quote:Michael van der Kruis naar HFC Haarlem
Verdediger Michael van der Kruis vertrekt aan het einde van dit seizoen bij De Graafschap. De 25-jarige Van der Kruis kreeg eerder te horen dat er geen contractverlenging was te verwachten bij de Doetinchemse ploeg. De speler tekende een 1-jarig contract bij Haarlem. De speler debuteerde in 2001 voor De Graafschap en speelde tot nu toe 80 duels, waarin hij vier keer scoorde. Zijn belangrijkste treffer voor De Graafschap was vorig jaar in de nacompetitie, toen hij de belangrijke 2-3 scoorde tegen Excelsior, hetgeen promotie betekende voor De Graafschap.
bron: degraafschap.nl
k heb er anders ook helemaal geen probleem mee om binnenkort naar Rotterdam te moetenquote:Op donderdag 19 mei 2005 00:12 schreef Stpan het volgende:
Sja, misschien toch De Graafschap - Sparta binnenkort? Zoals het er nu voorstaat zou woensdag 25 mei Sparta-De Graafschap op het programma kunnen staan.
Mwah, de meeste graafschaptopics worden aardig volgelult door de den bosch-fans hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:27 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Oja, even niet aan gedacht dat deze Graafschap-topics een jaar meegaan.
we moeten toch iets te zeiken hebbenquote:Op donderdag 19 mei 2005 00:39 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Mwah, de meeste graafschaptopics worden aardig volgelult door de den bosch-fans hoor..
Ik zeg niet dat ik het erg vindquote:Op donderdag 19 mei 2005 00:41 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
we moeten toch iets te zeiken hebben![]()
Jullie felicitaties zijn welkomquote:Op donderdag 19 mei 2005 00:42 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat we zondag wat in jullie topic te meldden hebben.![]()
Ik weet het niet.quote:
GA MAAR DOOOD!quote:Sousa haakt weer af bij De Graafschap
Veel heeft Ricardo Sousa niet kunnen betekenen voor De Graafschap. En de Portugees moet nu weer enige weken verstek laten gaan.
De Graafschap nam Ricardo Sousa in de winterstop op huurbasis over van Hannover 96. De Portugese middenvelder blijkt niet op zijn plaats in Doetinchem. Door fysieke ongemakken en privé-problemen heeft hij nauwelijks iets kunnen bijdragen aan de strijd tegen degradatie van De Graafschap.
En daar komt voorlopig geen verandering in. Ricardo Sousa is nu geveld door een scheurtje in zijn bovenbeenspier. 'Het is zonde. Dit kost me zeker twee weken. Ik denk dat ik niet meer zal spelen voor De Graafschap', zei de Portugees tegen Omroep Gelderland.
Trainer Gert Kruys heeft ook nog zorgen om Jhon van Beukering. De spits, die in het duel met NEC weer last kreeg van zijn knie, ziet nog kansen voor een optreden tegen zijn oude club Vitesse. 'Hopelijk lukt het nog om te spelen. Ik heb nog twee dagen, hoewel ik zaterdag natuurlijk wel wat zal moeten trainen. Misschien kan ik op de bank zitten', aldus Van Beukering.
Ken het gevoel...quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:39 schreef xJapser het volgende:
Zeker weten. Ik ben echt al dagen behoorlijk nerveus, op het werk praat ik over niks anders en ik slaap slecht.
En da's geen gein.
quote:Magno gaat terug naar Spanje.
Magno Mocelín keert deze zomer terug naar Spanje. De aanvaller van De Graafschap zal wegens familie-omstandigheden een nieuwe Spaanse club gaan zoeken. "Mijn vrouw kan niet wennen aan Nederland", legt de 31-jarige Braziliaan uit. "Daarom verlaat in aan het einde van het seizoen Doetinchem. Waar ik ga spelen weet ik niet, maar zeker niet meer in Nederland."
Magno speelde dit seizoen totnogtoe 21 competitieduels en scoorde daarin viermaal. Tussen 1996 en 1999 kwam de Braziliaan uit voor FC Groningen, om vervolgens naar het Spaanse Alavés te verkassen, waar hij zes seizoenen speelde.
In het competitieduel met NEC afgelopen zondag verliet Magno geblesseerd het veld, maar zijn kwetsuur bleek achteraf mee te vallen. Het laatste competieduel tegen Vitesse zal Magno zondag gewoon meespelen, evenals de eventuele Nacompetitie.
Valt hier wel mee,wij vliegen er toch uit.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:14 schreef DarkShine het volgende:
De spanning neemt toe in de regionen Doetichem & Den Bosch...
Hoezo, 't kwartje kan zondag 2 kanten oprollen. En de nacompetitie is gewoon een grote loterij.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:56 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Valt hier wel mee,wij vliegen er toch uit.
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:56 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Valt hier wel mee,wij vliegen er toch uit.
quote:Op zondag 22 mei 2005 11:12 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Tj Ik denk dat Den Bosch wint.
En al helemaal niet door vitesse...quote:Op zondag 22 mei 2005 11:12 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
ik wil niet gematst worden, door niemand.
Toch weer jammer die hetze...wat heeft Vitesse jou misdaan dan ? En geloof me, als Vitesse jullie "matst" sta jij te springen als een klein kind van vreugde. Trouwens half De Graafschap is inmiddels ex-Vitessequote:
quote:Op zondag 22 mei 2005 13:52 schreef lenin het volgende:
ALLES LIEVER DAN EEN PLOEG UIT BRABANT WAAR GEEN HOND FAN VOOR IS!
Alles liever dan een stel domme boeren met een stadion dat van ellende uit elkaar valtquote:Op zondag 22 mei 2005 13:52 schreef lenin het volgende:
Jij bent al lang niet meer op de Vijverberg geweest?quote:Op zondag 22 mei 2005 17:39 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Alles liever dan een stel domme boeren met een stadion dat van ellende uit elkaar valt
uberhaubt wel eens in de vijverberg geweest ?quote:Op zondag 22 mei 2005 17:39 schreef fransie102 het volgende:
[..]
Alles liever dan een stel domme boeren met een stadion dat van ellende uit elkaar valt
quote:Graafschap in financiële problemen
DOETINCHEM - De Graafschap verkeert in grote financiële problemen. Onlangs balanceerde de Doetinchemse club op het randje van een faillissement.
De Graafschap kampte met een schuld van ongeveer een miljoen euro, maar een fors deel daarvan is weggewerkt door de komst van sponsor Grolsch. Graafschap had meer dan negen ton nodig. Grolsch betaalde de club per direct zes ton.
Volgens voorzitter Veen is er nog altijd sprake van een penibele situatie en heeft de club nog zeker drie ton nodig. De financiële problemen zijn al eind jaren 90 ontstaan, toen Hylke Enzerink voorzitter was.
De Graafschap kreeg onder meer een vordering binnen over de portretrechten van oud-speler Eric Viscaal. Verder nam de Doetinchemse club dit seizoen gigantische risico's met het aantrekken van dure spelers.
Volgens voorzitter Sietze Veen "liggen er nog steeds lijken in de kast". Daarom moeten de supporters ook betalen voor de drie komende thuiswedstrijden in de nacompetitie.
"Het is niet anders, maar we moeten wel", benadrukte Veen zondag, na het behalen van de nacompetitie door De Graafschap.
Bron: Omroep Gelderland
Deze uitspraak krijgt na vanmiddag wel een hele andere betekenisquote:Op zondag 22 mei 2005 13:52 schreef lenin het volgende:
Ikke welquote:Op zondag 22 mei 2005 17:56 schreef pascalheister het volgende:
[..]
uberhaubt wel eens in de vijverberg geweest ?
quote:Op zondag 22 mei 2005 18:00 schreef TerroRobbie het volgende:
Gefeliciteerd trouwens.. en tot volgend jaar..
kiezen?quote:Op zondag 22 mei 2005 18:21 schreef xJapser het volgende:
Bah ik moet nu wel kiezen:
CL Finale : Liverpool - AC Milan
of
1ste Ronde NC : De Graafschap - FC Zwolle
lijkt me niet moeilijk tochquote:Op zondag 22 mei 2005 18:21 schreef xJapser het volgende:
Bah ik moet nu wel kiezen:
CL Finale : Liverpool - AC Milan
of
1ste Ronde NC : De Graafschap - FC Zwolle
quote:Op zondag 22 mei 2005 19:57 schreef TheVotary het volgende:
(Dit moet je zingen, maar daar zul jij nu wel geen behoefte aan hebben lijkt me zo).
ach zo'n finale waar Liverpool beter is en Milan in de laatste minuut scoort is ook zo saaiquote:Op zondag 22 mei 2005 19:54 schreef xJapser het volgende:
Jah ik ga natuurlijk wel naar De Graafschap - Zwolle toeMaar toch vind ik t jammer
beetje vreemd verhaal, maar dat hoorde ik een aantal maanden terug ookal in de rust. Onze (geweldigequote:
Zoals ik al smste bij het begin van de wedstrijden "dat de gelukkigste mag winnen"quote:Op zondag 22 mei 2005 21:09 schreef Tiemie het volgende:
Jammer dat den bosch eruit is..., maarja, de gelukkigste heeft gewonnen...
iddquote:Op zondag 22 mei 2005 21:15 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Zoals ik al smste bij het begin van de wedstrijden "dat de gelukkigste mag winnen".
Ghehe trouwens ik wil wel een pic zien van dat geweldige spandoek m.b.t. de hoeren van Vite$$e. Geniaal idee om te kijken of die gasten van ons wat harder gaan rennen als ze een paar tieten zienquote:Op zondag 22 mei 2005 20:43 schreef xJapser het volgende:
Nie miepen manWe krijgen nog 6 wedstrijden vol topvoetbal
Eric Fiscaal....quote:Op zondag 22 mei 2005 19:57 schreef TheVotary het volgende:
Toet toet boing boing kappeh en draaien Eric Viscaal. Een pass in de diepte een schot in de kruising. Ja dat is Eric, Eric Viscaal. (Dit moet je zingen, maar daar zul jij nu wel geen behoefte aan hebben lijkt me zo).
Er rest dus nog 3 ton die betaald moet worden, aangezien Grolsch al 6 ton heeft voldaan. Ik drink voorlopig geen Grolsch meer.quote:'Er vallen nog steeds lijken uit de kast', mopperde Sietze Veen. De voorzitter van De Graafschap maakte bekend dat de club nog een schuld van driehonderdduizend euro heeft.
'We hebben een zaak, over de portretrechten van voormalig speler Eric Viscaal, verloren. Het gaat om een fors bedrag dat we nu moeten betalen. We hebben te maken met een erfenis van een ander bestuur', legde Veen uit op de website van zijn club.
De Graafschap moest negen ton betalen aan de belastingdienst omdat de club voormalig spelers Eric Viscaal en Ali Ibrahim zou hebben betaald voor portretrechten. Sponsor Grolsch had al zes ton voorgeschoten. De rest moet de club zelf zien binnenhalen.
En dat heeft gevolgen voor de aanhang, bekende Veen. Zij zullen moeten betalen om De Superboeren in de nacompetitie te zien spelen. Veen: 'Ik had graag alle supporters gratis naar binnen gelaten, maar we kunnen op dit moment helaas niet anders, daar ben ik eerlijk in.'
Er is voor jullie ook geen reden om te feesten *vies lachje*quote:Ik drink voorlopig geen Grolsch meer.
Ja mooi spandoek he? Om hem binne te krijgen hadden we de o met een e afgeplakt zodat er heeren stond. Bij vites mochten we er niet mee naar binnen. Hier gelukkig wel. Als je een pic hebt wil ik em ook wel.quote:Op zondag 22 mei 2005 21:31 schreef xJapser het volgende:
Ook voor jou Tiemie geldt:
[..]
Ghehe trouwens ik wil wel een pic zien van dat geweldige spandoek m.b.t. de hoeren van Vite$$e. Geniaal idee om te kijken of die gasten van ons wat harder gaan rennen als ze een paar tieten zien
Vertelquote:Op maandag 23 mei 2005 23:24 schreef Tiemie het volgende:
Trouwens vreemd dat ik jullie niet over het begraven van de ultra hoor. Erg zonde dat dat vanaf nu niet meer bestaat...
Ons fanzine is overleden, na iets meer dan 5 jaar trouwe dienst.quote:
het wordt tijd dat iemand dat beest er eens vanaf schopt...quote:Op maandag 23 mei 2005 23:27 schreef manny het volgende:
Ik heb die blauw-witte pony afgelopen zondag ander wel op het veld gezien, voor de wedstrijd
quote:Graafschap heeft overal schulden
DOETINCHEM - De Graafschap - voorzitter Sietze Veen meldde gisteren per fax aan alle leden van de Doetinchemse businessclub dat 'De Graafschap financieel op geen enkele wijze op de rand van de afgrond verkeert'. Desondanks is de situatie op dit moment zeer precair.
De 900.000 euro die De Graafschap aan de fiscus moet betalen (loonbelasting over de portretrechten van voormalig topspeler Eric Viscaal), is niet de enige financiële tegenvaller.
De Doetinchemse club sloot het vorige seizoen in de eerste divisie, waarin via de nacompetitie promotie werd bewerkstelligd, af met een verlies van een miljoen euro. Om de licentie voor dit seizoen veilig te stellen, schoten negen leden van het spelersfonds een bedrag van ruim 800.000 euro voor. Later dit seizoen trokken diezelfde leden opnieuw de portemonnee. Nu legden ze 450.000 euro op tafel om in de winterstop de huur van keeper Jimmy van Fessem, Glenn Loovens en de Portugees Ricardo Sousa mogelijk te maken.
Vlak voor de winterstop schoot een groot aantal leden van de businessclub van De Graafschap al ruim 500.000 euro aan sponsorgelden voor. Dit geld was bestemd voor het aantrekken van de spelers Magno Mocelin, Reinier Robbemond en Sven Vandenbroeck. Verder wil voormalig shirtsponsor Gerard Sanderink van het IT-bedrijf Centric voor 1 juli 125.000 euro van De Graafschap zien. Hij financierde enkele jaren geleden de komst van middenvelder Ilja van Leerdam.
Van Leerdam vertrekt volgend seizoen transfervrij naar EVV Eindhoven. "Ik wil voor 1 juli m'n geld terugzien", zegt Sanderink.
De Graafschap, dat jaarlijks ook moet aflossen voor de nieuwbouw van stadion De Vijverberg, kan bij de bank geen geld meer lenen vanwege de wankele financiële positie. De clubleiding was ook bang dat de KNVB in maart van dit jaar de kwartaalcijfers niet zou goedkeuren, omdat toen al bekend was dat er 900.000 euro aan de belastingdienst betaald moest worden. De KNVB keurde de begroting echter goed en legde geen sancties op.
Goh...bestaat dat nog...quote:Supportersclub OSD houdt protestmars
DOETINCHEM - Supportersvereniging OSD houdt morgenavond voor aanvang van de eerste nacompetitiewedstrijd De Graafchap - FC Zwolle een protestmars naar stadion De Vijverberg.
De OSD kreeg de afgelopen dagen veel berichten van boze en teleurgestelde supporters in verband met het heffen van entree op de nacompetitieduels van De Graafschap.
De OSD zegt zich achter deze supporters te scharen en besloot daarom tot het houden van de protestmars die 'is bedoeld voor alle fans van De Graafschap'.
De stoet zet zich om 18.45 uur in beweging vanaf het Simonsplein in Doetinchem
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |