Volgens mij wel, moet je uiteraard wel eerst een schakeljaartje doenquote:Op donderdag 19 mei 2005 09:31 schreef Sjakie01 het volgende:
Kun je na je MER opleiding, ook beginnen op de universiteit aan de opleiding rechten?
Okeyquote:Op donderdag 19 mei 2005 09:33 schreef Vigile het volgende:
[..]
Volgens mij wel, moet je uiteraard wel eerst een schakeljaartje doen
BCO staat voor Beleid, Communicatie en Organisatie. Net als CE een veelzijdige opleiding, ik heb daar twee open dagen bijgewoond. Eigenlijk twijfelde ik tussen BCO en Marketing, maar marketing is bekende koek, ook voor jou natuurlijkquote:Op donderdag 19 mei 2005 09:52 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat is dat BCO eigenlijk HB1982? Ik woon nu 5 minuten van de VU...maar wat zijn daar leuke studies na je CE?
Wat zijn de voordelen en nadelen van het volgen van een Master in het Buitenland?quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:07 schreef Keksi het volgende:
Technische Bedrijfskunde gedaan op Saxion in Enschede, nu Master of Sc in Business Performance Management op de Handeslhojskolen in Aarhus, Denemarken.
Denk ook eens na over het buitenland, studenten die kiezen... er is meer dan alleen NL. En zooooooveeeeeel redenen om het WEL te doen.
Een vriendin van me heeft MER gedaan en heeft voor haar rechtenopleiding anderhalf jaar vrijstelling gehad. Ik kan je ten zeerste aanraden dat NIET te doen. Gewoon vanaf het begin beginnen want juist in het begin krijg je de basiskennis die je nodig hebt voor je verdere studie.quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:31 schreef Sjakie01 het volgende:
Kun je na je MER opleiding, ook beginnen op de universiteit aan de opleiding rechten?
Ik doe Bedrijfskunige Economie op de VU.quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:52 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat is dat BCO eigenlijk HB1982? Ik woon nu 5 minuten van de VU...maar wat zijn daar leuke studies na je CE?
Die opleiding ben ik niet tegengekomen tijdens de master-voorlichtingen voor HBO'ers. Valt dat ook onder bedrijfswetenschappen dan?quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:34 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik doe Bedrijfskunige Economie op de VU.
Je hebt bedrijfswetenschappen en economie. Binnen de economie heb je verschillende varianten zoals Algemene Economie (als je bij een ministerie of DNB wil werken), Bedrijfseconomie (met veel boekhouden, finance etc.) en Bedrijfskundige Economie.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 08:51 schreef HugoBoss1982 het volgende:
[..]
Die opleiding ben ik niet tegengekomen tijdens de master-voorlichtingen voor HBO'ers. Valt dat ook onder bedrijfswetenschappen dan?
moet je voor een MBA sowieso niet minimaal 2jr werkervaring hebben?quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:25 schreef Public_NME het volgende:
Ik doe nu een Bus. Admin. opleiding en zou graag een MBA gaan doen... Maar ik wil liever geen 2 jarige opleiding volgen omdat deze meestal niet echt de status van 'papieren' MBA hebben in de business wereld... Dus liever een 4jarige in het buitenland ofzo. Zit nu in het 3e jaar en studeer de helft al in het buitenland.
Voordelen:quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:01 schreef Negotiatorr het volgende:
[..]
Wat zijn de voordelen en nadelen van het volgen van een Master in het Buitenland?
Kijk of je nu 2 jaar lang bij de IBG E700 per maand leent om rond te komen of je leent 2 jaar lang E800 per maand van je ouders (of andere sponsering, denk aan VSB Beurs) dat boeit dan ook niet meer. Of wil je zeggen dat je op een schuld van 16800 of 19200, je gaat kijken op E2400 terwijl er zoveel meer voordelen zijn. Dat boeit dan ook niet meer.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 08:18 schreef bmwdevil het volgende:
Het kost alleen ook een paar centen...
Over kosten, zeg ik www.beursopener.nl o.a. de (Leonardo) Da Vinci beurs trekt mij wel.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:24 schreef Keksi het volgende:
[..]
Kijk of je nu 2 jaar lang bij de IBG E700 per maand leent om rond te komen of je leent 2 jaar lang E800 per maand van je ouders (of andere sponsering, denk aan VSB Beurs) dat boeit dan ook niet meer. Of wil je zeggen dat je op een schuld van 16800 of 19200, je gaat kijken op E2400 terwijl er zoveel meer voordelen zijn. Dat boeit dan ook niet meer.
Daarnaast als je naar een goedkoop land gaat kan je zelfs goedkoper uit zijn. Ik zit in DK en dat is duur maar ja krijg je wel een hoop voor terug!
Dat weet ik nog zo net niet, kan je niet gewoon uitwonend krijgen?quote:
quote:
Volg jij een schakeljaar of heb ben jij vanuit jaar 1 begonnen, waar je dus een aantal vrijstellingen kreeg?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:19 schreef Diebitch het volgende:
Ik zit bijna in mijn Master. Ik studeer Criminologie aan de EUR te rotterdam.....
Ik heb eerst HBO gedaan en kreeg vrijstelling voor een paar vakken van het eerste jaar....
Ik heb hiervoor Sociaal Pedagogisch Hulpverlenen gedaan. Ik ben vanuit jaar 1 begonnen en kreeg een aantal vrijstellingen.... Hoezo interesse in de opleiding?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:20 schreef Negotiatorr het volgende:
[..]
Volg jij een schakeljaar of heb ben jij vanuit jaar 1 begonnen, waar je dus een aantal vrijstellingen kreeg?
En wat voor HBO studie heb je hiervoor gedaan?
Nee, geen interesse...ik was gewoon benieuwd welke weg je bewandeld had voor de Master die je nu volgt. Klopt het dat de Master heel erg zwaar is en je nauwelijks tijd hebt om andere dingen naast je studie te doen of is dit een gerucht dat de wereld is in geholpen....quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:58 schreef Diebitch het volgende:
[..]
Ik heb hiervoor Sociaal Pedagogisch Hulpverlenen gedaan. Ik ben vanuit jaar 1 begonnen en kreeg een aantal vrijstellingen.... Hoezo interesse in de opleiding?
Ik denk dat het per opleiding verschilt.quote:Op zondag 22 mei 2005 11:04 schreef Negotiatorr het volgende:
[..]
Nee, geen interesse...ik was gewoon benieuwd welke weg je bewandeld had voor de Master die je nu volgt. Klopt het dat de Master heel erg zwaar is en je nauwelijks tijd hebt om andere dingen naast je studie te doen of is dit een gerucht dat de wereld is in geholpen....
Hoe is het schakeljaar je bevallen? Viel het je zwaar mee of juist erg tegen?quote:Op zondag 22 mei 2005 14:21 schreef du_ke het volgende:
Na de HBO opleiding Milieukunde doe ik nu een schakeljaar bij de RUG om volgend jaar te beginnen met de master Technische Planologie.
Ben er nu nog mee bezigquote:Op zondag 22 mei 2005 15:29 schreef Negotiatorr het volgende:
[..]
Hoe is het schakeljaar je bevallen? Viel het je zwaar mee of juist erg tegen?
HBO Bedrijfskundige Informatica, MSc Business Information Systems (UvA)quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:06 schreef Ultrawuft het volgende:
HBO Bedrijfskundige Informatica, Msc Business Information Technology.
Begin jij ook in september aan het schakelprogramma en in welke code ben jij ingedeeld?quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:06 schreef Edwin_2004 het volgende:
Bedrijfskunde aan de EUR. Ik zou t schakelprogramma in 1 jaar doen als ik jou was.. is te doen.
Dat lijkt me ook niet zo vreemd daar HBO-journalistiek een heel andere opleiding dan WO-geschiedenis zal zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 14:20 schreef PetraV het volgende:
Vriendinnetje van mij kreeg na 4 jaar Journalistiek maar voor 1 vak vrijstelling voor Geschiedenis aan de UVA..........
Wat is eigenlijk het verschil tussen Technische Planologie en gewone Planologie of Stedenbouwkunde?quote:Op zondag 22 mei 2005 14:21 schreef du_ke het volgende:
Na de HBO opleiding Milieukunde doe ik nu een schakeljaar bij de RUG om volgend jaar te beginnen met de master Technische Planologie.
Goede vraag ben ik ook nog niet helemaal uitquote:Op dinsdag 26 juli 2005 00:35 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het verschil tussen Technische Planologie en gewone Planologie of Stedenbouwkunde?
Als je al vier jaar studiefinanciering hebt gehad niet nee. Belachelijk overigens, ik vind dat iedereen een bepaald maximumbedrag aan studiefinanciering moet krijgen en of je dat nou één of tien jaar opmaakt is je eigen verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 1 augustus 2005 02:19 schreef wickie het volgende:
ik zit erover te denken om een master te gaan doen, maar ik ben dus nu de financien aan het uitzoeken.
ff een vraagje:
je krijgt dus geen studifi voor je master?
dat moet je lenen?
Ik snap er allemaal geen ene mieter meer van.
Als je geen bouwkundige kennis hebt is het ook normaal dat je er 4 jaar over doet lijkt me.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:41 schreef the shining het volgende:
Ik ben afgelopen jaar afgestudeerd HBO Facility Management. Ik zie het niet zo zitten op mijn 20e fulltime te gaan werken en ik vind het leren ook wel leuk eigenlijk.
Mijn "probleem" is alleen dat ik de studies op de universiteit over het algemeen niet leuk vind en bouwkunde (HBO) me wel heel erg interesseert. Ik voldoe alleen niet aan de eisen natuurkunde en wiskunde B (vanuit de HAVO) waardoor ik én een toelatingstoets moet doen én er vier jaar over doe...Ik weet het allemaal nog niet zeker aangezien ik geen duidelijke info te pakken krijg, maar zo ziet het er wel naar uit.
Is het na al een HBO studie misschien beter om deeltijd of duaal te gaan doen?
Ik denk dat ik wiskunde en natuurkunde ook geen probleem moeten zijn, maar het is me niet duidelijk of ik nou die cursussen moet volgen vóór de start van het schooljaar of tijdens als extra les.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:31 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als je geen bouwkundige kennis hebt is het ook normaal dat je er 4 jaar over doet lijkt me.
Natuurkunde heb je er niet echt nodig, alleen mechanica krijg je daar en dat wordt stap voor stap vanaf het begin uitgelegd.
En wiskunde krijg je er wel, vooral het eerste jaar, maar als je havo wiskunde A hebt kun je makkelijk de lessen volgen en voldoendes halen volgens mij.
Zo, dat is informatie waar ik tenminste wat aan heb!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:57 schreef Ixnay het volgende:
Ieder blok krijg je mechanica en constructieleer, als je het eerder wil halen, moet je vakken van het 4e jaar in het 3e jaar doen, en dat lukt niet want je hebt kennis van het vorige blok nodig om het volgende blok te kunnen volgen. Dus 4 jaar is minimaal, alleen als je een opleiding MTS hebt gehad lukt het in 3 jaar, maar veel MTS'sers hebben er toch 4 jaar voor nodig.
Alles waar jij misschien vrijstelling voor kan krijgen is:
- Bedrijfscommunicatie (krijg je 1 blok, gaat over hoe je rapporteert en vergadert, stelt niet veel voor)
- Marketing (krijg je ook maar 1 blok, ik heb het gehaald zonder dat ik 1 vraag snapte)
- Inleiding Bouwtechnische Bedrijfskunde (ook 1 blok, en zoals de naam al zegt is het een inleiding voor als je in de Bouwtechnische Bedrijfskunde richting wil gaan) Maar hier zitten heel veel onderwerpen bij die toegespitst zijn op de bouwsector, dus ik denk niet dat je je hier vrijstelling voor geven.
- Gedragswetenschappen (gaat ook over vergadertechnieken etc, stelt niet veel voor)
Verder is het allemaal bouw-gericht.
Op welke hogeschool wil je het gaan studeren? In Heerlen en Den Bosch (en volgens mij ook meer hogescholen) krijg je het eerste jaar een gezamenlijke bouw-propedeuse van 3 opleidingen.
- Bouwkunde (architectuur etc.woningbouw, utiliteisbouw etc.)
- Civiele techniek (heet ook wel grond- weg- en waterbouw, maar hier zit ook een richting constructie bij, en met deze richting kun je later nog altijd in de bouwkundige constructies terechtkomen (deze richting doe ik))
- Bouwtechnische Bedrijfskunde (hier leer je meer het besturen van de ontwikkeling van een bouwproject, de andere 2 opleidingen richten zich meer op het ontwerp)
Bij een 5 jarige opleiding (2 jarige master) krijg je nog een jaar extra prestatiebeurs. Heb ik nu ook.quote:Op maandag 1 augustus 2005 09:57 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Als je al vier jaar studiefinanciering hebt gehad niet nee. Belachelijk overigens, ik vind dat iedereen een bepaald maximumbedrag aan studiefinanciering moet krijgen en of je dat nou één of tien jaar opmaakt is je eigen verantwoordelijkheid.
Heb je dat uit eigen ervaring? Of is dat wat je op dit moment denkt?quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:06 schreef Edwin_2004 het volgende:
Bedrijfskunde aan de EUR. Ik zou t schakelprogramma in 1 jaar doen als ik jou was.. is te doen.
1 tip. begin nu vast met wiskunde bijspijkeren dan voor je masterquote:Op zaterdag 3 september 2005 15:46 schreef Sport_Life het volgende:
Net MBO gedaan en kan nu al niet wachten om na het HBO m'n master in het buitenland te gaan halen. Richting weet ik nog niet zo, ga nu IBL doen en dat eerst maar halen. T zal wel iets met talen en economie/marketing worden denk ik.
Nu al mee beginnen is wat overdreven denk ik, maar tnx voor de tipquote:Op dinsdag 6 september 2005 16:02 schreef Ultrawuft het volgende:
[..]
1 tip. begin nu vast met wiskunde bijspijkeren dan voor je masterDat is dodelijk.
Pff drukke plannen hoor. Ik hoop dit jaar te mogen beginnen met afstuderen van mijn HBO studie, en vervolgens mijn kennis dieper uit te gaan diepen aan de Universiteit van Utrecht. Software technologie studeren.quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:15 schreef Setambre het volgende:
Is het mogelijk om twee masters tegelijk te doen en wel een sociaal leven en slaap te hebben ?
In mijn geval (aardwetenschappen, UU) niet waar. Ik krijg een toelatingsbeschikking tot de master, geen Bsc.quote:Op zondag 27 november 2005 15:51 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Die BSc krijg je aan het eind van het schakeljaar al (mits je al je punten haalt of course)
Ik heb de HTZ zeevaartschool gedaan. Daarna een MSc in Marine Electrical Power Technology aan de University of Newcastle. Begin was erg lastig om aangenomen te worden. Moest eigenlijk een 2 jarige opleiding doen. Ik stond erop dat ik maar een jaar kon betalen. Uiteindelijk mocht ik het in een jaar doen. (Ben geslaagd with distinction). Een jaar is best te doen. Kostte mij ongeveer £10.000,- (Alles incusief; had 1.5 jaar werkervaring; gewoon veel opzij zetten). GEWOON DOEN!!!!quote:Op maandag 25 juli 2005 23:32 schreef Public_NME het volgende:
ik ben me een beetje aan het orienteren op de markt, ben over minder dan een jaar klaar met mijn European Business Admin. opleiding (HBO) en wil graag een Masters (liefst MBA maar gaat toch Msc worden omdat ik maar 1jr werkervaring heb)
Opleiding is in het Engels en zou graag in een Engels sprekend land studeren, helaas is dat echt niet te betalen!
Iemand nog tips? Zo'n overbruggingsjaar zie ik nou ook niet echt zitten....
Aan de ut (BIT) krijg ik ook geen bsc maar een toelating tot de master.quote:Op zondag 27 november 2005 15:52 schreef star_gazer het volgende:
[..]
In mijn geval (aardwetenschappen, UU) niet waar. Ik krijg een toelatingsbeschikking tot de master, geen Bsc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |