Ja, of dus te goed... En altijd maar eerlijk zijn. Volgens mij kun je een relatie (met wie dan ook, en op welke manier dan ook) niet sneller om zeep helpen dan altijd de waarheid te spreken.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Gewoon geen relatie aangaan met mensen die niet goed communiceren.
Dat hangt ervan af wat die waarheid is. Maar inderdaad, je kunt ook TE eerlijk zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 02:55 schreef Hooghoudt het volgende:
Ja, of dus te goed... En altijd maar eerlijk zijn. Volgens mij kun je een relatie (met wie dan ook, en op welke manier dan ook) niet sneller om zeep helpen dan altijd de waarheid te spreken.
Het hangt ook af van het vermogen van de partner om de waarheid te relativeren.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af wat die waarheid is. Maar inderdaad, je kunt ook TE eerlijk zijn.
Ja.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:34 schreef Alicey het volgende:
Het hangt ook af van het vermogen van de partner om de waarheid te relativeren.
Er zijn altijd wel dingen die de ander niet moet weten om geen ruzie te krijgen. Stel dat mijn huisgenoot er achter komt wat ik echt van zijn vriendin vind.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 08:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af wat die waarheid is. Maar inderdaad, je kunt ook TE eerlijk zijn.
Wat is daarmee? Ik doe dat doorgaans wel (eerlijk zeggen wat ik ergens van vind), maar het is niet altijd verstandig (en bovendien niet constructief) om de gedachten die zich in de donkere krochten van je geest voordoen te uiten.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:28 schreef Bright het volgende:
Hmmm ... En deze belofte dan:
'Ik zal niet om de goede vrede te bewaren mijn mond houden, maar op gepaste wijze vertellen wat ik ergens van vind, nadat ik erover heb nagedacht'
Hij houdt niet er van om te weten wat mensen werkelijk denken?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:15 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel dingen die de ander niet moet weten om geen ruzie te krijgen. Stel dat mijn huisgenoot er achter komt wat ik echt van zijn vriendin vind.![]()
Sommige mensen hebben inderdaad liever leugens.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:56 schreef Alicey het volgende:
Hij houdt niet er van om te weten wat mensen werkelijk denken?
Sommige mensen denken gewoon praktisch. Ik vind zijn vriendin vreselijk, maar met hem kan ik prima opschieten.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben inderdaad liever leugens.
En dus verzwijg je wat je vindt. Maar zou je ook liegen als hij het op de man af vraagt, voor de lieve vrede? Ik zou er trouwens niet echt een probleem van maken als mijn beste vriendin mijn vriendje niet mag. Dat heeft toch niks met mij te maken? Het kan gewoon dat twee mensen elkaar niet liggen, nou ja, jammer, maar geen ramp ofzo.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:36 schreef Hooghoudt het volgende:
Sommige mensen denken gewoon praktisch. Ik vind zijn vriendin vreselijk, maar met hem kan ik prima opschieten.
Ik zou het probleem ook niet zo zien.. Vaak ben je sowieso geneigd om een partner te zoeken die heel anders is dan jezelf, dus is het niet zo gek dat als mensen jou aardig vinden, het voor je partner niet altijd opgaat..quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En dus verzwijg je wat je vindt. Maar zou je ook liegen als hij het op de man af vraagt, voor de lieve vrede? Ik zou er trouwens niet echt een probleem van maken als mijn beste vriendin mijn vriendje niet mag. Dat heeft toch niks met mij te maken? Het kan gewoon dat twee mensen elkaar niet liggen, nou ja, jammer, maar geen ramp ofzo.
Én ik zou het dus wél willen weten. Ik zou er ook gewoon naar vragen en dan wil ik een eerlijk antwoord. Ik hou niet zo van mooi weer spelen. Als je zoiets weet kun je er rekening mee houden (niet samen uitnodigen e.d.).quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:13 schreef Alicey het volgende:
Ik zou het probleem ook niet zo zien.. Vaak ben je sowieso geneigd om een partner te zoeken die heel anders is dan jezelf, dus is het niet zo gek dat als mensen jou aardig vinden, het voor je partner niet altijd opgaat..
Ik ook hoor meid. Ik geef in mijn reactie zelfs aan dat het normaal is dat het voorkomt, en dat er dus geen reden is om zoiets te verzwijgen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Én ik zou het dus wél willen weten. Ik zou er ook gewoon naar vragen en dan wil ik een eerlijk antwoord. Ik hou niet zo van mooi weer spelen. Als je zoiets weet kun je er rekening mee houden (niet samen uitnodigen e.d.).
Ik zou waarschijnlijk zelfs boos worden als ik erachterkwam dat iemand vijf jaar lang net gedaan of 'ie mijn vriendje aardig vond terwijl hij 'm eigenlijk wel kon schieten. Het zijn ook van die dingen die in een ruzie o.i.d. ineens kunnen 'exploderen', omdat iemand zich al jaren zit te ergeren ofzo.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:13 schreef Alicey het volgende:
Ik ook hoor meid. Ik geef in mijn reactie zelfs aan dat het normaal is dat het voorkomt, en dat er dus geen reden is om zoiets te verzwijgen.
Ik zou me denk ik ook bedonderd voelen..quote:Op dinsdag 24 mei 2005 18:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik zou waarschijnlijk zelfs boos worden als ik erachterkwam dat iemand vijf jaar lang net gedaan of 'ie mijn vriendje aardig vond terwijl hij 'm eigenlijk wel kon schieten.
Inderdaad, het kan spanningen opleveren..quote:Het zijn ook van die dingen die in een ruzie o.i.d. ineens kunnen 'exploderen', omdat iemand zich al jaren zit te ergeren ofzo.
Dat laatste begrijp ik niet helemaal... Maar het kan natuurlijk gebeuren dat hij verliefd is geworden op iemand anders. Vraag hem zn motivatie en zet er een punt achter.quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:48 schreef jean19 het volgende:
jawel hij heeft gezegd dat hij verliefd op haar is geworden maar zegt ook dat het niks word
alleen weet ik niet of hij dit zegt om mij gerust te stellen
quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
Is bij mij thuis ook gebeurd, vermoed zelfs in ieder geval 2 keer. Van 1 keer weet ik het zeker. Maar dat besef kwam later pas. Ze hadden vreselijke ruzie, ik had toen niet helemaal door waarom.
Is uiteindelijk goedgekomen.
Het is achterbaks, etc, etc. Het is ook menselijk. Belangrijker dan die vrouw een hoer te noemen en hem een teringlijer is volgens mij een goede oplossing te zoeken waar beiden mee kunnen leven en waar de kinderen vooral geen slachtoffer van worden. Maar dat is uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan.
Yep, dat zou ik. Wat schieten hij en ik er mee op dat hij dat weet? De Waarheid Vertellen is niet een doel op zich.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En dus verzwijg je wat je vindt. Maar zou je ook liegen als hij het op de man af vraagt, voor de lieve vrede? Ik zou er trouwens niet echt een probleem van maken als mijn beste vriendin mijn vriendje niet mag. Dat heeft toch niks met mij te maken? Het kan gewoon dat twee mensen elkaar niet liggen, nou ja, jammer, maar geen ramp ofzo.
En het doel heiligt de middelen? Liegen tegen een vriend zou voor mij absoluut onacceptabel zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2005 00:16 schreef Hooghoudt het volgende:
Yep, dat zou ik. Wat schieten hij en ik er mee op dat hij dat weet? De Waarheid Vertellen is niet een doel op zich.
Soms wel.quote:Op woensdag 25 mei 2005 07:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En het doel heiligt de middelen?
Dat klinkt makkelijker dan het is. Het kan erg vervelende situaties opleveren enzo. Dat je beste vriend niet op je feestje wil komen als die 'kutvriendin' van je ook komt. En ander onderling gezeik.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik zou er trouwens niet echt een probleem van maken als mijn beste vriendin mijn vriendje niet mag. Dat heeft toch niks met mij te maken? Het kan gewoon dat twee mensen elkaar niet liggen, nou ja, jammer, maar geen ramp ofzo.
Ligt dat er dan aan dat je ze niet mag, of ligt het er aan dat je mooi weer hebt lopen spelen?quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:02 schreef Lemmeb het volgende:
Zo'n drama is het nu ook weer niet. Je liegt niet echt, je zegt er gewoon niks over. Vooral bij vrouwen kan het nogal een emotioneel drama opleveren als ze (direct of via via) te weten komen dat je ze niet mag.
Je hoeft natuurlijk niet meteen het andere uiterste aan te grijpen..quote:Dan kun je beter je mond houden zolang ze niet in de weg zit. Haar voor rotte vis uitmaken kan altijd nog.
Zou een "beste vriend(in)" niet zijn/haar vriend(in) respecteren, en dus ook zijn/haar keuze wie zhij te vriend neemt? Voor mij is dat toch wel een criterium..quote:Dat klinkt makkelijker dan het is. Het kan erg vervelende situaties opleveren enzo. Dat je beste vriend niet op je feestje wil komen als die 'kutvriendin' van je ook komt. En ander onderling gezeik.
Dat eerste. Sommige mensen voelen zich nogal aangevallen als je zegt dat je ze niet mag. En terecht.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:18 schreef Alicey het volgende:
Ligt dat er dan aan dat je ze niet mag, of ligt het er aan dat je mooi weer hebt lopen spelen?
Als je iemand spuugzat ben, zou ik meteen korte metten maken.quote:Je hoeft natuurlijk niet meteen het andere uiterste aan te grijpen..
Het ligt niet alleen aan die beste vriend(in) maar ook aan de andere partij.quote:Zou een "beste vriend(in)" niet zijn/haar vriend(in) respecteren, en dus ook zijn/haar keuze wie zhij te vriend neemt? Voor mij is dat toch wel een criterium..
Ik vind dat niet terecht. Iemand mogen of niet is ook een kwestie van smaak.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:21 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat eerste. Sommige mensen voelen zich nogal aangevallen als je zegt dat je ze niet mag. En terecht.
Dan ben je iemand dus al zat, en is er waarschijnlijk aardig wat irritatie aan vooraf gegaan.quote:Als je iemand spuugzat ben, zou ik meteen korte metten maken.
Uiteraard, het gaat om de relatie tussen 2 mensen, dus speelt dat mee. Iemand die zich daardoor laat leiden zou ik echter nooit een beste vriend(in) noemen.quote:Het ligt niet alleen aan die beste vriend(in) maar ook aan de andere partij.
De waarheid vertellen denk ik niet zo zeer. De schijn geven van het tegendeel ophouden is een vorm van wantrouwen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:54 schreef Hooghoudt het volgende:
Maar waarom is de waarheid vertellen nu zo belangrijk?
Da's niet echt een basis voor een relatie, lijkt mequote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben inderdaad liever leugens.
Het gaat er niet om of jij het terecht vindt of niet. Het gaat erom hoe mensen reageren als je ze niet aardig vindt.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vind dat niet terecht. Iemand mogen of niet is ook een kwestie van smaak.
Inderdaad.quote:Dan ben je iemand dus al zat, en is er waarschijnlijk aardig wat irritatie aan vooraf gegaan.
Dus iemand die het niet goed kan vinden met jouw vriend, zelfs slaande ruzie met hem krijgt op feestjes, zou je nooit een beste vriendin noemenquote:Uiteraard, het gaat om de relatie tussen 2 mensen, dus speelt dat mee. Iemand die zich daardoor laat leiden zou ik echter nooit een beste vriend(in) noemen.
Een onsympatieke reactie kan betekenen dat het wederzijds is, hetgeen voordelig kan zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of jij het terecht vindt of niet. Het gaat erom hoe mensen reageren als je ze niet aardig vindt.
Dus als jij tegen iemand zegt 'ik mag je niet', en die ander reageert daar nogal onsympathiek op, dan zeg jij 'ik vind dat niet terecht'? Wie begon er hier nou eigenlijk?
Als die beste vriendin een "hij of ik" houding aanneemt dan geldt dat inderdaad. Het ligt denk ik niet zo zeer aan een persoon, het hangt af van compatibiliteit. Het zou dus ook niet volledig aan mijn partner kunnen liggen in dat geval.quote:Dus iemand die het niet goed kan vinden met jouw vriend, zelfs slaande ruzie met hem krijgt op feestjes, zou je nooit een beste vriendin noemenZelfs als het niet aan die beste vriend ligt maar aan je partner?
Ja. Update is gewenst.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:27 schreef Bendeleider het volgende:
Hoe is het met TS ?
Als het niet wederzijds was, dan wordt het dat wel op het moment dat jij de aap uit de mouw goochelt.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een onsympatieke reactie kan betekenen dat het wederzijds is, hetgeen voordelig kan zijn.
Maar dat doet die beste vriendin dus niet. Die beste vriendin zegt gewoon: 'als jouw vriend, die klootzak waar ik elke keer slaande ruzie mee krijg, ook op het feest kom, dan kom ik niet'. En dat lijkt me een geheel legitieme reactie. Probeer de boel dan nog maar eens bij elkaar te houden als tussenpersoonquote:Als die beste vriendin een "hij of ik" houding aanneemt dan geldt dat inderdaad.
Al deze problemen kun je als vriend(in) ook gewoon vermijden door gewoon voor je te houden dat je de partner van je best vriend(in) eigenlijk maar helemaal niks vindt.quote:Het ligt denk ik niet zo zeer aan een persoon, het hangt af van compatibiliteit. Het zou dus ook niet volledig aan mijn partner kunnen liggen in dat geval.
Dat kan, maar hoeft niet.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Als het niet wederzijds was, dan wordt het dat wel op het moment dat jij de aap uit de mouw goochelt.
Als het zo ver is gevorderd (Wat volgens mij dus juist gebeurt wanneer er niets wordt gezegd en spanningen oplopen) wordt het inderdaad vrij lastig.quote:Maar dat doet die beste vriendin dus niet. Die beste vriendin zegt gewoon: 'als jouw vriend, die klootzak waar ik elke keer slaande ruzie mee krijg, ook op het feest kom, dan kom ik niet'. En dat lijkt me een geheel legitieme reactie. Probeer de boel dan nog maar eens bij elkaar te houden als tussenpersoon.
Ik wil toch wel een vrienden die eerlijk zijn. Ze hoeven het er niet bovenop te leggen dat ze hem niet mogen, maar in ieder geval geen blijk van het tegendeel geven wanneer dat niet zo is.quote:Al deze problemen kun je als vriend(in) ook gewoon vermijden door gewoon voor je te houden dat je de partner van je best vriend(in) eigenlijk maar helemaal niks vindt.
Does es niet zo naïef. Als iemand jou te kennen geeft een schurfthekel aan je te hebben, vind je die persoon dan ook nog fan-tas-tisch?quote:
Ook als het niet zover is gevorderd kun je gewoon hebben dat 2 mensen absoluut niet met elkaar door één deur kunnen en elkaar liever niet tegen willen komen. Toegegeven, erg kinderachtig allemaal, maar dit soort zielig gedrag zie je dan ook vooral bij vrouwenquote:Als het zo ver is gevorderd (Wat volgens mij dus juist gebeurt wanneer er niets wordt gezegd en spanningen oplopen) wordt het inderdaad vrij lastig.
Kijk da's heel wat anders. Maar er niets over zeggen is dus oke.quote:Ik wil toch wel een vrienden die eerlijk zijn. Ze hoeven het er niet bovenop te leggen dat ze hem niet mogen, maar in ieder geval geen blijk van het tegendeel geven wanneer dat niet zo is.
Het ging in dit geval wel om liegen in antwoord op een rechtstreekse vraag. Dat vind ik nog wat anders dan er gewoon niets over zeggen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 09:02 schreef Lemmeb het volgende:
Soms wel.
Zo'n drama is het nu ook weer niet. Je liegt niet echt, je zegt er gewoon niks over. Vooral bij vrouwen kan het nogal een emotioneel drama opleveren als ze (direct of via via) te weten komen dat je ze niet mag.
Dat moet je niet tegen mij zeggen, maar tegen diegenen die slaande ruzie hebben. Geloof me, het komt voor in de beste kringenquote:Op woensdag 25 mei 2005 12:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ken eigenlijk niemand met wie ik 'absoluut niet door één deur kan'. Slaande ruzie is nergens voor nodig en meestal het gevolg van dom en kinderachtig gedrag. Je kunt elkaar ook gewoon links laten liggen als je elkaar niet mag...
Je gaat nu uit van de uitersten. Als iemand zegt een hekel aan mij te hebben, betekent dat niet dat ik dan opeens die persoon niet meer mag als dat zo was. Ook zegt het niet dat ik met die persoon niet meer zou samenwerken. Het is trouwens iets dat in de ICT nogal voorkomt. Mensen die een schurfthekel aan elkaar hebben, maar toch kunnen samenwerken wanneer dat nodig is.quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:00 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Does es niet zo naïef. Als iemand jou te kennen geeft een schurfthekel aan je te hebben, vind je die persoon dan ook nog fan-tas-tisch?
Wat bedoel je met dat laatste te zeggen?quote:Ook als het niet zover is gevorderd kun je gewoon hebben dat 2 mensen absoluut niet met elkaar door één deur kunnen en elkaar liever niet tegen willen komen. Toegegeven, erg kinderachtig allemaal, maar dit soort zielig gedrag zie je dan ook vooral bij vrouwen.
Je hebt het hier denk ik wel over het soort vrouw dat graag macht over haar partner krijgt. Er zitten ook goede vrouwen tussen.quote:Vaak speelt jaloezie een rol. De vrouw die het bloed van de beste vriendin van haar vriend wel kan drinken. Zolang dat niet uitgesproken is gaat het allemaal nog wel, op wat achterbaks geneuzel na, maar als de geest uit de fles is, is de beer los.
Dat hoeft geen kwaad te kunnen, zolang er dus maar geen schijn wordt opgehouden dat het tegendeel waar is.quote:Kijk da's heel wat anders. Maar er niets over zeggen is dus oke.
Tja, de meeste mensen zijn nu eenmaal best wel dom.quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:54 schreef Lemmeb het volgende:
Dat moet je niet tegen mij zeggen, maar tegen diegenen die slaande ruzie hebben. Geloof me, het komt voor in de beste kringen.
"vooral vrouwen".quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Tja, de meeste mensen zijn nu eenmaal best wel dom.
Vind je? Ik heb ook in de ICT gewerkt, maar we hadden daar als mannen onder elkaar per definitie gewoon geen schurfthekel aan elkaar.quote:Op woensdag 25 mei 2005 12:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je gaat nu uit van de uitersten. Als iemand zegt een hekel aan mij te hebben, betekent dat niet dat ik dan opeens die persoon niet meer mag als dat zo was. Ook zegt het niet dat ik met die persoon niet meer zou samenwerken. Het is trouwens iets dat in de ICT nogal voorkomt. Mensen die een schurfthekel aan elkaar hebben, maar toch kunnen samenwerken wanneer dat nodig is.
Dat vooral vrouwen nogal eens moeite hebben hun emoties in bedwang te houdenquote:Wat bedoel je met dat laatste te zeggen?(Open deur
)
Jawel. En dat zijn vooral diegenen die liever hun mond houden om de goede vrede te bewaren. En het vuurwerk bewaren voor als het echt nodig is.quote:Je hebt het hier denk ik wel over het soort vrouw dat graag macht over haar partner krijgt. Er zitten ook goede vrouwen tussen.
Voornamelijk niet uitgesproken denk ik dan.quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Vind je? Ik heb ook in de ICT gewerkt, maar we hadden daar als mannen onder elkaar per definitie gewoon geen schurfthekel aan elkaar.
Hmm.. Zit denk ik wel wat in, alleen is dit ook weer een uiterste..quote:Jawel. En dat zijn vooral diegenen die liever hun mond houden om de goede vrede te bewaren. En het vuurwerk bewaren voor als het echt nodig is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |