abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:56:39 #81
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27188699
Nog meer redenen om nee te stemmen .Vuile K*T vvd
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:56:50 #82
119009 EA
Say it loud!
pi_27188707
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:54 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Bron: Telegraaf.nl

Dus om een holocaust te voorkomen moeten we ons buitenlandsbeleid en ons asielbeleid opgeven? Ik vind de ja campagne steeds ranziger worden. Ik dacht net dat we het hoogtepunt qua bangmakerij wel hadden gehad krijgen we dit opeens...

Als Europa werkelijk al 60 jaar voor vrede zorgt gebeurt dat al 60 jaar met een Europa zonder Grondwet.
Ik moet letterlijk bijna kotsen van deze actie van de VVD. Ik krijg er in ieder geval een hele vieze smaak van in mijn mond. Denken ze daar bij de VVD soms dat ze God zijn om zulke uitspraken/acties te kunnen doen. Ronduit walgelijk
pi_27188726
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Grappig dat je nu precies dezelfde denkwijze, die je van anderen verafschuwd overneemt, oftewel doorgeslagen argumenten gebruiken ...
Zoals ik al zei, de redenering is inderdaad doorgeslagen. Maar nogmaals, actie is reactie.
pi_27188781
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:54 schreef longinus het volgende:
Hoe meer ik te weten kom over de grondwet hoe meer ik nee ga stemmen, dit terwijl ze beweren dat mensen die de grondwet kennen juist ja zouden stemmen.
'Kenners van EU-grondwet zijn meestal tegen'

Van de ondervraagden die aangeven de inhoud van de Europese grondwet heel goed te kennen is 85 procent van plan tegen te stemmen. De mensen die menen de grondwet op grote lijnen te kennen denken met een meerderheid van 73 procent te gaan tegenstemmen. Bij de respondenten die zeggen de grondwet nauwelijks of helemaal niet te kennen is respectievelijk 46 en 38 procent tegen.

Jouw ervaring lijkt te kunnen kloppen.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_27188824
Hebben andere partijen die voor de Grondwet zijn al hierop gereageerd... kan me voorstellen dat men bij het CDA en de PvdA toch sommige mensen nu een hand voor het gezicht slaan.... hoe kun je zooo dom zijn?
pi_27188839
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:56 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Mensen mogen niet verontwaardigd zijn wanneer politici de holocaust gebruiken voor iets wat er niks mee te maken heeft?
Ik geloof niet dat ik iemand iets verbied, maar telkens weer toont Fok de mensheid op haar slechtst.

Er zijn twee fouten gemaakt:

1. Het verdrag de naam Grondwet meegeven.
2. Het instellen van een raadgevend referendum.

anders dan dat: een constitutioneel verdrag voor de EU moet er gewoon komen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_27188899
Ik dacht eerst voor de kloterij gewoon voor te gaan stemmen. Gewoon omdat iedereen tegen is Maar dit slaat toch wel alles...
pi_27188915
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:56 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Wat een lul koek Eurodusnie was altijd al tegen Europa... heb je enig idee hoe lang je dat al kunt zien als je met de trein vanuit Leiden Centraal richting Schiphol rijdt.
Andere kant volgens mij?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 20 mei 2005 @ 16:02:20 #89
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_27188937
Zo, weer een klacht de deur uit...
Laat ze het maar voelen bij de VVD...
Stelletje idioten...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_27188948
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:54 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Bron: Telegraaf.nl

Dus om een holocaust te voorkomen moeten we ons buitenlandsbeleid en ons asielbeleid opgeven? Ik vind de ja campagne steeds ranziger worden. Ik dacht net dat we het hoogtepunt qua bangmakerij wel hadden gehad krijgen we dit opeens...

Als Europa werkelijk al 60 jaar voor vrede zorgt gebeurt dat al 60 jaar met een Europa zonder Grondwet.
Achterlijke reactie. "Europa" was natuurlijk altijd al gestoeld op een consitutioneel verdrag. Hoe had je je dat anders voorgesteld. Nu wordt dat het verdrag dat een logische volgende stap is na de eerdere verdragen, ineens grondwet genoemd. Grote fout, want nu gaan onwetende nattigheid voelen. Dat EU-recht boven nationaal recht zal gaan of zo. Is misschien een wakeup-call, maar dat is al een tijdje zo. Gemeenschapsrecht prevaleert boven nationaal recht.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_27188996
Ik heb even mijn ondertitel aangepast..
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:04:49 #92
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_27189047
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:56 schreef pberends het volgende:
Iedereen moet een klacht indienen hierover bij de Reclame Code Comissie!!! ->

http://www.reclamecode.nl/

De eerste is binnen namens mij.

Klachtentekstje:
[..]
Leuk pb, maar geenstijl komt vanavond met een juridisch verantwoorde standaardbrief.
pi_27189051
Spotje was net op tv bij het journaal op 1.
Ze hebben voor het gemak ook maar even Madrid erbij gepropt. En dan dat walgelijke volgevreten hoofd van een VVD'er als afsluiter. Niet te filmen hoe slecht dit overkomt.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:05:00 #94
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_27189055
De oorlog in het voormalig Joegoslavië ontstond juist omdat het land uit elkaar viel.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_27189057
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:58 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Van de ondervraagden die aangeven de inhoud van de Europese grondwet heel goed te kennen is 85 procent van plan tegen te stemmen. De mensen die menen de grondwet op grote lijnen te kennen denken met een meerderheid van 73 procent te gaan tegenstemmen. Bij de respondenten die zeggen de grondwet nauwelijks of helemaal niet te kennen is respectievelijk 46 en 38 procent tegen.

ik heb hetzelfde.. heb laatste een weblog gelezen waar de grondwet uitgelegd wordt (redelijk objectief) en ik begin steeds meer naar de NEE kan te neigen.

Ik heb trouwens een klacht ingediend bij de reclame code commisie ingediend en een mail naar de VVD gestuurd.. ik vind deze reclame echt smakeloos (en normaal boeit me dit zelden)
pi_27189109
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:00 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik iemand iets verbied, maar telkens weer toont Fok de mensheid op haar slechtst.

Er zijn twee fouten gemaakt:

1. Het verdrag de naam Grondwet meegeven.
2. Het instellen van een raadgevend referendum.

anders dan dat: een constitutioneel verdrag voor de EU moet er gewoon komen.
Het rare is dat ik het helemaal met je eens ben, maar toch ook weer niet. Het is inderdaad geen Grondwet en ik ben tegen referenda. En ja, deze 'Grondwet' is een verbetering voor Europa. Maar wat ben ik blij dat we nu als bevolking eindelijk direct een signaal kunnen afgeven aan de politiek wat de Europese eenwording betreft. Als het zou kunnen had ik wel duizend keer TEGEN gestemd...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:06:27 #97
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_27189125
Jé wat fout zeg.

't Zou door FOX News bedacht kunnen zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:06:57 #98
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_27189148
Geenstijl heeft ook een link naar het spotje: http://www.stemjules.nl/film/Stem_voor_Mulder.wmv

Het kan toch bijna niet zo zijn dat die lui zo dom zijn om dit spotje echt te gaan gebruiken om mensen over te halen ja te gaan stemmen?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:09:01 #99
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27189241
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Geenstijl heeft ook een link naar het spotje: http://www.stemjules.nl/film/Stem_voor_Mulder.wmv

Het kan toch bijna niet zo zijn dat die lui zo dom zijn om dit spotje echt te gaan gebruiken om mensen over te halen ja te gaan stemmen?
Die man is eng
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_27189292
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:56 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Wat een lul koek Eurodusnie was altijd al tegen Europa... heb je enig idee hoe lang je dat al kunt zien als je met de trein vanuit Leiden Centraal richting Schiphol rijdt.
Het punt was dat ik objectievere informatie verwacht van een politieke partij dan van een propagandaclubje
pi_27189297
http://www.elsevier.nl/artimg/a20051430192626.JPG

Staan mijlenver achter in de peiling, maar wel allemaal op hetzelfde station campagne voeren
pi_27189309
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:58 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ja, maar dit soort berichten zijn natuurlijk onzin. Veel van de mensen zijn tegen omdat ze denken de Grondwet te kennen. Daarom zijn ze ook tegen...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:11:10 #103
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_27189316
wat een walgelijke video
pi_27189317
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:55 schreef nikk het volgende:

[..]

Eurodusnie werd opgericht in 1997, aan de vooravond van de Amsterdamse Eurotop. In die tijd hielden wij ons als collectief nog voornamelijk bezig met de Europese Unie. De naam "Eurodusnie" werd toen gekozen met het oog op onze kriek op de EU, en met een knipoog naar het bekende pretpark.
Ja en?
pi_27189328
Spotje is ziek man..
pi_27189358
quote:

Jezus wat slecht zeg. Dit is echt te erg voor woorden.
pi_27189383
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:11 schreef wonko het volgende:

[..]

Ja en?
Hij is dus niet speciaal opgericht tegen de Grondwet zoals beweerd werd.
pi_27189391
Echt een walgelijke reclame, overigens volgens mij heeft het aantal reclame spotjes van de ja-stemmers een positieve samenhang met het aantal nee-stemmers
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:13:23 #109
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_27189406
quote:

Dat is een van de laagste reclames die ik heb gezien
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:13:33 #110
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_27189418
een nadeel van referenda komt nu wel duidelijk zo naar voren: politici kunnen vanalles blaten zonder dat zij er zelf verlies op lijden dmv zetelverlies zoals bij parlementsverkiezingen
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:14:02 #111
78725 BloodRayne
^^^^^^^^^^
pi_27189439
Heb net een klacht ingedient bij de reclame code commisie.

Ik ken de ex-minister van buitenlandse zaken van Slovenie die tijdens de oorlog dienst deed. Ik ga hem direct op de hoogte brengen van deze reclame campagne zodat hij wellicht de juiste mensen om opheldering kan laten gaan vragen.

Walgelijk.
pi_27189457
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Het rare is dat ik het helemaal met je eens ben, maar toch ook weer niet. Het is inderdaad geen Grondwet en ik ben tegen referenda. En ja, deze 'Grondwet' is een verbetering voor Europa. Maar wat ben ik blij dat we nu als bevolking eindelijk direct een signaal kunnen afgeven aan de politiek wat de Europese eenwording betreft. Als het zou kunnen had ik wel duizend keer TEGEN gestemd...
Dat is toch flauwe kul? Het gáát helemaal niet om een signaal tegen of voor Europa. Daarmee geef je al aan wat een onwerkbaar instrument een raadgevend referendum is. Er zijn maar een paar argumenten tegen de grondwet die ook nog eens steekhoudend zijn. Daar kun je dan uren over debateren (en in werkelijkheid is daar anderhalf jaar over gedebateerd) terwijl je weet dat alleen een compromis haalbaar is. Een compromis waarvan iedereen dus wel punten zal kunnen aanhalen waar zij het niet eens kunnen zijn. Het is immers een compromis. Dat is allemaal prima en ook nog eens best interessant om op die wijze gezichtspunten uit te wisselen, maar dat wordt met het raadgevende referendum direct de kop ingedrukt.

De oprechte nee-stemmers (waarvoor ik al het mogelijke respect heb), worden overschreeuwd door lieden die zich bekocht voelen met de Euro, die menen dat hun nationale identiteit op de tocht staat (is die dan zo sterk en is die dan zo heilig), die een tegenstem een probaat middel vinden om die nare nationale overheid eens een hak te zetten (lieden die elke overheid maar naar vinden, want op een of andere manier is het bon ton om de overheid als kwaadaardig te beschouwen). Fok is een loepzuiver exponent van die tweede groep. Behoudens een paar Fokkers die ik op de vingers van één hand kan tellen en dat vind ik inderdaad de mensheid op haar slechtst.

Het heeft de discussie onherstelbaar vergiftigd. Zelfs in die mate dat je nu al weet dat, indien partijen inderdaad genoodzaakt zijn terug te keren naar de onderhandelingstafel, een eventueel verbeterde versie van het verdrag net zo hard de grond in zal worden geboord àls je weer de fout maakt de beslissing van ratificatie afhankelijk te stellen van het volk ipv het parlement (en zit dat parlement er niet sowieso al met democratische legitimatie).

In het spotje van de VVD vindt men nu weer en masse een uitlaatklep om de onvrede met grote, stropige stromen over het forum te laten druipen. Er maar even aan voorbijgaand dat Europa inderdaad (mede) haar bestaansrecht vindt in het voorkomen van militaire en sociale misstanden al te dicht bij huis.
pi_27189470
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:12 schreef nikk het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar dat was niet het punt.
pi_27189495
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:12 schreef nikk het volgende:

[..]

Gossie....en nu? Hele zooitje in een kamp flikkeren?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:19:02 #115
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27189623
Jezus, die huil- en marcheergeluiden.

Jan Mulder .... grove uitlatingen zijn zeker naamsgebonden of zo.
pi_27189717
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:14 schreef Argento het volgende:
In het spotje van de VVD vindt men nu weer en masse een uitlaatklep om de onvrede met grote, stropige stromen over het forum te laten druipen. Er maar even aan voorbijgaand dat Europa inderdaad (mede) haar bestaansrecht vindt in het voorkomen van militaire en sociale misstanden al te dicht bij huis.
De beelden van Madrid erbij halen kan ik inkomen gezien het feit dat men zegt dat het verdrag meer/betere mogelijkheden biedt om terrorisme te bestrijden maar het gebruiken van (vooral) WOII is naar mijn mening toch echt een bridge too far. Maar goed, misschien heb ik wel een te grote antipathie ontwikkeld tegen alles en iedereen die hun argumenten kracht bij willen zetten door WOII er bij te halen. Denk bv aan dhr Pronk (ook al was het een andere situatie), het is simpelweg een zwaktebod naar mijn mening.

Daarnaast is de VVDer in het spotje ook tenenkrommend.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:26:26 #117
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_27189873
Misschien ook even mijnheer Jan Mulder van de VVD mailen dat hij nogal smakeloos bezig is:

mailto:jmulder@europarl.eu.int
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_27189888
Walgelijk filmpje

De VVD is echt zo verkeerd bezig de laatste tijd. Ik denk dat de achterban hier ook niet blij mee is.
pi_27189893
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:14 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat is toch flauwe kul? Het gáát helemaal niet om een signaal tegen of voor Europa. Daarmee geef je al aan wat een onwerkbaar instrument een raadgevend referendum is. Er zijn maar een paar argumenten tegen de grondwet die ook nog eens steekhoudend zijn. Daar kun je dan uren over debateren (en in werkelijkheid is daar anderhalf jaar over gedebateerd) terwijl je weet dat alleen een compromis haalbaar is. Een compromis waarvan iedereen dus wel punten zal kunnen aanhalen waar zij het niet eens kunnen zijn. Het is immers een compromis. Dat is allemaal prima en ook nog eens best interessant om op die wijze gezichtspunten uit te wisselen, maar dat wordt met het raadgevende referendum direct de kop ingedrukt.

De oprechte nee-stemmers (waarvoor ik al het mogelijke respect heb), worden overschreeuwd door lieden die zich bekocht voelen met de Euro, die menen dat hun nationale identiteit op de tocht staat (is die dan zo sterk en is die dan zo heilig), die een tegenstem een probaat middel vinden om die nare nationale overheid eens een hak te zetten (lieden die elke overheid maar naar vinden, want op een of andere manier is het bon ton om de overheid als kwaadaardig te beschouwen). Fok is een loepzuiver exponent van die tweede groep. Behoudens een paar Fokkers die ik op de vingers van één hand kan tellen en dat vind ik inderdaad de mensheid op haar slechtst.

Het heeft de discussie onherstelbaar vergiftigd. Zelfs in die mate dat je nu al weet dat, indien partijen inderdaad genoodzaakt zijn terug te keren naar de onderhandelingstafel, een eventueel verbeterde versie van het verdrag net zo hard de grond in zal worden geboord àls je weer de fout maakt de beslissing van ratificatie afhankelijk te stellen van het volk ipv het parlement (en zit dat parlement er niet sowieso al met democratische legitimatie).
Natuurlijk is het referendum uitsluitend bedoeld je mening kenbaar te maken over de Grondwet. Mijn probleem is alleen dat dit referendum de allereerste, en waarschijnlijk ook de allerlaatste, keer is directe invloed uit te oefenen op de politiek wat de EU betreft. En nee, zo tevreden ben ik niet met de EU en de op hol geslagen eenwording.

Los daarvan is 'het Nederlandse volk' gewoon jarenlang voorgelogen. Pas eergister (!) hoorde ik voor het eerst van politici dat we in de Verenigde Staten van Europa wonen. Toen pas is voor het eerst openlijk toegegeven in wat voor situatie we verkeren.

Ik ben het helemaal met je eens dat een refendum een idioot middel is, maar ik ben wel erg blij dat het voor het eerst echt gebruikt word bij zo'n onderwerp. Een waarschijnlijke NEE voor de Grondwet en nooit meer een referendum. Twee vliegen in 1 klap voor mij dus
quote:
Dat klopt. Maar je snapt ook heus wel wat de onderliggende boodschap is van een dergelijk spotje. Er word heel erg ingespeeld op angst. Stem voor de Grondwet of kan een nieuwe holocaust komen. En dat is gewoon heel, heel erg laag.
pi_27189928
Ik heb het volgende mailtje naar aanleiding van dit filmpje gestuurd naar Meneer Maaten, fractievoorzitter van de VVD in het EP:
quote:
Geachte heer Maaten,

Ik weet niet of dit het juiste mail adres is om mijn klacht kenbaar te maken omtrent een nieuwe spot van de VVD om mensen te bewegen om ja te stemmen voor de grondwet. Maar aangezien u de fractievoorzitter bent leek het me wel gepast het naar u te sturen.

Ik las zojuist dat vanaf komende zaterdag er een nieuwe spot op tv komt om mensen te bewegen om ja te stemmen voor de grondwet. Dat de VVD probeert mensen te winnen voor een positieve stem begrijp ik. Hoewel ik mijn twijfels heb bij de manier waarop de regering en zeker ook de VVD de laatste tijd bezig is om mensen te winnen voor de grondwet.

Maar nu kwam mij ter oren dat de holocaust en Srebrencia erbij worden gehaald om mensen te stimuleren om toch vooral ja te stemmen. En deze campagne stoot mij tegen de borst.
Ten eerste vind ik het van een schokkend laag niveau om de Holocaust en Srebrenica erbij te halen om mensen bang te maken indien ze tegen stemmen. In mijn ogen is het pure demagogie en onwetendheid omtrent de geschiedenis.

Het verleden heeft ons geleerd dat centralisatie van macht juist tot ellende en oorlog leidt. Nu wil ik zeker niet insinueren dat een positieve stem voor de grondwet en invoering van die grondwet zal leiden tot ellende en oorlog maar de manier waarop de VVD misbruikt maakt van beide afschuwelijke gebeurtenissen in het verleden stuit mij enorm tegen de borst. Het is gewoon pertinent onjuist dat die gebeurtenissen het gevolg zijn van gedecentraliseerde macht.

Bovendien denk ik dat deze campagne averechts zal werken. Voor mij persoonlijk is dit wederom een bevestiging om tegen de grondwet te stemmen. Daarnaast zet ik mijn ernstige twijfels of ik in de toekomst nog op de VVD ga stemmen. Dit tot mijn grote spijt want tot voor kort kon ik me goed vinden in de standpunten van de VVD maar op dit moment varen jullie een koers die ver verwijderd is van mijn visie op Europa en Nederland.

Ik hoop dat u mijn klacht serieus neemt.

Met vriendelijke groet,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')