abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 oktober 2001 @ 22:51:40 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_1886185
Zoals het er nu naar uitziet, is over een paar jaar de meerderheid van de nederlandse bevolking Moslim. Op zich een logische ontwikkeling. Maar hoe zal dat dan gaan in de toekomst, kunnen wij ooit lid worden van de Arabische Liga en zouden de Imams hun gebed (ipv kerkklokken) ooit over Neerlands steden kunnen laten klinken. Zullen wij ooit als echte islamitische staat geaccepteerd worden?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 12 oktober 2001 @ 22:55:00 #2
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_1886217
Tuurlijk, en het christendom gaan een leidende rol spelen in het Afghanistan.
  vrijdag 12 oktober 2001 @ 22:55:38 #3
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1886224
De helft? Lol?

In welke achterbuurt woon jij?

Down[br]Under
pi_1886267
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet, is over een paar jaar de meerderheid van de nederlandse bevolking Moslim. Op zich een logische ontwikkeling. Maar hoe zal dat dan gaan in de toekomst, kunnen wij ooit lid worden van de Arabische Liga en zouden de Imams hun gebed (ipv kerkklokken) ooit over Neerlands steden kunnen laten klinken. Zullen wij ooit als echte islamitische staat geaccepteerd worden?
Nou, als dat zo is, verhuis ik toch mooi. Als ik in een moslimcultuur wil wonen, wil ik daar wel voor kiezen!
Trouwens, waarom zou ìk verhuizen?
pi_1886314
quote:
tuurlijk

En waar staaf jij dit gelul mee, maw. bewijs graag?? Lukt je niet Gelukkig maar

Life is a bitch, but one day we'll take her!
  vrijdag 12 oktober 2001 @ 23:05:08 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1886330
Ik gooi deze even in GC, want niet gebaseerd op de huidige actualiteit.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1886334
Tja je ziet het gebeuren.. Als het zover is gaat deze jongen fijn emigreren
Saiyan Prince
pi_1886342
Voor die tijd zijn er allang rassenrellen uitgebroken
pi_1886348
Ik denk dat de meerderheid va nederlanders ook wel voor nageslacht blijven zorgen :0.
  vrijdag 12 oktober 2001 @ 23:12:46 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_1886415
quote:
Ik denk dat de meerderheid va nederlanders ook wel voor nageslacht blijven zorgen
De meeste nederlanders krijgen 1 of hoogstens 2 kinderen, steeds meer kiezen ervoor kinderloos te blijven. Het is een gegeven dat de allochtone bevolking veel harder groeit dan de autochtone(n.b. zonder allochtonen zou de nederlandse bevolking zelfs afnemen). Niet dat ik dit persé toejuich overigens, maar het is wel een feit, zoek de cijfers maar op.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 12 oktober 2001 @ 23:16:44 #11
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1886458
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2001 23:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

De meeste nederlanders krijgen 1 of hoogstens 2 kinderen, steeds meer kiezen ervoor kinderloos te blijven. Het is een gegeven dat de allochtone bevolking veel harder groeit dan de autochtone(n.b. zonder allochtonen zou de nederlandse bevolking zelfs afnemen). Niet dat ik dit persé toejuich overigens, maar het is wel een feit, zoek de cijfers maar op.

Maar die allochtone kindertjes integreren, en het is ook een gegeven feit dat ze dan Nederlandse normen oppakken en dan ook een 'Nederlands' voortplantingsgedrag vertonen. Het is dus geen lawine-effect, omdat de kindertjes wel normaal doen. Het betekent inderdaad wel dat de groei sneller is, maar het zal niet veel sneller worden. Daarom zal het Nederland Islamland scenario nooit uitkomen.
Down[br]Under
pi_1887586
Ik ben het met MacBeth eens.

Al is de Islamitische waarde zo snel, decadentie achterhaalt hem wel.

Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil.[br][br]I don't believe in your god(s).[br][br]The islam is a hype.
pi_1887593
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2001 23:05 schreef Vegeta_21_NL het volgende:
Tja je ziet het gebeuren.. Als het zover is gaat deze jongen fijn emigreren
Waar wil je naar toe emigreren?
Afghanistan?
Marokko?
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil.[br][br]I don't believe in your god(s).[br][br]The islam is a hype.
pi_1892734
wuh...Wacht ff
nederland telt ongeveer 16miljoen mensen meen ik
waarvan ongeveer 800.000 moslim

euh.....wat...in de komende paar jaren gaan ze zich vertienvoudigen terwijl er verder niets verandert?

enneh.....mensen hou eens op met doemdenken......

pi_1892854
Er komen geloof ik per jaar 50000 azielzoekers hierheen. Stel dat dat nu allemaal moslims zijn.
Die 800000 molsims die er nu zijn planten zich wat sneller voor dan de overige. Hoeveel weet ik niet. Maar laten we zeggen 10% per jaar. Dat betekend 80000. Totaal 130000.
Als je er verder vanuit gaat dat het aantal niet moslims gelijk blijft. Zal onze bevolking moeten groeien tot het dubbele om de meerderheid moslim te krijgen. Maar de huidige niet moslim bevolking zit (of ligt) ook niet stil. Die groeien dus zeg maar met 1%.
Dat is dus 15000000*0.01=150000

Voorzover ik dit bekijk wordt het onmogelijk voor de moslims om de meerderheid te krijgen
Tenzij de Nederlands zich massaal gaan bekeren natuurlijk.

zondag 14 oktober 2001 @ 00:47:37 #16
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1893543
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2001 01:35 schreef DemonBox het volgende:
Ik ben het met MacBeth eens.

Precies... Mohammed Atta kon ook de verboden vrucht die de Bacardi-cola is niet laten staan voordat hij zijn Boeing fout inparkeerde...

Geniet, maar drink met mate...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 14 oktober 2001 @ 00:51:49 #17
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1893574
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 00:47 schreef Verbal het volgende:

[..]

Precies... Mohammed Atta kon ook de verboden vrucht die de Bacardi-cola is niet laten staan voordat hij zijn Boeing fout inparkeerde...

Geniet, maar drink met mate...

V.

ROFLOL
Down[br]Under
  zondag 14 oktober 2001 @ 00:58:18 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_1893621
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2001 01:35 schreef DemonBox het volgende:
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1893631
quote:

maar het is wel een feit, zoek de cijfers maar op.

Jij begint , jij zoekt de cijfers maar op.
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_1894399
quote:
Onmogelijk, zoniet lulverhaal! Je bent het financiële plaatje vergeten te vermelden die je geschetste situatie met zich meebrengt.
  zondag 14 oktober 2001 @ 09:33:12 #21
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1894495
Haha, no way in hell dat dat zal gebeuren. Maar stel het zuiver en 100% hypothetische geval, dan zit ik vanaf dat moment in NieuwZeeland (dat is op dit moment al een optie, maar vanaf dat moment een zekerheid).
pi_1894564
In Nieuw Zeeland, Austrlie etc zijn ook moslims.

Het is een godsdienst die in opkomst is, je ontkomt er niet aan. Net zoals men vroeger niet aan die christenen niet kon ontkomen.

Ik ben zelf lid van het snelst groeiende geloof: ongeloof.

[Dit bericht is gewijzigd door DemonBox op 14-10-2001 10:12]

zondag 14 oktober 2001 @ 10:13:18 #23
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1894589
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 10:03 schreef DemonBox het volgende:
In Nieuw Zeeland, Austrlie etc zijn ook moslims.
Vast

Maar we hadden het over een situatie waarin moslims in Nederland de meerderheid vormen.

maandag 15 oktober 2001 @ 14:39:53 #24
15288 _Beertje_
Heb JIJ je land al verraden ?
pi_1906422
Overigens is het wel zo dat binnen 10 jaar tijd de bevolking van de grote steden uit meer dan 50% allochtonen bestaat. Nederlanders zijn een uitstervend volk
En het ironische is dat we al die ellende zelf naar binnengehaald hebben (mij is niets gevraagd).
If I swallow anything evil, put your finger down my throat
pi_1906478
quote:
Op maandag 15 oktober 2001 14:39 schreef _Beertje_ het volgende:
Overigens is het wel zo dat binnen 10 jaar tijd de bevolking van de grote steden uit meer dan 50% allochtonen bestaat. Nederlanders zijn een uitstervend volk
En het ironische is dat we al die ellende zelf naar binnengehaald hebben (mij is niets gevraagd).
Dat er meer Nederlanders van allochtone oorsprong bijkomen wil toch niet zeggen dqat de Nederlanders uitstervend zijn? Volgens blijven wij ons ook gewoon vrolijk voortplanet. Bovendien kun je nooit voorkomen dat verschillende rassen en landen zich met elkaar mengen. En waarom zou je dat uberhaupt willen? Verschillende culturen in je land betekent dat je je ook cultureel kunt verrijken en je horizon kan verbreden. Ik hou daarnaast ook typisch Nederlandse tradities in ere omdat ik die ook de moeite van het in stand houden waard vind.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 15 oktober 2001 @ 15:47:51 #26
15288 _Beertje_
pi_1906986
Tja, dan verschillen we daarin van mening. Jij noemt het nederlanders van allochtone oorsprong; ik noem het nog steeds een buitenlander. En het argument dat nederlanders van origine ook ergens anders vandaan komen gaat imo niet op : zij kwamen niet in een vreemde cultuur terecht, maar hebben zelf van scratch alles opgebouwd.

Ook het zogenaamde 'mengen' is tegen mijn principes. Het verrijken c.q. verbreden van mijn cultuur en persoonlijke horizon kan ik ook zonder. Een 'gemengd' kind vind ik nou niet echt nederlands. Vroeger was het een blaam op de familienaam, en eigenlijk vind ik dat dat nog steeds zo is. Racistisch ? In jullie ogen misschien.

Wat ik racistisch vind is als een asielzoeker hier wordt opgevangen en vervolgens klaagt dat hij een of andere jankzender niet kan ontvangen op zijn gesponsorde tv. Of als hier iemand zich inschrijft voor een woning en te horen krijgt dat het huis is gereserveerd voor 'ethnische minderheden'. Ik wil ook wel een gesponsorde TV, een huis met subsidie, een voorrangsregeling als ik een eigen zaak wil starten en premies als ik mensen uit mijn eigen land in dienst neem. Maar nee, mensen die écht nederlander zijn moeten het allemaal zelf maar redden, en het liefst ook nog wat extra betalen voor degenen die komen profiteren van wat er hier in de afgelopen eeuwen hebben opgebouwd.

De nederlandse politiek is al jaren bezig met het weggeven van ons land, en iedereen kijkt toe zonder commentaar, want als je daar commentaar op levert ben je racist.

pi_1907662
quote:
Op maandag 15 oktober 2001 15:47 schreef _Beertje_ het volgende:
Tja, dan verschillen we daarin van mening. Jij noemt het nederlanders van allochtone oorsprong; ik noem het nog steeds een buitenlander. En het argument dat nederlanders van origine ook ergens anders vandaan komen gaat imo niet op : zij kwamen niet in een vreemde cultuur terecht, maar hebben zelf van scratch alles opgebouwd.

Ook het zogenaamde 'mengen' is tegen mijn principes. Het verrijken c.q. verbreden van mijn cultuur en persoonlijke horizon kan ik ook zonder. Een 'gemengd' kind vind ik nou niet echt nederlands. Vroeger was het een blaam op de familienaam, en eigenlijk vind ik dat dat nog steeds zo is. Racistisch ? In jullie ogen misschien.

Wat ik racistisch vind is als een asielzoeker hier wordt opgevangen en vervolgens klaagt dat hij een of andere jankzender niet kan ontvangen op zijn gesponsorde tv. Of als hier iemand zich inschrijft voor een woning en te horen krijgt dat het huis is gereserveerd voor 'ethnische minderheden'. Ik wil ook wel een gesponsorde TV, een huis met subsidie, een voorrangsregeling als ik een eigen zaak wil starten en premies als ik mensen uit mijn eigen land in dienst neem. Maar nee, mensen die écht nederlander zijn moeten het allemaal zelf maar redden, en het liefst ook nog wat extra betalen voor degenen die komen profiteren van wat er hier in de afgelopen eeuwen hebben opgebouwd.

De nederlandse politiek is al jaren bezig met het weggeven van ons land, en iedereen kijkt toe zonder commentaar, want als je daar commentaar op levert ben je racist.

Een gemengd kind een blaam op de familienaam? Gedverdemme, ik krijg er een vieze smaak van in mijn mond dat er nog mensen zijn die zo denken.

maar verder: er zijn zat allochtonen die hard werken en zat nederlanders die op hun luie krent een uitkering lopen te trekken. Die tweedeling van jou snijdt wat mij betreft dus geen hout.

Ten tweede heb ik nooit het argument gebruikt dat Nederlanders ook ergens anders vandaan komen, dus waarom je dat aanhaalt weet ik niet.

Ten derde vind ik het inderdaad kortzichtig en racistisch om iemand te beoordelen op zijn afkomst. Een allochtoon is voor jou iemand die zeikt omdat hij een of andere jankzender niet op zijn gesponsorde televisie krijgt. Voor mij is een allochtoon gewoon iemand die ergens anders vandaan komt. Als die persoon hard werkt en goed integreert heb ik geen enkel probleem met het feit dat diegene hier komt wonen. Als diegene zich niet goed gedraagt, dan zal ik dat zeker veroordelen, maar ik probeer om andere allochtonen daar niet op te beoordelen. Ik wil per slot van rekening ook niet afgerekend worden op het gedrag van sommige andere Nederlanders.

Ten vierde zou ik jou wel eens horen praten als de situatie andersom is. Als jij een vluchteling of asielzoeker zou zijn die misschien niet te vreten heeft of wiens leven gevaar loopt. Wat zou jouw reactie zijn op dit soort taal als je dan aanklopte bij een ander land voor hulp.

pi_1908567
quote:

[..]

Ongeveer 5% van de bevolking van Nederland is Islamitisch. Het is ook een feit dat bij toename van welvaart het aantal kinderen per gezin drastisch daalt (wereldwijd verschijnsel). We kijken dus aan tegen een zo lange termijn voor het verschijnsel waar jij het over hebt zich zou kunnen voordoen, dat het geen zin heeft daar voorspellingen over te doen.
pi_1908684
quote:
Op maandag 15 oktober 2001 14:39 schreef _Beertje_ het volgende:
[...] dat we al die ellende zelf naar binnengehaald hebben (mij is niets gevraagd).
Ik weet niet of je al stemrecht hebt (aan je reactie te zien ben je nog niet echt ontwikkeld), maar mocht je het wel hebben, dan is jou wel wat gevraagd. Dat is het principe van de democratie die we hier in nederland hebben. Je stemt op een partij die jouw belangen behartigt.

Overigens je andere post : het gaat hier om mensen die gebruik maken van de regelgeving zoals wij die zelf hebben opgesteld (de door ons gekozen partijen). Als je het daar niet mee eens bent dan moet je de volgende keer op een andere partij stemmen!

(en mocht je nog geen stemrecht hebben: laat het dan maar aan de grote mensen over, jouw tijd komt nog wel).

maandag 15 oktober 2001 @ 19:15:36 #30
909 Num
Núm dus!
pi_1909258
Eigenlijk zou de titel van dit topic beter: grote steden straks islamitisch! kunnen zijn. Dan zou ik er nog iets van kunnen begrijpen. Ik vind het zelf in ieder geval een zorgwekkende ontwikkeling. Maar ik zou echt niet weten wat je eraan kan doen.
  dinsdag 16 oktober 2001 @ 02:33:15 #31
15288 _Beertje_
pi_1913507
Ripley :

- Er zijn meerdere volkeren op de aardbol die merendeels dezelfde mening hebben als ik aangaande het 'mengen' (raar woord hiervoor, eigenlijk). Als je daar ook een enge smaak van krijgt zul je wel een flinke rol pepermunt moeten meezeulen. Maar als ìk het zeg mag het niet ?

- Inderdaad, er zijn ook zat nederlanders die de profiteur uithangen. Als ik morgen (straks) zin en tijd heb zal ik wat verhoudingen op tafel toveren. Wat was dat ook weer met dat rapport dat niet gepubliceerd mocht worden omdat de cijfers een te negatief beeld van allochtonen gaven ? Volgens mij had dat betrekking op de hoge arbeidsongeschiktheid.

- Je stelt zelf al : 'als deze persoon goed integreert...' Dat is toch het hele punt! Ben je de laatste tijd al eens in een van de grote steden geweest? Ach ja, de criminaliteit onder allochtonen is natuurlijk onze eigen schuld, omdat we ze geen kans geven...

- Wat zou mijn reactie zijn als ik me in die situatie bevond ? Ik zou verschrikkelijk dankbaar zijn dat mij zo'n kans geboden zou worden; iets wat ik hier slechts zelden zie. Wat ik niet zou doen is klagen. Beetje ondankbaar, vind je niet ?

Pjederdy :

Ja hoor, ik mag stemmen. Al best lang zelfs, en daar hoef ik niemand voor af te katten. Maar bij mij is de illusie dat de grote woorden, die de bestaande partijen voor de verkiezingen volmondig spuien, nog enigszins hun kracht hebben behouden zodra ze daadwerkelijk in de politiek belanden al jaren geleden als sneeuw voor de zon vertrokken. Je door leugens laten verleiden is een vorm van naïeviteit. Bovendien komt men er nu eindelijk achter dat de regelgeving zoals deze er nu ligt hevig aan verandering toe is. Of is het je niet opgevallen dat dit een 'hot item' is in de politiek? De (publieke) erkenning van het vreemdelingenprobleem door het volk leidt weer tot veel zieltjeswinnerij en huichelarij onder de grote partijen.

Dit terzijde, is door de 'ons kent ons'-mentaliteit van de upper-class onze democratie ook niet meer wat het geweest is.

Oh ja... laat volgende keer je opmerkingen als 'aan je reactie te zien' en 'laat het dan maar aan de grote mensen over' lekker achterwege. Of verhul je je eigen onzekerheid met patroniserende woorden?

pi_1913529
Allemaal mooi en aardig, maar wat is jou oplossing dan ?
pi_1915316
Als ik dat zo lees, dan vindt ik dit best allemaal eng om te zien.

Er zijn zelfs mensen die willen verkassen, ik zelf denk zo ook. Maar dan krijgen de buitenlanders hier gewoon de overhand.

Ik moet zeggen dat nederland veel te zwakjes heeft opgetreden tegen de " zogenaamde vluchtelingen " die hier alleen maar kwamen omdat het hier economisch zo veel beter is. (De regering is hier ook zelf schuldig aan door de zogenaamde gastarbeiders hier naar toe te halen)

Maar het wordt hun hier ook zo eenvoudig gemaakt door redelijk makkelijk een verblijfsvergunning te krijgen, ze krijgen allemaal direct een uitkering. En door de islamitische scholen krijg je het probleem dat ze nooit voor 100% kunnen integreren met de nederlandse bevolking.

Maar je krijgt gewoon het idee hier in nederland als belasting betaler dat al het geld opgaat aan de buitenlanders (mede door uitkeringen). En kijk gewoon eens wat er hier nog allemaal te verbeteren valt: Ouderenzorg, infrastructuur enz. En waar ik me het meest aan erger is dat als een "nederlands" persoon ontslagen wordt en hij heeft altijd voor zijn pensioen betaald, dat hij dan nog wordt gedwongen om te gaan soliciteren. Ze gaan gewoon zover dat mensen dan ook maar voldoening moeten hebben aan een mindere baan.

Conclusie: Nederland is veel te vroeg begonnen met het binnen halen van verschillende culturen, er is geen of slechte controle geweest en daardoor zijn er nu veel te veel (onnodige) buitenlanders in dit land. Hierdoor is er ook extra veel criminaliteit in dit land (meer als 80% van de gedetineerde is van buitenlandse afkomst). En wij als nederlanders moeten nu de last dragen.

grtz, Moi

dinsdag 16 oktober 2001 @ 15:45:26 #34
15288 _Beertje_
pi_1917432
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 02:42 schreef gelly het volgende:
Allemaal mooi en aardig, maar wat is jouw oplossing dan ?
Dat is een goede vraag, en eerlijk gezegd niet één die ik verwacht had in dit forum. Ik zal proberen hem -voorzichtig- te bantwoorden. Maar allereerst ben ik nog een antwoord verschuldigd aan Ripley :

Ombudsman, 25 november 2000. Vice premier Jorritsman kondigt harde maatregelen aan om het aantal allochtonen met een uitkering terug te dringen. Volgens dit bericht heeft ruim 60 procent van de oudere Turken en Marokkanen een uitkering. Voor de Nederlandse mannen geldt dat 22 procent een uitkering geniet.

CBS Persbericht, 24 augustus 2001. Eind 1999 ontvingen anderhalf miljoen mensen in Nederland een bijstands-,
werkloosheids- of arbeidsongeschiktheidsuitkering. Dit betekent dat een op de zeven mensen in de leeftijdsgroep van 15-64 jaar een uitkering heeft. Niet-westerse allochtonen hebben ongeveer tweemaal zo vaak een uitkering als autochtonen. Het verschil kan vrijwel geheel worden toegeschreven aan bijstandsuitkeringen.

Ripley, ik hoop dat dit een bevredigend antwoord is, al zullen het naar alle waarschijnlijkheid niet de woorden zijn waarop je gehoopt had. Deze cijfers zijn natuurlijk niet echt recent, maar aangezien het jaarlijks verloop ervan procentueel bijna verwaarloosbaar is, zijn ze concreet genoeg om te vermelden.

Gelly :

In de eerste plaats is het noodzakelijk mensensmokkel hard aan te pakken. De vluchtelingen die op deze manier nederland binnenkomen zijn in veel gevallen volledig afhankelijk van hun 'achterban' hier in nederland: vaak (verre) familie, of andere, hier reeds gevestigde, landgenoten. Hierdoor worden zij aan het zicht onttrokken en bemoeilijkt dit natuurlijk het integratieproces - mits zij uberhaupt in aanmerking komen voor asiel. Om nog maar niet te spreken van vluchtelingen die niet op een dergelijke steun kunnen rekenen : deze vallen vrijwel direct ten prooi aan de criminaliteit, zij het door (externe) ronselaars, zij het door de mensensmokkelaars zelf. Vreemd is overigens dat mensensmokkel pas eind 1993 als strafbaar feit is erkend, hoewel ook toen al bekend was dat deze praktijken vaak gepaard gingen met de handel in verdovende middelen en mensenhandel (lees: vrouwenhandel en (gedwongen) prostitutie). Inmiddels worden er in nederland naar verhouding al vaak forse straffen opgelegd, maar ondanks de uitlatingen van premier Kok dat op Europees niveau een effectievere aanpak gewenst is, komt een internationale opsporing van dergelijke delicten vooralsnog traag tot stand. Een hogere strafmaat is van weinig invloed zolang de pakkans gering is.

Een zogeheten transit-land (een land dat door illegalen als doorreis-land wordt gebruikt) zou verantwoordelijk gehouden moeten worden voor de herkomst van de vluchteling: iemand die illegaal via bijvoorbeeld Duitsland ons land binnen probeert te komen, zou weer naar duitsland uitgeleverd moeten worden. Op die manier stel je ieder land verantwoordelijk voor zijn eigen (falende) grensbewaking. Veel vluchtelingen waarvan justitie niet nu weet wat ze aan moet komen uiteindelijk op straat -en dus in de illegaliteit- terecht. Hierbij zou een internationale database van asielzoekers overigens niet misstaan.
En als dat betekent dat je vanuit Nederland niet meer zonder paspoort naar België of Duitsland zou kunnen gaan : het zij zo.

In Nederland kennen wij sinds 1998 de 'Wet Inburgering Nieuwkomers'. Deze wet verplicht buitenlanders die naar nederland komen een inburgeringsprogramma te volgen. Op zich een goed initiatief. Helaas is de oriëntatie er nogal individueel; aan bijvoorbeeld opvoeding wordt veel te weinig aandacht geschonken, terwijl dat juist één van de pilaren van het nederlands gedachtengoed is. Het resultaat is dat kinderen van buitenlandse komaf tussen twee werelden in leven : enerzijds school, waar zij min of meer worden gedwongen zich een nederlands leven aan te meten, anderzijds de thuisomgeving, welke in bijna alle gevallen toch terugvalt op de eigen taal en gewoontes. Een intensievere cursus, waar meer nadruk zou komen te liggen op de omgang met opvoeding en gewezen wordt op de gevaren die schuilen in slechte integratie zou een oplossing kunnen bieden. Helaas wordt dit ondermijnt door gemakkelijke opname van allochtone jeugd in reeds bestaande criminele groepen landgenoten, wiens financiële succes een grote verleiding is.

Dat brengt mij bij mijn volgende punt : Strenge aanpak van criminaliteit. Het imago van Nederland als overtolerant land komt langzaamaan weer boven drijven. Een 17-jarige tasjesrover straf je niet met 3 dagen cel en/of papierprikken in het park. Uitzetten van deze groepen is niet mogelijk, dus moeten andere mogelijkheden aangeroepen worden om deze praktijken een halt toe te roepen. Men zou jonge criminelen bijvoorbeeld kunnen opleiden om vervolgens voor bepaalde duur verplicht ingezet te worden bij economische en/of agrarische projecten in minder ontwikkelde landen. Zo wordt benadrukt hoe gunstig het is om in nederland te wonen, terwijl daarnaast armoede bij de bron wordt aangepakt: al uit diverse onderzoeken is gebleken dat het opzetten van dergelijke projecten in tweede of derde wereldlanden op lange termijn veelal effectiever is dan bijvoorbeeld voedselhulp.

Tot slot moet de personele bezetting van de IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst) fors uitgebreid worden. Nederland krijgt jaarlijks te maken met een groeiende hoeveelheid asielaanvragen, terwijl steeds vaker blijkt dat met de huidige bezetting de IND het werk gewoonweg niet aankan. Naast uitbreiding van het personeelsbestand zou ook het herverdelen van het takenpakket overwogen kunnen worden. Dit is mede de oorzaak van het wegens een vormfout vrijkomen van de recent in Rotterdam van deelname aan een terroristische beweging beschuldigde Algerijn. Dit soort dingen mogen gewoonweg niet gebeuren.

Ik ben me er terdege van bewust dat ook aan mijn visie nogal wat haken en hogen zitten, met name wat betreft internationale overeenkomsten, welke in de regel door bureaucratie vaak pas tot stand komen als het kwaad reeds is geschied. Ik ben derhalve ook geen politicus, noch heb ik enigerlei vorm van publicatieplicht (en zelfs als dit zo was, heb ik toch een vermoeden dat FOK! daar niet onder valt ).

Nederland is - Ben je wakker, arme stakker ?

pi_1917571
quote:

[..]

Dan stel ik voor om preventief te gaan ruimen
  dinsdag 16 oktober 2001 @ 16:04:34 #36
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1917659
Het ruikt hier naar spruitjes... leve de Nederlandsche Driekleur en den Koningin, moge onsch vroome volck van vreemde smetten vrij blijven.

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 16-10-2001 16:35]

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 16 oktober 2001 @ 17:05:00 #37
15288 _Beertje_
pi_1918061
Beste Zanderrr,

- Ik hou niet van spruitjes. Als er ergens spruitjes worden klaargemaakt, heb ik al gegeten en gedronken.

- Het koningshuis kan mij gestolen worden. 't Vlaggetje mag wel blijven.

Als je verder nog interessante standpunten hebt in deze discussie, sta ik te popelen deze te horen. Als je het hierbij wilt laten wens ik je een smakelijk avondmaal. Met spruitjes, of wat dan ook.

pi_1918153
Ik heb geen hekel aan spruitjes, en ben eigenlijk best wel trots op ons koningshuis. Er moet idd wat gebeuren in nederland.

We verbieden extreem rechts, terwijl extreem links zijn gang kan gaan. Extreem links is net zo gevaarlijk als extreem rechts. Bovendien sluiten we onze ogen helemaal voor extreem linkse groeperingen van buitenlandse afkomst.

Dit komt vooral denk ik omdat we niet begrijpen wat ze eigenlijk zeggen. Citaten uit de Koran (ja sorry maar ik heb nog geen boedhist haat horen prediken) worden aangehaald om een standpunt te geven. Als een SGP lid uit de bijbel haalt dat homo's zullen branden in de hel, wordt hij gelijk door 4 organisaties voor het grecht gedaagt.

Een moslim omroep kan echter gewoon op tv verkondigen dat ongelovigen zullen dienen als brandstof in de hel.

dinsdag 16 oktober 2001 @ 18:03:07 #39
2934 Carin aka Trijntje
Voor wie ik liefheb....
pi_1918326
Wil ik toch even op reageren. Ik kom zelf uit een gezin met negen kinderen!!!! Vader was katholiek en de pastoor kwam destijds echt nog aan huis om vooral tot meer kindertjes te preken......ik heb het dan wel over de vorige eeuw natuurlijk Mijn Marokkaanse buurvrouw komt ook uit een gezin met negen kinderen en was stomverbaasd dat ik uit een groot gezin kwam. Zij wil niet meer dan twee kinderen. Mijn bovenburen (ook Marrokanen) willen ook niet meer dan drie kinderen, mijn Marrokaanse overburen hebben vier kinderen en mijn Turkse overburen hebben ook twee dochters en willen niet meer kinderen. Verder ken ik nog een ander Turks gezin dat ook aan twee dochters genoeg heeft, andere Turkse buren hebben ook vier kinderen. Ik vind dit niet buitensporig veel. De mega grote gezinnen zijn ook bij allochtonen dus niet echt meer in zwang. Natuurlijk groeit de bevolking en echt geloven in al die planbureaus doe ik al lang niet meer. Moet je je voorstellen. Nederland moslim en Willem Alexander en Maxima christelijk
Prijs en zegen de betovering, Want april is mijn verovering...............
  dinsdag 16 oktober 2001 @ 18:14:06 #40
15288 _Beertje_
pi_1918409
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:03 schreef Carin aka Trijntje het volgende:
... Mijn Marokkaanse buurvrouw ... Mijn bovenburen (ook Marrokanen) ... mijn Marrokaanse overburen ... mijn Turkse overburen ... een ander Turks gezin ... andere Turkse buren ...
Misschien een rare vraag.... maar waar woon je ?

Hmm laat maar.... staat in je profile

pi_1918924
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 02:33 schreef _Beertje_ het volgende:
Ripley :

- Er zijn meerdere volkeren op de aardbol die merendeels dezelfde mening hebben als ik aangaande het 'mengen' (raar woord hiervoor, eigenlijk). Als je daar ook een enge smaak van krijgt zul je wel een flinke rol pepermunt moeten meezeulen. Maar als ìk het zeg mag het niet ?

Kom op zeg... 'mengen' een blaam voor de familienaam. Dat slaat gewoon helemaal nergens op.
It is much easier to be critical than to be correct.
  dinsdag 16 oktober 2001 @ 22:15:12 #42
15288 _Beertje_
pi_1920903
Toch geldt dit nog op heel veel plaatsen, meneer Aart, en voor veel mensen dichterbij dan zij denken. Ook in Nederland zijn er nog plaatsen waar wordt getreurd als een jarenoude, diepgewortelde familie zijn identiteit verliest.
pi_1925306
quote:
Ripley :

- Inderdaad, er zijn ook zat nederlanders die de profiteur uithangen. Als ik morgen (straks) zin en tijd heb zal ik wat verhoudingen op tafel toveren. Wat was dat ook weer met dat rapport dat niet gepubliceerd mocht worden omdat de cijfers een te negatief beeld van allochtonen gaven ? Volgens mij had dat betrekking op de hoge arbeidsongeschiktheid.

- Je stelt zelf al : 'als deze persoon goed integreert...' Dat is toch het hele punt! Ben je de laatste tijd al eens in een van de grote steden geweest? Ach ja, de criminaliteit onder allochtonen is natuurlijk onze eigen schuld, omdat we ze geen kans geven...

- Wat zou mijn reactie zijn als ik me in die situatie bevond ? Ik zou verschrikkelijk dankbaar zijn dat mij zo'n kans geboden zou worden; iets wat ik hier slechts zelden zie. Wat ik niet zou doen is klagen. Beetje ondankbaar, vind je niet ?

Over grote steden gesproken: ik woon al mijn hele leven in amsterdam. Ik heb in centrum, noord, zuid, buitenveldert en zeeburg gewoond en ga nu verhuizen naar de Pijp. Ik weet dus donderdsgoed wat er speelt in de grote stad. Ik weet ook dondersgoed dat er onder de allochtonen idd probleemgroepen voorkomen. Ik weet echter ook dat ik allochtonen in mijn omgeving zie die hard werken en hun best doen om zo goed mogelijk samen te loeven met Nederlanders. Deze mensen scheer je over dezelfde kam als de mensen die problemen veroorzaken en dat vind ik gewoon onterecht en beledigend voor die mensen.

Verder: het is waar dat er veel meer groepen zijn die negatief denken over het mengen van 'rassen'.Maakt dat het goed? Nee toch zeker. Ook als mensen van andere rassen er zo over denken is het discriminatie. Dat werkt absoluut beide kanten op.

pi_1925465
quote:
-Er zijn meerdere volkeren op de aardbol die merendeels dezelfde mening hebben als ik aangaande het 'mengen' (raar woord hiervoor, eigenlijk). Als je daar ook een enge smaak van krijgt zul je wel een flinke rol pepermunt moeten meezeulen. Maar als ìk het zeg mag het niet ?
Je vroeg dit aan Ripley, maar ik reageer toch ook maar:

Als ik met een leuk meisje van Marokkaanse afkomst wil trouwen (en zij met mij), dan wil ik door niemand daarvan weerhouden worden.
Wat is er precies tegen het 'mengen', zoals jij dat noemt?
Ik zou daar heel graag een antwoord op hebben.

woensdag 17 oktober 2001 @ 12:06:04 #45
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_1926647
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 10:23 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Je vroeg dit aan Ripley, maar ik reageer toch ook maar:

Als ik met een leuk meisje van Marokkaanse afkomst wil trouwen (en zij met mij), dan wil ik door niemand daarvan weerhouden worden.

Dat doen haar vader en broers wel voor je, dat tegenhouden.
quote:
Wat is er precies tegen het 'mengen', zoals jij dat noemt?
Ik zou daar heel graag een antwoord op hebben.
Vraag dat maar aan Marokkaanse families: Die laten hun dochter nooit trouwen met een 'kaffer'.
Stem voor Leefbaar Fok! met als lijsttrekker Witchfynder.
pi_1926855
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 12:06 schreef ODOL het volgende:

[..]

[..]

Vraag dat maar aan Marokkaanse families: Die laten hun dochter nooit trouwen met een 'kaffer'.

Ow, is that right? En hoe komt het dan dan twee van mijn nederlandse neven een marokkaanse vrouw hebben?
pi_1926947
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 12:06 schreef ODOL het volgende:

[..]

[..]

_Beertje_ was ook die mening toegedaan: dus ik vraag het aan hem. Aan een antwoord als "vraag maar aan iemand anders" heb ik niet zo veel.
  woensdag 17 oktober 2001 @ 12:33:43 #48
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_1926971
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 12:24 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ow, is that right? En hoe komt het dan dan twee van mijn nederlandse neven een marokkaanse vrouw hebben?

De uitzondering bevestigd de regel.

Voor het algemeen kan je rustig stellen dat 99% v/d Marokkaanse ouders dit niet toestaat.

Zoek maar eens op Naffer of Magrheb over de heersende regels en meningen hierover

PS. Wel erg toevallig dat twee van je neven een Marokkaanse vrouw hebben!
Geloof er geen balletje van!

woensdag 17 oktober 2001 @ 12:34:59 #49
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_1926981
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 12:31 schreef Halinalle het volgende:

[..]

_Beertje_ was ook die mening toegedaan: dus ik vraag het aan hem. Aan een antwoord als "vraag maar aan iemand anders" heb ik niet zo veel.

Bijna alle Marokkaanse vaders zullen niet toestaan dat hun dochter met een niet-moslim trouwt.
Triest maar waar.
pi_1927020
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 12:24 schreef Ripley het volgende:

[..]

Zijn zij moslim geworden?
pi_1927034
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 12:34 schreef ODOL het volgende:

[..]

Bijna alle Marokkaanse vaders zullen niet toestaan dat hun dochter met een niet-moslim trouwt.
Triest maar waar.

Een reactie van een Marokkaanse vader die dit vindt, is wat mij betreft ook zeer welkom.
Ik ben benieuwd naar het waarom, en aangezien ik nog geen Marokkaanse vader in dit topic gezien heb, wil ik graag het "waarom van _Beertje_" weten.
  woensdag 17 oktober 2001 @ 12:42:59 #52
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_1927051
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 12:39 schreef DemonBox het volgende:

[..]

Zijn zij moslim geworden?

Dat moet haast wel ja.

En dan zijn het dus geen 'kaffers' meer, Miss Ripley.

Ik zou me trouwens nooit gaan bekeren omdat dat zo nodig moet van de familie, tussen twee haakjes.

woensdag 17 oktober 2001 @ 12:47:34 #53
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_1927085
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 12:41 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Een reactie van een Marokkaanse vader die dit vindt, is wat mij betreft ook zeer welkom.
Ik ben benieuwd naar het waarom, en aangezien ik nog geen Marokkaanse vader in dit topic gezien heb, wil ik graag het "waarom van _Beertje_" weten.

Omdat het simpelweg verboden is volgens de Koran.
Een moslima mag niet huwelijken met een niet-moslim.

Ik zal even proberen zo snel een paar links voor je op te zoeken. Moment aub.

(Voor christenen geldt dit trouwens ook he! Alleen die houden zich er bijna niet meer aan )

pi_1927232
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 12:42 schreef ODOL het volgende:

[..]

Dat moet haast wel ja.

En dan zijn het dus geen 'kaffers' meer, Miss Ripley.

Ik zou me trouwens nooit gaan bekeren omdat dat zo nodig moet van de familie, tussen twee haakjes.

I.d.d. dat zou hypocriet zijn.
  woensdag 17 oktober 2001 @ 13:10:53 #55
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_1927370
Deze alvast gevonden:

Wa `Aleykum Assalaam wa Rahmatu Allah,

In principe hebben ouders het recht om iemand af te wijzen die om hun dochters hand komt vragen, indien deze man naar hun mening niet
Islamitisch genoeg is
.

Bij Allah is de beste kennis.

http://www.maghreb-online.com/forum2000/viewtopic.php?TopicID=1311#11664

woensdag 17 oktober 2001 @ 13:16:36 #56
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_1927455
pi_1928123
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 13:10 schreef ODOL het volgende:
Deze alvast gevonden:

Wa `Aleykum Assalaam wa Rahmatu Allah,

In principe hebben ouders het recht om iemand af te wijzen die om hun dochters hand komt vragen, indien deze man naar hun mening niet
Islamitisch genoeg is
.

Bij Allah is de beste kennis.

http://www.maghreb-online.com/forum2000/viewtopic.php?TopicID=1311#11664

Gelukkig heb je als volwassene geen toestemming meer van de ouders nodig om te trouwen. Wel krijg je dan natuurlijk grote problemen met de (schoon-)familie.
  woensdag 17 oktober 2001 @ 14:40:52 #58
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_1928327
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 14:21 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Gelukkig heb je als volwassene geen toestemming meer van de ouders nodig om te trouwen. Wel krijg je dan natuurlijk grote problemen met de (schoon-)familie.

Wettelijk gezien heb je geen toestemming nodig nee.
Echter, in de praktijk hebben Marokkaanse meisjes dus echt wel toestemming van de ouders (=de vader) nodig.
Tenzij ze bereid is om met haar aanstaande te verhuizen naar Tjietjerkskadeel en alle contacten met familie etc. op te geven.
pi_1928417
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 14:40 schreef ODOL het volgende:

[..]

Echter, in de praktijk hebben Marokkaanse meisjes dus echt wel toestemming van de ouders (=de vader) nodig.
Tenzij ze bereid is om met haar aanstaande te verhuizen naar Tjietjerkskadeel en alle contacten met familie etc. op te geven.

Ik denk dat hier wel verandering in komt. De autotochtone Nederlandse bevolking heeft daar zo'n 30-40 jaar over gedaan, hopelijk gaat het bij hun sneller.
pi_1928446
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 14:40 schreef ODOL het volgende:

[..]

Tenzij ze bereid is om met haar aanstaande te verhuizen naar [b]Tjietjerkskadeel[b] en alle contacten met familie etc. op te geven.

Waar ligt dat???
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  woensdag 17 oktober 2001 @ 15:02:24 #61
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_1928557
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 14:47 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Ik denk dat hier wel verandering in komt. De autotochtone Nederlandse bevolking heeft daar zo'n 30-40 jaar over gedaan, hopelijk gaat het bij hun sneller.

Die kant lijkt het anders niet op te gaan, getuige de ontwikkelingen van de islamitische gemeenschap in Nederland. Secularisatie vindt niet plaats, integendeel, verzuiling neemt toe.

Ik heb er iig een hard hoofd in.

pi_1928741
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 12:33 schreef ODOL het volgende:

[..]

De uitzondering bevestigd de regel.

Voor het algemeen kan je rustig stellen dat 99% v/d Marokkaanse ouders dit niet toestaat.

Zoek maar eens op Naffer of Magrheb over de heersende regels en meningen hierover

PS. Wel erg toevallig dat twee van je neven een Marokkaanse vrouw hebben!
Geloof er geen balletje van!

Geloof het maar, want het is waar! En twee tantes zijn getrouwd met respectievelijk een marokkaanse en een Egyptische man, vandaar dat ik ook de andere kant kan zien.

En wat Naffer/Maghreb betreft: sommige mensen denken idd zoals jij zegt. Ik heb daar ook al eerder aangegeven dat ik dat niet in orde vond en kreeg daar leuke reacties op, zelfs nog wat verzoekjes om uit te gaan.

woensdag 17 oktober 2001 @ 15:41:05 #63
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_1929043
Wat doet dit topic hier? Het is een duidelijk C&G topic.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_1929103
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 15:17 schreef Ripley het volgende:

[..]

Geloof het maar, want het is waar! En twee tantes zijn getrouwd met respectievelijk een marokkaanse en een Egyptische man, vandaar dat ik ook de andere kant kan zien.

Maar zijn ze ook bekeerd tot de islam. Anders waren hun partners wrs al geen goede "moslims".
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_1929675
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 15:45 schreef Party-pooper het volgende:

[..]

Maar zijn ze ook bekeerd tot de islam. Anders waren hun partners wrs al geen goede "moslims".

een tante wel en eentje niet. Zal ik het nog sterker vertellen? Nadat mijn oma gescheiden was van mijn opa, is ze met een islamiet getrouwd. Ze is dus ook islamitisch begraven. Dat vond ik btw niet zo prettig, aangezien mensen zich dan op de kist werpen etc. Mijn oma had trouwens al 20 geloven gehad of zo.
pi_1929822
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 16:17 schreef Ripley het volgende:

[..]

een tante wel en eentje niet. Zal ik het nog sterker vertellen? Nadat mijn oma gescheiden was van mijn opa, is ze met een islamiet getrouwd. Ze is dus ook islamitisch begraven. Dat vond ik btw niet zo prettig, aangezien mensen zich dan op de kist werpen etc. Mijn oma had trouwens al 20 geloven gehad of zo.

20 geloven, zo religieus was ze dan toch niet. Lijkt me meer het dolende type, wou graag geloven, maar was niet zeker waar ze in wou geloven.
En toch een goede moslim trouwt met een andere moslim of ze moeten eerst bekeren tot de islam. Tenminste dat is mij door verschillende moslims verteld. Dus jouw ene tante is niet met een echte moslim getrouwd. Hoe zit het eigenlijk dan met je neven, zijn die bekeerd.
pi_1929865
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 16:24 schreef Party-pooper het volgende:

[..]

20 geloven, zo religieus was ze dan toch niet. Lijkt me meer het dolende type, wou graag geloven, maar was niet zeker waar ze in wou geloven.
En toch een goede moslim trouwt met een andere moslim of ze moeten eerst bekeren tot de islam. Tenminste dat is mij door verschillende moslims verteld. Dus jouw ene tante is niet met een echte moslim getrouwd. Hoe zit het eigenlijk dan met je neven, zijn die bekeerd.

Mijn neven zijn bekeerd, maar leven niet volgens moslimwetgeving.
pi_1929898
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 16:27 schreef Ripley het volgende:

[..]

Waarom zijn ze dan bekeerd? Als je je laat bekeren tot een geloof moet je er juist extra achter staan, lijkt me.
pi_1929904
Nog even: het feit dat je een geloofsgenoot moet trouwen geldt voor alle religies die strikt worden nageleefd. Alleen houden bijv. de meest christenen zich er niet meer aan. Aangezien Hetchristendom ouder is dan het moslimgeloof is de kans groot dat dit in de islam ook zal gebeuren, met de integratie en samensmelting van culturen is dat bijna niet te voorkomen. Het gebeurt nu eenmaal steeds vaker dat moslims verliefd worden op niet-moslims en andresom.
pi_1929962
Dat is wel zo. En mij zal het verder een biet zijn, maar zoals Hallinale al stelde, waarom bekeren als je er niets mee doet. Dan is het alleen voor de schijn(ouders) en had je het net zo goed zonder kunnen doen. Afgaan op wat jij zegt zullen ze niet anders leven als daarvoor.
  woensdag 17 oktober 2001 @ 21:35:23 #71
15288 _Beertje_
pi_1932794
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 12:41 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Halinalle, Ik voel me gevleid En 'Het waarom van _Beertje_' zou een goede titel zijn voor mijn eerste boek, als dat er ooit nog eens van komt, met al dat kontendraaien in de IT

Goed. Wat is 'mengen', en waarom ben ik er geen voorstander van. Mengen is wat in de volksmond veelal gebruikt wordt voor interraciale (seksuele) relaties. Vandaag de dag in Nederland een veel gezien verschijnsel; met name in de grote steden, waar individualisme hoogtij viert.

Al eeuwenlang beschouwen diverse volkeren over de hele aardbol een vrouw die een kind baart afkomstig van een vader van een ander ras (of zelfs stam!) als schande. Bij veel indianenstammen werden vrouw en kind zelfs uitgestoten en bij sommige zelfs door de stam of familie gedood. Dit zijn natuurlijk praktijken die hedendaags absoluut niet meer door de beugel kunnen (al willen vaders of families van uitgehuwelijkte meisjes die er stiekem met een ander vandoor gaan inderdaad nog wel eens terugvallen). Dit gedrag komt voort uit de oerdrang de 'stam' groter en sterker te maken dan alle anderen. Immers, zo'n stam had nieuwe aanwas nodig om later krijgers uit te kunnen putten, en een kind dat half bij een andere stam hoorde konden zij niet gebruiken.

Inmiddels meten wij ons het liefst niet meer met krijgsmacht, maar met (de groei van ) onze economie, onze rijkdom. De stammen zijn vervaagt en verworden tot landen. Dit was natuurlijk een verschrikkelijk lang proces, met vele oorlogen en waar verschillende geloven ook nog aardig parten in speelden - wat ik jullie zal besparen.

Vandaag de dag is die drang er nog steeds. Echter, geld is nu ons wapen. De vrouw heeft de krijger van toen ingeruild voor een goedverdienende vader. En voor dat ik een hele vrouwenbeweging achter me aan krijg : ik zeg niet dat vrouwen een man kiezen om hun geld. Het is echter wel een factor die -zij het bewust, zij het onbewust- een rol speelt bij het zoeken naar een partner door vrouwen met een serieuze kinderwens. De man daarentegen, heeft nog steeds het dominante groepsgevoel in zijn genen. Bij een conflict zal het ook over het algemeen om de vader gaan die zijn kind tot de orde roept zodra hij of zij met een buitenlander omgaat. Overigens is in deze laatste situatie het conflict vaak het heftigst als het om een enig kind gaat: de vader verliest zijn gehele erfgoed.

Het is psychologisch voor mensen belangrijk zich ergens mee te kunnen identificeren. Met het creeëren van allerlei gemengde rassen en het verbasteren van het eigen ras brengt men deze identificatie en zelf-relativering in gevaar; in plaats van een eenheidsgevoel zal men steeds individualistischer gaan leven en denken. Helaas -ik zei het al eerder- wordt er in de dichtbevolkte delen van ons land al niet meer op elkaar gelet, en is de voortzetting van het nederlands ras verwaarloosbaar ten opzichte van die van andere rassen. Het gemeenschapsgevoel onder nederlanders kwijnt langzaam weg, en mede daardoor wordt het belang van het voortbestaan van een ras vaak onderschat. Op lange duur zal blijken dat we onze cultuur inruilen voor die van een ander.

Halinalle, mijn excuus voor mijn late antwoord op je vraag. Ik heb het erg druk, maar probeer tussen de kwatrijnen door af en toe wat te posten. Uiteraard ben ik altijd bereid antwoord te geven op alle vragen die me gesteld worden.

En Ripley, dat het oudere christendom inmiddels zo is versoepeld, vind ik geen reden om aan te nemen dat dit met andere geloven ook zal gebeuren.

Nu heb ik een vraag aan Ripley : je spreekt van twee neven, welke bekeerd zijn tot moslim, maar niet volgens moslim-wetgeving leven. Hun vrouwen zijn, naar ik aanneem, ook moslim. Mijn vraag is nu : hoe worden eventuele kinderen opgevoed ?

Ik vond het trouwens niet zo netjes van je dat je niet repte over de bekering van je neven tot daar specifiek om gevraagd werd

Heeft er iemand cijfers hierover ? Volgens mij komt de 'Nederlandse vrouw/buitenlandse man'-variant namelijk vaker voor dan de 'Nederlandse man/buitenlandse vrouw', maar ik kan hier nergens statistieken van vinden.

pi_1933113
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 21:35 schreef _Beertje_ het volgende:

[..]

<uitgebreide uitleg over 'mengen'>

Vriendelijk bedankt voor je uitgebreide antwoord op mijn vraag.
Het is inderdaad zo dat in veel groepen (gebonden door zaken als cultuur, religie en afkomst) het van oudsher gebruikelijk is om in dezelfde groep een partner te zoeken, alhoewel sommige huwelijken juist om strategische (politieke en/of economische) redenen met partners buiten de groep gesloten werden.
Ik vraag me echter af, of je je in de praktijk ook hierdoor laat leiden. Stel dat je geen relatie hebt en je ontmoet een hele leuke Marokkaanse vrouw, met wie je het heel goed kan vinden. Zou haar afkomst jou weerhouden om een relatie met haar aan te gaan?

Overigens kan ik me ook niet aan de indruk ontrekken dat in Turkse en Marokkaanse kringen een relatie van een Turkse/Marokkaanse man met een Nederlandse vrouw wat makkelijker ligt dan andersom.

woensdag 17 oktober 2001 @ 22:24:00 #73
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_1933282
quote:

[..]

AHA!
Dus had ik toch gelijk. Ik stelde namelijk dat een Marokkaanse vader nooit toe zou staan dat z'n dochter met een 'kaffer' zou trouwen (kaffer is arabisch voor ongelovige). Jij vroeg toen waarom je neven dan toch getrouwd zijn met Marokkaanse meisjes.

Simpel dus, omdat ze zich moesten bekeren. Walgelijke vorm van indoctrinatie in mijn ogen.

Dat ze dan ook nog eens niet leven volgens die leer, maar het alleen maar deden om te trouwen, getuigd van een wel heel schijnheilige instelling.

Sorry hoor, maar dit is bekeren op een leugen.

woensdag 17 oktober 2001 @ 23:09:55 #74
15288 _Beertje_
pi_1933728
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 22:05 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Vriendelijk bedankt voor je uitgebreide antwoord op mijn vraag.
Het is inderdaad zo dat in veel groepen (gebonden door zaken als cultuur, religie en afkomst) het van oudsher gebruikelijk is om in dezelfde groep een partner te zoeken, alhoewel sommige huwelijken juist om strategische (politieke en/of economische) redenen met partners buiten de groep gesloten werden.
Ik vraag me echter af, of je je in de praktijk ook hierdoor laat leiden. Stel dat je geen relatie hebt en je ontmoet een hele leuke Marokkaanse vrouw, met wie je het heel goed kan vinden. Zou haar afkomst jou weerhouden om een relatie met haar aan te gaan?

Overigens kan ik me ook niet aan de indruk ontrekken dat in Turkse en Marokkaanse kringen een relatie van een Turkse/Marokkaanse man met een Nederlandse vrouw wat makkelijker ligt dan andersom.

Hmmmm. We raken nu wel erg off-topic. Laten we hopen dat we gepardonneerd worden door de moderators, daar deze hele discussie toch al in GC staat.

Je opmerking over strategische huwelijken was inderdaad op zijn plaats. Ik realiseerde me ten dege dat deze gebruiken best veel voorkwamen, maar omdat dit slechts op de hoogste niveaus gebeurt (vroeger familie van het stamhoofd, tegenwoordig de koninklijke en presidentiële families; hoewel het gebruik steeds minder voorkomt) heb ik dit niet vermeld.

Op je vraag of ik me in de praktijk door mijn mening laat leiden, moet ik bevestigend antwoorden.

Nu weet ik best dat veel mensen dit hoofdschuddend zitten te lezen. Aan hen : Ik kan hier, semi-anoniem vanachter mijn toetsenbord, over liegen. Dat kan. Ik ben echter geen hypocriet, dus waardeer liever mijn eerlijkheid en probeer wat van deze discussie te leren, welk standpunt je ook inneemt.

Toch zou ik graag nog even uitwijden, want mijn antwoord laat zoals het nu is naar mijn mening teveel losse einden hangen. Om te beginnen heb ik geen kinderwens. Althans, ik wens geen kind op te voeden in de omgeving waar ik nu woon. Ik woon in een grote stad, en met mijn opvattingen is het erg moeilijk om hier een kind groot te brengen op een manier die naar mijn mening de juiste is. Maar dat is weer een ander verhaal.

Daarnaast val ik sowieso niet op vrouwen van niet-west-europese komaf, en op de plaatsen waar ik uitga kom ik die niet tegen. Ik kan me dus moeilijk inleven in de situatie, maar zelfs als ik zou vallen voor de charmes van een marokkaanse dame zou ik mezelf beheersen. Mijn principes gaan boven alles.

pi_1935005
quote:

[..]

Hypocriet dus..

Aangezien ze niet volgens de sharia (correct?) leven verwacht ik grote problemen tussen hun en de schoonouders over het opvoeden van de kinderen.

[Dit bericht is gewijzigd door DemonBox op 18-10-2001 03:53]

pi_1935080
quote:
Op donderdag 18 oktober 2001 03:16 schreef DemonBox het volgende:

[..]

Hypocriet dus..

Aangezien ze niet volgens de sharia (correct?) leven verwacht ik grote problemen tussen hun en de schoonouders over het opvoeden van de kinderen.

De grap van Islam is eigenlijk dat vanaf het moment dat je de grondslag van de Islam accepteert andere Islamieten in de grond niet meer het recht hebben van je te verlangen je te gedragen op de een of andere manier. Het niet volgens de 'regels' leven van de neven van Ripley is dus volstrekt onbelangrijk (in principe) zolang ze maar niet zeggen dat ze geen moslim meer zijn.

Nou weet ik wel dat er veel moslims zijn die hun neus permanent in de zaken van anderen steken, maar die gaan dus eigenlijk hun boekje te buiten. Want uiteindelijk is Islam dus een kwestie tussen de gelovige en Allah.

pi_1935587
quote:
Op donderdag 18 oktober 2001 04:45 schreef HiZ het volgende:

[..]

De grap van Islam is eigenlijk dat vanaf het moment dat je de grondslag van de Islam accepteert andere Islamieten in de grond niet meer het recht hebben van je te verlangen je te gedragen op de een of andere manier. Het niet volgens de 'regels' leven van de neven van Ripley is dus volstrekt onbelangrijk (in principe) zolang ze maar niet zeggen dat ze geen moslim meer zijn.

Nou weet ik wel dat er veel moslims zijn die hun neus permanent in de zaken van anderen steken, maar die gaan dus eigenlijk hun boekje te buiten. Want uiteindelijk is Islam dus een kwestie tussen de gelovige en Allah.

Vandaar dus de religieuze politie in een aantal islamitische landen.
  donderdag 18 oktober 2001 @ 10:58:56 #78
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_1935786
quote:
Op donderdag 18 oktober 2001 04:45 schreef HiZ het volgende:

[..]
Want uiteindelijk is Islam dus een kwestie tussen de gelovige en Allah.

En als alle moslims zich daar nou eens aan gaan houden, zijn alle problemen daarmee de wereld uit.
  donderdag 18 oktober 2001 @ 12:15:22 #79
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1936447
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 09:33 schreef Sniper het volgende:
Haha, no way in hell dat dat zal gebeuren. Maar stel het zuiver en 100% hypothetische geval, dan zit ik vanaf dat moment in NieuwZeeland (dat is op dit moment al een optie, maar vanaf dat moment een zekerheid).
Mmmmm, dan moet de oorspronkelijke bevolking je natuurlijk wel binnenlaten. Maar ja, wat is je reden om weg te gaan? Je hebt de balen van hoofddoekjes? Ik denk dat men dat in Nieuw Zeeland niet zal accepteren als immigratie-excuus, ook omdat ze nederland natuurlijk zien als een veilig land, en dus zal Nieuw Zeeland je gewoon beschouwen als een economische vluchteling/ profiteur/ illegaal /crimineel /dief /verkrachter.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1936771
tja, wat zullen we er van zeggen, we maken het veel te aantrekkelijk voor de buitenlanders(vluchtelingen) om hier heen te komen. Ze krijgen een huis, uitkering, auto enz. en dat wordt betaald van ons belasting geld. Wat krijg je vervolgens, die lui die hier komen, die hebben altijd nog wel wat familie enz in hun eigen land zitten, die berichten ze daar over (via telefoon, brief whatever) dat het in Nederland zo goed is en alles, met als gevolg dat iedereen het erover heeft dat het in Nederland zo goed is en er steeds meer hier naar toe komen, waardoor ons land steeds voller raakt en langzamerhand de allochtonen de overhand krijgen (zie Den Haag, Rotterdam enz.)

Als ze nou gingen werken en zich gingen aanpassen aan onze gewoonten (ik bedoel, ze zijn hier natuurlijk wel te gast), had ik er geen probleem mee, maar nee, nu gaan ze rechtzaken aanspannen tegen scholen omdat hun dochter geen hoofddoekje mag dragen in school en van dat soort ongein. Dat is toch te zot voor woorden! Natuurlijk zijn er ook goede en hardwerkende allochtonen, maar dat is maar een klein deel. Als ik door A'dam loop en ik kijk een groepje allochtone jongeren aan, dan krijg je gelijk een grote bek en als je niet uitkijkt een mes tussen je ribben, en dat is ook zo bij reality programma's, alla 112 weekend of Bij de Politie, het zijn (bijna) altijd allochtonen.

We doen ons best echt wel om ze te laten intergreren in onze samenleving. Ze mogen moskeeën bouwen (ik moest eens in hun land een kerk proberen te bouwen, lukt me nooit van mijn leven) ze krijgen werk (ze krijgen het aangeboden, of ze ook daadwerkelijk gaan werken valt nog te bezien).
Van mij mogen ze de aparte scholen ook afschaffen, gewoon de kinderen naar een normale school laten gaan, zo intergreren ze het best (en eventueel na/voor schooltijd (goed) nederlands leren m.b.v. les).

Zo, ik heb mijn zegje gedaan, kom maar op met de reacties

tiepvauten voorbehouden

donderdag 18 oktober 2001 @ 13:13:36 #81
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_1936999
  donderdag 18 oktober 2001 @ 13:19:36 #82
17131 ODOL
's Ochtends op z'n b
pi_1937048
quote:
Op donderdag 18 oktober 2001 12:15 schreef links234 het volgende:

[..]

Mmmmm, dan moet de oorspronkelijke bevolking je natuurlijk wel binnenlaten. Maar ja, wat is je reden om weg te gaan? Je hebt de balen van hoofddoekjes? Ik denk dat men dat in Nieuw Zeeland niet zal accepteren als immigratie-excuus, ook omdat ze nederland natuurlijk zien als een veilig land, en dus zal Nieuw Zeeland je gewoon beschouwen als een economische vluchteling/ profiteur/ illegaal /crimineel /dief /verkrachter.

Dat is onzin natuurlijk.
Er is een groot verschil tussen emigeren en vluchten.
Als je genoeg centen hebt, en geen crimineel verleden + werk, dan kan je zo naturaliseren in een ander land als Nieuw Zeeland.

Dat is heel wat anders dan vluchten, waar er gekeken wordt naar veiligheid en zo.

pi_1939494
quote:
Op donderdag 18 oktober 2001 12:48 schreef Bitch_Slapper het volgende:
tja, wat zullen we er van zeggen, we maken het veel te aantrekkelijk voor de buitenlanders(vluchtelingen) om hier heen te komen. Ze krijgen een huis, uitkering, auto enz. en dat wordt betaald van ons belasting geld. Wat krijg je vervolgens, die lui die hier komen, die hebben altijd nog wel wat familie enz in hun eigen land zitten, die berichten ze daar over (via telefoon, brief whatever) dat het in Nederland zo goed is en alles, met als gevolg dat iedereen het erover heeft dat het in Nederland zo goed is en er steeds meer hier naar toe komen, waardoor ons land steeds voller raakt en langzamerhand de allochtonen de overhand krijgen (zie Den Haag, Rotterdam enz.)

Als ze nou gingen werken en zich gingen aanpassen aan onze gewoonten (ik bedoel, ze zijn hier natuurlijk wel te gast), had ik er geen probleem mee, maar nee, nu gaan ze rechtzaken aanspannen tegen scholen omdat hun dochter geen hoofddoekje mag dragen in school en van dat soort ongein. Dat is toch te zot voor woorden! Natuurlijk zijn er ook goede en hardwerkende allochtonen, maar dat is maar een klein deel. Als ik door A'dam loop en ik kijk een groepje allochtone jongeren aan, dan krijg je gelijk een grote bek en als je niet uitkijkt een mes tussen je ribben, en dat is ook zo bij reality programma's, alla 112 weekend of Bij de Politie, het zijn (bijna) altijd allochtonen.

We doen ons best echt wel om ze te laten intergreren in onze samenleving. Ze mogen moskeeën bouwen (ik moest eens in hun land een kerk proberen te bouwen, lukt me nooit van mijn leven) ze krijgen werk (ze krijgen het aangeboden, of ze ook daadwerkelijk gaan werken valt nog te bezien).
Van mij mogen ze de aparte scholen ook afschaffen, gewoon de kinderen naar een normale school laten gaan, zo intergreren ze het best (en eventueel na/voor schooltijd (goed) nederlands leren m.b.v. les).

Zo, ik heb mijn zegje gedaan, kom maar op met de reacties

tiepvauten voorbehouden

In je vorig leven een slavenmeester geweest of ambieër je dat? Mensen hebben rechten en ook plichten, het zijn geen machines of slaven. Ze dienen zich aan de regels te houden maar als ze van mening zijn dat hen onrecht wordt aangedaan dan mogen ze procederen. Uit jouw argumenten maak ik op dat jij "gastarbeiders" als 2e rangs burgers ziet. Ze zijn leuk als ze werken maar minder leuk als ze voor hun rechten opkomen.

Kijk de Islam is al veel eerder in contact geweest met het christendom dan jij denkt, in veel arabische landen staan zoveel kerken, in Syrie staat er zelfs een moskee die zelfs door de christenen en moslims tegelijk wordt gebruikt, dus dat zeikargument van "je moet niet durven om daar een kerk te bouwen" mag een keer afgelopen zijn, er staan meer kerken in islamistische landen dan moskeeën in Europa!

Dat je tegenwoordig een grote bek krijgt van jongeren is helaas heel normaal geworden, dit heeft echt niet alleen met allochtonen te maken, eigenlijk helemaal niet met ras/geloof, ga jij maar in Volendam een beetje dapper doen tegen die jongeren daar... ze jagen je of Volendam uit of je gaat zwemmen richting Noordzee. Vroeger kon je in de Jordaan ook niet al te dapper doen als je daar niet bekend was.

We zijn nou eenmaal anders, maar niet beter dan elkaar.
  donderdag 18 oktober 2001 @ 17:42:10 #84
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1939515
quote:
Op donderdag 18 oktober 2001 12:15 schreef links234 het volgende:

[..]

Nee ik kan daar aan de slag. Ze zien mij daar graag komen werken.

Vooralsnog zie ik geen reden Nederland te verlaten; mocht Nederland islamitisch worden (da's de topique) dan ben ik a la minute weg.

pi_1939609
quote:
[b]

Vooralsnog zie ik geen reden Nederland te verlaten; mocht Nederland islamitisch worden (da's de topique) dan ben ik a la minute weg.

Mooi, komt er een vrije woning bij, woon je toevallig ook in Amsterdam? Moet je dan ff aan LMK doorgeven want die is op zoek naar woonruimte in A'dam.
  donderdag 18 oktober 2001 @ 18:00:31 #86
572 Sniper
Gull Catcher
pi_1939666
quote:
Op donderdag 18 oktober 2001 17:54 schreef karagoz het volgende:

[..]

Mooi, komt er een vrije woning bij, woon je toevallig ook in Amsterdam? Moet je dan ff aan LMK doorgeven want die is op zoek naar woonruimte in A'dam.

Zodra Nederland officieel islamitisch is laat ik het je weten..
pi_1945134
quote:
Op donderdag 18 oktober 2001 17:38 schreef karagoz het volgende:

[..]

In je vorig leven een slavenmeester geweest of ambieër je dat? Mensen hebben rechten en ook plichten, het zijn geen machines of slaven. Ze dienen zich aan de regels te houden maar als ze van mening zijn dat hen onrecht wordt aangedaan dan mogen ze procederen. Uit jouw argumenten maak ik op dat jij "gastarbeiders" als 2e rangs burgers ziet. Ze zijn leuk als ze werken maar minder leuk als ze voor hun rechten opkomen.

Kijk de Islam is al veel eerder in contact geweest met het christendom dan jij denkt, in veel arabische landen staan zoveel kerken, in Syrie staat er zelfs een moskee die zelfs door de christenen en moslims tegelijk wordt gebruikt, dus dat zeikargument van "je moet niet durven om daar een kerk te bouwen" mag een keer afgelopen zijn, er staan meer kerken in islamistische landen dan moskeeën in Europa!

Dat je tegenwoordig een grote bek krijgt van jongeren is helaas heel normaal geworden, dit heeft echt niet alleen met allochtonen te maken, eigenlijk helemaal niet met ras/geloof, ga jij maar in Volendam een beetje dapper doen tegen die jongeren daar... ze jagen je of Volendam uit of je gaat zwemmen richting Noordzee. Vroeger kon je in de Jordaan ook niet al te dapper doen als je daar niet bekend was.

Schiet toch op, je weet zelf ook wel dat de criminaliteit onder de allochtone jongeren vele malen groter is dan onder de autochtone jongeren. En het gaat me nog niet zo zeer om de grote bek maar het feit dat ze gelijk met een groepje achter je aan komen om je een paar klappen verkopen, want bij het minste geringste worden er al gelijk klappen uitgedeelt bij die lui.

En natuurlijk hebben ze wel rechten, maar je bent hier wel in een vreemd land dus een beetje aanpassen is ook noodzakelijk, en dat is wat ze juist het minst doen. "Een school aanklagen omdat hun dochter geen hoofddoekje mag dragen in school" (dit is nog maar 1 voorbeeld) tja, je bent hier in een land waar dat niet hoort, dus pas je maar aan denk ik zo.

pi_1946861
quote:
In Gouda is het Amsterdamse 'Magic Circus' woensdagavond urenlang door een grote groep Marokkaanse jongeren opgejaagd. De medewerkers werden bedreigd met honkbalknuppels en ijzeren staven.
Wat is het ook wat met die marokkanen , altijd weer hetzelfde liedje. DOE ER EENS WAT AAN!!!!!!!!!!!!!!
pi_1950765
bitch slapper, je nick getuigt al dat je niet al te veel respect hebt voor anderen, en zo ook je uitspraak: "Je weet dat je hier niet hoort, ..."
Wie ben jij om te bepalen of een persoon hier wel of niet hoort?
pi_1951120
BETER LEZEN!!! Er staat :
quote:
tja, je bent hier in een land waar dat niet hoort, dus pas je maar aan denk ik zo.
dus DAT, en daar bedoel ik de hoofddoekjes mee!
pi_1951135
Mijn naam??!?! wat is daar mis mee?
  vrijdag 14 juni 2002 @ 22:45:11 #92
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4593843
De uitspraken van de Imams zijn niet erg goede reclame voor de Islam in Nederland, ondanks dat is het ook in Nederland een zeer snel groeiende Godsdienst.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 15 juni 2002 @ 08:49:55 #93
28192 kikkerlikkerfan
its tamy winete time baby
pi_4596600
Aardig topic, dit. Er werd zowaar nog naar elkaar geluisterd en inhoudelijk gereplyed. Ik wil graag nog even ingaan op dit stukje...
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 10:08 schreef Ripley het volgende:
Ik weet echter ook dat ik allochtonen in mijn omgeving zie die hard werken en hun best doen om zo goed mogelijk samen te leven met Nederlanders. Deze mensen scheer je over dezelfde kam als de mensen die problemen veroorzaken en dat vind ik gewoon onterecht en beledigend voor die mensen.
Als ik een allochtoon was dan zou ik me niet door een dergelijke uitspraak beledigd voelen. Sterker nog, ik zou de Nederlanders groot gelijk geven. Als ik een hardwerkende allochtoon in Nederland was dan zou ik me werkelijk kapotschamen voor de criminele allochtonen. Ik zou er van balen dat er een groep is die het voor de eerlijken en hardwerkenden verpest. Maar ik zou het de Nederlanders niet kwalijk nemen.
wat dos de FOK say
KLF IS GONE ROK YOU!!!!
pi_4596893
quote:
Op zaterdag 15 juni 2002 08:49 schreef kikkerlikkerfan het volgende:
Aardig topic, dit. Er werd zowaar nog naar elkaar geluisterd en inhoudelijk gereplyed. Ik wil graag nog even ingaan op dit stukje...
[..]

Als ik een allochtoon was dan zou ik me niet door een dergelijke uitspraak beledigd voelen. Sterker nog, ik zou de Nederlanders groot gelijk geven. Als ik een hardwerkende allochtoon in Nederland was dan zou ik me werkelijk kapotschamen voor de criminele allochtonen. Ik zou er van balen dat er een groep is die het voor de eerlijken en hardwerkenden verpest. Maar ik zou het de Nederlanders niet kwalijk nemen.

Zoals de normale Nederlanders zich kapotschamen voor hun landgenoten die in de zomer in Spanje neerstrijken, bedoel je?
Daar zit wat in
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_4597711
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 16:29 schreef Ripley het volgende:
Nog even: het feit dat je een geloofsgenoot moet trouwen geldt voor alle religies die strikt worden nageleefd. Alleen houden bijv. de meest christenen zich er niet meer aan. Aangezien Hetchristendom ouder is dan het moslimgeloof is de kans groot dat dit in de islam ook zal gebeuren, met de integratie en samensmelting van culturen is dat bijna niet te voorkomen. Het gebeurt nu eenmaal steeds vaker dat moslims verliefd worden op niet-moslims en andresom.
Dit is nog nooit voorgeschreven door het Christendom.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  zaterdag 15 juni 2002 @ 13:11:11 #96
28192 kikkerlikkerfan
its tamy winete time baby
pi_4597775
quote:
Op zaterdag 15 juni 2002 10:36 schreef SportsIllustrated het volgende:
Zoals de normale Nederlanders zich kapotschamen voor hun landgenoten die in de zomer in Spanje neerstrijken, bedoel je?
Absoluut ja. Als ik met zulke types geconfronteerd word als ik zelf op vakantie ben kijk ik snel de andere kant op. .
wat dos de FOK say
KLF IS GONE ROK YOU!!!!
  maandag 23 juni 2003 @ 00:01:59 #97
58262 SummerJam2003
Oh my god! They killed Kenny!
pi_11304218
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2001 23:16 schreef MacBeth het volgende:

Het is dus geen lawine-effect, omdat de kindertjes wel normaal doen.

Wat is normaal?
Learn from the mistakes of others, you can live long enough to make them all yourself...
pi_11304391
quote:
over een aantal generaties is er geen blanke meer op aarde.
  maandag 23 juni 2003 @ 03:26:44 #99
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_11307359
quote:
Op zaterdag 15 juni 2002 08:49 schreef kikkerlikkerfan het volgende:

[..]

Groot verschil is dat allochtonen niet uit Allochtonie komen, geen gezamelijke koning Allochto de Grote hebben, geen gezamelijke historie, etc. Kortom 'allochtoon' is een verzamelnaam voor verschillende mensen met verschillende afkomst.

Los van dat, is het als je eventjes logisch nadenkt, natuurlijk van de zotte dat je je uberhaupt zou moeten schamen voor mensen waar je niks mee te maken hebt.
Dus ook het "ik schaam mij voor Nederlanders die zich in Spanje misdragen" is eigenlijk klinkklare onzin.

Stel je voor, we gaan in een klas willekeurig groepjes maken en delen Pietje die ziek thuis zit in bij groep X.
Pietje heeft dus in feite niks met de acties van groep X te maken, maar maakt wel deel van de groep uit.
En laat groep X (voor het gemak neem ik even de hele groep) zich toevallig misdragen.

Waarom zou Pietje zich nu meer voor groep X moeten schamen dan Jantje, die ook ziek was, maar teovallig was ingedeeld in groep Y

Krekker is de bom!
  maandag 23 juni 2003 @ 03:59:12 #100
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_11307640
Een totale immigratiestop zal niets veranderen. Ook het uitzetten van alle illegalen, en het pertinent weigeren van enige vorm van asielzoekers veranderd niets.

Waarom niet?

Veel Marokaanse en Turkse gezinnen geloven vanuit hun cultuur nog in grote gezinnen. In de flat waar ik woonde in Nederland was er een Marokaans gezin met 6 kinderen, nog een Marokaans gezin met 4 kinderen (en een zwangere vrouw toen we naar de VS verhuisde).

Wij Nederlanders willen geen grote gezinnen. Wij kiezen voor 2, mischien 3 kinderen zodat we nog enigzins in luxe kunnen leven. In Marokaanse gezinnen wordt vaak flink voortgeplant, en dit geld voor vele andere culturen.

Dus tenzij wij "Nederlanders" ook eens heel flink kinderen op deze wereld gaan zetten zal het aantal "buitenlanders" nog flink toenemen. Dus ook met 0,0 immigratie.

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')