abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27333145
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 11:09 schreef AMD64 het volgende:

[..]

Hele mooie foto Waar genomen? Oostenrijk?
hmmz stopt mijn webserver er mee foto zal zo weer online zijn...

is genomen in Zwitserland. (Kandersteg om precies te zijn)

EDIT: nieuwe foto:

[ Bericht 10% gewijzigd door BlueCurl op 25-05-2005 11:27:45 ]
pi_27333721
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 11:15 schreef BlueCurl het volgende:

[..]

[afbeelding]
Deze is iets minder door het vele zwart van de schaduw op de voorgrond. Omdat je niet dat deel meer kan belichten (de weg is nu al bijna overbelicht) krijg je dit zonder bewerking niet goed. Om zo'n contrast te vermijden had je iets meer naar voor moeten gaan staan, maar nu kan je de nog een crop maken zodat het onderste deel weg is. Je horizon zakt dan een stuk waardoor ze niet meer in de helft van je foto staat, wat het geheel danweer niet zo statisch maakt.
Het is wel leuk dat je de muren aan de zijkant als natuurlijk kader hebt geruikt, als zo'n locatie zich daartoe leent, moet je er gebruik van maken.

Hopelijk heb je hier iets aan, want je foto is zeker niet slecht.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  woensdag 25 mei 2005 @ 11:33:36 #128
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_27333730
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 11:15 schreef BlueCurl het volgende:

[..]

[afbeelding]
Hey Zwitserland. En jij hebt ervaring zie ik nu al Heel mooi! (allen jammer van de schaduw)
pi_27334005
Tnx het gele teken. je info is zeer nuttig... haha en te denken dat de foto in egypte is genomen (weinig schaduw) En een piramide lijkt me zo standaard, die kun je al zien in reisfolders

Ik heb altijd een fototoestel bij me. een goedkope maar ik ben wel van plan om een betere aan te schaffen zodra ik nog iets meer heb gespaard. Ervaring heb ik echter totaal niet.
  woensdag 25 mei 2005 @ 11:48:32 #130
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_27334303
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 11:40 schreef BlueCurl het volgende:
Tnx het gele teken. je info is zeer nuttig... haha en te denken dat de foto in egypte is genomen (weinig schaduw) En een piramide lijkt me zo standaard, die kun je al zien in reisfolders

Ik heb altijd een fototoestel bij me. een goedkope maar ik ben wel van plan om een betere aan te schaffen zodra ik nog iets meer heb gespaard. Ervaring heb ik echter totaal niet.
Onthou dan vooral de tips hier gegeven. Daar steek je heel wat van op Oog ervoor heb je iig al.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_27334760

enkel deze drie nog... heb zoveel foto's
pi_27334991
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 11:14 schreef Puckzzz het volgende:
Ik vind het een hele mooie foto misschien de koeien iets minder pontificaal in het midden de volgende keer dat je er bent? Dat bankje dat vind ik ook super! zie ik mezelf nog niet echt op zitten met mijn hoogtevrees
hehe na bankje loopt het dar nog schuin af niet meteen naar benee alleen dat lijkt niet zo
pi_27337048
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 12:00 schreef BlueCurl het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

enkel deze drie nog... heb zoveel foto's
1: De boom stoort een beetje omdat hij niet het onderwerp is, en toch prominent op de voorgrond staat. Als je hem als kant van je foto had gebruikt was hij nuttiger geweest. Ik heb het idee dat iets meer naar links (of rechts) een beter standpunt was.

2: Een foto waar meer inzit dan je hier laat zien. Ik heb'm iets bewerkt (een beetje met curves zitten spelen) en je kan er eigenlijk de lucht laten uitspringen, of het meer lichter maken en de lucht iets donkerder. Het geeft je foto dan dat ietsje meer, nu is het maar een saaie onderbelichte foto eigenlijk.

3: Kan zo in een reclame advertentie
Deze foto vind'k wel goed, origineel standpunt. Schuin heeft een betekenis, het geeft een gevoel van desorientatie wat een teken van vermoeidheid is (geen idee of dit met die bedoeling gedaan is) en dat past wel in de sfeer.
  woensdag 25 mei 2005 @ 20:12:46 #134
119819 buurvrouw4
watch this...
pi_27350884
tvp
Wie heeft gezegd dat de liefde blind is? Zij is de enige die scherp ziet: zij ontdekt schoonheden waar anderen niets merken.
  woensdag 25 mei 2005 @ 20:35:20 #135
15985 huiz
Man in Black
pi_27351641
Hier passen de mijne ook wel

Gisteravond ben ik nog even op pad geweest met een vriend van me, die is helemaal gek op z'n nieuwe velgen. Dus heb ik gister even wat geprobeerd voor we later nog een definitieve sessie schieten (dus vandaar dat de velgen nu niet blinkend schoon gepoetst zijn )
Nu keken we alleen even of bepaalde shots er leuk uit zien en hebben al gemerkt dat we de volgende keer de wielen zo moeten draaien dat het logo recht staat, een vegertje om even de stoep bij te vegen, etc.

Ik heb ook voor het eerst een reflectiescherm gebruikt en ik moet zeggen dat dat geweldig is! Op 5 meter afstand geeft het nog een superzachte verlichting! Bij deze foto's is dat niet te zien, de eerste is zonder flits en de tweede rechtstreeks geflitst.
Maar ik vraag me af hoe je het mooist de remschijven erop krijgt. Bij rechtstreeks flitsen blijft alleen de velg verlicht. Moet ik gewoon een stuk of 4 reflectieschermen er omheen bouwen of kun je dit beter doen met een lichtbuisje achter de band? Ik ben bang dat dat nou juist weer niet mooi wordt.

Iemand nog tips voor autofotografie?
Scope Pure Colombia BV
  donderdag 26 mei 2005 @ 00:24:27 #136
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_27361270
Bij beide foto's even het kritiekpunt dat de velgen er niet helemaal opstaan en al helemaal niet symetrisch. Bij de eerste foto is ook meer de hele auto het onderwerp dan alleen de velg en ik zou het in een wat meer "natuurlijke" omgeving plaatsen, dus iets met asfalt en wat een beetje "urban" aandoet.
Tips voor autofotografie heb ik helaas niet, ik vind auto's persoonlijk behoorlijk lastig om boeiende foto's van te maken.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_27368346
ik neem aan dat die vriend vast wel wat autobladen heeft.....
ga daar eens lekker plaatjes in kijken voor leuke ideeën....
And God created BB.
pi_27369184
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 20:35 schreef huiz het volgende:
Hier passen de mijne ook wel

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik zou voor de eerste foto (waarvan ik het standpunt het knapst vind) de wielen een stukje naar rechts draaien zodat de velg iets beter uitkomt. Ook een ander diafragma (groter f getal) zal beter zijn voor de scherptediepte, die nu niet niet de hele velg scherp krijgt.
  donderdag 26 mei 2005 @ 12:22:28 #139
15985 huiz
Man in Black
pi_27370464
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 11:42 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Ik zou voor de eerste foto (waarvan ik het standpunt het knapst vind) de wielen een stukje naar rechts draaien zodat de velg iets beter uitkomt. Ook een ander diafragma (groter f getal) zal beter zijn voor de scherptediepte, die nu niet niet de hele velg scherp krijgt.
Ja, dit was ook al een aantal dingen dat me opviel, deze shoot was ook als proef bedoeld of het zou worden zoals we verwachten.
Auto's boeien mij eigenlijk niet zo en ik heb ook gemerkt dat hij andere ideeën heeft, ik had eentje gemaakt met een groothoek, recht van voren zodat de neus heel massief naar voren stond maar dat vond hij maar niks.

Waar het me eigenlijk om gaat is hoe ik de remschijf mooi verlicht mee kan pakken
Scope Pure Colombia BV
pi_27370920
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 12:22 schreef huiz het volgende:

[..]

Ja, dit was ook al een aantal dingen dat me opviel, deze shoot was ook als proef bedoeld of het zou worden zoals we verwachten.
Auto's boeien mij eigenlijk niet zo en ik heb ook gemerkt dat hij andere ideeën heeft, ik had eentje gemaakt met een groothoek, recht van voren zodat de neus heel massief naar voren stond maar dat vond hij maar niks.

Waar het me eigenlijk om gaat is hoe ik de remschijf mooi verlicht mee kan pakken
Om de remschijf ga je toch wel moeten uitlichten. Als je alleen gaat flitsen zal de remschijf onvoldoende verlicht worden om goed op de foto te staan.
  donderdag 26 mei 2005 @ 14:11:47 #141
15985 huiz
Man in Black
pi_27374004
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 12:40 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Om de remschijf ga je toch wel moeten uitlichten. Als je alleen gaat flitsen zal de remschijf onvoldoende verlicht worden om goed op de foto te staan.
Precies, dat vroeg ik ook, hoe dat zou moeten
Scope Pure Colombia BV
  donderdag 26 mei 2005 @ 14:34:39 #142
72094 mwvdlee
Absolute beginner
pi_27374729
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 14:11 schreef huiz het volgende:Precies, dat vroeg ik ook, hoe dat zou moeten
Kijk eens of je verlichting fysiek (dus de lamp zélf) tussen de spaken en de remschijf kan krijgen. Of anders een lamp die áchter de spaken door schijnt. Ik gok trouwens dat je een wat onrealistisch effect krijgt als je de remschijf te veel belicht op deze manier.
Overigens krijg ik het ook niet echt voor elkaar om een goede foto van mijn eigen sportwagentje te maken. Misschien tijd voor een auto-foto-meet?
  donderdag 26 mei 2005 @ 16:55:00 #143
15985 huiz
Man in Black
pi_27379682
Ik denk ook dat je een heel onrealistisch beeld krijgt. Eerst zat ik te denken aan een tl-buisje achter de band, maar dan heb je er minstens 4 nodig. Ik zou ook iets kunnen doen met een hele set reflectieschermpjes maar dat wordt lastig. Als ik die dingen achter mijn camera hou dan moet ik naar achteren flitsen maar dan heb je kans dat je weer schaduwen ziet van de camera zelf. Ik had nog een tweede flitser die als slave kan werken maar die heb ik net verkocht

Ik denk dat die reflectie schermen nog de beste oplossing zijn. Zie foto:

Hier flits ik zijdelings weg en met een A4-formaat reflectiescherm op 5 meter afstand krijg je 'm mooi egaal. Alleen weet ik niet of dit ook zo mooi wordt met een detailfoto van de velg. Ik probeer wel wat
Scope Pure Colombia BV
  donderdag 26 mei 2005 @ 18:44:55 #144
20641 portier
pi_27382645
Ik vind het nogal onnatuurlijk. In de reflectie zie je heel erg dat het erg sterk licht is en dat het verder onverlicht is. Ik ben wel benieuwd naar je detailfoto .
GEILE VROUWPERSONEN!
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  donderdag 26 mei 2005 @ 19:46:54 #145
15985 huiz
Man in Black
pi_27384248
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 18:44 schreef portier het volgende:
Ik vind het nogal onnatuurlijk. In de reflectie zie je heel erg dat het erg sterk licht is en dat het verder onverlicht is. Ik ben wel benieuwd naar je detailfoto .
Dit waren dan ook testfoto's
Maar je kunt wel zien dat met reflectieschermen een hoop te doen is, en ik denk uiteindelijk dat werken met zulke schermen de beste optie is. Binnenkort meer dus
Scope Pure Colombia BV
  donderdag 26 mei 2005 @ 22:32:51 #146
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_27389582
Nog 1 poging dan:

Let vooral op de details, schulten brau, past beter bij de achtergrond, dommelsch of amstel zou de hele foto verknallen.

shit heb de verkeerde verkleind: deze is nog cooler http://www.xs4all.nl/~waasje/kindt/P5250225.JPG
en ik weet dat t fototechnisch nergens op slaat hoor

[ Bericht 45% gewijzigd door DeWaasheid op 26-05-2005 22:42:31 ]
/-=]
|o-0
~~~`
pi_27389844
Als ik dan toch op de details moet letten ...
Hij is aan de zijkant van het gezicht overbelicht, je kan beter 1/3 of 1/2 stop onderbelichten in het geval van een plek die lichter is dan het merendeel van de foto, of belichtingsmeting alleen op een bepaald punt zetten (als dat mogelijk is).
Linksboven halve mensen op de foto, dat neemt de aandacht van het onderwerp weg, envenals de (ook halve) schoen aan de rechter kant. Je gaat je haast afvragen of een symboliek achter schuilgaat en het eigenlijke onderwerp komt een beetje op de achtergrond.

hopelijk heb je hier wat, want dit is niet zo negatief (of denigrerend) bedoeld als het zou kunnen overkomen
  donderdag 26 mei 2005 @ 23:06:39 #148
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_27390829

ik krijg de witte randen eromheen niet weg
wie helpt
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 26 mei 2005 @ 23:15:49 #149
110810 AMD64
With Canon you can!
  donderdag 26 mei 2005 @ 23:34:08 #150
20641 portier
pi_27391852
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:06 schreef MissyMirjaM het volgende:
[afbeelding]
ik krijg de witte randen eromheen niet weg
wie helpt
http://images.fok.nl/upload/050526_20641_missy.jpg .
Verder vind ik de grasspriet vooraan een beetje storend en je horizon staat nogal in het midden. Verder wel een leuk idee, maar het is een beetje rommelig zo (niet als in het afval, maar als in storende elementen ).
quote:
Bij de eerste val ik bijna van mn stoel af. Dat is wel erg slordig hoor, je trekt geen perspectief dus echt passend vind ik het niet. Zowel bij 1 als 2 mag er wel een stuk lucht af. Als 2 een beetje bijgecropt is vind ik die wel okay, lekkere kleuren.
GEILE VROUWPERSONEN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')