abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34057162
Maak er gebruik van he
Children of the night. What music they make.
  zondag 15 januari 2006 @ 04:00:18 #202
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_34075113
Amerika kon het niet zo waarderen dat ik Ecuador in een paar uur op de knietjes had
Oftewel oorlog, en aan 3 kanten amfibische landingen in heel Zuid-Amerika. 1 van die 3 pockets is inmiddels opgeruimd, en die andere 2 gaat in principe ook wel lukken. Maar het offensieve gedeelte van me is een beetje klaar denk ik met een boze VS in mn nek
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  zondag 15 januari 2006 @ 15:49:52 #203
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_34086477
euhm amerika omstreeks 1941 hoort best sterk te zijn

je gaat me niet vertellen dat die latino's van je dat aan kunnen wel ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 15 januari 2006 @ 17:10:49 #204
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_34089678
quote:
Op zondag 15 januari 2006 15:49 schreef Pumatje het volgende:
euhm amerika omstreeks 1941 hoort best sterk te zijn

je gaat me niet vertellen dat die latino's van je dat aan kunnen wel ?
Nou ja, die 3 beachlandingpockets heb ik er 1 opgeruimd, en die 2de en 3de gaat wel lukken denk ik. Maar het probleem is dan dat ik mn continent heb gezuiverd, maar eigenlijk is het dan wachten tot de volgende landingen en weer opruimen enzo. Ik heb namelijk een navy van 0, en een airforce van 2 vliegtuigen voor mn 2 paradivisies, dus in principe wordt het vanaf nu pappen en nathouden.

Maar het is sowieso een rare wereld, want in Spanje is er nog burgeroorlog waar al jaren niks veranderd, Duitsland is poeslief alleen Danzig gepakt, Russen alleen de Baltische staten en Japan en al die verschillende Chinezen doen ook niet veel

Latino-powerrrrrrrrrrr
  zondag 15 januari 2006 @ 18:55:31 #205
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_34093304
wajow, de rol van duitsland is nu in handen van die tortilla figuren van je

goed man..

kick some ass daarzo , gebeurd er nog eens iets
  dinsdag 7 februari 2006 @ 02:17:53 #206
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_34818264
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:55 schreef Pumatje het volgende:
wajow, de rol van duitsland is nu in handen van die tortilla figuren van je

goed man..

kick some ass daarzo , gebeurd er nog eens iets
Update

Okeey, ben teruggegaan naar de save VOORDAT de VS boos werden (lafjes, I know) en viel toen nog een keer Ecuador aan. Dit keer lieten de Amerikanen me gaan en binnen een paar dagen had ik weer wat gebied erbij
Vervolgens begon ik te denken. Ik liet flink wat troepen staan aan de grens met Colombia, omdat die invasie sowieso wel een keer komt (je wilt heel Zuid-Amerika of je wilt het niet ) maar ik wou wel eens wat anders
Flink wat marines-divisies gebouwd en transportships, en toen es om me heen gekeken. Portugal zat in geen enkele alliance (independence guaranteed door UK, maar had daar al ervaring mee op mn eigen continent), had gebied in Europa, Afrika en zelfs eentje in China en nog wat eilandjes (Kaapverdische, Azoren, en bij Oost-Timor), verleidelijk dus
Met marines in Afrika en op enkele VP-eilanden, tanks en infanterie in Europa en para's in China lukte het na een paar maanden flink knokken om Portugal eronder te krijgen. Ze landden nog wel op mijn onverdedigde kust, maar wisten daar geen VP te pakken. Dus nu ben ik zelfs van mn continent af

Wat zeggen jullie, ik heb enkele opties, ik hoor het graag

- Ierland vanuit Portugal (moet niet al te moeilijk zijn )
- Belgie vanuit Portugal en Afrika (De Congo is best groot )
- Colombia vanuit Groot-Brazilie (oftewel het vroegere Ecuador )

Zoals je merkt, ik kijk niet heel erg naar de grondstoffen, vind het gewoon fun landjes te pakken en oorlogje te voeren
pi_34825513
Belgie heeft toch behoorlijk wat independence guarenteed?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:13:11 #208
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_34831745
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:57 schreef VoreG het volgende:
Belgie heeft toch behoorlijk wat independence guarenteed?
Alleen van de UK geloof ik

En ach, Bolivia, Ecuador, Paraguay, Argentinie, Uruguay, Chili en Peru hadden dat van de VS, niks aan het handje

Ierland is trouwens het bokje, die hoort inmiddels ook bij mij We zitten nu lente 1945. Belgie is trouwens best kut, die hebben namelijk redelijk wat troepen in Belgie zelf zitten. En Colombia aanvallen wekte de woede van de VS op, ondanks relaties van +200 . Dus weer terug naar de save van voor de aanval
Maar goed. Misschien vanuit Macao een beetje gaan klooien in China of zo
  donderdag 9 februari 2006 @ 01:22:18 #209
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_34888467
Via een uitgekiende serie van mariniersaanvallen had ik vrij snel bijna alle VP's in handen van, jawel, Nederland

Alleen toen ik alleen de provincie Hollandia nog moest (in Indonesie zeg maar) ging Nederland ineens de alliance van de UK joinen, en werd ik ineens overal aangevallen. Morgen nog maar es proberen, ik vraag me af of ik het kan voorkomen
pi_34946749
Hup Holland!
Children of the night. What music they make.
pi_35555990
Ik ben ook weer begonnen . Eens kijken hoe ver ik ga komen met de SU dit keer .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 27 februari 2006 @ 21:34:03 #212
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_35556438
Nederland even links laten liggen en Denemarken geannexeerd. Dan krijg je dus Groenland en IJsland er gratis bij
pi_35556859
Bestond dit topic ook nog?
pi_35557410
Finland een puppet state van gemaakt, nu bezig met de oostbloklanden .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_40920898
Heb hem ook bijna binnen .
pi_40925145
iemand al de uitbereiding gehaald?
.mwep
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:31:28 #217
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40933758
Uitbreiding?

ow nee ik mag en zal niet weer verslaafd raken
pi_40995757
Doomsday. Hoe kan ik trouwens Nederland zijn bij HoI 1?
pi_41057506
bij de landenselectiescherm moet je met je rechtermuisknop 1 van de vlaggen klikken en dan kan je volgens mij nederland uitkiezen.. tenminste dat is bij HoI2 zo! en doomsday is trouwens wel een leuke uitbereiding dus kopen als je een echte HoI gamer ben

ben nu weer begonnen aan een 1936 campaign als amerika, inmiddels is eht alweer 1941 en ik sta al voor de deur bij japan. ben nu bezig met een dubbele invasie voor afrika en europa
.mwep
pi_41057688
Doomsday is zoals ik heb begrepen een volledig spel en geen uitbreiding. Ik heb alleen wat screens gezien maar het lijkt toch wel bijna hetzeflde als Hoi2
Wat zijn de verschillen?

En suc6 met je dubbele invasie.. oorlog aan 2 kanten voeren is moeilijk/duur
maar wel een uitdaging
  donderdag 31 augustus 2006 @ 00:08:11 #221
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_41347463
Ik ben stiekem weer begonnen

Heb de uitbreiding ook maar ga er niet aan beginnen. Zodra er atoombommen bij komen kijken vind ik t niet zo leuk meer . Met een kleiner land als Spanje of Italie kan ik me heerlijk uitleven.
pi_41376243
Doomsday heeft meer oa. meer tech teams en een uitgebreidere tech tree

En een Doomsday senario
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  donderdag 31 augustus 2006 @ 22:44:24 #223
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_41376735
ik ben denk ik te dom om dit te spelen , kan het gewoon niet bevatten.
  vrijdag 1 september 2006 @ 06:00:14 #224
19840 Libris
Live from Singapore
pi_41386777
Het duuurt gewoon even voor je alles doorhebt, misschien moet je iets specifieker vragen?
pi_41388400
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 22:44 schreef Pumatje het volgende:
ik ben denk ik te dom om dit te spelen , kan het gewoon niet bevatten.
wees inderdaad iets specefieker

we helpen je graag op weg
pi_42641449
Ben er gister mee begonnen. Denk dat ik hie heel wat uurtjes aan kwijt ga zijn . EU ook best veel gespeeld scheelt wel met de bediening doorkrijgen enzo .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42641507
Ik ben te dom voor Europa Universalis II maar deze game snap ik wél . Komt meer omdat ik te lui ben de tutorials door te lezen die werkelijk noodzakelijk zijn. Ik wacht EU III af .
pi_42644266
Moet zeggen dat ik er ook nog niet helemaal inzit. Toch wel pittig allemaal enzo.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42645841
Het is zeker wel de moeite waard jongens

Lees eventueel delen van topic deel1 door, Hier staan veel tips&tricks
pi_47027939
Oh leuk meerdere HOI2 spelers hier
Hebben jullie een favo-land?
Zelf ga ik meestal voor rusland of duitsland.
De VS heb ik weleens geprobeerd, maar ik ben niet zo een navy-man.
pi_47146670
Ik speel nu als Deutschland en het gaat goed.

Maar iemand enig idee waarom frankrijg, Rusland of Engeland zich niet over geeft, of een wapenstilstand aanbied?

Want dit is vrij lastig om nog steeds tegen de Russen te vechten, terwijl ik m'n panzers goed ergens anders kan gebruiken.
Ja, schrok je toch even he!
pi_47154711
Het is alweer een tijdje geleden, maar Frankrijk zou eigenlijk viche france moeten worden. Dat is volgens mij gewoon scripted in het spel.

Normaal moet je van een natie alle gebieden veroveren welke victory-points hebben voordat je de bende mag annexeren. Frankrijg en Engeland hebben genoeg kolonies (welke waarschijnlijk ook wel victory-points) hebben over de hele kaart.

Maar heb je in je bezette gebieden nergens garisson-troepen staan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2007 15:14:43 ]
  zondag 11 maart 2007 @ 15:11:22 #233
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_47155615
Met Frankrijk spelen is ook leuk, je kunt Duitsland vrij makkelijk aan.
pi_47157606
quote:
Op zondag 11 maart 2007 06:16 schreef Boe-man het volgende:
Ik speel nu als Deutschland en het gaat goed.

[afbeelding]

Maar iemand enig idee waarom frankrijg, Rusland of Engeland zich niet over geeft, of een wapenstilstand aanbied?

Want dit is vrij lastig om nog steeds tegen de Russen te vechten, terwijl ik m'n panzers goed ergens anders kan gebruiken.
Met Rusland kun je het Bitter-peace event triggeren. Op http://hoi2.nsen.ch/wiki/(...)rio#The_Bitter_Peace kun je lezen wat je daarvoor moet doen. Het verschilt namelijk een beetje of je HOI2 Vanilla hebt, of Doiomsday.

Zelf speel ik trouwens het liefst met duitsland of rusland. Hoewel ik van plan ben na mijn huidige campagne eens als Italie of Nederland te spelen. Met de kolonies in indie zou er toch wat mogelijk moeten zijn als ik Nederland zelf verlaat.
pi_47159092
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:02 schreef santax het volgende:

[..]

Met Rusland kun je het Bitter-peace event triggeren. Op http://hoi2.nsen.ch/wiki/(...)rio#The_Bitter_Peace kun je lezen wat je daarvoor moet doen. Het verschilt namelijk een beetje of je HOI2 Vanilla hebt, of Doiomsday.

Zelf speel ik trouwens het liefst met duitsland of rusland. Hoewel ik van plan ben na mijn huidige campagne eens als Italie of Nederland te spelen. Met de kolonies in indie zou er toch wat mogelijk moeten zijn als ik Nederland zelf verlaat.
wtf is HOI2 Vanilla

oeh! en mocht je ooit met nederland de wereld willen veroveren mag ik je dan verwijzen naar mijn eerdere posts in deze reeks
heb met nederland een tijdje geleden practisch de wereld veroverd..
pi_47159511
Eh vanilla is een term die word gebruikt als je geen uitbreiding/patches van een spel hebt. Dus de release versie zeg maar.

Zelf heb ik Doomsday.
pi_47159548
Enne, doe mij eens even verwijzen naar die post Dat is wel cool
pi_47161016
quote:
Op zondag 11 maart 2007 16:57 schreef santax het volgende:
Enne, doe mij eens even verwijzen naar die post Dat is wel cool
in deel was ik al begonnen met nederland. Maar ook in dit topic; als je het even leest komen je de oranje screens van mij je vanzelf tegemoet

het begint nu hier ook wel weer een beetje te kriebelen...
pi_47161736
Waahaahaaa dat is stoer!!!
pi_47301176
Gisteren weer een leuke multiplayer gespeeld

Ik belgie en m'n maat nederland.
We zijn begonnen in 1933 en eind '35 konden we een militaire alliantie aangaan
Dit scenario hadden we al geoefend dus we wisten een beetje wat de juiste manier is om de benelux helemaal dicht te timmeren voordat duitsland vervelend wil gaan doen

We zijn nu in Juni 1940. We hebben oorlog met de Axis, evenals de Allies. Maar we hebben duitsland (nog) buiten de benelux weten te houden . Dit heeft nu als resultaat dat Frankrijk ook nog steeds onbezet is. En hierdoor kunnen de Allies "normaal" terugvechten tegen de grote boze nazi's

Nu een paar maanden nadat duitsland de oorlog heeft verklaard aan noord-west europa is er nog geen enkele provincie van eigenaar gewisseld. Dit is enkel zwaar nadelig voor de nazi's, ze hebben nu oorlog met een boel landen en aan onze kant geen zekerheid op een snel einde. dagdag met je blitzkrieg

We blijven nog zeker een jaar rustig afwachten in onze bunkers/forten. Er is een goed gevecht gaande aan de grens van Frankrijk. Wanneer de Sovjet's zich ermee gaan bemoeien zal duitsland het niet lang uithouden op deze manier. Dan aan ons de taak om met een paar nieuwe Sherman's asap naar berlijn te crossen. Annexeren die bende en dan kunnen we pas fatsoenlijk een leger gaan bouwen voor world-domination
pi_47584043
* Roellie80 is weer verslaafd

vorig weekend een non-stop sessie van 26 uur gespeeld, en de afgelopen werkweek ook niet veel andere dingen gedaan.

Vanavond weer doorgaan tot het gaatje

Niemand anders die dit nog leuk vind?
  vrijdag 23 maart 2007 @ 17:10:47 #242
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_47587853
ik wil dit zooo graag leren spelen , ik kom er alleen niet aan
pi_47588134
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 17:10 schreef Pumatje het volgende:
ik wil dit zooo graag leren spelen , ik kom er alleen niet aan
geen tijd? of geen winkel kunnen vinden?
  zaterdag 24 maart 2007 @ 01:26:46 #244
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_47603143
allebei!
pi_47649334
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 15:39 schreef Roellie80 het volgende:
* Roellie80 is weer verslaafd

vorig weekend een non-stop sessie van 26 uur gespeeld, en de afgelopen werkweek ook niet veel andere dingen gedaan.

Vanavond weer doorgaan tot het gaatje

Niemand anders die dit nog leuk vind?
ooh hou op.
Nee ik ga niet weer beginnen..neee neeee

Er gaat zoveel tijd in zitten en ik was zo 'verslaafd' .

Maar wel heerlijk zeg zulke lange sessies.
enge ziektes sucks :'(
  woensdag 4 april 2007 @ 07:08:03 #246
19840 Libris
Live from Singapore
pi_47992690
Ik ben eergisteren ook weer begonnen. Heerlijk. Maar is Doomsday de moeite waard?
pi_47992989
quote:
Op woensdag 4 april 2007 07:08 schreef Libris het volgende:
Ik ben eergisteren ook weer begonnen. Heerlijk. Maar is Doomsday de moeite waard?

Doomsday vind ik nog wel grappig
Geen idee wat ie in de winkel kost, maar voor weinig zou ik m wel aanschaffen.
Doomsday maakt het allemaal weer completer en je kan langer doorspelen

Sinds gisteren is een nieuwe "update" gereleased. Armageddon
quote:
This download only product picks up where Hearts of Iron II: Doomsday left
off. Smaller in size and substantially smaller in price, Armageddon will
include two completely new alternative history scenarios, perfect for those
looking for new challenges! The scenarios will also have variable end dates
and in addition to a variety of new game options, gamers will find new
features like:

- New attachments for Naval units; do you scrap or upgrade those old ships
- Land units can now be built with brigades already attached.
- An Air Naval combat system that radically alters the combat balance
- New damage algorithms for the Air combat system, making organization more
important and allowing air units to fight longer.

Heb gisteren deze eventjes geprobeerd, Die nieuwe scenario's zijn wel appart.

Aankomend weekend met z'n 3en van zaterdagmorgen tot zondagnacht rellen
pi_48000080
Dat heb ik dus helemaal gemist... Hoewel ik straks van een maat effe Europe Universal III mag lenen. Maar deze moet ik ook hebben
Denk zowieso dat ik de hele reeks ga kopen, dan kun echt beginnen in 1400 ofzo en doorspelen, want de savegames kun je converten... Moet je voorstellen hoe elite zo een aanvoerder is als je er in 1400 ofzo mee begint te spelen
pi_48004067
quote:
Op woensdag 4 april 2007 12:30 schreef santax het volgende:
Dat heb ik dus helemaal gemist... Hoewel ik straks van een maat effe Europe Universal III mag lenen. Maar deze moet ik ook hebben
Denk zowieso dat ik de hele reeks ga kopen, dan kun echt beginnen in 1400 ofzo en doorspelen, want de savegames kun je converten... Moet je voorstellen hoe elite zo een aanvoerder is als je er in 1400 ofzo mee begint te spelen
het blijft wel realistische hè,

Ook aanvoerders gaan gewoon dood/met pension op een gegeven moment
pi_48005304
Ik niet

Behalve in mijn laatste spel als duitsland dan.... Dat 5de front in de VS had ik niet moeten openen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')