abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:11:27 #1
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_27121648
Van Nederlandse politici wisten we dat ze "redelijk" integer zijn. Hier en daar een leugen die eigenlijk geen leugen mag worden genoemd aldus de woordvoerder van Zalm. Wethouder Huffnagel die 1000 euro "onkosten vergoeding" vangt, en ga zo maar door.
Nepotisme, oftewel vriendjes politiek, door oa het benoemen van vrienden en familie op bepaalde functies is eerder een zeldzaamheid in Nederland.

Zo zou men dus kunnen zeggen dat men nogal braaf is in Nederland, en zich redelijk aan de normen en wetten houdt.
1 zaak is eigenlijk al teveel, maar goed, het valt nooit te bestrijden.

Nu woon ik zelf in Brazilie.
Velen denken gelijk aan strand en samba muziek, en mooie vrouwen in schaarse kleding. Deels is dat ook wel zo.
Dat stadium ben ik echter voorbij nu ik hier woon, en zie dus ook wat er schuil gaat achter die façade.

Meer dan 2 decenia lang heeft dit land een militaire regering gekent, waarin generaals de dienst uitmaakten.
Zoals bekend werden elementen die "tegen" waren opgesloten, of anderzins de mond gesnoerd.
In vergelijking was het regime hier nog mild in vergelijking met bv Chili, Paraguay, Urugauy en Argentinie.
Corruptie was er toen ook, net als nepotisme. Echter op een veel minder grote schaal als dat er nu is.
Recentelijk hebben onderzoeks journalisten praktijken aan het ligt gebracht waar men "U" tegen zegt.
Zo heeft bv de ex-burgermeester van de stad São Paulo 300 miljoen dollar in eigen zak gestoken, zijn politici die via particuliere fondsen geld verworven steenrijk geworden. Zijn nieuwe verkiezingsmotto is dan ook "ok, ik steel, maar ik doe". Hij is dus niet gestraft voor het in eigen zal steken van 300 miljoen dollar.
Heeft oa afpersing van bedrijven enkele politieke partijen veel geld opgeleverd, en is er onlangs nog een 74 jarige seniele idioot tot voorzitter van het parlement van afgevaardigden gekozen, die daarop vele familieleden een plek plus goed salaris gaf in het parlement.
Dit is nog maar het topje van de ijsberg.
Ook bv de secretaris van veiligheidszaken in de staat Rio de janeiro maakte zich schuldig door banden met criminelen te onderhouden, en tevens ook weer nepotisme te bedrijven en vollop mee te doen aan wat algemeen bekent is hier, Corruptie.
Zijn straf? hij en zijn vrouw mogen zich 3 jaar lang niet verkiesbaar stellen voor landlijke verkiezingen en/of lokale verkiezingen. Daarop is in beroep gaan mogelijk.

En wat mij zo opvalt is dat nu 20 jaar na dato, die een einde betekende aan het militaire bewind mensen nog steeds angst hebben om in opstand te komen tegen zulk soort praktijken. men slikt het maar voor zoete koek, met als gevolg dat er niets veranderd.

Dit land, waar het minimum inkomen 100 euro per maand is (velen krijgen nog veel minder en moeten het zelfs doen met niets), is zo rot als maar kan zijn.
Onlangs ook weer dat enkele reportages werder gecensureerd van bovenaf die dit soort zaken aan het ligt brachten.

De arrogantie van de politiekers en de minachting voor hun volk, een volk wat al monddood is en bang om baan en inkomen te verliezen als ze ook maar hun bek opentrekken.

Kijk, Brazilie is een prachtig land, ook om er te wonen. Maar een geloof hebben in welke politieke partij dan ook is een utopie van jewelste.
Vaak discussieer ik met mijn studenten over dit soort zaken. Op mijn vraag of ze überhaupt zijn geintereseerd in de politiek is het antwoord vrijwel altijd NEE. Dit omdat men op de een of andere manier erg bang is zich daarover uit te laten.

Wat erg vreemd is is dat Brazilie wellicht een plek zal krijgen in de permanente veiligheidsraad van de VN.
Naar buiten toe is alles goed, van binnen zo rot als een rotte appel.

Het leger heeft enkele maanden geleden noodhospitalen geopend omdat de directeuren van de ziekenhuisen in Rio de janeiro er een potje van maakten, en geld in eigen zak staken. Mensen gingen letterlijk dood voor de ingang van het ziekenhuis, want er was geen geld om ze te behandelen. Schande!!!
Het leger trok ook de sloppenwijken in, omdat de politie niet bij machte is, en zeer corrupt is, om de orde te herstellen.

In een land wat naar buiten toe pretendeerd te horen tot de grootmachten, maar intussen van binnenuit uitholt en rot, zou men toch wat anders mogen verwachten.

Ondanks deze zaken is een Braziliaan zeer trots op zijn land. dat is nu weer het vreemde.

Corruptie en nepotisme, dat is Brazilie, naast het strand, de vrouwen, en de muziek en voetbal.

[ Bericht 1% gewijzigd door ErwinRommel op 18-05-2005 17:31:01 ]
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_27122014
Boeiend verhaal!

Ik denk dat dit een probleem is waar inderdaad alle landen mee te maken hebben maar bij een land in ontwikkeling, opkomst zal het meer opvallen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_27122273
Het lijkt me dat je Nederland iets te rooskleurig voorstelt als het gaat om oneerlijke concurrentie, belangenverstrengeling, nepotisme.
We kunnen niet op tegen een door en door ziek land als Brazilie (en andere bananenrepublieken), maar in Nederland uit zich dat bijv in het benoemen van burgemeesters, comissarissen der konigin, europarlementariers etc.
Ik heb een boek gelezen dat de corruptie binnen de voetbalwereld aankaart en zich met name specificeert op de ex-voorzitter van de Fifa, meneer Jao Havelange en er wortd wat dieper op zijn carriere ingegaan die zijn oorsprong vindt in Brazilie, daar worden ook een aantal door jouw benoemde punten aangehaald.
Macht corrumpeert, dat geldt overal en altijd, waar ook ter wereld, alleen is het in sommige landen (zeker Latijns en Midden-Amerika) wel bedroevend.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:44:45 #4
110987 ErwinRommel
pi_27122560
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:23 schreef du_ke het volgende:
Boeiend verhaal!

Ik denk dat dit een probleem is waar inderdaad alle landen mee te maken hebben maar bij een land in ontwikkeling, opkomst zal het meer opvallen.
Wat zo vreemd is is dat de lobby van deze regering zich vooral uitstrekt naar landen als bv Cuba, Venezuela, China, en enkele afrikaanse dictaturen. Puur om zoveel mogelijk stemmen te krijgen voor een zetel in die veiligheidsraad van de VN.
Duitsland is ook vrij verwant met Brazilie dit ivm vele immigranten van Duitse komaf na de oorlog.

Dit land heeft de potentie om zich te profileren als een van de grootmachten, maar door de corruptie en het nepotisme word het hierin belemmerd.
Het gevolg is een door en door rot systeem vol met intriges en corruptie.
Wat ik in mij OT aangaf was nog maar het topje van de ijsberg, zo zijn er nog veel meer zaken.
Er is een dreigende opstand gaande in een van de noord-westelijke staten genaamd Rondonia.
Studenten zijn daar de straat op gegaan om het aftreden en arrestatie te eisen van 4 gedeputeerden.
Dat is heel erg dapper van hun, maar ik vrees voor de gearresteerde studenten dat ze een carriere nu wel kunnen vergeten.
pi_27122682
Boeiend verhaal, even een tvp voor vanvaond.
pi_27122736
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:44 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wat zo vreemd is is dat de lobby van deze regering zich vooral uitstrekt naar landen als bv Cuba, Venezuela, China, en enkele afrikaanse dictaturen. Puur om zoveel mogelijk stemmen te krijgen voor een zetel in die veiligheidsraad van de VN.
Duitsland is ook vrij verwant met Brazilie dit ivm vele immigranten van Duitse komaf na de oorlog.

Dit land heeft de potentie om zich te profileren als een van de grootmachten, maar door de corruptie en het nepotisme word het hierin belemmerd.
Het gevolg is een door en door rot systeem vol met intriges en corruptie.
Wat ik in mij OT aangaf was nog maar het topje van de ijsberg, zo zijn er nog veel meer zaken.
Er is een dreigende opstand gaande in een van de noord-westelijke staten genaamd Rondonia.
Studenten zijn daar de straat op gegaan om het aftreden en arrestatie te eisen van 4 gedeputeerden.
Dat is heel erg dapper van hun, maar ik vrees voor de gearresteerde studenten dat ze een carriere nu wel kunnen vergeten.
Brazilie ondervindt nog steeds de naweeen van de corrupte regimes (en de door hun benoemde kennissen die nu de belangrijke positie bevolken) en heeft natuurlijk veel oud oorlogsmisdadigers onder de gelederen, maar welke positie zij bekleden weet ik niet echt.
Maar ook wij als het westen hebben hier zeker aan mee geholpen.

Voordat het een gezond land is zijn we misschien een jaar of 200 verder, wie zal het zeggen?

Heel jammer dat een prachtig en uniek land als Brazilie zo'n marginale rol speelt in de wereld(politiek), maar misschien dat er dankzij de door hunzelf bewerkstelligde belemmeringen wel meer bewaard is gebleven dan dat het een open land was geweest vanaf begin vorige eeuw.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 18 mei 2005 @ 18:07:51 #7
110987 ErwinRommel
pi_27123211
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:33 schreef Elgigante het volgende:
Het lijkt me dat je Nederland iets te rooskleurig voorstelt als het gaat om oneerlijke concurrentie, belangenverstrengeling, nepotisme.
We kunnen niet op tegen een door en door ziek land als Brazilie (en andere bananenrepublieken), maar in Nederland uit zich dat bijv in het benoemen van burgemeesters, comissarissen der konigin, europarlementariers etc.
Ik heb een boek gelezen dat de corruptie binnen de voetbalwereld aankaart en zich met name specificeert op de ex-voorzitter van de Fifa, meneer Jao Havelange en er wortd wat dieper op zijn carriere ingegaan die zijn oorsprong vindt in Brazilie, daar worden ook een aantal door jouw benoemde punten aangehaald.
Macht corrumpeert, dat geldt overal en altijd, waar ook ter wereld, alleen is het in sommige landen (zeker Latijns en Midden-Amerika) wel bedroevend.
Natuurlijk weet ik ook wel dat men in Nederland nogal "slordig" omgaat met benoemingen en promoties.
Mensen die zich daaraan schuldig maken mogen ze wat mij betreft beschuldigen van landsverraad.
Publiek geld wat men in eigen zak steekt.

Hier is men zo ziek dat men gewoon glashard ontkent dat men publiek geld stal. En vaak zonder sancties of straf gewoon door kan gaan met zijn of haar praktijken.
Als er al een publieke functionaris word gestraft is dat vaak in een open afdeling van een gevangenis. Dus kan die persoon gewoon gaan werken, en daarmee dus doorgaan met zijn praktijken en in de avond in een luxe cel met gevulde koelkast de nacht doorbrengen.

De huidige voorzitter van het parlement van afgevaardigden kondigde onlangs een wetsvoorstel aan voor verhoging van het individuele budget van parlementariers.
dat was al R$11500 per maand. Nu zou dat R$22000 moeten worden. Dat is dus het gewone basis salaris van een parlemetarier. Van 40 keer het minimumloon, nu opeens naar 75 keer het minimumloon per maand. Daarnaast nog de onkosten vergoedingen van R$30000 per maand.
Dit is nu ook een nationale rel aan het worden.

Jammer dat men zichzelf nog steeds monddood houd, en zichzelf maar beklaagd ipv actie te ondernemen.
Ik zeg wel eens tegen mijn studenten van "tja, ook wel een beetje jullie eigen schuld om niet in actie te komen". Maar dan krijg je toch wel onderbouwde tegen argumenten terug. Dat de angst regeerd om maar niet naast de pot te pissen, bang voor de carriere, en bang om wat voor andere reden dan ook.

machtige mensen kunnen nl. zo zgn. "Pistoleiros" inhuren om iemand definitief het zwijgen op te leggen. dat is al gebeurd door bv een Amerikaanse zuster te vermoorden die het opnam voor de landlozen in dit land.

Het is heel complex, en er bestaat een kans dat er over niet al te lange termijn toch weer een generaal opstaat die het heft in handen wil nemen. Dit omdat het militaire apparaat redelijk vrij is van corruptie, en vele mensen verlangen eigenlijk weer terug naar die tijd.

Voor mij, als buitenlander in Brazilie is het allemaal een wir war van connecties volgestouwd met corrupte ambtenaren die zelfs tot aan de leraar op een universiteit toe rijken.
pi_27123276
Je rijst staat aan te branden. Zou je het niet even van het vuur gaan halen
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  woensdag 18 mei 2005 @ 18:13:52 #9
110987 ErwinRommel
pi_27123373
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 17:50 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Brazilie ondervindt nog steeds de naweeen van de corrupte regimes (en de door hun benoemde kennissen die nu de belangrijke positie bevolken) en heeft natuurlijk veel oud oorlogsmisdadigers onder de gelederen, maar welke positie zij bekleden weet ik niet echt.
Maar ook wij als het westen hebben hier zeker aan mee geholpen.

Voordat het een gezond land is zijn we misschien een jaar of 200 verder, wie zal het zeggen?

Heel jammer dat een prachtig en uniek land als Brazilie zo'n marginale rol speelt in de wereld(politiek), maar misschien dat er dankzij de door hunzelf bewerkstelligde belemmeringen wel meer bewaard is gebleven dan dat het een open land was geweest vanaf begin vorige eeuw.
Ik ben trots om in dit land te mogen wonen, hoe gek dat ook klinkt.
Maar nog meer ben ik dolblij dat Brazilie een hele marginale rol speelt op wereld niveau.
Want ik ben bang dat als Brazilie dat deed men andere landen ook zou bevlekken met corruptie en vriendjespolitiek, wat zeer zeker niet denkbeeldig is. De ene gunst voor de andere gunst. En hier in Brazilie valt veel te halen, dus tel uit je winst.

Brazilie ondervind idd nog steeds de naweeen van de militaire regimes. En ik vrees eerlijk gezegd dat die weer terugkomen als het zo door blijft gaan.
Economisch zal het dan een stuk beter gaan, en corruptie zal een stuk minder zijn, maar het zal wel betekenen dat men nog meer de mond houd over zaken die gaande zijn. En bv de mensenrechten situatie nog meer verslechterd.

Momenteel is de corruptie en nepotisme een molensteen om de nek van dit land.
  woensdag 18 mei 2005 @ 18:14:38 #10
110987 ErwinRommel
pi_27123400
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 18:10 schreef dahei het volgende:
Je rijst staat aan te branden. Zou je het niet even van het vuur gaan halen
Ja gvd!!!! Die heb ik dus mooi kunnen wegflikkeren. Met dank aan FOK
pi_27123506
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 18:13 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik ben trots om in dit land te mogen wonen, hoe gek dat ook klinkt.
Maar nog meer ben ik dolblij dat Brazilie een hele marginale rol speelt op wereld niveau.
Want ik ben bang dat als Brazilie dat deed men andere landen ook zou bevlekken met corruptie en vriendjespolitiek, wat zeer zeker niet denkbeeldig is. De ene gunst voor de andere gunst. En hier in Brazilie valt veel te halen, dus tel uit je winst.

Brazilie ondervind idd nog steeds de naweeen van de militaire regimes. En ik vrees eerlijk gezegd dat die weer terugkomen als het zo door blijft gaan.
Economisch zal het dan een stuk beter gaan, en corruptie zal een stuk minder zijn, maar het zal wel betekenen dat men nog meer de mond houd over zaken die gaande zijn. En bv de mensenrechten situatie nog meer verslechterd.

Momenteel is de corruptie en nepotisme een molensteen om de nek van dit land.
Het is een mooie discussie waard denk ik, maar gezien mijn tijd kan ik er beter morgen op terug komen..

Geniet maar van het warme klimaat intussen en de aangefikte rijst.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 18 mei 2005 @ 18:20:50 #12
110987 ErwinRommel
pi_27123595
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 18:17 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Het is een mooie discussie waard denk ik, maar gezien mijn tijd kan ik er beter morgen op terug komen..

Geniet maar van het warme klimaat intussen en de aangefikte rijst.
Ik moet er zo helaas ook weer vantussen. wat werkvoorbereidingen maken voor mijn studenten.
verder lees ik tussen neus en lippen mijn topic even door en zal als het geen lang antwoord behoeft een reactie geven. Moet nu toch echt even wat tests voorbereiden, en at met 30 graden plus
  woensdag 18 mei 2005 @ 18:28:07 #13
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27123809
interresant verhaal. Een kleinere overheid zou al veel helpen voor Brasil.
Bovendien bewijst dit maar weer eens dat de armoede in veel landen niet de schuld van het westen is maar de schuld van die landen zelf. Hou dus volgende keer je hand op de knip wanneer er weer zo'n goed doel voor je deur staat.

btw: en het leger is niet corrupt?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 18 mei 2005 @ 19:25:27 #14
110987 ErwinRommel
pi_27125885
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 18:28 schreef McCarthy het volgende:
interresant verhaal. Een kleinere overheid zou al veel helpen voor Brasil.
Bovendien bewijst dit maar weer eens dat de armoede in veel landen niet de schuld van het westen is maar de schuld van die landen zelf. Hou dus volgende keer je hand op de knip wanneer er weer zo'n goed doel voor je deur staat.

btw: en het leger is niet corrupt?
natuurlijk zijn er genoeg mensen in het leger die corrupt zijn.
Alleen staat dat in zeer schril contrast met het publieke wezen en de politie.

En idd, op zich heeft dit land genoeg middelen om zichzelf financieel te redden. Er zit voor miljarden aan natuurlijke grondstoffen in het land, van mineralen, diamant, olie, gas, uranium en ga zo maar door.
Dat de rijkdom door de elite word verkwanseld is een feit. Zolang zijzelf het maar goed hebben, en achter dikke poorten leven met gewapende bewakers en rondrijden in dubbel gepantserde wagens.
Er werd me eens verteld dat Brazilie de hoogste dichtheid heeft qua gebruik van gepantserde wagens. Natuurlijk niet door João com boina (Jan met de pet in het nederlands), maar door mensen die deels rijk zijn gworden door publieke gelden op de eigen rekening te storten.

Een goed beleid, integere ambtenaren, en een tevens goed werkend ambtenaren apparaat zie ik in dit land helaas niet in 30 jaar komen

Ik kan mijn ideeën aanwerpen, maar dat zal mij niet in dank worden afgenomen.
En als buitenland correspondent met een kritische blik over de politieke koers die dit land vaart is al helemaal spelen met vuur.
In januari werd er nog een Amerikaan die hier als correspondent werkte voor The New York Times het land uitgezet omdat hij terechte kritiek uitte op de huidige president en zijn alcohol gebruik.
Dat zegt al genoeg over hoe democratisch men hier is.

Overal zij er vertakkingen naar corruptie. Op scholen naar de lokale overheden, lokale overheden naar Multinationals zoals bv LGE en Johnson&Johnson.

Dit land zou bij een stemming voor een plek in de permanente raad voor veiligheid van de VN GEEN zetel moeten krijgen. Laat men eerst maar eens orde op zaken stellen in eigen land.
  woensdag 18 mei 2005 @ 20:35:32 #15
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27128196
ErwinRommel: Je bent nogal met corruptie bezig. Welke corruptie index vindt jij nou goed en hoe doet Brasil het op die index? Ik ben namelijk bang dat er landen zijn die nog veel erger zijn
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_27130316
Leuk, zo'n verhaal over hoe het nog veel erger kan.. Maar het neemt niet weg dat dit land zienderogen bergafwaarts is gegaan, de laatste paar decennia.

Braziliaanse toestanden zullen het wel niet worden, maar we zijn niet meer zover verwijderd van Amerikaanse toestanden.

Een zorgstelsel dat is uitgekleed tot op het bot, met als gevolg ondervoede bejaarden nutsvoorzieningen die geprivatiseerd zijn en die er een puinhoop van maken (Ondertussen gaat de regering gewoon door met dat beleid, alsof het een stel autisten is.) Sociale woningbouw bestaat nagenoeg niet meer, met als gevolg ghettovorming. We hebben hier inmiddels witte en zwarte scholen. Diverse groeperingen staan elkaar naar het leven. We hebben een politieke moord zien gebeuren en een rituele slachting... Om even een paar dingen te noemen.

Het kan me eigenlijk niet zoveel schelen dat een één of andere schurk elders 300 miljoen in zijn eigen zak steekt. Het is geen enkel excuus voor het machtsbederf waarvan hier in NL sprake is.
  donderdag 19 mei 2005 @ 10:34:30 #17
119078 McCarthy
communistenjager
pi_27142473
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 21:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Leuk, zo'n verhaal over hoe het nog veel erger kan.. Maar het neemt niet weg dat dit land zienderogen bergafwaarts is gegaan, de laatste paar decennia.

Braziliaanse toestanden zullen het wel niet worden, maar we zijn niet meer zover verwijderd van Amerikaanse toestanden.
is het dan zo slecht in de VS
quote:
Een zorgstelsel dat is uitgekleed tot op het bot, met als gevolg ondervoede bejaarden nutsvoorzieningen die geprivatiseerd zijn en die er een puinhoop van maken (Ondertussen gaat de regering gewoon door met dat beleid, alsof het een stel autisten is.)
de overheid kon de zorg ook niet regelen dus moeten we de markt maar eens een kans geven (die het nu maar half krijgt)

Bejaarden hebben hun hele leven de kans gehad om te sparen voor hun oude dag .... oeps de linkse overheid heeft hun dat onmogelijk gemaakt, ze moesten nl voor andere bejaarden werken en nu ze zelf bejaard zijn zitten ze in de puree.

links
socialisme
communsinme
Pvda
Wallage vThijn Cohen dAncona
gedwongen solidariteit
quote:
Sociale woningbouw bestaat nagenoeg niet meer, met als gevolg ghettovorming.
ghettovorming is het resultaat van 30 jaar links immigratiebeleid dat er op gericht was de meest kansloze wereldburgers binnen deze grenzen te krijgen
quote:
We hebben hier inmiddels witte en zwarte scholen.
dit is het resultaat van 30 jaar links immigratiebeleid dat er op gericht was de meest kansloze wereldburgers binnen deze grenzen te krijgen
quote:
Diverse groeperingen staan elkaar naar het leven.
dit is het resultaat van 30 jaar links immigratiebeleid dat er op gericht was de meest kansloze wereldburgers binnen deze grenzen te krijgen
quote:
We hebben een politieke moord zien gebeuren en een rituele slachting... Om even een paar dingen te noemen.
pi_27144403
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 10:34 schreef McCarthy het volgende:

[..]

is het dan zo slecht in de VS
Veel criminaliteit en armoede..
quote:
de overheid kon de zorg ook niet regelen dus moeten we de markt maar eens een kans geven (die het nu maar half krijgt)
De overheid kan dat uitstekend. De markt absoluut niet.
quote:
Bejaarden hebben hun hele leven de kans gehad om te sparen voor hun oude dag .... oeps de linkse overheid heeft hun dat onmogelijk gemaakt, ze moesten nl voor andere bejaarden werken en nu ze zelf bejaard zijn zitten ze in de puree.
Kortzichtig, niet iedereen heeft de kans om te sparen voor een oude dag. Zorgen voor bejaarden is iets heel normaals in een samenleving.
quote:
links
socialisme
communsinme
Pvda
Wallage vThijn Cohen dAncona
gedwongen solidariteit
Voor mijn part..
quote:
ghettovorming is het resultaat van 30 jaar links immigratiebeleid dat er op gericht was de meest kansloze wereldburgers binnen deze grenzen te krijgen
Da's maar een deel van het verhaal. Ghettovorming ontstaat nu pas, nu de sociale woningbouw niet meer bestaat.
quote:
[..]

[..]

Ik denk dat je je niet teveel in anti-buitenlander denkbeelden moet verliezen. Een bepaalde groep veroorzaakt beslist problemen, maar veel ellende is zeker ook ontstaan door bot afbraakbeleid.

Maar wat de oorzaak ook mag zijn; feit blijft dat dit land gruwelijk achteruit is gegaan de afgelopen decennia.
  donderdag 19 mei 2005 @ 16:54:43 #19
110987 ErwinRommel
pi_27156053
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 20:35 schreef McCarthy het volgende:
ErwinRommel: Je bent nogal met corruptie bezig. Welke corruptie index vindt jij nou goed en hoe doet Brasil het op die index? Ik ben namelijk bang dat er landen zijn die nog veel erger zijn
Uiteraard zijn er landen waar de corruptie nog meer hoogtij viert dan in bv Brazilie.
Welke index nu te hanteren? Ik heb geen flauw idee, aangezien elke index weer anders geinterpreteerd word.

Als men even googled dan zou Nigeria bovenaan staan.
Brazilie zal op een schaal van 10 tot 0 denk ik schaal 2 innemen.
Wetende dat 10 niet corrupt is, en 0 totaal corrupt is.
  donderdag 19 mei 2005 @ 17:00:58 #20
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_27156269
Nepotisme is alleen als je je eigen familie voortrekt hoor, anders noemen wij het hier in Nederland: vriendjespolitiek.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  donderdag 19 mei 2005 @ 17:04:44 #21
110987 ErwinRommel
pi_27156411
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:00 schreef Nickthedick het volgende:
Nepotisme is alleen als je je eigen familie voortrekt hoor, anders noemen wij het hier in Nederland: vriendjespolitiek.
Voortrekt idd, of benoemd in hoge functies wat hier dus veelvuldig voorkomt.
Wil overigens niet zeggen dat vriendjespolitiek minder erg is dan nepotisme, of wel?
  donderdag 19 mei 2005 @ 17:06:43 #22
106776 Nickthedick
pi_27156468
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:04 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Voortrekt idd, of benoemd in hoge functies wat hier dus veelvuldig voorkomt.
Wil overigens niet zeggen dat vriendjespolitiek minder erg is dan nepotisme, of wel?
Nee, maar je noemde alles gelijk nepotisme (wat niet klopt).
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  donderdag 19 mei 2005 @ 17:08:08 #23
110987 ErwinRommel
pi_27156515
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:06 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Nee, maar je noemde alles gelijk nepotisme (wat niet klopt).
Ok dan, speciaal voor jou, corruptie, nepotisme EN vriendjespolitiek
  donderdag 19 mei 2005 @ 17:14:00 #24
106776 Nickthedick
pi_27156706
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 17:08 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ok dan, speciaal voor jou, corruptie, nepotisme EN vriendjespolitiek
Dank
  donderdag 19 mei 2005 @ 17:15:39 #25
110987 ErwinRommel
pi_27156760
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 21:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Een zorgstelsel dat is uitgekleed tot op het bot, met als gevolg ondervoede bejaarden nutsvoorzieningen die geprivatiseerd zijn en die er een puinhoop van maken (Ondertussen gaat de regering gewoon door met dat beleid, alsof het een stel autisten is.) Sociale woningbouw bestaat nagenoeg niet meer, met als gevolg ghettovorming. We hebben hier inmiddels witte en zwarte scholen. Diverse groeperingen staan elkaar naar het leven. We hebben een politieke moord zien gebeuren en een rituele slachting... Om even een paar dingen te noemen.

Het kan me eigenlijk niet zoveel schelen dat een één of andere schurk elders 300 miljoen in zijn eigen zak steekt. Het is geen enkel excuus voor het machtsbederf waarvan hier in NL sprake is.
Het gaat er niet om hoe erger het kan zijn, ik breng enkel een "verslag" uit over hoe dit land verwikkeld is in een beerput van corruptie, nepotisme en vriendjespolitiek.
Die voorbeelden over NL politici was puur bedoeld als inleiding op wat ging komen.

Het voorbeeld wat jij aangaf, dat het bergafwaarts gaat in enkele facetten van de NL samenleving heeft meer te maken met het regeringsbeleid, en vrij weinig met corruptie.

Dat het jou niet zoveel kan schelen dat in andere landen corruptie en nepotisme/vriendjespolitiek hoogtij viert kan ik mij in vinden omdat jij er niet rechtstreeks mee te maken heb.
Ik opende dit topic om aan te geven dat Brazilie helemaal geen land van "melk en honing" is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')