Entree is toch gratis?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:02 schreef _dirkjan_ het volgende:
U2, Coldplay, R.E.M., Pink Floyd, Sex Pistols allemaal op 1 dag op 1 locatie? Oh My God hoe graag wil ik hier bij zijn, hoe duur het ook kost
Bij alle tot dusver geplande concerten behalve die in Londen voor zover ik weet.quote:
Entree is dus niet vrij, wat mark_03 vermoedelijk bedoelde.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 17:20 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Jah, maar alleen engelsen kunnen kaartjes winnen...![]()
quote:EMI to Release Live 8 on DVD
Live 8has just announced it's teaming up with music giant EMI for a worldwide deal for the Live 8 performances happening on July 2. According to the agreement, EMI will provide a large financial contribution to the Live 8 organization in exchange for the worldwide DVD rights to its concerts in the UK, Canada, US, France, Germany and Italy.
The concerts include performances by Bryan Adams, Bon Jovi, Coldplay, Sheryl Crow, Deep Purple, Dido, Green Day, Jay-Z, Elton John, Annie Lennox, Linkin Park, Madonna, Maroon 5, Paul McCartney, Pink Floyd, REM, Scissor Sisters, Sting, Joss Stone, U2, Keith Urban, Velvet Revolver, Robbie Williams, Brian Wilson and Stevie Wonder.
"We are very grateful to EMI for their financial contribution which helped to make the July 2nd concerts happen everywhere on the planet and thus nudge the world a little closer towards our shared aim," said Bob Geldof. "I hope this will be the biggest selling DVD of all time. It deserves to be."
Geldof isn't the only one excited. EMI Music Canada President Deane Cameron is just as keen. "On its own, the Toronto area show already boasts an astonishing line-up of artists," he said.
For further info on artists performing at the concerts, go to the Live 8 website.
Kan ze altijd nog kwijt aan mij voor een vriendenprijsje... zo aardig ben ik nou ook wel weer!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 03:11 schreef calvobbes het volgende:
Bij 3FM kun je nog kaartjes voor Londen winnen
Maar er staat niet bij of ze ook een heen en terugreis, en hotel voor je hebben geregeld. Dus ik vrees dat je er eigenlijk geen ruk aan hebt als je kaartjes wint
Volgens mij kan je er altijd heen via de kanaaltunnel.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:22 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Kan ze altijd nog kwijt aan mij voor een vriendenprijsje... zo aardig ben ik nou ook wel weer!
Verwacht dus geen compleet Queen optreden, maar een boodschap van Queen met waarschijnlijk een paar nummers.quote:DJ: Just before you go, I'd like to find out if you're going to be involved at all at Live 8, and I ask that, of course, because you were the act, the band that stole the show at Live Aid, so will you be appearing somewhere or popping up somewhere for Live 8?
BM: Well unfortunately we're in Portugal, playing a football stadium and that was arranged long ago, so we can't change that, so we can't be there on the day. We're gonna send a message - that's basically what we're gonna do . . .
RT: Yeah - I think we're sending . . .
BM: . . . where we are.
RT: . . . a satellite message to 'Bob' and everyone else.
BBCquote:Live 8 Londen vereist enorme voorbereiding
LONDEN (ANP) - Het Live 8 concert in Londen, dat zaterdag plaatsvindt, vereist een enorme voorbereiding. Vanaf donderdagavond zal een team van 2000 man in de weer zijn om het 141 hectare grote Hyde Park om te toveren in een concertarena, meldde het dagblad The Guardian donderdag.
Veertig uur later zal het park gereed zijn voor een publiek van 205.000 mensen die optredens van onder andere Paul McCartney, U2, Madonna en Coldplay te zien zullen krijgen. De Britse omroep BBC zet liefst dertig tv-camera's in.
Circa 150.000 gelukkigen zullen het concertpodium rechtstreeks kunnen aanschouwen, 55.000 minder gefortuneerden kunnen het concert volgen vanaf enorme televisieschermen die in het park neergezet worden. Hyde Park wordt hermetisch afgesloten voor mensen zonder kaartjes.
Artiesten
De muziekhelden die in Londen optreden krijgen ieder slechts vijftien minuten om hun kunsten te vertonen, omdat de artiestenlijst erg lang is. Sommigen van hen moeten meteen daarna weer weg, om elders nog een optreden te geven. Zo zullen Coldplay en U2 direct na hun optreden worden weggevlogen naar een ander podium.
Vertegenwoordigers van de Londense politie en het stadsbestuur hebben hun zorgen geuit over de bereikbaarheid van het evenement. Zij verwachten dat het transportnetwerk van de stad overbelast zal raken, omdat op zaterdag ook de vrouwenfinale van het tennistoernooi in Wimbledon en de Gay Pride plaats zullen vinden.
Andere steden
De organisatoren van het Live 8 concert in Londen werken nauw samen met de negen andere steden die ook een concert organiseren. Ook in Tokio, Moskou, Berlijn, Parijs, Rome, Londen, Cornwall, Johannesburg, Philadelphia en Barrie (Canada) zullen popartiesten van wereldformaat hun opwachting maken.
Wereldwijd zal 85 procent van de wereldbevolking de tien concerten via televisie, radio, internet of mobiele telefoon kunnen volgen. Organisator Bob Geldof wil met het Live 8 evenement een aanzet maken om armoede naar de geschiedenis te verwijzen.
Live 8 moet de G8 ertoe aanzetten om de schulden van de armste landen kwijt te schelden en de ontwikkelingshulp te verdubbelen. De top van de zeven rijkste landen ter wereld plus Rusland (G8) komt op 6, 7 en 8 juli bijeen in het Schotse Gleneagles.
quote:14:00 - 14:03 Opening Statement
14:03 - 14:18 Die Toten Hosen
14:23 - 14:33 Wir Sind Helden
14:38 - 14:53 Söhne Mannheims
14:57 - 15:00 Einblendung Spot "From Live Aid to Life 8"
15:00 - 15:05 Einblendung Bono/McCartney "Seargent Pepper"
15:06 - 15:09 Katherine Jenkins
15:15 - 15:25 Bap
15:30 - 15:40 Audioslave
15:45 - 16:00 Green Day
16:05 - 16:15 Juli
16:20 - 16:30 Silbermond
16:35 - 16:45 Chris de Burgh
16:50 - 17:00 Crosby Stills & Nash
17:05 - 17:20 Brian Wilson
17:25 - 17:35 Sasha
17:40 - 17:55 A-HA
18:00 - 18:05 Einblendung Click-Spot "Deine Stimme gegen Armut" - Claudia Schiffer
18:10 - 18:15 Renee Olstead
18:15 - 18:20 Joana Zimmer
18:20 - 18:30 Juan Diego Florez
18:35 - 18:45 Reamonn
18:45 - 18:55 Einblendung Bob Geldof "Speech"
19:00 - 19:15 Roxy Music
19:20 - 19:25 Michael Mittermeier
19:30 - 19:40 Faithless
19:45 - 20:00 Herbert Grönemeyer
bronquote:Fellow fansite MadonnaTribe have reported that during Madonna's performance on Saturday she will use video backdrops from the Re-Invention for Like A Prayer and Music and the Drowned World tour video backdrop for Ray Of Light.
Er zal wel een samenvatting ofzo komen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:20 schreef MadGuy het volgende:
Ik kan het niet live kijken. Klote werk...
De BBC zendt alles nog een keer uit op zondag. Zie http://www.bbc.co.uk/music/thelive8event/onbbc/quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:20 schreef MadGuy het volgende:
Ik kan het niet live kijken. Klote werk...
Zaterdag toch?quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De BBC zendt alles nog een keer uit op zondag. Zie http://www.bbc.co.uk/music/thelive8event/onbbc/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |