erg he. in mijn straat zijn stelselmatig mensen weggehaald en nooit meer terug gekomen. ik woon godzijdank net op een nummer dat er tussen valt.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:38 schreef Xebrozius het volgende:
Check. En bedankt voor de link.
Van de vier mensen die hier gewoond hebben heeft niemand Auschwitz overleefd wat erg wrang is...
er stond juist heel veel in rotterdam. maar dat is gebombardeerd idd.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:42 schreef ThE_ED het volgende:
Stonden hier toen nog geen huizen, sowieso stond er weinig in Rotterdam, dat ook nog eens.
er zijn wel meer landen in europa geweest die meer dan coöperatief waren helaas. ik vind het nog steeds heel bijzonder dat er joden in europa wonen of, sterker nog, willen wonen na dit gebeuren.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:45 schreef Xebrozius het volgende:
Zoek voor de aardigheid eens op de Folkingestraat en Nieuwstad in Groningen... dat was vroeger de Joodse buurt.
Mirjam Velleman
Groningen, 18 april 1939
Auschwitz, 12 oktober 1942
Bereikte de leeftijd van 3 jaar
Drie jaar.. Echt heel triest.
En het zieke is nog wel dat Duitsland Nederland zo prees omdat wij als geen ander land zo georganiseerd en gestructureerd Joden deporteerden.
kende je de link golfer?quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:46 schreef golfer het volgende:
Je kunt ook op familienaam daar zoeken en zie hier het resultaat van mijn moeders familie:
http://www.joodsmonument.nl/institution.php?thg_id=1007.158720&lang=nl
oh ja, die enige overlevende was dus mijn moeder.
Rechtsbovenin. Daar waar 'zoek' staat...quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:47 schreef melanie_the_miss het volgende:ik kan niet vinden waar ik mijn aderes kan intypen
Waar gaan ze anders heen? Overal is wel (een vorm van) antisemitisme. En in Israël zit je nu ook niet heel rustig.quote:
ja daarom ben ik ook altijd tegen het anti-semitisme geweest.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:48 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Waar gaan ze anders heen? Overal is wel (een vorm van) antisemitisme. En in Israël zit je nu ook niet heel rustig.
Ja, was er al eerder geweest en heb ze nog wat aanvullende info gemaild over rest van mijn vermoorde familieleden, maar dat is nog niet verwerkt.quote:
ik vind dit een beter monument dan wat ze nu in berlijn bouwen. persoonlijk dan.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, was er al eerder geweest en heb ze nog wat aanvullende info gemaild over rest van mijn vermoorde familieleden, maar dat is nog niet verwerkt.
Omdat het overal is?quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja daarom ben ik ook altijd tegen het anti-semitisme geweest.
omdat ik niet snap hoe je mensen zo stelselmatig kan benadelen in hun ontwikkeling.quote:
Eh? Waarom? Omdat men anders nergens heen kan? Lijkt me dat dat haat tegen elke bevolkingsgroep ongewenst is en dat daarom antisemitisme ook ongewenst is. Ik heb echt niet meer of minder medelijden met joden dan met ariërs, mongolen of slaven. Ik bedoel; tuurlijk heeft het volk an sich veel geleden, maar om daarom nu maar een speciaal plekje voor de jodenhaat in je denken te creëren.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja daarom ben ik ook altijd tegen het anti-semitisme geweest.
vind je het heel erg als ik hier geen antwoord op geef? overigens ga ik al veel te ver in mijn eigen topic. ik vind het een heel erg mooi online-monument en wil niet hebben over wat erger is. ok?quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:51 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Eh? Waarom? Omdat men anders nergens heen kan? Lijkt me dat dat haat tegen elke bevolkingsgroep ongewenst is en dat daarom antisemitisme ook ongewenst is. Ik heb echt niet meer of minder medelijden met joden dan met ariërs, mongolen of slaven. Ik bedoel; tuurlijk heeft het volk an sich veel geleden, maar om daarom nu maar een speciaal plekje voor de jodenhaat in je denken te creëren.
Je drukt je ongelukkig uit, en dan heb ik het nog niet eens over je Duitse bijwoordelijke bepaling.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:51 schreef ThE_ED het volgende:
tuurlijk heeft het volk an sich veel geleden, maar om daarom nu maar een speciaal plekje voor de jodenhaat in je denken te creëren.
sgoed, maar geef dan ff een linkje.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vind je het heel erg als ik hier geen antwoord op geef? overigens ga ik al veel te ver in mijn eigen topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |