abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:38:02 #101
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_27299358
hoe langt blijft kruys nog?
De Narcis van Gabon
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:38:09 #102
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_27299363
quote:
Sietze Veen: 'Ik zit in een wurggreep'
DOETINCHEM - De Graafschap - voorzitter Sietze Veen zegt dat hij het niet kan maken om de fans van De Graafschap de drie thuiswedstrijden in de nacompetitie gratis te laten bezoeken.

"Ik had het graag gewild, maar het kan niet. Ik zit in een wurggreep. We hebben het geld hard nodig." Apeldoorner Veen, sinds oktober 2004 voorzitter van De Graafschap, kampt met zijn club met financiële problemen. De Doetinchemse club zit krap bij kas nu de belastingdienst 900.000 euro vordert. De fiscus haalde bij de Hoge Raad haar gelijk in een affaire om de portretrechten van voormalig speler Eric Viscaal. De zaak loopt al sinds 2000, toen Hylke Enzerink preses van De Graafschap was.

"Ik neem Enzerink en andere bestuurders helemaal niets kwalijk", zegt Veen. "Ze hebben destijds een adviseur (Akkermans) op de zaak gezet en gingen er vanuit dat ze de zaak konden winnen. Dat is helaas niet gebeurd. Het is nu eenmaal part of the game." Het betekent echter wel dat De Graafschap snel liquide middelen nodig heeft. "Als we goed bij kas hadden gezeten, had ik de toeschouwers gratis de drie wedstrijden in de nacompetitie willen laten bezoeken. Maar dat kan echt niet. Ik ben nu bezig met de belastingdienst om een regeling te treffen om die 900.000 euro af te lossen. Als ik de mensen dan gratis het stadion binnenlaat, verklaart de belastingdienst me voor gek. En eerlijk gezegd hadden we dit seizoen al eerder afgesproken dat onze fans moesten betalen voor de eventuele duels in de nacompetitie." De Achterhoekse aanhang mort echter. Ze vinden dat ze dit seizoen al veel te weinig hebben gezien voor hun geld (De Graafschap eindigde als zeventiende in de eredivisie met slechts negentien punten, red.). Een aantal toeschouwers vindt het belachelijk dat ze 30 euro of meer moeten betalen voor een passe-partout. Veen kan de frustratie bij de aanhang voor een deel wel volgen. "Maar ik zit nu eenmaal in een wurggreep." Indien De Graafschap zich via de nacompetitie handhaaft in de eredivisie, gaan de prijzen van de seizoenkaarten volgend seizoen fors omhoog. "Want we hebben geld

nodig", zegt pr-functionaris Hans Prakke van de Doetinchemse club. "Dit seizoen hebben wij relatief al erg lage prijzen voor de seizoenkaarten gehanteerd." Algemeen manager Jos Geerken verwacht dat het morgen toch druk zal worden als De Graafschap de nacompetitie op De Vijverberg (aanvang 20.00 uur) opent tegen FC Zwolle. "We hebben vandaag (maandag) al 2.000 passe-partouts verkocht. En de mensen staan nu in een grote rij te wachten om kaarten te kopen. Ik verwacht dat we, inclusief de leden van de businessclub, zeven é achtduizend mensen mogen verwachten. Ook omdat de kassa's woensdag voor de wedstrijd open zijn." Voorzitter Veen vindt niet dat De Graafschap in financieel zwaar weer verkeert. "Ik hoor verhalen dat we bijna failliet zijn, maar dat is absoluut niet waar. En ik lieg nooit. Degene die me daar op betrapt, krijgt een medaille." Dat de leden van het spelersfonds aan het begin van het seizoen een gat van meer dan 800.000 euro dichtten, is volgens Veen te danken aan zijn voorganger Derk Haank, tegenwoordig voorzitter van het spelersfonds. "Hij heeft dat op een fantastische manier gedaan. Daar zijn heel goede afspraken over gemaakt en het levert De Graafschap geen problemen op." Ook de vordering van voormalig shirtsponsor Gerard Sanderink, die 125.000 euro wil zien omdat hij de financiering van middenvelder Ilja van Leerdam destijds op zich nam, levert volgens Veen geen problemen op.

"Daar is rekening mee gehouden in onze begroting."
pi_27299371
Lekker rellen in DTC
  dinsdag 24 mei 2005 @ 09:39:03 #104
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_27299386
Het wordt steeds erger.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 12:26:59 #105
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_27304362
Zit met gemengde gevoelens al die berichten te lezen op het internet.
Allereerst komt die schuld wel mooi uit als een rechtvaardiging voor het vragen van entree. Aan de andere kant zijn er voor de rest ook geen clubs die de NC gratis maken (voor zover mij bekend).
Vorig seizoen hebben we ook al een gratis NC gehad (althans de thuiswedstrijden). Maar de bezwaren die er geuit worden zijn natuurlijk heel legitiem. Zoals een Soussa, wat hebben we daar aan gehad. Heeft wel een dikke 2 ton gekost. En om voor de rest nog maar niet te spreken over het belabberde voetbal wat we voor de rest hebben gezien dit seizoen.
En zo een vordering van de belastingdienst zo laten oplopen, dat is natuurlijk geen gezond beleid. Daar dient verantwoording voor te worden genomen.

Heb overigens zelf wel een passe partout voor de thuiswedstrijden gekocht, ik kan het echt niet voor mezelf verantwoorden dat ik thuis zit terwijl de Graafschap in het stadion een pot voetbal aan het spelen is die wel eens erg belangrijk kan zijn voor de toekomst. Ik vind het echter complete onzin om die supporters die geen kaart kopen gelijk af te schilderen als namaaksupporters zoals sommige nu wel aan het doen zijn op het internet. Zeker die mensen die gaan meelopen in die protestactie hebben echt wel een blauw-wit hart. Ik denk dat er daar een boel bij zijn die ook bij heel veel uitwedstrijden paraat zijn voor de club om ze aan te moedigen.

En ook ik vind het jammer dat de Ultra er niet meer is, een kritisch geluid is nooit verkeerd. In principe zou dat de beleidsmakers en spelers scherp moeten houden. Bovendien vond ik de Ultra's die ik in handen heb gehad altijd erg vermakelijk om te lezen. Mooie foto trouwens op de voorkant dit keer.
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:15:19 #106
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_27314242
Mja, ik ga sowieso naar de wedstrijden en het kan me weinig schelen hoeveel dat kost, maar aan de andere kant kan ik ook begrijpen dat een aantal het er niet mee eens dat wij, de supporters, moeten boeten voor het wanbeleid wat er (al jaren) gevoerd is. Jammer dat dit allemaal nu pas naar buiten komt...achja, ik ben (zoals iedere wedstrijd) te vinden in de stad en ben eigelijk wel benieuwd hoeveel mensen er aan die protestmars mee gaan doen, maar ik koop zelf wel een kaartje, want ik wil die wedstrijden wel graag zien....
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 mei 2005 @ 17:28:21 #107
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27314647
k wist niet dat de Graafschap er zo beroerd voor stond financieel gezien.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 24 mei 2005 @ 17:30:43 #108
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_27314719
Ik wil nu wel eens weten of wat Veen zegt klopt:

Is er ooit toegezegd dat wij gratis naar binnen zouden mogen?????

Ik zou dit gaarne nalezen want ik kan me er namelijk niet echt iets van herinneren dat het wel of niet is toegezegd? Dus incl. bronvermelding.

Verder ben ik echt wel bereid om die paar tientjes neer te leggen. Zo een wedstrijd is ook niet gratis en ik wil de club persoonlijk zelf niet nog dieper in de shit helpen

Alleen die uitwedstrijden...fuckin combi naar Helmond. Mooi dat ik dat dus ff niet doe he. Met dat gare bus 1 volk.
"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
...so that when it is done, only our enemies leave roses."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 24 mei 2005 @ 17:33:14 #109
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27314788
tis eigenlijk maar goed dat er nacompetitie is, 3 thuiswedstrijden is toch weer mooi geld en dat is hard nodig met al die schulden
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 24 mei 2005 @ 20:49:22 #110
80382 manny
30 is best veel
pi_27320541
al die schulden.... we praten gvd over nog geen miljoen. De clubs die al meerdere maken via allerlei dubieuze leenconstructies weer uit het slop zijn gehaald zijn niet te tellen...en die spelen gewoon linkerrijtje. Het is gewoon gehuil van het bestuur, wat is voor een profclub nou 9 ton.

Wat dacht je dat het kost om te degraderen; laat ze lekker voor maximale sfeer en support zorgen tijdens de NC om de kans om erin te blijven zo groot mogelijk te maken, en dat bevorder je door lage prijzen. Gratis is helemaal niet nodig.. maar 15 euro voor de 3 wedstrijden is toch prima, lijkt mij.

Krokedillentranen van dat hondenbestuur...
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:38:18 #111
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_27325028
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 20:49 schreef manny het volgende:
al die schulden.... we praten gvd over nog geen miljoen. De clubs die al meerdere maken via allerlei dubieuze leenconstructies weer uit het slop zijn gehaald zijn niet te tellen...en die spelen gewoon linkerrijtje. Het is gewoon gehuil van het bestuur, wat is voor een profclub nou 9 ton.

Wat dacht je dat het kost om te degraderen; laat ze lekker voor maximale sfeer en support zorgen tijdens de NC om de kans om erin te blijven zo groot mogelijk te maken, en dat bevorder je door lage prijzen. Gratis is helemaal niet nodig.. maar 15 euro voor de 3 wedstrijden is toch prima, lijkt mij.

Krokedillentranen van dat hondenbestuur...
Wageningen is voor minder gegaan...
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_27325111
De Graafschap zal niet failliet gaan vanwege die 3 ton. Degraderen is echt duurder.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 mei 2005 @ 01:32:01 #113
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27327307
quote:
Graafschap heeft overal schulden

Door RAYMOND WILLEMSEN

DOETINCHEM - De Graafschap - voorzitter Sietze Veen meldde gisteren per fax aan alle leden van de Doetinchemse businessclub dat 'De Graafschap financieel op geen enkele wijze op de rand van de afgrond verkeert'. Desondanks is de situatie op dit moment zeer precair.

De 900.000 euro die De Graafschap aan de fiscus moet betalen (loonbelasting over de portretrechten van voormalig topspeler Eric Viscaal), is niet de enige financiële tegenvaller.

De Doetinchemse club sloot het vorige seizoen in de eerste divisie, waarin via de nacompetitie promotie werd bewerkstelligd, af met een verlies van een miljoen euro. Om de licentie voor dit seizoen veilig te stellen, schoten negen leden van het spelersfonds een bedrag van ruim 800.000 euro voor. Later dit seizoen trokken diezelfde leden opnieuw de portemonnee. Nu legden ze 450.000 euro op tafel om in de winterstop de huur van keeper Jimmy van Fessem, Glenn Loovens en de Portugees Ricardo Sousa mogelijk te maken.

Vlak voor de winterstop schoot een groot aantal leden van de businessclub van De Graafschap al ruim 500.000 euro aan sponsorgelden voor. Dit geld was bestemd voor het aantrekken van de spelers Magno Mocelin, Reinier Robbemond en Sven Vandenbroeck. Verder wil voormalig shirtsponsor Gerard Sanderink van het IT-bedrijf Centric voor 1 juli 125.000 euro van De Graafschap zien. Hij financierde enkele jaren geleden de komst van middenvelder Ilja van Leerdam.

Van Leerdam vertrekt volgend seizoen transfervrij naar EVV Eindhoven. "Ik wil voor 1 juli m'n geld terugzien", zegt Sanderink.

De Graafschap, dat jaarlijks ook moet aflossen voor de nieuwbouw van stadion De Vijverberg, kan bij de bank geen geld meer lenen vanwege de wankele financiële positie. De clubleiding was ook bang dat de KNVB in maart van dit jaar de kwartaalcijfers niet zou goedkeuren, omdat toen al bekend was dat er 900.000 euro aan de belastingdienst betaald moest worden. De KNVB keurde de begroting echter goed en legde geen sancties op.
tellen we mee, buiten de hypotheek gaat al dik over t miljoen heen!
DeLuna vindt me dik ;(
pi_27328401
Goh, ik kan me nog herinneren dat geloof ik de voorzitter van de Graafschap wees naar Vitesse omdat we schulden hadden en toch spelers haalden en dat het competitie vervalsing was. En dat de graafschap gezond was.

Mag ik nu even hard lachen... Whahahahahahaha

Hoop dat de graafschap het wel red verder en blijft bestaan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 mei 2005 @ 11:34:31 #115
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27333756
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 07:24 schreef Positive_Thinking het volgende:
Goh, ik kan me nog herinneren dat geloof ik de voorzitter van de Graafschap wees naar Vitesse omdat we schulden hadden en toch spelers haalden en dat het competitie vervalsing was. En dat de graafschap gezond was.

Mag ik nu even hard lachen... Whahahahahahaha

Hoop dat de graafschap het wel red verder en blijft bestaan.
qua getallen zit er natuurlijk wel een enorm gat tussen de Graafschap en Vitesse.
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 25 mei 2005 @ 11:56:26 #116
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_27334618
quote:
HELMOND SPORT NIEUWS

Waarom buscombi?

25-05-2005
Na afgelopen weekend duidelijkheid te hebben gekregen over de poule van de nacompetitie, heeft Helmond Sport afgelopen maandag te horen gekregen dat alle uitwedstrijden een verplichte buscombi zijn geworden.
Dit hebben, SPARTA, de GRAAFSCHAP en FC ZWOLLE samen met de plaatselijke gemeenten en plaatselijke politiediensten bepaald.
De buscombi wordt de supporters van Helmond Sport opgelegd door deze autoriteiten EN HIERTEGEN KAN HELMOND SPORT, POLITIE HELMOND OF KLANKBORDGROEP NIETS DOEN.

Daarom heeft Helmond Sport samen met politie en gemeente Helmond besloten dat de bezoekende clubs in de nacompetitie, ook alleen door middel van verplichte buscombi’s naar Helmond kunnen komen.
Vorig jaar kreeg de KNVB nog de schuld van alle buscombi's die wij hadden in de NC. Maar nu ik dit lees durf ik dat ernstig te betwijfelen. Bah!
  woensdag 25 mei 2005 @ 12:04:19 #117
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_27334907
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 11:56 schreef TheVotary het volgende:

[..]

Vorig jaar kreeg de KNVB nog de schuld van alle buscombi's die wij hadden in de NC. Maar nu ik dit lees durf ik dat ernstig te betwijfelen. Bah!
Ik heb deze discussie al een keer eerder gestart met wat de graafschap supporters.. op de een of andere manier denken zij steeds dat de knvb dit oplegt, terwijl dit toch echt de lokale driehoek is die dit steeds doet. Helmond Sport hanteerd deze actie overigens al heel het seizoen omdat de supporters van onze club zich behoorlijk netjes gedragen de laatste tijd en de combi regeling dan ook nergens op vind slaan.
OJAAJOH?
  woensdag 25 mei 2005 @ 12:10:42 #118
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
  woensdag 25 mei 2005 @ 12:12:23 #119
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_27335182
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 12:10 schreef TheVotary het volgende:
Heb je mijn mail nog gehad?
jup, ik hoor wel hoeveel kaarten e.d (zal je morgen even toevoegen op msn, ben nu niet thuis)
OJAAJOH?
  woensdag 25 mei 2005 @ 12:13:30 #120
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_27335228

Iemand trouwens al wat meer gehoord hoeveel kaarten er zijn verkocht voor vanavond tegen Zwolle?
pi_27354399
Dit gaat niet goed jongens .

Het smsje van Tiemie is veelzeggend: "Tot volgend jaar..."
pi_27354522
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:43 schreef Yeahinho het volgende:
Dit gaat niet goed jongens .

Het smsje van Tiemie is veelzeggend: "Tot volgend jaar..."
Als ze dan nog bestaan

edit: Lol maken ze net 2-2

edit2: 3-2
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 25 mei 2005 @ 22:11:18 #123
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_27355715
ach in de nacompetitie kan alles gebeuren
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:47:38 #124
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_27357346
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:11 schreef rubbereend het volgende:
ach in de nacompetitie kan alles gebeuren
Zeg dat wel...wat een eindspurt !!!

Mijn God ik werd helemaal ziek van ergernis, tot de laatste 10 minuten. Toen helemaal gek van vreugde.
"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
...so that when it is done, only our enemies leave roses."
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:49:02 #125
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_27357422
Hoeveel lui waren er vanavond?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')