Als je geen relatie hebtquote:Op maandag 23 mei 2005 10:41 schreef 513.guzzstyle het volgende:
single? wanneer ben je eigenlijk single?
Ik kan me vaak niet voorstellen wat er leuk is aan anderen.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:30 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik kan me er soms weinig bij voorstellen wat er nou leuk aan mij is, maar dat heeft iedereen wel een beetje denk ik.
herkenbaarquote:Op maandag 23 mei 2005 10:37 schreef CherryLips het volgende:
... en een andere keer waren we allebei heel verlegen waardoor er niets uit kwam, maar ik vond hem wel heel erg leuk! Dat is nou al ruim 4 jaar geleden en ik kan mezelf nog wel voor m'n kop slaan.
ik denk dat de meerderheid niet zo vaak verliefd is, hoorquote:Op maandag 23 mei 2005 10:41 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik word gewoon bijna nooit verliefd. Maakt het single leven wel erg makkelijk overigens,
Ik ken daar ook zat voorbeelden van ja, soms zie je weleens een vent naast een meisje lopen en dan denk jequote:Op maandag 23 mei 2005 10:42 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik kan me vaak niet voorstellen wat er leuk is aan anderen.
De ICT is niet vrij van vrouwen hoor. Ondergetekende werkt, tenminste nu nog, in de ICT..quote:Op maandag 23 mei 2005 10:40 schreef Metro2005 het volgende:
Over dat tegenkomen van mensen: Ik heb het verkeerde beroep en de verkeerde hobbies geloof ik
Ik werk in de ICT, en daar werken nou niet bepaald veel vrouwen.
Voor mij persoonlijk niet. Er zijn echter ook meiden die ook gek zijn van auto's.quote:En als hobbie ben ik gek van auto's, ook niet echt een babemagnet zeg maar
Inderdaad.quote:Ik probeer echter wel om wat vaker weg te gaan en me wat meer onder gemengd publiek te begeven. Heb volgende week afgesproken met een vriend van me om eens een keertje uit te gaan en ik ga ook regelmatig naar meetings enzo van mijn autoclub, je weet immers maar nooit óf je wat tegenkomt. Als je binnen zit komt je sowieso niemand tegen natuurlijk
als je iets quote, moet je het wel helemaal doen hequote:
Het is meer sarcastisch bedoeld, want dat is wat je kunt lezen in zijn reactie.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:41 schreef petitlapin het volgende:
[..]
onzin... er zijn best veel leuke mensen die single zijn
ik heb een relatie en ik blijk niet leuk te zijn, dus kop op![]()
Ik ben 24 en ik heb er al 3 opzitten dus kan nog wel ff duren. Ik kan prima een relatie onderhouden als ik niet verliefd ben, daar ik dan alle of de meeste controle heb. Zodra ik echter verliefd ben, weg controle ...sja en dan heb je als tegenpool ook een kamikazevliegtuigje nodig.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:44 schreef petitlapin het volgende:
ik ben 27, en ik ben ( klein konijn neemt haar pootje met klauwtjes erbij om te tellen) vier keer echt VERLIEFD geweest in mijn leven ...
Tijdelijk niet bezet = single. Zo tevreden?quote:Op maandag 23 mei 2005 10:45 schreef 513.guzzstyle het volgende:
[..]
als je iets quote, moet je het wel helemaal doen he![]()
Als ik hier rondkijk word ik er toch niet bepaald vrolijk vanquote:Op maandag 23 mei 2005 10:45 schreef Alicey het volgende:
De ICT is niet vrij van vrouwen hoor. Ondergetekende werkt, tenminste nu nog, in de ICT..
veeeeeel beter, dank uquote:Op maandag 23 mei 2005 10:47 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Tijdelijk niet bezet = single. Zo tevreden?
Voor zo'n intelligent persoon ben je niet echt snel van begrip hequote:Op maandag 23 mei 2005 10:32 schreef thabit het volgende:
Goh mensen, zit de reeks nu hier?
Dat soort wijsheden zou ik onmiddellijk aan m'n laars lappen.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:48 schreef MSXUser het volgende:
(aan de andere kant... relaties beginnen met een collega zijn sowieso al uit den boze)
Je gaat je leven in het teken van die ander zetten. Verabsolutering ten top.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:47 schreef CherryLips het volgende:
Trouwens, ik als eeuwig single heb ook niet 't idee dat ik erg briljant zal zijn in een relatieIk ben gewend veel tijd voor mezelf te hebben en niet de hele tijd bij één iemand te zijn. Misschien gaat dat weg als je verliefd bent?
Ik heb echt geen idee![]()
Dat is alleen maar goed, de hele dag klitten bij iemand is ook nix voor mij. De meest gezonde relaties IMHO zijn degenen waarin beide partners tot op zekere hoogte hun eigen leven hebben. Als je echter verliefd bent of iemand leuk vind wil je daar natuurlijk wel erg graag bij zijn.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:47 schreef CherryLips het volgende:
Trouwens, ik als eeuwig single heb ook niet 't idee dat ik erg briljant zal zijn in een relatieIk ben gewend veel tijd voor mezelf te hebben en niet de hele tijd bij één iemand te zijn. Misschien gaat dat weg als je verliefd bent?
ik kan alleen een relatie onderhouden als ik verliefd ben, ... anders raak ik op een bepaald moment de energie kwijt om verder te gaan, dan heb ik geen zin meer om hem te zien, dan wordt een relatie een 'opdracht'.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:46 schreef Tranceptor het volgende:
Ik ben 24 en ik heb er al 3 opzitten dus kan nog wel ff duren. Ik kan prima een relatie onderhouden als ik niet verliefd ben, daar ik dan alle of de meeste controle heb. Zodra ik echter verliefd ben, weg controle ...sja en dan heb je als tegenpool ook een kamikazevliegtuigje nodig.
Tja ik bedoel meer dat ik nou niet echt op plaatsen kom en ben waar veel vrouwen lopen. Dat ik veel via internet date heeft dat ook als reden.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:48 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Als ik hier rondkijk word ik er toch niet bepaald vrolijk van
(aan de andere kant... een relatie met een collega is sowieso al uit den boze)
Een relatie met een collega lijkt mij vragen om problemen ja.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:48 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Als ik hier rondkijk word ik er toch niet bepaald vrolijk van
(aan de andere kant... een relatie met een collega is sowieso al uit den boze)
Tijd voor jezelf moet er blijven binnen een relatie (ook al is het natuurlijk minder dan voorheen). Als je partner jouw aandacht blijft opeisen, is er iets goed mis (been there, done that).quote:Op maandag 23 mei 2005 10:47 schreef CherryLips het volgende:
Hmm heel in het kort, ik word pushy en opdringerig, om bevestiging vragend, zeikerig, onzeker, wispelturig, aandachtvragerig, gewoon absoluut niet mezelf. Ik raak controle over mezelf kwijt, ik wil alleen maar bij die persoon zijn en als ik bij die persoon ben is er geen wereld meer omheen. Ik kan me dan verliezen in dagdromen van een half uur e.d. en ergens verwacht ik dat misschien ook aan de andere kant en dat werkt gewoon niet. Niet iedereen is zo snel daarmee als ik en zo expliciet. Ik heb gewoon (te) weinig controle over wat ik doe als ik echt gek op iemand ben. Gelukkig is dat maar 3 keer voorgekomen ...quote:Op maandag 23 mei 2005 10:51 schreef petitlapin het volgende:
en, leg eens uit, waarom zou een relatie niet lukken als je de controle kwijt raakt, ik begrijp het niet, op welk vlak raak je je controle kwijt ?
Je hoeft toch niet de hele tijd bij elkaar te zijn?quote:Op maandag 23 mei 2005 10:47 schreef CherryLips het volgende:
de werkvloer lijkt nochtans een heel populaire' matchmaker' te zijnquote:Op maandag 23 mei 2005 10:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een relatie met een collega lijkt mij vragen om problemen ja.
Klinkt misschien stom, maar zijn je ouders gescheiden?quote:Op maandag 23 mei 2005 10:53 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Hmm heel in het kort, ik word pushy en opdringerig, om bevestiging vragend, zeikerig, onzeker, wispelturig, aandachtvragerig, gewoon absoluut niet mezelf. Ik raak controle over mezelf kwijt, ik wil alleen maar bij die persoon zijn en als ik bij die persoon ben is er geen wereld meer omheen. Ik kan me dan verliezen in dagdromen van een half uur e.d. en ergens verwacht ik dat misschien ook aan de andere kant en dat werkt gewoon niet. Niet iedereen is zo snel daarmee als ik en zo expliciet.
Ik ben zelf ook erg individualistisch. Bij een relatie hoef je niet altijd bij elkaar te zijn, er zijn genoeg mensen die ook een stukje eigen leven willen, en niet alles willen delen. Als je er beiden op die manier over denkt, en elkaar tijd en ruimte gunt om ook zelf een leven te lijden, lijkt een relatie mij prima mogelijk.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:47 schreef CherryLips het volgende:
Precies, niks mis mee. Als je jezelf dat soort kansen ontzegt wordt het alleen maar moeilijker.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:54 schreef petitlapin het volgende:
[..]
de werkvloer lijkt nochtans een heel populaire' matchmaker' te zijn... ik dacht dat het op één stond ?
, maar kben niet zeker ...
Als het een collega betreft die op een andere afdeling zit en die je niet al te vaak ziet, kan het goed gaan. Betreft het daarentegen een situatie waarbij je de hele dag op elkaars lip hangt, dan heb je toch de hele dag een bepaalde spanning op de werkvloer (ook naar andere collega's toe). In vrijwel alle gevallen gaat het niet werken, maar iemand die het toch wil proberen... succes in ieder geval.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:49 schreef FritsVanEgters het volgende:
Dat soort wijsheden zou ik onmiddellijk aan m'n laars lappen.
Het zou kunnen natuurlijk, al zou het dan wel tijd worden voor een andere baan voor een van de partners.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:54 schreef petitlapin het volgende:
[..]
de werkvloer lijkt nochtans een heel populaire' matchmaker' te zijn... ik dacht dat het op één stond ?
, maar kben niet zeker ...
Neejquote:Op maandag 23 mei 2005 10:54 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Klinkt misschien stom, maar zijn je ouders gescheiden?
Ik ben dus in een relatie heel erg individualistisch maar kom in de verliefde periode helemaal niet zo over. Dan krijg je dus rare verwachtingen van 'iets met mij' hebben...quote:Op maandag 23 mei 2005 10:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook erg individualistisch. Bij een relatie hoef je niet altijd bij elkaar te zijn, er zijn genoeg mensen die ook een stukje eigen leven willen, en niet alles willen delen. Als je er beiden op die manier over denkt, en elkaar tijd en ruimte gunt om ook zelf een leven te lijden, lijkt een relatie mij prima mogelijk.
bij nader natellen, ben ik toch eigenlijk wel al een pak meer verliefd geweest ... maar vier keer dat het echt een diepe indruk op me heeft nagelatenquote:Op maandag 23 mei 2005 10:53 schreef Tranceptor het volgende:
Hmm heel in het kort, ik word pushy en opdringerig, om bevestiging vragend, zeikerig, onzeker, wispelturig, aandachtvragerig, gewoon absoluut niet mezelf. Ik raak controle over mezelf kwijt, ik wil alleen maar bij die persoon zijn en als ik bij die persoon ben is er geen wereld meer omheen. Ik kan me dan verliezen in dagdromen van een half uur e.d. en ergens verwacht ik dat misschien ook aan de andere kant en dat werkt gewoon niet. Niet iedereen is zo snel daarmee als ik en zo expliciet. Ik heb gewoon (te) weinig controle over wat ik doe als ik echt gek op iemand ben. Gelukkig is dat maar 3 keer voorgekomen ...
Oké. Maar toch klinkt het als verlatingsangst. Heb ik zelf ook last van.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:57 schreef Tranceptor het volgende:
Neej
Ik ben zelf nooit verliefd geweest, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.. Aan de andere kant, hoe lang duurt die periode bij jou? Na een paar weken valt er toch wel verandering te bemerken, en wordt duidelijk hoe je "normaal" bent?quote:Op maandag 23 mei 2005 10:57 schreef Tranceptor het volgende:
Ik ben dus in een relatie heel erg individualistisch maar kom in de verliefde periode helemaal niet zo over. Dan krijg je dus rare verwachtingen van 'iets met mij' hebben...
Om over het uitgaan van die relatie maar te zwijgen.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:56 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Als het een collega betreft die op een andere afdeling zit en die je niet al te vaak ziet, kan het goed gaan. Betreft het daarentegen een situatie waarbij je de hele dag op elkaars lip hangt, dan heb je toch de hele dag een bepaalde spanning op de werkvloer (ook naar andere collega's toe). In vrijwel alle gevallen gaat het niet werken, maar iemand die het toch wil proberen... succes in ieder geval.
Ik ken een stel die na 2 jaar nog elk vrij moment bij elkaar isquote:Op maandag 23 mei 2005 10:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij verliefdheid verdwijnt dat misschien, maar verliefdheid is tijdelijk. De relatie bewijst zich pas wanneer de (eventuele) verliefdheid over is. Waarom zou een relatie per se betekenen dat je niet meer zonder elkaar kunt, en per se bij elkaar moet zijn de hele tijd?
nog nooit verliefd geweest, alicey ?quote:Op maandag 23 mei 2005 10:59 schreef Alicey het volgende:
Ik ben zelf nooit verliefd geweest, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.. Aan de andere kant, hoe lang duurt die periode bij jou? Na een paar weken valt er toch wel verandering te bemerken, en wordt duidelijk hoe je "normaal" bent?
Net een erotisch stukje uit een filmquote:Op maandag 23 mei 2005 10:58 schreef petitlapin het volgende:
door onmiddellijk plat op de buik te gaan, je zou eerst wat langer rond elkaar moeten hangen, de spanning opbouwen, en dan een superontlading ...
Als ze er gelukkig mee zijn.. Ikzelf zou gillend gek worden.quote:Op maandag 23 mei 2005 11:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ken een stel die na 2 jaar nog elk vrij moment bij elkaar is![]()
Mjah.. Ik vind dit toch wel erg bedenkelijk..quote:En ik, een vriendin, wordt pas gebeld als vriendjelief even op z'n werk is, en zodra meneer een uurtje vroeger klaar is met werk wordt ik prompt op de trein geflikkerd terug naar huis.
Het ligt er vooral aan hoe je zelf bent, en op dit gebied moet je partner er denk ik hetzelfde over denken.quote:Maar ik moet dus niet teveel naar anderen kijken. Ik ken ook een stel dat elkaar alleen in 't weekend ziet enzo.
Aantrekkingskracht heeft weinig te maken met verliefdheid.quote:Op maandag 23 mei 2005 11:01 schreef petitlapin het volgende:
[..]
nog nooit verliefd geweest, alicey ?
misschien een stomme vraag, maar je was toch bi, hé, hoe weet je dat dan, als je nog nooit verliefd bent geweest ???
Ik kan het dus niet voor me houden of tegenhouden. Natuurlijk hef je je eigen mysterie op in deze manier, maar wat ik vooral zie is de paradox met hoe ik eigenlijk over relaties denk enzo. Ik kan heel claimerig en opdringerig en irritant zijn, maar ik ben eigenlijk voor relaties met een zo groot mogelijke zelfstandigheid waarin beide partners zich kunnen ontplooien en genieten van elkaar voorop staat. Spanning sja, ik heb daar nooit te klagen over gehad in die ene keer dat een verliefdheid wel tot iets leidde. Timing is echter wel een terugkerend probleem bij degenen op wie ik verliefd word. Het lijkt wel alsof ik ze uitzoek op het echt helemaal verkeerde moment.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:58 schreef petitlapin het volgende:
[..]
bij nader natellen, ben ik toch eigenlijk wel al een pak meer verliefd geweest ... maar vier keer dat het echt een diepe indruk op mee heeft nagelaten, dit terzijde
en voor de rest, ik ben ook zo als ik verliefd ben ... ik probeer het gewoon met alle macht niet te veel aan mijn partner te tonen ... ( soms lukt dat wel niet, maar ja ...) want het is irritant gedrag, dat geef ik toe. Ergens neem je het 'mysterie' weg, tranceptor, door onmiddellijk plat op de buik te gaan, je zou eerst wat langer rond elkaar moeten hangen, de spanning opbouwen, en dan een superontlading ...
Het zal allicht te maken hebben met mijn verleden dat ontken ik niet.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:58 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Oké. Maar toch klinkt het als verlatingsangst.
Als je je aangetrokken voelt tot beide seksen maar niet verliefd bent geworden op het innerlijk van beiden?quote:Op maandag 23 mei 2005 11:01 schreef petitlapin het volgende:
[..]
nog nooit verliefd geweest, alicey ?
misschien een stomme vraag, maar je was toch bi, hé, hoe weet je dat dan, als je nog nooit verliefd bent geweest ???
hihiquote:
Seksuele geaardheid kun je tegenwoordig aan hersenstructuren afmeten.quote:Op maandag 23 mei 2005 11:01 schreef petitlapin het volgende:
[..]
maar wanneer geef je elkaar teveel ruimte??quote:Op maandag 23 mei 2005 10:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook erg individualistisch. Bij een relatie hoef je niet altijd bij elkaar te zijn, er zijn genoeg mensen die ook een stukje eigen leven willen, en niet alles willen delen. Als je er beiden op die manier over denkt, en elkaar tijd en ruimte gunt om ook zelf een leven te lijden, lijkt een relatie mij prima mogelijk.
Bij verliefdheid verdwijnt dat misschien, maar verliefdheid is tijdelijk. De relatie bewijst zich pas wanneer de (eventuele) verliefdheid over is. Waarom zou een relatie per se betekenen dat je niet meer zonder elkaar kunt, en per se bij elkaar moet zijn de hele tijd?
Ja, op dat punt zit ik nu.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben zelf nooit verliefd geweest, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.. Aan de andere kant, hoe lang duurt die periode bij jou? Na een paar weken valt er toch wel verandering te bemerken, en wordt duidelijk hoe je "normaal" bent?
zit iets inquote:Op maandag 23 mei 2005 11:03 schreef WeirdMicky het volgende:
Als je je aangetrokken voelt tot beide seksen maar niet verliefd bent geworden op het innerlijk van beiden?![]()
Er is geen EEG gemaakt.quote:Op maandag 23 mei 2005 11:03 schreef thabit het volgende:
[..]
Seksuele geaardheid kun je tegenwoordig aan hersenstructuren afmeten.
Wilde je niet dit zeggen? "WM, je hebt gelijk en je bent eigenlijk best een leuk mannetje"quote:
Dat is niet mogelijk lijkt mij. Hoe bedoel je dit precies?quote:Op maandag 23 mei 2005 11:03 schreef 513.guzzstyle het volgende:
[..]
maar wanneer geef je elkaar teveel ruimte??
Dat vind ik erg vreemd, want je hoeft ruimte die er is natuurlijk niet te benutten als er geen behoefte aan is..quote:Mijn laatste vriendin had heeeeel veel ruimte nodig, nou na een tijd, kreeg ze meer ruimte van mij dan ze nodig had, en was ze tot mijn grote verbazing helemaal over de toeren.
Nu kom je echter op een moeilijk punt. Het herkennen van gevoelens.. Veel vrouwen hebben moeite met volledig open zijn over hun gevoel, en veel mannen hebben moeite met het oppikken van hints..quote:terwijl ik als vriendje er ongeveer vanuit ging dat het haar geen barst zou intresseren. omdat ze dat voor mijn gevoel toch al nooit had gehad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |