abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27187642
De zip drive is ook niet zo een succes geworden !
pi_27187669
Chocomel is best een marketingmisser, Pampers ook. Het komt door de merknaam waarmee je te vaak geconfronteerd wordt. Het product is goed, maar als je een chocomel besteld kun je wel eens Choq krijgen. Chocomel staat voor chocolademelk, maar is een merk. Pampers zelfde verhaal.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:33:03 #73
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_27187723
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:30 schreef MaRySe het volgende:
De zip drive is ook niet zo een succes geworden !
Dat is wel degelijk een succes geweest, behalve hier in Nederland.
(heb nog steeds zo'n ding aan m'n PC hangen... en hij doet het na bijna 8 jaar nog steeds perfect )
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:34:18 #74
117715 highworker
High at work
pi_27187773
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:31 schreef Integrity het volgende:
Chocomel is best een marketingmisser, Pampers ook. Het komt door de merknaam waarmee je te vaak geconfronteerd wordt. Het product is goed, maar als je een chocomel besteld kun je wel eens Choq krijgen. Chocomel staat voor chocolademelk, maar is een merk. Pampers zelfde verhaal.
Pampers?
Alweer 2½ jaar papa!!
pi_27187776
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:33 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Dat is wel degelijk een succes geweest, behalve hier in Nederland.
(heb nog steeds zo'n ding aan m'n PC hangen... en hij doet het na bijna 8 jaar nog steeds perfect )
Nou ja.. ik heb een kast vol zipjes maar in eens kwam de cd of zo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:36:03 #76
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_27187851
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:34 schreef MaRySe het volgende:
Nou ja.. ik heb een kast vol zipjes maar in eens kwam de cd of zo
Als je ze kwijt wilt...
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_27187887
Dit apparaat moet ook genoemd worden.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_27187889
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:34 schreef highworker het volgende:

[..]

Pampers?
Ik ben nu bezig met een pampers case. Strategische marketingplanning 3e jaar laatste blok commerciele economie. Pampers is een merk, maar je hebt luiers en Pampers. Een Huggie is ook een pamper, je zou het ook wegwerpluier kunnen noemen maar je zegt gewoon pamper. Toch?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:37:51 #79
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_27187917
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:31 schreef Integrity het volgende:
Chocomel is best een marketingmisser, Pampers ook. Het komt door de merknaam waarmee je te vaak geconfronteerd wordt. Het product is goed, maar als je een chocomel besteld kun je wel eens Choq krijgen. Chocomel staat voor chocolademelk, maar is een merk. Pampers zelfde verhaal.
Net als luxaflex (schrijf je dat zo ), tip-ex, duck-tape....
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_27187952
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:34 schreef highworker het volgende:

[..]

"Verkeerd iemand gequote"
Dat gaat dan ook op voor tl-lamp (tube light lamp )
pi_27187980
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:37 schreef BOKA het volgende:

[..]

Net als luxaflex (schrijf je dat zo ), tip-ex, duck-tape....
Jep
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:41:09 #82
117715 highworker
High at work
pi_27188054
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:37 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ik ben nu bezig met een pampers case. Strategische marketingplanning 3e jaar laatste blok commerciele economie. Pampers is een merk, maar je hebt luiers en Pampers. Een Huggie is ook een pamper, je zou het ook wegwerpluier kunnen noemen maar je zegt gewoon pamper. Toch?
nou, ik zit midden in de luiers (kind van bijna 2 ) en wij zeggen tegen de albert heijn ,supermarkt luiers toch echt geen Pampers, dat is voor mij echt een merknaam.

[ Bericht 1% gewijzigd door highworker op 20-05-2005 15:47:35 ]
Alweer 2½ jaar papa!!
pi_27188084
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:41 schreef highworker het volgende:

[..]

nou, ik zit midden in de pampers (kind van bijna 2 ) en wij zeggen tegen de albert heijn ,supermarkt luiers toch echt geen Pampers, dat is voor mij echt een merknaam.
Zijn het daar meer mensen mee eens?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:42:18 #84
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_27188100
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:37 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ik ben nu bezig met een pampers case. Strategische marketingplanning 3e jaar laatste blok commerciele economie. Pampers is een merk, maar je hebt luiers en Pampers. Een Huggie is ook een pamper, je zou het ook wegwerpluier kunnen noemen maar je zegt gewoon pamper. Toch?
Diskman en Walkman ook. Sony kwam met de Walkman als merknaam voor een draagbare cassette speler. Nu noemt iedereen die apparaten walkmans (maar let op; geen enkele fabrikant zet Walkman op z'n apparaat).

En vervolgens maken ze dezelfde fout met de Discman.
pi_27188156
Dat zijn idd behoorlijke missers
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:44:22 #86
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_27188177
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:43 schreef Integrity het volgende:
Dat zijn idd behoorlijke missers
Vooral omdat ze het met de discman wéér deden
pi_27188197
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:41 schreef Integrity het volgende:

[..]

Zijn het daar meer mensen mee eens?
Luiers of pampers is voor mij hetzelfde iig. Maar ja, ben ook geen moeder en zal dat ook niet snel worden. Dus misschien is het daar voor anders..
pi_27188222
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:39 schreef Integrity het volgende:

[..]

Jep
Is het product niet geflopt... Het is alleen een dermate groot succes geworden dat mensen de merknaam associeren met een soort product.
Net als de Discman en Walkman. Zijn eigenlijk Sony "Merknamen".
Toch heeft sony er reteveel verkocht en is het product niet geflopt.
pi_27188238
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:42 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Diskman en Walkman ook. Sony kwam met de Walkman als merknaam voor een draagbare cassette speler. Nu noemt iedereen die apparaten walkmans (maar let op; geen enkele fabrikant zet Walkman op z'n apparaat).

En vervolgens maken ze dezelfde fout met de Discman.
Shit... te laat
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:45:44 #90
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_27188240
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:41 schreef Integrity het volgende:

Zijn het daar meer mensen mee eens?
Eensch. Ik zit totaal niet in de kinders, nu niet en nooit niet, maar voor mij is Pampers zeker niet synoniem met 'wegwerpluier'.

Een beter voorbeeld is waarschijnlijk Spa. Als je een spa rood bestelt, is het niet vreemd als je Sourcy of iets anders krijgt.

Maar we dwalen af
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:46:15 #91
117715 highworker
High at work
pi_27188268
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:41 schreef Integrity het volgende:

[..]

Zijn het daar meer mensen mee eens?
ik begrijp wat je bedoelt, en er zijn veel voorbeelden van, maar met Pampers hebben wij het niet.
Ik koop echt "huggies" , of " AH-luiers", of als ze in de aanbieding zijn "Pampers"..
maar ik denk dat de vorige generatie daar meer last van had.
Het pamper concept geldt nu namelijk voor eigenlijk alle luiers..
Alweer 2½ jaar papa!!
pi_27188285
Discman bestaat toch niet? Volgens mij valt die bij Sony nog steeds onder de Walkman. de CD walkman wel te verstaan.
pi_27188287
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:45 schreef Frollo het volgende:

[..]

Eensch. Ik zit totaal niet in de kinders, nu niet en nooit niet, maar voor mij is Pampers zeker niet synoniem met 'wegwerpluier'.

Een beter voorbeeld is waarschijnlijk Spa. Als je een spa rood bestelt, is het niet vreemd als je Sourcy of iets anders krijgt.

Maar we dwalen af
Nee hoor, hiermee heb ik besloten dit argument niet in de SWOT te verwerken. Dank!
pi_27188288
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:42 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Diskman en Walkman ook. Sony kwam met de Walkman als merknaam voor een draagbare cassette speler. Nu noemt iedereen die apparaten walkmans (maar let op; geen enkele fabrikant zet Walkman op z'n apparaat).

En vervolgens maken ze dezelfde fout met de Discman.
Sony-ericsson wel.. maar dat is weer sony
pi_27188298
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:44 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Vooral omdat ze het met de discman wéér deden
Maar dan ist toch geen flop???
Tis jammer dat de consumer bij "Discman" niet denkt aan het Sonyapparaatje maar aan een portable cd-speler.

Het betekend wel dat ze bij Sony erg goeie pakkende namen weten te verzinnen
pi_27188321
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:46 schreef tonks het volgende:

[..]

Sony-ericsson wel.. maar dat is weer sony
Dat heet een joint venture, da's andere koek
pi_27188357
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:47 schreef blieblie het volgende:

[..]

Maar dan ist toch geen flop???
Tis jammer dat de consumer bij "Discman" niet denkt aan het Sonyapparaatje maar aan een portable cd-speler.

Het betekend wel dat ze bij Sony erg goeie pakkende namen weten te verzinnen
Wel een flop, je hele volwassenheidsfase naar de malle moeren doordat concurrenten het sneller konden laten associeren met de naam discman en dus Sony.
pi_27188746
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:42 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Diskman en Walkman ook. Sony kwam met de Walkman als merknaam voor een draagbare cassette speler. Nu noemt iedereen die apparaten walkmans (maar let op; geen enkele fabrikant zet Walkman op z'n apparaat).

En vervolgens maken ze dezelfde fout met de Discman.
Welke fout in godsnaam? Het is marketingtechnisch gezien een zegen als de consument jouw merknaam gebruikt om een hele productgroep aan te prijzen..

Zie Spa, Xerox, Kodak..

Ontopic: 1 van de grootste flops allertijden die bijna het waardevolste merk aller tijden om zeep hielp: New Coke. Zoeter, leek meer op Pepsi, enorme marketing, maar helaas: het was niet te zuipen. lees dit
Big dick.
pi_27188894
de Sinclair QL
de Commodore CDTV
de Sega 32x, Saturn, Dreamcast en Nomad
de Atari Falcon en Jaguar
de Bandai Wonderswan
de NeoGeo pocket
de 3DO
de GP32 (hoewel deze wel populair is bij hobbyisten)

En vast nog een hele hoop meer computertjes
alias Capriccio Dieu Donné
pi_27188994
wat was CDI ook alweer ik weet dat het heeel eventjes een hot item was, maar wat het nou precies inhield..
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:05:16 #101
60947 DamagedBrain
Ik ben klaar met drama...
pi_27189062
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:01 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
de Sinclair QL
de Commodore CDTV
de Sega 32x, Saturn, Dreamcast en Nomad
de Atari Falcon en Jaguar
de Bandai Wonderswan
de NeoGeo pocket
de 3DO
de GP32 (hoewel deze wel populair is bij hobbyisten)

En vast nog een hele hoop meer computertjes
Anders doe jij ff een normale naam....
Zal ik jou doodmaken met een blije mus... }:|
  vrijdag 20 mei 2005 @ 16:07:03 #102
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_27189155
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:41 schreef Integrity het volgende:

[..]

Zijn het daar meer mensen mee eens?
Ik koop luiers, geen Pampers...
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_27189238
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:41 schreef highworker het volgende:

[..]

nou, ik zit midden in de luiers (kind van bijna 2 ) en wij zeggen tegen de albert heijn ,supermarkt luiers toch echt geen Pampers, dat is voor mij echt een merknaam.
mee eens
ik zeg ook gewoon luier, heb je luiers gehaald?
maar niet pampers want die zijn een stuk duurder.
it's better than yours
pi_27189399
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:57 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Welke fout in godsnaam? Het is marketingtechnisch gezien een zegen als de consument jouw merknaam gebruikt om een hele productgroep aan te prijzen..

Zie Spa, Xerox, Kodak..

Ontopic: 1 van de grootste flops allertijden die bijna het waardevolste merk aller tijden om zeep hielp: New Coke. Zoeter, leek meer op Pepsi, enorme marketing, maar helaas: het was niet te zuipen. lees dit
Wat heeft dit te maken met de naam discman? Als Pepsi haar naam verandert in Coke, worden klanten toch ook misleid?
pi_27189477
PS voor de mensen die ff gereageerd hebben op het Pamper verhaal, ik d8 in 1e instantie dat de merknaam teveel naar het product neigde, ik had dat fout. Dank jullie wel voor jullie reactie hierover, ik ga liever niet van mezelf uit (als marketeer ). Dit stukje komt niet in de SWOT.

Dank!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')