Ben tegen naturalisatie in het algemeen dan?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Voor nationale elftallen zou dat niet moeten worden toegestaan. Helemaal triest is het als men de procedure gaat versnellen om iemand naar het WK mee te kunnen nemen of om een ander land dwars te zitten, zoals Duitsland dat deed met Dundee.
Kalou moet maar mooi voor Ivoorkust uitkomen en Dundee voor Zuid-Afrika.
Naturalisatie gebeurt gewoon vandaar mijn vraag en opmerking.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:04 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat snap je niet aan mijn eerste zin?
De grote vraag bij jou is dus: Wanneer ben je een Nederlander?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een nationaal elftal moet bestaan uit Nederlanders, Duitsers, Belgen, Italianen... whatever... spelers uit het eigen land, geen genaturaliseerde spelers. Kalou gaat maar lekker met Ivoorkust naar het WK.
Nee.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lees die eerste zin dan nog eens, wellicht begrijp je het dan.
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Jij begon
En wat bepaalt waar iemand vandaan komt? Moet iemand geboren zijn in dat land? Als iemand op z'n 2e met z'n ouders genaturaliseerd was, moet hij dan nog voor z'n oude land uitkomen? Waar leg jij dan die grens?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Elke voetballer moet gewoon voor zijn eigen land (het land waar hij vandaan komt) voetballen. Dat is nu juist het leuke van interlandvoetbal. Of is het leuk dat de Italianen straks net zoals met het zaalvoetballen aantreden met alleen maar Brazilianen?
Waarom is die grens van de Fifa niet geschikt? Ik vind hem heel duidelijk en prima. Het laat de keus aan de speler, niet aan de bond, zoals het hoort.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
De grens van de Fifa is niet echt geschikt. Het is beter die grens vroeger te leggen. Al moet het haast wel op meerderjarige leeftijd. Je zou dan eisen kunnen inbouwen.
Een speler heeft niets te kiezen. Kalou moet gewoon voor Ivoorkust uitkomen, Dundee voor Zuid-Afrika, Weber voor Kroatië en Ailton voor Brazilië en niet voor Qatar.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:40 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Waarom is die grens van de Fifa niet geschikt? Ik vind hem heel duidelijk en prima. Het laat de keus aan de speler, niet aan de bond, zoals het hoort.
Nogmaals, waar leg jij de grens? Blijkbaar moet men zowiezo jonger zijn dan 19 om zich te kunnen naturaliseren tot Nederlander. Iedereen die ouder is, is volgens jou nooit Nederlander. (En jij je maar afvragen waarom al die allochtonen zich hier nooit Nederlander voelenquote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een speler heeft niets te kiezen. Kalou moet gewoon voor Ivoorkust uitkomen, Dundee voor Zuid-Afrika, Weber voor Kroatië en Ailton voor Brazilië en niet voor Qatar.
Dit heeft niets met de integratie-kwestie te maken, dit gaat over interlandvoetbal. Zie die dingen eens los van elkaar. Trouwens, een allochtoon hoeft zich helemaal geen Nederlander te voelen. Waarom zou dat moeten?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:53 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nogmaals, waar leg jij de grens? Blijkbaar moet men zowiezo jonger zijn dan 19 om zich te kunnen naturaliseren tot Nederlander. Iedereen die ouder is, is volgens jou nooit Nederlander. (En jij je maar afvragen waarom al die allochtonen zich hier nooit Nederlander voelen)
Het heeft er alles mee te maken. Jij wilt iemand, die naturaliseerd, dus de keuze maakt deel uit te gaan maken van een land, een maatschappij, beperken voor diezelfde maatschappij uit te komen, te vertegenwoordigen. Van jou mag een genaturaliseerde allochtoon dus niet voor oranje uitkomen. Ik vraag me af wat hij nog meer niet van jou mag, wat geboren Nederlanders wel zouden mogen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dit heeft niets met de integratie-kwestie te maken, dit gaat over interlandvoetbal. Zie die dingen eens los van elkaar. Trouwens, een allochtoon hoeft zich helemaal geen Nederlander te voelen. Waarom zou dat moeten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |