Hij wordt toch juist beschreven als een lange, gespierde monnik met lang wit haar en een sneeuwwitte huid?quote:Op dinsdag 20 december 2005 17:55 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik had hem eerste "vleziger" in gedachte..
of mag ik hier ook gewoon "dikker" zeggen?
Ja kloptquote:Op vrijdag 23 december 2005 01:14 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
Hij wordt toch juist beschreven als een lange, gespierde monnik met lang wit haar en een sneeuwwitte huid?
Dat heet National Treasure, en die film kwam na de DaVinci Code uit. Na het boek, that is. Bovendien vond ik dat weer een mooi voorbeeldje van Amerikanisering waar Hollywoodfilms nog wel eens last van willen hebben. National Treasure bevatte ook niets van het hele verhaal rond de kerk, overigens.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:26 schreef Argento het volgende:
Alsof de verhaallijn van de Da Vinci Code zoveel afwijkt van Treasure Hunters, of hoe die film met Nicolas Cage ook moge heten. Ik snap nog steeds de heisa om dat boek niet.
LOL...It's Tortilla boy...super!!!!! Ik ga hem zometeen weer eens kijken.quote:Op vrijdag 23 december 2005 10:20 schreef ImmovableMind het volgende:
De trailer is idd weer verschrikkelijk irritant uitgewerkt door die stem, zeker weer Pablo Francisco stijl: Get duwnnn!!! One man........Destiny. Verschrikkelijk hoe die Amerikanen dat kunnen doen.
Tuurlijk wijkt die niet veel afquote:Op vrijdag 23 december 2005 12:26 schreef Argento het volgende:
Alsof de verhaallijn van de Da Vinci Code zoveel afwijkt van Treasure Hunters, of hoe die film met Nicolas Cage ook moge heten. Ik snap nog steeds de heisa om dat boek niet.
quote:Op maandag 26 december 2005 11:50 schreef Spindoc het volgende:
Tom Hanks was een geweldige acteur, maar dat is al een tijdje over. Kijk maar naar z'n laatste films: The Ladykillers, The Polar Express en The Terminal. De keuze voor Audrey Tautou vind ik wél een hele sterke.
Het heeft toch veel mensen aan het gelezen gebracht die normaal nooit een boek aanraken. Gisteren toevallig nog gelezen dat Noel Gallagher van Oasis maar drie boeken heeft gelezen in zn leven waarvan allemaal de laatste twee jaar, sinds het uitkomen van de boeken van Dan Brown. Ik vind het toch iets. Dat de serieuze critici het wellicht als thrillerpulp af doet kan ik begrijpen. Een meesterwerk is het niet maar het is wel boeiend en spraakmakend voor een groot publiek en dus komt er ook een film. Ik denk trouwens dat ie een enorme hype gaat creeren, er records worden gebroken maar dat het geen topfilm wordt. Beetje zoals Titanic.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:26 schreef Argento het volgende:
Wat ik zo jammer aan die hype vindt is dat de Da Vinci Code enorm leentjebuur heeft gespeeld bij een boek dat een goeie 20 jaar geleden al is uitgebracht Holy Blood Holy Grail. Als je dat kent, dan is de Da Vinci Code ineens niet zo origineel meer ... desalniettemin kan de film best wel eens een goede en spannende verfilming gaan worden.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:36 schreef De_Hertog het volgende:
De DaVinci Code is een aardig geschreven boek die voor veel mensen een nieuwe samenzweringstheorie over de kerk introduceert. Mensen zijn nu eenmaal gek op dat soort theorien, dus als je dat met een spannend boek kunt combineren kan dat best eens een hype worden.
Ach, die urban legends die ook in de Da Vinci Code zitten gaan al eeuwen mee, dat andere boek heeft ze waarschijnlijk ook niet uitgevonden.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:41 schreef Weakling het volgende:
[..]
Wat ik zo jammer aan die hype vindt is dat de Da Vinci Code enorm leentjebuur heeft gespeeld bij een boek dat een goeie 20 jaar geleden al is uitgebracht Holy Blood Holy Grail. Als je dat kent, dan is de Da Vinci Code ineens niet zo origineel meer ... desalniettemin kan de film best wel eens een goede en spannende verfilming gaan worden.
Neuh dat is ook zo, maar ik werd een beetje kriegel van de mensen om me heen die de ideeen in het boek brachten alsof de schrijver iets totaal unieks en nieuws had bedacht.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach, die urban legends die ook in de Da Vinci Code zitten gaan al eeuwen mee, dat andere boek heeft ze waarschijnlijk ook niet uitgevonden.
Maar de schrijvers van HBHG hebben niet het literaire talent van Dan Brown. Wat een fucking saai boek is dat! Niet om doorhéén te komen gewoon.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:41 schreef Weakling het volgende:
[..]
Wat ik zo jammer aan die hype vindt is dat de Da Vinci Code enorm leentjebuur heeft gespeeld bij een boek dat een goeie 20 jaar geleden al is uitgebracht Holy Blood Holy Grail. Als je dat kent, dan is de Da Vinci Code ineens niet zo origineel meer ... desalniettemin kan de film best wel eens een goede en spannende verfilming gaan worden.
Wel aardig trouwens dat één van de karakters in DVC een anagram is van twee schrijvers van HBHG...
TOTAAL mee eens. Lijkt meer op een publiciteitsstunt dan een serieuze aanklacht zo.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 21:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar de schrijvers van HBHG hebben niet het literaire talent van Dan Brown. Wat een fucking saai boek is dat! Niet om doorhéén te komen gewoon.
Ik snap ook niet wat hun probleem is met Dan Brown, die ze nu hebben aangeklaagd wegens plagiaat.
1) waarom doen ze dat nu pas?
2) dan brown heeft toch keurig de titel van het boek genoemd in DVC?
3) en wat dan nog: hun boek wordt nu wel weer verkocht
Tenzij Dan Brown de zaak verliest. Dan zou het wel eens kunnen dat de Da Vinci Code uitgesteld wordt (als het al niet afstel wordtquote:Op maandag 20 maart 2006 18:01 schreef Evilia het volgende:
Nog 60 dagen en dan komt de Da Vinci Code uit![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is al opgelost toch?quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Tenzij Dan Brown de zaak verliest. Dan zou het wel eens kunnen dat de Da Vinci Code uitgesteld wordt (als het al niet afstel wordt)
Nee. Vorige week was er bericht dat de zaak is geweest en dat er over enkele weken een vonnis wordt uitgesproken. De rechter moet de DVC en HBHG nog lezenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |