abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27215296
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:23 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Reageer dan ook niet.
Even op een serieuzere toon dan: ik ben niet kapot van die Kalou, maar als de bondschoach m zo'n aanwinst vindt dat hij absoluut versneld genaturaliseerd mot worden, dan zie ik het probleem niet zo. Ik bedoel: al die mensen die blčren over "11 nederlandsche jongens" die staan volgens mij net zo hard op de bank bij een doelpunt van Kluivert (of voor mijn part Yildirim of Bousatta destijds). Er spelen al sinds de jaren 60 (? die ene Surinaamse verdediger toch?) mensen met een andere achtergrond mee die toevallig mee hadden dat ze in een voormalige kolonie zijn geboren. Nou, dan kan dat geen punt zijn, dacht ik zo.
Of er nu een meneer versneld genaturaliseerd moet worden voor het nl elftal is een tweede. Het is neit praktisch om hem 5 jaar te laten wachten, want dan is hij misschien over zijn top of lamgeschopt. Dus als we nog lol van hem willen hebben moet het nu. We lieten Maxima ook niet 5 jaar wachten omdat ze zo'n geweldige aanwinst voor ons zou zijn, toch?
*kuch* IQ van een hooivork *kuck*

Niet persoonlijk bedoeld hoor.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_27215322
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Voor uitzonderingsgevallen wordt er individueel een afweging gemaakt, dus raar is het niet. Persoonlijk vind ik uitzonderingsgevallen in 99,9% niet noodzakelijk. 100% durf ik zo niet te zeggen, maar ik zou geen enkel geval weten wat in aanmerking zou komen, ook Maxima niet.
Eigenlijk vindt ik Kalou meer in aanmerking komen voor versnelde naturalisatie: over 5 jaar kan hij misschien niet meer mee. Maxima zit hoe dan ook wel lekker.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_27215384
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:24 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik of Kalou? Of Maxima?
Ook zeer intelligent dat je on-topic blijft, trouwens en niet persoonlijk wordt.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_27215456
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:28 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik of Kalou? Of Maxima?
Ook zeer intelligent dat je on-topic blijft, trouwens en niet persoonlijk wordt.
Ik word ook niet persoonlijk, maar jouw vergelijking raakt kant noch wal.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_27215512
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Eigenlijk vindt ik Kalou meer in aanmerking komen voor versnelde naturalisatie: over 5 jaar kan hij misschien niet meer mee. Maxima zit hoe dan ook wel lekker.
Over 5 jaar kan hij niet meer mee? Hij zit hier al een tijdje hoor, dus 5 jaar zal het niet meer duren. Verder vind ik het niet zo relevant of iemand goed tegen een balletje kan trappen of niet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27215535
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:30 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik word ook niet persoonlijk, maar jouw vergelijking raakt kant noch wal.
*proest* Eerst beweren dat ik het IQ van een hooivork en en dan beweren dat het geen persoonlijke opmerking is? Raakt dat wel kant of wal?

En die vergelijking is zo gek nog niet: we hebben het over twee personen die beide in aanmerking wilden komen voor versnelde naturalisatie.
En dan denk ik: Maxima zit wel lekker in dat paleis, met of zonder hollands paspoort. Heb ik niks geen last van either way.
Maar Kalou nu of over 5 jaar: hij is nu een jaar of 20, dus dan mis je 5 jaar van zijn goede jaren plus dat hij tegen die tijd misschien niet doorontwikkeld is (VdV, anyone?) of misschien zelfs lamgeschopt.
Wat is er scheef aan deze vergelijking?
pi_27215576
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:34 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

*proest* Eerst beweren dat ik het IQ van een hooivork en en dan beweren dat het geen persoonlijke opmerking is? Raakt dat wel kant of wal?

En die vergelijking is zo gek nog niet: we hebben het over twee personen die beide in aanmerking wilden komen voor versnelde naturalisatie.
En dan denk ik: Maxima zit wel lekker in dat paleis, met of zonder hollands paspoort. Heb ik niks geen last van either way.
Maar Kalou nu of over 5 jaar: hij is nu een jaar of 20, dus dan mis je 5 jaar van zijn goede jaren plus dat hij tegen die tijd misschien niet doorontwikkeld is (VdV, anyone?) of misschien zelfs lamgeschopt.
Wat is er scheef aan deze vergelijking?
Ik heb het over die irrelevante informatie over Surinaamse Nederlanders etc.
pi_27215596
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Over 5 jaar kan hij niet meer mee? Hij zit hier al een tijdje hoor, dus 5 jaar zal het niet meer duren. Verder vind ik het niet zo relevant of iemand goed tegen een balletje kan trappen of niet.
Ook al is het nog 3 jaar, dan is het nog niet slim om die tijd niet goed te gebruiken.
Of zijn kwaliteiten relevant zijn is idd een tweede. Maar áls het gebeurt moet het snel dan.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 14:38:38 #109
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_27215647
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:24 schreef cultheld het volgende:

[..]

Hoezo? In dat eerste heeft ie mijns inziens gewoon gelijk. Onze Hollandse jongens bestaan al jarenlang voor de helft uit negers uit suriname of van surinaamse komaf, omdat dat toevallig een kolonie is.
Natuurlijk hebben zij ook wel een veel hechtere binding met Nederland, maar dat argument van: "Echte Hollanders tegen echte Duitsers" slaat nergens op vind ik.
Kalou is geen echte Nederlander en zal dat ook niet worden, maar op papier kan dat wel gerealiseerd worden. Verdonk ligt dwars zonder duidelijke reden en daar zet ik mijn vraagtekens bij.
Van mij hoeft ie overigens niet per se in het NL elftal, in de eerste plaats omdat hij daar (nog) niet nodig is.
pi_27215668
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:35 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik heb het over die irrelevante informatie over Surinaamse Nederlanders etc.
Waarom is dat irrelevant? Daarmee doelde ik op de kreten als "het moeten 11 nederlandse jongens zijn". Ik ga dus inhoudelijk in op eerdere posts. Dis zijn niet noodzakelijkerwijs van jou, nee, maar ze staan er evengoed.
En als je even nadenkt, dan zijn dat ook mensen die geen Nederlandse achtergrond hebben. Waarschijnlijk hebben ze iets meer voeling met het Nederlandsche, maar zelfs dat is te bezien.
pi_27215696
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ook al is het nog 3 jaar, dan is het nog niet slim om die tijd niet goed te gebruiken.
Of zijn kwaliteiten relevant zijn is idd een tweede. Maar áls het gebeurt moet het snel dan.
Waarom? Hij moet maar netjes wachten zoals ieder ander. Dat hij wat beter tegen een balletje kan trappen tegen een ander en met een Nederlands paspoort sneller naar Engeland kan vind ik geen argument om hem in een versnelde procedure te stoppen. Het gejank van de bondscoach ook niet, die heeft in Nederland niets te klagen. Genoeg bondscoaches die het met minder materiaal moeten doen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27215714
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:39 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waarom is dat irrelevant? Daarmee doelde ik op de kreten als "het moeten 11 nederlandse jongens zijn". Ik ga dus inhoudelijk in op eerdere posts. Dis zijn niet noodzakelijkerwijs van jou, nee, maar ze staan er evengoed.
En als je even nadenkt, dan zijn dat ook mensen die geen Nederlandse achtergrond hebben. Waarschijnlijk hebben ze iets meer voeling met het Nederlandsche, maar zelfs dat is te bezien.
Dat zíjn Nederlanders. Hoe durf je hen te vergelijken met buitenlander Kalou. Zij hebben een band met Nederland vanwege het koloniale verleden van Nederland. Wat betreft de Turkse/Marokkaanse nazaten van arbeidsmigranten kan ik kort zijn: Zij zijn hier geboren en getogen. Maar Kalou kan niet eens Nederlands; Dat is gewoon een buitenlander.
pi_27215750
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Waarom? Hij moet maar netjes wachten zoals ieder ander.
Nee, ieder ander hoeft ook niet te wachten dat is nou juist het punt.
pi_27215823
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat mij betreft wordt het gewoon niet meer mogelijk. Die Mia Haudina had wat mij betreft zilver voor Indonesië mogen winnen.
pi_27215834
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Het gros van de mensen wel, voor sporters of mensen die zich het Koningshuis in neuken wordt weleens een uitzondering gemaakt. Dat mag wat mij betreft ook wel achterwege blijven.
pi_27215857
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het gros van de mensen wel, voor sporters of mensen die zich het Koningshuis in neuken wordt weleens een uitzondering gemaakt. Dat mag wat mij betreft ook wel achterwege blijven.
Maar nu dat nog niet zo is, is de beslissing van Verdonk over Kalou toch vreemd?
pi_27215879
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Waarom? Hij moet maar netjes wachten zoals ieder ander. Dat hij wat beter tegen een balletje kan trappen tegen een ander en met een Nederlands paspoort sneller naar Engeland kan vind ik geen argument om hem in een versnelde procedure te stoppen. Het gejank van de bondscoach ook niet, die heeft in Nederland niets te klagen. Genoeg bondscoaches die het met minder materiaal moeten doen.
Kijk, dat is dus het punt: zijn dit soort talenten reden tot versnelde naturalisatie. M.i. is dit juist een grensgeval: "wij" als voetballiefhebbers hebben meer baat bij een versnelde naturalisatie (hierna te spellen V.N. ), maar is dit op nationaal niveau verdedigbaar?
En ja, Kalou is wat mij betreft ook niet top of the bill. Er is genoeg materiaal voorhanden. Maar als je toch voordeel van hem wilt hebben dmv een naturalisatie, doe dan maar VN
pi_27215922
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar nu dat nog niet zo is, is de beslissing van Verdonk over Kalou toch vreemd?
Ja, Rita probeert te scoren over de rug van de voetballerij.
pi_27215961
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, het is eerder vreemd dat er in andere gevallen zo soepel mee om is gegaan. In de lijn daarvan is dit besluit afwijkend, op basis van hetgeen wat er afgesproken is, is het wel vreemd dat voorheen paspoorten werden weggegeven als spaarzegeltjes.
pi_27215992
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:47 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Kijk, dat is dus het punt: zijn dit soort talenten reden tot versnelde naturalisatie. M.i. is dit juist een grensgeval: "wij" als voetballiefhebbers hebben meer baat bij een versnelde naturalisatie (hierna te spellen V.N. ), maar is dit op nationaal niveau verdedigbaar?
En ja, Kalou is wat mij betreft ook niet top of the bill. Er is genoeg materiaal voorhanden. Maar als je toch voordeel van hem wilt hebben dmv een naturalisatie, doe dan maar VN
Of er een bondscoach van een nationaal elftal er voordeel uit kan halen of niet zou sowieso niet mee moeten spelen in de gehele procedure, want het is totaal niet relevant. Het is ook maar de vraag of voetballiefhebbers hier op zitten te wachten.
pi_27216030
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:41 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat zíjn Nederlanders. Hoe durf je hen te vergelijken met buitenlander Kalou. Zij hebben een band met Nederland vanwege het koloniale verleden van Nederland. Wat betreft de Turkse/Marokkaanse nazaten van arbeidsmigranten kan ik kort zijn: Zij zijn hier geboren en getogen. Maar Kalou kan niet eens Nederlands; Dat is gewoon een buitenlander.
Okay: Mia Audina komt uit de voormalige kolonie Nederlands-Indië, evenals Simon Tahamata. Je opmerking over haar snap ik dan ook niet.
En veel Surinamers (en ook Turken en Marokkanen) zijn hier ook pas laat gekomen, misschien slechts enkele jaren eerder dan Kalou. Waar trek je de grens? En hoe bepaal je of iemand een band heeft of voelt met Nl?
En ja, Kalou mag eerst lekker gaan inburgeren en Nl. leren. Dat hebben Audina en die Keyaanse hardloper ook gedaan.
pi_27216069
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:52 schreef Mwanatabu het volgende:

En ja, Kalou mag eerst lekker gaan inburgeren en Nl. leren. Dat hebben Audina en die Keyaanse hardloper ook gedaan.
Dan nog dient hij gewoon voor Ivoorkust te spelen en die hardloper mag zijn rondjes rennen in een Keniaans hardloopshirtje.
pi_27216070
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Of er een bondscoach van een nationaal elftal er voordeel uit kan halen of niet zou sowieso niet mee moeten spelen in de gehele procedure, want het is totaal niet relevant. Het is ook maar de vraag of voetballiefhebbers hier op zitten te wachten.
Ja, dat is dus de vraag.
En die paspoorten die als spaarzegeltjes zijn weggegeven-opmerking snap ik niet helemaal. Maxima heeft er toch maar één?
pi_27216101
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nee, het is eerder vreemd dat er in andere gevallen zo soepel mee om is gegaan. In de lijn daarvan is dit besluit afwijkend, op basis van hetgeen wat er afgesproken is, is het wel vreemd dat voorheen paspoorten werden weggegeven als spaarzegeltjes.
Ook door Verdonk. Dus haar gedrag blijft vreemd, dat kan je toch wel toegeven, of deed je dat al met deze post?
pi_27216129
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Ook door Verdonk. Dus haar gedrag blijft vreemd, dat kan je toch wel toegeven, of deed je dat al met deze post?
Het is vreemd dat iemand die aardig kan zeilen, een orkest kan dirigeren of kan squashen ram-pats-boem een Nederlands paspoort kan krijgen.
pi_27216133
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:52 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Okay: Mia Audina komt uit de voormalige kolonie Nederlands-Indië, evenals Simon Tahamata. Je opmerking over haar snap ik dan ook niet.
En veel Surinamers (en ook Turken en Marokkanen) zijn hier ook pas laat gekomen, misschien slechts enkele jaren eerder dan Kalou. Waar trek je de grens? En hoe bepaal je of iemand een band heeft of voelt met Nl?
Mia Audina komt niet uit die kolonie. Mia Audina komt uit het Indonesië van nu. Als het verschil niet eens kunt zien tussen een Simon Tahamata en een Mia Audina, dan moet je echt ff een cursusje vaderlandse geschiedenis volgen.
pi_27216145
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:54 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, dat is dus de vraag.
En die paspoorten die als spaarzegeltjes zijn weggegeven-opmerking snap ik niet helemaal. Maxima heeft er toch maar één?
Ze heeft ook nog een Argentijns paspoort. Maar dat bedoelde je niet. Het is vreemd dat die paspoort zo makkelijk weggegeven zijn.
pi_27216155
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Het is vreemd dat iemand die aardig kan zeilen, een orkest kan dirigeren of kan squashen ram-pats-boem een Nederlands paspoort kan krijgen.
Verdonk doet dit dus slecht?
pi_27216157
Tahamata is een Molukker toch?
pi_27216177
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Verdonk doet dit dus slecht?
Ik kan er niet vrolijk van worden. Hopelijk is de kwestie Kalou de ommekeer, het begin van een nieuw tijdperk dat niet elke squasher of hardloper zo even een Nederlands paspoort kan komen ophalen.
pi_27216198
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Tahamata is een Molukker toch?
Tahamta is een Molukker met een KNIL-familie. Met recht is hij een Molukse Nederlander te noemen. Hij heeft namelijk een band met Nederland. Maar Mia Audina is gewoon uit Indonesië geplukt door scouts omdat ze goed is in een sport.
pi_27216228
Mwanatabu moet haar inburgeringscursus dus maar eens over doen.
pi_27216236
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan nog dient hij gewoon voor Ivoorkust te spelen en die hardloper mag zijn rondjes rennen in een Keniaans hardloopshirtje.
Te laat
Die is namelijk al (versneld) genaturaliseerd volgens mij. Dus ergens wordt er met twee maten gemeten.
Tevens een vraag: wat zouden in jouw ogen wél argumenten kunnen zijn voor versnelde naturalisatie?
pi_27216238
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik kan er niet vrolijk van worden. Hopelijk is de kwestie Kalou de ommekeer, het begin van een nieuw tijdperk dat niet elke squasher of hardloper zo even een Nederlands paspoort kan komen ophalen.
Je overdrijft nogal met je "elke' en "zo even".
pi_27216295
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Te laat
Die is namelijk al (versneld) genaturaliseerd volgens mij. Dus ergens wordt er met twee maten gemeten.
Tevens een vraag: wat zouden in jouw ogen wél argumenten kunnen zijn voor versnelde naturalisatie?
Ik zou eerlijk gezegd geen enkel argument weten. Vandaar ook mijn 99,99%. Er zal vast wel ooit een argument opduiken, dat is dan die 0,01%. Ook Maxima was er wat mij betreft niet voor in aanmerking gekomen.
pi_27216312
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Je overdrijft nogal met je "elke' en "zo even".
Nou, als een Kenyaanse hardloper die wereldwijd gezien niet veel voorsteld of een Bulgaarse dirigent al in aanmerking komen voor zo'n procedure....
pi_27216377
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nou, als een Kenyaanse hardloper die wereldwijd gezien niet veel voorsteld of een Bulgaarse dirigent al in aanmerking komen voor zo'n procedure....
Dat zijn nog steeds niet 'elke'.
pi_27216429
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zijn nog steeds niet 'elke'.
Als een Bulgaarse dirigent en een hardlopertje uit Kenya al van levensbelang zijn voor Nederland....
pi_27216508
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als een Bulgaarse dirigent en een hardlopertje uit Kenya al van levensbelang zijn voor Nederland....
Zijn ze dat dan? Dat blijkt niet uit die versnelde procedure hoor. Het gaat trouwens ook om ambtenaren. Nawijn vertelde deze week dat hij een keer een ambtenaar binnen 1 dag aan een paspoort heeft geholpen.
pi_27216527
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 14:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Mia Audina komt niet uit die kolonie. Mia Audina komt uit het Indonesië van nu. Als het verschil niet eens kunt zien tussen een Simon Tahamata en een Mia Audina, dan moet je echt ff een cursusje vaderlandse geschiedenis volgen.
*zucht*
Het is niet dat ik het verschil niet zie, maar of dit verschil eigenlijk hard te maken is qua "die mag wel meedoen en die niet". Opnieuw: waar trek je de grens? Hoe oud moet iemand hier gekomen zijn om een band te hebben met ons land en hoe meet je deze band?
Ik trek de achtergrond van Tahamata of de Surinamers noch hun band in twijfel, maar ik wil dus weten wat het wezenlijke verschil is en waar de grenzen liggen.
Dus als je klaar bent om mij dom en ontwetend te noemen (heb zelf overigens ook koloniale roots inclusief gelieerdheid aan het KNIL) zou je daar eens op in kunnen gaan.
pi_27216537
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Zijn ze dat dan? Dat blijkt niet uit die versnelde procedure hoor. Het gaat trouwens ook om ambtenaren. Nawijn vertelde deze week dat hij een keer een ambtenaar binnen 1 dag aan een paspoort heeft geholpen.
Kennelijk was er haast bij om ze Nederlander te maken. Met dat soort zaken ben ik het allemaal niet zo eens. In dit licht bekeken is het opvallend dat Kalou niet versneld een paspoort krijgt, maar het is wel het beleid zoals het in mijn ogen zou moeten zijn.
pi_27216582
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mwanatabu moet haar inburgeringscursus dus maar eens over doen.
Over Wanneer heb ik die gedaan dan?
pi_27216638
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:12 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

*zucht*
Het is niet dat ik het verschil niet zie, maar of dit verschil eigenlijk hard te maken is qua "die mag wel meedoen en die niet". Opnieuw: waar trek je de grens? Hoe oud moet iemand hier gekomen zijn om een band te hebben met ons land en hoe meet je deze band?
Ik trek de achtergrond van Tahamata of de Surinamers noch hun band in twijfel, maar ik wil dus weten wat het wezenlijke verschil is en waar de grenzen liggen.
Dus als je klaar bent om mij dom en ontwetend te noemen (heb zelf overigens ook koloniale roots inclusief gelieerdheid aan het KNIL) zou je daar eens op in kunnen gaan.
Ik heb ook koloniale roots en mijn opa zou zich in z'n graf omdraaien als hij vergeleken zou worden met een buitenlander wat betreft het al dan niet Nederlander zijn. Mijn opa is opgegroeid met de Nederlandse taal en heeft het Nederlandse leger in feite gediend. Ik vind het daarom volledig terecht dat Landzaat en Van Bronckhorst voor Nederland spelen. Hetzelfde geldt voor Davids, etc. De kinderen van arbeidsmigranten zijn hier geboren en getogen en hebben Nederlands geleerd. Ook zij kunnen zich in a way Nederlander noemen. Maar Kalou is gewoon import en heeft behalve clubvoetbal geen enkele band met Nederland.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 15:18:22 #144
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_27216677
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 18:48 schreef SCH het volgende:

Wat is precies het verschil tussen individuele sporters en teamsporters in dit verband? Daar staat in de regelgeving volgens mij niks over vermeld.
Bij een individuele sporter is de meerwaarde mijns inziens wat gemakkelijker te 'bepalen' dan bij een teamsporter.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_27216735
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:18 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Bij een individuele sporter is de meerwaarde mijns inziens wat gemakkelijker te 'bepalen' dan bij een teamsporter.
Wat voor meerwaarde heeft een Kenyaanse hardloper precies voor Nederland?
pi_27216805
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:16 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik heb ook koloniale roots en mijn opa zou zich in z'n graf omdraaien als hij vergeleken zou worden met een buitenlander wat betreft het al dan niet Nederlander zijn. Mijn opa is opgegroeid met de Nederlandse taal en heeft het Nederlandse leger in feite gediend. Ik vind het daarom volledig terecht dat Landzaat en Van Bronckhorst voor Nederland spelen. Hetzelfde geldt voor Davids, etc. De kinderen van arbeidsmigranten zijn hier geboren en getogen en hebben Nederlands geleerd. Ook zij kunnen zich in a way Nederlander noemen. Maar Kalou is gewoon import en heeft behalve clubvoetbal geen enkele band met Nederland.
Idem mijn familie.
Maar waar is de grens van import en op welke leeftijd en hoe meet je de band die iemand heeft met ons land?
pi_27216827
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat we een keer niet voor lul en achteraan staan als er prijzen uitgedeeld worden?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 15:24:26 #148
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_27216842
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als zij al bewezen heeft tot de wereldtop te behoren ....
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_27216866
De voorlopige "hoogtepunten" qua hardlopen in Nl. tot nu toe zijn iig die ene vent die zijn broek volscheet en dit weg wilde gooien waarna hij ontdekte dat hij aan de diarree was en Marty "Ik loop alsof ik aan de schijt ben" Veldman die ook nooit iets won.
pi_27216908
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:23 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat we een keer niet voor lul en achteraan staan als er prijzen uitgedeeld worden?
Jij snapt de essentie van Olympische spelen en nationale elftallen niet echt kennelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')