Even af laten koelen doet wonderenquote:Op zondag 3 juli 2005 03:01 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Verbrand je je bek dan niet?
Je zou ze ook nog eerst met een plakje kaas kunnen omwikkelen en dan in het danerolles deeg.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
er staan nu coctailworstjes [en knakworstjes] in de oven, die ik eerst heb laten uitlekken, end aarna heb omwikkeld met danerolles deeg
Plakje spek en een lik mosterd erbij in doet ook wonderen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
er staan nu coctailworstjes [en knakworstjes] in de oven, die ik eerst heb laten uitlekken, end aarna heb omwikkeld met danerolles deeg
er staan genoeg andere receptenquote:Op zondag 31 juli 2005 15:59 schreef Cherise-Ice het volgende:
Ik zie dit topic, ik denk snel ff kijken want ook ik heb wel trek in wat lekkers....
Gaat de openingspost over gevulde eieren....
TERWIJL IK GEEN MAYONAISE IN HUIS HEB!!!!
Toch maar ff de rest doorlezen dan...
Je kan mayo wel zelf maken...quote:Op zondag 31 juli 2005 15:59 schreef Cherise-Ice het volgende:
Ik zie dit topic, ik denk snel ff kijken want ook ik heb wel trek in wat lekkers....
Gaat de openingspost over gevulde eieren....
TERWIJL IK GEEN MAYONAISE IN HUIS HEB!!!!
Toch maar ff de rest doorlezen dan...
quote:Benodigdheden:
2 eierdooiers
snufje zout
witte (versgemalen) peper
1 theelepel mosterd
1 eetlepel azijn
1/4 liter olie (variatie: helft olijfolie/helft andere olie)
Bereiding:
Het belangrijkste bij het maken een mayonaise is, dat alle ingrediënten op kamertemperatuur zijn.
De eierdooiers met snuf zout, peper en mosterd en druppeltje azijn in een kom met de garde (hand of elektrisch) loskloppen. Al kloppend druppelsgewijs de olie toevoegen. Als in een later stadium het geheel iets dikker begint te worden, dan kan de olie in een dun straaltje worden toegevoegd. Let erop dat u steeds in één richting klopt. Als alle olie is opgenomen, de rest van de azijn erdoor roeren. Proef de mayonaise en voeg indien gewenst nog wat kruiderij of azijn naar smaak toe.
Mayonaise is een uitstekende basis voor allerhande (dip)sauzen. De variaties zijn eindeloos.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |