abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27245160
Aangezien er al een aantal GR topics zijn geopend met de vraag wat nu wel en niet mag verbaas ik me eigenlijk over het feit dat nog niemand wat heeft 'gedeeld' Zie o.a. De Grafische rekenmachine . Nu denk ik dat de meeste examenleerlingen nog een TI-83 hebben, maar er zijn er vast ook al een aantal met de handige USB versie zoals de 84+.

Aangezien ik de Ti-83 van mij een aantal dagen geleden verloren heb en nu een 84+ heb kan ik alle data simpel overpompen. Denk bijvoorbeeld aan de ABC formule, maar ook hele lappen tekst om het examen door te komen

Zijn er al mensen die dat delen of is het "ik heb al die moeite gedaan dus daga ik egnie dele howr "

pi_27245191
Topictitel was: "Deel hier je GR "memo's"." Maar kennelijk zijn de aanhalingstekens reden geweest om het laatste woord eruit te knikkeren

edit: het gaat hier volgens mij om *.8xp files. Maar ik kan begrijpen dat iedereen nu zit te leren en daar even geen tijd voor heeft

[ Bericht 18% gewijzigd door Youssef op 22-05-2005 15:37:00 ]
  zondag 22 mei 2005 @ 15:56:54 #3
82589 S-Two
barba macacu
pi_27246023
ik heb de 83
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_27246298
Ik heb net 4 spiekbriefjes voor havo economie gemaakt en in m'n 83 geknalt!
pi_27246365
Ik heb zelf een gewone Ti-83.

Wat ik doe:
ION erop
Txtview erop
Met de meegeleverde tool 'calctext.exe' je .txt bestandjes omzetten naar .83P, maar die tool is enigszins brak imo. Dus heb ik zelf wat in mekaar geknutseld, en dat is hier te downloaden.

Gebruiksaanwijzing:
  • een gewoon .txt textbestandje maken, kijk wel uit met speciale tekens zoals ² (kwadraat) e.d., die worden lang niet allemaal goed weergegeven
  • bestandje drag-droppen naar mn proggel
  • kiezen waar .83p opgeslagen moet worden
  • naam kiezen voor op de rekenmachine (bijv "SKIONEN")
  • naam kiezen zoals hij in de txtview-lijst verschijnt (bijv "Sk - Ionnamen")
  • transferren naar je rekenmachine, en klaar

Het voordeel van txtview is dat het het kleine lettertype gebruikt, geen gevaar dat je iets delete door op clear te drukken enzo, heel makkelijk allemaal.
    Screenshotjes (met virtual TI gemaakt...):

Veel plezier ermee

En ja, die tool is nooit bedoeld voor iemand anders dan mezelf, dus het is niet professioneel qua layout, gebruiksgemak en taalgebruik
  • Als je neus andersom zou staan, zou je verdrinken onder de douche.
    pi_27246398
    Respect.
    pi_27246548
    quote:
    Op zondag 22 mei 2005 16:07 schreef Rembooo het volgende:
    Ik heb zelf een gewone Ti-83.
    Veel plezier ermee

En ja, die tool is nooit bedoeld voor iemand anders dan mezelf, dus het is niet professioneel qua layout, gebruiksgemak en taalgebruik
    Netjes
    pi_27246715
    Ik heb hier voor jullie de complete examstof wiskunde, natuurkunde en scheikunde van vorig jaar (zal nu wel ongeveer hetzelfde zijn neem ik aan) + een textreader voor alle soorten Ti-83, Ti-83+, Ti84, Ti-84+ + een parser voor txt->83p/8xp. Er zitten ook nog programma's bij om allerlei zooi ui te rekenen, zoals de pH van oplossingen aan de hand van molariteit enzo; Het is nogal veel dus als je een Ti-83 hebt zul je een slectie moeten maken.

ftp://skneel.student.utwente.nl
    user: beta
    elk password
    pi_27246766
    Tyfuskutding - by Remboooo.

Sleur & pleur hier een bestandje naar dit tyfuskutding.

Kijken of het werkt
      zondag 22 mei 2005 @ 16:18:21 #10
    105905 peejdorie
    ... kinderpindakaas!
    pi_27246799
    ik heb de software van de 84 (mn zusjes ) en die is ook te gebruiken voor mijn 83+ (heb wel zelf kabeltjes enzo). Heb voor SK en WI vooral bestandjes gemaakt, erg handig
    Wie ze wil moet maar een gil geven, dan load ik ze ff up
    pi_27246845
    Ik ben nu bezig met de date over te pompen van ene Skneel... volgens mij is dat redelijk volledig. 1 post en dan nog zo kwalitatief ook Goed werk.
    pi_27246892
    quote:
    Op zondag 22 mei 2005 16:15 schreef Skneel het volgende:
    Ik heb hier voor jullie de complete examstof wiskunde, natuurkunde en scheikunde van vorig jaar (zal nu wel ongeveer hetzelfde zijn neem ik aan) + een textreader voor alle soorten Ti-83, Ti-83+, Ti84, Ti-84+ + een parser voor txt->83p/8xp. Er zitten ook nog programma's bij om allerlei zooi ui te rekenen, zoals de pH van oplossingen aan de hand van molariteit enzo; Het is nogal veel dus als je een Ti-83 hebt zul je een slectie moeten maken.

elk password
    held!
    pi_27247173
    @ Remboooo: Eehh, het werkt niet helemaal. Als ik een .txt naar .83P zet met jouw proggie en die vervolgens met TI-Graph Link 83 overzet krijg ik allemaal onleesbare tekens door elkaar?
    Dus ik die ION gedownload, staat er in de readme: Send ion.83g to your TI-83.
    Hoe doe ik dat? Met Graph link lukt het me niet
    pi_27247285
    Err, rickus, je moet dus ION op je rekenmachine zetten, dat is een soort besturingssysteem, dan txtview erbij gooien en je .83P dingen die uit tyfuskutding komen rollen ook.
    Vervolgens draai je ION een keer, dan wordt ION geinstalleerd (hoeft dus ook maar 1x).
    Dan heb je een programma genaamd 'A' in je lijst gekregen. Dat opstarten, van daaruit txtview opstarten, en dan het bestandje dat je wil kijken selecteren (in de praktijk is dit gewoon PRGM->ENTER->ENTER->ENTER).

een .83G is gewoon een groepje .83P's bij elkaar, mijn ti connect transfert het gewoon
    Ik zal eens kijken.
    Als je neus andersom zou staan, zou je verdrinken onder de douche.
    pi_27247708
    Hoe zet ik ion erop dan?
    sorry ik snap er geen hol van
      zondag 22 mei 2005 @ 16:56:25 #16
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_27247862
    quote:
    Op zondag 22 mei 2005 16:15 schreef Skneel het volgende:

elk password
    Doet het hier niet, kanik het nog ergens anders vandaan halen.
    Ik neem aan dat ik het gewoon kan omzetten naar .txt voor in mijn gr?
    pi_27247880
    quote:
    Op zondag 22 mei 2005 16:49 schreef rickus het volgende:
    Hoe zet ik ion erop dan?
    sorry ik snap er geen hol van
    Die .83G naar je GR sturen. Maar dat werkt dus niet bij jou ofzo

Btw. Bij de TI Connect die ik heb hier, kan ik zelfs op die .83g dubbelklikken en dan zie ik de inhoud ervan. Er is dus echt iets mis met jouw TI software :/
    Probeer es de nieuwste te downloaden van education.ti.com anders.
      zondag 22 mei 2005 @ 16:58:16 #18
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_27247909
    Kan iemand anders hem ff mailen anders....please
    pi_27247999
    Heh? begrijp ik nou dat je met een TI 83 plus tekstbestandjes op je GR kan zetten via je pc?!
    Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday!
      zondag 22 mei 2005 @ 17:04:05 #20
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_27248045
    Deel eens!
    pi_27248059
    quote:
    Op zondag 22 mei 2005 17:02 schreef Dinamiet het volgende:
    Heh? begrijp ik nou dat je met een TI 83 plus tekstbestandjes op je GR kan zetten via je pc?!
    Met een gewone 83 in ieder geval wel. Hoe het met een plus zit, geen idee, hoewel ik me niet kan voorstellen dat er geen versies bestaan van de software die ik hierboven neerplemp voor de plus. Behalve mn eigen tooltje dan
    pi_27248064
    quote:
    Op zondag 22 mei 2005 17:02 schreef Dinamiet het volgende:
    Nee, er bestaan programma's die dat voor je omzetten in een geschikt bestandje voor op de GR.

edit: kennelijk toch wel

Beetje ingewikkeld met die programma's hoor. Maar ik zie al dat je gelukkig vanuit Windows Explorer je bestanden de rekenmachine in kan slepen als je het gewoon in de Device Explorer van je TI sleept.. want de bestanden openen via de daarvoor geleverde TI programma's werkt momenteel niet echt..

Iig heb ik nu wel al de ABC formule even verder spelen
    pi_27248077
    quote:
    Op zondag 22 mei 2005 17:04 schreef Bob-B het volgende:
    Deel eens!
    Welke TI gebruik je?
      zondag 22 mei 2005 @ 17:06:32 #24
    56387 Bob-B
    In Bob we trust
    pi_27248121
    Geen, maar ik kan er wel .txt bestanden op zetten, dus ik kan het wel gebruiken. Maar die saait doet het niet
      zondag 22 mei 2005 @ 17:08:39 #25
    67670 Skv
    Cynist.
    pi_27248173
    Ik heb een TI-83.
    Maar hoe laat ik dat ding verbinding maken met mn pc dan
    Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
    Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')