Hij is aardig scherp op de zijkant van de eerste steen, ik vind de beperkte scherptediepte wel mooi.quote:
ik denk dat de "opmerking" niet scherp wasquote:Op maandag 23 mei 2005 00:44 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Hij is aardig scherp op de zijkant van de eerste steen, ik vind de beperkte scherptediepte wel mooi.
Dankjewelquote:Op maandag 23 mei 2005 08:03 schreef AMD64 het volgende:
Wow. Jouw foto's zijn echt altijd mooi Puckzzz.
Ben gewoon jaloers
whehehquote:Op maandag 23 mei 2005 09:22 schreef W4 het volgende:
Excuus voor de verkeerde opmerking, geheel onbewust geplaatst. Ik doelde natuurlijk op "kom maar op met dat commentaar". kHeb niet stilgestaan bij de dubbelzinnigheid
Je hebt helemaal gelijkquote:Op maandag 23 mei 2005 09:36 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Dankjewel
Maar denk maar niet dat alle foto's die ik maak mooi zijn hoor. Ik gooi heel veel weg omdat ik ze niet goed genoeg vind. Het scheelt wel om kritisch te zijn op jezelf, ach en als je toch digitaal schiet maakt het ook niet uit. Dan schiet je er toch wat extra? Analoog zou een duur verhaal geworden zijn hoorWat ik wel probeer is om elk onderwerp dat ik schiet eerst goed te bekijken en na te denken hoe ik die ga benaderen. Welke hoek mooi zou zijn, wat ik wil bereiken met die foto. Bij deze foto's zijn dit dan ook de enige die ik heb genomen en omdat ik er eerst over heb nagedacht zijn ze ook gelijk goed uit de verf gekomen. Lukraak schieten is niet handig wanneer je een mooie foto wilt maken. wat ik helaas nog veel tegenkom in dit topic
Hele mooie foto W4.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:33 schreef W4 het volgende:
Nou, dan ben ik ook wel benieuwd naar het commentaar op deze foto.
Dit weekend gemaakt in Mook op de militaire begraafplaats.
[[url=http://www.warhoofd.demon.nl/fok/mookgrafklein.jpg]afbeelding][/url]
Schieten maar
Okquote:Op maandag 23 mei 2005 10:37 schreef W4 het volgende:
@Astridj0h: achteraf had ik 'em ook wel even zo kunnen maken om het verschil te zien, maar ja, "daar" leek dit de manier om de ietwat dromerige en serene sfeer over te brengen. Bedankt voor je kritiek ...
@AMD64: zie mijn eerdere reactie hierop, het is een ongelukkige woordkeuze geweest, bedoelde wat anders ...
Macro is 1 van mijn favo onderwerpen. Ik heb ergens een Howto topic geopend, daar staan wel wat tips die je misschien kan gebruiken.quote:Op maandag 23 mei 2005 10:28 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk
Heb sinds 4 maanden een Canon Powershot A95. Ben er heel erg tevreden mee. Alleen 1 ding is bij mij nog moeilijk. Met "macro " stand foto's schieten. Ze zijn altijd te wazig/onscherp
Een lieveheersbeestjequote:Op maandag 23 mei 2005 10:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Macro is 1 van mijn favo onderwerpen. Ik heb ergens een Howto topic geopend, daar staan wel wat tips die je misschien kan gebruiken.
ff lekker maken
[afbeelding]
Klik maar op mijn huisje (dan wordt je naar mijn site doorverwezen)quote:Op maandag 23 mei 2005 10:47 schreef Puckzzz het volgende:
uhm ja dat gaat een beetje moeilijk zo
zet de link maar ff neer IS doet moeilijk
Ja,quote:Op maandag 23 mei 2005 10:57 schreef Puckzzz het volgende:
Die rozen en je pc? bedoel je die?
Ik vind ze te donker. Zou je kunnen oplossen met PSquote:Op maandag 23 mei 2005 12:11 schreef ReadMe het volgende:
Dit zijn nog wat foto's die ik net heb gemaakt van twee hommels:
Klikbaar voor ware grootte (3008x2000, 2.8 MB)
[[url=http://robbert.herejezus.nl/fotos/hommel1klein.jpg]afbeelding][/url]
Klikbaar voor ware grootte (3008x2000, 2.8 MB)
[[url=http://robbert.herejezus.nl/fotos/hommel2klein.jpg]afbeelding][/url]
Wat vinden jullie ervan?
De rozen zijn een beetje rommelig en net iets overbelicht lijkt het wel (die lichte roos)quote:
Ik heb geen PS, kan het ook met paint?quote:Op maandag 23 mei 2005 12:18 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik vind ze te donker. Zou je kunnen oplossen met PS
wel mooi hoe je die gele dingen aan de zijkant kunt zien. Dat is toch stuifmeel wat ze verzameld hebben ofzo?
Hartstikke bedankt! Ziet er top uitquote:Op maandag 23 mei 2005 12:43 schreef Puckzzz het volgende:
Ik heb ff gauw wat voor je gedaan. Paint kan niet volgens mij, maar dat weet ik niet zeker gebruik het echt nooit.
afbeelding]
afbeelding]
Je moet echt een bewerkingsprogramma aanschaffen, de kleuren iets helderder maken is soms wel nodig omdat je digitaal niet zoals een analoge film overweg kan met groot verschil in licht en contrast.quote:
quote:Op maandag 23 mei 2005 14:04 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Je moet echt een bewerkingsprogramma downloaden aanschaffen, de kleuren iets helderder maken is soms wel nodig omdat je digitaal niet zoals een analoge film overweg kan met groot verschil in licht en contrast.
Weet ikquote:Op maandag 23 mei 2005 18:03 schreef Re het volgende:
't meeste niet Esto
1. overbelicht en ik zie geen doel in deze foto
2. mooie druppel beter belicht ook
3. da's een overbelichte niet scherpe bloem
4. leuk idee maar onscherp
5. da's een spoorrails, beetje flets en horizon te veel in het midden waardoor een beetje saai
6. Eiffeltoren... die iets scheef staat en wat overbelicht is, wat een beetje stoort
opbouwend bedoelt hoor
Bij alle foto's heb ik de flits ook uitgehad, maarja...quote:Op maandag 23 mei 2005 18:23 schreef Re het volgende:
ik zou zo min mogelijk flitsen, wat is je camera?
Lichtcorrectie instellen. Gewoon 1 of 2 stoppen hoger en even uitproberen wat de beste instelling is. Een camera wil zich nog wel eens vergissen als er veel lichte of donkere vlakken op de foto aanwezig zijn of als je vanuit het donker naar het licht fotografeert of andersom. Het heet EV, staat ongetwijfeld in je handleiding.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:12 schreef Esto het volgende:
Ik baal iig ook dat sommige foto's zo overbelicht zijn, maar hoe kan ik dat voorkomen? Gewoon de flits uitzetten?
quote:Op maandag 23 mei 2005 18:10 schreef Astridj0h het volgende:
Ja t zijn fotootjes
Maar goed ff serieus...
#1 wel ok, maar stoor me aan dat iets links boven. Ik vind het geen superboeiend onderwerp
#2 doet het bij mij niet?
#3 Die stamper(zo heet dat toch?) staat er niet scherp op, doet afbreuk aan de foto. Verder zie je ook nog schaduw in de bloem, heb je geflitst? Beter een ringflitser dan gebruiken denk ik (niet dat ik die heb maar toch he, ff profi commentaar)
#4 Niet helemaal lekker scherp en ook ahd ik het beter gevonden als de benen ontbloot waren? en dan mooi crop er van maken?
#5 Vind ik wel wat hebben. Beetje desolaat, wel mooi. Ik zie wel vlekjes rechts, sneeuwde het ofzo?
#6 Vind ik ver uit het beste geslaagd! Doet het mooi in z/w! Heb wel het idee dat ie ietsjes scheef staat, maar dat is mieren........
Zo da was wel weer heel verhaal zeg
Even goed laten hosten op imageshack. Je moet de 2e url (die imageshack na het uploaden weergeeft) hierplakken.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:09 schreef Nature4Life het volgende:
Deze foto heb ik eergisteren gemaakt bij een leuk buitje
[afbeelding]
Ik zie namelijk geen fotoquote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:19 schreef Nature4Life het volgende:
? Er is niets mis mee, ik doe niet anders dan normaal...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |