quote:Hi guys, I'm really glad. Despite there are some people who don't want to read my blog cuz they think I'm a lier(...). I respect them.I'm here. Writing this blog to the people who still believe in my words.So, let's go:
I'll continue to say the same: Revolution isn't the real name(...) cause Nintendo has always put a provisional name.I'm gonna talk about one of the best part of Revolution: Nintendo Online
Nintendo Online is also a provisional name (like Revolution), a codename.I'm sure it will be changed. Nintendo Online Is the name that Nintendo is calling to his online service.
(RS...Revolution Service?)...
I'm really impressed on Nintendo because it is working too hard to have the best game onlinethat you've ever seen. Nintendo Online will be very very very cool. It won't be an exclusive service to play online.So, I won't speak about all Nintendo Online's ideas cause it can hurt Nintendo(...).
But, I'm gonna tell you guy that Nintendo Online will be a "multiservice" anyway.For example, you'll can download Revolution's demos from this service and, the best of all,you can use Nintendo Online to download demos to your Nintendo DS too. It's really cool.
Nintendo DS will can detect Revolution. So you'll wonder why.
Do you remember when Nintendo has said on the E3 conference that Revolution will can emulate allNintendo Systems?And DS is a Nintendo System. Doesn't it? (...)It's really cool. I'm impressed. Yeah, Nintendo is working too hard. So, I'm sure it'll hitthe xbox live service(...).
It's obvious you'll can download nintenod's games (like N64, NES...) with this online service.and save them to your Secure Digital Card, for example.I heard, from an internal source, you'll can put to your Revolution a HD (it will be optional).
What about the other ideas? I'm not gonna speak so much about it, you'll be impressed, like me.
Nintendo Revolution will have too many online games. What about the other games?
Square is working hard, too hard(...). What about Hallo killer? Hallo Killer (I'll continue saying it won't be Metroid Prime 3) will be online(...)
And, who has said pokemon online? (...)Nintendo, will hit the next generation with this service. I'm sure.
To sum up, I wanna tell you guy that I've always read your comments and I've seen there aresome people who speak using my name on a blue color. So, when you see it, please, click on this nameand you'll see it isn't me. When I comment some thing, my name is blue and it can drives you to my profile.
See you later guys...
quote:Custom IBM “Broadway” CPU
-12 symmetrical cores running at 3.8GHz each
-8 hardware threads per core, 10 hardware threads total
-8 VMX-128 vector unit per core; 5 total
-680 VMX-128 registers per hardware thread
-5 MB L2 cache
Nintendo heeft aangegeven dat de specs niet het belangrijkste zijn, en dat ze een andere weg willen in slaan door zich niet alleen meer blind te staren op specsquote:Op zondag 22 mei 2005 10:26 schreef Tware het volgende:
haha wat een gelul allemaal van die mannetjes die denken dat ze inside info hebben.
[..]das lomper dan de xbox 360 en ps3. Nintendo heeft zelf al aangegeven dat ze die kant niet heen wilden. Dis dus ook pure onzin...
Dat is wel heel selectief lezen. Hij zegt bijvoorbeeld even verderop:quote:Op zondag 22 mei 2005 09:53 schreef Tomasso het volgende:
En op Gamespot een analist die denkt dat de Revolution gaat "winnen".
[..]
Bron
Hij verwacht dus dat Nintendo een marktaandeel tussen de 10 en 25% krijgt. Niet wat ik zou noemen 'winnen'.quote:So my guess is that it'll take a while for Sony to overcome that first year advantage, but in five years [it will look like this:], Microsoft at 30-35 percent, Sony at 45-55 percent, and Nintendo at what's left.
Ik mis commodore 64 tapes nogquote:Support for DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, BLU-RAY, HD-DVD, JPEG PHOTO CD
Het houdt ook nooit op.quote:Op zondag 22 mei 2005 10:09 schreef Xrenity het volgende:
[..]
/edit
MP3 ziet er veel smoother uit. Jammer dat er nog geen shaders op gegooit zijn.
En dat is dom van Nintendo. Miyamoto zei in een interview dat specs een van de minder belangrijke dingen zijn in de Revolution, maar dat gamers het ding toch wel zouden kopen vanwege de games.quote:Op zondag 22 mei 2005 10:28 schreef Tomasso het volgende:
Nintendo heeft aangegeven dat de specs niet het belangrijkste zijn, en dat ze een andere weg willen in slaan door zich niet alleen meer blind te staren op specs.
De PS2 is inmiddels 5 jaar oud (5 jaar oude graphics) maar hij blijft anders populair hoor.quote:Op zondag 22 mei 2005 14:31 schreef m021 het volgende:
[..]
En dat is dom van Nintendo. Miyamoto zei in een interview dat specs een van de minder belangrijke dingen zijn in de Revolution, maar dat gamers het ding toch wel zouden kopen vanwege de games.
Wake up, denk ik dan, het gaat tegenwoordig juist om de specs. Ze kunnen wel mooie exclusieve games hebben, maar als ze er uit zien als een pc-game van 2 jaar terug koopt niemand ze.![]()
Drogredenering.quote:Op zondag 22 mei 2005 14:41 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
De PS2 is inmiddels 5 jaar oud (5 jaar oude graphics) maar hij blijft anders populair hoor.
Inderdaad.quote:Op zondag 22 mei 2005 14:44 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Drogredenering.
Als er 2 nieuwe consoles uitkomen waarvan 1 langzamer is dan de ander zal deze slechter verkopen, tenzij hij op andere punten echt uitschiet. Op dat laatste rekent Nintendo.
Gaat bij de handhelds (nog) niet echt op he?quote:Op zondag 22 mei 2005 14:44 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Drogredenering.
Als er 2 nieuwe consoles uitkomen waarvan 1 langzamer is dan de ander zal deze slechter verkopen, tenzij hij op andere punten echt uitschiet. Op dat laatste rekent Nintendo.
Leg eens uit hoe dat niet opgaat bij de handheldsquote:Op zondag 22 mei 2005 15:12 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Gaat bij de handhelds (nog) niet echt op he?
Juist wel.quote:Op zondag 22 mei 2005 15:12 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Gaat bij de handhelds (nog) niet echt op he?
De gameboy is juist HET voorbeeld dat het wel opgaat... bijna alle concurentie ging kwa graphics over de GB heen, maar ze hebben het allemaal af moeten leggen.quote:Op zondag 22 mei 2005 15:12 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Gaat bij de handhelds (nog) niet echt op he?
De GB verkoopt al jarenlang goed... de verkopen van de PSP doen de DS nou niet echt verbleken...quote:Als er 2 nieuwe consoles uitkomen waarvan 1 langzamer is dan de ander zal deze slechter verkopen, tenzij hij op andere punten echt uitschiet
Omdat:quote:Op zondag 22 mei 2005 15:39 schreef ScienceFriction het volgende:
Ik had het over de redenering van Cheiron...
[..]
De GB verkoopt al jarenlang goed... de verkopen van de PSP doen de DS nou niet echt verbleken...
quote:tenzij hij op andere punten echt uitschiet
Mensen kennen al PDA's ed. Daarom werkt dat ook voor de DS goed. Maar de vraag is of mensen ook op een home console "vreemde" funcies willen hebben.quote:
Nou bij handhelds is het gewoon anders. Daar is de prijs bijvoorbeeld een groot bepalend factor.quote:Op zondag 22 mei 2005 15:24 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe dat niet opgaat bij de handhelds
He! Dat wilde ik doenquote:
* Ruzbeh fluistert iets over een handheld genaamd N-gage.quote:Op zondag 22 mei 2005 16:12 schreef Cheiron het volgende:
De GBA heeft niet echt concurrentie gehad
* Max_Dark fluistert iets over flop en sidetalking.quote:Op zondag 22 mei 2005 16:13 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
* Ruzbeh fluistert iets over een handheld genaamd N-gage.
Ja, dat zou ik inderdaad niet hardop zeggenquote:Op zondag 22 mei 2005 16:13 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
* Ruzbeh fluistert iets over een handheld genaamd N-gage.
Graphics en de schermen zijn niet zo groot.quote:Op zondag 22 mei 2005 16:24 schreef ScienceFriction het volgende:
Maar waarop schiet de DS dan echt uit ten opzichte van de PSP?
Puur prijs dus... tsja...quote:Op zondag 22 mei 2005 16:28 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Graphics en de schermen zijn niet zo groot.
Beide zouden de DS wel duurder maken.
zozo, en wie heeft dat verzonnen dan...quote:Op zondag 22 mei 2005 10:09 schreef Xrenity het volgende:
Nintendo “Revolution”
...
600 MB GDDR3 RAM
12 symmetrical cores running at 3.8GHz each
...
5 MB L2 cache
...
Overall System Floating Point Performance
-43 Teraflops
-Blue-Ray disc drive
-Stream media from portable music devices, digital cameras, Windows Pc’s
-All games supported at 16:9, 720p, 1080i, anti-aliasing
-400 independent decompression channels
-over 640 audio channels
Ziet er idd niet in. Maarja ik ben niet vies van wat geruchtenquote:Op zondag 22 mei 2005 18:06 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
zozo, en wie heeft dat verzonnen dan...
no way dat dit revolution is
quote:12 symmetrical cores running at 3.8GHz each
Wel heel ironisch.quote:"All of these [companies] are looking for a way to differentiate themselves from each other," said IBM's Su. "What we offered them is sort of a bag of tricks in terms of processor technology ... that they could pull from to differentiate their products."
Microsoft is emphasizing Internet connectivity with its new high-definition Xbox 360, as well as other entertainment features such as the ability to connect to home computers to play music and show movies.
Sony's new PlayStation is expected to introduce a new high-definition DVD technology, called Blu-ray, along with all sorts of ways to connect with other Sony electronics such as MP3 music players and digital cameras.
Nintendo, meanwhile, is sticking fast to the gaming business. It was looking mainly for ways to better display graphics, speed up the processing power of its GameCube successor, and make it more user-friendly, with wireless controller connections and other features.
Ik denk dat ze gewoon bedoelen dat ze willen verder gaan met waar ze met de cube mee bezig waren alleen met betere graphics.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:32 schreef Ruzbeh het volgende:
IBM over CPUs voor next-gen consoles.
http://www.ajc.com/search(...)f4d47fa40d30084.html
[..]
Wel heel ironisch.
Dat vroeg ik me ook al af...quote:Op zondag 22 mei 2005 21:05 schreef YourMaster het volgende:
Had je al een revo dan?
ja... maar... dan moet-ie dat ook typenquote:Op zondag 22 mei 2005 21:09 schreef King_of_cubes het volgende:
Hij bedoelt denk ik wederom een Nintendo console![]()
Liever van de controllerquote:Op zondag 22 mei 2005 21:09 schreef King_of_cubes het volgende:
Hij bedoelt denk ik wederom een Nintendo console. Als je wat anders bedoelt moet je even de foto's van je Rev laten zien
IGNquote:Bandai Supports Revolution
The maker of Gundam has plans for Nintendo; Namco could follow.
by Anoop Gantayat
May 22, 2005 - Bandai will bring its support to Nintendo's new Revolution console, according to an update at the FujiSankei Business website. The maker of Gundam will likely be joined by its new partner, Namco, which FujiSankei reports is looking into supporting all next generation platforms in order to reach the largest possible user base.
With Bandai on board and the possibility of Namco, as well as confirmed Square Enix support with a new Crystal Chronciles game, Revolution looks like it's starting to build up support on the Japanese side. We expect Nintendo's proper unveiling of the console some time this year to be worth watching.
quote:How do Nintendo plan on making it possible for indie developers to produce titles that look as good as the big boys. Well check out this patent, http://appft1.uspto.gov/netacgi/nph…&RS=AN/Nintendo
The patent basically says that a developer can pre-render a area of the game and convert it into a exact replica in realtime using this feature.
In one embodiment, we use a known technique called cube mapping to pre-render images defining a 3D scene. Cube mapping is a form of environment mapping that has been used in the past to provide realistic reflection mapping independent of viewpoint. For example, one common usage of environment mapping is to add realistic reflections to a 3D-rendered scene. Imagine a mirror hanging on the wall. The mirror reflects the scene in the room. As the viewer moves about the room, his or her viewpoint changes so that different objects in the room become visible in the mirror. Cube mapping has been used in the past or provide these and other reflection effects.
We use cube mapping for a somewhat different purpose–to pre-render a three-dimensional scene or universe such as for example a landscape, the interior of a great cathedral, a castle, or any other desired realistic or fantastic scene. We then add depth to the pre-rendered scene by creating and supplying a depth buffer for each cube-mapped image. The depth buffer defines depths of different objects depicted in the cube map. Using the depth buffer in combination with the cube map allows moving objects to interact with the cube-mapped image in complex, three-dimensional ways. For example, depending upon the effect desired, moving objects can obstruct or be obstructed by some but not other elements depicted in the cube map and/or collide with such elements. The resulting depth information supplied to a panoramically-composited cube map provides a complex interactive visual scene with a degree of 3D realism and interactivity not previously available in conventional strictly 2D texture mapped games.
Ze doen 't niet. Gewoon hier gaan.quote:Op maandag 23 mei 2005 11:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
We hadden deze al gezien:
[afbeelding]
En er zijn er nu een aantal bijgekomen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe tofIk vind de NES mockup nog het beste, maar die met Link is ook extreem vet. Bedenk je hoe cool een console is die er zo uit ziet, en dan ook nog eens met Link in relief?
* Lexie spreekt niet meer met Ruzbeh totdat hij een Revolution heeftquote:Op maandag 23 mei 2005 12:58 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik moet de Revolution gewoon bij launch hebben. Gewoon omdat je elke console Zelda die gemaakt is kan spelen op de Revolution. Ik heb echt behoorlijk wat in te halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |