abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27139774
Welke (bijna) afgestudeerde HBO'ers hebben zich al aangemeld voor een masteropleiding, zo ja welke opleiding en waar?
  donderdag 19 mei 2005 @ 09:00:58 #2
111340 Vigile
Always on the move
pi_27139900
Ik

Heb de MER gedaan aan de HVU en ga nu Economics and Business doen aan ´t Erasmus (rotterdam)
I reject your reality and substitute it for my own.
pi_27139961
Masteropleiding Frans (Lerarenopleiding 1e graad). Twee jaar geleden nog niet de financieen om dat derde jaar af te maken
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_27140018
Bedrijfskunde aan de EUR. Ik zou t schakelprogramma in 1 jaar doen als ik jou was.. is te doen.
  donderdag 19 mei 2005 @ 09:29:13 #5
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_27140627
HBO Land, Water - en Milieubeheer gedaan in Velp en nu Wageningen MSc Hydrology and Water Quality
<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
pi_27140680
Kun je na je MER opleiding, ook beginnen op de universiteit aan de opleiding rechten?
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  donderdag 19 mei 2005 @ 09:33:14 #7
111340 Vigile
Always on the move
pi_27140720
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 09:31 schreef Sjakie01 het volgende:
Kun je na je MER opleiding, ook beginnen op de universiteit aan de opleiding rechten?
Volgens mij wel, moet je uiteraard wel eerst een schakeljaartje doen
I reject your reality and substitute it for my own.
pi_27140744
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 09:33 schreef Vigile het volgende:

[..]

Volgens mij wel, moet je uiteraard wel eerst een schakeljaartje doen
Okey
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_27141082
Ik doe zelf CE en heb me aangemeld voor de opleiding BCO aan de VU in A'dam.

Zoals alle anderen eerst een premasterjaar (schakeljaar) dan een masterjaar, dus twee jaar in totaal. *zucht* eerst maar eens m'n HBO-diploma in juli.
pi_27141124
Ik heb me nog niet aangemeld Ik heb bijna mn Bachalor Commerciële Economie.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_27141163
haha hele mond vol he
pi_27141233
Wat is dat BCO eigenlijk HB1982? Ik woon nu 5 minuten van de VU...maar wat zijn daar leuke studies na je CE?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  donderdag 19 mei 2005 @ 10:06:05 #13
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_27141586
HBO Bedrijfskundige Informatica, Msc Business Information Technology.
pi_27141654
Wil na HBO Communicatie wel verder studeren, maar niet aan de universiteit.
Ben eigenlijk op zoek naar een leuke 2 jarige HBO opleiding, iemand suggesties?
  donderdag 19 mei 2005 @ 10:12:17 #15
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_27141744
HBO LVO (lerarenopleiding voortgezet onderwijs) geschiedenis gedaan, nu op de VU bezig met master geschiedenis nieuwste tijd. Erg leuk!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_27142119
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 09:52 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat is dat BCO eigenlijk HB1982? Ik woon nu 5 minuten van de VU...maar wat zijn daar leuke studies na je CE?
BCO staat voor Beleid, Communicatie en Organisatie. Net als CE een veelzijdige opleiding, ik heb daar twee open dagen bijgewoond. Eigenlijk twijfelde ik tussen BCO en Marketing, maar marketing is bekende koek, ook voor jou natuurlijk

Verder heb je er ook economics, Business administration e.d. maar die vond ik niet zo interessant.
pi_27157531
Ik ben straks klaar met mn huidige studie Information Engineering en wil dan Business Administration gaan studeren ...en mij lijkt het juist wel erg interessant.....dit alles natuurlijk in twee jaar...
Het enige nadeel bij de VU in Adam is dat je de premaster in 1 jaar MOET halen. Zoniet moet je het helemaal opnieuw doen. In rotterdam heb je wat mee spatie...das opzich wel goed, maar om nou te zeggen dat ik elke dag naar Rotterdam wil gaan.....hmmmm heb daar nog zwaar mn twijfels over....
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:14:49 #18
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_27161878
Ik moet na mijn HBO Accountancy nog paar jaartjes doorstuderen, om RA te worden...

Maar zit nu nog in de eerste, ghehe...
pi_27166451
Technische Bedrijfskunde gedaan op Saxion in Enschede, nu Master of Sc in Business Performance Management op de Handeslhojskolen in Aarhus, Denemarken.

Denk ook eens na over het buitenland, studenten die kiezen... er is meer dan alleen NL. En zooooooveeeeeel redenen om het WEL te doen.
Danmark: more usefull every day!
  donderdag 19 mei 2005 @ 22:46:01 #20
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_27168259
Na mijn HTS Civiele Techniek waarschijnlijk MSc Structural Engineering in Delft.
pi_27169028
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 22:07 schreef Keksi het volgende:
Technische Bedrijfskunde gedaan op Saxion in Enschede, nu Master of Sc in Business Performance Management op de Handeslhojskolen in Aarhus, Denemarken.

Denk ook eens na over het buitenland, studenten die kiezen... er is meer dan alleen NL. En zooooooveeeeeel redenen om het WEL te doen.
Wat zijn de voordelen en nadelen van het volgen van een Master in het Buitenland?
pi_27169768
tvp
  donderdag 19 mei 2005 @ 23:25:32 #23
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_27170072
Ik doe nu een Bus. Admin. opleiding en zou graag een MBA gaan doen... Maar ik wil liever geen 2 jarige opleiding volgen omdat deze meestal niet echt de status van 'papieren' MBA hebben in de business wereld... Dus liever een 4jarige in het buitenland ofzo. Zit nu in het 3e jaar en studeer de helft al in het buitenland.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_27170319
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 09:31 schreef Sjakie01 het volgende:
Een vriendin van me heeft MER gedaan en heeft voor haar rechtenopleiding anderhalf jaar vrijstelling gehad. Ik kan je ten zeerste aanraden dat NIET te doen. Gewoon vanaf het begin beginnen want juist in het begin krijg je de basiskennis die je nodig hebt voor je verdere studie.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_27170400
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 09:52 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik doe Bedrijfskunige Economie op de VU.

Tja, ik vind het een erg leuke opleiding. Voor de marketingvakken heb je ook best wel wat aan CE. Een klasgenoot had ook CE op hbo gedaan en hoefde voor sommige vakken nauwelijks te leren.
pi_27175063
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:34 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ik doe Bedrijfskunige Economie op de VU.
Die opleiding ben ik niet tegengekomen tijdens de master-voorlichtingen voor HBO'ers. Valt dat ook onder bedrijfswetenschappen dan?
pi_27182568
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 08:51 schreef HugoBoss1982 het volgende:

[..]

Die opleiding ben ik niet tegengekomen tijdens de master-voorlichtingen voor HBO'ers. Valt dat ook onder bedrijfswetenschappen dan?
Je hebt bedrijfswetenschappen en economie. Binnen de economie heb je verschillende varianten zoals Algemene Economie (als je bij een ministerie of DNB wil werken), Bedrijfseconomie (met veel boekhouden, finance etc.) en Bedrijfskundige Economie.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 13:25:16 #28
105779 nymphalidae
the nymphalidae effect
pi_27182767
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:25 schreef Public_NME het volgende:
Ik doe nu een Bus. Admin. opleiding en zou graag een MBA gaan doen... Maar ik wil liever geen 2 jarige opleiding volgen omdat deze meestal niet echt de status van 'papieren' MBA hebben in de business wereld... Dus liever een 4jarige in het buitenland ofzo. Zit nu in het 3e jaar en studeer de helft al in het buitenland.
moet je voor een MBA sowieso niet minimaal 2jr werkervaring hebben?
When his life was ruined, his family killed, his farm destroyed, Job knelt down on the ground and yelled up to the heavens, "Why god? Why me?" and the thundering voice of God answered, "There's just something about you that pisses me off
pi_27204960
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 23:01 schreef Negotiatorr het volgende:

[..]

Wat zijn de voordelen en nadelen van het volgen van een Master in het Buitenland?
Voordelen:
- ervaring die je je leven niet meer vergeet
- je leert jezelf veel beter kennen dan je ooit had gedacht
- je leert nieuwe culturen kennen en je moet (!) wel open staan voor andere want anders maak je geen vrienden (of niet veel niet snel)
- je leert nieuwe taal
- je komt in een nieuwe omgeving
- veel uitdagender omdat je er veel meer nieuwe prikkelingen op jeaf komen
- je leert je échte vrienden kennen en je nepvrienden vallen af
- je leert goed met geld omgaan
- je kan studies doen die je in NL niet kan doen (mijn studie is nml niet te vinden in NL)
- het staat briljant op je CV: je durft te ondernemen, in het diepe te springen
- je maakt nieuwe vrienden van over de hele wereld
- misschien kom je wel in een land waar je je wilt vestigen omdat je het er prima bevalt ... die kans loop je niet als je studeert in Nederland
- je leert beter dan ooit op je eigen benen staan

Nadelen:
- je krijgt geen stufi
- je moet een stevige relatie hebben anders haal je het niet, en mekaar minimaal 1x per maand zien als het langer duurt dan een jaar.
- het kost veel geld maar je verdient het zo terug.

Zoals je ziet, overkomelijke nadelen en veel meer voordelen
  zaterdag 21 mei 2005 @ 08:18:46 #30
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_27208475
Het kost alleen ook een paar centen...
  zaterdag 21 mei 2005 @ 13:19:22 #31
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_27213677
HBO Marketing ------> Msc Science and Technology Studies (UvA)

2 jaar via premaster
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_27213788
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 08:18 schreef bmwdevil het volgende:
Het kost alleen ook een paar centen...
Kijk of je nu 2 jaar lang bij de IBG E700 per maand leent om rond te komen of je leent 2 jaar lang E800 per maand van je ouders (of andere sponsering, denk aan VSB Beurs) dat boeit dan ook niet meer. Of wil je zeggen dat je op een schuld van 16800 of 19200, je gaat kijken op E2400 terwijl er zoveel meer voordelen zijn. Dat boeit dan ook niet meer.

Daarnaast als je naar een goedkoop land gaat kan je zelfs goedkoper uit zijn. Ik zit in DK en dat is duur maar ja krijg je wel een hoop voor terug!
pi_27213886
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 13:24 schreef Keksi het volgende:

[..]

Kijk of je nu 2 jaar lang bij de IBG E700 per maand leent om rond te komen of je leent 2 jaar lang E800 per maand van je ouders (of andere sponsering, denk aan VSB Beurs) dat boeit dan ook niet meer. Of wil je zeggen dat je op een schuld van 16800 of 19200, je gaat kijken op E2400 terwijl er zoveel meer voordelen zijn. Dat boeit dan ook niet meer.

Daarnaast als je naar een goedkoop land gaat kan je zelfs goedkoper uit zijn. Ik zit in DK en dat is duur maar ja krijg je wel een hoop voor terug!
Over kosten, zeg ik www.beursopener.nl o.a. de (Leonardo) Da Vinci beurs trekt mij wel.
De (miss) Allbright beurs dan weer niet, vanwege de regels die erop volgen...

En ik zou zeggen, als je in het buitenland wil studeren, probeer je te laten sponsoren door een bedrijf, dat is bijvoorbeeld in de USA behoorlijk normaal aan het worden, itt NL. Hoe je dat doet? Weet ik veel, naar een USA-international stappen?
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 01:02 schreef Keksi het volgende:
[...]
Nadelen:
- je krijgt geen stufi
[...]
Dat weet ik nog zo net niet, kan je niet gewoon uitwonend krijgen?

Een serieuze vraag, zou je na het HBO ook op een manier die te doen is een post-HBO kunnen volgen in het buitenland? Dit duurt dan weer niet zo lang als een Master, en ik zie mijzelf niet echt als wetenschapper.
En dat laatste natuurlijk niet direct na een studie, maar na x jaren werkervaring.

[ Bericht 8% gewijzigd door mechatronics op 21-05-2005 13:35:24 ]
-
pi_27223163
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 13:29 schreef mechatronics het volgende:

...
Ondanks de beurzen is het vaak iets duurder om je studie te behalen dan als je in NL zou studeren. En zo gemakkelijk kom je vaak niet door die beursprocedures heen. Ik heb zelf de VSB Beurs en de volle pot kwam wel goed van pas

Binnen Europa is het moeilijk om een bedrijf te vinden dat je sponsert zonder aanzienlijke tegenprestatie. Ik vond 2 bedrijven die er aan deden maar de tegenprestatie die ik dan moest leveren vond ik absoluut minder. Ik wil me niet na mijn studie voor X jaar aan een bepaald loon vastleggen.

Je krijgt alleen stufi voor een paar studies in Duitsland en Belgie. C'est tout. Meer is er niet. - Trust me, I know! -

Je hebt Masters die duren 1 jaar, zie bijv de Uni van Glasgow in het VK. Dat kan wel goed, voor de rest is het merendeel wel 2 jaar, wat ik gezien heb in Spanje, Scandinavie, Duitsland en Frankrijk,
  zaterdag 21 mei 2005 @ 19:19:13 #35
118691 Diebitch
*if your mind is fucked up*
pi_27223273
Ik zit bijna in mijn Master. Ik studeer Criminologie aan de EUR te rotterdam.....
Ik heb eerst HBO gedaan en kreeg vrijstelling voor een paar vakken van het eerste jaar....
You onley live once...so BiNaughty....
pi_27225036
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 19:19 schreef Diebitch het volgende:
Ik zit bijna in mijn Master. Ik studeer Criminologie aan de EUR te rotterdam.....
Ik heb eerst HBO gedaan en kreeg vrijstelling voor een paar vakken van het eerste jaar....
Volg jij een schakeljaar of heb ben jij vanuit jaar 1 begonnen, waar je dus een aantal vrijstellingen kreeg?
En wat voor HBO studie heb je hiervoor gedaan?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 20:58:42 #37
118691 Diebitch
pi_27226338
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:20 schreef Negotiatorr het volgende:

[..]

Volg jij een schakeljaar of heb ben jij vanuit jaar 1 begonnen, waar je dus een aantal vrijstellingen kreeg?
En wat voor HBO studie heb je hiervoor gedaan?
Ik heb hiervoor Sociaal Pedagogisch Hulpverlenen gedaan. Ik ben vanuit jaar 1 begonnen en kreeg een aantal vrijstellingen.... Hoezo interesse in de opleiding?
pi_27239074
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:58 schreef Diebitch het volgende:

[..]

Ik heb hiervoor Sociaal Pedagogisch Hulpverlenen gedaan. Ik ben vanuit jaar 1 begonnen en kreeg een aantal vrijstellingen.... Hoezo interesse in de opleiding?
Nee, geen interesse...ik was gewoon benieuwd welke weg je bewandeld had voor de Master die je nu volgt. Klopt het dat de Master heel erg zwaar is en je nauwelijks tijd hebt om andere dingen naast je studie te doen of is dit een gerucht dat de wereld is in geholpen....
  zondag 22 mei 2005 @ 11:21:42 #39
118691 Diebitch
pi_27239374
quote:
Op zondag 22 mei 2005 11:04 schreef Negotiatorr het volgende:

[..]

Nee, geen interesse...ik was gewoon benieuwd welke weg je bewandeld had voor de Master die je nu volgt. Klopt het dat de Master heel erg zwaar is en je nauwelijks tijd hebt om andere dingen naast je studie te doen of is dit een gerucht dat de wereld is in geholpen....
Ik denk dat het per opleiding verschilt.
In mijn geval is het zo dat je het zelf zo zwaar kan maken als dat je zelf wilt.
Volg je gewoon het standaard programma dan is het niet zwaar.
Maar denk je meer toekomstgericht en aan een goede baan dan is het verstandiger een stageplek aan te nemen. Hierdoor kost het je wel meer moeite en tijd, maar dat zie ik als investering.
Daarbij ben ik ongeveer 4 keer in het jaar naar het buitenland om naar congressen over criminologie te gaan.
pi_27243462
Na de HBO opleiding Milieukunde doe ik nu een schakeljaar bij de RUG om volgend jaar te beginnen met de master Technische Planologie .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')