quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:09 schreef Kikstar het volgende:
aangezien de meeste hier "ik ook" zeggen, doe ik het ook maar.
Doe ik et ook maar.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:09 schreef Kikstar het volgende:
aangezien de meeste hier "ik ook" zeggen, doe ik het ook maar.
misschien heeft de TS wel een hekel aan de meerderheid van de mensenquote:Op woensdag 18 mei 2005 17:11 schreef Xebrozius het volgende:
Face it, de meerderheid van de mensen in de wereld heeft geen eigen mening.
Die halen ze uit boeken, opinie peilingen, discussies, vraaggesprekken, interviews, nieuwsberichten en uit de directe omgeving.
Iedereen doet dat af en toe wel, dus kom niet aan met dat elitaire gedoe dat jij je ergert aan mensen zonder eigen mening...
natuurlijk doet iedereen dat, zolang er boeken, opinie peilingen, discussies, vraaggesprekken, interviews, nieuwsberichten enz. bestaan en als enigste middel dienen om mensen van informatie te voorzien, zal je nooit mensen met een eigen mening kunnen vinden. Behalve als je alles "first-hand" aan de mensen laat zien, dus geen nieuwslezer die de nieuwe kabinets plannen samenvat, maar alles wat er in het kabinet en er omheen gebeurt is en gezegd, dan pas kunnen mensen hun eigen opinie gaan vormen.... alles is namelijk subjectief, hoe erg de auteur ook probeert zo objectief mogelijk te zijn, zal toch altijd zijn persoonlijke mening er in doorklinken....quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:11 schreef Xebrozius het volgende:
Face it, de meerderheid van de mensen in de wereld heeft geen eigen mening.
Die halen ze uit boeken, opinie peilingen, discussies, vraaggesprekken, interviews, nieuwsberichten en uit de directe omgeving.
Iedereen doet dat af en toe wel, dus kom niet aan met dat elitaire gedoe dat jij je ergert aan mensen zonder eigen mening...
Ik kom er simpelweg vooruit dat ik een mening heb die ik baseer op wat ik lees en ervaar.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:22 schreef steve2003 het volgende:
[..]
natuurlijk doet iedereen dat, zolang er boeken, opinie peilingen, discussies, vraaggesprekken, interviews, nieuwsberichten enz. bestaan en als enigste middel dienen om mensen van informatie te voorzien, zal je nooit mensen met een eigen mening kunnen vinden. Behalve als je alles "first-hand" aan de mensen laat zien, dus geen nieuwslezer die de nieuwe kabinets plannen samenvat, maar alles wat er in het kabinet en er omheen gebeurt is en gezegd, dan pas kunnen mensen hun eigen opinie gaan vormen.... alles is namelijk subjectief, hoe erg de auteur ook probeert zo objectief mogelijk te zijn, zal toch altijd zijn persoonlijke mening er in doorklinken....
het is dus een beetje bull shit wat jij zegt, want een eigen mening bestaat niet (helemaal, wel een beetje)...
en daarnaast, elke dag hoor je mensen zeggen dat ze een hekel hebben aan mensen zonder eigen mening, jouw mening is dus ook niet exclusief, je spreekt gewoon andere na....
En jij denkt dat jouw mening niet gebaseerd is op napraat gedrag?quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:25 schreef Natalie het volgende:
Napraatgedrag. Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Waarom vormt iemand niet gewoon een eigen mening? Zo moeilijk is het niet.
Tenminste, daarmee ga ik er wel vanuit de de meeste mensen kunnen denken, hè? Dat schijnt ook weer niet zo te zijn.
quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:31 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ik vind mensen die ergens een mening over hebben zonder dat ze er genoeg verstand van hebben anders minstens zo irritant.
Gaat dus om hetzelfde, iedereen heeft wel EEN mening, maar vaak dus niet gebaseerd op eigen waarnemingen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:31 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ik vind mensen die ergens een mening over hebben zonder dat ze er genoeg verstand van hebben anders minstens zo irritant.
Okay, geef mij eens de maatstaaf over verstand met betrekking op het hebben van een mening?quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:31 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Dat vind ik nou ook.......quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:25 schreef Natalie het volgende:
Napraatgedrag. Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Waarom vormt iemand niet gewoon een eigen mening? Zo moeilijk is het niet.
Tenminste, daarmee ga ik er wel vanuit de de meeste mensen kunnen denken, hè? Dat schijnt ook weer niet zo te zijn.
Lol, wie beweert er dat ik naar 538 luister om mezelf een mening aan te doen?quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:34 schreef Nolius het volgende:
Het land zit voor 95 % vol met napraters hoor. Dus zo verwonderlijk is het niet.
Jij luistert ook voor de betere meningen naar 538 blijkbaar![]()
maar als je alleen eenzijdig gekleurde informatie ontvangt, zoals vrijwel alle berichgeving over wat dan ook dat met Marrokanen of Amerikanen te maken hebben hier op Fok! wat toch altijd weer een ietwat negatieve ondertoon heeft, krijg je na verloop van tijd toch een soort brainwash, en ga je automatisch ook vrij negatief over Amerika en marokko denken.....quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:29 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik kom er simpelweg vooruit dat ik een mening heb die ik baseer op wat ik lees en ervaar.
Zender <-> Ontvanger = subjectieve boodschap. En als het een feit is dan nog interpreteren we het op onze eigen manier waardoor de subjectiviteit weer optreedt.
Ik bedoel met verstand in dit geval ook niet intelligentie. Ik bedoel ermee dat je er wel het een en ander van af moet weten voordat je er een mening over kan vormen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:33 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Okay, geef mij eens de maatstaaf over verstand met betrekking op het hebben van een mening?
Er zijn namelijk ook mensen met een IQ van 136 die van mening zijn dat de holocaust nooit heeft plaatsgevonden.
Dat vond ik dus zo pijnlijk duidelijk aan Bowling for Columbine waarin duidelijk gemaakt wordt dat het nieuws eigenlijk alleen maar bericht over geweldpleging door negroide mannen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:36 schreef steve2003 het volgende:
[..]
maar als je alleen eenzijdig gekleurde informatie ontvangt, zoals vrijwel alle berichgeving over wat dan ook dat met Marrokanen of Amerikanen te maken hebben hier op Fok! wat toch altijd weer een ietwat negatieve ondertoon heeft, krijg je na verloop van tijd toch een soort brainwash, en ga je automatisch ook vrij negatief over Amerika en marokko denken.....
Alles wat je weet heb je eens geleerd, dus ja, in principe zou je kunnen zeggen dat je altijd iemand 'napraat'. Al zou ik dat in dit geval niet zo noemen. Normaal gesproken baseer je je mening op eigen ervaringen (al dan niet in combinatie met die van anderen) en dat hoeft niet eens specifiek een exact gelijke situatie te zijn aan die van de TS.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:31 schreef Xebrozius het volgende:
En jij denkt dat jouw mening niet gebaseerd is op napraat gedrag?
Dan heb je het dus wel over intelligentie. De mate waarin je informatie opneemt, rangschikt en bekijkt hangt immers af van je vermogen tot abstractie en structureren?quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:36 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Ik bedoel met verstand in dit geval ook niet intelligentie. Ik bedoel ermee dat je er wel het een en ander van af moet weten voordat je er een mening over kan vormen.
En jij denkt dat het stemmen op een politieke partij anders in zijn werk gaat?quote:Ik weet zeker dat straks een hoop mensen voor of tegen de europese grondwet gaan stemmen zonder dat ze nu eigenlijk weten wat het inhoudt.
om ff een voorbeeldje te noemen:quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:38 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Dat vond ik dus zo pijnlijk duidelijk aan Bowling for Columbine waarin duidelijk gemaakt wordt dat het nieuws eigenlijk alleen maar bericht over geweldpleging door negroide mannen.
Stigmatisering is een onderdeel van een mening helaas.
Er zijn iig 110 fok!kers zonder meningquote:Een christelijke feestdag inruilen voor een islamitische
Gestart op: 16-05-2005 23:30
Aantal stemmen: 5695
Laatste stem: 18-05-2005 17:45
Reacties: 71
Steeds vaker zijn er geluiden te horen om een christelijke feestdag in te ruilen voor een islamitische feestdag in Nederland. Wat vind jij?
Nee, gewoon zo laten als nu - 4124 (72.4 %)
Nee, maar er moet wel een extra islamitische feestdag komen - 1013 (17.8 %)
Ja, gelijk doen! - 272 (4.8 %)
Anders, namelijk.. - 176 (3.1 %)
Weet niet / geen mening - 110 (1.9 %)
Ik ben iemand die daarnaast zelf ook informatie opzoekt om mijn mening over wat ik gezien heb enigzins te kunnen staven.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:42 schreef steve2003 het volgende:
[..]
om ff een voorbeeldje te noemen:
Hier heb je weer een menig van erg eenzijdige informatie opgebouwd, in 1 film wordt er enorm op doorgehamerd, en zoals blijkt uit jouw post hierboven heb je dat ook meteen aangenomen
![]()
Tja, tot op bepaalde hoogte inderdaad wel. Je moet natuurlijk wel een bepaalde mate van intelligentie hebben ja, maar om het nut (of het gebrek daaraan) van de Europese Grondwet in grote lijnen in te kunnen schatten hoef je niet zó slim te zijn hoor.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:42 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Dan heb je het dus wel over intelligentie. De mate waarin je informatie opneemt, rangschikt en bekijkt hangt immers af van je vermogen tot abstractie en structureren?
[..]
Nee, dat denk ik niet. Ook dan weten mensen vaak niet waar ze op stemmen.quote:En jij denkt dat het stemmen op een politieke partij anders in zijn werk gaat?
De term "documentaire" voor Bowling for Columbine en Fahrenheit 9/11 vind ik ook iets teveel eer...quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:50 schreef steve2003 het volgende:
in at geval is je mening gegrond ja, maar uit je post leek het alsof je het alleen op de film gebaseerd hebt.... wat overigens een enorm eenzijdige film is, die nu alleen ff geen erg is, omdat met Bush de hele amerikaanse media erg eenzijdig is..... maarja.....
het probleem met die grondwet is dat je een helder doel voor ogen moet hebben wat je wilt bereiken. natuurlijk zou je graag willen dat hij er precies zo uitziet als jij wilt, maar dat is uiteraard onhaalbaar. echter om te weten wat er allemaal in staat, vol met nuances etc, zal je hem toch moeten lezen. ik denk alleen dat minder dan 1 op de 10.000 mensen dat misschien gaat doen. vervolgens moet je tijdens het lezen een afweging maken van wat wel en niet in jouw gedachtenlijn past, en daaraan moet je vervolgens een waardeoordeel formuleren wat simpelweg op ja of nee uit komt. ik vind dat dan ook bijzonder ongelukkig, want een nee kan veel meer betekenissen hebben dan een ja.quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:49 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Tja, tot op bepaalde hoogte inderdaad wel. Je moet natuurlijk wel een bepaalde mate van intelligentie hebben ja, maar om het nut (of het gebrek daaraan) van de Europese Grondwet in grote lijnen in te kunnen schatten hoef je niet zó slim te zijn hoor.
[..]
Nee, dat denk ik niet. Ook dan weten mensen vaak niet waar ze op stemmen.
daar heb je inderdaad een goed punt. Het probleem is alleen dat de overheid met extra informatie de stemmers belaagd. Donner die zegt "stem tegen en we krijgen een derde wereldoorlog".quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:49 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
maar om het nut (of het gebrek daaraan) van de Europese Grondwet in grote lijnen in te kunnen schatten hoef je niet zó slim te zijn hoor.
Als ik je nu vraag wat je van een onbekende band vind dan ga je toch ook eerst kijken wat de meerderheid vind? En daarna ga je luisteren natuurlijkquote:Op woensdag 18 mei 2005 16:53 schreef Vigile het volgende:
Zit je naar 538 te luisteren, Ruud de Wild, heeft hij iemand aan de telefoon, en hij vraagt hem of hij voor of tegen gaat stemmen op de Eur. Grondwet.
Weetje wat die debiel zegt?
Debiel: Waarschijnlijk tegen...
Ruud: Waarom?
Debiel: meeste mensen die ik spreek zeggen tegen
Ruud: heb je geen eigen mening?
Debiel: het maakt me allemaal niet zoveel uit
Ik heb zooooooooooo een pokkehekel aan mensen die schaap-gedrag vertonen...allemaal achter de voorste aanlopen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |