hmmz stopt mijn webserver er meequote:Op woensdag 25 mei 2005 11:09 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Hele mooie fotoWaar genomen? Oostenrijk?
Deze is iets minder door het vele zwart van de schaduw op de voorgrond. Omdat je niet dat deel meer kan belichten (de weg is nu al bijna overbelicht) krijg je dit zonder bewerking niet goed. Om zo'n contrast te vermijden had je iets meer naar voor moeten gaan staan, maar nu kan je de nog een crop maken zodat het onderste deel weg is. Je horizon zakt dan een stuk waardoor ze niet meer in de helft van je foto staat, wat het geheel danweer niet zo statisch maakt.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:15 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
hmmz stopt mijn webserver er meefoto zal zo weer online zijn...
is genomen in Zwitserland. (Kandersteg om precies te zijn)
EDIT: nieuwe foto:
[afbeelding]
Hey Zwitserland. En jij hebt ervaring zie ik nu alquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:15 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
hmmz stopt mijn webserver er meefoto zal zo weer online zijn...
is genomen in Zwitserland. (Kandersteg om precies te zijn)
EDIT: nieuwe foto:
[afbeelding]
Onthou dan vooral de tips hier gegeven. Daar steek je heel wat van opquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:40 schreef BlueCurl het volgende:
Tnx het gele teken. je info is zeer nuttig... haha en te denken dat de foto in egypte is genomen (weinig schaduw)En een piramide lijkt me zo standaard, die kun je al zien in reisfolders
Ik heb altijd een fototoestel bij me. een goedkope maar ik ben wel van plan om een betere aan te schaffen zodra ik nog iets meer heb gespaard. Ervaring heb ik echter totaal niet.
hehe na bankje loopt het dar nog schuin afquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:14 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind het een hele mooie fotomisschien de koeien iets minder pontificaal in het midden de volgende keer dat je er bent?
Dat bankje dat vind ik ook super! zie ik mezelf nog niet echt op zitten met mijn hoogtevrees
1: De boom stoort een beetje omdat hij niet het onderwerp is, en toch prominent op de voorgrond staat. Als je hem als kant van je foto had gebruikt was hij nuttiger geweest. Ik heb het idee dat iets meer naar links (of rechts) een beter standpunt was.quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:00 schreef BlueCurl het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
enkel deze drie nog... heb zoveel foto's
Ik zou voor de eerste foto (waarvan ik het standpunt het knapst vind) de wielen een stukje naar rechts draaien zodat de velg iets beter uitkomt. Ook een ander diafragma (groter f getal) zal beter zijn voor de scherptediepte, die nu niet niet de hele velg scherp krijgt.quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:35 schreef huiz het volgende:
Hier passen de mijne ook wel
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, dit was ook al een aantal dingen dat me opviel, deze shoot was ook als proef bedoeld of het zou worden zoals we verwachten.quote:Op donderdag 26 mei 2005 11:42 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik zou voor de eerste foto (waarvan ik het standpunt het knapst vind) de wielen een stukje naar rechts draaien zodat de velg iets beter uitkomt. Ook een ander diafragma (groter f getal) zal beter zijn voor de scherptediepte, die nu niet niet de hele velg scherp krijgt.
Om de remschijf ga je toch wel moeten uitlichten. Als je alleen gaat flitsen zal de remschijf onvoldoende verlicht worden om goed op de foto te staan.quote:Op donderdag 26 mei 2005 12:22 schreef huiz het volgende:
[..]
Ja, dit was ook al een aantal dingen dat me opviel, deze shoot was ook als proef bedoeld of het zou worden zoals we verwachten.
Auto's boeien mij eigenlijk niet zo en ik heb ook gemerkt dat hij andere ideeën heeft, ik had eentje gemaakt met een groothoek, recht van voren zodat de neus heel massief naar voren stond maar dat vond hij maar niks.
Waar het me eigenlijk om gaat is hoe ik de remschijf mooi verlicht mee kan pakken
Precies, dat vroeg ik ook, hoe dat zou moetenquote:Op donderdag 26 mei 2005 12:40 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Om de remschijf ga je toch wel moeten uitlichten. Als je alleen gaat flitsen zal de remschijf onvoldoende verlicht worden om goed op de foto te staan.
Kijk eens of je verlichting fysiek (dus de lamp zélf) tussen de spaken en de remschijf kan krijgen. Of anders een lamp die áchter de spaken door schijnt. Ik gok trouwens dat je een wat onrealistisch effect krijgt als je de remschijf te veel belicht op deze manier.quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:11 schreef huiz het volgende:Precies, dat vroeg ik ook, hoe dat zou moeten
Dit waren dan ook testfoto'squote:Op donderdag 26 mei 2005 18:44 schreef portier het volgende:
Ik vind het nogal onnatuurlijk. In de reflectie zie je heel erg dat het erg sterk licht is en dat het verder onverlicht is. Ik ben wel benieuwd naar je detailfoto.
http://images.fok.nl/upload/050526_20641_missy.jpgquote:Op donderdag 26 mei 2005 23:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
[afbeelding]
ik krijg de witte randen eromheen niet weg
wie helpt![]()
Bij de eerste val ik bijna van mn stoel af. Dat is wel erg slordig hoor, je trekt geen perspectief dus echt passend vind ik het niet. Zowel bij 1 als 2 mag er wel een stuk lucht af. Als 2 een beetje bijgecropt is vind ik die wel okay, lekkere kleuren.quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:15 schreef AMD64 het volgende:
[[url=http://img75.echo.cx/img75/1034/aanzichtkaarth3tg.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img75.echo.cx/img75/2691/aanzichtkaarth20bs.th.jpg]afbeelding][/URL]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |