abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27201641
Chippen
And as a finishing touch, God created the Dutch
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:05:55 #177
38072 King_Nothing
lik mijn taxus
pi_27201781
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:47 schreef greatgonzo het volgende:
tamachochi? Jarenlang rage in Japan, hier twee maandjes op de schoolpleinen?
Tamagochi's waren hier ook een tijdje niet aan te slepen dus mislukt zou ik het niet noemen. Dat het minder populair is dan in Japan heb je met wel meer gadgets .

Dat de chipknip zo weinig gebruikt word is wel jammer, ik vind 't echt een perfect betaalmiddel. Alleen jammer dat je zonder kaartlezer niet direct kunt zien wat er op je chip staat. En dat je er in de kroeg meestal niet mee kunt betalen is natuurlijk ook een grote misser.
Vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van !!
Nee, dat is geen gezwel!
Dat van die rode roos had ze er niet bij hoeven te vertellen.. goh wat was dat mens dik!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:10:43 #178
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27201934
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 20:16 schreef pinominie het volgende:
Fluff (hoe je het ook schrijft) van die smeerbare marshmellow zooi voor op brood
Wordt bij de Jumbo nog wel verkocht
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Donald Duck held vrijdag 20 mei 2005 @ 23:16:19 #179
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_27202111
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:05 schreef King_Nothing het volgende:
Dat de chipknip zo weinig gebruikt word is wel jammer, ik vind 't echt een perfect betaalmiddel.
Toevallig vandaag nog gebruikt, na zeer lange tijd, door het lezen van dit topic
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:29:52 #180
112217 Ruubstar
Erdinger !
pi_27202530
Splash (volgens mij) was een soort siroop uit spuitbus die je in je melk moest spuiten en dan kreeg je een milkshake
pi_27202572
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 21:45 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Lijkt me dan juist geen marketingmisser he .
Dat was ook mijn point 3 pagina's terug, maar ze snappen het niet geloof ik .
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:42:34 #182
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_27202912
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:31 schreef blieblie het volgende:

[..]

Dat was ook mijn point 3 pagina's terug, maar ze snappen het niet geloof ik .
Wat heb je dan precies aan een merknaam, als mensen niet aan jouw producten denken, maar aan jouw producten en die van al je concurrenten erbij? Hoe onderscheid je je dan?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:49:01 #183
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_27203070
Je had vroeger een fel oranje frisdrank met de naam "Joy" - werd volgens mij in de jaren 80 ergens geintroduceerd en heeft het volgens mij nog geen 2 jaar volgehouden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:51:01 #184
101385 Thief
Kleptoman
pi_27203122
Eu grondwet
pi_27203152
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:42 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Wat heb je dan precies aan een merknaam, als mensen niet aan jouw producten denken, maar aan jouw producten en die van al je concurrenten erbij? Hoe onderscheid je je dan?
Wanneer is een product geflopt?
Als de ontwikkeling meer kost dan de opbrengsten.
(Of meer geaccepteerd in de maatschappij "Als een product niet aangeslagen is")

Ik denk niet dat dat het geval was van de Walkman en Discman.
Ik weet zo geen cijfers, maar ik kan me niet voorstellen dat ze bij Sony verlies hebben geleden op de Walkman en/of Discman, dus dat kan je wegstrepen.
En het tweede punt.... Beiden waren een enorm succes. Of ze nu met het logootje van Sony kwamen of een ander logo. Die dingen zijn retegoed verkocht.

Een merknaam wordt in de volksmond meestal overgenomen als productnaam wanneer je als eerste bent EN een erg goeie naam er aan gegeven hebt. In mijn ogen is dat eerder een successtory dan een flop. Je zult geen merknamen welke overgenomen zijn naar productnamen tegenkomen welke failliet zijn gegaan. En waar het productnaam nog wel levend van is (dwz. de producten worden nog wel verkocht ondanks dat de officiële producent er failliet aan gegaan is doordat het desbetreffende product geflopt is).

Mocht er wel 1tje zijn ben ik benieuwd welke.

Ik zou iig erg vereerd zijn als de maatschappij een door mij verzonnen merknaam overneemt als productnaam .

Overigens studeer ik Informatica en geen Marketing of Commerciële Economie, maar dit is gewoon wat ik in de loop der jaren gelezen heb icm. met wat ik daar uit geconcludeerd heb. Dus het kan best zijn dat ik er naast zit. Wil ik alleen wel voorbeelden hebben .
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:54:26 #186
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_27203222
Ja ok, product versus merk. Het merk stelt geen reet voor maar het product is uiteraard okay. Ik had het over het verkeerde ding . Je hebt volkomen gelijk verder
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:54:44 #187
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_27203234
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:54 schreef woeeiiii het volgende:
Coca cola vanilla trouwens ook, was veel reclame op tv en ik tijdschriften, met "reward your curiosity, try vanilla coke" maar het is ondertussen al uit de handel gehaald (de 1.5 l flessen, de kleine 0.5 l flesjes zijn nog wel te koop).
Vanilla Coke wordt hier in de VS nog overal verkocht. Coke with Lime trouwens ook.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_27203268
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:52 schreef blieblie het volgende:

[..]

Wanneer is een product geflopt?
Als de ontwikkeling meer kost dan de opbrengsten.
(Of meer geaccepteerd in de maatschappij "Als een product niet aangeslagen is")

Ik denk niet dat dat het geval was van de Walkman en Discman.
Ik weet zo geen cijfers, maar ik kan me niet voorstellen dat ze bij Sony verlies hebben geleden op de Walkman en/of Discman, dus dat kan je wegstrepen.
En het tweede punt.... Beiden waren een enorm succes. Of ze nu met het logootje van Sony kwamen of een ander logo. Die dingen zijn retegoed verkocht.

Een merknaam wordt in de volksmond meestal overgenomen als productnaam wanneer je als eerste bent EN een erg goeie naam er aan gegeven hebt. In mijn ogen is dat eerder een successtory dan een flop. Je zult geen merknamen welke overgenomen zijn naar productnamen tegenkomen welke failliet zijn gegaan. En waar het productnaam nog wel levend van is (dwz. de producten worden nog wel verkocht ondanks dat de officiële producent er failliet aan gegaan is doordat het desbetreffende product geflopt is).

Mocht er wel 1tje zijn ben ik benieuwd welke.

Ik zou iig erg vereerd zijn als de maatschappij een door mij verzonnen merknaam overneemt als productnaam .

Overigens studeer ik Informatica en geen Marketing of Commerciële Economie, maar dit is gewoon wat ik in de loop der jaren gelezen heb icm. met wat ik daar uit geconcludeerd heb. Dus het kan best zijn dat ik er naast zit. Wil ik alleen wel voorbeelden hebben .
Kom eerst maar eens met wat voorbeelden/bronnen uit je eigen betoog. Je lult mooi hoor, maar inhoudelijk is het veel te algemeen. Kijk je zo doorheen . Doe je best!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:57:20 #189
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_27203294
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:13 schreef Jeff1981 het volgende:
De carpoolstrook
In Nederland wel ja, maar dat komt denk ik voornamelijk door het weggebruik van de Nederlanders. In de omgeving Los Angeles en vele andere streken in de VS is de carpool strook een daverend succes!
-
pi_27203302
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:56 schreef Integrity het volgende:

[..]

Kom eerst maar eens met wat voorbeelden/bronnen uit je eigen betoog. Je lult mooi hoor, maar inhoudelijk is het veel te algemeen. Kijk je zo doorheen . Doe je best!
Enkele voorbeelden van merknamen welke productnamen geworden zijn:
Cola
7up
Fristi
Bic
Ranja
(onderstaande met dank aan dit topic, maar die had je zelf ook wel kunnen vinden .)
Walkman
Luxaflex
Pampers
Discman
Typex
Ducktape

Whatever.... Der zijn er nog massa's, maar daar kan ik zo snel ff niet opkomen.
pi_27203347
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:57 schreef blieblie het volgende:

[..]

Cola
7up
Fristi
(onderstaande met dank aan dit topic)
Walkman
Luxaflex
Pampers
Discman

Whatever.... Der zijn er nog massa's, maar daar kan ik zo snel ff niet opkomen.
Ik heb het over keiharde verkoopcijfers, niet over merknamen. Zoals ik al zei, je lult algemeen. Het is niet persoonlijk, maar bekijk mijn betoog anders ff over marketing.
pi_27203404
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:58 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ik heb het over keiharde verkoopcijfers, niet over merknamen. Zoals ik al zei, je lult algemeen. Het is niet persoonlijk, maar bekijk mijn betoog anders ff over marketing.
Ik zei al dat ik geen cijfers heb...
Maar het zijn allemaal producten succesvolle bedrijven welke allemaal beursgenoteerd zijn waarvan je het desbetreffende product + merknaam gewoon in de winkel kunt vinden.

Lijkt me duidelijk dat het dan geen flop is.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:01:38 #194
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_27203422
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:30 schreef MaRySe het volgende:
De zip drive is ook niet zo een succes geworden !
De ZIP drive werd inderdaad al snel achterhaald toen CD-RW schijven goedkoop werden en deze in vrijwel elke computer gelezen konden worden. De ZIP met 100 Mb (en later 250 Mb) kan niet tippen aan een CD-RW schijf van 650 Mb natuurlijk.

Ik had er trouwens ook eentje, een interne.
-
pi_27203463
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:59 schreef Integrity het volgende:
Marketing in het algemeen is serieus

Hier heb je m
Jah, das jouw mening .
Mijn mening is dat je met gezond verstand een heel aardig eind komt in de marketing.
In de paar "Marketing vakken" die ik gevolgd heb *op HBO Niveau, whoho.... become all impressed* kwam ik niets speciaals tegen... Alleen bevestiging van hetgeen wat ik al wist.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:03:34 #196
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_27203479
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:57 schreef blieblie het volgende:
Wij noemden het flesje met de zoute aroma vloeistof erin altijd een flesje "Maggi" terwijl dat het merk is, niet de naam van het produkt.
-
pi_27203480
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:01 schreef maartena het volgende:

[..]

De ZIP drive werd inderdaad al snel achterhaald toen CD-RW schijven goedkoop werden en deze in vrijwel elke computer gelezen konden worden. De ZIP met 100 Mb (en later 250 Mb) kan niet tippen aan een CD-RW schijf van 650 Mb natuurlijk.

Ik had er trouwens ook eentje, een interne.
Ik heb er nog 1 in mijn px zitten .
Alleen geenéén zipdisk meer die niet corrupt is... kutsysteem.
pi_27203491
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:02 schreef blieblie het volgende:

[..]

Jah, das jouw mening .
Mijn mening is dat je met gezond verstand een heel aardig eind komt in de marketing.
In de paar "Marketing vakken" die ik gevolgd heb *op HBO Niveau, whoho.... become all impressed* kwam ik niets speciaals tegen... Alleen bevestiging van hetgeen wat ik al wist.
Probeer het eens met mij in de praktijk, zou ik zo zeggen. Ik heb wel een paar casussen voor je die je mag uitwerken. Hoe denk je over de Philips problematiek van de afgelopen decenia?
pi_27203617
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:03 schreef Integrity het volgende:

[..]

Probeer het eens met mij in de praktijk, zou ik zo zeggen. Ik heb wel een paar casussen voor je die je mag uitwerken. Hoe denk je over de Philips problematiek van de afgelopen decenia?
Dat ze te weinig naar de consument kijken en te veel naar het product .
Het gaat de consument niet alleen om de technische snufjes, maar vooral om de looks, het gevoel wat je erbij krijgt en de bereikbaarheid (hoe makkelijk kan je aan de benodigde extensions komen, hoe makkelijk krijg je het ding werkende, etc.) Bij Philips werkten in principe alleen "nerds" welke meer oog hadden voor het technische verhaal ipv. het consumenten verhaal.

Ze hebben tig ontzettend geweldige ontwikkelingen gedaan, stonden aan de voet van de hederdaagse Console, cd ontwikkeld etc. etc. Ze konden het alleen niet presenteren. Niet distribueren, niet verkopen, niet designen. Momenteel gaat het de goeie kant op, de producten krijgen leuke designs, gebruikersvriendelijkheid gaat vooruit, de producten sluiten beter aan op de doelgroep, etc. Maar ideaal is het nog niet .
pi_27203647
Webber zelfs na herstart jammerlijk gefaald
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
pi_27203675
Ik kan nog tig jaar verder gaan over Philips maar de kern blijft dat ze een evenwicht moeten vinden tussen gebruiker en technologie.... Creeer een gevoel rond een product.... Geen kil imago van "ons product kan dit dit en dat".
pi_27203687
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:08 schreef blieblie het volgende:

[..]

Dat ze te weinig naar de consument kijken en te veel naar het product .
Het gaat de consument niet alleen om de technische snufjes, maar vooral om de looks, het gevoel wat je erbij krijgt en de bereikbaarheid (hoe makkelijk kan je aan de benodigde extensions komen, hoe makkelijk krijg je het ding werkende, etc.) Bij Philips werkten in principe alleen "nerds" welke meer oog hadden voor het technische verhaal ipv. het consumenten verhaal.

Ze hebben tig ontzettend geweldige ontwikkelingen gedaan, stonden aan de voet van de hederdaagse Console, cd ontwikkeld etc. etc. Ze konden het alleen niet presenteren. Niet distribueren, niet verkopen, niet designen. Momenteel gaat het de goeie kant op, de producten krijgen leuke designs, gebruikersvriendelijkheid gaat vooruit, de producten sluiten beter aan op de doelgroep, etc. Maar ideaal is het nog niet .
Ben ik met je eens. Je mist ook het interne aspect van de organisatie, maar in grote lijnen heb je het helemaal goed. Had een andere studie gedaan man!
  Donald Duck held zaterdag 21 mei 2005 @ 00:10:54 #203
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_27203688
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:09 schreef Sjonnjoop het volgende:
Webber zelfs na herstart jammerlijk gefaald
was dat niet een of ander tijdschrift?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:11:53 #204
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_27203711
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:49 schreef Conflict het volgende:
DCC
ja dat is toch wel de grootste flop ever denk ik
pi_27203805
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 00:10 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Je mist ook het interne aspect van de organisatie, maar in grote lijnen heb je het helemaal goed. Had een andere studie gedaan man!
Intern... Tjaah, ken ik Philips niet goed genoeg voor .
Ik werk er zelf niet, maar wat ik hier zo uit mijn omgeving hoor van Philips intern is dat ze de goede kant opgaan met o.a. de Industrial Design opleiding op de TU die zwaar door Philips gesponsord wordt, opt NatLab worden er erg leuke dingen gedaan, er komen steeds interessantere producten de hoek om kijken.... Nadeel is weer dat Philips de neiging heeft ontwikkelingen welke net interessant worden qua opbrengsten afstoot. Philips heeft bijv. 20-30 jaar geleden ASML afgestoten toen het erg slecht ging met ASML, 10 jaar later was het een miljarden bedrijf. CD-i zijn ze ook te vroeg mee gestopt. Kijk naar de GameCube, Playstation en XBox, allemaal op basis van de CD. Zo zijn er tal van voorbeelden waarmee ze te vroeg gestopt zijn.

Meer naar de toekomst toe... En again.... Meer naar de gebruiker kijken .
  zaterdag 21 mei 2005 @ 00:17:29 #206
12221 Tijn