abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53101841
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:25 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Dat lijkt me onwijs lastig als je niet dicht bij huis bent e.d. Of erger nog: als je in de trein zit of een presentatie houdt. Opeens een vuiltje in je oog wat veel pijn doet.

Of is dat niet het geval bij harde lens dragers?
Ik heb het 1 keer gehad toen ik aan het lessen was.

Heb toen de auto aan de kant moeten zetten, gelukkig begreep mijn rijinstructeur het.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_53102063
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb nu 3 jaar harde lenzen en tussendoor zachte lenzen geprobeerd.

Qua comfort zitten zachte lenzen iets beter, maar het uitdoen gaat bij mij niet zo soepeltjes.

Harde lenzen pak je zo vast bij zachte lenzen moet ik eerst een paar minuten zitten graaien.

Ik heb ook eigenlijk altijd het gevoel dat die zachte lenzen zo bij het minste of geringste kunnen scheuren.
Ik doe er nog geen 30 seconden over.
Oefening baart kunst.

Je moet gewoon je 2 vingers iets op je oog/lens drukken en dan de vingers na elkaar toe bewegen en dan krult de lens en pak je de lens met je 2 vingertopjes en klaar is kees.
pi_53102531
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:25 schreef Vassili_Z het volgende:
Dat lijkt me onwijs lastig als je niet dicht bij huis bent e.d. Of erger nog: als je in de trein zit of een presentatie houdt. Opeens een vuiltje in je oog wat veel pijn doet.

Of is dat niet het geval bij harde lens dragers?
Nou, zo veel pijn doet het ook weer niet. Ik heb het in de trein wel eens gehad, maar dat is niet zo'n ramp. Meestal is het na even knipperen wel weer weg. In extreme gevallen (als er een haartje onder zit oid) haal ik de lens uit mijn oog en kan ik zo met mijn vinger het vuiltje eraf halen en dan de lens weer inzetten
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_53104172
Ik ben ook een zachte lenzen drager
Altijd B&L lenzen gehad (Toric) en i.c.m. B&L no rub vloeistof.

Het inzetten is idd gewoon oefenen. Ik kan me niet voorstellen dat harde lenzen sneller gaan dan zachte?
Who is it?
pi_53108846
Ik heb mijn harde lenzen binnen 5 sec in. Dan niet het schoonmaken erbij gerekend. Dus als ik ze schoon heb ik floep ik ze binnen 5 seconden erin. Zonder of met spiegel.
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
pi_53109895
Zachte lenzen zijn er heel makkelijk uit te halen, draag ze zelf pas 4 dagen. Je houdt je oog gewoon open, net als bij het indoen met twee middelvingers, en schuift de lens dan met je wijsvinger naar beneden, bij de onderkant van je oog komt er dan lucht onder, waardoor je hem er zo uit kan pakken op je vinger.
Geen referral hier.
pi_53117344
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:04 schreef Nesle het volgende:
Ik heb mijn harde lenzen binnen 5 sec in. Dan niet het schoonmaken erbij gerekend. Dus als ik ze schoon heb ik floep ik ze binnen 5 seconden erin. Zonder of met spiegel.
Same met zachte lenzen.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_53119697
Ik heb zachte lenzen, harde lenzen lijken me echt niet lekker zitten.

En zachte lenzen heb je idd super snel in en uit, zou niet meer zonder kunnen..
Back to the 70's
pi_53119824
Dat snel in en uit doen van lenzen is eigenlijk niet echt een argument voor harde of zachte lenzen, aan allebei de soorten lenzen wen je vrij snel. En als je eenmaal weet hoe het moet is het bij harde én zachte lenzen gewoon *plop* in, en *plop* weer uit.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_53119917
met zachte lenzen kan je ook nog slapen,..
Back to the 70's
pi_53120844
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:36 schreef arnold-d het volgende:
met zachte lenzen kan je ook nog slapen,..
Dat zou ik maar niet doen
Tenzij je de speciale versie hebt natuurlijk.

Met harde lenzen kun je ook slapen, maar dan heb je daarna wel een beetje droge ogen
En dat wordt ook niet aangeraden
pi_53121378
ik heb normale lenzen, met een goede luchtdoorlating zooi..

doe het nu wel een tijdje, het is slecht, maar ik heb er geen last van..
wel droge lenzen in de ochtend, maar 5x wipperen en het is over.
Back to the 70's
pi_53140159
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:28 schreef arnold-d het volgende:
ik heb normale lenzen, met een goede luchtdoorlating zooi..

doe het nu wel een tijdje, het is slecht, maar ik heb er geen last van..
wel droge lenzen in de ochtend, maar 5x wipperen en het is over.
Dat is heel gevaarlijk. Je oog ontwikkelt dan vaatingroei om het zuurstoftekort te compenseren, dit betekent rode adertjes in je oogwit. Als dit door ontwikkelt dan komen de bloedvaatjes in het hoornvlies en heb je onherstelbare schade in je zicht.

Of je moet dag-en nacht lenzen hebben, maar zelfs die mag je niet 24 uur lang inhouden.

Met harde lenzen is dit een heel stuk minder, omdat reguliere, vormstabiele lenzen simpelweg al 5 x meer zuurstof doorlaten. Maar toch blijft het oppassen.
Era Vulgaris
pi_53179577
Ik heb een vraag. Ik heb altijd 1/2 jaar lenzen gehad van hans anders. Die zjin nu uit het assortiment.
Ik ben nu overgestapt op maandlenzen, maar de kwaliteit lijkt wel een stuk minder dan de lenzen die ik had.

Wat zijn nu ECHT goeie lenzen. prijs maakt niet uit, of waar kan ik terecht ? (Omgeving Den Haag)

Groet.. Richard
  vrijdag 14 september 2007 @ 23:47:38 #75
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_53186877
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:38 schreef rsmits het volgende:
Ik heb een vraag. Ik heb altijd 1/2 jaar lenzen gehad van hans anders. Die zjin nu uit het assortiment.
Ik ben nu overgestapt op maandlenzen, maar de kwaliteit lijkt wel een stuk minder dan de lenzen die ik had.

Wat zijn nu ECHT goeie lenzen. prijs maakt niet uit, of waar kan ik terecht ? (Omgeving Den Haag)

Groet.. Richard
Exel lenzen. Maar dan kom je uit bij de harde lenzen.
Era Vulgaris
pi_53186995
Ik heb extra zuurstofdoorlatende lenzen bij pearle, zachte maandlenzen. Bevallen mij erg goed.
Geen referral hier.
  zondag 16 september 2007 @ 19:58:07 #77
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_53226481
Ik heb (zachte) daglenzen. Heerlijk is dat om die krengen gewoon 's avonds uit te doen en weg te gooien. Geen gepruts, geen gedoe. Bovendien, mocht je eens een lens kwijtraken... boeiend, heb nog een doos vol!

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_53227080
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:09 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Dat zou ik maar niet doen
Tenzij je de speciale versie hebt natuurlijk.

Met harde lenzen kun je ook slapen, maar dan heb je daarna wel een beetje droge ogen
En dat wordt ook niet aangeraden
Ik heb al ruim vijf jaar zachte lenzen en heb ze zo af en toe ook aan tijdens het slapen (als ik in slaap val als ik in bed tv kijk of als ik ergens blijf slapen zonder dat ik dat vantevoren wist ofzo) en ik heb nergens last van!
pi_53255190
Toen ik de eerste twee jaar nergens last van had (zachte lenzen) totdat ik te lui werd om ze schoon te maken vroeg ik om een zelf reinigend (met een tabletje wat de vloeistof neutraliseerde (aangezien het best agressief was) spul, ze waren brand schoon en nergens last van totdat m'n ogen er zwaar van zijn gaan ontsteken waardoor ik elke dag een paar maanden last had van met slaap dichtgeplakte ogen in de ochtend. Dat waren half jaar lenzen trouwens.
Ik draag sinds ongeveer 2.5 jaar maandlenzen met andere "zelf reinigende" lenzen vloeistof en dat bevalt me prima.
"It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world." - Chaos Theory
  maandag 24 september 2007 @ 18:29:56 #80
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_53438330
Waarom zachte lenzen zo ongezond zijn voor je ogen:

http://www.bartmeijervanp(...)urstofdoorlatend.htm
Era Vulgaris
pi_53438445
zachte lenzen zijn niet ongezond voor je ogen
The world doesn't just disappear when you close your eyes, does it?
  maandag 24 september 2007 @ 18:38:50 #82
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_53438573
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:33 schreef lincelot het volgende:
zachte lenzen zijn niet ongezond voor je ogen
Ik heb ook gehoord dat harde beter zijn dan zachte. Maar goed.

Ik ben van half jaar, naar maand, naar dag moeten gaan. Maar dat had (denk ik) niets met hard/zacht te maken. Meer omdat in mijn tranen te veel eiwitten zitten die zich dan hechten aan de lens. En dan raken je oogleden heel erg geirriteerd op den duur. En daglenzen zijn iedere dag zuiver.

Edit: O verrek, dat staat ook in dat artikel

Een ander probleem bij zachte lenzen is dat er snel eiwitten en dergelijke op neer slaan. Die vervuiling veroorzaakt irritatie en ontstekingen van het oog. Jan Kok schat het aantal complicaties bij zachte lenzen zeker vijf keer zo hoog als bij harde lenzen. Als zachte lenzen continu gedragen worden, zijn er zelfs tien keer zo veel complicaties.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_53439299
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:58 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb (zachte) daglenzen. Heerlijk is dat om die krengen gewoon 's avonds uit te doen en weg te gooien. Geen gepruts, geen gedoe. Bovendien, mocht je eens een lens kwijtraken... boeiend, heb nog een doos vol!

Kijk daar zit ik dus ook aan te denken om daglenzen te nemen...

mag ik vragen wat jij kwijt bent per half jaar en bij welke opticien?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_53440857
Ik overweeg ook om lenzen te nemen voor het sporten. Ik vraag me af of harde lenzen wel goed zijn... Want ik krijg nogal wel eens soms zand over mij heen, ik hockey dus op een kunstgrasveld. Hebben jullie tips?
  maandag 24 september 2007 @ 20:22:32 #85
167856 Toempf
Internetheld
pi_53441888
Pff, vandaag was het weer een drama met mijn (zachte) lenzen. Heel vaak van die momenten gehad dat ik alles enorm wazig zag, daar heb ik het afgelopen halfjaar wel vaker last van ineens, maar nog nooit zo erg als vandaag. En wat een timing ook, morgen heb ik mijn eerste rijles, dus ik hoop dat het dan wat beter gaat.

Ik zal voor de zekerheid een nieuw setje lenzen indoen morgen, heb deze al vanaf het begin van de maand in, dus het kan ook door het vuil en eiwit komen. Mijn bril opdoen is ook geen optie, want die heeft minder sterke glazen dan dat ik nu heb.
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
pi_53443221
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:48 schreef Mar0988 het volgende:
Ik overweeg ook om lenzen te nemen voor het sporten. Ik vraag me af of harde lenzen wel goed zijn... Want ik krijg nogal wel eens soms zand over mij heen, ik hockey dus op een kunstgrasveld. Hebben jullie tips?
Je kunt harde lenzen nemen, en zachte lenzen met sporten. Doen best veel mensen, zodat je na het sporten die lenzen gewoon wegpleurt.

Maar als je ze alleen voor het sporten neemt, zou ik denk ik zachte nemen. Ik heb harde maar ik sport altijd in binnen (volleybal).
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
pi_53446513
quote:
Op maandag 24 september 2007 20:58 schreef Nesle het volgende:

[..]

Je kunt harde lenzen nemen, en zachte lenzen met sporten. Doen best veel mensen, zodat je na het sporten die lenzen gewoon wegpleurt.

Maar als je ze alleen voor het sporten neemt, zou ik denk ik zachte nemen. Ik heb harde maar ik sport altijd in binnen (volleybal).
Ik draag het liefst bril als ik niet sport en het liefst lenzen als ik wel sport. I.v.m. regen en gezichtsveld vind ik dat mijn bril mij daarin belemmert om 100% te kunnen gaan. Toch vraag ik wel even aan mijn opticien welk optie het best is voor mij, hard of zacht en 1daagse lenzen of meerdaagse lenzen. Of niks
pi_53447145
ik zou lekker voor de daglenzen gaan. Die gooi je weg na gebruik dus geen gedonder met schoonmaken in discutabele kleedkamers.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53452309
Ik heb anderhalf jaar daglenzen gehad maar kan daar niet meer tegen.
Ik hoef ze maar een uurtje in te hebben en dan beginnen mijn ogen te ontsteken.
Door het dragen van (zachte) lenzen, in combinatie met littekens in mijn ogen, werken mijn hoornvliezen niet meer. Dat wil zeggen dat ze bacterien niet meer voldoende onschadelijk maken.
Gewone lenzen sluiten je oog af waardoor die bacterien lekker in het traanvocht tot een kolonie kunnen uitgroeien.

Nu heb ik siliconen hydrogel lenzen, en dat gaat prima.
De lens drijft niet op je oogvocht maar ligt rechtstreeks op je oog, waardoor er geen bacterie-kweekvijvertje ontstaat.
Bijkomend voordeel is dat het materiaal te glad is voor eiwitten om aan te hechten.
Nog een voordeel is dat mijn zorgverzekering deze lenzen graag volledig wil vergoeden, ipv Euro 60,00 1x per twee jaar.
pi_53454594
ik heb zachte maandlenzen, het nadeel is dat ik er soms mee ga slapen omdat ik gewoon niet meer in de gaten heb dat ik ze in heb.

kan ook een voordeel zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')