abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 juni 2005 @ 12:34:02 #201
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_27830686
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 19:58 schreef okee6 het volgende:
Beetje jammer, ik las in de krant dat Wimbledon haar geen wildcard voor de single kan aanbieden, daar ze er reeds drie geaccepteerd heeft dit jaar en dat schijnt de max te zijn. Deelname aan het enkeltoernooi van Wimbledon lijkt daarmee van de baan, of er moet een virus toeslaan. Ze heeft één wedstrijd te weinig gewonnen.
Hoe rijmt dit met de wildcard die ze nu gekregen heeft? Of zijn regels er om overtreden te worden??
  zaterdag 11 juni 2005 @ 12:36:27 #202
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_27830749
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 12:34 schreef Coelho het volgende:

[..]

Hoe rijmt dit met de wildcard die ze nu gekregen heeft? Of zijn regels er om overtreden te worden??
Er zijn 8 wildcards gegeven, aldus de officiele site. Het verhaal van maximaal 3 wildcards lijkt me dan onzin .
  zaterdag 11 juni 2005 @ 12:44:51 #203
42287 vluggejapie
Kijker de kijk
pi_27830951
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 12:36 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Er zijn 8 wildcards gegeven, aldus de officiele site. Het verhaal van maximaal 3 wildcards lijkt me dan onzin .
Waarschijnlijk doelde hij op het feit dat Misa gezien haar leeftijd maar drie wildcards per jaar mag accepteren en alle drie al heeft gebruikt. Misschien mag Misa deze van Wimbledon ook nog aannemen omdat Wimbledon officieel een toernooi van de ITF is en niet van de WTA. Misschien zit het daarin.
Everytime she sneezes I believe it's love
  zaterdag 11 juni 2005 @ 12:52:36 #204
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_27831127
Ahh op die fiets
pi_27831352
Volgens mij staan de Grandslams helemaal apart van de ATP en WTA toernooien, dus het lijkt me logisch dat ze inderdaad ook hier een wildcare voor kan krijgen ook al heeft ze er al 3 gehad dit jaar.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_27832628
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 13:03 schreef Norrage het volgende:
Volgens mij staan de Grandslams helemaal apart van de ATP en WTA toernooien, dus het lijkt me logisch dat ze inderdaad ook hier een wildcare voor kan krijgen ook al heeft ze er al 3 gehad dit jaar.
Ik zou ook denken dat het zo was, maar dat nieuws over dat er geen wildcard meer inzat kwam via Misa zelf in de media. Ze hield er ook duidelijk geen rekening meer mee. Dat ze nu uiteindelijk toch kan meedoen is uiteraard alleen maar mooi. Een Nederlandse dame in het hoofdtoernooi van Wimbledon nu nog een gunstige loting
  zaterdag 11 juni 2005 @ 16:11:52 #207
42287 vluggejapie
Kijker de kijk
pi_27835459
Ik heb het even opgezocht op de site van de WTA. En speelster mag tussen haar 16e en 17e verjaardag 4 wildcards accepteren. Het heeft dus niks met het verschil tussen WTA en ITF te maken (zoals ik eerder suggereerde). Het verloopt allemaal volgens de regeltjes dus.
Everytime she sneezes I believe it's love
  zondag 12 juni 2005 @ 14:14:22 #208
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_27855966
quote:
Michaëlla Krajicek doet waarschijnlijk niet mee in het enkelspel van Wimbledon, het derde Grand Slam van het jaar. De wildcard die Krajicek kreeg, mag zij door haar leeftijd niet accepteren.

Krajicek mag per jaar slechts vier wildcards accepteren en daar zit de 16-jarige halfzus van Richard Krajicek overheen.

"Vanwege mijn leeftijd mag ik een bepaald aantal toernooien per jaar spelen en vier wildcards accepteren. Die van Ordina Open voor deze week wordt mijn vierde. Dit is écht ontzettend balen. We proberen er van alles aan te doen om die wildcard toch te krijgen."

Mocht zich vandaag een speelster afmelden voor Wimbledon, dan komt Krajicek, als eerste reserve, alsnog rechtstreeks in het hoofdtoernooi terecht. Krajicek kan vanwege haar deelname in Rosmalen niet deelnemen aan het kwalificatietoernooi van Wimbledon.

"Ik heb niet getwijfeld om Rosmalen deze week te laten schieten voor Wimbledon. Dit is het enige toernooi in eigen land en ik wil er nu eens iets laten zien, na twee eerdere snelle uitschakelingen."
pi_27856094
Nou hopen dat nog iemand zich afmeldt dan, dit is wel klote voor haar zeg.
  zondag 12 juni 2005 @ 15:13:48 #210
87120 At_Fundum
Zeg maar @
pi_27857649
quote:
Op zaterdag 11 juni 2005 16:11 schreef vluggejapie het volgende:
Ik heb het even opgezocht op de site van de WTA. En speelster mag tussen haar 16e en 17e verjaardag 4 wildcards accepteren. Het heeft dus niks met het verschil tussen WTA en ITF te maken (zoals ik eerder suggereerde). Het verloopt allemaal volgens de regeltjes dus.
quote:
vluggejapie - vrijdag 4 februari 2005 @ 10:37

Ik heb het even opgezocht:

Hier volgt de officiele regel:
A 16-year-old may play 10 professional events (WTA Tour & ITF Women’s Circuit), plus the season-ending
Championships plus Fed Cup plus 3 exhibition/non-Tour events. In the year of her 16th birthday a player may be
named to the Silver Exempt Player list.

At the ages of 15, 16 &17, if a player has earned her way into a Grand Slam by Direct Ranking Acceptance (Not a
Wild Card) and is current with her Professional Development participation, then that Grand Slam is counted above
and beyond the dose of tennis described above

At the ages of 16 & 17, a player who reaches a Singles ranking of 50 or better may be eligible to play up to 2
additional Tournaments at 16-years-old, and up to 1 additional Tournament at 17-years-old. Eligibility is based on
meeting minimum criteria (detailed in 2004 rule book), including but not limited to a player being current with her
Professional Development participation.

Bron: http://www.wtatour.com/gl(...)elopment/aer/aer.pdf
Je zoekt het wel vaker op

Overigens kwamen we toen in het vorige topic tot de conclusie dat de wta/itf wel vaker uitzonderingen maakte in het verleden zonder duidelijk aanwijsbare reden, dus duimen we nog even door voor Misa
Atje zeggen is adje doen!
  zondag 12 juni 2005 @ 19:37:23 #211
42287 vluggejapie
Kijker de kijk
pi_27864478
Opzoeken is makkelijker dan onthouden
Everytime she sneezes I believe it's love
pi_27864620
Maar goed de kans dat ze er door een withdrawal nog inkomt is ook hartstikke groot dus het komt vast wel goed
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_27888720
wanneer speelt ze de eerste ronde in rosmalen?
  maandag 13 juni 2005 @ 15:35:31 #214
87120 At_Fundum
Zeg maar @
pi_27889782
Voor vandaag staat ze niet op het schema. Als alles keurig droog blijft, zal ze er morgen staan.
Atje zeggen is adje doen!
pi_27894089
Het is officieel: ze speelt Wimbledon, de WTA heeft een uitzondering gemaakt ondanks dat ze het max aantal wildcards al had geaccepteerd.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 13 juni 2005 @ 18:03:34 #216
87120 At_Fundum
Zeg maar @
pi_27894343
En nog even het hoe & waarom erbij:
quote:
Wimbledon enkelspel zeker voor Misa

Misa ontving onlangs een wildcard voor het enkelspel op Wimbledon. de afgelopen dagen bestond de vrees dat zij die echter niet zou mogen accepteren vanwege haar leeftijd. Gelukkig blijkt dit niet het geval te zijn, omdat zij vorig jaar de ranglijst aanvoerde bij de junioren mag ze nog drie extra wildcards accepteren. Het Brabants Dagblad schrijft hierover: '' Voor de zekerheid zocht Hans Felius, technisch directeur bij de tennisbond, contact met de spelersvakbond WTA. „En daar kreeg ik de bevestiging dat Krajicek gewoon mag meedoen op Wimbledon.“´´ De fanpage is hier natuurlijk erg blij mee. Nu zal Misa behalve de Mixdubbel ook meteen het enkelspel kunnen spelen.

Bron
Een zeer mooi zaak!
slordig overigens dat ze deze regel in eerste instantie blijkbaar over het hoofd hebben gezien
Atje zeggen is adje doen!
pi_27897928
De telegraaf geeft een andere reden:

Krajicek kan wildcard Wimbledon accepteren
ROSMALEN - Michaëlla Krajicek kan de wildcard voor het enkeltoernooi van Wimbledon toch accepteren. De 16-jarige speelster dacht dat ze gezien haar leeftijd het maximaal aantal uitnodigingen voor een seizoen al had bereikt, maar het blijkt dat dit alleen geldt voor WTA-toernooien.

Krajicek had nog wel wildcards over voor ITF-evenementen en daar valt Wimbledon ook onder. Ze zal op het gras in Londen ook twee keer in het dubbel uitkomen. Ze gaat mixen met haar halfbroer Richard en doet met de Russische Jelena Dementjeva mee aan het vrouwendubbel. Dit is een tegenprestatie van Dementjeva omdat oud-Wimbledonkampioen Krajicek haar deze dagen in Rosmalen helpt met haar service.
  maandag 13 juni 2005 @ 20:14:02 #218
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_27898207
Dementieva wordt door Krajicek geholpen met de service nee toch zeker? En niet snugger om als 16-jarige zowel enkel, dubbel als mixed-dubbel te gaan spelen...
  maandag 13 juni 2005 @ 20:38:58 #219
87120 At_Fundum
Zeg maar @
pi_27899095
Ook tijdens Rosmalen dubbelt Misa al met Dementieva. Dubbelen is volgens mij juist heel goed voor de ontwikkeling; bovendien krijgt ze zo meer ervaring op gras, iets wat je absoluut nodig hebt om verder te komen in de grasmaand.

Verder vertrouw ik eerder op het Brabants Dagblad en Hans Felius, dan de Telegraaf
Atje zeggen is adje doen!
  maandag 13 juni 2005 @ 20:48:22 #220
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_27899428
Ja maar om meteen met alledrie mee te doen, lijkt me een beetje teveel van het goede
pi_27900221
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:48 schreef TimmyAsd het volgende:
Ja maar om meteen met alledrie mee te doen, lijkt me een beetje teveel van het goede
Mij niet, ze heeft nog veel te leren op gras en dat seizoen is zeer kort voor een onervaren speelster. Qua vermoeidheid kan ze het wel hebben denk ik, tijdje alleen competitie gespeeld.
  maandag 13 juni 2005 @ 21:29:14 #222
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_27900745
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:48 schreef TimmyAsd het volgende:
Ja maar om meteen met alledrie mee te doen, lijkt me een beetje teveel van het goede
Ach, wrs is ze allang uitgeschakeld in het Enkel als de dubbels beginnen. En Mixed Dubbel is niet altijd even fanatiek. En daarnast is het altijd leuk om nog wat ambiance mee te pikken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_27902083
Grappig dat Richard haar gaat helpen met haar service, dat heeft ze nodig
Misschien kan ze ook wat hulp aan Karlovic vragen..Gewoon op een ladder gaan spelen^^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_27916752
Ze speelt op dit moment tegen cervanova, net begonnen. scoreverloop is te volgen op http://www.ordina-open.nl/ en dan live scoreboard!

eerste break is binnen, 2-0
pi_27916979
Gewoon op de live streamer kijken, kan je haar nu zien spelen...bijna 4-0

Hier dus http://streaming.is.nl/ordinaopen1.asx

En ze staat erg sterk te spelen...:)

5-0 alweer
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')