Ik bedoel 't ook in positieve zinquote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:27 schreef FuifDuif het volgende:
Waarom te gek voor woorden? Hoeveel weten we nu eigenlijk van ons eigen bestaan? We weten veel denken wel, maar we kunnen onze kennis toch niet in verhouding plaatsen tot alles wat er te weten valt, dus misschien weten we in verhouding wel vrijwel niets?
Zoals mijn Opa zegt: geloven doe ik in de kerk.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:43 schreef FuifDuif het volgende:
Oke sorry. Maar ik geloof er dus wel in
.
De Heere van Talpa met John De Almachtige ?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 01:09 schreef Tiesemans het volgende:
En de Heere schiep Wireless communicatie en wist dat het goed zat.
Vanaf nu stond Hij in contact me allen van zijn schepping of zij het wisten of niet of ze het wilde of niet.
Hij is de allmachtige provider en communcatie zal er zijn.
U service record log file inhoud is bekend en afrekening na beeindiging van afgesproken gebruikerstermijn zal plaats vinden !
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 01:14 schreef sooty het volgende:
[..]
De Heere van Talpa met John De Almachtige ?
Mja dit ligt er maar net aan wat je theorie is. Het idee is dat alles in het universum met elkaar in verbinding staat op een heel laag niveau. Deeltjes verbonden met deeltjes. Hier kun je Stringtheorie bijhalen of een ander vorm van 'veld'. Ik denk dat dingen als quantum entanglement ook wel genoemd kunnen worden. Het geeft in ieder geval een basis voor veel paranormale ervaringen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 03:57 schreef Keromane het volgende:
Het idee dat hersenen een wireless interface met het universum zijn klopt niet. Tenminste, het ligt eraan hoe je het bekijkt. Je hebt wel degelijk 'wires' in de vorm van zenuwen. Je hebt zintuigen om het universum waar te nemen. Het is niet zo dat op een dag het kwartje valt en je ineens opgaat in het universum of zo, of met je gedachten kunt communiceren, zonder je lijf te gebruiken.
Dit is zeker waar. Nu zal het downloaden en het in een chip stoppen vast wel kunnen (hiervoor hoef je de structuur ook niet te begrijpen) alleen het terugzetten, oftewel het lassen van die chip in je hoofd, zal nog wel wat langer duren. Verder lijk je ervan uit te gaan dat bewustzijn in je hersens zit (en toch noem je de hersens geen machientje). Daar is zeker een basis voor maar dit kun je ook anders zien. Punt is dat er nog geen echt bewijs voor is en dat we er dus nog meerdere kanten mee op kunnen.quote:
Ik weet niet wat TS met die 'observer' bedoelt. Je hele hebben en houden wordt gevormd in je hersenen, en dan is er niet 1 plekje waar het 'ik' zich bevindt in de vorm van een 'dinges'. In feite ben jij je hersenen en je lijf is het interface. Dat is dan nog heel kort door de bocht omdat je hersenen en lijf niet een of ander machientje zijn. Dat downloaden van hersenen, wat werd genoemd, durf ik dan ook ernstig te betwijfelen. Je hersenen zijn niet een computer met geheugenplaatsen, je hersenen bestaan bij de gratie van werking. Bewustzijn, interactie met je lijf, interactie met je omgeving tot op elk denkbaar vlak. Zonder dat heb je een wirwar aan dingen waar je niets aan hebt. Noem het voor mijn part een superencryptie, en dan is het nog zacht uitgedrukt.
Elementen vormen zich ook zonder waarnemer, althans daar lijkt het op. Zie bv het Casimir-effect. Verder doet waarnemen me denken aan een 'wezen' dat het perse moet waarnemen maar ik neem aan dat je ook meetinstrumenten bedoeld gezien je verdere omschrijving. Meetinstrumenten die een waarneming in potentia mogelijk maken ook al zal niemand ooit dat instrument aflezen. Nu is dit glad ijs en kom je snel bij de filosofische stellen: "Maakt een vallende boom geluid als er niks in de buurt is om dat geluid op te vangen" of iets van dergelijke strekking.quote:Eigenlijk staat in het eerste stuk misschien nog wel het interessantste. Dat elementen -op verschillende manieren wetenschappelijk c.q. logisch c.q. proefondervindelijk bewezen- zich pas vormen als ze worden waargenomen, maar dat waarnemen zelf het gevolg is van interactie tussen diezelfde elementen. Een kip en het ei verhaal, want hoe kan iets wat zich pas vormt bij waarneming iets waarnemen? Het lijkt een paradox.
Dat is volgens Alan Watts een typisch westerse manier om naar het "zelf" te kijken, het "zelf" zweeft ergens tussen de ogen en de oren.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 03:57 schreef Keromane het volgende:
Ik weet niet wat TS met die 'observer' bedoelt. Je hele hebben en houden wordt gevormd in je hersenen, en dan is er niet 1 plekje waar het 'ik' zich bevindt in de vorm van een 'dinges'. In feite ben jij je hersenen en je lijf is het interface. Dat is dan nog heel kort door de bocht omdat je hersenen en lijf niet een of ander machientje zijn. Dat downloaden van hersenen, wat werd genoemd, durf ik dan ook ernstig te betwijfelen. Je hersenen zijn niet een computer met geheugenplaatsen, je hersenen bestaan bij de gratie van werking. Bewustzijn, interactie met je lijf, interactie met je omgeving tot op elk denkbaar vlak. Zonder dat heb je een wirwar aan dingen waar je niets aan hebt. Noem het voor mijn part een superencryptie, en dan is het nog zacht uitgedrukt.
http://www.ramtha.com/ staat op de website van de film... die blonde vrouw in de film (JZ Knight), met die vreemde uitstraling rond haar, is het door hem uitgekozen medium om zijn berichten door te geven.quote:Op maandag 23 mei 2005 01:19 schreef Hallulama het volgende:
Ik vind 'm prachtig, anyway, weet iemand over welke "ancient seers" we het hier hebben? Behoren ze tot een bepaalde stroming? Ik vermoed dat ik richting de oosterse mystiek moet maar weet niet precies welke tak daarvan.
'Wat je theorie is' is hetzelfde als 'hoe je het bekijkt'.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:34 schreef livEliveD het volgende:
Lees je de reacties wel?quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:39 schreef Hallulama het volgende:
Keromane, we hebben 't niet over het downloaden van hersenen he, we hebben 't over het up- en downloaden van informatie van en naar de hersenen toe, uit "het veld".
Daarvoor is het uiteraard noodzakelijk dat de hersenen zelf ook functioneren.
Nou dat is eigenlijk hetzelfde als remote viewing. Je ontspant je en vraagt informatie op over een bepaalde gebeurtenis op een bepaalde tijd.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:38 schreef Hallulama het volgende:
Ja, je zei:
"Hoe je je voorstelt om hersenen te downloaden is me een raadsel"
Cool, I'm in!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:57 schreef junkie19 het volgende:
Remote viewing is trouwens heel simpel. Ik denk dat iedereen het kan. Mocht je intresse hebben, een gratis cursus is bij mij te verkrijgen..
Hee, die ben ik nu aan het lezenquote:Op maandag 23 mei 2005 23:30 schreef FuifDuif het volgende:
Ik kan je The Field aanraden van McTaggart, waarin ook in gegaan wordt op dit idee. Het idee van de hersenen als een soort ontvanger van data uit het zogeheten nulpuntsveld (zero point field, ZPF).
Ik ook, zit alleen vast ergens rond pagina 100 ofzo, must be reader's block.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:48 schreef Marietje_34 het volgende:
Hee, die ben ik nu aan het lezen
heb ik ook even gehad, maar zit er nu weer inquote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:54 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik ook, zit alleen vast ergens rond pagina 100 ofzo, must be reader's block.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |