Volgens mij wel, moet je uiteraard wel eerst een schakeljaartje doenquote:Op donderdag 19 mei 2005 09:31 schreef Sjakie01 het volgende:
Kun je na je MER opleiding, ook beginnen op de universiteit aan de opleiding rechten?
Okeyquote:Op donderdag 19 mei 2005 09:33 schreef Vigile het volgende:
[..]
Volgens mij wel, moet je uiteraard wel eerst een schakeljaartje doen
BCO staat voor Beleid, Communicatie en Organisatie. Net als CE een veelzijdige opleiding, ik heb daar twee open dagen bijgewoond. Eigenlijk twijfelde ik tussen BCO en Marketing, maar marketing is bekende koek, ook voor jou natuurlijkquote:Op donderdag 19 mei 2005 09:52 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat is dat BCO eigenlijk HB1982? Ik woon nu 5 minuten van de VU...maar wat zijn daar leuke studies na je CE?
Wat zijn de voordelen en nadelen van het volgen van een Master in het Buitenland?quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:07 schreef Keksi het volgende:
Technische Bedrijfskunde gedaan op Saxion in Enschede, nu Master of Sc in Business Performance Management op de Handeslhojskolen in Aarhus, Denemarken.
Denk ook eens na over het buitenland, studenten die kiezen... er is meer dan alleen NL. En zooooooveeeeeel redenen om het WEL te doen.
Een vriendin van me heeft MER gedaan en heeft voor haar rechtenopleiding anderhalf jaar vrijstelling gehad. Ik kan je ten zeerste aanraden dat NIET te doen. Gewoon vanaf het begin beginnen want juist in het begin krijg je de basiskennis die je nodig hebt voor je verdere studie.quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:31 schreef Sjakie01 het volgende:
Kun je na je MER opleiding, ook beginnen op de universiteit aan de opleiding rechten?
Ik doe Bedrijfskunige Economie op de VU.quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:52 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat is dat BCO eigenlijk HB1982? Ik woon nu 5 minuten van de VU...maar wat zijn daar leuke studies na je CE?
Die opleiding ben ik niet tegengekomen tijdens de master-voorlichtingen voor HBO'ers. Valt dat ook onder bedrijfswetenschappen dan?quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:34 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik doe Bedrijfskunige Economie op de VU.
Je hebt bedrijfswetenschappen en economie. Binnen de economie heb je verschillende varianten zoals Algemene Economie (als je bij een ministerie of DNB wil werken), Bedrijfseconomie (met veel boekhouden, finance etc.) en Bedrijfskundige Economie.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 08:51 schreef HugoBoss1982 het volgende:
[..]
Die opleiding ben ik niet tegengekomen tijdens de master-voorlichtingen voor HBO'ers. Valt dat ook onder bedrijfswetenschappen dan?
moet je voor een MBA sowieso niet minimaal 2jr werkervaring hebben?quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:25 schreef Public_NME het volgende:
Ik doe nu een Bus. Admin. opleiding en zou graag een MBA gaan doen... Maar ik wil liever geen 2 jarige opleiding volgen omdat deze meestal niet echt de status van 'papieren' MBA hebben in de business wereld... Dus liever een 4jarige in het buitenland ofzo. Zit nu in het 3e jaar en studeer de helft al in het buitenland.
Voordelen:quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:01 schreef Negotiatorr het volgende:
[..]
Wat zijn de voordelen en nadelen van het volgen van een Master in het Buitenland?
Kijk of je nu 2 jaar lang bij de IBG E700 per maand leent om rond te komen of je leent 2 jaar lang E800 per maand van je ouders (of andere sponsering, denk aan VSB Beurs) dat boeit dan ook niet meer. Of wil je zeggen dat je op een schuld van 16800 of 19200, je gaat kijken op E2400 terwijl er zoveel meer voordelen zijn. Dat boeit dan ook niet meer.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 08:18 schreef bmwdevil het volgende:
Het kost alleen ook een paar centen...
Over kosten, zeg ik www.beursopener.nl o.a. de (Leonardo) Da Vinci beurs trekt mij wel.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 13:24 schreef Keksi het volgende:
[..]
Kijk of je nu 2 jaar lang bij de IBG E700 per maand leent om rond te komen of je leent 2 jaar lang E800 per maand van je ouders (of andere sponsering, denk aan VSB Beurs) dat boeit dan ook niet meer. Of wil je zeggen dat je op een schuld van 16800 of 19200, je gaat kijken op E2400 terwijl er zoveel meer voordelen zijn. Dat boeit dan ook niet meer.
Daarnaast als je naar een goedkoop land gaat kan je zelfs goedkoper uit zijn. Ik zit in DK en dat is duur maar ja krijg je wel een hoop voor terug!
Dat weet ik nog zo net niet, kan je niet gewoon uitwonend krijgen?quote:
quote:
Volg jij een schakeljaar of heb ben jij vanuit jaar 1 begonnen, waar je dus een aantal vrijstellingen kreeg?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:19 schreef Diebitch het volgende:
Ik zit bijna in mijn Master. Ik studeer Criminologie aan de EUR te rotterdam.....
Ik heb eerst HBO gedaan en kreeg vrijstelling voor een paar vakken van het eerste jaar....
Ik heb hiervoor Sociaal Pedagogisch Hulpverlenen gedaan. Ik ben vanuit jaar 1 begonnen en kreeg een aantal vrijstellingen.... Hoezo interesse in de opleiding?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:20 schreef Negotiatorr het volgende:
[..]
Volg jij een schakeljaar of heb ben jij vanuit jaar 1 begonnen, waar je dus een aantal vrijstellingen kreeg?
En wat voor HBO studie heb je hiervoor gedaan?
Nee, geen interesse...ik was gewoon benieuwd welke weg je bewandeld had voor de Master die je nu volgt. Klopt het dat de Master heel erg zwaar is en je nauwelijks tijd hebt om andere dingen naast je studie te doen of is dit een gerucht dat de wereld is in geholpen....quote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:58 schreef Diebitch het volgende:
[..]
Ik heb hiervoor Sociaal Pedagogisch Hulpverlenen gedaan. Ik ben vanuit jaar 1 begonnen en kreeg een aantal vrijstellingen.... Hoezo interesse in de opleiding?
Ik denk dat het per opleiding verschilt.quote:Op zondag 22 mei 2005 11:04 schreef Negotiatorr het volgende:
[..]
Nee, geen interesse...ik was gewoon benieuwd welke weg je bewandeld had voor de Master die je nu volgt. Klopt het dat de Master heel erg zwaar is en je nauwelijks tijd hebt om andere dingen naast je studie te doen of is dit een gerucht dat de wereld is in geholpen....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |