quote:Needless to say, the car was attacked with a lot more than just bolt-ons. Out came the robust Subaru EJ20 quad-cam 16-valve engine and the Rigolis set to work working the magic that they're now dab hands at. The first step was to stretch the internal swept capacity from 2.0 to 2.4 litres (2.4, not 2.2 litres like the Rigoli vehicle). This was done using an atmo 2.2-litre block, which was then kitted out with a TRP (Tony Rigoli Performance) stroker kit. This incorporates a long-throw crank, forged rods, forged pistons (giving around a 7.5:1 CR, like the Rigoli's), heavy duty bolts rings and bearings. The rest of the engine received an O-ringing, copper head gaskets and all-important heavy-duty head studs. Subaru's effort with the 2 litre's DOHC, 16 valve alloy heads was pretty good, so these were bolted on standard - just like the Rigoli racer.
So lets get down to it. The Rigoli racer - at the time that Alfred had the work done to his car - was making 499hp at all-four-wheels on the TRP Dyno Dynamics dyno (on 42 psi boost). (And for our overseas readers, that's way, way more than this at the flywheel - the DD always reads far lower at the wheels than a flywheel figure!) Alfred's car is run at a more conservative boost level - ensuring heightened reliably. With its turbo set to push a relatively mild 25 psi, Alfred's beast has cranked out 405hp at all fours. Not at all bad considering how much harder it can be pushed!
Being a streetcar (yes, Alfred's WRX does get driven almost every day) the car hasn't yet run a quarter mile time - but you'd be a fool not to expect a 10 second pass. Looking at the power, the traction and the vehicle mass, that'd be a very safe guesstimate. Indeed, Alfred says it's a terrific weapon to drive on public roads, but - as you'd expect - there is the odd trade-off. That dog box can be a real stubborn bastard at times. If you want to change into a lower gear, you'd better be still rolling - or you're in for a big fight with the gear lever! Oh, and the dog box is a loud sucker too. Other than that though, it's safe to say that Alfred's Rex is pure ecstasy on wheels.
TMF = kansloosquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:06 schreef Spyronius het volgende:
En jezus wat een kansloos programma op TMF nu
Geheel irrelevante infoquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:06 schreef Spyronius het volgende:
En jezus wat een kansloos programma op TMF nu
Als je nu denkt dat ik ga vragen wat je niet mag zeggen heb je het misquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:07 schreef PeuRac het volgende:
Ik mag niks zeggen van ijsmeis, anders mag ik 5 juni niet mee![]()
lekker belsletten tot 2 uur vannachtquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:07 schreef PeuRac het volgende:
Ik mag niks zeggen van ijsmeis, anders mag ik 5 juni niet mee![]()
Dat zij je ruim 20min geleden op msn ook al en je bent er nogquote:
Jij zou ook naar bed gaanquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:08 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat zij je ruim 20min geleden op msn ook al en je bent er nog
Ja, ik om 9u al zelfsquote:
Gezellig saampjesquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:12 schreef ijsmeis het volgende:
Als we nou eens allemaal gewoon naar bed gaan.
Vanavond niet, morgen weer een lange saaie dagquote:
lukt nooit hequote:Op woensdag 18 mei 2005 23:13 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Dat is mijn plan ook al even...
eh... neequote:Op woensdag 18 mei 2005 23:12 schreef ijsmeis het volgende:
Als we nou eens allemaal gewoon naar bed gaan.
Slaap lekkerquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:16 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik ga nu ook écht.
Trusten Peu en de rest.
.
Hungaroring is ook super btwquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:26 schreef Fugie het volgende:
gumball filmpjesdat filmpje uit wenen, did you pay fine
ik ga alleen maar blowen, niet meer rokenquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:37 schreef hermandeperman het volgende:
wel volhouden met je stoppoging eh
quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:39 schreef Hugster het volgende:
[..]
ik ga alleen maar blowen, niet meer roken
ahquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:42 schreef Hugster het volgende:
[..]
ik heb het over vanavond
ik wil wel nokken met peuken hoor![]()
IK WIL HET!! IK WIL HET!! IK WIL HET!!!quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:43 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
ah
en wil je of vind je dat je wilt?
quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:47 schreef Hugster het volgende:
[..]
IK WIL HET!! IK WIL HET!! IK WIL HET!!!![]()
[afbeelding]
wheheh ja idd, en die roze range roverquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:47 schreef Fugie het volgende:
[..]
tering, ophet eind als ze bij die amerikaanse bak staan, die motor![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
mwa dat wijf dat achterin zat was volgens mij 3x beter, maar smaken verschillenquote:Op woensdag 18 mei 2005 23:48 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
wheheh ja idd, en die roze range rovermaar wel een lekker wijf erin
Jij doet dan ook niet meequote:Op woensdag 18 mei 2005 23:49 schreef Fugie het volgende:
[..]
mwa dat wijf dat achterin zat was volgens mij 3x beter, maar smaken verschillen
Overigens lijkt het me wel kut als er elke keer zoveel mensen bij die checkpoints zijn, 2x is leuk maar iedere keer zou ik echt schijtziek van worden
In een Eupfelquote:Op donderdag 19 mei 2005 00:04 schreef Fugie het volgende:
[..]
tot je mij smeekt om mee te mogen rijden
quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:12 schreef Fugie het volgende:
[..]
nee dan heb ik speciaal voor jou een lancia dedra
wanneer ie hem heeft hequote:Op donderdag 19 mei 2005 08:46 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Wanneer krijgen we mooie grote foto's van je delta ?
quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:07 schreef t0n het volgende:
-verhaal-
quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:07 schreef t0n het volgende:
-blaaah-
Kom je nou btw ?quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:05 schreef t0n het volgende:
'sterretje in 't ruitje gekopt'.
beter dan 'n ruit in je sterretje gekopt
Jamaar jij bent zo aso-gestoorde-yugo die gelijk heel amsterdam opbelt en alles overhoop schiet met je ak-47, als zoiets gebeurd.quote:Op donderdag 19 mei 2005 09:42 schreef BoJo het volgende:
[..]![]()
Ik mag dan ook wel oppassen ik ga steeds asoscialer rijden met m'n Jeep![]()
weeknogniet, msn me ff 'n dag van te voren.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:06 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Kom je nou btw ?.
Laatste keer dat ik het vraag.
lijkt me pijnlijkquote:Op donderdag 19 mei 2005 10:05 schreef t0n het volgende:
'sterretje in 't ruitje gekopt'.
beter dan 'n ruit in je sterretje gekopt
Gast dat is bij mij om de hoek! Waar op de straatweg?quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:00 schreef Hugster het volgende:
ik had gisteren ook wel een appart nachtje
we gingen met een Corolla van een vriend van me ff een een andere vriend van me ophalen in Utrecht, daarna ff langs de shop. Rijden we weg daar over de Amsterdamsestraatweg (lange grote winkelstraat) gangetje of 60 komt er ineens een Megane uit een oprit zetten
Vriend van me remmen, blokkeren, BAM, vol op linkervoorwiel. Was best een aardige klap
Hij wil compleet flippend uit stappen (die gast is nooit te houdenADHD enzo
) Zo van je moet wel kijkenj eh!!
Maar toen zag ie opeens dat et een meisje was en heeft ie zich gelukkig ingehouden
Alle 2 de auto's totallloss, de rolla had het blok 20cm naar achteren zitten en die Megane had het voorwiel 30cm naar binnen zitten. Ik zat rechts voorin zonder gordel, ik heb nu een mega dikke rechter knie en ik ik heb nog een sterretje in de ruit nog gekopt
Maargoed, wouten erbij, schadeformuliertje, bergingsbedrijf erbij en toen werden we opgehaald door een andere vriend van ons, en ondertussen is daat meisje niet meer gestopt met janken, die was echt geschrokken
Gofdommequote:Op donderdag 19 mei 2005 10:07 schreef t0n het volgende:
[..]
weeknogniet, msn me ff 'n dag van te voren.
die AK heeft hij nog niet... krijgt hij in bosnië ofzo pasquote:Op donderdag 19 mei 2005 10:06 schreef t0n het volgende:
[..]
Jamaar jij bent zo aso-gestoorde-yugo die gelijk heel amsterdam opbelt en alles overhoop schiet met je ak-47, als zoiets gebeurd.
Nou er zijn een aantal nogal kenmerkende features op de adamse straatweg, en hij is serieus een paar kilometer langquote:
Ergens waar jij niet durft te komenquote:Op donderdag 19 mei 2005 10:08 schreef Youp het volgende:
[..]
die AK heeft hij nog niet... krijgt hij in bosnië ofzo pas
of waar was het bo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |