quote:Tijdens de Nintendo presentatie die op het moment nog in volle gang is heeft Reggie himself de Gameboy Micro aangekondigd. Dit kleine apparaatje is net iets groter dan een I-pod mini en weegt maar ongeveer 2/3 hiervan. Verwacht wordt dat de Gameboy Micro in de herfst uitkomt. Of dat ook in Europa is, is niet bekend.
Van wat je kon zien leek het erop dat het ongeveer het uiterlijk heeft van de originele Gameboy Advance met een D-pad links en 2 knoppen rechts. Het schermpje schijnt één van de meeste heldere schermpjes te zijn die tot nu toe zijn gebruikt door Nintendo.
quote:LOS ANGELES, May 17, 2005 - The original Game Boy® Advance fits comfortably into the pocket of a backpack. The retooled Game Boy® Advance SP fits into a coat pocket. Now Nintendo takes aim at the pocket of your tightest jeans with the tiny Game Boy® Micro system, quite simply the smallest and sleekest Game Boy® product that Nintendo has ever created. It's thinner than a cell phone, as chic as an MP3 player and as fun as a Game Boy. In an instant it attracts attention and positions the image-conscious player as someone on the cutting edge of cool.
The sporty, silver metal Game Boy Micro measures a mere 4 inches wide, 2 inches tall and 0.7 inches deep, allowing it to sit comfortably alongside today's hippest technological gadgets. It weighs an astonishing 2.8 ounces, or about the weight of 80 paper clips. Yet Game Boy Micro has the same processing power and plays the same games as Game Boy Advance SP models, complete with standard face controls and gleaming shoulder and Start/Select buttons that literally shine.
With Game Boy Micro, everyone plays with style. A removable face plate gives owners the option to buy replacements to customize the look of their systems again and again with new colors and designs. Most notably, its 2-inch backlit screen shines with incredible power, rendering games in startling clarity with fantastic colors on the best Game Boy screen ever. For the first time, users can adjust the brightness of the screen to adapt to indoor lights or outdoor sunshine.
"We're making the gorgeous Game Boy Micro for image-conscious folks who love video games, the ones who want the look of their system to be as cool as the games they play on it," says George Harrison, Nintendo of America's senior vice president of marketing and corporate communications. "Because of its diminutive size and industrial-hip look, Game Boy Micro immediately identifies the person playing it as a trendsetter with discriminating style."
Game Boy Micro represents the latest evolution in the image of the Game Boy Advance line, but it is not a successor to any current system. Game Boy Micro will be released this fall. The system comes with a built-in, rechargeable lithium-ion battery and supports standard headphones.
The Game Boy Advance line remains tied for the most popular video game system of this generation. More than 28 million units have sold in the United States, yet Game Boy Advance launched a full eight months after PlayStation 2. Video game fans clearly appreciate great game play and portability. Nearly 700 games are now available for Game Boy Advance.
Ik denk dat er zo begin volgend jaar nog een GBA-Micro-SP uitkomt.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:29 schreef Strolie75 het volgende:
Dat schermpje.Hoe verneuk ik mijn ogen.
Ja natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:35 schreef Internationalist het volgende:
Betekent dus dat de DS WEL de concurrent voor de PSP is.
heb ik ooknog niet aan getwijfeld , alhoewel ik denk dat de connectivity tussen de DS en de evt rev meer connectivity bevat dan de PSP en de PS3 , maarja dat is natuurlijk offtopicquote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja natuurlijk.
Ik begrijp ook werkelijk niet dat mensen dachten dat Nintendo op korte termijn nog een volledig nieuwe handheld zouden launchen.
Leuke avatar!!!!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:23 schreef Frankeinstein het volgende:
ik denk dat nintendo daar ook op mikt![]()
Is het schermpje niet even groot als een normaal GBA scherm?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 22:29 schreef Strolie75 het volgende:
Dat schermpje.Hoe verneuk ik mijn ogen.
Als ik zo naar die plaatjes kijk niet. En de schermen van de DS zijn nog iets groter.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 23:17 schreef Intergalactrick het volgende:
Is het schermpje niet even groot als een normaal GBA scherm?
Zeker nog nooit Zelda gespeeld op de GBA? Of Advance Wars? Of een van de Metroids? Of een van de honderden andere top-titels?quote:Op woensdag 18 mei 2005 01:01 schreef piet_pelle het volgende:
De gameboy is tot nu toe altijd een miskoop geweest. Een mega verouderde handheld die bijna elk jaar ene lichte update krijgt die je velen jaren geleden allng had moeten hebben zoals de concurrentie allang had.
Wat dit dingetje nou weer moet voorstellen begrijp ik echt niet.
Volgend jaar komt er waarschijnlijk weer een DS uit en het jaar daarna de GBA 2.
Die foto is gewoon wazig. Als het haarscherp is, is turen nergens voor nodig.quote:Op woensdag 18 mei 2005 07:43 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Als ik zo naar die plaatjes kijk niet. En de schermen van de DS zijn nog iets groter.
mwoah , over het algemeen gebruiken de meeste gba games behoorlijk grote fonts , dus het zal wel leesbaar blijven , geen optie voor de slechtziende denk ik , ik denk dat het met tbs en rpg misschien lastig zou zijn vanwege de grote hoeveelheid tekst , maar actie en platform games , moeten hier denk ik gewoon goed op zichtbaar zijnquote:Op woensdag 18 mei 2005 17:08 schreef washandje het volgende:
-edit- scheef.
Als het een kleiner scherm is, komen er dan geen problemen met het lezen van tekst e.d.?
ze gaan de Play-Yan iig in europa releasen , daar kan je idd muziek en film op flashkaartjes zetten , misschien dat nintendo dit toch ziet als meer dan een gimmick , er zit alleen geen mobiele foon functie op , maar voor de rest zou dit dingetje best goed kunnen verkopen , zeker als ze er ook een lagere prijs voor gaan vragen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 18:06 schreef engessa het volgende:
Ben benieuwd of er in dat cartridge slot ook geheugenkaartjes passen om mp3's af te spelen. Dat zou hem helemaal ideaal maken.
Zou de vergelijking met de iPod ook kunnen verklaren die nu een beetje zinloos is.
Dat kun je denk ik wel vergeten, ik schat gewoon 99 pleuro's!quote:Op woensdag 18 mei 2005 18:46 schreef PandorasBox het volgende:
Ik heb alleen de DS. Maar deze komt er ook misschein binnen. Moet het wel goedkoop worden. ¤35 ofzo.
Ik weet vrijwel zeker dat het een prijs ligt die onder de prijs van de huidige sp ligt , alleen al omdat ie zichzelf anders buiten de markt prijst ik zou zelf gokken dat hij eerder rond de 50 dan rond de 100 euro ligtquote:Op woensdag 18 mei 2005 18:47 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Dat kun je denk ik wel vergeten, ik schat gewoon 99 pleuro's!
OMG DIE ZWARTE WORDT VAN MIJquote:Op woensdag 18 mei 2005 18:43 schreef PandorasBox het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwisselbaar frontje.quote:
Ja, 69,95.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 08:41 schreef mark-- het volgende:
Is er al een exacte prijs bekend?
Je kunt er niet op gebeld worden,quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:16 schreef highworker het volgende:
ehm, wat is het voordeel ten opzichte van een gsm?
Ik ga hem halen denk ik... Samen met de Play Yanquote:Op woensdag 8 juni 2005 22:57 schreef Ruzbeh het volgende:
[afbeelding]
Als ik ooit een klein beetje teveel geld heb...
Hij word niet echt goedkoop, tussen de SP en de DS in, ik schat's zo'n 125 euroquote:Op donderdag 9 juni 2005 01:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik ga hem halen denk ik... Samen met de Play Yan
Importquote:Op donderdag 9 juni 2005 11:38 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Hij word niet echt goedkoop, tussen de SP en de DS in, ik schat's zo'n 125 euro![]()
Dan wil ik een doorzichtige! Dat is tofquote:Op donderdag 9 juni 2005 12:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
De GB Micro heeft ook verwisselbare frontjes
http://www.gamesarefun.com/games/gbmicro/scan01.jpg
Hoe groot is het scherm? Op de SP kan ik nl prima films kijkenquote:Op donderdag 9 juni 2005 12:24 schreef __Saviour__ het volgende:
Play-Yan op de Micro, da's, echt wel héél klein films kijken. Of ga je het gebruiken voor de Mp3's ?
het scherm is kleinerquote:Op donderdag 9 juni 2005 12:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Hoe groot is het scherm? Op de SP kan ik nl prima films kijken
't wat kleiner dan het GBA scherm toch. Mij lijkt het niet zo fijn kijken. Ik wacht liever op een movie player die het volledige scherm van de DS kan gebruiken, dat lijkt me dan weer wel wat.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hoe groot is het scherm? Op de SP kan ik nl prima films kijken
TJa, als ik er logisch over nadenk is een Micro voor mij ook overbodig, de PlayYan werkt ook op de DS, net als andere GBA games. Maar hij ziet er zo tof uitquote:Op donderdag 9 juni 2005 12:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
't wat kleiner dan het GBA scherm toch. Mij lijkt het niet zo fijn kijken. Ik wacht liever op een movie player die het volledige scherm van de DS kan gebruiken, dat lijkt me dan weer wel wat.
Ach je moet hem gewoon haken, het is een ongelooflijke geil en strak ding, en straks heeft tie ook nog een mooie doos er om heen die je weer op je kast kunt zettenquote:Op donderdag 9 juni 2005 12:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
TJa, als ik er logisch over nadenk is een Micro voor mij ook overbodig, de PlayYan werkt ook op de DS, net als andere GBA games. Maar hij ziet er zo tof uit
Er is ook een DSquote:Op donderdag 9 juni 2005 12:45 schreef Apekoek het volgende:
beetje jammer, ze blijven dus steken op de GBA. terwijl handhelds van andere merken steeds geadvanceerder worden, en persoonlijk vind ik ook veel betere games uitbrengen (PSP).
Ze blijven helemaal niet steken, ze breiden hem gewoon uit, ipv dat je het vier jaar met de zelfde handheld doet, verbeteren zij hem tenminste, kwa uiterlijk en andere dingen, niet grafisch. En kwa betere games op de PSP, dat blijft een mening, want voor mij zit er helemaal niks leuks op de PSP en wel gigantisch veel op de GBA!quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:45 schreef Apekoek het volgende:
beetje jammer, ze blijven dus steken op de GBA. terwijl handhelds van andere merken steeds geadvanceerder worden, en persoonlijk vind ik ook veel betere games uitbrengen (PSP).
quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:28 schreef Rodie83 het volgende:
Zo bewijst Nintendo maar weer eens hoe innovatief ze zijn hmz
Nou, laat Sony maar eens een PSP micro maken.quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:28 schreef Rodie83 het volgende:
Zo bewijst Nintendo maar weer eens hoe innovatief ze zijn hmz
Leuk, je smilie, maar je kan t niet ontkennen. Dis geld trekken uit een handheld die binnenkort vergeten is. Bovendien is het gewoon genant dat Nintendo 3 versies heeft uitgegegeven van de GBA. En ja, voor een bedrijf wat zo prat staat op nieuwe game ervaringen, nieuwe dingen, innovatie enzovoorts, vind ik dit gewoon een aanfluiting. Een nieuw apparaat om 4 jaar oude games mee af te spelen. Tof.quote:
Hij komt ook alleen maar in NL uit omdat mensen het hier willen. Dit ding is eigenlijk helemaal niet voor de Europese markt bedoeld, maar voor Korea en Taiwan en dergelijke. De hele styling van dat ding is helemaal niet bericht op het Westen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:45 schreef Rodie83 het volgende:
Leuk, je smilie, maar je kan t niet ontkennen. Dis geld trekken uit een handheld die binnenkort vergeten is. Bovendien is het gewoon genant dat Nintendo 3 versies heeft uitgegegeven van de GBA. En ja, voor een bedrijf wat zo prat staat om gamebeleving, nieuwe dingen, enzovoorts, vind ik dit gewoon een aanfluiting. Een nieuw apparaat om 4 jaar oude games mee af te spelen. Tof.
ZOals ik in mijn reactie op FOK!games al zei: van elk elektronische gadget komt een nieuwe versie uit. PS1 en 2 deden het, Ipod blijft het doen, etc. Zelfs de Xbox deed het met de controllerquote:Op donderdag 9 juni 2005 13:45 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Leuk, je smilie, maar je kan t niet ontkennen. Dis geld trekken uit een handheld die binnenkort vergeten is. Bovendien is het gewoon genant dat Nintendo 3 versies heeft uitgegegeven van de GBA. En ja, voor een bedrijf wat zo prat staat op nieuwe game ervaringen, nieuwe dingen, innovatie enzovoorts, vind ik dit gewoon een aanfluiting. Een nieuw apparaat om 4 jaar oude games mee af te spelen. Tof.
Ik ben bang van juist wel. Tis net zoals als die kleine PS2: lekker uitbuiten. Een als Nintendo dat ding niet heeft gebouwd voor de westerse markt dan zijn ze echt van de domme: shiny, klein en verwisselbare frontjes zijn (helaas) hier ook nog steeds erg hot.quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:47 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hij komt ook alleen maar in NL uit omdat mensen het hier willen. Dit ding is eigenlijk helemaal niet voor de Europese markt bedoeld, maar voor Korea en Taiwan en dergelijke. De hele styling van dat ding is helemaal niet bericht op het Westen.
Er komen nog steeds (kwaliteits) GBA spellen uit...quote:Op donderdag 9 juni 2005 13:45 schreef Rodie83 het volgende:
Een nieuw apparaat om 4 jaar oude games mee af te spelen. Tof.
99 Euroquote:Op woensdag 17 augustus 2005 21:16 schreef Ruzbeh het volgende:
100 Euro.
Ik verwacht dat hij wel snel daalt in prijs (al helemaal als niemand 'm met die prijs koopt).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gebruik je zeker je Xbox 360 pre-order geld voor.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb al 2 GBA's, een DS en een GB Player, maar zo'n Micro wil ik OOOOHHOOOOK
Consoles pre-order ik nietquote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:12 schreef BMH het volgende:
[..]
Gebruik je zeker je Xbox 360 pre-order geld voor.![]()
En terecht! Het mooie kleine formaat van de Gameboy Micro wordt onrecht aangedaan, wanneer zo'n lompe Gameboy cartridge er half uitsteekt.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:14 schreef Hooghoudt het volgende:
Ja, ik vind die prijsstelling niet erg slim, temeer daar de GBmicro minder functionaliteit heeft dan een GBA (SP): je kan er namelijk geen oude Gameboy (Color) spellen op spelen!
Nee, we wistten totaal niet dat ie 99 euro zou gaan kostten.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:21 schreef tKrieK het volgende:
Ik heb em al gespeelt, (vertegenwoordiger van Nintendo had hem bij hem), en ik vind hem opzich niet zo super spectaculair.
Het is gewoon de GB advance maar dan in een kleiner doosje, en btw voor de mensne die geinsteresseerd zijn; volgens die vertegenwoordiger zou die de prijs van de GB advance SP krijgen
Oh ja, die kost ook nog steeds 99 euro... wanneer zou Nintendo het GBA-platform niet alleen voor ontwikkelaars als 'het goedkope alternatief' in de markt zetten?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:26 schreef Thomper het volgende:
[..]
Nee, we wistten totaal niet dat ie 99 euro zou gaan kostten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |