abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27139774
Welke (bijna) afgestudeerde HBO'ers hebben zich al aangemeld voor een masteropleiding, zo ja welke opleiding en waar?
  donderdag 19 mei 2005 @ 09:00:58 #2
111340 Vigile
Always on the move
pi_27139900
Ik

Heb de MER gedaan aan de HVU en ga nu Economics and Business doen aan ´t Erasmus (rotterdam)
I reject your reality and substitute it for my own.
pi_27139961
Masteropleiding Frans (Lerarenopleiding 1e graad). Twee jaar geleden nog niet de financieen om dat derde jaar af te maken
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_27140018
Bedrijfskunde aan de EUR. Ik zou t schakelprogramma in 1 jaar doen als ik jou was.. is te doen.
  donderdag 19 mei 2005 @ 09:29:13 #5
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_27140627
HBO Land, Water - en Milieubeheer gedaan in Velp en nu Wageningen MSc Hydrology and Water Quality
<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
pi_27140680
Kun je na je MER opleiding, ook beginnen op de universiteit aan de opleiding rechten?
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  donderdag 19 mei 2005 @ 09:33:14 #7
111340 Vigile
Always on the move
pi_27140720
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 09:31 schreef Sjakie01 het volgende:
Kun je na je MER opleiding, ook beginnen op de universiteit aan de opleiding rechten?
Volgens mij wel, moet je uiteraard wel eerst een schakeljaartje doen
I reject your reality and substitute it for my own.
pi_27140744
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 09:33 schreef Vigile het volgende:

[..]

Volgens mij wel, moet je uiteraard wel eerst een schakeljaartje doen
Okey
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_27141082
Ik doe zelf CE en heb me aangemeld voor de opleiding BCO aan de VU in A'dam.

Zoals alle anderen eerst een premasterjaar (schakeljaar) dan een masterjaar, dus twee jaar in totaal. *zucht* eerst maar eens m'n HBO-diploma in juli.
pi_27141124
Ik heb me nog niet aangemeld Ik heb bijna mn Bachalor Commerciële Economie.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_27141163
haha hele mond vol he
pi_27141233
Wat is dat BCO eigenlijk HB1982? Ik woon nu 5 minuten van de VU...maar wat zijn daar leuke studies na je CE?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  donderdag 19 mei 2005 @ 10:06:05 #13
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_27141586
HBO Bedrijfskundige Informatica, Msc Business Information Technology.
pi_27141654
Wil na HBO Communicatie wel verder studeren, maar niet aan de universiteit.
Ben eigenlijk op zoek naar een leuke 2 jarige HBO opleiding, iemand suggesties?
  donderdag 19 mei 2005 @ 10:12:17 #15
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_27141744
HBO LVO (lerarenopleiding voortgezet onderwijs) geschiedenis gedaan, nu op de VU bezig met master geschiedenis nieuwste tijd. Erg leuk!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_27142119
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 09:52 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat is dat BCO eigenlijk HB1982? Ik woon nu 5 minuten van de VU...maar wat zijn daar leuke studies na je CE?
BCO staat voor Beleid, Communicatie en Organisatie. Net als CE een veelzijdige opleiding, ik heb daar twee open dagen bijgewoond. Eigenlijk twijfelde ik tussen BCO en Marketing, maar marketing is bekende koek, ook voor jou natuurlijk

Verder heb je er ook economics, Business administration e.d. maar die vond ik niet zo interessant.
pi_27157531
Ik ben straks klaar met mn huidige studie Information Engineering en wil dan Business Administration gaan studeren ...en mij lijkt het juist wel erg interessant.....dit alles natuurlijk in twee jaar...
Het enige nadeel bij de VU in Adam is dat je de premaster in 1 jaar MOET halen. Zoniet moet je het helemaal opnieuw doen. In rotterdam heb je wat mee spatie...das opzich wel goed, maar om nou te zeggen dat ik elke dag naar Rotterdam wil gaan.....hmmmm heb daar nog zwaar mn twijfels over....
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:14:49 #18
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_27161878
Ik moet na mijn HBO Accountancy nog paar jaartjes doorstuderen, om RA te worden...

Maar zit nu nog in de eerste, ghehe...
pi_27166451
Technische Bedrijfskunde gedaan op Saxion in Enschede, nu Master of Sc in Business Performance Management op de Handeslhojskolen in Aarhus, Denemarken.

Denk ook eens na over het buitenland, studenten die kiezen... er is meer dan alleen NL. En zooooooveeeeeel redenen om het WEL te doen.
Danmark: more usefull every day!
  donderdag 19 mei 2005 @ 22:46:01 #20
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_27168259
Na mijn HTS Civiele Techniek waarschijnlijk MSc Structural Engineering in Delft.
pi_27169028
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 22:07 schreef Keksi het volgende:
Technische Bedrijfskunde gedaan op Saxion in Enschede, nu Master of Sc in Business Performance Management op de Handeslhojskolen in Aarhus, Denemarken.

Denk ook eens na over het buitenland, studenten die kiezen... er is meer dan alleen NL. En zooooooveeeeeel redenen om het WEL te doen.
Wat zijn de voordelen en nadelen van het volgen van een Master in het Buitenland?
pi_27169768
tvp
  donderdag 19 mei 2005 @ 23:25:32 #23
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_27170072
Ik doe nu een Bus. Admin. opleiding en zou graag een MBA gaan doen... Maar ik wil liever geen 2 jarige opleiding volgen omdat deze meestal niet echt de status van 'papieren' MBA hebben in de business wereld... Dus liever een 4jarige in het buitenland ofzo. Zit nu in het 3e jaar en studeer de helft al in het buitenland.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_27170319
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 09:31 schreef Sjakie01 het volgende:
Een vriendin van me heeft MER gedaan en heeft voor haar rechtenopleiding anderhalf jaar vrijstelling gehad. Ik kan je ten zeerste aanraden dat NIET te doen. Gewoon vanaf het begin beginnen want juist in het begin krijg je de basiskennis die je nodig hebt voor je verdere studie.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_27170400
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 09:52 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik doe Bedrijfskunige Economie op de VU.

Tja, ik vind het een erg leuke opleiding. Voor de marketingvakken heb je ook best wel wat aan CE. Een klasgenoot had ook CE op hbo gedaan en hoefde voor sommige vakken nauwelijks te leren.
pi_27175063
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:34 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik doe Bedrijfskunige Economie op de VU.
Die opleiding ben ik niet tegengekomen tijdens de master-voorlichtingen voor HBO'ers. Valt dat ook onder bedrijfswetenschappen dan?
pi_27182568
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 08:51 schreef HugoBoss1982 het volgende:

[..]

Die opleiding ben ik niet tegengekomen tijdens de master-voorlichtingen voor HBO'ers. Valt dat ook onder bedrijfswetenschappen dan?
Je hebt bedrijfswetenschappen en economie. Binnen de economie heb je verschillende varianten zoals Algemene Economie (als je bij een ministerie of DNB wil werken), Bedrijfseconomie (met veel boekhouden, finance etc.) en Bedrijfskundige Economie.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:25:16 #28
105779 nymphalidae
the nymphalidae effect
pi_27182767
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:25 schreef Public_NME het volgende:
Ik doe nu een Bus. Admin. opleiding en zou graag een MBA gaan doen... Maar ik wil liever geen 2 jarige opleiding volgen omdat deze meestal niet echt de status van 'papieren' MBA hebben in de business wereld... Dus liever een 4jarige in het buitenland ofzo. Zit nu in het 3e jaar en studeer de helft al in het buitenland.
moet je voor een MBA sowieso niet minimaal 2jr werkervaring hebben?
When his life was ruined, his family killed, his farm destroyed, Job knelt down on the ground and yelled up to the heavens, "Why god? Why me?" and the thundering voice of God answered, "There's just something about you that pisses me off
pi_27204960
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:01 schreef Negotiatorr het volgende:

[..]

Wat zijn de voordelen en nadelen van het volgen van een Master in het Buitenland?
Voordelen:
- ervaring die je je leven niet meer vergeet
- je leert jezelf veel beter kennen dan je ooit had gedacht
- je leert nieuwe culturen kennen en je moet (!) wel open staan voor andere want anders maak je geen vrienden (of niet veel niet snel)
- je leert nieuwe taal
- je komt in een nieuwe omgeving
- veel uitdagender omdat je er veel meer nieuwe prikkelingen op jeaf komen
- je leert je échte vrienden kennen en je nepvrienden vallen af
- je leert goed met geld omgaan
- je kan studies doen die je in NL niet kan doen (mijn studie is nml niet te vinden in NL)
- het staat briljant op je CV: je durft te ondernemen, in het diepe te springen
- je maakt nieuwe vrienden van over de hele wereld
- misschien kom je wel in een land waar je je wilt vestigen omdat je het er prima bevalt ... die kans loop je niet als je studeert in Nederland
- je leert beter dan ooit op je eigen benen staan

Nadelen:
- je krijgt geen stufi
- je moet een stevige relatie hebben anders haal je het niet, en mekaar minimaal 1x per maand zien als het langer duurt dan een jaar.
- het kost veel geld maar je verdient het zo terug.

Zoals je ziet, overkomelijke nadelen en veel meer voordelen
  zaterdag 21 mei 2005 @ 08:18:46 #30
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_27208475
Het kost alleen ook een paar centen...
  zaterdag 21 mei 2005 @ 13:19:22 #31
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_27213677
HBO Marketing ------> Msc Science and Technology Studies (UvA)

2 jaar via premaster
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_27213788
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 08:18 schreef bmwdevil het volgende:
Het kost alleen ook een paar centen...
Kijk of je nu 2 jaar lang bij de IBG E700 per maand leent om rond te komen of je leent 2 jaar lang E800 per maand van je ouders (of andere sponsering, denk aan VSB Beurs) dat boeit dan ook niet meer. Of wil je zeggen dat je op een schuld van 16800 of 19200, je gaat kijken op E2400 terwijl er zoveel meer voordelen zijn. Dat boeit dan ook niet meer.

Daarnaast als je naar een goedkoop land gaat kan je zelfs goedkoper uit zijn. Ik zit in DK en dat is duur maar ja krijg je wel een hoop voor terug!
pi_27213886
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 13:24 schreef Keksi het volgende:

[..]

Kijk of je nu 2 jaar lang bij de IBG E700 per maand leent om rond te komen of je leent 2 jaar lang E800 per maand van je ouders (of andere sponsering, denk aan VSB Beurs) dat boeit dan ook niet meer. Of wil je zeggen dat je op een schuld van 16800 of 19200, je gaat kijken op E2400 terwijl er zoveel meer voordelen zijn. Dat boeit dan ook niet meer.

Daarnaast als je naar een goedkoop land gaat kan je zelfs goedkoper uit zijn. Ik zit in DK en dat is duur maar ja krijg je wel een hoop voor terug!
Over kosten, zeg ik www.beursopener.nl o.a. de (Leonardo) Da Vinci beurs trekt mij wel.
De (miss) Allbright beurs dan weer niet, vanwege de regels die erop volgen...

En ik zou zeggen, als je in het buitenland wil studeren, probeer je te laten sponsoren door een bedrijf, dat is bijvoorbeeld in de USA behoorlijk normaal aan het worden, itt NL. Hoe je dat doet? Weet ik veel, naar een USA-international stappen?
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 01:02 schreef Keksi het volgende:
[...]
Nadelen:
- je krijgt geen stufi
[...]
Dat weet ik nog zo net niet, kan je niet gewoon uitwonend krijgen?

Een serieuze vraag, zou je na het HBO ook op een manier die te doen is een post-HBO kunnen volgen in het buitenland? Dit duurt dan weer niet zo lang als een Master, en ik zie mijzelf niet echt als wetenschapper.
En dat laatste natuurlijk niet direct na een studie, maar na x jaren werkervaring.

[ Bericht 8% gewijzigd door mechatronics op 21-05-2005 13:35:24 ]
-
pi_27223163
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 13:29 schreef mechatronics het volgende:

...
Ondanks de beurzen is het vaak iets duurder om je studie te behalen dan als je in NL zou studeren. En zo gemakkelijk kom je vaak niet door die beursprocedures heen. Ik heb zelf de VSB Beurs en de volle pot kwam wel goed van pas

Binnen Europa is het moeilijk om een bedrijf te vinden dat je sponsert zonder aanzienlijke tegenprestatie. Ik vond 2 bedrijven die er aan deden maar de tegenprestatie die ik dan moest leveren vond ik absoluut minder. Ik wil me niet na mijn studie voor X jaar aan een bepaald loon vastleggen.

Je krijgt alleen stufi voor een paar studies in Duitsland en Belgie. C'est tout. Meer is er niet. - Trust me, I know! -

Je hebt Masters die duren 1 jaar, zie bijv de Uni van Glasgow in het VK. Dat kan wel goed, voor de rest is het merendeel wel 2 jaar, wat ik gezien heb in Spanje, Scandinavie, Duitsland en Frankrijk,
  zaterdag 21 mei 2005 @ 19:19:13 #35
118691 Diebitch
*if your mind is fucked up*
pi_27223273
Ik zit bijna in mijn Master. Ik studeer Criminologie aan de EUR te rotterdam.....
Ik heb eerst HBO gedaan en kreeg vrijstelling voor een paar vakken van het eerste jaar....
You onley live once...so BiNaughty....
pi_27225036
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 19:19 schreef Diebitch het volgende:
Ik zit bijna in mijn Master. Ik studeer Criminologie aan de EUR te rotterdam.....
Ik heb eerst HBO gedaan en kreeg vrijstelling voor een paar vakken van het eerste jaar....
Volg jij een schakeljaar of heb ben jij vanuit jaar 1 begonnen, waar je dus een aantal vrijstellingen kreeg?
En wat voor HBO studie heb je hiervoor gedaan?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:58:42 #37
118691 Diebitch
pi_27226338
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:20 schreef Negotiatorr het volgende:

[..]

Volg jij een schakeljaar of heb ben jij vanuit jaar 1 begonnen, waar je dus een aantal vrijstellingen kreeg?
En wat voor HBO studie heb je hiervoor gedaan?
Ik heb hiervoor Sociaal Pedagogisch Hulpverlenen gedaan. Ik ben vanuit jaar 1 begonnen en kreeg een aantal vrijstellingen.... Hoezo interesse in de opleiding?
pi_27239074
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:58 schreef Diebitch het volgende:

[..]

Ik heb hiervoor Sociaal Pedagogisch Hulpverlenen gedaan. Ik ben vanuit jaar 1 begonnen en kreeg een aantal vrijstellingen.... Hoezo interesse in de opleiding?
Nee, geen interesse...ik was gewoon benieuwd welke weg je bewandeld had voor de Master die je nu volgt. Klopt het dat de Master heel erg zwaar is en je nauwelijks tijd hebt om andere dingen naast je studie te doen of is dit een gerucht dat de wereld is in geholpen....
  zondag 22 mei 2005 @ 11:21:42 #39
118691 Diebitch
pi_27239374
quote:
Op zondag 22 mei 2005 11:04 schreef Negotiatorr het volgende:

[..]

Nee, geen interesse...ik was gewoon benieuwd welke weg je bewandeld had voor de Master die je nu volgt. Klopt het dat de Master heel erg zwaar is en je nauwelijks tijd hebt om andere dingen naast je studie te doen of is dit een gerucht dat de wereld is in geholpen....
Ik denk dat het per opleiding verschilt.
In mijn geval is het zo dat je het zelf zo zwaar kan maken als dat je zelf wilt.
Volg je gewoon het standaard programma dan is het niet zwaar.
Maar denk je meer toekomstgericht en aan een goede baan dan is het verstandiger een stageplek aan te nemen. Hierdoor kost het je wel meer moeite en tijd, maar dat zie ik als investering.
Daarbij ben ik ongeveer 4 keer in het jaar naar het buitenland om naar congressen over criminologie te gaan.
pi_27243462
Na de HBO opleiding Milieukunde doe ik nu een schakeljaar bij de RUG om volgend jaar te beginnen met de master Technische Planologie .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_27245129
quote:
Op zondag 22 mei 2005 14:21 schreef du_ke het volgende:
Na de HBO opleiding Milieukunde doe ik nu een schakeljaar bij de RUG om volgend jaar te beginnen met de master Technische Planologie .
Hoe is het schakeljaar je bevallen? Viel het je zwaar mee of juist erg tegen?
pi_27245174
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:29 schreef Negotiatorr het volgende:

[..]

Hoe is het schakeljaar je bevallen? Viel het je zwaar mee of juist erg tegen?
Ben er nu nog mee bezig . Het bevalt me eigenlijk wel prima, het niveau is hoger dan op het HBO en ik moet er redelijk wat tijd in steken. Maar het is met voldoende inzet prima te doen.
pi_27245264
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 10:06 schreef Ultrawuft het volgende:
HBO Bedrijfskundige Informatica, Msc Business Information Technology.
HBO Bedrijfskundige Informatica, MSc Business Information Systems (UvA)

Waarom doe jij bit?
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
pi_29031697
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 09:06 schreef Edwin_2004 het volgende:
Bedrijfskunde aan de EUR. Ik zou t schakelprogramma in 1 jaar doen als ik jou was.. is te doen.
Begin jij ook in september aan het schakelprogramma en in welke code ben jij ingedeeld?
pi_29039523
Ik heb HBO Journalistiek gedaan, ben Economie gaan doen aan de RuG, geen enkele vrijstelling : logisch, dus in jaar 1 begonnen.
Switch nu naar Psychologie; daar kon ik in theorie wel in zo'n schakeljaar, maar dat hebben ze me vanwege onstudeerbaarheid afgeraden en je gaat met minimale bagage de master in. (voor master kl.psychologie kon het niet).........toen dacht ik dan vraag ik alleen vrijstelling aan van de propedeuse, alle statistiek heb ik al gehad bij economie; hebben ze dat afgeschaft sinds 3 maanden omdat het niet te doen was, waren studenten die rechtzaak hadden gewonnen en collegegeld terug hadden gekregen. Dus nu moet ik weer in jaar 1 beginnen.......

Jah Rutte houdt met zijn plannen alleen maar rekening met mensen die een aanverwante master gaan doen en in een schakeljaar kunnen en niet met mensen die totaal wat anders gaan studeren. (je kunt immers nog maar 3 jaar lenen na 4 jaar HBO)
Vriendinnetje van mij kreeg na 4 jaar Journalistiek maar voor 1 vak vrijstelling voor Geschiedenis aan de UVA..........
  zaterdag 23 juli 2005 @ 10:08:19 #46
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_29057724
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 14:20 schreef PetraV het volgende:

Vriendinnetje van mij kreeg na 4 jaar Journalistiek maar voor 1 vak vrijstelling voor Geschiedenis aan de UVA..........
Dat lijkt me ook niet zo vreemd daar HBO-journalistiek een heel andere opleiding dan WO-geschiedenis zal zijn.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_29087878
voordat de BAMA structuur er was, kon je wel een jaar aan vrijstellingen krijgen, er zit veel geschiedenis bij vakken ondergebracht. bij politieke vakken, sociologievakken, pure geschiedenisvakken.....okay het is niet heel erg veel. Ik kan me nog herinneren dat ik eens een boekje van Geschiedenis van de RuG gelezen, en dat daarin stond dat mensen met Journalistiek ongeveer een jaar aan vrijstellingen konden krijgen......voor Kunst Cultuur en Media kun je ook in schakeltraject, (ook dit werd afgeraden) maar dan denk ik ook "hmm zoveel hebben we ook weer niet aan kunstvakken gehad; welgeteld 1!
pi_29126977
HBO Hogere Informatica --> WO Computer Science
Bloed, zweet en tranen!
pi_29127813
tvp.
  maandag 25 juli 2005 @ 23:32:49 #50
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_29127965
ik ben me een beetje aan het orienteren op de markt, ben over minder dan een jaar klaar met mijn European Business Admin. opleiding (HBO) en wil graag een Masters (liefst MBA maar gaat toch Msc worden omdat ik maar 1jr werkervaring heb)
Opleiding is in het Engels en zou graag in een Engels sprekend land studeren, helaas is dat echt niet te betalen!
Iemand nog tips? Zo'n overbruggingsjaar zie ik nou ook niet echt zitten....
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 26 juli 2005 @ 00:35:46 #51
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_29129863
quote:
Op zondag 22 mei 2005 14:21 schreef du_ke het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen Technische Planologie en gewone Planologie of Stedenbouwkunde?
pi_29292425
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 00:35 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk het verschil tussen Technische Planologie en gewone Planologie of Stedenbouwkunde?
Goede vraag ben ik ook nog niet helemaal uit . Het heeft een beetje te maken met deverschillende punten waar je in het planproces terecht kan komen. Van meer beleidmakend tot meer uitvoerend. Als het goed is zit TP daar een beetje tussenin waarbij planologie meer beleidmakend is en stedenbouwkunde meer ontwerpend.
pi_29313960
ik zit erover te denken om een master te gaan doen, maar ik ben dus nu de financien aan het uitzoeken.
ff een vraagje:
je krijgt dus geen studifi voor je master?
dat moet je lenen?
Ik snap er allemaal geen ene mieter meer van.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_29314027
ik heb het niet gedaan omdat ik nog maar één jaar recht had op stufi en ik was er flauw van om als een pauper/student te leven
  maandag 1 augustus 2005 @ 09:57:49 #55
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_29316635
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 02:19 schreef wickie het volgende:
ik zit erover te denken om een master te gaan doen, maar ik ben dus nu de financien aan het uitzoeken.
ff een vraagje:
je krijgt dus geen studifi voor je master?
dat moet je lenen?
Ik snap er allemaal geen ene mieter meer van.
Als je al vier jaar studiefinanciering hebt gehad niet nee. Belachelijk overigens, ik vind dat iedereen een bepaald maximumbedrag aan studiefinanciering moet krijgen en of je dat nou één of tien jaar opmaakt is je eigen verantwoordelijkheid.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_29322258
Je krijgt nog 1 jaar stufi als je een master doet die binnen een vijfjarige opleiding valt. (Beta masters dus )
Bloed, zweet en tranen!
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:41:58 #57
3265 the shining
Toeval bestaat niet!
pi_29359128
Ik ben afgelopen jaar afgestudeerd HBO Facility Management. Ik zie het niet zo zitten op mijn 20e fulltime te gaan werken en ik vind het leren ook wel leuk eigenlijk.
Mijn "probleem" is alleen dat ik de studies op de universiteit over het algemeen niet leuk vind en bouwkunde (HBO) me wel heel erg interesseert. Ik voldoe alleen niet aan de eisen natuurkunde en wiskunde B (vanuit de HAVO) waardoor ik én een toelatingstoets moet doen én er vier jaar over doe... Ik weet het allemaal nog niet zeker aangezien ik geen duidelijke info te pakken krijg, maar zo ziet het er wel naar uit.

Is het na al een HBO studie misschien beter om deeltijd of duaal te gaan doen?
De dromer kan je vermoorden, de droom niet...
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 15:31:54 #58
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_29360742
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 14:41 schreef the shining het volgende:
Ik ben afgelopen jaar afgestudeerd HBO Facility Management. Ik zie het niet zo zitten op mijn 20e fulltime te gaan werken en ik vind het leren ook wel leuk eigenlijk.
Mijn "probleem" is alleen dat ik de studies op de universiteit over het algemeen niet leuk vind en bouwkunde (HBO) me wel heel erg interesseert. Ik voldoe alleen niet aan de eisen natuurkunde en wiskunde B (vanuit de HAVO) waardoor ik én een toelatingstoets moet doen én er vier jaar over doe... Ik weet het allemaal nog niet zeker aangezien ik geen duidelijke info te pakken krijg, maar zo ziet het er wel naar uit.

Is het na al een HBO studie misschien beter om deeltijd of duaal te gaan doen?
Als je geen bouwkundige kennis hebt is het ook normaal dat je er 4 jaar over doet lijkt me.
Natuurkunde heb je er niet echt nodig, alleen mechanica krijg je daar en dat wordt stap voor stap vanaf het begin uitgelegd.
En wiskunde krijg je er wel, vooral het eerste jaar, maar als je havo wiskunde A hebt kun je makkelijk de lessen volgen en voldoendes halen volgens mij.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 15:38:25 #59
3265 the shining
Toeval bestaat niet!
pi_29360923
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 15:31 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Als je geen bouwkundige kennis hebt is het ook normaal dat je er 4 jaar over doet lijkt me.
Natuurkunde heb je er niet echt nodig, alleen mechanica krijg je daar en dat wordt stap voor stap vanaf het begin uitgelegd.
En wiskunde krijg je er wel, vooral het eerste jaar, maar als je havo wiskunde A hebt kun je makkelijk de lessen volgen en voldoendes halen volgens mij.
Ik denk dat ik wiskunde en natuurkunde ook geen probleem moeten zijn, maar het is me niet duidelijk of ik nou die cursussen moet volgen vóór de start van het schooljaar of tijdens als extra les.
Het is ook wel logisch misschien dat je er 4 jaar over moet doen, maar ik zag dat dingen als communicatie wel overeenkomen en dat heb ik al gehad. Ik had gehoopt het in 3,5 jaar te doen
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 15:57:02 #60
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_29361530
Ieder blok krijg je mechanica en constructieleer, als je het eerder wil halen, moet je vakken van het 4e jaar in het 3e jaar doen, en dat lukt niet want je hebt kennis van het vorige blok nodig om het volgende blok te kunnen volgen. Dus 4 jaar is minimaal, alleen als je een opleiding MTS hebt gehad lukt het in 3 jaar, maar veel MTS'sers hebben er toch 4 jaar voor nodig.

Alles waar jij misschien vrijstelling voor kan krijgen is:
- Bedrijfscommunicatie (krijg je 1 blok, gaat over hoe je rapporteert en vergadert, stelt niet veel voor)
- Marketing (krijg je ook maar 1 blok, ik heb het gehaald zonder dat ik 1 vraag snapte )
- Inleiding Bouwtechnische Bedrijfskunde (ook 1 blok, en zoals de naam al zegt is het een inleiding voor als je in de Bouwtechnische Bedrijfskunde richting wil gaan) Maar hier zitten heel veel onderwerpen bij die toegespitst zijn op de bouwsector, dus ik denk niet dat je je hier vrijstelling voor geven.
- Gedragswetenschappen (gaat ook over vergadertechnieken etc, stelt niet veel voor)

Verder is het allemaal bouw-gericht.

Op welke hogeschool wil je het gaan studeren? In Heerlen en Den Bosch (en volgens mij ook meer hogescholen) krijg je het eerste jaar een gezamenlijke bouw-propedeuse van 3 opleidingen.

- Bouwkunde (architectuur etc.woningbouw, utiliteisbouw etc.)
- Civiele techniek (heet ook wel grond- weg- en waterbouw, maar hier zit ook een richting constructie bij, en met deze richting kun je later nog altijd in de bouwkundige constructies terechtkomen (deze richting doe ik))
- Bouwtechnische Bedrijfskunde (hier leer je meer het besturen van de ontwikkeling van een bouwproject, de andere 2 opleidingen richten zich meer op het ontwerp)
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:27:50 #61
3265 the shining
Toeval bestaat niet!
pi_29386171
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 15:57 schreef Ixnay het volgende:
Ieder blok krijg je mechanica en constructieleer, als je het eerder wil halen, moet je vakken van het 4e jaar in het 3e jaar doen, en dat lukt niet want je hebt kennis van het vorige blok nodig om het volgende blok te kunnen volgen. Dus 4 jaar is minimaal, alleen als je een opleiding MTS hebt gehad lukt het in 3 jaar, maar veel MTS'sers hebben er toch 4 jaar voor nodig.

Alles waar jij misschien vrijstelling voor kan krijgen is:
- Bedrijfscommunicatie (krijg je 1 blok, gaat over hoe je rapporteert en vergadert, stelt niet veel voor)
- Marketing (krijg je ook maar 1 blok, ik heb het gehaald zonder dat ik 1 vraag snapte )
- Inleiding Bouwtechnische Bedrijfskunde (ook 1 blok, en zoals de naam al zegt is het een inleiding voor als je in de Bouwtechnische Bedrijfskunde richting wil gaan) Maar hier zitten heel veel onderwerpen bij die toegespitst zijn op de bouwsector, dus ik denk niet dat je je hier vrijstelling voor geven.
- Gedragswetenschappen (gaat ook over vergadertechnieken etc, stelt niet veel voor)

Verder is het allemaal bouw-gericht.

Op welke hogeschool wil je het gaan studeren? In Heerlen en Den Bosch (en volgens mij ook meer hogescholen) krijg je het eerste jaar een gezamenlijke bouw-propedeuse van 3 opleidingen.

- Bouwkunde (architectuur etc.woningbouw, utiliteisbouw etc.)
- Civiele techniek (heet ook wel grond- weg- en waterbouw, maar hier zit ook een richting constructie bij, en met deze richting kun je later nog altijd in de bouwkundige constructies terechtkomen (deze richting doe ik))
- Bouwtechnische Bedrijfskunde (hier leer je meer het besturen van de ontwikkeling van een bouwproject, de andere 2 opleidingen richten zich meer op het ontwerp)
Zo, dat is informatie waar ik tenminste wat aan heb!

Ik had begrepen van een kennis dat er veel meer algemene vakken gegeven worden. Ik vind het op zich ook geen probleem om er 4 jaar over te doen, het klinkt alleen nog zo lang! Ik zit er dan ook over te denken om het duaal te gaan doen. Dat is natuurlijk ook vier jaar, maar dan kan ik het na twee jaar combineren met werken.

Ik moet nog een keuze maken tussen Rotterdam en Den Haag, maar wat het verschil is is me nog niet duidelijk. Heb wel al wat heen en weer gemaild met de scholen. Eind van de maand zijn nog open dagen en dan is het de laatste kans om nog in te schrijven. Rotterdam heeft het eerste jaar ook gezamenlijke propedeuse.

Vind het allemaal maar lastig
pi_30225639
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 09:57 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Als je al vier jaar studiefinanciering hebt gehad niet nee. Belachelijk overigens, ik vind dat iedereen een bepaald maximumbedrag aan studiefinanciering moet krijgen en of je dat nou één of tien jaar opmaakt is je eigen verantwoordelijkheid.
Bij een 5 jarige opleiding (2 jarige master) krijg je nog een jaar extra prestatiebeurs. Heb ik nu ook.
pi_30231247
Net MBO gedaan en kan nu al niet wachten om na het HBO m'n master in het buitenland te gaan halen . Richting weet ik nog niet zo, ga nu IBL doen en dat eerst maar halen. T zal wel iets met talen en economie/marketing worden denk ik.
pi_30231378
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 09:06 schreef Edwin_2004 het volgende:
Heb je dat uit eigen ervaring? Of is dat wat je op dit moment denkt?
  zondag 4 september 2005 @ 13:00:10 #65
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_30255472
Bachelor computer science, daarna lekker iets heel anders: via een schakeljaar een master in geology
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 5 september 2005 @ 21:06:48 #66
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_30299812
ik ga nog een nieuwe hbo er achteraan gooien. heb wel nog maar 2 jaar recht op stufi:\
pi_30323242
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 15:46 schreef Sport_Life het volgende:
Net MBO gedaan en kan nu al niet wachten om na het HBO m'n master in het buitenland te gaan halen . Richting weet ik nog niet zo, ga nu IBL doen en dat eerst maar halen. T zal wel iets met talen en economie/marketing worden denk ik.
1 tip. begin nu vast met wiskunde bijspijkeren dan voor je master Dat is dodelijk.
  donderdag 8 september 2005 @ 09:54:44 #68
91267 Djensen
PrisonBreak & Heroes &
pi_30379400
@ WeirdMicky en
@ HugoBoss1982

Ik zit nu in mn laatste jaar CE, ben met stage bezig maar als ik het goed lees zijn jullie dus nu klaar en of op de universiteit of iets anders gaan doen..?!

Ben benieuwd hoe het ervoor staat en ik het speciaal hoe HugoBoss1982 het bevalt op de VU (zit ook te twijfelen of ik door zal gaan naar iets dergelijks)

greetz!
Walk down the right back alley in Sin City, and you can find anything.
  maandag 19 september 2005 @ 13:04:54 #69
91267 Djensen
PrisonBreak & Heroes &
pi_30723818
anyone?
Walk down the right back alley in Sin City, and you can find anything.
pi_31109475
Ik ben hier lang niet niet meer geweest, excuus daarvoor!

Maar ik heb dus in juli m'n HBO CE gehaald en zit nu in het premasterjaar op de VU. Eerste twee tentamens al gehad zelfs.

Wat ik je kan vertellen: het is flink aanpoten op de uni! Veel lezen vooral (Engelse literatuur). Maar het is super interessant als je eenmaal aan het lezen bent en leest over allerlei theoriën, onderzoeken e.d.

En de opleiding die ik doe sluit heel goed aan op CE. Ergo: ik adviseer je zeker om eens een open dag te bezoeken om naar de mogelijkheden te kijken.
pi_31129923
Is het mogelijk om twee masters tegelijk te doen en wel een sociaal leven en slaap te hebben ?
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_31130772
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:02 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

1 tip. begin nu vast met wiskunde bijspijkeren dan voor je master Dat is dodelijk.
Nu al mee beginnen is wat overdreven denk ik, maar tnx voor de tip . Ik heb totaal geen moeite met wiskunde, dus dat moet dan wel lukken.
pi_31207946
Is er niemand die na een HBO studie nu geneeskunde aan het volgen is?
Iemand die al een medisch gerelateerde HBO studie achter de rug heeft???
ik wil dat namelijk wel gaan doen, maar wil graag weten of het te doen is
pi_31340905
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:15 schreef Setambre het volgende:
Is het mogelijk om twee masters tegelijk te doen en wel een sociaal leven en slaap te hebben ?
Pff drukke plannen hoor. Ik hoop dit jaar te mogen beginnen met afstuderen van mijn HBO studie, en vervolgens mijn kennis dieper uit te gaan diepen aan de Universiteit van Utrecht. Software technologie studeren. Heb er eigenlijk wel zin in. Hoewel een mooi salaris altijd aantrekkelijk is...
Partyagenda;
Outdated....
pi_31341069
Als je je HBO informatica hebt afgerond, kan je dan dmv een schakeljaar aan de uni je Bsc krijgen?
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
pi_32619813
Die BSc krijg je aan het eind van het schakeljaar al (mits je al je punten haalt of course)
  zondag 27 november 2005 @ 15:52:23 #77
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_32619835
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:51 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Die BSc krijg je aan het eind van het schakeljaar al (mits je al je punten haalt of course)
In mijn geval (aardwetenschappen, UU) niet waar. Ik krijg een toelatingsbeschikking tot de master, geen Bsc.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_32619905
Ja dat kan per opleiding verschillen, maar doorgaans krijg je die wel na een jaar bij mijn weten (op de VU sowieso)
pi_32623214
quote:
Op maandag 25 juli 2005 23:32 schreef Public_NME het volgende:
ik ben me een beetje aan het orienteren op de markt, ben over minder dan een jaar klaar met mijn European Business Admin. opleiding (HBO) en wil graag een Masters (liefst MBA maar gaat toch Msc worden omdat ik maar 1jr werkervaring heb)
Opleiding is in het Engels en zou graag in een Engels sprekend land studeren, helaas is dat echt niet te betalen!
Iemand nog tips? Zo'n overbruggingsjaar zie ik nou ook niet echt zitten....
Ik heb de HTZ zeevaartschool gedaan. Daarna een MSc in Marine Electrical Power Technology aan de University of Newcastle. Begin was erg lastig om aangenomen te worden. Moest eigenlijk een 2 jarige opleiding doen. Ik stond erop dat ik maar een jaar kon betalen. Uiteindelijk mocht ik het in een jaar doen. (Ben geslaagd with distinction). Een jaar is best te doen. Kostte mij ongeveer £10.000,- (Alles incusief; had 1.5 jaar werkervaring; gewoon veel opzij zetten). GEWOON DOEN!!!!
Hoe meer je weet, des te meer je weet wat je niet weet
pi_32669504
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:52 schreef star_gazer het volgende:

[..]

In mijn geval (aardwetenschappen, UU) niet waar. Ik krijg een toelatingsbeschikking tot de master, geen Bsc.
Aan de ut (BIT) krijg ik ook geen bsc maar een toelating tot de master.
pi_32808869
Ik zit nu in het 3e jaar van HTS Technische Bedrijfskunde... ik weet me god ook niet wat ik wil :/

- doorstuderen op de universiteit, maar dan wel max 2 jaar?
- als hierboven maar dan deeltijd?
- hbo master?
- werken?

Heb geen zin om meer dan 2 jaar nog te studeren, en misschien heb ik over een jaar helemaal geen zin meer.. maar ik heb ook niet het gevoel dat ik uit geleerd ben en dat ik nu écht iets geleerd heb tot nu toe bij mn opleiding.. of klopt mn gevoel niet

'Gelukkig' heb ik nog een jaartje..
Blitskikker 8)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')