Herkenbaar. Ik kan me ook niet inhouden als er ergens een grote bak met edelsteentjes staatquote:Op woensdag 22 juni 2005 12:15 schreef Saleheim het volgende:
Ik word er ook altijd erg hebberig van maar als je zelf uit kunt zoeken is het altijd leuker.
Ik heb ook een indigoliet en ben er heel blij mee, vooral omdat ie zo zeldzaam is en duur maar ik heb em voor een prikkie kunnen kopen. Soms moet je ook gewoon mazzel hebben. Lapis vind ik ook prachtig als steen maar ik merk dat hij niet altijd bij me past, ik heb hem het liefst op een afstandje.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:13 schreef Natalie het volgende:
Idd. Ik heb een sodaliet om m'n hals hangen en die was net 2 euro. Half-edelstenen zijn echt niet duur. Hoewel een Lapis Lazuli en een Indigoliet natuurlijk wel weer prijziger zijn. Maar dan alsnog word je er niet arm van.
Heb zelf ook bepaalde periodes mbt het dragen van stenen, maar heb het nooit precies bijgehouden wanneer ik wat draag.
Heb momenteel ook drie stenen bij de computer liggen. Eigenlijk voornamelijk omdat het leuk staat, maar voel me er prima bij. Het betreft een citrien, een amethist en een obsidiaan.
Je moet mij echt niet op een stenenbeurs zetten want dan ga ik helemaal blut en high naar huis.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:18 schreef Natalie het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik kan me ook niet inhouden als er ergens een grote bak met edelsteentjes staat
Van de geoden? Die wil ik ook zo graag nog eens in huis hebben. Een kennis van m'n moeder had twee prachtige amethisten in de huiskamer staan. Steeds als ik daar was móest ik even kijken. En toen was ik een jaar of 10. Heb al heel lang wat met edelstenen, bedenk ik me nu.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:29 schreef Saleheim het volgende:
Je moet mij echt niet op een stenenbeurs zetten want dan ga ik helemaal blut en high naar huis.![]()
Heb ook grotere stukken door het huis staan en ze geven gewoon heel veel sfeer, heel prettig om naar te kijken.
Ik heb er wel eens wat gekocht maar is een jaar of twee geleden en dat ging goed toen. Misschien is de situatie verslechterd. Ik koop nu meestal via eBay in Duitsland omdat door concurrentie de prijzen er lager liggen dan hier over het algemeen. Nadeel is dat je van een foto uit moet gaan dus ik ga alleen voor lage bedragen zodat als het tegen mocht vallen de financieele schade beperkt is. Maar rot dat het zo ging bij hetsteenenhuis joh.quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:40 schreef bighit het volgende:
iemand ervaring met hetsteenenhuis? ik wel maar wel hele mindere ervaring inmiddels
Ik ken die geoden wel ja soms zijn die echt ontzettend groot maar dan onbetaalbaar maar zo mooi. Op zo'n beurs koop ik echt alles wat los en vast zit. Zou binnenkort best wel weer eens naar zo'n beurs willen maar heb geen idee of die binnenkort gehouden worden. Ik heb ook heel lang wat met stenen. Vroeger pakte ik altijd de mooiste kiezels uit het grind en stopte ik stenen in mijn zak. Het begon echt toen je bij het tanken steentjes kreeg, is echt heel lang geleden en ik heb nu inmiddels een behoorlijke collectie. Laatste wat ik gekocht heb is een apophyllietkluster in een prachtige mintgroene kleur met van die vierkante doorzichtige zuiltjes, heel erg mooi. Gaat mij nooit vervelen dit.quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:12 schreef Natalie het volgende:
[..]
Van de geoden? Die wil ik ook zo graag nog eens in huis hebben. Een kennis van m'n moeder had twee prachtige amethisten in de huiskamer staan. Steeds als ik daar was móest ik even kijken. En toen was ik een jaar of 10. Heb al heel lang wat met edelstenen, bedenk ik me nu.
Maar idd, laat me niet op zo'n stenenbeurs los, want daar krijg je me niet meer uit.
Ja, met een tas stenen en boeken enzo
Tiffany Stone (Opalized Fluorite, Opal Fluorite, Bertrandite, Ice Cream Opalite, Purple Opal)quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:30 schreef sweetgirly het volgende:
Mijn vraag nu dus: wie weet er wat van af, kent de bertrandiet en/of heeft misschien een edelstenen of ander boek waar hij wel in staat. Ben nu toch wel nieuwsgierig geworden namelijk.
Bedankt Iteejer!quote:[b]Op zaterdag 3 september 2005 15:10 schreef iteejer het volgende:[/b
(zoeken op de engelse term scheelt vaak een hoop. probeer es 'healing bertrandite' bv)
Dank jequote:Op zaterdag 3 september 2005 16:13 schreef Mirage het volgende:
Wat leuk sweetgirly, ik hoop dat je de steen volgende week kan ophalen !
Klinkt als een perfect match![]()
![]()
En jij bent weer wat geld lichter. Scheelt, kristallen zijn niet zo duur.quote:Op donderdag 5 januari 2006 19:08 schreef sweetgirly het volgende:
Weer even een wat kinderlijke post van mij
Heb sinds afgelopen vrijdag een nieuw edelsteentje.
Weer laten pendelen, eerst de andere (oude), was op. En er kwam bergkristal uit.
En dit keer, ze kwakte het doosje vol met bergkristalletjes voor mijn neus, zelf in 1x uitgezocht ipv ook laten pendelen welke (deed ik meestal tussen een stuk of drie).
Het is een mooi kleintje, en langwerpig, wat ik erg mooi vind en (iig nu) bij mij vind passen.
Waarom weet ik ook niet, maar pakte hem dus in 1x keer.
Dit stond er op het bijgekregen briefje:
Tegen aardstralen
Geeft kracht en energie
Werkt versterkend
Versterkt de rug
Reinigt lichaam en geest
Tegen alle soorten pijn
Bevordert het helder denken
Tegen wagenziekte
En hoort bij de kruinchakra
![]()
Daarom voor die 3,40 draai ik mijn knip niet omquote:Op donderdag 5 januari 2006 19:25 schreef Integrity het volgende:
En jij bent weer wat geld lichter. Scheelt, kristallen zijn niet zo duur.
Wat voor grote kristal wil je hebben dan?quote:Op donderdag 5 januari 2006 22:45 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Daarom voor die 3,40 draai ik mijn knip niet om(alhoewel
![]()
, moet hem wel omdraaien)
Maar het is natuurlijk dat ik er wat in zie, anders had ik het niet gekocht/gedaan. Plus, mooi sieraadje ipv dat sommige mensen honderden euro's aan kettingen uitgeven. En je loopt met iets waar niet iedereen mee loopt, das ook nog eens grappig (al blijft voor mij het belangrijkste de effecten die ik zelf kan bemerken, of dat nou door het edelsteentje komt of niet). Dus dat weinige geld zo eens in de 4, soms nog langer, maanden, moet er een gevoel bij hebben, vind ik idd niet erg.
Sowieso vind ik kristallen, ook die grotere, erg mooi.
Maar die zijn soms wel wat duur, maar anders, had ik er zeker meer gehad.
Ja hoor. Voor nu ben ik (ook) tevreden met mijn edelsteentje.
Ik ken de winkel. Ben er ook een paar keer geweestquote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:44 schreef Clairvaux het volgende:
http://www.mystiek.nl/
Ben daar tijdje geleden binnengelopen op zoek naar een cadeau voor een
bevriend stel met een kinderwens. Ben met een zgn "vruchtbaarheids " ei
naar buiten gekomen. Goed advies gehad.![]()
on-topic:
Ik heb niet specifiek gekeken naar de edelstenen maar heb wel gezien dat
ze die ook hadden. Misschien leuke tip voor mensen die eens in R'dam gaan winkelen.
![]()
Nee eerlijk gezegd niet maar staat wel op verlanglijstje.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:53 schreef Natalie het volgende:
Ik het weer een nieuwe hanger aangeschaft: blauwe topaas.
Nog meer mensen die deze steen hebben?
Ja klopt. Is ook erg mooi. Maar ja, wil ze allemaal wel eigenlijk hehe.quote:Op zondag 7 mei 2006 17:04 schreef Natalie het volgende:
Larimar is die Atlantissteen, toch?
Ik trek ook naar blauwe stenen. En groene. Peridoot is ook zo mooi en de appelgroene kleur van chrysopraas. Heb een mooie uit Duitsland gekocht en die moet nog komen maar ik heb er best voor neer moeten tellen maar hij is het waard denk ik (hoop ik).quote:Op zondag 7 mei 2006 19:05 schreef Natalie het volgende:
Prachtig. Houd wel van die mooie zweem van blauw van een Larimar. 't Is alleen dat ze best wel prijzig zijn.
Sowieso houd ik van blauw stenen. Lapis Lazuli bijv.
Ooit richten we gewoon een glazen kastje in met stenen
Nee heb helaas nog geen foto's van mijn stenen. Moet ik maar eens voor zorgen. Heb jij foto's van die blauwe die je niet thuis kan brengen? Misschien kunnen we erachter komen.quote:Op maandag 8 mei 2006 18:34 schreef Natalie het volgende:
Heb hier ook nog een aantal blauwe thuis liggen waarvan ik nog niet precies weet wat 't zijn, maar mooi zijn ze wel.
In de zomer wil ik nog wel eens een aquamarijn dragen. Ook weer blauw.
Chrysopraas is idd een mooie! Heb je er een fotootje van toevallig?
Goed idee. Ik zal binnenkort even een foto van die steen maken. Wie weet dat jij (of iemand anders) een idee heeft.quote:Op maandag 8 mei 2006 20:08 schreef Saleheim het volgende:
[..]
Nee heb helaas nog geen foto's van mijn stenen. Moet ik maar eens voor zorgen. Heb jij foto's van die blauwe die je niet thuis kan brengen? Misschien kunnen we erachter komen.
Heb momenteel een turkoois om, een echte ruwe dus niet bewerkt zoals bij turkoois zovaak het geval is. Ook een erg mooie steen vind ik persoonlijk.
Heb 'm gebookmarked die link. Thanks. Ben er zelf ook nog lang niet uit, ben zeker van plan er veel meer over te lezen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:52 schreef RickySway het volgende:
het is gezegd dat oude beschavingen kristaltechnologie gebruikte. Er is zelfs gezegd dat de top van de Cheops-pyramide van kristal zou zijn geweest en deze magische wonderen deed. er was ook zo'n pyramide in de bermuda driehoek en deze dematerialiseerd nog steeds van tijd tot tijd vliegtuigen en schepen in die beruchte omgeving.
Het idee dat kristallen helende werkingen hebben komt uit dezelfde hoek als deze verhalen. Het bewustzijn geeft trillingen af aan de omgeving en het kristal verzuiverd trillingen. Als resultaat zijn er kristallen met helende werkingen en andere magische krachten.
Of de verhalen waar zijn of niet kan ik niet beoordelen. Het klinkt als een broodje aap, maar laten we eerlijk zijn: dat waren UFO's ook tot een zekere tijd.
Je hebt een bepaalde uitlijning van je chakra's of een ontwaking van je kundalini nodig om kristallen te kunnen activeren als je 't mij vraagt.
meer erover valt te lezen op: Crystalinks
Goed idee, ben nu wel heel benieuwd wat het is eigenlijk.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 19:05 schreef Natalie het volgende:
[..]
Goed idee. Ik zal binnenkort even een foto van die steen maken. Wie weet dat jij (of iemand anders) een idee heeft.
Misschien kun je bij het posten nog wat meer uitleg geven in tekst bij de foto's? Of de steen bijv. doorzichtig is of niet en of er spikkeltjes of banden in zitten. Zoiets.quote:Op donderdag 11 mei 2006 09:53 schreef Natalie het volgende:
Het nemen van een foto waarop die steen goed tot z'n recht komt, is nog niet makkelijk. Heb er een stuk of 10 genomen, en ze lijken allemaal te donker om het blauw erin te zien
Ben benieuwd, hoop dat het lukt. Misschien ook idee om een foto buiten en eentje binnen te maken en te zien welke het beste is en de kleuren het meest benaderen. Soms heb je heel verschillende effecten.quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:26 schreef Natalie het volgende:
Ik ga even hulptroepen inschakelen, om te zien of die foto wat duidelijker gemaakt kunnen worden.
De camera is intussen met m'n vader mee naar Schotland, dus dat gaat niet lukken. Kan het wel weer proberen als ie thuis is.quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:40 schreef Saleheim het volgende:
[..]
Ben benieuwd, hoop dat het lukt. Misschien ook idee om een foto buiten en eentje binnen te maken en te zien welke het beste is en de kleuren het meest benaderen. Soms heb je heel verschillende effecten.
Mijn eerste gedachte was een lapis lazuli maar ik neem aan dat het die niet is wegens beetje voor de hand liggend. Lapis heeft wel vaak witte stukjes (calciet) maar ook vaak metaalkleurige hele kleine spikkeltjes erin (pyriet). Hieraan herken je de echte lapis. Lapis is echter niet doorzichtig en je zegt dat hij doorzichtig is aan de achterkant dus het is waarschijnlijk geen lapis. Jammer dat de foto beetje vaag is maar dat zei je ook. Het zou ook een geverfde agaat kunnen zijn. Agaten worden soms blauw geverfd en dat zou het doorzichtige kunnen verklaren. Misschien dat je tezijnertijd een scherpere foto kunt krijgen en dan ook van de achterkant. We zullen erachter komen wat het is.quote:Op donderdag 11 mei 2006 13:54 schreef Natalie het volgende:
[afbeelding]
De foto wat niet geheel scherp, dus helaas zijn de details niet te zien. Maar natuurlijk kan ik wel een beschrijving geven. Het is iig een getrommelde steen. Over het algemeen korenbloemblauw, met witte accenten die nog 't meeste wel hebben van een soort van ~ vorm. Kleine witte boogjes. Dacht eerst dat het misschien sodaliet was, maar qua kleur lijkt hij niet op het andere sodaliet wat ik in huis heb.
Steen is niet doorzichtig, behalve op de achterkant, waardoor je kunt zien waar het blauw precies begint. Ik vermoed dat de blauwe steen hierop zat oid.
Je ziet wel eens vaker stenen die samen met andere voorkomen immers.
Labradoriet heb ik ook en wel een hele mooi cabochon in hele felle groene blauwe en zelfs rode weerschijnende kleuren. Zo'n weirde steen. Als je hem tegen het licht houdt is hij grijs doorschijnend en totaal niet aantrekkelijk maar laat je het licht erop spelen dan weet je soms echt niet wat je ziet zo mooi. Als je van dat soort effecten in stenen houdt zou je maansteen ook eens moeten proberen. Heb er ook eentje die wit is en een prachtig blauw vuur heeft.quote:Op donderdag 11 mei 2006 19:29 schreef draculettetje het volgende:
heb op het moment vier bergkristallen in 4 hoeken van het nieuwe huis, om zo'n beetje vriendelijk bezoek aan eventuele vorige bewoners het huis te verlaten omdat het nu ons stekkie is...gebruik ook wel zo nu en dan druppels van stenen ben zo even de naam kwijt.....
en ik heb nog een steen aan een hanger die ik ook wel veel om heb gehad namelijk de labradoriet
ook een roze kwarts heeft regelmatig meegereisd in mijn broekzak
sorry voor mijn late reactie zal eerst eens lezen wat er al zoal geschreven is
Misschien is het (l)azuriet? Ook nog aan gedacht. Is ook een deel van lapis en vandaar eventueel dezelfde kleur maar zonder pyrietspikkels. Het is dus geen lapis maar wel deel van lapis.quote:Op donderdag 11 mei 2006 19:14 schreef Natalie het volgende:
Wat jij zegt!
Klopt want ook lapis komt in heel veel verschillende tinten blauw voor. Heb zelf lapissen die super donkerblauw zijn en soms zijn ze ook heel erg licht. Hangt ook van de hoeveelheid calciet af die er in zit. Zit alleen nog beetje met dat doorzichtige deel dat ik niet thuis kan brengen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:57 schreef Natalie het volgende:
[afbeelding]
Lijkt er idd wel op
Behalve dat die op het plaatje indigoblauw is, en de mijne meer korenbloemblauw. Maar dan zou 't alsnog kunnen aangezien lapis in verschillende kleuren voorkomt.
Goed idee en mocht je nog meer foto's hebben van stenen die je niet herkent dan is het misschien wel leuk om die ook te posten. Altijd leuk om elkaar proberen te helpen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:23 schreef Natalie het volgende:
Daar zat ik ook al aan te denken.
't Zou natuurlijk kunnen. Je ziet vaker kwarts met daarop een ander gesteente. (geloof dat ik 't vermoeden ook al eerder uitsprak, maar kan 't zo snel niet vinden).
Wie weet ga ik er even mee naar een stenenwinkel binnenkort. Wie weet dat zij een idee hebben.
Is placebo niet gewoon de werking, zonder te willen erkennen dat het door het dragen van de kristal komt?quote:Op maandag 19 maart 2007 18:40 schreef Dromenvanger het volgende:
Heb de hele middag met het kristal gelopen en het leek effect te hebben maar dat kan ook placebo geweest zijnEr leek een of andere rust naar voren te komen dus tijdens het dragen maar dat kan ik mezelf inbeelden natuurlijk.
Placebo effecten bij het dragen van kristal![]()
Ben er intussen achter dat het een blauwe goudsteen is.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:22 schreef Geartsjuh het volgende:
Volgens mij is het in het Nederlands ook gewoon Goldfluss. De meest voorkomende kleur is bruin/rood en hij heeft dus glitters. Hij wordt ook wel Zonnesteen genoemd en is deels synthetisch. Het lijkt me een erg mooi steentje Natalie.
Linkje :
Goldfluss
Verwarrend, want er is dus ook een 'echte' zonnesteen, en dat is bij mijn weten wat anders dan goudsteen.quote:Op zondag 18 maart 2007 17:22 schreef Geartsjuh het volgende:
Volgens mij is het in het Nederlands ook gewoon Goldfluss. De meest voorkomende kleur is bruin/rood en hij heeft dus glitters. Hij wordt ook wel Zonnesteen genoemd en is deels synthetisch. Het lijkt me een erg mooi steentje Natalie.
Linkje :
Goldfluss
als je in die onzin gelooft welquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 07:50 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar hij/zij heeft een goed punt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |