005 21:00 schreef Fwnk het volgende:
1 wou sowieso niet meer starten.
Maar dit soort shit lijkt me echt super, misschien een keer een "Auto-voetbal-PTA-meet" doen.
Iedereen koopt een klein sloopautotootje (max inhoud 1.3 liter, 900 kilo ofzo)
En iemand fixxed een bal en een terrein, en hoppa!
Niet alle auto's waren total-loss en ook beschadigde auto's hebben een waarde die hoger ligt dan nul. Misschien waren het wel afgekeurde auto's weet jij veel.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:51 schreef GiSH het volgende:
er werd toch flink schade gereden...
7000 pond per stuk x10= 70000 pond... valt idd wel mee voor een reclame..
moet je realplayer hebben om het te kunnen bekijken...quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:03 schreef alsem het volgende:
De filmpjes op de Topgear site werken niet bij mij..
De MC12quote:On this week's show Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May find out if you can buy a stylish two door coupe for less than £1,500; a brand new supercar from Maserati - the MC12; Jack Dee is the 'Star in a Reasonably Priced Car' and a chance for viewers to have their say on the greatest driving song of all time.
Ik dus ook dat vind ik altijd het mooiste van Top Gear als ze dat soort dingen gaan doenquote:Op zondag 29 mei 2005 17:52 schreef Klonk het volgende:
ben eigenlijk nieuwsgieriger naar die 1500 pond wagens
Audi 80quote:Op zondag 29 mei 2005 18:29 schreef Klonk het volgende:
ik ook
ff denken wat hebben we gehad aan gestoorde dingen:
- de goedkope porsche wedstrijd
- de goedkoper dan de trein wedstrijd (met die jeremy in een volvo, hamster in een rover en james in een ?)
- jaguar s-type met nos, en later van vliegdekschip afgeredenquote:Op zondag 29 mei 2005 18:29 schreef Klonk het volgende:
ik ook
ff denken wat hebben we gehad aan gestoorde dingen:
- de goedkope porsche wedstrijd
- de goedkoper dan de trein wedstrijd (met die jeremy in een volvo, hamster in een rover en james in een ?)
je vergeet de porche 911 ook nog die ze geprobeerd hebben te mollenquote:Op zondag 29 mei 2005 18:46 schreef alsem het volgende:
[..]
- jaguar s-type met nos, en later van vliegdekschip afgereden
- toyota pickup proberen te mollen
Hoe ben je sneller in Zwitserland, met een Ferrari 612 of met het vliegtuig?quote:Op zondag 29 mei 2005 18:29 schreef Klonk het volgende:
ik ook
ff denken wat hebben we gehad aan gestoorde dingen:
- de goedkope porsche wedstrijd
- de goedkoper dan de trein wedstrijd (met die jeremy in een volvo, hamster in een rover en james in een ?)
Goedkoopste auto onder de 100 (?) pond. Toen kon Jeremy alleen winnen als hij zijn volve 960 minder dan 15 pond zou hebben gekost. En toen liet ie de rekening zien van 1 pond.quote:Op zondag 29 mei 2005 18:29 schreef Klonk het volgende:
ik ook
ff denken wat hebben we gehad aan gestoorde dingen:
- de goedkope porsche wedstrijd
- de goedkoper dan de trein wedstrijd (met die jeremy in een volvo, hamster in een rover en james in een ?)
dat was geen topgear maar een video van Clarkson die Veronica onder de noemer Top Gear uitzond.quote:Op zondag 29 mei 2005 18:57 schreef Halfgedraaide het volgende:
En ze hebben toen allemaal auto's lopen tunen. Vicky een Opel Corsa en Jeremy een Rover V6 maar die had dus geen wegligging maar wel bruut veel PK's![]()
Ze hebben niet echt duidelijk gezegd hoe hard ie reed. Ze zeiden alleen, dat ie de target van 140mph haalde.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:04 schreef Halfgedraaide het volgende:
Geweldige uitzending. Die maserati was vet en mijn lievelings onderdeel is altijd low budget sportwagens kopen![]()
Bij de eerste endurance liep die jag v12 toch het hardst? 225 km per uur ofzo??
Jawel ze riepen na de meting duidelijk welke snelheid de wagen had. Die Jag had de hoogste snelheid 138 meen ik.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:15 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ze hebben niet echt duidelijk gezegd hoe hard ie reed. Ze zeiden alleen, dat ie de target van 140mph haalde.
Dus ja dat is zo'n 225 kph
Ik ook, dinsdag 20:00 BBC2quote:Op zondag 29 mei 2005 22:17 schreef Strolie75 het volgende:
Kut, gemist! Wanneer is de herhaling?
Dinsdag, 8 uur. Zoals ook in de startpost staat.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:17 schreef Strolie75 het volgende:
Kut, gemist! Wanneer is de herhaling?
Ik realiseer me net, dat ik op het bord had kunnen kijken hoeveel minpunten hij had voor de eerste test.quote:Op zondag 29 mei 2005 22:16 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Jawel ze riepen na de meting duidelijk welke snelheid de wagen had. Die Jag had de hoogste snelheid 138 meen ik.![]()
geweldig, zou hij de waarheid spreken?quote:
of morgen de herhalingquote:Op zondag 29 mei 2005 23:45 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ik realiseer me net, dat ik op het bord had kunnen kijken hoeveel minpunten hij had voor de eerste test.
![]()
"The last time I was in this situation I was just a small boy".. Aldus James op de casseien met een bak water op zijn schoot in de XJS.quote:
niet zo makkelijk nee, maar check het IRC gedeelte eens uitquote:Op maandag 30 mei 2005 13:55 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Goed idee, alleen werkt het niet zo makkelijk meer. (lees de site maar)
Ok, doe ik dat wel.quote:Op maandag 30 mei 2005 13:58 schreef Hugster het volgende:
[..]
niet zo makkelijk nee, maar check het IRC gedeelte eens uit
Is bekend, zag het een keer in de VPRO gids een tijd geleden.. was het niet Mark Webber?quote:Op maandag 30 mei 2005 21:53 schreef MI55ILLE het volgende:
weet niet of het ooit voorbij is gekomen in vorige topics, maar weet iemand wie "The Stig" nu werkelijk is?
maar dat was de 'oude' toch?quote:Op maandag 30 mei 2005 22:40 schreef MI55ILLE het volgende:
http://www.bbc.co.uk/essex/features/essex_celeb/stig.shtml
Dat heb ik ook wel eens gelezen. Maar niemand weet het zeker.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 06:39 schreef GiSH het volgende:
daemon hill toch??
Hmmm, dat is best goed bedacht. Alleen de Enzo en ik geloof ook een paar andere auto's waren privé bezit.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:04 schreef Rio het volgende:
Ik denk dat hij incognito is zodat elke fabriek zijn eigen rijder bij zijn eigen wagen kan leveren...
De stig maakt nogal eens wat foutjes (ook in zijn beste lap) die je niet mag verwachten van een tester van bijv Ferrari. Die rijdt de stig stront voor z'n ogen in dezelfde Enzo.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:04 schreef Rio het volgende:
Ik denk dat hij incognito is zodat elke fabriek zijn eigen rijder bij zijn eigen wagen kan leveren...
Klopt, kon je duidelijk zien toen. Maar wie zegt dat ze dat niet vaker doen?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:00 schreef M5 het volgende:
De enige fabrieks rijder die ik tot nu toe gezien heb die door ging voor 'the stig' was de gozer die de renault f1 wagen reed. Dat was duidelijk niet de stig, maar iemand in het pak van die gast. (alonso/trulli/montagny)
De stig is verder wel altijd dezelfde persoon, maar niet bekend wie. Ik gok op een één of andere britse toerwagen rijder (dat was de eerste stig ook dacht ik), anyway slecht is ie zeker niet, voor iemand die maar ca. 10 rondjes rijdt voor dat hij z'n snelle ronde neer zet.
Die hebben denk ik geen tijd voor dat soort gein. Maar het zou wel kunnen, al vind ik ze dan wel stuk voor stuk waardeloze rijders met het vele driften en de andere kleine foutjes.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:07 schreef Rio het volgende:
[..]
Klopt, kon je duidelijk zien toen. Maar wie zegt dat ze dat niet vaker doen?
Aan de andere kant: als het rijders zijn die voor de eerste keer op dat circuit komen, zou dat ook weer het soms slechte rijden verklaren...quote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:13 schreef M5 het volgende:
[..]
Die hebben denk ik geen tijd voor dat soort gein. Maar het zou wel kunnen, al vind ik ze dan wel stuk voor stuk waardeloze rijders met het vele driften en de andere kleine foutjes.
Daarom gok ik dat het in 99% van de gevallen wel altij dezelfde rijder is, die gewoon de opdracht krijgt om het er een beetje spectaculair uit te laten zien. Een ideale ronde is namelijk nogal clean en bijna saai om naar te kijken. Overigens zie je bijna nooit de voledige ronde en kunnen ze van die ronde tijden maken wat ze willen.
Ook zij weten niet wie het is. Ooit eens een programma gezien die lieten zien wat er ACHTER de schermen gebeurd. De stig heeft altijd zijn pak aan en heeft altijd die helm op. Niemand maar dan ook niemand weet wie hij is. Zelfs de crew van top gear weet niet wie het is. Alleen JC weet het en volgens mij de opnamenleider maar meer ook niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 02:21 schreef Hugster het volgende:
ja, de "witte" is nog bij niemand bekend
je zou toch denken dat één van die celebritys zich een keer verlult op een feestje ofzo
quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:33 schreef Rio het volgende:
[..]
Vraag me qua meting af of ze uberhaupt wel een transponder gebruiken. Ze hebben tot op heden altijd op halve seconden gemeten, maar nu met die Maserati was deze opeens 1 honderste sneller dan de Enzo.
die gozer in de renault f1 was niet de normale stig. Hij kende die renault veel te goed voor een coureur die er maar een paar rondjes mee gereden heeft. het was op een wet track, maar wist die wagen precies op het juiste moment te corrigeren. dat kan alleen een extreem ervaren coureur die al vele kilometers in de renault gereden heeft. En dat is de stig niet.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 20:43 schreef ook_gek het volgende:
het was op zeker wel de stig in die F1 wagen. Heb je gezien hoe hij op het randje aan het rijden was met die F1 bak. Hij wist elk plekje op de baan PRECIES uit zijn hoofd. Heb je niet gezien hoe precies hij langs elk randje ging. Hoe hij perfect instuurde. Dat gaat je echt niet lukken hoor als je maar laten we zeggen max 5 rondjes daar gereden heb. NO WAY
[..]
Ook zij weten niet wie het is. Ooit eens een programma gezien die lieten zien wat er ACHTER de schermen gebeurd. De stig heeft altijd zijn pak aan en heeft altijd die helm op. Niemand maar dan ook niemand weet wie hij is. Zelfs de crew van top gear weet niet wie het is. Alleen JC weet het en volgens mij de opnamenleider maar meer ook niet.
Ik denk zelf dat het een F1 rijder of tester is. Hij kan behoorlijk goed rijden. En als je ziet wat hij uit zo een auto haalt bij max 10 rondjes rijden is het geen slechte rijder.
Iemand die maar een paar rondjes heeft gereden kent no way de baan zo goed. Later dan laat remmen. Perfect lap was het. Kan niet zo maar iemand zijn die even wat rondjes komt rijden.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:04 schreef M5 het volgende:
[..]
die gozer in de renault f1 was niet de normale stig. Hij kende die renault veel te goed voor een coureur die er maar een paar rondjes mee gereden heeft. het was op een wet track, maar wist die wagen precies op het juiste moment te corrigeren. dat kan alleen een extreem ervaren coureur die al vele kilometers in de renault gereden heeft. En dat is de stig niet.
De stig is sowieso geen F1 rijder of tester. die hebben geen tijd voor dat soort klusjes, hoog uit een ex-f1 rijder, maar ik blijf er bij dat het gewoon een goede toerwagen racer is, meer niet.
Oh, dan heb ik niet goed opgelet. Dacht dat ik ze doorhadquote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:13 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Er zijn genoeg auto's die .8 hebben hoor
Die baan heeft maar iets van 5 bochten, en nog makkelijk ook.. die ken je zo, en f1 coureurs zijn goed genoeg om na een paar rondjes op een onbekende baan een goede tijd neer te zetten. Het was zeker geen perfect lap. was gewoon extreem goede coureur, een zeer goede auto.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:09 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Iemand die maar een paar rondjes heeft gereden kent no way de baan zo goed. Later dan laat remmen. Perfect lap was het. Kan niet zo maar iemand zijn die even wat rondjes komt rijden.
Dan MOET het wel een EX F1 tester zijn. Maar wie zegt dat deze auto,s 1 voor 1 worden getest. Wie weet doen ze er wel een aantal op 1 dag? Je ziet nu al in voor stukjes wat gaat komen. En als een F1 testrijder een aantal auto,s op 1 dag doet is er best wel tijd voor.
Welke F1 bak????quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:06 schreef El_Pinjo het volgende:
Ik denk persoonlijk dat het Damon Hill is, zou gelijk verklaren waarom hij zo goed met die F-1 bak overweg kon. Hij hoeft het niet voor het geld te doen, maar misschien doet hij het gewoon voor de lol.
Stig's birthday, met de Renault F1, met kerst, know your classics dudequote:Op donderdag 2 juni 2005 22:43 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Welke F1 bak????![]()
Heb ik iets gemist? De laatste aflevering was toch met die cheap coupé's???
Vorige seizoen, hebben ze een F1 kar (volgens mij de Toyota F1?) Renault dusquote:Op donderdag 2 juni 2005 22:43 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Welke F1 bak????![]()
Heb ik iets gemist? De laatste aflevering was toch met die cheap coupé's???
Kut die heb ik dus gemist.quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:48 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Stig's birthday, met de Renault F1, met kerst, know your classics dude.
.
zou kunnen maar kan die dan echt zo goed rijden?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:45 schreef Sjoewe het volgende:
Interessante Theorie : Tiff Needell, moet bedekt zijn omdat 'ie een contract heeft bij the 5th gear.
Mogelijk onderbouwd met: http://www.tiscali.co.uk/motoring/jeremy_clarkson/3
BTCC, Le Mans, zelfs nog enkele races ooit in de f1. Dus ik denk dat ie wel kan rijden ja.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 08:32 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
zou kunnen maar kan die dan echt zo goed rijden?
het niveau van een Montoya, Schumacher, Hakkinen of Alonso zal hij wel niet hebben gehad denk ik nee, maar gewoon de middenmoot of lager en misschien werd ie te oud of kon hij te weinig sponsors vinden.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:21 schreef Rio het volgende:
Nou ja, als ie echt goed was had ie wel langer in de F1 gezeten, n'est pas?
vooral die laatste zin is mooi, en idd gezien zijn staat van dienst kan hij best de Stig zijnquote:career Tiff Needel
Born on October 29, 1951 in Havant, Hampshire, England, Tiff Needell attended the City University where he achieved an Honours Degree in Civil Engineering. Hegot hired by George Wimpy & Co Ltd and had his day job as Structural Design Engineer.
His racing career started in 1970, when he attended a drivers course at Brands Hatch. His first results came in the the 1970 Daily Mail Stars of Tomorrow FF1600 when he finished fourth. In a somewhat unusual way he was able to continue in Formula Fords for 1971. He actually won the car through a competition in Autosport magazine!
He used the Lotus type 69 for two seasons and despite little funds he was able to forge himself into a front-runner in the category. In 1973 he switched to an Elden chassis and due to financial struggles he was not able to score any results until 1975 when a friend loaned a Crosslé 25F to him. With this car Tiff won the Townsend Thoresen Brands Hatch Challenge. And he ended the year with a "special commendation" Grovewood Award.
Progression to FF2000 followed in 1976, with Tiff finishing second in the APG Championship. He also won the Dunlop Award which was based on his qualifying performances. At the end of the year he was awarded the premier Grovewood Award. This meant further progression during 1977 and 1978 when he took seat in the crack Unipart Formula Three team. The Triumph engines they were using were not on par with the rival Toyota engines so they were not able to compete on equal terms. In 1978 at the twisty Cadwell Park in the wet Tiff was able to stay on the gearbox of a certain Nelson Piquet all the race, so when power was not paramount then his driving skills shone. Tiff actually did a brief appearance in Formula Two late in 1977 but for 1979 Tiff decided that time had come to take a further step.
He was contracted to drive the unique Chevron B41 Formula One car in the Aurora Championship, with sponsorship from Durex condoms. Ensign also approached him to race in the British GP, but Tiff was not awarded the necessary superlicence needed for the seat. The Unipart Ensign team asked for his services again in 1980. This time the Tiff had the superlicence so finally, at the age of 28, he was now able to put the job of Grand Prix driver on his business card.
He did his debut at Zolder (our picture) and qualified the difficult car in 23rd spot but retired from the race with a broken engine. He was given another chance at Monaco but didn't qualify the car. Only 20 spots were up for grabs so the chances for making the grid were remote at the best. He was 1.5 seconds from the 20th place. But he was in good company on race day, because neither Keke Rosberg, John Watson, Geoff Lees nor Eddie Cheever made the grid.
Needell's involvement in Formula One came to an abrupt end and he commented: "I had the satisfaction of reaching the ultimate formula, but was frustrated at being replaced by a supposedly more experienced driver, having failed to qualify at Monaco. Undoubtedly the highlights were qualifying 19th fastest in the first wet session at Monaco, ahead of drivers such as Mass, Jabouille, Patrese, de Angelis, Cheever, Lees, Zunino and Kennedy and 12th fastest in the second wet session at Zolder."
He finished the year in Japanese Formula Two and the Selangor Grand Prix driving a Formula Pacific.
Exiled from single-seaters Tiff now moved on to sportscars. He also took on his media role from now on. The rest of the 1980s were spent in various Group C cars, mostly driving for Japanese teams. He began his long Group C career in the unloved Nimrod-Aston Martin. At Le Mans this car gave Tiff a wild ride when a rear-end failure sent Tiff into the barriers on the long straight at high speed. He was back at Le Mans in an another Aston Martin powered car, the EMKA. This car looked more purposeful, and it had a Tickford-prepared Aston V8. During the race itself the team cleverly engineered a ploy in which Tiff made an early "splash-and-dash" stop for fuel only. When the leading cars came in for their scheduled stops the EMKA was able to stay out and in due course actually inherited the lead! The first Aston Martin powered car to lead at Le Mans since 1959! Their moment of glory lasted for 20 minutes… After a losing 43 minutes in the pits due to clutch problems they finished down in 11th place.
Tiff also drove for the Dome team during 1983-'85, sharing the driving duties with James Weaver and Eje Elgh. In 1984 this became a painful experience for Tiff! After engine-cooling troubles early in the season, Dome re-located the water radiators from the sidepods to the front of the car. This meant some replumbing of the associated pipes. They were not properly insulated so they fried poor Tiff's behind…
In 1986 Tiff jumped onto the abortive Lamborghini foray into Group C. Financing came from Unipart, Tiff's faithful backers. The car was an old Tiga GC83 chassis rebuilt during 1985-'86 into what was entered as a "Lamborghini Countach QVX". The bulky engine originated from a Countach road car, being a 5.7-litre 60-degree V12 developing some 650bhp. The initially promising three-year and rumoured £4 million programme looked attractive on paper. As in many cases over the years the project ultimately came to nothing. Tiff appeared in the car just once. This was in the non-championship invitation race held at Kyalami late in 1986. It would never had raced at all if it hadn't been for the appearance money from the isolated South African apartheid regime. Tiff drove the 500km singlehandedly and the device was reliable enough to actually see the chequered flag at the end. A fifth place was his reward.
For 1987-'88 Tiff was back in Japan driving for the TOM'S Toyota team. During 1989-'92 Tiff mainly drove Porsche 962 cars for various teams. He finished a fine third at Le Mans in 1990 with the Alpha Porsche 962.
Tiff was back in a GP car in December 1991 at Estoril when he was able to sample a current Williams FW14. His track test was featured in many motorsport magazines.
Tin-tops followed in 1993-'94. A time when the British Touring Car Championship began to grow stronger and stronger. No results were gained in either year while driving an Ecurie Ecosse Vauxhall Cavalier in 1993 and a Nissan Primera 2.0 eGT in 1994.
Again partnering James Weaver in 1995, Tiff drove a PCA Jaguar XJ220 in the Le Mans 24 Hrs. Their engine expired on lap 135. From 1996 and onwards Tiff was a member of the Lister team. They fielded the Lister Storm powered by a massive 7.0-litre V12 in the front. The engines were infact surplus units from the heydays of the Silk Cut TWR Jaguar team. His showed his versatility in 1996 by driving the tail-happy TVR Tuscans and also entering the Network Q RAC Rally driving a Skoda Felicia! He finished a lowly 54th…
Mainly driving Lister Storms in the British series in 1998, he scored two wins at Snetterton and in the October 4 meet at Silverstone. Tiff also was invited to drive a Nissan Primera for Ray Mallock in the BTCC race at Brands Hatch in August.
Another Top Gear season is on its way at BBC World and we have already seen Tiff in his usual way racing in the Lotus series. One year away from his big five-oh, let us Tiff Needell fans hope that he carries on in his unimitable style for a long time to come!
Reader's Why [by John Cross]
I hate Tiff Needell. Always have done. Well, for nearly 30 years anyway. And I've never even met the guy! Just imagine what a shock it was to see him on 'Top Gear' (BBC's motoring magazine for those outside the UK).
He started racing in Formula Ford in the early 1970s, coming 2nd in the 1974 'Wella for Men' championship and winning the 1975 'Townsend Thoresen' Championship, for which he won a special commendation at the 1975 Grovewood Awards. In 1976 he moved to Formula Ford 2000 and won the 'Dunlop Pole Position' championship and came 2nd in the 'Allied Polymer' championship, carrying off the premier Grovewood award as a result. 1977 saw Tiff land a drive with the Unipart F3 team, and in 1978 he came 4th in the British Championship, as well as some drives in the Aurora F1 series.
In 1979 he should have moved to F1 with Ensign, but was refused a 'superlicence' (shame!). He eventually got his chance here at Zolder when Ensign were waiting for Jan Lammers to be released by ATS. He just scraped onto the grid (last but one qualifier), but the engine let go after 12 laps. He failed to qualify at Monaco and that was that (as far as GP racing went). There was interest shown for 1981, but no GP seats were available so Tiff turned his hand to sports cars, starting off with odd-balls like the Ibec, Nimrod, Dome and Spice before driving for Toyota in 1987, then progressing to a Porsche 962 from 1989 to 1992. His best result in sports cars was 3rd at Le Mans in 1990 with Derek Bell. He then had a couple of years in the British Touring Car Championship with Nissan, before returning to sports cars in 1995, driving a Porsche at Daytona and a Jaguar XJ220 at Le Mans. He then drove the Lister Storm for 3 years, reaching 3rd overall at Daytona in 1997 before gearbox problems dropped them to 19th. In 1998 he finished 2nd in the GT1 championship and won the Silverstone Golden Jubilee Trophy race.
In the meantime, Tiff had developed his media career, starting with track tests and feature stories in the early 1980s, doing some commentary with Murray Walker and joining 'Top Gear' in 1987. He also presented NASCAR and Indycars on Sky Sports in 1992.
So why do I hate this chap? Well, in 1971 Autosport held a competition whose first prize was a Lotus 69 FF car. I entered of course, but who won it? Tiff Needell! So I have hated him ever since ;-)
damn thos women sportsquote:Op zondag 5 juni 2005 13:33 schreef Klonk het volgende:
en denk eraan, vanavond geen topgear, sporten zit in de weg.
ze maken geen grapjes over wanneer ze er weer zijn...quote:Op zondag 5 juni 2005 14:06 schreef Klonk het volgende:
damesvoetbal, 't is echt waar, ik dacht dat ze een grapje maakten vorige week
ik wist dat ze geen grapjes maken over afwezigheid, dacht alleen bij de reden dat het wel een grapje moest zijn (een matig garpje zogezegdquote:Op zondag 5 juni 2005 14:24 schreef CybPraetorian het volgende:
[..]
ze maken geen grapjes over wanneer ze er weer zijn...
maar tis wel een mindere zondag nu: geen F1 en geen Top Gear
![]()
op BBC Prime.. ohw crap.. ff essent belle of ze me vanavond nog kunnen aansluiten...quote:Op zondag 5 juni 2005 19:06 schreef RidgeForrester het volgende:
Er is om 23:00 een topgear special meende ik in de gids te lezen.
ik ookquote:
Vrouwenvoetbalquote:Op zondag 5 juni 2005 20:06 schreef RickBrands het volgende:
Vanavond inderdaad geen top gear helaas. Was een of andere sport. Kan me alleen niet meer herrineren wat voor sport. Volgende week weer een week. Heeft iemand al het top gear blad in de winkels zien liggen. Ik vind het zelf een beetje een te druk blad. De inhoud kan ik weinig over zeggen heb hem niet gelezen. Staat een beetje stom in de winkel![]()
Geloof dat het iets van 10 euro koste.
Pfffeeew, ik was het vergetenquote:Op zondag 5 juni 2005 20:30 schreef zijle het volgende:
Vanavond dus niet? Ik heb die van vorige weer nog niet gezien maar op DVD staan dus kan ik die mooi kijken
quote:Jeremy makes a splash when he opens a local swimming pool
Richard finds out what happens when you take the roof off an Aston Martin DB9 with the new DB9 Volante
James road-tests the Murano, a new 4x4 from Nissan
There's a look at German and Russian versions of the classic British sports car
Christopher Eccleston, aka Doctor Who, swaps the Tardis for a Toyota Liana as this week's Star in a Reasonably Priced Car
Ik dacht het wel jaquote:Op maandag 6 juni 2005 17:02 schreef Klonk het volgende:
we zullen die vraag maar onder de categorie retorisch scharen
er zijn denk ik wel honderden zo niet duizenden Liana's meer verkocht door Top Gear, er is geen betere manier om elke week je auto aan tientallen miljoenen kijkers te showenquote:Op donderdag 9 juni 2005 21:24 schreef RickBrands het volgende:
Ze hebben het trouwens alweer verbetert:
# Christopher Eccleston, aka Doctor Who, swaps the Tardis for a Suzuki Liana as this week's Star in a Reasonably Priced Car
Dit staat er nu op de site. Vraag me toch af of het goed reclame is voor Suziki.
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:51 schreef A.l.e.x het volgende:
Aankomende zondag:
Jeremy makes a splash when he opens a local swimming pool
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jusqu'ici tout va bien
meer een 1h40m warningquote:
quote:
quote:Top Gear
Jeremy opens a local swimming pool, Richard finds out what happens when you take the roof off an Aston Martin DB9, James tests the Murano and Christopher Eccleston swaps his Tardis for a Liana.
quote:Op zondag 12 juni 2005 22:18 schreef Chillmeister het volgende:
Heb golden earing gestemd
quote:Op zondag 12 juni 2005 22:04 schreef Fwnk het volgende:
Heeft IEMAND een screenie van het moment dat die rolls te water ging?
Yuh ook al George Baker bij de non-english english-sportscarsquote:Op zondag 12 juni 2005 22:37 schreef Againzender het volgende:
De Nederlandse muziek is goed vertegenwoordigd dit seizoen
Ja duh, ze lieten in de leader al een shot zien van een vliegende Rolls-Royce boven een zwembadquote:Op zondag 12 juni 2005 23:08 schreef Chillmeister het volgende:
vond de Rolls Royce geweldig, maar wel een tikkeltje voorspelbaar
quote:Op maandag 13 juni 2005 00:02 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ja duh, ze lieten in de leader al een shot zien van een vliegende Rolls-Royce boven een zwembad
zo iets moet je opknappen gek.quote:Op maandag 13 juni 2005 00:40 schreef hermandeperman het volgende:
ik vond het erg zonde ja
maar hart kapot.... nee...
Hij was als kets versleten gek
Heb je de rook ook gezien die eruit kwam?quote:Op maandag 13 juni 2005 00:44 schreef ook_gek het volgende:
[..]
zo iets moet je opknappen gek.
Dat leer was nog prima. Dat hout was nog prima.
Op wat roest plekken na was hij nog best mooi voor een auto van ruim 30 jaar
Boomknuffelaarquote:Op maandag 13 juni 2005 00:50 schreef Sjoewe het volgende:
Ik had nog liever gezien dat z'n m kapot hadden geschoten...ols
oyce
heb je gezien dat het nep wasquote:Op maandag 13 juni 2005 00:47 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Heb je de rook ook gezien die eruit kwam?
maar idd, hij had hem op moeten knappen, maar dat kost je op zeker 20k
Net als de kogel die neerplofte op de Maserati 220 turbo twee weken terug....quote:Op maandag 13 juni 2005 00:39 schreef ook_gek het volgende:
ben ik nou de enige waar het hart kapot ging op het moment dat ze de rols het water in reden ?
ik heb geen video meerquote:Op donderdag 16 juni 2005 10:58 schreef Mr._T-Rex het volgende:
daar heb je een programmeerbare video voor
Ik moest idd best hard lachen toen. Net als bij die discussie over de files: "The government somehow thinks we all sit in our cars at 8:30 in the morning just to be really annoying."quote:Op maandag 13 juni 2005 13:24 schreef JMS00 het volgende:
Geniaal fragment was trouwens in de studio met Richard z'n Morgan:
"The salesman told me 'you should get that carbon fibre rooftop, good for security' (schuift het raampje open) ...I don't think so"![]()
Hoezo missen, je hebt toch internet?quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:15 schreef Klonk het volgende:
ik bedenk net dat ik door de herhalingen maar 1 aflevering mis
quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:17 schreef Klonk het volgende:
Ik kom er net achter dat ik geen enkele aflevering hoef te missen
Je gaat naar Engeland op vakantie en bedacht dat ze daar ook bbc hebben?quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:17 schreef Klonk het volgende:
Ik kom er net achter dat ik geen enkele aflevering hoef te missen
Nee, hij las mijn post.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:28 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[..]
Je gaat naar Engeland op vakantie en bedacht dat ze daar ook bbc hebben?![]()
![]()
Herhaling: Dinsdag om 8 uur onze tijd.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:31 schreef Viper_74 het volgende:
Herhaling ? wanneer
internet ? downloaden, waar ?
Die link staat ook in dit topic.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Herhaling: Dinsdag om 8 uur onze tijd.
Downloaden: ik gebruik Direct Connect, maar in het vorige topic stond een site waar .torents van iedere uitzending te krijgen waren. Waarschijnlijk komen ze daarna ook wel op andere kanalen.
nee, ik bedacht dat die 3.2 mb adsl lijn er niet voor niets ligtquote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:28 schreef Mr._T-Rex het volgende:
[..]
Je gaat naar Engeland op vakantie en bedacht dat ze daar ook bbc hebben?![]()
![]()
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 22:55 schreef hermandeperman het volgende:
De site van Top Gear heeft platgelegen omdat een Nederlander 350.000 keer gestemd had op de Golden Earring voor best driving song![]()
Bij 1 of ander showbiz programma ofzoquote:Op zondag 19 juni 2005 16:11 schreef CybPraetorian het volgende:
maar ze vroegen er toch ook om: will the Dutch please vote for Golden Earring...
en waar was dat op TV dan?
Op tvgids.nl staat dat Top Gear van 21:00 tot 23:00 duurt, wat dus al fout is. En bbc tekst is engelse tijd he..quote:Op zondag 19 juni 2005 20:49 schreef Halfgedraaide het volgende:
op tvgids.nl en bbc tekst staat dat het toch gewoon om 9 uur komt???
Nee helaasquote:Op zondag 19 juni 2005 22:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dacht dat vanavond die Driving Song al werd gekozen
Gelukkig kan ik dan mss nog stemmen voor Queen!quote:Op zondag 19 juni 2005 22:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
Dacht dat vanavond die Driving Song al werd gekozen
Ja das ook weer waar...quote:Op zondag 19 juni 2005 22:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Op zich niet erg hoor. De volgende weken kijken toch wel
.
jij kennelijk niet, want het was een monaroquote:Op zondag 19 juni 2005 22:20 schreef Guard het volgende:
ja euh die Vauxhall Menaro kennen we nu wel...
Dat komt door mijn afkeer van *pelsquote:Op zondag 19 juni 2005 23:47 schreef Chillmeister het volgende:
[..]
jij kennelijk niet, want het was een monaro![]()
het zal alleen opvallen als je het 350.000 keer doetquote:Op maandag 20 juni 2005 10:17 schreef Rio het volgende:
The votes are now open: http://www.bbc.co.uk/topgear/driving_song/
page back werkt
en anders is er nog de 700MB digiTV ripquote:Op woensdag 22 juni 2005 00:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Voor degenen die't zondag gemist hebben, NU is dus de herhaling op BBC2
was het niet scenic?quote:Op woensdag 22 juni 2005 08:35 schreef Mr._T-Rex het volgende:
Hamster: "The Renault Modus: Honey I shrunk the megane"
Was er geloof ik niet helemaal bij toen ik dit postte. het was dus de espacequote:
31:20 - 32:02 : Coldplay - Square onequote:Op woensdag 22 juni 2005 10:55 schreef MrTimbo.B het volgende:
twas gelukkig een beter uitzending dan vorige week
( weet iemand misschien welke muziek je hoort als ze in de 3 serie rijden)
http://forum.finalgear.com/viewforum.php?f=28&sid=caafc5fa6e4b21e220a1e925ec8a1223quote:Op woensdag 22 juni 2005 18:10 schreef MrTimbo.B het volgende:
33:33 - 34:23 : Klint - Diamond jah die bedoelde ik bedankt![]()
( heb je dit zelf uitgezocht of is dit ergens opt i net te vinden?)
Inderdaad, tvgids.nl en filmtotaal.nl zeggen beide hetzelfde.quote:Op zondag 26 juni 2005 18:47 schreef Dom_Konijn het volgende:
jup vnaaf om 9 uur toch?? (bbc2 uiteraard weer)
Of die tank tegen de Range Rover Sportquote:Op zondag 26 juni 2005 21:55 schreef DennisMoore het volgende:
Whahaha!
Wat een idioten ook! Scherpschutters gebruiken om te zien of ze Jeremy kunnen raken in een snelle auto!.
Doet me denken aan die aflevering waarbij een gevechtshelicopter een Lotus Elise moest zien te raken....
]quote:Op zondag 26 juni 2005 21:55 schreef DennisMoore het volgende:
Whahaha!
Wat een idioten ook! Scherpschutters gebruiken om te zien of ze Jeremy kunnen raken in een snelle auto!.
Doet me denken aan die aflevering waarbij een gevechtshelicopter een Lotus Elise moest zien te raken....
Ik zeg dan door die beweging dat ie het kan zijn.quote:Op zondag 26 juni 2005 22:06 schreef DennisMoore het volgende:
Damon Hill kan nog best wel The Stig zijn hoor....
Dit zegt nog niets natuurlijk..
De gasten weten dus niet wie de Stig is? Die gast loopt de hele tijd door een helm zijn verhaal te doen?quote:Op zondag 26 juni 2005 22:10 schreef -Mzraki- het volgende:
Het bewijs!
[afbeelding]
Top Gear homepage @ www.bbc.co.uk/topgear
Nee, laat maar, ik dacht dat die kerel naast The Stig Damon Hill was, maar nee.quote:Op zondag 26 juni 2005 22:12 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
De gasten weten dus niet wie de Stig is? Die gast loopt de hele tijd door een helm zijn verhaal te doen?![]()
quote:Op zondag 26 juni 2005 22:13 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Nee, laat maar, ik dacht dat die kerel naast The Stig Damon Hill was, maar nee.
quote:Op maandag 27 juni 2005 00:54 schreef Setambre het volgende:
Volgende week een race naar Oslo toe met de SLR vs. Train en Plane
quote:Op maandag 27 juni 2005 00:54 schreef Setambre het volgende:
Volgende week een race naar Oslo toe met de SLR vs. Train en Plane
Kunnen ze dan geen zwarte SLR pakken met McLaren striping a la Gumball 3000?quote:Op maandag 27 juni 2005 00:54 schreef Setambre het volgende:
Volgende week een race naar Oslo toe met de SLR vs. Train en Plane
quote:Op maandag 27 juni 2005 00:54 schreef Setambre het volgende:
Volgende week een race naar Oslo toe met de SLR vs. Train en Plane
quote:"Beautifull car! Watch it flop"
Yep. Die ten tijde van de opnames voor die film nog geeneens een rijbewijs bezat.quote:Op maandag 27 juni 2005 13:42 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
De snode brit uit Gone in 60 Seconds.
Zat ook een lekker geluidje in dat ding..quote:Op maandag 27 juni 2005 15:04 schreef sdk het volgende:
Die Maserati Gransport is echt
Jammer dat de stig er geen rondje in maakt, had vast wel een redelijke tijd neergezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |