abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27148743
Ik zat met de volgende vraag.

Hebben Marokkanen met een dubbele nationaliteit die zich hier en in Marokko bevinden ook een stembiljet aangaande het stemmen over de Europese Grondwet gekregen? Als dat zo is dan is wat ik mij ten zeerste afvraag, wat de mensen die klaarblijkelijk het grootste gedeelte van hun hart in Marokko hebben liggen gaan stemmen. Ik vind dat nl. het deel van deze minderheidsgroepering dat zich in Marokko bevind met hun tweede Nederlandse nationaliteit eigenlijk geen moer te maken heeft met Europa en degene die wel in Nederland zijn aanzienlijk minder dan de autochtoon.
  donderdag 19 mei 2005 @ 13:56:19 #2
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_27149449
1. Het gaat er om of je (ook) Nederlands burger bent;
2. Als Europa je onverschillig laat omdat je hart ergens anders ligt, is dat voor Europa ook een factor om rekening mee te houden. Zeker omdat er zoveel Marokkanen zijn. Die mensen moeten dus ook maar stemmen.
  donderdag 19 mei 2005 @ 15:29:22 #3
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_27152854
ja ik mag stemmen in nederland met mijn nederlandse nationaliteit en nee ik mag niet stemmen in marokko met mijn marokkaanse nationalieit.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_27153915
Ik denk dat de meeste voor zullen stemmen. Soepeler immigratieregels die het nieuwe gezamenlijke immigratiebeleid hoogstwaarschijnlijk met zich mee zal brengen zullen de meeste Marokkanen wel aantrekken. Ook het feit dat het huidige inburgeringsbeleid straks ongrondwettelijk wordt zal velen als muziek in de oren klinken.
quote:
De nieuwe Europese Grondwet ontneemt Nederland niet alleen het recht zelf zijn immigratiebeleid te voeren, maar verleent bovendien aan alle Europeanen en aan alle legale migranten van elders ('derdelanders’) ook nog eens dezelfde rechten als Nederlanders op uitkeringen, gezondheidszorg en sociale huisvesting. Dat zijn geen papieren rechten. Ze kunnen al meteen gevolgen hebben.

Zo hebben illegalen uit Afrika en Latijns-Amerika, die de Spaanse regering op dit moment aan het legaliseren is, in Nederland al binnen enkele jaren recht op een bijstandsuitkering, een huurwoning, gezondheidszorg en huursubsidie. Dat geldt trouwens ook voor de Roemenen en Bulgaren die over enkele jaren EU-burger worden.

De Grondwet kan ook meteen gevolgen hebben voor de 'inburgeringstoets’ die het kabinet eind 2005 wil laten ingaan om importbruiden uit Turkije, Marokko en elders te ontmoedigen hier te komen. Die regeling wringt met bepalingen over de vrijheid om een gezin te vormen. Het kabinet-Balkenende heeft dan wel bedongen dat een land als Nederland de inwoners van Turkije kan blijven weigeren als Turkije lid wordt van de Europese Unie, maar die bepaling is een dode letter. Zij is strijdig met de nieuwe Europese Grondwet.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_27154369
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 13:38 schreef LangeJan het volgende:
Ik zat met de volgende vraag.

Hebben Marokkanen met een dubbele nationaliteit die zich hier en in Marokko bevinden ook een stembiljet aangaande het stemmen over de Europese Grondwet gekregen? Als dat zo is dan is wat ik mij ten zeerste afvraag, wat de mensen die klaarblijkelijk het grootste gedeelte van hun hart in Marokko hebben liggen gaan stemmen. Ik vind dat nl. het deel van deze minderheidsgroepering dat zich in Marokko bevind met hun tweede Nederlandse nationaliteit eigenlijk geen moer te maken heeft met Europa en degene die wel in Nederland zijn aanzienlijk minder dan de autochtoon.
Hoe groot is volgens jou de groep van Marokkanen waarvan hun hart in Marokko ligt en die vervolgens ook echt naar Marokko zullen vertrekken ook?
pi_27155525
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 16:07 schreef Youssef het volgende:

[..]

Hoe groot is volgens jou de groep van Marokkanen waarvan hun hart in Marokko ligt en die vervolgens ook echt naar Marokko zullen vertrekken ook?
Niet extreem veel denk ik, maar mijn vraag was dus of deze mensen met de NL-nationaliteit woonachtig in Marokko ook mee mochten stemmen. Dus hoeveel Marokkanen dat zijn maakt mij niets uit.

Wat Tikorev zegt en als het waar zou zijn wat ie zegt, zal het mij niks verbazen. Alles voor een versoepelde immigratie en het schrappen van een min of meer verplichte inburgeringscursus.
pi_27509006
quote:

di 31 mei 2005, 02:09
UMMAO roept moslims op voor grondwet te stemmen
AMSTERDAM - De Unie van Marokkaanse Moskeeën Amsterdam en Omstreken (UMMAO) heeft haar achterban opgeroepen 'ja' te stemmen bij het refendum over de Europese grondwet woensdag. Dat heeft woordvoerder A. Marcouch dinsdag gemeld.

De UMMAO vindt dat de grondwet voor moslims vooral van belang is vanwege de waarborg van grondrechten als vrijheid, verbod op discriminatie en racisme en vrijheid van godsdienst.

Vrijheid van godsdienst, pleur toch op Europa onder de sharia zullen ze bedoelen
Vriend van mij werkt in een bank in parijs
Daar werd een in burka gekleed persoon gevraagd of ze even voor de cc tv camera haar hoofd woilde laten zien, daarna mog de zak er weer overheen) dit werd geweigerd en dus werd de bank beklad en personeel bedreigd (15 minuten later toen de familie erbij gehaald was)

Met een grondwet die de christelijke, atheistische vrijheden niet beschermd heeft dit soort ongein vrij spel.

61% van Nederland gaat volgens de peilingen Nee stemmen
(die nee stem gaat zelfs gehonoreerd worden nu frankrijk nee gezegd heeft)

Hier in Ierland kijkt men uit naar dat referendum in de hoop dat bij "ons" volgende nee dat ook geaccepteerd werd. (Nice verdrag werd Ierland na 8 maanden alsnog door de strot geduwd)
Frankrijk ... Nederland ... wie volgt
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 20:42:54 #8
121290 Wie_zal_het_weten
Uitzonderlijk geval
pi_27524341
Niet dat ik nu een goede indruk geef, maar mijn Marokkaanse vriend is tegen. Zijn ouders gaan ook
''nee" stemmen.
Hij vindt dat die lui daar in Brussel niet teveel macht mogen krijgen.

Ik ben voorstander, maar ik ben het niet eens met de verloop van de ''Ja''-campagne....
Maar ik ben een Turk, mjah ik voel me eigenlijk Nederlander.
pi_27537185
Geen polen
stem nee
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 1 juni 2005 @ 19:50:38 #10
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_27553676
Als Nederlandse marokkaan heb je al een Nederlands paspoort en gelden dus de Nederlandse immigratie regels. Dat blijft zo in de grondwet. Deze grondwet zal onze vreemdelingenwet niet afschaffen. Het europese recht m.b.t. immigranten gaat alleen over derde landers. Dat zijn mensen die niet de nationaliteit van een lidstaat hebben en ook niet getrouwd zijn met een onderdaan van een lidstaat.

Het vrije verkeer is al volledig voor alle EU burgers of wordt dat op termijn. Daar helpt geen "nee" stem meer tegen.
pi_27555538
Ik ben tegenstander.
Allah Al Watan Al Malik
pi_27597633
Ik denk dat het Marokkaanse kamp net zo verdeeld is over de grondwet als de rest van Nederland.
De stemming is geschied, de meerderheid stemde tegen.

Dus zullen er ook wel veel Marokkanen tegen hebben gestemd toch?
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')