abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27171170
game on
♥ K, N, R en F ♥
  donderdag 19 mei 2005 @ 23:55:26 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27171259
Je was me voor...

Are we in tha house???
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_27171266
Wat was dat voor een topic van CC?
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  donderdag 19 mei 2005 @ 23:56:01 #4
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27171287
Heb je een vraag of een opmerking?
Wil je ons wijzen op een bepaald topic?

Meld het dan even hier. Zo hebben we een goed overzicht van wat er gebeurt
en wat jullie willen en hebben jullie ook het snelst uitleg en/of reactie! Als het goed is dan

donderdag 19 mei 2005 @ 23:56:05 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27171291
Mijn modtopic...
na de maaltijd .
pi_27171304
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:55 schreef Copycat het volgende:
Je was me voor...

Are we in tha house???
even offtopic:

Was nou die Nederlandse uit Andorra wel door?
  donderdag 19 mei 2005 @ 23:56:41 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27171317
En Frenkie zorgt voor de kleine lettertjes .
pi_27171357
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:56 schreef Copycat het volgende:
Mijn modtopic...
na de maaltijd .
Die mannen tegenwoordig zijn ook niet galant meer
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  donderdag 19 mei 2005 @ 23:57:57 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27171371
Weet ik niet... ik was in distress...

Ga 's uitzoeken en maak mamma blij met een semi-Hollandse muts.
  donderdag 19 mei 2005 @ 23:57:57 #10
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27171372
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:56 schreef Copycat het volgende:
En Frenkie zorgt voor de kleine lettertjes .
Ik ben zo handig met lettertjes
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:00:30 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27171468
Is een snijpo een verkapte tvp of een verneukte snij-poging?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:04:17 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27171591
Dus een verkapte tvp... en die mogen niet.

Maar leuk dat je er weer bij bent

En dan nu: On Topic .
pi_27174770
Over verhuizing van het hoogbegaafdheidstopic.

Ik vind het jammer dat als er andere aspecten in een topic aan bod komen, er meteen met verhuizing gedreigd wordt. WFL is een volkomen oninteressant subforum waar een heel ander slag mensen komt dan in bijvoorbeeld K&L. De mensen die nu in het topic posten komen er dan heus niet meer in terug, wat dus zo goed als een moord op de discussie betekent.

Daarbij vind ik het vervelend dat een moderator zich uberhaupt met een topic wil bemoeien als er een prima discussie loopt met daarin postings langer dan één alinea. Zo'n singlesreeks is een grote slowchat, en dat mag maar voortduren. Bovendien kunnen baggerusers aan de gang blijven met het verpesten van topics. Als je toch zo nodig de moderator uit wilt hangen, waarom houd je je daar dan niet meer mee bezig, vraag ik me dan af. Er zijn genoeg bans uit te delen en topics te sluiten.

Hoe dan ook, taalkunde heeft wel degelijk een raakvlak met psychologie, en ook psychologie zelf kwam in het topic aan bod. Dat het wat minder persoonlijke ontboezemingen betreft, lijkt mij geen probleem: "Topics over meer algemene psychologische zaken zijn ook van harte welkom!" Maar als het van me verlangd wordt, kan ik mezelf best in zelfmedelijden en zelfbeklag gaan wentelen.

-Edit- Toch nog even iets posities: hulde aan Frenkie die zich inhoudelijk met het topic bezighoudt. De beste manier om een discussie 'op de rails' te krijgen is volgens mij om je ermee te bemoeien, en niet om te gaan zeuren dat deze offtopic raakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 09:13:09 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27175422
Meteen met verhuizing gedreigd? Kom op, zeg. Je wordt niet naar Siberië verbannen en daarbij is het in de tijd dat deze reeks loopt al diverse malen (óók door niet-blauwe users) geopperd dat dit onderwerp beter elders op zijn plek is. Dáár wordt nu, in overleg, gehoor aan gegeven. En dat heeft trouwens helemaal niets te maken met een gemis aan wenteling in zelfbeklag...

Je vergelijking met de single-reeks vind ik een beetje gezocht en je kritiek daarop ook onterecht. Als je het in de gaten zou houden, zou je weten dat we er juist gedrieën hard aan trekken de slowchat binnen de perken te houden.
En kun je me wijzen op topics die totaal zijn verneukt door baggerusers? Want daar hebben we dan waarschijnlijk allemaal overheen gelezen.
pi_27177180
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 09:13 schreef Copycat het volgende:
Meteen met verhuizing gedreigd? Kom op, zeg. Je wordt niet naar Siberië verbannen
Er zijn anders subfora die aanvoelen als Siberië. R&P is het enige levendige subforum dat ik ken waar ook nog wel eens serieuze posters komen met zinnige bijdragen.
quote:
en daarbij is het in de tijd dat deze reeks loopt al diverse malen (óók door niet-blauwe users) geopperd dat dit onderwerp beter elders op zijn plek is.
Wat was daar dan de reden voor? Ik krijg het idee dat het probleem nu is dat er te veel filosofische discussies gevoerd worden, maar daar is niet eerder sprake van geweest. Eerder liep elk hoogbegaafdheidstopic uit de hand omdat de ondraaglijk slimmen aanstellers werden gevonden en hier voortdurend mee om de oren geslagen werden.
quote:
Dáár wordt nu, in overleg, gehoor aan gegeven. En dat heeft trouwens helemaal niets te maken met een gemis aan wenteling in zelfbeklag...
Kun je overleg niet aan zinnigere zaken besteden? Het is een hartstikke tam topic, niemand wordt er meer in beledigd, en algemene psychologie-zaken ('Wat is karakter?') zouden hier ook terecht moeten kunnen.

De reden dat ik de singlesreeks erbij haal (die ik wel degelijk volg) is omdat het als een heel leuk discussietopic begon en nu als hangplek voor vrijgezellen fungeert. Er wordt voor de vorm wel eens een stellinkje ingegooid ("Jongens, we moeten opletten dat de moderators het niet als slowchat gaan zien!"), maar het is gewoon een veredeld chatkanaal. De energie die jullie erin steken om slowchat binnen de perken te houden is lovenswaardig, maar verspilde moeite.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 10:59:21 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27178302
Ik vind het ook prima als het topic naar GC gaat. Ook daar komt een topic als deze uitstekend tot zijn recht.
Juist omdat het topic steeds minder raakvlakken met R&P vertoont werd er door diverse mensen geopperd het te verplaatsen. Het 'probleem' is dus niet zozeer de filosofische inslag, ook daarvoor is ruimte op R&P. Meer het feit dat zo'n hoogbegaafdenreeks veel meer behelst dan enkel zaken die aan R&P raken. In een meer 'algemeen' subforum kan dat mi meer tot zijn recht komen.

Ik vind het trouwens wel prettig dat je hierover feedback geeft.
Voorgenomem beslissingen zijn ook zeker niet statisch. Ik stel dan ook voor om even te kijken wat de andere mods en evt. users die zich hierin willen mengen, ervan vinden.
pi_27180115
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:59 schreef Copycat het volgende:
Ik vind het ook prima als het topic naar GC gaat. Ook daar komt een topic als deze uitstekend tot zijn recht.
Juist omdat het topic steeds minder raakvlakken met R&P vertoont werd er door diverse mensen geopperd het te verplaatsen. Het 'probleem' is dus niet zozeer de filosofische inslag, ook daarvoor is ruimte op R&P. Meer het feit dat zo'n hoogbegaafdenreeks veel meer behelst dan enkel zaken die aan R&P raken. In een meer 'algemeen' subforum kan dat mi meer tot zijn recht komen.
Wat versta je onder 'tot zijn recht komen' ? Ik denk dat je de vruchtbaarheid van GC als voedingsbodem voor dergelijke zaken flink overschat. R&P is een van de meest levendige fora, waar veel verschillnde users komen met uiteenlopende interesses. Door het mogelijk verplaatsen van discussies geef je de zelfklagers, hangvrijgezellen en hvjjn-spammers meer ruimte in dat forum, terwijl andere users, die over andere aan psychologie-gerelateerde onderwerpen willen praten worden 'geweerd'. Laat die onderwerpen toch gewoon lekker lopen waar ze ontstaan, we leven al teveel in een hokjescultuur.

Wat betreft de 'reeksen'-gedachte. Het staat iedereen toch vrij om een topic te openen over het zelfde onderwerp zonder daarbij meteen een 'reeks' van te maken Reeksen verzanden in slowchattende kliekjes.
pi_27180430
WFL heeft tegenwoordig helemaal niets meer met wetenschap of filosofie te maken, maar is vervallen tot een theekransje van minder ontwikkelden. Een hoogbegaafdentopic zou er daarom absoluut niet op zijn plaats zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door thabit op 20-05-2005 13:16:20 ]
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:15:39 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27180675
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:57 schreef zodiakk het volgende:
Wat versta je onder 'tot zijn recht komen' ?
Daar versta ik in deze onder dat het brede onderwerp hoogbegaafdheid beter past in een even breed subforum. Hence: GC.
Maar nogmaals: als blijkt dat de tegenstand tegen een verplaatsing groter is dan de voorstand, dan heb ik er geen enkel probleem mee om de verhuizing in de koelkast of kelderkast te zetten.
quote:
Wat betreft de 'reeksen'-gedachte. Het staat iedereen toch vrij om een topic te openen over het zelfde onderwerp zonder daarbij meteen een 'reeks' van te maken Reeksen verzanden in slowchattende kliekjes.
Klopt. Dat staat iedereen vrij. Echter is het bij de single reeks zo dat we, na het lange tijd tegen te hebben gehouden, gehoor hebben gegeven aan de roep vanuit users om een specifieke single reeks.
Maar dat betekent zeker niet dat elk single gerelateerd topic gesloten wordt met de mededeling in die reeks verder te gaan. Dat wordt per individueel 'geval' bekeken. En die slowchattende kliekjes proberen we zo goed mogelijk tegen te gaan. Vooralsnog lukt dat vrij aardig.
pi_27180716
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:07 schreef thabit het volgende:
WFL heeft tegenwoordig helemaal niets meer met wetenschap of filosofie te maken, maar is vervallen tot een theekransje van minder ontwikkelden. Een hoogbegaafdentopic zou er daarom absoluut niet op zijn plaatz zijn.
Daarmee wil je zeggen dat je het subforum eigenlijk maar op zou moeten geven ipv het weer leven in te blazen? Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dat de bedoeling is .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_27183699
Overigens krijg je hier met je medemoderators wel het mooiste compliment dat je kunt krijgen, Copycat, namelijk dat dit het meest levendige forum is mét zinnige bijdragen.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:51:36 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_27183816
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:47 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens krijg je hier met je medemoderators wel het mooiste compliment dat je kunt krijgen, Copycat, namelijk dat dit het meest levendige forum is mét zinnige bijdragen.
Dat compliment steek ik dan ook met graagte in onze gezamelijke zak .
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:53:16 #23
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27183879
quote:
WFL heeft tegenwoordig helemaal niets meer met wetenschap of filosofie te maken, maar is vervallen tot een theekransje van minder ontwikkelden. Een hoogbegaafdentopic zou er daarom absoluut niet op zijn plaats zijn.
Dat is altijd interessant om te horen. Interessant is om te zien dat je kennelijk nogal een subjectieve perceptie hebt van wetenschap en filosofie (Alleen wiskunde zal wel wetenschap zijn). Ook is het interessant om te zien dat je hoogbegaafdheid direct koppelt aan wetenschap en filosofie, waar volgens mij ook niet direct aanleiding voor hoeft te zijn.
pi_27184200
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:53 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is altijd interessant om te horen. Interessant is om te zien dat je kennelijk nogal een subjectieve perceptie hebt van wetenschap en filosofie (Alleen wiskunde zal wel wetenschap zijn). Ook is het interessant om te zien dat je hoogbegaafdheid direct koppelt aan wetenschap en filosofie, waar volgens mij ook niet direct aanleiding voor hoeft te zijn.
Interessant is het vooral om te zien hoe jij conclusies trekt.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:07:19 #25
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27184415
quote:
Het zou een mooie impuls zijn dan
Ik ben het met CC eens dat Hoogebgaafd-topics breder zijn dan R&P. Maar als er veel tegenstand is, tja dan laten we het toch gewoon in R&P. Als het maar niet een slowchattende kliekjesreeks gaat worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')