abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48006711
quote:
Op woensdag 4 april 2007 14:58 schreef santax het volgende:
Ik niet

Behalve in mijn laatste spel als duitsland dan.... Dat 5de front in de VS had ik niet moeten openen

wat bedoel je precies?

Gisteren hebben we trouwens iets nieuws geprobeerd; mbv een kleine cheat Canada uit de allies gehaald en een nieuwe alliantie gemaakt tussen Canada en Mexico. het doel; USA slopen

uiteindelijk waren we qua technologie een heel eind, alleen de IC is simpelweg te laag om iets tegen de USA te beginnen Na een aantal uren hadden we een gezamelijk leger van ongeveer 20 divisies. Toen we deze tegen de amerikaanse grens deployden had amerika binnen een paar maanden 2x zoveel divisies aan de grens staan

kansloze opgave dus
pi_48008948
Hehehe het moet kunnen.
Ik had een front in afrika, 1 bij turkije, in tegen china aan (laatste beetje rusland nog) toen was ik onder met veul troepen van groenland richting canada om via die weg de VS te bereiken maar toen sloegen ze een gat in frankrijk daarna was het vrij snel afgelopen, of in elk geval over met het derde rijk, waren zo tot aan berlijn, en als berlijn is gevallen, kap ik met spelen. Dan heb ik gewoon gefaald als duitsland.
pi_48014965
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:33 schreef santax het volgende:
Hehehe het moet kunnen.
Ik had een front in afrika, 1 bij turkije, in tegen china aan (laatste beetje rusland nog) toen was ik onder met veul troepen van groenland richting canada om via die weg de VS te bereiken maar toen sloegen ze een gat in frankrijk daarna was het vrij snel afgelopen, of in elk geval over met het derde rijk, waren zo tot aan berlijn, en als berlijn is gevallen, kap ik met spelen. Dan heb ik gewoon gefaald als duitsland.
had je dan echt helemaal niks in europa achtergelaten?
anders gewoon de autosave laden
pi_48018247
Ik had er wel iets achter gelaten.... alleen niet in het binnenland... En de helft van wat ik er nog had waren garissons. Ik dacht dat ik via canada gewoon in 1 keer kon doordrukken. Maarja, net zoals Hitler zelf ten onder ging aan zijn grootheidswaainzin ging SantaX dat ook

Nee, autosave vind ik lame alleen bij een crash gebruik ik die. Als je verloren hebt, heb je verloren. Meteen weer een goed excuus om opnieuw te beginnen
  Moderator / Redactie FP woensdag 4 april 2007 @ 20:34:13 #255
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_48018586
Ik eis de totale vernietiging van USA Maak ze kapot, santax!!
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_48018977
Hehehe volgend potje
pi_48019086
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:42 schreef santax het volgende:
Hehehe volgend potje
Ik heb eigenlijk nog nooit serieus deutschland gespielt
pi_48019443
Ik speel graag duitsland of rusland. Ik wil graag een compleet empire bouwen enzo, en dan daar zijn die wel geschikt voor. Amerika is met teveel kutten met naval. Uk vind ik ook niets omdat je dan al die klote kolonies hebt. Nee, geef mij maar een aangesloten landmassa
pi_48019554
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:53 schreef santax het volgende:
Ik speel graag duitsland of rusland. Ik wil graag een compleet empire bouwen enzo, en dan daar zijn die wel geschikt voor. Amerika is met teveel kutten met naval. Uk vind ik ook niets omdat je dan al die klote kolonies hebt. Nee, geef mij maar een aangesloten landmassa
dat ben ik dan weer helemaal met je eens; een aangesloten landmassa (en vooral europa) is gewoon leuk spelen. Ik heb ook nog nooit iets met Fighters/Bombers gedaan. Naval vind ik altijd wel erg handig

En juist de keuze uit tig landen maakt het voor mij een uitdaging om er echt iets mee te proberen
lekker de underdog uithangen
pi_48020135
Hehe ik vind het een mooi moment om hem eens op te starten
Tot volgende week ofzo
pi_48021017
Succes
pi_48046303
Japan in goeie multiplayer games is toch wel erg bruut hoor. We speelden met een groep mensen elke zaterdag. En daar leer je de navy toch wel te waarderen en hoe je er mooie dingen mee uit kunt halen.

Japan
enge ziektes sucks :'(
pi_48207128
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:09 schreef santax het volgende:
Hehe ik vind het een mooi moment om hem eens op te starten
Tot volgende week ofzo
en nog verder gekomen?

Ik heb afgelopen weekend weer een lange sessie gespeeld. was erg leuk
We speelde NL, BE en SWE. Ik speelde Zweden..

Hiet gng erg lekker allemaal.. maar zolang spelen is niet gezond..
zondag op maandag droomde in dat er een amfibische aanval was op Stockhom

En ook wanneer ik onderstaande nieuwsbericht op de FP lees moet ik ook direct weer aan dit spel denken
quote:
Russische marinier valt Japan binnen

De Japanse politie heeft afgelopen zaterdag een Russische marinier gearresteerd. De man was met een sloep van boord gegaan om bier in te slaan, maar werd opgepakt omdat hij zich onrechtmatig op Japans grondgebied bevond.

Sergei Mikhailovitch Vachkevitch voer met een sloep naar het eiland Hokkaido waar hij voor 10.000 yen, zo'n 63 euro, bier kocht in een winkel langs de snelweg. Hij werd gearresteerd nadat een visser het "verdachte vaartuig" had gemeld bij de politie. De 29-jarige zeeman is intussen beschuldigd van illegaal verblijf op Japans grondgebied.
  woensdag 11 april 2007 @ 10:27:04 #264
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_48207432
Tijd om dit spel weer eens uit de kast te pakken.
A.F.C. Ajax
  woensdag 11 april 2007 @ 10:29:53 #265
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_48207510
Wat kon je ook al weer allemaal doen met de navy dan?
A.F.C. Ajax
pi_48207805
quote:
Op woensdag 11 april 2007 10:29 schreef SoupNazi het volgende:
Wat kon je ook al weer allemaal doen met de navy dan?
varen...

wat wil je specifiek weten?
  woensdag 11 april 2007 @ 11:42:17 #267
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_48209845
quote:
Op woensdag 11 april 2007 10:39 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

varen...

wat wil je specifiek weten?
Ik wil weten waarom je veel navy-units zou gaan maken.
A.F.C. Ajax
pi_48210175
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:42 schreef SoupNazi het volgende:

[..]

Ik wil weten waarom je veel navy-units zou gaan maken.
Japan en Amerika (en eigenlijk ook de UK) kunnen niet zonder navy
En met elk ander land, als je iets wilt doen is een vloot altijd nuttig.

In onze multiplayer hadden we niet echt de IC over een een vloot te maken. We hebben gezamelijk meer dan 30 Transport-ships verloren omdat we deze simpelweg niet konden verdedigen. Maargoed, je wilt toch wat. Vaak is een route over het water leuk om een aanval te doen, het is veeel sneller dan je tanks laten rijden (of een strategic redeployment)

Ik heb ook niet altijd wat met een vloot gedaan, maar er komt altijd een moment in het spel dat het gewoon nuttig is. Op een gegeven moment kan je ook niet meer zonder.

Ik was met Sweden net bezig om een vloot te maken. nog 4 maanden en de eerste 5 nuclear air-carriers waren klaar
  woensdag 11 april 2007 @ 17:07:25 #269
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_48222034
Kutzooi, ik krijg hem niet werkend in Vista. Ook niet na hem gepatched te hebben naar 1.3
A.F.C. Ajax
pi_48224179
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:52 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Ik heb ook niet altijd wat met een vloot gedaan, maar er komt altijd een moment in het spel dat het gewoon nuttig is. Op een gegeven moment kan je ook niet meer zonder.
Het probleem met een vloot is, je hebt 2 keuzes.
Of je steekt echt veel tijd/geld in een goede vloot...
Of je weet bij voorbaat al dat al die IC's binnen no-time op de bodem van de zee liggen te roesten.

Ik vind navy echt wel stoer, daar niet van, maar ik speel dus vaak met duitsland. En daar is het eigenlijk belangrijker om een goede land- en luchtmacht te hebben. Je kunt heel lang zonder vloot, pas als je in gibraltar bent moet je oversteken, dat is maar klein stuk en dat kun je veilig houden met navy-bombers. Daarnaast moet je als duitsland zijnde echt heel heel heel veel resources opofferen om een vloot te kunnen bouwen die zich kan meten met de UK en de USA, en dan nog, hebben die betere schepen als ze wat navaldoctrines hebben onderzocht.

Wat ik wel met duitsland doe is onderzeeers bouwen, maar die gaan alleen maar convoys raiden. Gewoon om de vijand te verzwakken, meer niet.

Hehe, hoewel ik sinds een paar dagen even weer Civ IV heb opgepakt, HOI komt daarna weer aan de beurt, moet effe wat inspiratie opdoen ofzo
  zaterdag 12 mei 2007 @ 11:37:55 #271
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_49295697
Ik ben weer begonnen

Een keertje singleplayer met Duitsland, nog nooit gedaan. Vreemd genoeg gebeurde er op 10 Mei 1940 niks en uiteindelijk ben ik zelf maar het westen binnen gevallen op 1 Juli.

Ik dacht laat ik eens geen Vichy doen maar zo verstandig was dat niet Je zit echt met die onverwoestbare magniotlinie waar bij wijze van spreken 5 divisies van hen het nog winnen van 50 van jou, en ze komen ook niet echt zonder voorraden te zitten doordat hun hoofdstad als je verder heel Frankrijk verovert hebt in de linie ligt. Maar uiteindelijk is dit goedgekomen....het kostte me wel veel tijd op die manier.

Heel Scandinavie is ook al toegevoegd aan het rijk inclusief Zweden & Finland. Inmiddels heb ik Scandinavie als land laten onstaan, maar helaas zit Finland hier dan niet bij

Nu twijfel ik welke kant op te gaan. Spanje en Italie? Of de Balkan? Of me volledig voorbereiden op Rusland.....waar ik eigenlijk niet zoveel zin in heb. Ik had in ieder geval beter wel Vichy kunnen doen aangezien ik nu alle overzeese victorypoints plaatsen van de Fransen zal moeten veroveren voor ik ze kan annexeren..... en dat wist ik van tevoren ook wel....handig Nadelen van het niet annexeren zijn volgens mij dat je er minder IC vandaan krijgt en meer Partizanen.

Misschien start ik straks opnieuw ofzo.

[ Bericht 2% gewijzigd door PLAE@ op 12-05-2007 11:43:41 ]
pi_49296021
Spanje, dan gibraltar! Tenminste, ben vanochtend weer begonnen, ook als duitsland, Polen viel in 7 dagen. Frankrijk heb ik meer moeite mee, maar ben nu via Belgie naar binnen gegaan. Het is november, de Magniotlijn is inmiddels van mij. Belgie ook, maar het is inmiddels al november 39. Ik had gehoopt om in oktober frankrijk te hebben, mislukt dus. Maar we geven niet op. Als frankrijk is gevallen ga ik door naar gibraltar. Nationalistisch spanje heeft van de republiek verloren en ik heb dus nog een rekening te verheffenen voor mijn nationalististische vrienden. Daarna (als mijn planning uitkomt, halverwege 1940) ga ik naar rusland
  donderdag 17 mei 2007 @ 17:09:02 #273
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49483175
Eindenlijk kan ik het beginnen met spelen!

Nou de tutorials doorgenomen en op goede hoop maar begonnen met Nederland
uiteraard zie ik de grenzen van Duitsland groeien en ik zie af en toe van Von kleist een pantserdivisie de grens bezoeken.. nou goed.

Snel maar eens wat wapens aanschaffen. Ik heb nu onderzoek gedaan naar een Zwaar Battleship, Infanterie van "36", de Tankette ( heb ik halverwege per ongeluk gecancelled o god ) en ik heb Feyenoord aangesteld als onderzoeker naast Daf.

Ik bouw langs de grens Land fortifications , In rotterdam AA geschut ( je moet van geschiedenis leren toch? ) , en naval fortifications in leeuwarden. Ik heb zojuist mijn 1e pantserdivisie mogen deployen en die heb ik bij Winkelmann gezet

Oja.. Met belgie ben ik begonnen political influences.. heb handelsovereenkomst ermee gesloten.. en ik heb er een alliantie mee gesloten. Uiteindelijk leek mij de Belgische strijdkrachten wat sterker op het moment dan mijn eigen ( behalve de vloot ) dus ik vroeg of ik het Belgische leger mocht aanvoeren, geen probleem

Toen ik controle kreeg over hun leger boden ze mij ineens blueprints aan voor infanterie van 36 en de tankette

ben ik een beetje goed bezig? ( oja, alles staat nog in het groen dus geen verliezen ergens op )

Och, en dan nog dit.. Hoe zorg ik dat ik Nederlands indie bewaak... En is dat de moeite waard? Heb er nu de knil staan.. en hoe verdedig ik dit nu tegen Japan? En hoe moet ik omgaan met de legers van Belgie

[ Bericht 19% gewijzigd door Pumatje op 17-05-2007 17:32:58 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_49483970
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 17:09 schreef Pumatje het volgende:
Eindenlijk kan ik het beginnen met spelen!
Leuk!
quote:
Nou de tutorials doorgenomen en op goede hoop maar begonnen met Nederland
uiteraard zie ik de grenzen van Duitsland groeien en ik zie af en toe van Von kleist een pantserdivisie de grens bezoeken.. nou goed.
Erg ambiteus om met nederland te beginnen. Maar veel succes toegewenst natuurlijk
quote:
Snel maar eens wat wapens aanschaffen. Ik heb nu onderzoek gedaan naar een Zwaar Battleship, Infanterie van "36", de Tankette ( heb ik halverwege per ongeluk gecancelled o god ) en ik heb Feyenoord aangesteld als onderzoeker naast Daf.
Waarom Battleships je hebt als Nederland zijnde eignelijk geen tijd/productie over om je op een vloot te richten
quote:
Ik bouw langs de grens Land fortifications , In rotterdam AA geschut ( je moet van geschiedenis leren toch? ) , en naval fortifications in le
euwarden. Ook ben ik nu bezig met de ontwikkeling van een Pantserdivisie ( renaults? ) die pas klaar is in eind april 1937.. ( het is nu december 1936)
Er is een industrial research welke de bouw van landforten versneld met 50%. Wel erg nuttig om deze te onderoeken. Hierna kan je in een maar maanden 10 forten bouwen per provincie
quote:
Rare is.. ik kreeg net een bericht. You may now deploy your 1e pantser division.. ? Maar waar dan? Hoe...? snap het niet.
op het " view map" scherm zitten helemaal links bovenin een aantal knopjes voor je viegtuigen, land voertuigen, schepen en daarnaast een knopje om units te deployen.
quote:
Oja.. Met belgie ben ik begonnen political influences.. heb handelsovereenkomst ermee gesloten.. en ik heb er een alliantie mee gesloten. Uiteindelijk leek mij de Belgische strijdkrachten wat sterker op het moment dan mijn eigen ( behalve de vloot ) dus ik vroeg of ik het Belgische leger mocht aanvoeren, geen probleem
Belgie heeft vanaf het begin een groter leger als Nederland. Ook heeft belgie betere mogelijkheden dit leger groot te maken. Wel grappig dat je de controle hebt gekregen.
quote:
Och, en dan nog dit.. Hoe zorg ik dat ik Nederlands indie bewaak... En is dat de moeite waard?
In het begin hoef je je hier niet druk over te maken. Richt je maar helemaal op de nazi's qua leger. Daar ga je het nog veel moeilijker mee krijgen

tip; je haalt 150+ rare materials uit indie. Deze kan je aan Nationalist China verkopen voor veeeeel supplies en andere dingen die je eventueel te kort komt. Hierdoor hoef je zelf geen supplies te produceren en kan je je fabrieken gebruiker voor nuttigere dingen
  donderdag 17 mei 2007 @ 17:54:11 #275
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49484528
Eehm nationalist china bestaat al niet meer Het is voortaan communistisch china, En die willen niets. Maargoed.. misschien begrijp ik de trade eigenschappen nog niet zo goed.. Ik kan zoveel bieden als ik wil.. dus Trade 10.4 rare materials for.. en dan kan ik daar niets voor vragen.. heel raar. ja soms 0,2 money, of 0,2 oil ofzo.. niets noemenswaardig.

en oke, ik stop maar met het aanmaken van een vloot ( best onzinnig inderdaad eigenlijk )

Ik kreeg van belgie net ook blueprints voor rear dumps..

ik ben net bezig gegaan met het onderzoeken naar een Landmacht Doctrine , niet de delay maar de stand off. ( goede keus? )

Net begonnen met die advanced industrial research , idd 50% bonus. voor land en naval fortifications.

Ik heb nu bij mijn legermacht 2 pantserdivisies ( vickers model 2) toegevoegd.. veel te traag denk ik.

Nu bezig met productie

3e pantserdivisie
1e veldleger
1e groep Jachtvliegtuigen

[ Bericht 24% gewijzigd door Pumatje op 17-05-2007 18:09:01 ]
  donderdag 17 mei 2007 @ 18:54:47 #276
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49486363
duitsland is ineens haar legers aan het vergroten

van 3 naar 4 divisies in elke provincie

maargoed ik ga gelijk op.

mijn 1e veldleger is bijna klaar

( wat is de functie ervan eigenlijk ?)
pi_49486450
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 18:54 schreef Pumatje het volgende:
duitsland is ineens haar legers aan het vergroten

van 3 naar 4 divisies in elke provincie

maargoed ik ga gelijk op.

mijn 1e veldleger is bijna klaar

( wat is de functie ervan eigenlijk ?)
Wacht maar totdat ze gaan aanvallen. En de grens is niet alleen Duitsland. Bij de Noordzee zit dus ook een grens waar ze zomaar kunnen binnenvallen
  donderdag 17 mei 2007 @ 19:03:55 #278
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49486655
Ja ik weet.. het is nog 3 jaar tot de feitelijke historische aanval maargoed het spel valt natuurlijk aan wanneer het zich in de beste positie acht.

Vallen ze altijd aan? Of kunnen ze er ook vanaf zien? Want ik vraag me nu toch wel af wat Frankrijk van plan is.. en waarom doet Groot brittanie zo moeilijk..

Ik heb zelfs mijn eigen alliantie gesloten met de Belgen, die geisoleerde luxemburgers willen niet maargoed who wants them..

Maar ehm, die fransen zitten me niet lekker, vormen bij de Belgen grote troepenmacht..
en hoe verdedig ik de noordzee?

En wat doet dat veldleger nou ?
  donderdag 17 mei 2007 @ 19:53:07 #279
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49488327
oke, jongens bijna 1939 en ik weet nog steeds niet wat ik aan dat veldleger heb
pi_49490565
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 19:53 schreef Pumatje het volgende:
oke, jongens bijna 1939 en ik weet nog steeds niet wat ik aan dat veldleger heb
veldleger... zegt me zo niks
weet je toevallig de afkorting van de unit-type? Misschien een HQ?

Je wil veel infanterie en forten aan de grens hebben. Ook tenminste 1 divisie in Friesland, Amsterdam en Rotterdam anders komen die nazi's ook nog met een amphibische aanval

Ik zou het knap vinden wanneer je 1941 haalt. Zometeen krijg je zo'n 40-70 divisies van de axis op je dak. veel succes
  donderdag 17 mei 2007 @ 21:50:54 #281
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49492828
ja is een HQ volgens mij.. afbeelding een legertruck.

ik zit nu op 1940 januari nog 1 jaar..

Heb nu 5 pantser divisies
2 ervan uitgerust met Heavy tanks

Mijn infanterie is op standaard van : '39 en heb verschillende taktieken laten onderzoeken.
Daarnaast heb ik het gehele belgische leger onder controle en het stukje dat ik heb gelezen van de belgische taktiek ( ze hadden op de voorste linies enkel vertragers ) ga ik ff in de weg gooien.

want er komen 4 divisies uit belgie naar mij toe, heel stom, ze investeren nu niet meer in het leger ( al anderhalf jaar niet meer ) maar enkel in een vloot duuus....

2 prov's zijn verdedigd met fortifications en alle met AA geschut..

ff wat infanterie erbij denk ik maar.. ( het is nu wel erg rustig aan duitse grens, maar 3 divisies per provincie )
pi_49493830
een HQ is erg nuttig, geeft een aantal goede bonussen aan je leger zoals +20% organisatie (als ik me niet vergis) en een HQ geeft deze bonussen ook aan aangrenzende provincties

je hebt eigenlijk overal 10 forten nodig en minstens 10 divisies per provincie om een kans te maken tegen de moffen... maar ze komen zometeen alsnog belgie binnen stormen

het duitse leger zit nu aan de andere kant te oorlog te voeren met polen.. toch?
ze komen zo wel je kant op
pi_49494175
Je moet de topics even helemaal doorlezen. Ook het vorige topic, daar staan veel goede tips in, ook mbt HQ's.
  donderdag 17 mei 2007 @ 22:54:27 #284
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_49495258
Hmm nog nooit gehoord van dit spel, ik zie het nu voor het eerst. Klink wel interessant! Lijkt het een beetje op Civilization, maar dan meer oorlog? Of is het echt compleet anders? Ik neem aan dat het turn-based is? Graag wat meer info
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 17 mei 2007 @ 22:59:20 #285
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49495424
Godverdegodver!!!!

Nee dit is geen turn based, ik haat turn based spellen.. dit is real time.

maar ok, ik ben dus verslagen

ik ga het opnieuw spelen en dan gelijk goed aanpakken..
wel lullig is dat alle landen ineens banden verbraken.. en ik zat in een aparte alliantie met Belgie..
pi_49495996
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 22:59 schreef Pumatje het volgende:
Godverdegodver!!!!

wel lullig is dat alle landen ineens banden verbraken.. en ik zat in een aparte alliantie met Belgie..
Ga eerst eens met Rusland het hele Oostblok veroveren. Dan leer je het spel kennen en snap je de basis.
  donderdag 17 mei 2007 @ 23:27:37 #287
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_49496460
Ik zie nu pas dat dit topic uit 2005 is
Wordt ondanks de leeftijd dus toch nog veel gespeeld?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 17 mei 2007 @ 23:52:29 #288
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49497299
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:14 schreef VoreG het volgende:

[..]

Ga eerst eens met Rusland het hele Oostblok veroveren. Dan leer je het spel kennen en snap je de basis.
IS rusland het gemakkelijkste ja? niet gedacht
pi_49512324
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 22:59 schreef Pumatje het volgende:
Godverdegodver!!!!

whehe

was te verwachten

Nederland is niet echt iets voor een beginner.. no offence
Zoals al aangegevens is, speel bij voorbeeld een keer Rusland of Duitsland. Dan kan je veel beter de basis goed doorkrijgen. En er gebeurt meer.

ga hier eerst mee spelen. Later kan je altijd nog nederland proberen; maar dan zou ik inderdaad ook even deel 1 van deze reeks doorlezen. Ik heb alles bij elkaar wel een redelijke manual gepost hoe met NL te spelen
pi_49512484
quote:
Op donderdag 17 mei 2007 23:27 schreef Merovingian het volgende:
Ik zie nu pas dat dit topic uit 2005 is
Wordt ondanks de leeftijd dus toch nog veel gespeeld?
Het is nooit echt een populair spel geworden omdat het nu eenmaal niet mooit graphics heeft.
Het vergt een beetje fantasie van de speler. Maar dan is het ook echt wel erg gaaf.

Het spel heeft bij mij bijna 2 jaar in de kast gelegen. Maar een paar maanden geleden weer begonnen in multiplayer. Vermaak me elke keer nog super wanneer we hier met z'n 3en een eigen alliantie beginnen met 3 minder grote landen proberen invloed op de gebeurtenissen
pi_49512575
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 15:23 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Het is nooit echt een populair spel geworden omdat het nu eenmaal niet mooit graphics heeft.
Het vergt een beetje fantasie van de speler. Maar dan is het ook echt wel erg gaaf.

Het spel heeft bij mij bijna 2 jaar in de kast gelegen. Maar een paar maanden geleden weer begonnen in multiplayer. Vermaak me elke keer nog super wanneer we hier met z'n 3en een eigen alliantie beginnen met 3 minder grote landen proberen invloed op de gebeurtenissen
Mwah ik denk niet dat de graphics het grootste probleem zijn.
Het is vooral de moeilijkheidsgraad. Het is gewoon een ontzettend lastig spel, maar als je het een beetje door begint te krijgen zodat je met de 2e rangs landen kan spelen wordt het al wat leuker. Als je daarna met de kleinste landjes kan spelen wordt het helemaal genieten .
  vrijdag 18 mei 2007 @ 16:03:37 #292
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49513728
ja inderdaad, maar ik ben erachtergekomen dat je het maar gewoon moet aanpakken.. en de tutorials uiteraard moet doornemen.

Maargoed ik ben weeeeeeeeer met Nederland begonnen , Vaderland trots ofzo Kan het niet uitstaan dat die moffen me zomaar overlopen. Ik research meteen betere dingen..

Tanks is voor Nederland lastig.. maar toch ben ik daar al best ver mee, zit nu op midden 38 en ben bij de medium tank ( crusader ) en heb een stuk of 30 infanterie divisies.

ook in de provincie Eindhoven en Arnhem 9 land fortifications tesamen. Pantser komt er nu aan.

pff ik ben misschien eigenwijs maar ik wil zo graag met dat kleine landje de geschiedenis aanpassen
  vrijdag 18 mei 2007 @ 16:32:40 #293
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49514564
Hoe annexeer ik een land? en waarom kan ik geen war declaren als ik een democratie ben
Ik kan dan geen misbruik maken van de slechte grenstroepen van Duitsland.
pi_49514748
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 16:32 schreef Pumatje het volgende:
Hoe annexeer ik een land?
Door alle victorypoints van een land te hebben
quote:
en waarom kan ik geen war declaren als ik een democratie ben
Ik kan dan geen misbruik maken van de slechte grenstroepen van Duitsland.
Omdat het volk dat niet zo leuk vindt. En die slechte grenstroepen hebben 5 minuten later versterking .
  vrijdag 18 mei 2007 @ 17:01:37 #295
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49515414
Sheisse
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:14:23 #296
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49519011
haha@!

ik heb de oorlog verklaart aan duitsland toen ze denemarken en Noorwegen binnenvielen, aangezien ik ook over de legers van Belgïe beschikte heb ik meteen 3 provincies van ze gepakt

ik heb 2 Nederlandse Provincies laten vallen want die zijn niet te verdedigen ( leeuwarden en Frylan` )
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:21:20 #297
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49521542
ik snap er niets van

ik heb 14 divisies waarmee ik aanval, op Nazi's met 7 divisies

nou die van mij zijn niet de minste

van het 1e leger

-veldleger
-Cromwell tank divisie
-Cromwell tank divisie
-Infanterie "39
-Infanterie "39
-Infanterie "39
-Lloyd light tanks

2e enkel infanterie met ook 7 legers

ik laat 2 andere kleine legers ondersteunen en nog word ik weggeschopt

komt dat omdat die duitse 7divisies vechtervaring hebben opgedaan in polen en denemarken ofzo? Maar dat ze dan tegen eenoverwicht met pantsers zoveel kunnen hebben snap ik niet.

iemand uitleg?
pi_49541062
kan met een boel dingen te maken hebben

staan er geen forten in de desbetreffende provintie?
  zaterdag 19 mei 2007 @ 18:40:36 #299
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49547511
Ja 1 fort.. maar pak ik een andere provincie dan nog steeds..
ik win gewoon geen enkele slag, terwijl ik echt dik in de meerderheid ben.. enkel op zee krijg ik wat voor elkaar

Laat ik Duitsland mij aanvallen met 5 forten in de provincie en wel 14 divisies onder bevel van 2 generaals ( niet dat 1 legergroep te groot is want daar schijn je penalty voor te krijgen ) en ik word zo weggeschopt. als ik de balk bekijk hoe het gaat in de slag zie ik het rode elke keer groeien..

[ Bericht 48% gewijzigd door Pumatje op 19-05-2007 18:52:40 ]
  zaterdag 19 mei 2007 @ 21:26:30 #300
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_49552099
Grrrmbll waarom kun je de dienstplicht niet gewoon meteen invoeren

1000 bommen en granaten heb veel te weinig man tot beschikking ggrrmmbl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: