abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27166410
Naar aanleiding van de TV uitzending Zembla vanavond zijn mijn haren zwaar overeind gegaan.
In en aantal verschillende voorbeelden werd er getoond dat er door de overheid ( ambtenaren) soms ernstige fouten werden gemaakt waarbij doden zijn gevallen of misbruik van hun machtspositie. Het ging hier om zowel gemeentelijk instanties als ook provinciale en landelijke overheid. Daar waar je als burger of werknemer binnen een bedrijf voor de volle 100% (terrecht) gestraft wordt met boetes of zelfs gevangenis straffen gaat de overheid en dus de ambtenaar in kwestie vrijuit!!

Net als de PvdA zou ik willen dat de wet aangepast moet worden waarbij ambtenaren bij grove nalatigheid wel degelijk vervolgt kan worden. Zolang dit niet kan zijn we dus net zo erg als een "bananenrebubliek" waar een dictator met z´n scepter zwaait....het enige verschil is dat het daar open en bloot gebeurd.
Begin bij het begin en eindig nooit!
pi_27177217
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 22:05 schreef Letterman het volgende:
Naar aanleiding van de TV uitzending Zembla vanavond zijn mijn haren zwaar overeind gegaan.
In en aantal verschillende voorbeelden werd er getoond dat er door de overheid ( ambtenaren) soms ernstige fouten werden gemaakt waarbij doden zijn gevallen of misbruik van hun machtspositie. Het ging hier om zowel gemeentelijk instanties als ook provinciale en landelijke overheid. Daar waar je als burger of werknemer binnen een bedrijf voor de volle 100% (terrecht) gestraft wordt met boetes of zelfs gevangenis straffen gaat de overheid en dus de ambtenaar in kwestie vrijuit!!

Net als de PvdA zou ik willen dat de wet aangepast moet worden waarbij ambtenaren bij grove nalatigheid wel degelijk vervolgt kan worden. Zolang dit niet kan zijn we dus net zo erg als een "bananenrebubliek" waar een dictator met z´n scepter zwaait....het enige verschil is dat het daar open en bloot gebeurd.
Daar ben ik ook al jaren een voorstander van, maar als je dat gaat toepassen wordt er niemand meer ambtenaar.
Yeah baby Yeah!
pi_27178364
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:23 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Daar ben ik ook al jaren een voorstander van, maar als je dat gaat toepassen wordt er niemand meer ambtenaar.
Nou, lijkt me een goede manier om het ambtenarenbestand flink in te krimpen, wat ook al jaren hard nodig is.
pi_27178438
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:01 schreef Jalu het volgende:

[..]

Nou, lijkt me een goede manier om het ambtenarenbestand flink in te krimpen, wat ook al jaren hard nodig is.
Maar dan krijg je dus procedures waarbij ambtenaren elkaar moeten beoordelen, een grotere bureacratische incompetnte onmacht kan ik me niet voorstellen.
Yeah baby Yeah!
pi_27178679
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:04 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Maar dan krijg je dus procedures waarbij ambtenaren elkaar moeten beoordelen, een grotere bureacratische incompetnte onmacht kan ik me niet voorstellen.
Heh, dus verandert er helemaal niets...
pi_27178708
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:12 schreef Jalu het volgende:

[..]

Heh, dus verandert er helemaal niets...
Dat denk ik wel inderdaad.

Mijns inziens mogen we de ambtenaren in Enschede mbt de vuurwerkramp bijv wel bestraffen.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:25:55 #7
503 Letterman
Niet Voeren!
pi_27179069
Het zal ook niet om ieder wisse wasje gaan maar wel inzake de grotere zaken zoals idd Enschede, of de milieuzaak in Petten, ect
Begin bij het begin en eindig nooit!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 11:30:48 #8
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_27179221
Ach, de regering bakellende doet er alles aan om dit tegen te houden. Zouden ze zich misschien zorgen maken om wat er dan gaat komen?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_27179924
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:25 schreef Letterman het volgende:
Het zal ook niet om ieder wisse wasje gaan maar wel inzake de grotere zaken zoals idd Enschede, of de milieuzaak in Petten, ect
Nou ja, een politiebeambte die wegens onzogvuldigheid iemand dood laat gaan in een cel lijkt me ook een voorbeeld, of een slapende ambtenaar die per ongeluk een kapitalist terugstuurt naar Noord-korea ook.
Yeah baby Yeah!
pi_27179992
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:30 schreef marcb1974 het volgende:
Ach, de regering bakellende doet er alles aan om dit tegen te houden. Zouden ze zich misschien zorgen maken om wat er dan gaat komen?
gebeurd al sinds jaar en dag hoor, niet alleen Balkie is er verantwoordelijk voor.
Yeah baby Yeah!
pi_27183747
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 10:23 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat valt wel mee denk ik. Met dezelfde redenatie zouden er immers ook geen politie-agenten, of militairen meer te vinden moeten zijn.
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:04 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dan laten we het gewoon over aan de rechterlijke macht.
pi_27183811
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:49 schreef rayteon het volgende:

[..]

Dat valt wel mee denk ik. Met dezelfde redenatie zouden er immers ook geen politie-agenten, of millitairen meer te vinden zijn.
[..]

Nou ja, we zien allemaal de resultaten van zgn 'onafhankelijke onderzoekscommite's' het blijft bij woorden en iedereen gaat weer door met alledaagse bezigheden.
Yeah baby Yeah!
pi_27184242
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 13:49 schreef rayteon het volgende:

[..]

[..]

Lijkt me een beter plan, maar er is nu al een tekort aan rechters en bijbehorende functionarissen, gelet op de grote onzurgvuldigheid en dito consequenties bij de ambtenarij zal de mankracht moeten verdubbelen.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:12:21 #14
35279 Parabola
Sapere aude
pi_27184622
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:02 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Lijkt me een beter plan, maar er is nu al een tekort aan rechters en bijbehorende functionarissen, gelet op de grote onzurgvuldigheid en dito consequenties bij de ambtenarij zal de mankracht moeten verdubbelen.
Een hoog borrelpraat niveau. Lekker makkelijk scoren met kreten over 'grote onzurgvuldigheid (sic!) en dito consequenties'. Lever er ook even wat cijfers en feiten bij als je wilt.

ik bespaar je de moeite mijn profiel te checken, ik ben inderdaad ambtenaar

OT: Dit verschil in rechtspositie tussen ambtenaren en andere soorten werknemers is idd volslagen uit de tijd en kan rechtstreeks de prullenbak in.
Slaapt winter
en zomer
pi_27185260
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:12 schreef Parabola het volgende:

[..]

Een hoog borrelpraat niveau. Lekker makkelijk scoren met kreten over 'grote onzurgvuldigheid (sic!) en dito consequenties'. Lever er ook even wat cijfers en feiten bij als je wilt.

ik bespaar je de moeite mijn profiel te checken, ik ben inderdaad ambtenaar

OT: Dit verschil in rechtspositie tussen ambtenaren en andere soorten werknemers is idd volslagen uit de tijd en kan rechtstreeks de prullenbak in.
Ach het is vrijdag en we zijn allemaal hypocriet in zekere zin (spelfouten bijv terwijl je andere onzorgvuldigheid toedichten), maar deze hebben niet dergeljke zware consequenties.

Dat ambtenaren in Volendam en Enschede gefaald hebben staat buiten kijf volgens mij, of wilde je iets anders beweren?

Maar het is en blijft boorelpraat, maar niet op het luchtledige gebaseerd natuurlijk, ware het niet dat de nuance een beetje ontbreekt.

Ambtenaren hoeven niet zo heel zwaar gestraft te worden maar ik mis in die branche het principe van wie zijn billen brandt moet de op blaren zitten.

Dat iemand als Netelenbos nog vrolijk door mag werken aan het verval van Nederland vind ik typerend.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:32:09 #16
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_27185350
Je bent als loonslaaf natuurlijk nooit lijfelijk aansprakelijk....tenzij bij opzet
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_27185388
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:32 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Je bent als loonslaaf natuurlijk nooit lijfelijk aansprakelijk....tenzij bij opzet
Mwa, grove nalatigheid mag er ook bij hoor.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 14:42:46 #18
35279 Parabola
Sapere aude
pi_27185706
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:29 schreef Elgigante het volgende:

Dat iemand als Netelenbos nog vrolijk door mag werken aan het verval van Nederland vind ik typerend.
Precies wat ik bedoel met borrelpraat. Netelenbos heeft niets gedaan waarvoor een 'gewone' werknemer veroordeeld zou worden. Bovendien was zij politica en geen ambtenaar.

Hoe verwijtbaar de fouten van de ambtenaren in V'dam en Enschede waren kan ik niet beoordelen. Jij kennelijk wel. Het zou wel goed zijn geweest als een rechtbank zich daarover had kunnen buigen, daarom ben ik het ook met de stelling in de OP eens.
Slaapt winter
en zomer
pi_27186310
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:42 schreef Parabola het volgende:

[..]

Precies wat ik bedoel met borrelpraat. Netelenbos heeft niets gedaan waarvoor een 'gewone' werknemer veroordeeld zou worden. Bovendien was zij politica en geen ambtenaar.

Hoe verwijtbaar de fouten van de ambtenaren in V'dam en Enschede waren kan ik niet beoordelen. Jij kennelijk wel. Het zou wel goed zijn geweest als een rechtbank zich daarover had kunnen buigen, daarom ben ik het ook met de stelling in de OP eens.
Jij vind dat Netelebos naar behoren heeft gefunctioneerd?

Ze heeft ons behoorlijk wat geld gekost en werd gefileerd door de onderzoekscommissie, maar enige consequenties heeft het niet gehad voor haar, alleen voor de belastingbetaler.

De eigenaren van SE Fireworks is door de ambtenaren en bijbehorende diensten jarenlang voorgehouden dat ze prima bezig waren, totdat de bom barstte en een hoop van het dossier SE Fireworks ineens 'verdwenen' was.
Ook typisch dat de ambtenaren na het bekend raken van de ramp op kantoor werden geroepen om te redden wat er te redden viel qua hun adviezen in de loop der tijd.

Dat fouten voorkomen vind ik niet anders dan 'normaal', maar als diegenen niet geconfronteerd worden met die fouten en er de nadelige gevolgen van moeten dragen 'leren' zij er dus niet van en kan het blijven voorkomen.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:10:45 #20
35279 Parabola
Sapere aude
pi_27186803
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 14:57 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Jij vind dat Netelebos naar behoren heeft gefunctioneerd?
Kan jij lezen?
Slaapt winter
en zomer
pi_27187436
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:10 schreef Parabola het volgende:

[..]

Kan jij lezen?
Ja, maar je gaat niet in op mijn vraag.
Ik vind dat Netelebos de staat (jij en ik dus) op ongehoorde wijze op belachelijke kosten heeft gejaagd puur voor eigen gewin en eer (en dat laatste is een veronderstelling)
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:29:42 #22
35279 Parabola
Sapere aude
pi_27187606
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:25 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ja, maar je gaat niet in op mijn vraag.
Natuurlijk niet, hij is dubbel off topic, zoals ik al schreef
Slaapt winter
en zomer
pi_27187806
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:29 schreef Parabola het volgende:

[..]

Natuurlijk niet, hij is dubbel off topic, zoals ik al schreef
Ja, aangezien Neteltje een minister was ipv ambtenaar.

Ministers mogen er ook bij betrokken worden....

Op een bedrijf hoeft een marketingdirecteur niet met degelijke dure plannen aan te komen als naderhand blijkt dat hij onzorgvuldig is geweest, dan viegt hij gewoon de laan uit hoor.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:50:47 #24
35279 Parabola
Sapere aude
pi_27188452
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:35 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ja, aangezien Neteltje een minister was ipv ambtenaar.

Ministers mogen er ook bij betrokken worden....

Op een bedrijf hoeft een marketingdirecteur niet met degelijke dure plannen aan te komen als naderhand blijkt dat hij onzorgvuldig is geweest, dan viegt hij gewoon de laan uit hoor.
Dat is met Netelenbos ook gebeurd, dus maak je niet zo druk. Maar dit topic gaat over wettelijke aansprakelijkheid, niet over disfunctioneren.
Slaapt winter
en zomer
pi_27189549
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 15:50 schreef Parabola het volgende:

[..]

Dat is met Netelenbos ook gebeurd, dus maak je niet zo druk. Maar dit topic gaat over wettelijke aansprakelijkheid, niet over disfunctioneren.
Maar ja nu is wettelijke aansprakelijkheid voor ambtenaren blijkbaar nog niet geregeld en is het pas van toepassing bij disfunctioneren (ik neem aan dat het geen beleid is namelijk) dus het heeft wel met elkaar te maken.
Toch is tineke door haar partij wel voorgedragen als slet van de koningin in een provincie (noord-holland meen ik), het vertrouwen in haar was dus nog aanwezig.

Maar hoe zou jij het voor je zien, het bestraffen van ambtenaren die grove overtredingen hebben gemaakt?
Yeah baby Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')