abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33774532
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:45 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Daarom voor die 3,40 draai ik mijn knip niet om (alhoewel , moet hem wel omdraaien)

Maar het is natuurlijk dat ik er wat in zie, anders had ik het niet gekocht/gedaan. Plus, mooi sieraadje ipv dat sommige mensen honderden euro's aan kettingen uitgeven. En je loopt met iets waar niet iedereen mee loopt, das ook nog eens grappig (al blijft voor mij het belangrijkste de effecten die ik zelf kan bemerken, of dat nou door het edelsteentje komt of niet). Dus dat weinige geld zo eens in de 4, soms nog langer, maanden, moet er een gevoel bij hebben, vind ik idd niet erg .

Sowieso vind ik kristallen, ook die grotere, erg mooi.
Maar die zijn soms wel wat duur, maar anders, had ik er zeker meer gehad .
Ja hoor. Voor nu ben ik (ook) tevreden met mijn edelsteentje.

Wat voor grote kristal wil je hebben dan?
Ik heb zelf een groot stuk labradortiet staan en heb mijn oog laten vallen op een stuk oranje calsiet
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:29:24 #127
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_33796362
Onlangs was ik in Groningen, en daar hebben ze me toch een leuk stenenwinkeltje! En niet alleen stenen, maar ook wierook, kleding en andere spulletjes in die strekking. 'Liatelier' heet ie.

Eerder bestelde ik ook nog wel eens stenen via Internet, maar de laatste tijd ga ik langs deze winkel. Heb trouwens geen stenen gekocht toen ik er was. Alleen wat wierook.
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 19:53:38 #128
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37610401
Ik het weer een nieuwe hanger aangeschaft: blauwe topaas.
Nog meer mensen die deze steen hebben?
pi_37611863
http://www.mystiek.nl/

Ben daar tijdje geleden binnengelopen op zoek naar een cadeau voor een
bevriend stel met een kinderwens. Ben met een zgn "vruchtbaarheids " ei
naar buiten gekomen. Goed advies gehad.

on-topic:

Ik heb niet specifiek gekeken naar de edelstenen maar heb wel gezien dat
ze die ook hadden. Misschien leuke tip voor mensen die eens in R'dam gaan winkelen.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_37620100
Shiiiiiiitttt, alsof je van stenen dragen beter wordt ...
  zondag 7 mei 2006 @ 10:13:01 #131
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37622228
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 20:44 schreef Clairvaux het volgende:

http://www.mystiek.nl/

Ben daar tijdje geleden binnengelopen op zoek naar een cadeau voor een
bevriend stel met een kinderwens. Ben met een zgn "vruchtbaarheids " ei
naar buiten gekomen. Goed advies gehad.

on-topic:

Ik heb niet specifiek gekeken naar de edelstenen maar heb wel gezien dat
ze die ook hadden. Misschien leuke tip voor mensen die eens in R'dam gaan winkelen.
Ik ken de winkel. Ben er ook een paar keer geweest
Ook meerdere dingen gekocht. O.a. een Yogiman. Staat nu prominent op 't dressoir met z'n koppie naar de voordeur.
pi_37631849
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 19:53 schreef Natalie het volgende:
Ik het weer een nieuwe hanger aangeschaft: blauwe topaas.
Nog meer mensen die deze steen hebben?
Nee eerlijk gezegd niet maar staat wel op verlanglijstje.

Ik heb nu een pietersiet, erg mooi en deze steen begint steeds moeilijker verkrijgbaar te worden. Er zijn maar twee mijnen, eentje in China en eentje in Namibie. Die mijn in China staat momenteel onder water en daarom kan er niet gedolven worden. De mijn in Namibie is nog wel operatief maar er is steeds meer vraag naar deze steen en bovendien gooien ze af en toe de productie stil om de prijs op te drijven. Schijnen ze ook te doen met Larimar, ook een steen die maar uit 1 mijn komt.

Maar pietersiet was een steen die ik pas onlangs ontdekt heb maar hij is prachtig. Het is een soort combinatie van tijgeroog en valkenoog met kwartachtige insluitsels en het effect als er licht op valt is echt geweldig.
  zondag 7 mei 2006 @ 17:04:17 #133
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37632041
Pietersiet ken ik niet, maar zoals je 'm omschrijft kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Larimar is die Atlantissteen, toch?
pi_37635363
quote:
Op zondag 7 mei 2006 17:04 schreef Natalie het volgende:
Larimar is die Atlantissteen, toch?
Ja klopt. Is ook erg mooi. Maar ja, wil ze allemaal wel eigenlijk hehe.
  zondag 7 mei 2006 @ 19:05:41 #135
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37635461
Prachtig. Houd wel van die mooie zweem van blauw van een Larimar. 't Is alleen dat ze best wel prijzig zijn.

Sowieso houd ik van blauw stenen. Lapis Lazuli bijv.
Ooit richten we gewoon een glazen kastje in met stenen
pi_37637691
quote:
Op zondag 7 mei 2006 19:05 schreef Natalie het volgende:
Prachtig. Houd wel van die mooie zweem van blauw van een Larimar. 't Is alleen dat ze best wel prijzig zijn.

Sowieso houd ik van blauw stenen. Lapis Lazuli bijv.
Ooit richten we gewoon een glazen kastje in met stenen
Ik trek ook naar blauwe stenen. En groene. Peridoot is ook zo mooi en de appelgroene kleur van chrysopraas. Heb een mooie uit Duitsland gekocht en die moet nog komen maar ik heb er best voor neer moeten tellen maar hij is het waard denk ik (hoop ik).
  maandag 8 mei 2006 @ 18:34:30 #137
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37664695
Heb hier ook nog een aantal blauwe thuis liggen waarvan ik nog niet precies weet wat 't zijn, maar mooi zijn ze wel.

In de zomer wil ik nog wel eens een aquamarijn dragen. Ook weer blauw.
Chrysopraas is idd een mooie! Heb je er een fotootje van toevallig?
pi_37668175
quote:
Op maandag 8 mei 2006 18:34 schreef Natalie het volgende:
Heb hier ook nog een aantal blauwe thuis liggen waarvan ik nog niet precies weet wat 't zijn, maar mooi zijn ze wel.

In de zomer wil ik nog wel eens een aquamarijn dragen. Ook weer blauw.
Chrysopraas is idd een mooie! Heb je er een fotootje van toevallig?
Nee heb helaas nog geen foto's van mijn stenen. Moet ik maar eens voor zorgen. Heb jij foto's van die blauwe die je niet thuis kan brengen? Misschien kunnen we erachter komen.

Heb momenteel een turkoois om, een echte ruwe dus niet bewerkt zoals bij turkoois zovaak het geval is. Ook een erg mooie steen vind ik persoonlijk.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 09:52:33 #139
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_37682940
het is gezegd dat oude beschavingen kristaltechnologie gebruikte. Er is zelfs gezegd dat de top van de Cheops-pyramide van kristal zou zijn geweest en deze magische wonderen deed. er was ook zo'n pyramide in de bermuda driehoek en deze dematerialiseerd nog steeds van tijd tot tijd vliegtuigen en schepen in die beruchte omgeving.

Het idee dat kristallen helende werkingen hebben komt uit dezelfde hoek als deze verhalen. Het bewustzijn geeft trillingen af aan de omgeving en het kristal verzuiverd trillingen. Als resultaat zijn er kristallen met helende werkingen en andere magische krachten.

Of de verhalen waar zijn of niet kan ik niet beoordelen. Het klinkt als een broodje aap, maar laten we eerlijk zijn: dat waren UFO's ook tot een zekere tijd.
Je hebt een bepaalde uitlijning van je chakra's of een ontwaking van je kundalini nodig om kristallen te kunnen activeren als je 't mij vraagt.

meer erover valt te lezen op: Crystalinks
¡ Experience Everything !
  dinsdag 9 mei 2006 @ 19:05:23 #140
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37696850
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:08 schreef Saleheim het volgende:

[..]

Nee heb helaas nog geen foto's van mijn stenen. Moet ik maar eens voor zorgen. Heb jij foto's van die blauwe die je niet thuis kan brengen? Misschien kunnen we erachter komen.

Heb momenteel een turkoois om, een echte ruwe dus niet bewerkt zoals bij turkoois zovaak het geval is. Ook een erg mooie steen vind ik persoonlijk.
Goed idee. Ik zal binnenkort even een foto van die steen maken. Wie weet dat jij (of iemand anders) een idee heeft.
pi_37698144
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 09:52 schreef RickySway het volgende:
het is gezegd dat oude beschavingen kristaltechnologie gebruikte. Er is zelfs gezegd dat de top van de Cheops-pyramide van kristal zou zijn geweest en deze magische wonderen deed. er was ook zo'n pyramide in de bermuda driehoek en deze dematerialiseerd nog steeds van tijd tot tijd vliegtuigen en schepen in die beruchte omgeving.

Het idee dat kristallen helende werkingen hebben komt uit dezelfde hoek als deze verhalen. Het bewustzijn geeft trillingen af aan de omgeving en het kristal verzuiverd trillingen. Als resultaat zijn er kristallen met helende werkingen en andere magische krachten.

Of de verhalen waar zijn of niet kan ik niet beoordelen. Het klinkt als een broodje aap, maar laten we eerlijk zijn: dat waren UFO's ook tot een zekere tijd.
Je hebt een bepaalde uitlijning van je chakra's of een ontwaking van je kundalini nodig om kristallen te kunnen activeren als je 't mij vraagt.

meer erover valt te lezen op: Crystalinks
Heb 'm gebookmarked die link. Thanks. Ben er zelf ook nog lang niet uit, ben zeker van plan er veel meer over te lezen.
pi_37698210
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 19:05 schreef Natalie het volgende:

[..]

Goed idee. Ik zal binnenkort even een foto van die steen maken. Wie weet dat jij (of iemand anders) een idee heeft.
Goed idee, ben nu wel heel benieuwd wat het is eigenlijk.
pi_37700191
Heb een nieuw kettinkje (K'dag 4 euro, vroeg 7)..
Lijkt nieuw en er zitten rondom kleine edelsteentjes van amythist en aventurijn op, met daartussen sierkristalletjes. Erg lief, leuk. En had eerst zoiets van 'leuk voor de sier', gewoon leuk met die edelsteentjes en ging er dan ook niet vanuit dat ik wat zou bemerken.

Maar nu vraag ik mezelf dat toch wel af
Vooral die aventurijn.. Zijn kleine steentjes, en 2 verschillende soorten dus.

Maf, want het was per toeval die ketting.

Iig, heb ik weer een nieuwe na een tijdje, zonder er bewust naar opzoek te gaan
pi_37701441
ps. op deze site, astrostenen, kwam ik net achter, kan je een programma downloaden (helemaal naar beneden scrollen).

Misschien leuk/grappig en zelfs handig voor de beginnende edelsteenontdekker/ster.
  donderdag 11 mei 2006 @ 09:53:28 #145
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37729373
Het nemen van een foto waarop die steen goed tot z'n recht komt, is nog niet makkelijk. Heb er een stuk of 10 genomen, en ze lijken allemaal te donker om het blauw erin te zien
pi_37734380
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 09:53 schreef Natalie het volgende:
Het nemen van een foto waarop die steen goed tot z'n recht komt, is nog niet makkelijk. Heb er een stuk of 10 genomen, en ze lijken allemaal te donker om het blauw erin te zien
Misschien kun je bij het posten nog wat meer uitleg geven in tekst bij de foto's? Of de steen bijv. doorzichtig is of niet en of er spikkeltjes of banden in zitten. Zoiets.
  donderdag 11 mei 2006 @ 13:26:59 #147
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37734495
Ik ga even hulptroepen inschakelen, om te zien of die foto wat duidelijker gemaakt kunnen worden.
pi_37734909
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 13:26 schreef Natalie het volgende:
Ik ga even hulptroepen inschakelen, om te zien of die foto wat duidelijker gemaakt kunnen worden.
Ben benieuwd, hoop dat het lukt. Misschien ook idee om een foto buiten en eentje binnen te maken en te zien welke het beste is en de kleuren het meest benaderen. Soms heb je heel verschillende effecten.
  donderdag 11 mei 2006 @ 13:54:32 #149
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37735346

De foto wat niet geheel scherp, dus helaas zijn de details niet te zien. Maar natuurlijk kan ik wel een beschrijving geven. Het is iig een getrommelde steen. Over het algemeen korenbloemblauw, met witte accenten die nog 't meeste wel hebben van een soort van ~ vorm. Kleine witte boogjes. Dacht eerst dat het misschien sodaliet was, maar qua kleur lijkt hij niet op het andere sodaliet wat ik in huis heb.
Steen is niet doorzichtig, behalve op de achterkant, waardoor je kunt zien waar het blauw precies begint. Ik vermoed dat de blauwe steen hierop zat oid.

Je ziet wel eens vaker stenen die samen met andere voorkomen immers.
  donderdag 11 mei 2006 @ 13:55:20 #150
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_37735371
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 13:40 schreef Saleheim het volgende:

[..]

Ben benieuwd, hoop dat het lukt. Misschien ook idee om een foto buiten en eentje binnen te maken en te zien welke het beste is en de kleuren het meest benaderen. Soms heb je heel verschillende effecten.
De camera is intussen met m'n vader mee naar Schotland, dus dat gaat niet lukken. Kan het wel weer proberen als ie thuis is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')